* *
Pontos idő: 2018.11.19. 08:48

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3508 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2017.09.05. 23:42 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.06.27. 00:00
Hozzászólások: 2279
Tartózkodási hely: Swindon(UK)
Adott köszi: 157 alkalommal
Kapott köszik: 304 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
rockerekhu írta:
morv írta:
Sziasztok, haverom e53 x5-je megallt Magyarorszag-Anglia uton, szerencsere mar a viznek ezen az oldalan. Egyszeruen mintha mindig uresben lenne, motor felporog, de semmi mast nem csinal a kocsi. A kijelzon szepen vegig lehet valtani minden fokozatot. A valto kb 10 ezer km-t ment felujitas ota. Elkepzelheto, hogy barmi hibauzenet nelkul elszall az egesz? Felujitas elott volt getriebenot stb. Valakinek valami otlete?

GM váltó van benne vagy már ZF?
02-es ugyhogy sztem GM. Meg szoktak ousztulni jelzes nelkul?

_________________
Sting like a Beemer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2017.09.06. 00:36 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5683
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 813 alkalommal
Kapott köszik: 1812 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
morv írta:
rockerekhu írta:
morv írta:
Sziasztok, haverom e53 x5-je megallt Magyarorszag-Anglia uton, szerencsere mar a viznek ezen az oldalan. Egyszeruen mintha mindig uresben lenne, motor felporog, de semmi mast nem csinal a kocsi. A kijelzon szepen vegig lehet valtani minden fokozatot. A valto kb 10 ezer km-t ment felujitas ota. Elkepzelheto, hogy barmi hibauzenet nelkul elszall az egesz? Felujitas elott volt getriebenot stb. Valakinek valami otlete?

GM váltó van benne vagy már ZF?
02-es ugyhogy sztem GM. Meg szoktak ousztulni jelzes nelkul?

Igen! Hibaüzenet, vészprogram nincs, de nem megy. Most is van egy ilyen E46 330d-m. Angolból eljött lábon a házig, műhelybe félútról már tréler volt. E39 is volt ilyen, hidegen 2 métert tudott megtenni, hibaüzi ott sem volt.

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.06. 00:48 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.06.27. 00:00
Hozzászólások: 2279
Tartózkodási hely: Swindon(UK)
Adott köszi: 157 alkalommal
Kapott köszik: 304 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
morv írta:
rockerekhu írta:
morv írta:
Sziasztok, haverom e53 x5-je megallt Magyarorszag-Anglia uton, szerencsere mar a viznek ezen az oldalan. Egyszeruen mintha mindig uresben lenne, motor felporog, de semmi mast nem csinal a kocsi. A kijelzon szepen vegig lehet valtani minden fokozatot. A valto kb 10 ezer km-t ment felujitas ota. Elkepzelheto, hogy barmi hibauzenet nelkul elszall az egesz? Felujitas elott volt getriebenot stb. Valakinek valami otlete?

GM váltó van benne vagy már ZF?
02-es ugyhogy sztem GM. Meg szoktak ousztulni jelzes nelkul?

Igen! Hibaüzenet, vészprogram nincs, de nem megy. Most is van egy ilyen E46 330d-m. Angolból eljött lábon a házig, műhelybe félútról már tréler volt. E39 is volt ilyen, hidegen 2 métert tudott megtenni, hibaüzi ott sem volt.
Akkor mehet vissza gariba a valtoshoz, aki elso hallasra el sem tudta kepzelni, hogy ez elofordult. Lesz itt meg kuzdelem. Egyebkent az elso elhalalozas nem sokkal egy valtoolaj csere utan volt, kb 260 ezer km volt akkor benne. Lehet nem kellett volna mar piszkalni.

_________________
Sting like a Beemer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.06. 15:34 
Offline
Guru
Guru

Csatlakozott: 2006.07.30. 00:00
Hozzászólások: 1060
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Adott köszi: 108 alkalommal
Kapott köszik: 31 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
Írtam egy nagynevű német váltósnak, Rogatyn-nak hívják, és azt válaszolta, hogy ez lamellacsúszás és többnyire Forward-Direct és Overdrive Clutch kopása okozza.
Megnéztük a váltót és új olaj volt benn, új szűrővel.
Biztonság kedvvért csináltunk egy olajcserét, de nem lett jobb.
A korábban írtaknak mégis van valami alapja, miszerint olajcsere után könnyen bekövetkezhet a váltóösszeomlás.
De ez a kijelentés a már haldoklófélben lévő váltókra igaz szerintem.


Közben még próbáltam megfigyelni a körülményeket és arra jutottam, hogy akkor jelentkezik a kis rángás, amikor a klíma is be van kapcsolva. Klíma nélkül közpemedve azóta nem tapasztaltam.

_________________
Vagy BMW, vagy semmi. ;)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.06. 18:02 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.19. 22:09
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Vác/United Kingdom
Adott köszi: 61 alkalommal
Kapott köszik: 179 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 530D M57N2
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
morv írta:
Gallaca írta:
morv írta:
rockerekhu írta:
morv írta:
Sziasztok, haverom e53 x5-je megallt Magyarorszag-Anglia uton, szerencsere mar a viznek ezen az oldalan. Egyszeruen mintha mindig uresben lenne, motor felporog, de semmi mast nem csinal a kocsi. A kijelzon szepen vegig lehet valtani minden fokozatot. A valto kb 10 ezer km-t ment felujitas ota. Elkepzelheto, hogy barmi hibauzenet nelkul elszall az egesz? Felujitas elott volt getriebenot stb. Valakinek valami otlete?

GM váltó van benne vagy már ZF?
02-es ugyhogy sztem GM. Meg szoktak ousztulni jelzes nelkul?

Igen! Hibaüzenet, vészprogram nincs, de nem megy. Most is van egy ilyen E46 330d-m. Angolból eljött lábon a házig, műhelybe félútról már tréler volt. E39 is volt ilyen, hidegen 2 métert tudott megtenni, hibaüzi ott sem volt.
Akkor mehet vissza gariba a valtoshoz, aki elso hallasra el sem tudta kepzelni, hogy ez elofordult. Lesz itt meg kuzdelem. Egyebkent az elso elhalalozas nem sokkal egy valtoolaj csere utan volt, kb 260 ezer km volt akkor benne. Lehet nem kellett volna mar piszkalni.

Itt biztos nem kelet volna pizskalni a váltót,ha csak nem BMW ben,vigye visza és csinálják meg.

_________________
Tedd vagy ne tedd de ne próbáld :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.19. 20:44 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.06.02. 15:01
Hozzászólások: 164
Tartózkodási hely: Bonyhád
Adott köszi: 70 alkalommal
Kapott köszik: 11 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57d30
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni, hogy facelift előtti e39 (GM) automata váltó olajszintet hol tudok ellenőrizni? Youtube-on nem találtam How to videót :/

Köszönettel,
Tamás


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.19. 23:11 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kapitany írta:
Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni, hogy facelift előtti e39 (GM) automata váltó olajszintet hol tudok ellenőrizni? Youtube-on nem találtam How to videót :/

Köszönettel,
Tamás


A betöltő adja a nivószintet is.
50-60 C -os váltóolajnál kell mérni és a váltó P-ben legyen, motor beindítva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.24. 21:22 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Hali!
GM váltónál a túl alacsony olajszint milyen érzékelhető elváltozást produkálhat?

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.24. 22:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
Hali!
GM váltónál a túl alacsony olajszint milyen érzékelhető elváltozást produkálhat?


Pl. beteszed N-ből D-be, és a hajtást nem abban a pillanatban teszi rá a kerekekre, ahogy behúzod a választókarral, hanem kell vári 2 - 3 sec-ot.
"késik" a váltó.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 15:31 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 364
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 273 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
bzsoltie írta:
Hali!
GM váltónál a túl alacsony olajszint milyen érzékelhető elváltozást produkálhat?


Pl. beteszed N-ből D-be, és a hajtást nem abban a pillanatban teszi rá a kerekekre, ahogy behúzod a választókarral, hanem kell vári 2 - 3 sec-ot.
"késik" a váltó.


Valahogy így ellenőrizhető a szint (persze egy X5 alá könnyebb bemászni):

YouTube video


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.26. 11:37 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
bzsoltie írta:
Hali!
GM váltónál a túl alacsony olajszint milyen érzékelhető elváltozást produkálhat?


Pl. beteszed N-ből D-be, és a hajtást nem abban a pillanatban teszi rá a kerekekre, ahogy behúzod a választókarral, hanem kell vári 2 - 3 sec-ot.
"késik" a váltó.

Van egy kis késlekedés, de azért nem olyan hosszú. És többi fokozat váltásánál esetleg valami?

Talán egyszerűbb ha elmondom a tapasztalataim, és lehet tudtok rá valamit mondani:

- Elöl a hűtőnél a csövek bekötésének környékén szivárgásnyomokat találtam.
- Amikor hidegen indulok az autóval, a sebességek váltásánál 1-2mp-re felnyomja a fordulatot (mintha plusz gázt adnék, de nem adok). Így kell kb. elképzelni: konstans gázpedálállással gyorsítok, 1600rpm-nél sztem váltana, de még előtte felnyomja viszonylag hirtelen és erőteljesen 1800ra, és úgy vált. Nem olyan mintha üresben pörögne fel a motor, tehát menetkomfortban is érezni – olyan mintha erőteljesebben rányomnék a gázra úgy, hogy sebességben van az autó. A váltás után ugyanolyan finoman gyorsít mint előtte, de aztán mikor kapcsolná a következő fokozatot ismét eljátsza. Melegen ez eltűnik. (Ha alapból meleg van min.20°C, akkor sem jelentkezik)
- Üzemmelegen időnként olyan érzete van a váltásnak, mint kézi váltós autón, tehát egy pillanatra (ez alatt tényleg csak egy pillanatot kell érteni) mintha megszűnne az erőátvitel (gyorsítás). Amikor hozzámkerült az autó akkor ilyet még egyáltalán nem tapasztaltam, abszolút szünetmentesnek tűnt a gyorsítás.
- Egy erőteljes gyorsítás után ha elkapom a gázról a lábam nem vált egyből feljebb egy fokozatot, hanem egy kis késedelemmel, és viszonylag kellemetlenül.
- Ha épp jelentkeznek a fenti a problémák, akkor az független a sebességfokozattól, tehát mindegyikben csinálja. Ha épp jó kedve van, akkor mindegyik fokozatot olyan komforttal kapcsolja ahogy kéne neki.
+1 Mikor megállni készülök, lassan guruláskor fékezéskor a komfortérzet olyan, mintha nem folyamatosan, hanem picit pumpálva nyomnám a féket. Ez alig érezhető, de ha erre koncentrálok zavar. :D Üresben lassulva nem tapasztalható, és teljes fékcserével sem változott semmi ezért ezt is a váltónak tudom be.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 17:51 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.02.19. 17:42
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdvözlet mindenkinek. Köszönöm a befogadást. Meg is ragadnám az alkalmat,és segítséget szeretnék kérni. Teljesen új vagyok ezen a téren,vásároltam egy e39 525tds 98-évjárat Automata váltós kivitelt. Kérdésem a következő. És hogyan tudok képet feltölteni?
Milyen hibára figyelmeztet ez a sárga lámpa? Váltó hiba? Vagy figyelmeztethet szervo ra is?? Jobb alsó sarokban,fogaskerék,benne felkiáltó jel.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 18:09 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 364
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 273 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
toxi92 írta:
Váltó hiba? Vagy figyelmeztethet szervo ra is? Jobb alsó sarokban,fogaskerék,benne felkiáltó jel.

Ha ilyen, akkor:
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 18:37 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.02.19. 17:42
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
toxi92 írta:
Váltó hiba? Vagy figyelmeztethet szervo ra is? Jobb alsó sarokban,fogaskerék,benne felkiáltó jel.

Ha ilyen, akkor:
Kép

Igen ez az. Ez csak is váltóra utal? Mert elől a kormányszervó hűtője el van törve,ahogy el indul a motor,ömlik ott az olaj.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 18:39 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.02.19. 17:42
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
toxi92 írta:
Bandi1978 írta:
toxi92 írta:
Váltó hiba? Vagy figyelmeztethet szervo ra is? Jobb alsó sarokban,fogaskerék,benne felkiáltó jel.

Ha ilyen, akkor:
Kép

Igen ez az. Ez csak is váltóra utal? Mert elől a kormányszervó hűtője el van törve,ahogy el indul a motor,ömlik ott az olaj.

Azzal nem lehet összeköttetésben?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 19:22 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 364
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 273 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Azt tudnod kell, hogy a váltóolaj is hűtve van ezeknél a járgányoknál.
Nem lehet, hogy a váltóolaj hűtőköre törött és az folyik ott elöl?
Mert ha igen, akkor bizony lehet, hogy vészesen kevés az olaj a váltóban.
Sürgősen nézd vagy nézesd meg, mert kuka lesz a váltó ha elégtelen a kenése...!
Én személy szerint meg sem mozdulnék vele amíg ez nem tisztázódik.

Kb így néz ki a dolog:
RealOEM link


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 19:39 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.02.19. 17:42
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem ez a hűtő folyat, le követtem a csöveket,a szervonak a hűtője. Nem tudom hogy tudnék nektek képet feltölteni


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 19:43 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5683
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 813 alkalommal
Kapott köszik: 1812 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
toxi92 írta:
Nem ez a hűtő folyat, le követtem a csöveket,a szervonak a hűtője. Nem tudom hogy tudnék nektek képet feltölteni

Felteszed a képet egy képmegosztó oldalra és belinkeled.

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 19:54 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.02.19. 17:42
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 62806.jpeg


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.02.19. 19:56 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.02.19. 17:42
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 92806.jpeg


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3508 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator