* *
Pontos idő: 2017.08.22. 09:19

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3453 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2017.04.23. 20:39 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5385
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1134 alkalommal
Kapott köszik: 1188 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
Smekon írta:
Sziasztok!

Visszaolvastam a hozzászólásokat és láttam, hogy másnak is előfordul az a hiba, hogyha P-ből D-be teszi az amber vagy R-be akkor ránt egyet a váltó.

Azt is látom, hogy nem javasoljátok az olajcserét, akkor mit javasolnátok ?

Illetve egy ilyen váltó felújítása mennyibe kerül most ?

Egy BMW e39 525d touring-ról van szó 2000-es évjárat.

Válasszotokat előre is köszönöm !

Mindennél olcsóbb felrakni egy kipróbált bontottat, olajcsere nélkül.

_________________
MOTUL olajválasztó
VALVOLINE olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2017.04.23. 21:52 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.03.19. 00:34
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: Szekszárd
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:
Gallaca írta:
kovessyroli írta:
Ez a feloldott szennyeződés egy akkora konteó, hogy mindig fogom a fejem, ha olvasom.
Eddig kb. 10 autón csereltünk váltóolajat, de mindnek patika tiszta volt a belseje még úgy is, hogy az olaj meg volt benne égve.
A lamellák olyan vékonyan, hogyha egyszer megeg, vagy csak simán a km miatt elkopik, akkor annak kampec.
Az lehet, hogy az olajban lévő lebegő anyagok miatt a lamellasorban lévő lamellák tapadása valamennyivel jobbnak tűnik a régi olajjal, de annak a váltónak már kampec (mint Orbán Viktornak TGM szerint).

Nyugodtan fogd a fejed, én kb. 10-ből 8 váltót olajcsere eredményeképp adok el. Nekem amúgy mindegy, jobban fogy. :mrgreen:
Saját jól működő váltómban is P.T. szemrebbenés nélkül cserélt olajat, az is tiszta volt kivéve a mágneseket amin szürke takony volt, majd a 18. kerből Dunaharasztiig elkoptak a lamellák hirtelen. :roll: Neki is mindegy, mert legalább viszem felújítani jó pénzért.
Gödöllői váltós pl. kifejezetten ellenzi a 200-ig nem cserélt olaj utáni olajcserét.

Papp Tamás is ezt mondta, ha nem volt cserelve az olaj rendszeresen, akkor mar inkabb ne is csereljen az ember, mert lehet, hogy meg nagyon sokat elmegy a valto a regi olajjal, viszont, ha meg ujat raknak bele, akkor hamar kuka lehet.
Ha viszont volt cserelve az olaj rendszeresen, akkor ajanlja az olajcseret.


Akkor azt hiszem nem cserélek én sem.
Nekem a pécsi BMW szervízben a munkafelvevő (vagy szervízvezető) srác ugyanazt mondta mint a "gödöllői váltós": ha nem tudom az előéletét, nem tudom, hogy 200-ig volt-e cserélve az olaj, akkor utána már nem szabad cserélni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.04.24. 07:25 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 257
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 49 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
szepy írta:
dreizwanzig írta:
Gallaca írta:
kovessyroli írta:
Ez a feloldott szennyeződés egy akkora konteó, hogy mindig fogom a fejem, ha olvasom.
Eddig kb. 10 autón csereltünk váltóolajat, de mindnek patika tiszta volt a belseje még úgy is, hogy az olaj meg volt benne égve.
A lamellák olyan vékonyan, hogyha egyszer megeg, vagy csak simán a km miatt elkopik, akkor annak kampec.
Az lehet, hogy az olajban lévő lebegő anyagok miatt a lamellasorban lévő lamellák tapadása valamennyivel jobbnak tűnik a régi olajjal, de annak a váltónak már kampec (mint Orbán Viktornak TGM szerint).

Nyugodtan fogd a fejed, én kb. 10-ből 8 váltót olajcsere eredményeképp adok el. Nekem amúgy mindegy, jobban fogy. :mrgreen:
Saját jól működő váltómban is P.T. szemrebbenés nélkül cserélt olajat, az is tiszta volt kivéve a mágneseket amin szürke takony volt, majd a 18. kerből Dunaharasztiig elkoptak a lamellák hirtelen. :roll: Neki is mindegy, mert legalább viszem felújítani jó pénzért.
Gödöllői váltós pl. kifejezetten ellenzi a 200-ig nem cserélt olaj utáni olajcserét.

Papp Tamás is ezt mondta, ha nem volt cserelve az olaj rendszeresen, akkor mar inkabb ne is csereljen az ember, mert lehet, hogy meg nagyon sokat elmegy a valto a regi olajjal, viszont, ha meg ujat raknak bele, akkor hamar kuka lehet.
Ha viszont volt cserelve az olaj rendszeresen, akkor ajanlja az olajcseret.


Akkor azt hiszem nem cserélek én sem.
Nekem a pécsi BMW szervízben a munkafelvevő (vagy szervízvezető) srác ugyanazt mondta mint a "gödöllői váltós": ha nem tudom az előéletét, nem tudom, hogy 200-ig volt-e cserélve az olaj, akkor utána már nem szabad cserélni.


Csak, hogy árnyaljam kicsit a képet :)

Én 2014-ben 233572 kilométerrel vettem a gépjárművet és az adásvétel előtt legalább két évvel (a futott kilométert sajnos nem tudom) az előző tulaj cseréltetett váltóolajat. Majd én is cseréltettem 235349 kilométernél. A csere alatt a könnyebb cserét kell érteni, tehát nem lett kiszerelve a váltó. A váltó azóta is tökéletesen működik. Most 259468 kilométernél tartok.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.04.24. 13:35 
Online
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 485
Tartózkodási hely: Nagykőrös
Adott köszi: 87 alkalommal
Kapott köszik: 102 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
491523 írta:

Csak, hogy árnyaljam kicsit a képet :)

Én 2014-ben 233572 kilométerrel vettem a gépjárművet és az adásvétel előtt legalább két évvel (a futott kilométert sajnos nem tudom) az előző tulaj cseréltetett váltóolajat. Majd én is cseréltettem 235349 kilométernél. A csere alatt a könnyebb cserét kell érteni, tehát nem lett kiszerelve a váltó. A váltó azóta is tökéletesen működik. Most 259468 kilométernél tartok.


Tények a saját autómnál:
az előző tulaj, (aki a 2. tulajdonos volt) vezetett egy részletes excel listát a költségekről és eseményekről, miszerint 140 ezer km-nél történt egy Papp Tamás-féle olajcsere 2011.07.31-én, Mobil márkájú olaj feltöltésével. Elméletileg 60 ezrenként javasolt a váltó olaj csere. Az én váltóm is "túlélte" az olajcserét, bár tény, hogy nem 400e km-nél történt először olajcsere. Sokat gondolkodtam, hogy bele merjek-e vágni egy ismételt cserébe, de mivel tökéletes a váltó, a legkisebb módon sem szeretném rizikózni, hogy egy olajcsere miatt odavágjak neki. Most 206e km van benne. Meg tulajdonképpen minek bolygassam meg azt, ami hibátlanul működik :D
Vagy inkább cseréljek olajat, ilyen esetben kizárt a meghibásodás?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.04.24. 16:39 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 257
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 49 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atesz155 írta:
491523 írta:

Csak, hogy árnyaljam kicsit a képet :)

Én 2014-ben 233572 kilométerrel vettem a gépjárművet és az adásvétel előtt legalább két évvel (a futott kilométert sajnos nem tudom) az előző tulaj cseréltetett váltóolajat. Majd én is cseréltettem 235349 kilométernél. A csere alatt a könnyebb cserét kell érteni, tehát nem lett kiszerelve a váltó. A váltó azóta is tökéletesen működik. Most 259468 kilométernél tartok.


Tények a saját autómnál:
az előző tulaj, (aki a 2. tulajdonos volt) vezetett egy részletes excel listát a költségekről és eseményekről, miszerint 140 ezer km-nél történt egy Papp Tamás-féle olajcsere 2011.07.31-én, Mobil márkájú olaj feltöltésével. Elméletileg 60 ezrenként javasolt a váltó olaj csere. Az én váltóm is "túlélte" az olajcserét, bár tény, hogy nem 400e km-nél történt először olajcsere. Sokat gondolkodtam, hogy bele merjek-e vágni egy ismételt cserébe, de mivel tökéletes a váltó, a legkisebb módon sem szeretném rizikózni, hogy egy olajcsere miatt odavágjak neki. Most 206e km van benne. Meg tulajdonképpen minek bolygassam meg azt, ami hibátlanul működik :D
Vagy inkább cseréljek olajat, ilyen esetben kizárt a meghibásodás?


Sajnos nem tudok tanácsot adni.

Vannak dolgok amelyek nem egyértelműek. Pl. az utángyártott és gyári alkatrész minősége közötti összefüggés, és ilyen a váltó olajcsere is. Van aki szerint nem szabad de vannak akik cserélik és nem ment tönkre a váltó.

Szívesen olvasnék egy objektív indoklást olyan szakembertől aki tényekkel alátámasztva megmagyarázza ezeket a dolgokat.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.04.24. 20:49 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 725
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 145 alkalommal
Kapott köszik: 76 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.04.24. 21:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5188
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 755 alkalommal
Kapott köszik: 1622 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d/645ci
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (2)
dreizwanzig írta:
igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?

Igen, csak a végén pluszban fityeg egy osztómű ami hasonlóan haklis.

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.04.24. 22:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5385
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1134 alkalommal
Kapott köszik: 1188 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?

Igen, csak a végén pluszban fityeg egy osztómű ami hasonlóan haklis.

Vitatkoznék!
A vége már ZF6HP!

_________________
MOTUL olajválasztó
VALVOLINE olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.04.25. 00:36 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5188
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 755 alkalommal
Kapott köszik: 1622 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d/645ci
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (2)
hamoriarpi írta:
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?

Igen, csak a végén pluszban fityeg egy osztómű ami hasonlóan haklis.

Vitatkoznék!
A vége már ZF6HP!

No para!
Akkor pontosítom magam, mert a gyártási ciklus második fele valóban más motoros: 184 Le ugyanaz. A5S 390R váltóval 2003/09-ig, onnan már megjelenik az erősebb M57N motoros, GA6HP26Z váltóval
A következő osztóműve még rosszabb egy elektromotorral. :D

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: dreizwanzig
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.04.25. 11:41 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 725
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 145 alkalommal
Kapott köszik: 76 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
hamoriarpi írta:
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
igaz nem olajcsere kerdes, de az X5 e53 30d-nek ugyanaz az automata valtoja, mint az e39 530d-nek?

Igen, csak a végén pluszban fityeg egy osztómű ami hasonlóan haklis.

Vitatkoznék!
A vége már ZF6HP!

No para!
Akkor pontosítom magam, mert a gyártási ciklus második fele valóban más motoros: 184 Le ugyanaz. A5S 390R váltóval 2003/09-ig, onnan már megjelenik az erősebb M57N motoros, GA6HP26Z váltóval
A következő osztóműve még rosszabb egy elektromotorral. :D

köszi. Lett volna lehetosegem venni egyet valto hibaval, de lecsusztam rola sajna :(

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.01. 16:45 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

E46 330d GM A5S 360R váltóval.
Most vettem az autót, olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket is (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj), most jön a váltóolaj csere. INPA szerint az olaj "életkora" 90 (a 100-ból). Megnéztem a szintet (persze hidegen, le is köpött :)), az olajnak még látszik a pirosas színe.
Namost mivel az eredeti Texaco ETL 8072B színe nem piros, hanem inkább arannyal színezett sötétbarna és nem piros (valamint a viszkozitása is inkább motorolajra emlékeztet), azt gyanítom, hogy cserétlek benne váltó olajat (a 357ezer km is sejteti).

Ahogy néztem az új Dextron VI-ot, szerintem inkább a Dextron III lenne jó mint pl. ez a Valvoline (ott szerepel a felsorolásban a BMW ETL 8072B), csak nem értem mi a fene az a végén: NEM ajánlott zöld címkés BMW-khez:
Valvoline


Mi a kórság az a "zöld címkés BMW"?

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.01. 19:37 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5188
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 755 alkalommal
Kapott köszik: 1622 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d/645ci
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (2)
seepheerd írta:
Sziasztok!

E46 330d GM A5S 360R váltóval.
Most vettem az autót, olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket is (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj), most jön a váltóolaj csere. INPA szerint az olaj "életkora" 90 (a 100-ból). Megnéztem a szintet (persze hidegen, le is köpött :)), az olajnak még látszik a pirosas színe.
Namost mivel az eredeti Texaco ETL 8072B színe nem piros, hanem inkább arannyal színezett sötétbarna és nem piros (valamint a viszkozitása is inkább motorolajra emlékeztet), azt gyanítom, hogy cserétlek benne váltó olajat (a 357ezer km is sejteti).

Ahogy néztem az új Dextron VI-ot, szerintem inkább a Dextron III lenne jó mint pl. ez a Valvoline (ott szerepel a felsorolásban a BMW ETL 8072B), csak nem értem mi a fene az a végén: NEM ajánlott zöld címkés BMW-khez:
Valvoline


Mi a kórság az a "zöld címkés BMW"?

Üdv,
Joe

Texaco texamatic etl7042e való bele, az piros, az megy a zöld cimkésbe. Én eddig egy váltóban sem találtam amúgy pirosat, de nem hinném, hogy az égés miatt, inkább sárga volt mind így gyanítom, hogy ETL8072 van bennük gyárilag.
Kissé ellentmondásos a valvoline specifikációja.

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 10:01 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
seepheerd írta:
Sziasztok!

E46 330d GM A5S 360R váltóval.
Most vettem az autót, olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket is (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj), most jön a váltóolaj csere. INPA szerint az olaj "életkora" 90 (a 100-ból). Megnéztem a szintet (persze hidegen, le is köpött :)), az olajnak még látszik a pirosas színe.
Namost mivel az eredeti Texaco ETL 8072B színe nem piros, hanem inkább arannyal színezett sötétbarna és nem piros (valamint a viszkozitása is inkább motorolajra emlékeztet), azt gyanítom, hogy cserétlek benne váltó olajat (a 357ezer km is sejteti).

Ahogy néztem az új Dextron VI-ot, szerintem inkább a Dextron III lenne jó mint pl. ez a Valvoline (ott szerepel a felsorolásban a BMW ETL 8072B), csak nem értem mi a fene az a végén: NEM ajánlott zöld címkés BMW-khez:
Valvoline


Mi a kórság az a "zöld címkés BMW"?

Üdv,
Joe

Texaco texamatic etl7042e való bele, az piros, az megy a zöld cimkésbe. Én eddig egy váltóban sem találtam amúgy pirosat, de nem hinném, hogy az égés miatt, inkább sárga volt mind így gyanítom, hogy ETL8072 van bennük gyárilag.
Kissé ellentmondásos a valvoline specifikációja.


Szia,
Így van, a külfődi fórumon volt egy szerencsés emberke, aki még rábukkant ETL 8072B-re és itt látható a friss (bal oldali kisebb bödön, illetve a kb. 100ezer km után leeresztett (nagy köcsög) színe:

Kép

Közben kiderítettem a címke színkódot is, ami nem más mint a váltó aljára ragasztott cimke (az enyém zöld):
- Narancs - Dexron III
- Sárga - Texaco ETL 7045E (BMW partn.: 83 22 0 026 922)
- Zöld - Texaco ETL 8072B (BMW partn.: 83 22 0 024 359)
- Kék - Esso 71141 LT (BMW partn.: 83 2 29 407 807)

Persze 8072B-t jó ideje nem gyártanak, a REALOEM szerint 2012-től a 83 22 2 305 396 menne bele, amire az ETK ezt a készletet hozza:
Váltó olaj csere készlet

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 13:11 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5188
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 755 alkalommal
Kapott köszik: 1622 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d/645ci
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (2)
seepheerd írta:
Gallaca írta:
seepheerd írta:
Sziasztok!

E46 330d GM A5S 360R váltóval.
Most vettem az autót, olajakat (motor, szervo, fék) lecseréltem, szűrőket is (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj), most jön a váltóolaj csere. INPA szerint az olaj "életkora" 90 (a 100-ból). Megnéztem a szintet (persze hidegen, le is köpött :)), az olajnak még látszik a pirosas színe.
Namost mivel az eredeti Texaco ETL 8072B színe nem piros, hanem inkább arannyal színezett sötétbarna és nem piros (valamint a viszkozitása is inkább motorolajra emlékeztet), azt gyanítom, hogy cserétlek benne váltó olajat (a 357ezer km is sejteti).

Ahogy néztem az új Dextron VI-ot, szerintem inkább a Dextron III lenne jó mint pl. ez a Valvoline (ott szerepel a felsorolásban a BMW ETL 8072B), csak nem értem mi a fene az a végén: NEM ajánlott zöld címkés BMW-khez:
Valvoline


Mi a kórság az a "zöld címkés BMW"?

Üdv,
Joe

Texaco texamatic etl7042e való bele, az piros, az megy a zöld cimkésbe. Én eddig egy váltóban sem találtam amúgy pirosat, de nem hinném, hogy az égés miatt, inkább sárga volt mind így gyanítom, hogy ETL8072 van bennük gyárilag.
Kissé ellentmondásos a valvoline specifikációja.


Szia,
Így van, a külfődi fórumon volt egy szerencsés emberke, aki még rábukkant ETL 8072B-re és itt látható a friss (bal oldali kisebb bödön, illetve a kb. 100ezer km után leeresztett (nagy köcsög) színe:



Közben kiderítettem a címke színkódot is, ami nem más mint a váltó aljára ragasztott cimke (az enyém zöld):
- Narancs - Dexron III
- Sárga - Texaco ETL 7045E (BMW partn.: 83 22 0 026 922)
- Zöld - Texaco ETL 8072B (BMW partn.: 83 22 0 024 359)
- Kék - Esso 71141 LT (BMW partn.: 83 2 29 407 807)

Persze 8072B-t jó ideje nem gyártanak, a REALOEM szerint 2012-től a 83 22 2 305 396 menne bele, amire az ETK ezt a készletet hozza:
Váltó olaj csere készlet

Üdv,
Joe

Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 15:34 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...


Én sem erőltetem. Csinálom :D

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 16:05 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Lemásztam az aknába és megkukkantottam, 83 22 000 2121 BMW olaj partnumber van a zöld címkén.
(Itt pedig egy jó kis LEIRAS a 360R-es váltóról.)

A cikkszámra rákeresve pedig a RealOEM ezt mondja:
Kép


Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 17:48 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 1972
Adott köszi: 370 alkalommal
Kapott köszik: 366 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
seepheerd írta:
Gallaca írta:
Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...


Én sem erőltetem. Csinálom :D

Üdv,
Joe


Váltócserét is ekkora örömmel csinálnál?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 19:26 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
Gallaca írta:
Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...


Én sem erőltetem. Csinálom :D

Üdv,
Joe


Váltócserét is ekkora örömmel csinálnál?


Azt még nagyobb örömmel :)

Btw, mi ez a sok negatív hullám? :D

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 19:33 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 1972
Adott köszi: 370 alkalommal
Kapott köszik: 366 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
seepheerd írta:
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
Gallaca írta:
Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...


Én sem erőltetem. Csinálom :D

Üdv,
Joe


Váltócserét is ekkora örömmel csinálnál?


Azt még nagyobb örömmel :)

Btw, mi ez a sok negatív hullám? :D

Üdv,
Joe


A tényként kezelés inkább racionalizmus, mint negatív hullám. Itt a fórumon talán Gallaca tudja a legjobban, hogy miért nem érdemes váltóolajat cserélni, ha nincs gond a váltóval. Egyrészt azért, mert a saját váltóját is olajcsere után volt kénytelen nyugdíjazni, másrészt bontós és 10-ből 8 váltót olajcserét követően ad el.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.02. 19:34 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.15. 20:00
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Nagymagyarország (néha :))
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
NagyMatyas írta:
seepheerd írta:
Gallaca írta:
Látod, nekem zöld cimke van a váltóm alján, és a 922 végű cikkszám van rajta. Annó rendeltem a régi váltómhoz Alpinafantól cikkszám szerinti gyári olajat, pirosat kaptam. Amúgy GM váltót még nem láttam más színű cimkével csak zölddel, pedig láttam már párat.
De én ezt a váltóolajcserét nem erőltetném...


Én sem erőltetem. Csinálom :D

Üdv,
Joe


Váltócserét is ekkora örömmel csinálnál?


Azt még nagyobb örömmel :)

Btw, mi ez a sok negatív hullám? :D

Üdv,
Joe


A tényként kezelés inkább racionalizmus, mint negatív hullám. Itt a fórumon talán Gallaca tudja a legjobban, hogy miért nem érdemes váltóolajat cserélni, ha nincs gond a váltóval. Egyrészt azért, mert a saját váltóját is olajcsere után volt kénytelen nyugdíjazni, másrészt bontós és 10-ből 8 váltót olajcserét követően ad el.


Tényként NEM kezelheti senki az ÉN váltóm, csak azokat, amelyeket már megtapogatott. Azt hittem ez egyszerű és világos :)
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy rám a nagy számok törvénye nem vonatkozik. :D

Üdv,
Joe

_________________
http://mayree-uh-uh.blogspot.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3453 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Google [Bot] valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator