* *
Pontos idő: 2017.10.18. 18:39

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3467 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 20:34 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.26. 10:58
Hozzászólások: 258
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 46 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M5725da
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
6 év alatt második olajcserém a váltóban. Az elsőt P.T. cserélte, 250.000-nél, a másodikat én. Mindkét alkalommal Mobil ATF LT 71141 került bele. Most 320.000 van az autóban. A váltó hibátlan. :roll: (zöld címkés)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 20:49 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Fecó írta:
6 év alatt második olajcserém a váltóban. Az elsőt P.T. cserélte, 250.000-nél, a másodikat én. Mindkét alkalommal Mobil ATF LT 71141 került bele. Most 320.000 van az autóban. A váltó hibátlan. :roll: (zöld címkés)


Mostanában csak angol és amerikai fórumokon jártam (3 év kihagyás, akkor adtam el az E39-et, meghalt benne az automata váltó, pedig vigyáztam rá).
Ott természetes dolog a 60-100ezrenkénti váltó olaj csere, vagy nevezzük váltó frissítésnek, mert ugye durván csak 50%-60%-ot cserélsz le, a javasolt egymás utáni 3-szori cserével pedig kb. 80%-ot, az okosok szerint :)

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 21:13 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2017
Adott köszi: 375 alkalommal
Kapott köszik: 376 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
seepheerd írta:
Tényként NEM kezelheti senki az ÉN váltóm, csak azokat, amelyeket már megtapogatott. Azt hittem ez egyszerű és világos :)
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy rám a nagy számok törvénye nem vonatkozik. :D

Üdv,
Joe


250-300 ezer km után alap esetben is érdemes számolni egy váltó felújítással. Ha elmegy 300-350 ezret az már kivételes, ha pedig ettől többet, akkor lehet neki örülni nap, mint nap.

Egyébként statisztikai alapján tudunk mi itt általánosítani, ha ez rád nem vonatkozik esetleg valami csoda folytán, akkor az nem a te érdemed, csak esetleg szerencsésebb vagy, mint a többiek. :facepalm:

Én váltómban biztosan 60 ezrenként cserélték az olajat, mégis 270 ezer km után fel kellett újíttatnom, pedig alul méretezve sincs, mint a GM váltó. Ez van nekem ez jutott, de ha nem lett volna baja én biztos nem forszírozom a cserét, hanem használom elégedetten amíg megy. :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 22:16 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
Tényként NEM kezelheti senki az ÉN váltóm, csak azokat, amelyeket már megtapogatott. Azt hittem ez egyszerű és világos :)
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy rám a nagy számok törvénye nem vonatkozik. :D

Üdv,
Joe


250-300 ezer km után alap esetben is érdemes számolni egy váltó felújítással. Ha elmegy 300-350 ezret az már kivételes, ha pedig ettől többet, akkor lehet neki örülni nap, mint nap.

Egyébként statisztikai alapján tudunk mi itt általánosítani, ha ez rád nem vonatkozik esetleg valami csoda folytán, akkor az nem a te érdemed, csak esetleg szerencsésebb vagy, mint a többiek. :facepalm:

Én váltómban biztosan 60 ezrenként cserélték az olajat, mégis 270 ezer km után fel kellett újíttatnom, pedig alul méretezve sincs, mint a GM váltó. Ez van nekem ez jutott, de ha nem lett volna baja én biztos nem forszírozom a cserét, hanem használom elégedetten amíg megy. :wink:


Jó, hát csak hülyéskedek :)
357ezerrel vettem az óttót, INPA semmit nem talált a váltó hibatárolójában, a motornál van izzitógyertya gond, de hárommal is simán indul. Azt majd cserélem, amikor megnézem azt, hogy benne vannak-e még a swirl flaps-ek (nem tudom magyarul hogy híjják, angol nyelvű fórumokon nézegetek), bár ha benne lenne, már ki kellett volna nyírnia a motort a statisztikák alapján ;)

Olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket (levegő, pollen, kartergáz) szintén, a gázolajszűrőt nem, mert az majdnem újnak tűnik (Man).
Váltóolajat azért néztem (szintügyileg), mivel a váltókar szimmeringnél szivárog, de rendben volt, fél deci ha belement.
Ahogy néztem, RealOEM-ben a szimmeringet kiszedték mint külön rendelhető cikkszámot és hozzácsapták a belső állítómiskulanciához. Ilyesminek beszerzéséről lehet infót kapni?

E-bay-en találtam, de jó lenne tudni azt, hogy nem valami mást rendelek:

Kép


Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.27. 06:19 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2011.07.10. 21:28
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Sopron
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525da
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e már azzal a jelenséggel, hogy az automata váltó menet közben N-be "ugrott"? Azt gondolom, hogy az álmoskönyv szerint nem jelent jót, de mi az amit ilyenkor tenni lehet.

Köszönöm.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.27. 11:07 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
seepheerd írta:
Jó, hát csak hülyéskedek :)
357ezerrel vettem az óttót, INPA semmit nem talált a váltó hibatárolójában, a motornál van izzitógyertya gond, de hárommal is simán indul. Azt majd cserélem, amikor megnézem azt, hogy benne vannak-e még a swirl flaps-ek (nem tudom magyarul hogy híjják, angol nyelvű fórumokon nézegetek), bár ha benne lenne, már ki kellett volna nyírnia a motort a statisztikák alapján ;)

Olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket (levegő, pollen, kartergáz) szintén, a gázolajszűrőt nem, mert az majdnem újnak tűnik (Man).
Váltóolajat azért néztem (szintügyileg), mivel a váltókar szimmeringnél szivárog, de rendben volt, fél deci ha belement.
Ahogy néztem, RealOEM-ben a szimmeringet kiszedték mint külön rendelhető cikkszámot és hozzácsapták a belső állítómiskulanciához. Ilyesminek beszerzéséről lehet infót kapni?

E-bay-en találtam, de jó lenne tudni azt, hogy nem valami mást rendelek:

Kép


Üdv,
Joe


Megoldódott: csapágyboltban vettem két darab 19x13x5mm-es szimmeringet, pontosan beillettek :) Szóval ha valakinek A5S 360R szivárogna...

Üdv
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.27. 11:14 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
carlos9 írta:
Sziasztok

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e már azzal a jelenséggel, hogy az automata váltó menet közben N-be "ugrott"? Azt gondolom, hogy az álmoskönyv szerint nem jelent jót, de mi az amit ilyenkor tenni lehet.

Köszönöm.


De jó hogy egyeseknek hibajelenségek, fogaskerék szimbólumok segítenek abban, hogy lássák, valami nem jó...

Nekem anno az 530d-n SEMMI hibajelenség nem volt, simán, vajpuhán váltott, majd egy lámpától való indulásnál nem volt vonóerő. Semmi hibaüzenet, csak épp nem ment, majd lassan elindult. Vártam 10 percet, ment minden, de csak pár 100 méteren át, majd megint semmi, csak a motor pörgött. Nem volt fogaskerekecske...
Trélerrel elszállították (nem égettem le!) és a hiba: valaki már hozzányúlt korábban (nálam két évet volt az autó, teljesen hibamentes váltóval) és a váltó annyira tönkrement, hogy gyakorlatilag csak a ház használható. Erre kössön valaki csomót...

Üdv,
Joe

Ps: Olajipariba jártam, ahol azért eléggé komolyan tanultuk a hidraulikus nyomatékváltókat, mivel a fúróberendezéseken ilyesmiket alkalmaznak az erőátvitelnél és a kis fejembe nem fér bele, hogy egy összetett rendszerben EGYszerre, gyakorlatilag EGY pillanat alatt megy tönkre MINDEN (wandler, kuplungok, ésatöbbi), úgy, hogy SEMMi jele nincs. Sem előtte, sem utána :D

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.27. 14:25 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2011.07.10. 21:28
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Sopron
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525da
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
seepheerd írta:
carlos9 írta:
Sziasztok

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e már azzal a jelenséggel, hogy az automata váltó menet közben N-be "ugrott"? Azt gondolom, hogy az álmoskönyv szerint nem jelent jót, de mi az amit ilyenkor tenni lehet.

Köszönöm.


De jó hogy egyeseknek hibajelenségek, fogaskerék szimbólumok segítenek abban, hogy lássák, valami nem jó...

Nekem anno az 530d-n SEMMI hibajelenség nem volt, simán, vajpuhán váltott, majd egy lámpától való indulásnál nem volt vonóerő. Semmi hibaüzenet, csak épp nem ment, majd lassan elindult. Vártam 10 percet, ment minden, de csak pár 100 méteren át, majd megint semmi, csak a motor pörgött. Nem volt fogaskerekecske...
Trélerrel elszállították (nem égettem le!) és a hiba: valaki már hozzányúlt korábban (nálam két évet volt az autó, teljesen hibamentes váltóval) és a váltó annyira tönkrement, hogy gyakorlatilag csak a ház használható. Erre kössön valaki csomót...

Üdv,
Joe

Ps: Olajipariba jártam, ahol azért eléggé komolyan tanultuk a hidraulikus nyomatékváltókat, mivel a fúróberendezéseken ilyesmiket alkalmaznak az erőátvitelnél és a kis fejembe nem fér bele, hogy egy összetett rendszerben EGYszerre, gyakorlatilag EGY pillanat alatt megy tönkre MINDEN (wandler, kuplungok, ésatöbbi), úgy, hogy SEMMi jele nincs. Sem előtte, sem utána :D



Sziasztok
Nekem szerencsére nem volt trailer, fékezés, majd D be raktam és hazaértem. Azóta mentem vele, majd később megint előjött egy útegyenetlenségen való áthajtást követően. Ami érdekelne, hogy mivel fogadhat majd a szerelő: váltócsere?, wandler? vagy mire készüljek, esetleg még van benne pár száz km, hogy egy váltófelújítást még lábon kibírjon? Volt valakinek hasonló tapasztalata?

Köszönöm.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.27. 17:43 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
carlos9 írta:

Sziasztok
Nekem szerencsére nem volt trailer, fékezés, majd D be raktam és hazaértem. Azóta mentem vele, majd később megint előjött egy útegyenetlenségen való áthajtást követően. Ami érdekelne, hogy mivel fogadhat majd a szerelő: váltócsere?, wandler? vagy mire készüljek, esetleg még van benne pár száz km, hogy egy váltófelújítást még lábon kibírjon? Volt valakinek hasonló tapasztalata?

Köszönöm.


Ha döccenőnél váltott át, akkor lehet hogy csak a kapcsoló mechanizmus vacakol, ellenőrizd le a bowdent :)

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.27. 17:47 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.05.27. 17:43
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Szép napot mindenkinek.
Van egy 2012 évjáratú automata váltós Chevrolet Orlandó típusú gépjárművem. Az alábbi hibajelenséget produkálja lassú tempóból mikor gyorsítani szeretnék erősebb gázadásnál akkor amikor kb. eléri az 1800-as fordulatot erőteljes súrlódó hang hallatszik a motortérből (nem fémes inkább ilyen huhogás szerű) majd vált a gépjármű. Nem mindig csinálja de mostanában egyre gyakrabban olyan három hete jelentkezett először a probléma. Egy hónapja lett benne váltóolaj cserélve. Nem tudom mi lehet a probléma vagy ebből még komoly gondjaim lehetnek-e? Megköszönném bárkinek aki ért hozzá mielőbbi válaszát.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.27. 19:11 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2011.07.10. 21:28
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Sopron
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525da
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
seepheerd írta:
carlos9 írta:

Sziasztok
Nekem szerencsére nem volt trailer, fékezés, majd D be raktam és hazaértem. Azóta mentem vele, majd később megint előjött egy útegyenetlenségen való áthajtást követően. Ami érdekelne, hogy mivel fogadhat majd a szerelő: váltócsere?, wandler? vagy mire készüljek, esetleg még van benne pár száz km, hogy egy váltófelújítást még lábon kibírjon? Volt valakinek hasonló tapasztalata?

Köszönöm.


Ha döccenőnél váltott át, akkor lehet hogy csak a kapcsoló mechanizmus vacakol, ellenőrizd le a bowdent :)

Üdv,
Joe


Köszönöm.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.28. 12:21 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2017
Adott köszi: 375 alkalommal
Kapott köszik: 376 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
beledizs írta:
Szép napot mindenkinek.
Van egy 2012 évjáratú automata váltós Chevrolet Orlandó típusú gépjárművem. Az alábbi hibajelenséget produkálja lassú tempóból mikor gyorsítani szeretnék erősebb gázadásnál akkor amikor kb. eléri az 1800-as fordulatot erőteljes súrlódó hang hallatszik a motortérből (nem fémes inkább ilyen huhogás szerű) majd vált a gépjármű. Nem mindig csinálja de mostanában egyre gyakrabban olyan három hete jelentkezett először a probléma. Egy hónapja lett benne váltóolaj cserélve. Nem tudom mi lehet a probléma vagy ebből még komoly gondjaim lehetnek-e? Megköszönném bárkinek aki ért hozzá mielőbbi válaszát.


Az ugye megvan, hogy ez egy BMW E39 klub? :doglotlo: Csak halkan jegyzem meg, hátha elkerülte a figyelmedet. Az említett típust emiatt nem kimondottan ismerjük, illetve a távgyógyítás sem az erősségünk. Javaslom, hogy keress fel egy automata váltóst. :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: beledizs
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.28. 12:23 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2017
Adott köszi: 375 alkalommal
Kapott köszik: 376 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
seepheerd írta:
carlos9 írta:
Sziasztok
Ps: Olajipariba jártam, ahol azért eléggé komolyan tanultuk a hidraulikus nyomatékváltókat, mivel a fúróberendezéseken ilyesmiket alkalmaznak az erőátvitelnél és a kis fejembe nem fér bele, hogy egy összetett rendszerben EGYszerre, gyakorlatilag EGY pillanat alatt megy tönkre MINDEN (wandler, kuplungok, ésatöbbi), úgy, hogy SEMMi jele nincs. Sem előtte, sem utána :D


Nem nem nem és nem. Van előjele, maximum van aki azt gondolja, hogy az a váltó jó, csak mert még nem ült olyanban ami tényleg jó. Kategórikusan ki lehet jelenteni, amikor már közelít a halálos ágyához a váltó. Egyszerűen csúnyán megöregszenek, semmi direktség nincs bennük, nyúlósan mozgatják az autót stb. A megállás pedig azért következik be, mert így lett tervezve a váltó, ha átlépi az adaptációs szélsőértékeket, akkor nem megy tovább.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.28. 12:41 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
carlos9 írta:
Sziasztok
Ps: Olajipariba jártam, ahol azért eléggé komolyan tanultuk a hidraulikus nyomatékváltókat, mivel a fúróberendezéseken ilyesmiket alkalmaznak az erőátvitelnél és a kis fejembe nem fér bele, hogy egy összetett rendszerben EGYszerre, gyakorlatilag EGY pillanat alatt megy tönkre MINDEN (wandler, kuplungok, ésatöbbi), úgy, hogy SEMMi jele nincs. Sem előtte, sem utána :D


Nem nem nem és nem. Van előjele, maximum van aki azt gondolja, hogy az a váltó jó, csak mert még nem ült olyanban ami tényleg jó. Kategórikusan ki lehet jelenteni, amikor már közelít a halálos ágyához a váltó. Egyszerűen csúnyán megöregszenek, semmi direktség nincs bennük, nyúlósan mozgatják az autót stb. A megállás pedig azért következik be, mert így lett tervezve a váltó, ha átlépi az adaptációs szélsőértékeket, akkor nem megy tovább.


Hát ez az... szóval, szerintem annak a váltónak semmi baja nem volt (legfeljebb az olaj elszivároghatott lassan a váltókar szimmeringnél és ezért nem tudta átvinni a nyomatékot), én pedig kifizettem 500+ezer forintot a "javításra" úgy, hogy nem is tudtam megnézni, pedig kértem, hogy a "rossz" alkatrészeket hozzák el, gépészmérnök sógoromat érdekelte volna.
No mindegy, ez évekkel ezelőtt történt, a tanulság pedig... vonja le mindenki :D

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.28. 12:54 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2017
Adott köszi: 375 alkalommal
Kapott köszik: 376 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
seepheerd írta:
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
carlos9 írta:
Sziasztok
Ps: Olajipariba jártam, ahol azért eléggé komolyan tanultuk a hidraulikus nyomatékváltókat, mivel a fúróberendezéseken ilyesmiket alkalmaznak az erőátvitelnél és a kis fejembe nem fér bele, hogy egy összetett rendszerben EGYszerre, gyakorlatilag EGY pillanat alatt megy tönkre MINDEN (wandler, kuplungok, ésatöbbi), úgy, hogy SEMMi jele nincs. Sem előtte, sem utána :D


Nem nem nem és nem. Van előjele, maximum van aki azt gondolja, hogy az a váltó jó, csak mert még nem ült olyanban ami tényleg jó. Kategórikusan ki lehet jelenteni, amikor már közelít a halálos ágyához a váltó. Egyszerűen csúnyán megöregszenek, semmi direktség nincs bennük, nyúlósan mozgatják az autót stb. A megállás pedig azért következik be, mert így lett tervezve a váltó, ha átlépi az adaptációs szélsőértékeket, akkor nem megy tovább.


Hát ez az... szóval, szerintem annak a váltónak semmi baja nem volt (legfeljebb az olaj elszivároghatott lassan a váltókar szimmeringnél és ezért nem tudta átvinni a nyomatékot), én pedig kifizettem 500+ezer forintot a "javításra" úgy, hogy nem is tudtam megnézni, pedig kértem, hogy a "rossz" alkatrészeket hozzák el, gépészmérnök sógoromat érdekelte volna.
No mindegy, ez évekkel ezelőtt történt, a tanulság pedig... vonja le mindenki :D

Üdv,
Joe


Sajnos nem. Egy ismerősömnek egy éve szivárog a váltójából egy tetemesebb mennyiség. Nem szándékozik semmit csinálni a kocsival, mert nem éri meg vele összességében foglalkozni (eldobós lesz hamarosan). Amikor bizonyos szint alá csökken az olajszint, akkor az a jelenség, hogy elkezd érezhetően csúnyán váltani a váltó, de ezt leszámítva ugyan úgy átviszi a nyomatékot, nem butul el. Ilyenkor belemegy jellemzően egy liter olaj, majd 3-4 hónapig megint jó.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.28. 13:07 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
carlos9 írta:
Sziasztok
Ps: Olajipariba jártam, ahol azért eléggé komolyan tanultuk a hidraulikus nyomatékváltókat, mivel a fúróberendezéseken ilyesmiket alkalmaznak az erőátvitelnél és a kis fejembe nem fér bele, hogy egy összetett rendszerben EGYszerre, gyakorlatilag EGY pillanat alatt megy tönkre MINDEN (wandler, kuplungok, ésatöbbi), úgy, hogy SEMMi jele nincs. Sem előtte, sem utána :D


Nem nem nem és nem. Van előjele, maximum van aki azt gondolja, hogy az a váltó jó, csak mert még nem ült olyanban ami tényleg jó. Kategórikusan ki lehet jelenteni, amikor már közelít a halálos ágyához a váltó. Egyszerűen csúnyán megöregszenek, semmi direktség nincs bennük, nyúlósan mozgatják az autót stb. A megállás pedig azért következik be, mert így lett tervezve a váltó, ha átlépi az adaptációs szélsőértékeket, akkor nem megy tovább.


Hát ez az... szóval, szerintem annak a váltónak semmi baja nem volt (legfeljebb az olaj elszivároghatott lassan a váltókar szimmeringnél és ezért nem tudta átvinni a nyomatékot), én pedig kifizettem 500+ezer forintot a "javításra" úgy, hogy nem is tudtam megnézni, pedig kértem, hogy a "rossz" alkatrészeket hozzák el, gépészmérnök sógoromat érdekelte volna.
No mindegy, ez évekkel ezelőtt történt, a tanulság pedig... vonja le mindenki :D

Üdv,
Joe


Sajnos nem. Egy ismerősömnek egy éve szivárog a váltójából egy tetemesebb mennyiség. Nem szándékozik semmit csinálni a kocsival, mert nem éri meg vele összességében foglalkozni (eldobós lesz hamarosan). Amikor bizonyos szint alá csökken az olajszint, akkor az a jelenség, hogy elkezd érezhetően csúnyán váltani a váltó, de ezt leszámítva ugyan úgy átviszi a nyomatékot, nem butul el. Ilyenkor belemegy jellemzően egy liter olaj, majd 3-4 hónapig megint jó.


Épp most javítottam meg az enyémet, ugyanis a gyári szimmeringet nem lehet többé külön megvenni, csak valami 50ezer forintos tételben, a mechanikus váltókarral együtt.
Két darab 19(vagy 18?)x13x5mm-es szimmering pontosan befér a helyére, szivárgás megoldva. (A5S 360R váltó).

Nálam semmiféle érezhető váltási probléma nem volt addig a lámpáig. Azt a hibát viszont elkövettem előtte, hogy mivel torlódás volt Buda felé Pilisvörösvárról és amikor 3-4m-t lehetett haladni, akkor meglódulás után kitettem N-be és úgy gurultam megállásig. Ez ment vagy 5km-en át. Az alagút előtti körforgalomtól lehetett haladni rendesen és valahol a Parlament környékén egy lámpától nem tudtam elindulni, csak nehezen.
Vártam 10 percet, simán váltott, kitolattam a parkolóból majd elindultam, de pár 100 méter után megint nem volt vonóerő. Megállás, kis várakozás, majd elindulás, így sikerült felvergődni a Gellért-fürdőig, ott vette fel a trailer.

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.31. 19:51 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.05.27. 17:43
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
beledizs írta:
Szép napot mindenkinek.
Van egy 2012 évjáratú automata váltós Chevrolet Orlandó típusú gépjárművem. Az alábbi hibajelenséget produkálja lassú tempóból mikor gyorsítani szeretnék erősebb gázadásnál akkor amikor kb. eléri az 1800-as fordulatot erőteljes súrlódó hang hallatszik a motortérből (nem fémes inkább ilyen huhogás szerű) majd vált a gépjármű. Nem mindig csinálja de mostanában egyre gyakrabban olyan három hete jelentkezett először a probléma. Egy hónapja lett benne váltóolaj cserélve. Nem tudom mi lehet a probléma vagy ebből még komoly gondjaim lehetnek-e? Megköszönném bárkinek aki ért hozzá mielőbbi válaszát.


Az ugye megvan, hogy ez egy BMW E39 klub? :doglotlo: Csak halkan jegyzem meg, hátha elkerülte a figyelmedet. Az említett típust emiatt nem kimondottan ismerjük, illetve a távgyógyítás sem az erősségünk. Javaslom, hogy keress fel egy automata váltóst. :wink:



Köszi. Gondoltam hátha találok itt egy szakértőt, máshol eddig nem jött össze...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.31. 19:55 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1435
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 508 alkalommal
Kapott köszik: 322 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
beledizs írta:
NagyMatyas írta:
beledizs írta:
Szép napot mindenkinek.
Van egy 2012 évjáratú automata váltós Chevrolet Orlandó típusú gépjárművem. Az alábbi hibajelenséget produkálja lassú tempóból mikor gyorsítani szeretnék erősebb gázadásnál akkor amikor kb. eléri az 1800-as fordulatot erőteljes súrlódó hang hallatszik a motortérből (nem fémes inkább ilyen huhogás szerű) majd vált a gépjármű. Nem mindig csinálja de mostanában egyre gyakrabban olyan három hete jelentkezett először a probléma. Egy hónapja lett benne váltóolaj cserélve. Nem tudom mi lehet a probléma vagy ebből még komoly gondjaim lehetnek-e? Megköszönném bárkinek aki ért hozzá mielőbbi válaszát.


Az ugye megvan, hogy ez egy BMW E39 klub? :doglotlo: Csak halkan jegyzem meg, hátha elkerülte a figyelmedet. Az említett típust emiatt nem kimondottan ismerjük, illetve a távgyógyítás sem az erősségünk. Javaslom, hogy keress fel egy automata váltóst. :wink:



Köszi. Gondoltam hátha találok itt egy szakértőt, máshol eddig nem jött össze...

Automata váltónál van aki nem ajánlja az olajcserét. De a Te autódban a fene tudja milyen váltó van.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.31. 22:27 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.19. 22:09
Hozzászólások: 927
Tartózkodási hely: Vác/United Kingdom
Adott köszi: 56 alkalommal
Kapott köszik: 172 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 530D M57N2
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bendegúz írta:
beledizs írta:
NagyMatyas írta:
beledizs írta:
Szép napot mindenkinek.
Van egy 2012 évjáratú automata váltós Chevrolet Orlandó típusú gépjárművem. Az alábbi hibajelenséget produkálja lassú tempóból mikor gyorsítani szeretnék erősebb gázadásnál akkor amikor kb. eléri az 1800-as fordulatot erőteljes súrlódó hang hallatszik a motortérből (nem fémes inkább ilyen huhogás szerű) majd vált a gépjármű. Nem mindig csinálja de mostanában egyre gyakrabban olyan három hete jelentkezett először a probléma. Egy hónapja lett benne váltóolaj cserélve. Nem tudom mi lehet a probléma vagy ebből még komoly gondjaim lehetnek-e? Megköszönném bárkinek aki ért hozzá mielőbbi válaszát.


Az ugye megvan, hogy ez egy BMW E39 klub? :doglotlo: Csak halkan jegyzem meg, hátha elkerülte a figyelmedet. Az említett típust emiatt nem kimondottan ismerjük, illetve a távgyógyítás sem az erősségünk. Javaslom, hogy keress fel egy automata váltóst. :wink:



Köszi. Gondoltam hátha találok itt egy szakértőt, máshol eddig nem jött össze...

Automata váltónál van aki nem ajánlja az olajcserét. De a Te autódban a fene tudja milyen váltó van.

Tippek trukokben talalsz egy jo valtos ellerhetoseget Pap Tamas vele probalj beszelni.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

_________________
Tedd vagy ne tedd de ne próbáld :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.06.03. 18:01 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.06.03. 17:54
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Hello!engem erdekelne hogy 530d be sarga szinü az olaj,mielott megvettem nemreg csereltek le...de hallottam rola hogy a bele valo olaj a valtoba piros!valaki megtudja pontosan mondani hogy ezzel kesobbiekben gond lesz?de a valto valt szepwn semmi hiba most...varom a segitseget,koszi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3467 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator