2017.04.23. 20:39
Smekon írta:Sziasztok!
Visszaolvastam a hozzászólásokat és láttam, hogy másnak is előfordul az a hiba, hogyha P-ből D-be teszi az amber vagy R-be akkor ránt egyet a váltó.
Azt is látom, hogy nem javasoljátok az olajcserét, akkor mit javasolnátok ?
Illetve egy ilyen váltó felújítása mennyibe kerül most ?
Egy BMW e39 525d touring-ról van szó 2000-es évjárat.
Válasszotokat előre is köszönöm !
2017.04.23. 21:52
dreizwanzig írta:Gallaca írta:kovessyroli írta:Ez a feloldott szennyeződés egy akkora konteó, hogy mindig fogom a fejem, ha olvasom.
Eddig kb. 10 autón csereltünk váltóolajat, de mindnek patika tiszta volt a belseje még úgy is, hogy az olaj meg volt benne égve.
A lamellák olyan vékonyan, hogyha egyszer megeg, vagy csak simán a km miatt elkopik, akkor annak kampec.
Az lehet, hogy az olajban lévő lebegő anyagok miatt a lamellasorban lévő lamellák tapadása valamennyivel jobbnak tűnik a régi olajjal, de annak a váltónak már kampec (mint Orbán Viktornak TGM szerint).
Nyugodtan fogd a fejed, én kb. 10-ből 8 váltót olajcsere eredményeképp adok el. Nekem amúgy mindegy, jobban fogy.
Saját jól működő váltómban is P.T. szemrebbenés nélkül cserélt olajat, az is tiszta volt kivéve a mágneseket amin szürke takony volt, majd a 18. kerből Dunaharasztiig elkoptak a lamellák hirtelen. Neki is mindegy, mert legalább viszem felújítani jó pénzért.
Gödöllői váltós pl. kifejezetten ellenzi a 200-ig nem cserélt olaj utáni olajcserét.
Papp Tamás is ezt mondta, ha nem volt cserelve az olaj rendszeresen, akkor mar inkabb ne is csereljen az ember, mert lehet, hogy meg nagyon sokat elmegy a valto a regi olajjal, viszont, ha meg ujat raknak bele, akkor hamar kuka lehet.
Ha viszont volt cserelve az olaj rendszeresen, akkor ajanlja az olajcseret.
2017.04.24. 07:25
szepy írta:dreizwanzig írta:Gallaca írta:kovessyroli írta:Ez a feloldott szennyeződés egy akkora konteó, hogy mindig fogom a fejem, ha olvasom.
Eddig kb. 10 autón csereltünk váltóolajat, de mindnek patika tiszta volt a belseje még úgy is, hogy az olaj meg volt benne égve.
A lamellák olyan vékonyan, hogyha egyszer megeg, vagy csak simán a km miatt elkopik, akkor annak kampec.
Az lehet, hogy az olajban lévő lebegő anyagok miatt a lamellasorban lévő lamellák tapadása valamennyivel jobbnak tűnik a régi olajjal, de annak a váltónak már kampec (mint Orbán Viktornak TGM szerint).
Nyugodtan fogd a fejed, én kb. 10-ből 8 váltót olajcsere eredményeképp adok el. Nekem amúgy mindegy, jobban fogy.
Saját jól működő váltómban is P.T. szemrebbenés nélkül cserélt olajat, az is tiszta volt kivéve a mágneseket amin szürke takony volt, majd a 18. kerből Dunaharasztiig elkoptak a lamellák hirtelen. Neki is mindegy, mert legalább viszem felújítani jó pénzért.
Gödöllői váltós pl. kifejezetten ellenzi a 200-ig nem cserélt olaj utáni olajcserét.
Papp Tamás is ezt mondta, ha nem volt cserelve az olaj rendszeresen, akkor mar inkabb ne is csereljen az ember, mert lehet, hogy meg nagyon sokat elmegy a valto a regi olajjal, viszont, ha meg ujat raknak bele, akkor hamar kuka lehet.
Ha viszont volt cserelve az olaj rendszeresen, akkor ajanlja az olajcseret.
Akkor azt hiszem nem cserélek én sem.
Nekem a pécsi BMW szervízben a munkafelvevő (vagy szervízvezető) srác ugyanazt mondta mint a "gödöllői váltós": ha nem tudom az előéletét, nem tudom, hogy 200-ig volt-e cserélve az olaj, akkor utána már nem szabad cserélni.
2017.04.24. 13:35
491523 írta:
Csak, hogy árnyaljam kicsit a képet
Én 2014-ben 233572 kilométerrel vettem a gépjárművet és az adásvétel előtt legalább két évvel (a futott kilométert sajnos nem tudom) az előző tulaj cseréltetett váltóolajat. Majd én is cseréltettem 235349 kilométernél. A csere alatt a könnyebb cserét kell érteni, tehát nem lett kiszerelve a váltó. A váltó azóta is tökéletesen működik. Most 259468 kilométernél tartok.
2017.04.24. 16:39
atesz155 írta:491523 írta:
Csak, hogy árnyaljam kicsit a képet
Én 2014-ben 233572 kilométerrel vettem a gépjárművet és az adásvétel előtt legalább két évvel (a futott kilométert sajnos nem tudom) az előző tulaj cseréltetett váltóolajat. Majd én is cseréltettem 235349 kilométernél. A csere alatt a könnyebb cserét kell érteni, tehát nem lett kiszerelve a váltó. A váltó azóta is tökéletesen működik. Most 259468 kilométernél tartok.
Tények a saját autómnál:
az előző tulaj, (aki a 2. tulajdonos volt) vezetett egy részletes excel listát a költségekről és eseményekről, miszerint 140 ezer km-nél történt egy Papp Tamás-féle olajcsere 2011.07.31-én, Mobil márkájú olaj feltöltésével. Elméletileg 60 ezrenként javasolt a váltó olaj csere. Az én váltóm is "túlélte" az olajcserét, bár tény, hogy nem 400e km-nél történt először olajcsere. Sokat gondolkodtam, hogy bele merjek-e vágni egy ismételt cserébe, de mivel tökéletes a váltó, a legkisebb módon sem szeretném rizikózni, hogy egy olajcsere miatt odavágjak neki. Most 206e km van benne. Meg tulajdonképpen minek bolygassam meg azt, ami hibátlanul működik
Vagy inkább cseréljek olajat, ilyen esetben kizárt a meghibásodás?
2017.04.24. 20:49
2017.04.24. 21:15
dreizwanzig írta:igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?
2017.04.24. 22:30
Gallaca írta:dreizwanzig írta:igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?
Igen, csak a végén pluszban fityeg egy osztómű ami hasonlóan haklis.
2017.04.25. 00:36
hamoriarpi írta:Gallaca írta:dreizwanzig írta:igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?
Igen, csak a végén pluszban fityeg egy osztómű ami hasonlóan haklis.
Vitatkoznék!
A vége már ZF6HP!
2017.04.25. 11:41
Gallaca írta:hamoriarpi írta:Gallaca írta:dreizwanzig írta:igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?
Igen, csak a végén pluszban fityeg egy osztómű ami hasonlóan haklis.
Vitatkoznék!
A vége már ZF6HP!
No para!
Akkor pontosítom magam, mert a gyártási ciklus második fele valóban más motoros: 184 Le ugyanaz. A5S 390R váltóval 2003/09-ig, onnan már megjelenik az erősebb M57N motoros, GA6HP26Z váltóval
A következő osztóműve még rosszabb egy elektromotorral.
2017.05.01. 16:45
2017.05.01. 19:37
seepheerd írta:Sziasztok!
E46 330d GM A5S 360R váltóval.
Most vettem az autót, olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket is (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj), most jön a váltóolaj csere. INPA szerint az olaj "életkora" 90 (a 100-ból). Megnéztem a szintet (persze hidegen, le is köpött ), az olajnak még látszik a pirosas színe.
Namost mivel az eredeti Texaco ETL 8072B színe nem piros, hanem inkább arannyal színezett sötétbarna és nem piros (valamint a viszkozitása is inkább motorolajra emlékeztet), azt gyanítom, hogy cserétlek benne váltó olajat (a 357ezer km is sejteti).
Ahogy néztem az új Dextron VI-ot, szerintem inkább a Dextron III lenne jó mint pl. ez a Valvoline (ott szerepel a felsorolásban a BMW ETL 8072B), csak nem értem mi a fene az a végén: NEM ajánlott zöld címkés BMW-khez:
Valvoline
Mi a kórság az a "zöld címkés BMW"?
Üdv,
Joe
2017.05.02. 10:01
Gallaca írta:seepheerd írta:Sziasztok!
E46 330d GM A5S 360R váltóval.
Most vettem az autót, olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket is (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj), most jön a váltóolaj csere. INPA szerint az olaj "életkora" 90 (a 100-ból). Megnéztem a szintet (persze hidegen, le is köpött ), az olajnak még látszik a pirosas színe.
Namost mivel az eredeti Texaco ETL 8072B színe nem piros, hanem inkább arannyal színezett sötétbarna és nem piros (valamint a viszkozitása is inkább motorolajra emlékeztet), azt gyanítom, hogy cserétlek benne váltó olajat (a 357ezer km is sejteti).
Ahogy néztem az új Dextron VI-ot, szerintem inkább a Dextron III lenne jó mint pl. ez a Valvoline (ott szerepel a felsorolásban a BMW ETL 8072B), csak nem értem mi a fene az a végén: NEM ajánlott zöld címkés BMW-khez:
Valvoline
Mi a kórság az a "zöld címkés BMW"?
Üdv,
Joe
Texaco texamatic etl7042e való bele, az piros, az megy a zöld cimkésbe. Én eddig egy váltóban sem találtam amúgy pirosat, de nem hinném, hogy az égés miatt, inkább sárga volt mind így gyanítom, hogy ETL8072 van bennük gyárilag.
Kissé ellentmondásos a valvoline specifikációja.
2017.05.02. 13:11
seepheerd írta:Gallaca írta:seepheerd írta:Sziasztok!
E46 330d GM A5S 360R váltóval.
Most vettem az autót, olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket is (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj), most jön a váltóolaj csere. INPA szerint az olaj "életkora" 90 (a 100-ból). Megnéztem a szintet (persze hidegen, le is köpött ), az olajnak még látszik a pirosas színe.
Namost mivel az eredeti Texaco ETL 8072B színe nem piros, hanem inkább arannyal színezett sötétbarna és nem piros (valamint a viszkozitása is inkább motorolajra emlékeztet), azt gyanítom, hogy cserétlek benne váltó olajat (a 357ezer km is sejteti).
Ahogy néztem az új Dextron VI-ot, szerintem inkább a Dextron III lenne jó mint pl. ez a Valvoline (ott szerepel a felsorolásban a BMW ETL 8072B), csak nem értem mi a fene az a végén: NEM ajánlott zöld címkés BMW-khez:
Valvoline
Mi a kórság az a "zöld címkés BMW"?
Üdv,
Joe
Texaco texamatic etl7042e való bele, az piros, az megy a zöld cimkésbe. Én eddig egy váltóban sem találtam amúgy pirosat, de nem hinném, hogy az égés miatt, inkább sárga volt mind így gyanítom, hogy ETL8072 van bennük gyárilag.
Kissé ellentmondásos a valvoline specifikációja.
Szia,
Így van, a külfődi fórumon volt egy szerencsés emberke, aki még rábukkant ETL 8072B-re és itt látható a friss (bal oldali kisebb bödön, illetve a kb. 100ezer km után leeresztett (nagy köcsög) színe:
Közben kiderítettem a címke színkódot is, ami nem más mint a váltó aljára ragasztott cimke (az enyém zöld):
- Narancs - Dexron III
- Sárga - Texaco ETL 7045E (BMW partn.: 83 22 0 026 922)
- Zöld - Texaco ETL 8072B (BMW partn.: 83 22 0 024 359)
- Kék - Esso 71141 LT (BMW partn.: 83 2 29 407 807)
Persze 8072B-t jó ideje nem gyártanak, a REALOEM szerint 2012-től a 83 22 2 305 396 menne bele, amire az ETK ezt a készletet hozza:
Váltó olaj csere készlet
Üdv,
Joe
2017.05.02. 15:34
Gallaca írta:Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...
2017.05.02. 16:05
2017.05.02. 17:48
seepheerd írta:Gallaca írta:Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...
Én sem erőltetem. Csinálom
Üdv,
Joe
2017.05.02. 19:26
NagyMatyas írta:seepheerd írta:Gallaca írta:Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...
Én sem erőltetem. Csinálom
Üdv,
Joe
Váltócserét is ekkora örömmel csinálnál?
2017.05.02. 19:33
seepheerd írta:NagyMatyas írta:seepheerd írta:Gallaca írta:Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...
Én sem erőltetem. Csinálom
Üdv,
Joe
Váltócserét is ekkora örömmel csinálnál?
Azt még nagyobb örömmel
Btw, mi ez a sok negatív hullám?
Üdv,
Joe
2017.05.02. 19:34
NagyMatyas írta:seepheerd írta:NagyMatyas írta:seepheerd írta:Gallaca írta:Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...
Én sem erőltetem. Csinálom
Üdv,
Joe
Váltócserét is ekkora örömmel csinálnál?
Azt még nagyobb örömmel
Btw, mi ez a sok negatív hullám?
Üdv,
Joe
A tényként kezelés inkább racionalizmus, mint negatív hullám. Itt a fórumon talán Gallaca tudja a legjobban, hogy miért nem érdemes váltóolajat cserélni, ha nincs gond a váltóval. Egyrészt azért, mert a saját váltóját is olajcsere után volt kénytelen nyugdíjazni, másrészt bontós és 10-ből 8 váltót olajcserét követően ad el.