Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.18. 11:43

bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
NagySándor írta:Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni. :oops:


Nem a lapátok kapcsolnak össze. :) https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc 2:50 :)
Egyébként érdekesség, hogy dízelnél a komfortra való tekintettel nem szokás 100% összezárni a tárcsát, csak olyan 95-98%-osan, hagyva egy kis mikroszlipet, csillapítván a dízelre jellemző nagy amplitudójú torziós lengéseket. Ez megmagyarázza az 50rpm-es ugrást gázadáskor-elvételkor, viszont határozottan nem tesz jót az élettartamnak.


ZF6HP26-nál gázadásra kb 200. rpm-el változik a fordulat. Meg kell szokni. Én azt gondolom, hogy az olajcsere és a felhasználói szokások sokkal jobban meghatározzák a váltó várható élettartamát, mint az, hogy mennyire zár össze a lock-up kuplung.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.05.13. 17:21

Üdv Urak!

Érdeklődöm, ill. a véleményetekre vagyok kíváncsi. Öcsémnek egy 2000-es fl. előtti 530DA-ja van.
Ma olyat kezdett csinálni, hogy egy idő után a váltó "letiltott" és csak 20-30 km/órával tudott vele meni. (GM váltó)
Ha leállította és újraindította megint jó volt egy ideig. Valakivel megnézette, állítólag a váltóvezérlőben túl alacsony a
feszültség. Szoktak ezek az elektronikák tönkre menni, ill. ha vesz bele egy bontottat az kell-e programozni?
Mire kell figyelni ilyenkor?
Köszönöm a segítségeteketk

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.05.13. 22:44

NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
Köszönöm a választ, én is erre a megoldásra jutotam. Bár 100ezernél azért egy kicsit többe kerülnek, de sikerült szerezni egy 110ezer mérföldeset. Remélem ezzel sokáig boldogság lesz. :D


Én az olajat lecseréltetném benne mégpedig úgy, hogy atomjaira szedném a váltót, mechatronikát is szétszedetném, tömítéseket cseréltetnék benne és akkor biztos, hogy jó pár évig nem lesz gond. :franko:
Folyamatban a dolog. Megtévesztő egyébként egy kicsit. Aki esetleg a leeresztett olaj alapján szeretné megállapítani a váltója állapotát, az hiába konstantálja hogy szép gyári barna színű az olaj, mélyebbre ásva azért találni dolgokat. Alább a videón a 110ezer mérföldet futott váltó deknije és a mágnese leszerelés után. Szerencsére tette a dolgát, és elég sokat megfogott.

https://www.youtube.com/watch?v=qeHu7s_-fZ8

A mechatronikát mindenképpen át akartam szemrevételezéssel vizsgálni illetve tisztítani mielőtt felmegy a váltó. Sajnos a a pumpa körüli olajjáratokat és szelepeket nem tudtam megnézni – nem akart lejönni a harang (a mi balfaszságunk, utólag rájöttünk hogy a szűrő szárá benyúlt a szivattyúházba, ezért nem jött le :facepalm: ) – pedig ez része érdekelt volna jobban. Van a youtubeon egy videó (https://www.youtube.com/watch?v=_QVpTPrDKrg), azon a nyomásszabályozó szelepnek elég nagy holtjátéka volt. Valaki szedte már szét esetleg ezt a részét?
Na mindegy, azért a váltó alján lévő szeleptömböt szétborítottuk, és lehetett azért találni ott is a mágnesen lévővel megegyező kopadékot.
KépKép
KépKép
Szerencsére nagyobb darabok nem voltak sehol, de egyébként nem tudom mi számít elfogadhatónak – nincs összehasonlítási alapom. Ha majd a saját 440ezresemet is szétszedem, meglátjuk az mit rejt.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.21. 21:39

bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.21. 21:57

rockolo77 írta:
bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:
Mennyi van a tiedben? Olajcsere volt?

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.21. 22:35

rockolo77 írta:
bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

https://www.facebook.com/sandor.forizs.18 Szerintem keresd meg.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.23. 08:09

rockolo77 írta:Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Hali,
Többen kérdezték az ismerettségi körben, hogy ilyen kis hibával miért cseréltem le egyből. A te történeted igazolja, hogy ha megjelennek az intő jelek megéri egyből cselekedni, mert onnantól időzített bomba. Nálad valószínűleg már akkora a kopás miatti nyomásveszteség a mechatronikában, hogy nem marad elég nyomás a kuplungok zárásához.
Természetesen átütő a különbség a régi és az új váltó között, hiszen az új úgy működik ahogy kell :D Pontosabban a lockup vezérlést tekintve átütő a különbség – nem üt, nem rángat, biztosítani tudja a megfelelő zárást. Minden más ugyanolyan, mint amit az előző tudott nyújtani. Ismétlem, nekem a lecseréléskori stádiumban csak a lockup vezérléssel volt problémám. (Gondolom nem sok kellett volna hogy jöjjön a többi)
Hogy mit tegyél? Ha nem számít a pénz újíttasd fel, ha sajnálsz rá ennyit akkor javaslom neked is a kevésmérföldes angol bontottat. 100-200ezret szerintem nagy eséllyel el lehet menni mind a két megoldással. Jelenleg ennél sokkal többre tervezni ilyen korú és futású autókkal sztem amúgysem reális.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.23. 11:09

vtibi9512 írta:
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:
Mennyi van a tiedben? Olajcsere volt?

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Az órában 240000 van, ami elég hihetetlenül hangzik... Én nem cseréltem olajat, 5 év alatt kb 60000-t tettem a kocsiba.
Mikor megvettem látszott, hogy volt leszedve a váltó, őszintén csodálkozom hogy ennyit elment gond nélkül, csak arra nem számítottam hogy ilyen hirtelen fog megállni.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.23. 11:12

Gallaca írta:
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

https://www.facebook.com/sandor.forizs.18 Szerintem keresd meg.

Köszi a tippet, erről még a hétvégén kifaggatlak.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.23. 11:12

rockolo77 írta:
vtibi9512 írta:
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:
Mennyi van a tiedben? Olajcsere volt?

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Az órában 240000 van, ami elég hihetetlenül hangzik... Én nem cseréltem olajat, 5 év alatt kb 60000-t tettem a kocsiba.
Mikor megvettem látszott, hogy volt leszedve a váltó, őszintén csodálkozom hogy ennyit elment gond nélkül, csak arra nem számítottam hogy ilyen hirtelen fog megállni.
Igen az elég hihetetlen, de vannak csodák :) igen ettől tartok én is, a hirtelen megallastol, így 393 ezernél

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.23. 11:22

bzsoltie írta:
rockolo77 írta:Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Hali,
Többen kérdezték az ismerettségi körben, hogy ilyen kis hibával miért cseréltem le egyből. A te történeted igazolja, hogy ha megjelennek az intő jelek megéri egyből cselekedni, mert onnantól időzített bomba. Nálad valószínűleg már akkora a kopás miatti nyomásveszteség a mechatronikában, hogy nem marad elég nyomás a kuplungok zárásához.
Természetesen átütő a különbség a régi és az új váltó között, hiszen az új úgy működik ahogy kell :D Pontosabban a lockup vezérlést tekintve átütő a különbség – nem üt, nem rángat, biztosítani tudja a megfelelő zárást. Minden más ugyanolyan, mint amit az előző tudott nyújtani. Ismétlem, nekem a lecseréléskori stádiumban csak a lockup vezérléssel volt problémám. (Gondolom nem sok kellett volna hogy jöjjön a többi)
Hogy mit tegyél? Ha nem számít a pénz újíttasd fel, ha sajnálsz rá ennyit akkor javaslom neked is a kevésmérföldes angol bontottat. 100-200ezret szerintem nagy eséllyel el lehet menni mind a két megoldással. Jelenleg ennél sokkal többre tervezni ilyen korú és futású autókkal sztem amúgysem reális.

Biztos a vezérléssel van gond, nem lehet, hogy a wandler hullott szét? A kopás nem nőhet meg egyik méterről a másikra úgy , hogy az autó mozgásképtelen legyen.
A 100 km/h körüli bizonytalan zárásból fakadó rángást leszámítva nálam sem volt más tünet, szépen elváltott egész alacsony fordulaton, és nem csúszott sehol.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.23. 12:47

rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
rockolo77 írta:Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Hali,
Többen kérdezték az ismerettségi körben, hogy ilyen kis hibával miért cseréltem le egyből. A te történeted igazolja, hogy ha megjelennek az intő jelek megéri egyből cselekedni, mert onnantól időzített bomba. Nálad valószínűleg már akkora a kopás miatti nyomásveszteség a mechatronikában, hogy nem marad elég nyomás a kuplungok zárásához.
Természetesen átütő a különbség a régi és az új váltó között, hiszen az új úgy működik ahogy kell :D Pontosabban a lockup vezérlést tekintve átütő a különbség – nem üt, nem rángat, biztosítani tudja a megfelelő zárást. Minden más ugyanolyan, mint amit az előző tudott nyújtani. Ismétlem, nekem a lecseréléskori stádiumban csak a lockup vezérléssel volt problémám. (Gondolom nem sok kellett volna hogy jöjjön a többi)
Hogy mit tegyél? Ha nem számít a pénz újíttasd fel, ha sajnálsz rá ennyit akkor javaslom neked is a kevésmérföldes angol bontottat. 100-200ezret szerintem nagy eséllyel el lehet menni mind a két megoldással. Jelenleg ennél sokkal többre tervezni ilyen korú és futású autókkal sztem amúgysem reális.

Biztos a vezérléssel van gond, nem lehet, hogy a wandler hullott szét? A kopás nem nőhet meg egyik méterről a másikra úgy , hogy az autó mozgásképtelen legyen.
A 100 km/h körüli bizonytalan zárásból fakadó rángást leszámítva nálam sem volt más tünet, szépen elváltott egész alacsony fordulaton, és nem csúszott sehol.

Az a baj a bizonytalan-szabályozhatatlan zárással, hogy fokozza a wandlerban lévő kuplungtárcsa kopását – akár teljesen el is kophat, és aztán fém a fémen csúszik, sejtheted ez mit eredményez. Mivel az olajkör szerint (dekni->szűrő-> szivattyúház-> wandler->hűtő->váltó összes többi része-->dekni) a wandlerból származó kopadék eljut elég sok helyre a váltóban mire a mágnes vagy a szűrő megfogná, az alábbi kimenetelekre lehet számítani:
1. a keringő részecskék tovább fokozzák a kopást és mint egy lassú halálként egyre több szivárgási veszteség keletkezik a rendszerben ami által esik az üzemi nyomás. (a váltó ehhez persze tud adaptálódni, a nyomásszabályozó szelep kompenzálni tudja egy ideig a nyomásveszteségeket) A szűrő eldugulhat, és végül egyáltalán nem lesz nyomás. (Szűrőt cserélhetsz, de a levált fémdarabokat nem tudod visszaragasztani)
2. vagy akkora kopadékmennyiség gyülemlik fel valahol, hogy a mechatronikában valamelyik szelep egyszerűen megszorul ennek következtében.
Utóbbit is el tudom képzelni az esetedben.

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5- ... rdown.html
Ennek a csávónak a hátrameneti fokozatot nem kapcsolta a váltó. Szétborította, és elég szépen dokumentálta amit talált. Szétkopott lockup tárcsa, fémreszelék mindenhol, égett lamellák, kopott szeleptömb. Gondolkozott rajta hogy maga felújítja, de úgy tudom végül elengedte a dolgot mert gazdaságilag nem érte volna meg.

https://www.youtube.com/watch?v=6hDc3LvkhCM
Ebben a videóban diagnosztizálnak egy váltót, illetve egy nívós automataváltó szakit is felhívnak. A tünet ugyanaz mint nekünk az elején, arra jutnak hogy ennél a váltónál amint jelentkeznek a lockup problémák, az egyetlen jó amit tehet az ember hogy megáll, és nem megy vele tovább (nem mossa át a váltót a fémreszelékkel). Ekkor még szerencsével megúszható (kérdés milyen hosszú időre?) a történet egy wandlercserével. (Egy új wandler egyébként alig olcsóbb mint egy bontott váltó)

https://axleaddict.com/auto-repair/The- ... n-Problems
Itt erre a váltóra jellemző típushibákat gyűjtik össze a tünetekkel. Azt írják ha egyáltalán nincs hajtásod, az a legsúlyosabb és legdrágábban orvosolható probléma. Csak komplett felújítás segít, új wandlerral, egyesek még az eredeti hűtővel sem merik összerakni. Félmisi. Itt is a különböző okok miatti fémreszelékeket nevezik meg fő oknak.

Én eléggé beleástam magam a témába mikor így jártam, én is tanácstalan voltam merre tovább. Lehetnek illúzióid, vagy megfogadhatod NagyMátyás tanácsát és szerzel egy bontottat. Én beláttam hogy az ő javaslata gazdaságilag a legjózanabb megoldás.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: rockolo77
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.23. 12:52

rockolo77 írta:Az órában 240000 van, ami elég hihetetlenül hangzik... Én nem cseréltem olajat, 5 év alatt kb 60000-t tettem a kocsiba.
Mikor megvettem látszott, hogy volt leszedve a váltó, őszintén csodálkozom hogy ennyit elment gond nélkül, csak arra nem számítottam hogy ilyen hirtelen fog megállni.

Magyarországon vetted az autót?
Miből látszott hogy volt levéve a váltó?

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.07.23. 13:07

bzsoltie írta:
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
rockolo77 írta:Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Hali,
Többen kérdezték az ismerettségi körben, hogy ilyen kis hibával miért cseréltem le egyből. A te történeted igazolja, hogy ha megjelennek az intő jelek megéri egyből cselekedni, mert onnantól időzített bomba. Nálad valószínűleg már akkora a kopás miatti nyomásveszteség a mechatronikában, hogy nem marad elég nyomás a kuplungok zárásához.
Természetesen átütő a különbség a régi és az új váltó között, hiszen az új úgy működik ahogy kell :D Pontosabban a lockup vezérlést tekintve átütő a különbség – nem üt, nem rángat, biztosítani tudja a megfelelő zárást. Minden más ugyanolyan, mint amit az előző tudott nyújtani. Ismétlem, nekem a lecseréléskori stádiumban csak a lockup vezérléssel volt problémám. (Gondolom nem sok kellett volna hogy jöjjön a többi)
Hogy mit tegyél? Ha nem számít a pénz újíttasd fel, ha sajnálsz rá ennyit akkor javaslom neked is a kevésmérföldes angol bontottat. 100-200ezret szerintem nagy eséllyel el lehet menni mind a két megoldással. Jelenleg ennél sokkal többre tervezni ilyen korú és futású autókkal sztem amúgysem reális.

Biztos a vezérléssel van gond, nem lehet, hogy a wandler hullott szét? A kopás nem nőhet meg egyik méterről a másikra úgy , hogy az autó mozgásképtelen legyen.
A 100 km/h körüli bizonytalan zárásból fakadó rángást leszámítva nálam sem volt más tünet, szépen elváltott egész alacsony fordulaton, és nem csúszott sehol.

Az a baj a bizonytalan-szabályozhatatlan zárással, hogy fokozza a wandlerban lévő kuplungtárcsa kopását – akár teljesen el is kophat, és aztán fém a fémen csúszik, sejtheted ez mit eredményez. Mivel az olajkör szerint (dekni->szűrő-> szivattyúház-> wandler->hűtő->váltó összes többi része-->dekni) a wandlerból származó kopadék eljut elég sok helyre a váltóban mire a mágnes vagy a szűrő megfogná, az alábbi kimenetelekre lehet számítani:
1. a keringő részecskék tovább fokozzák a kopást és mint egy lassú halálként egyre több szivárgási veszteség keletkezik a rendszerben ami által esik az üzemi nyomás. (a váltó ehhez persze tud adaptálódni, a nyomásszabályozó szelep kompenzálni tudja egy ideig a nyomásveszteségeket) A szűrő eldugulhat, és végül egyáltalán nem lesz nyomás. (Szűrőt cserélhetsz, de a levált fémdarabokat nem tudod visszaragasztani)
2. vagy akkora kopadékmennyiség gyülemlik fel valahol, hogy a mechatronikában valamelyik szelep egyszerűen megszorul ennek következtében.
Utóbbit is el tudom képzelni az esetedben.

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5- ... rdown.html
Ennek a csávónak a hátrameneti fokozatot nem kapcsolta a váltó. Szétborította, és elég szépen dokumentálta amit talált. Szétkopott lockup tárcsa, fémreszelék mindenhol, égett lamellák, kopott szeleptömb. Gondolkozott rajta hogy maga felújítja, de úgy tudom végül elengedte a dolgot mert gazdaságilag nem érte volna meg.

https://www.youtube.com/watch?v=6hDc3LvkhCM
Ebben a videóban diagnosztizálnak egy váltót, illetve egy nívós automataváltó szakit is felhívnak. A tünet ugyanaz mint nekünk az elején, arra jutnak hogy ennél a váltónál amint jelentkeznek a lockup problémák, az egyetlen jó amit tehet az ember hogy megáll, és nem megy vele tovább (nem mossa át a váltót a fémreszelékkel). Ekkor még szerencsével megúszható (kérdés milyen hosszú időre?) a történet egy wandlercserével. (Egy új wandler egyébként alig olcsóbb mint egy bontott váltó)

https://axleaddict.com/auto-repair/The- ... n-Problems
Itt erre a váltóra jellemző típushibákat gyűjtik össze a tünetekkel. Azt írják ha egyáltalán nincs hajtásod, az a legsúlyosabb és legdrágábban orvosolható probléma. Csak komplett felújítás segít, új wandlerral, egyesek még az eredeti hűtővel sem merik összerakni. Félmisi. Itt is a különböző okok miatti fémreszelékeket nevezik meg fő oknak.

Én eléggé beleástam magam a témába mikor így jártam, én is tanácstalan voltam merre tovább. Lehetnek illúzióid, vagy megfogadhatod NagyMátyás tanácsát és szerzel egy bontottat. Én beláttam hogy az ő javaslata gazdaságilag a legjózanabb megoldás.

Kétségtelenül a bontott lenne a legjobb megoldás, de egyelőre nincs képben olyan darab aminek a futása bármennyire is igazolható lenne.
Ha lesz rá időm pénteken leveszem az alját, és belenézek...

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.11.03. 18:50

Sziasztok .

Nekem olyant produkált a sasom hogy karcag környékén tempomatra vissza kapcsoláskor visitott 1 et a váltó majd vészprogram lett belőle. gondolom a visítás nem épp életszerű ilyen váltóknál szerintem bőven ledarált valamit ... solenoidos résznél az egyik ilyen váltó szelep megszorult . diagra kötve 4. 5. megfgyelés alatt ... majd olaj csere kitakarit a szelepházat . kis kínaiak tartanak mindent hozzá ... viszont előre nem nagyon akar menni néha mikor olyanja van nam meg ki van ütve a váltó agya vagyis ki van nullázva . hátra nagyon szeretne menni ... lényeg 3. ig elvált szépen 4. már kapufa ... 5. meg reménytelen . szerintetek javítható még ? vagy szerezzek bontottat ezt szedjem szét azt tanuljak belőle ? válaszokat köszönöm . üdv.: Laci

ja és 500.000 km felett van a kocsi váltó nem volt leszedve még . ény olyan 420.000 al vettem akkor azt mondták volt olaj cserélve benne ment is patentúl .

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.12.24. 21:33

pajy írta:Sziasztok .

Nekem olyant produkált a sasom hogy karcag környékén tempomatra vissza kapcsoláskor visitott 1 et a váltó majd vészprogram lett belőle. gondolom a visítás nem épp életszerű ilyen váltóknál szerintem bőven ledarált valamit ... solenoidos résznél az egyik ilyen váltó szelep megszorult . diagra kötve 4. 5. megfgyelés alatt ... majd olaj csere kitakarit a szelepházat . kis kínaiak tartanak mindent hozzá ... viszont előre nem nagyon akar menni néha mikor olyanja van nam meg ki van ütve a váltó agya vagyis ki van nullázva . hátra nagyon szeretne menni ... lényeg 3. ig elvált szépen 4. már kapufa ... 5. meg reménytelen . szerintetek javítható még ? vagy szerezzek bontottat ezt szedjem szét azt tanuljak belőle ? válaszokat köszönöm . üdv.: Laci

ja és 500.000 km felett van a kocsi váltó nem volt leszedve még . ény olyan 420.000 al vettem akkor azt mondták volt olaj cserélve benne ment is patentúl .
Bontott éri meg a legjobban 500e km felett..

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2020.02.03. 13:21

MachineGunKelly írta:Ez azért van, mert meg kell folyamatosan változtatni ellátás, én nem vesz egy autót, először is, meg kell fizetni a vásárlás egy autó, másodszor, meg kell folyamatosan figyelemmel kíséri az autó állapotát. Jobb, ha megpróbálja figyelni, hogy autókölcsönzőinek összehasonlítása, ha érdekli a larnaca autóbérlés, akkor azt tanácsolom, hogy olvassa el részletesebben, mivel ez sokkal jövedelmezőbb
Majdnem lehet is érteni.

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2020.02.05. 17:06

vtibi9512 írta:
MachineGunKelly írta:Ez azért van, mert meg kell folyamatosan változtatni ellátás, én nem vesz egy autót, először is, meg kell fizetni a vásárlás egy autó, másodszor, meg kell folyamatosan figyelemmel kíséri az autó állapotát. Jobb, ha megpróbálja figyelni, hogy autókölcsönzőinek összehasonlítása, ha érdekli a larnaca autóbérlés, akkor azt tanácsolom, hogy olvassa el részletesebben, mivel ez sokkal jövedelmezőbb
Majdnem lehet is érteni.

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


BOT. Egy mondani valója van, a Larnaca autóbérlés..

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2020.04.14. 18:41

Sziasztok,
Az lenne a kérdés létezik-e valami upgrade vezérlő program automata váltóhoz és szaki aki
beinstallálná nekem?

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2020.04.15. 12:01

Fazer írta:Sziasztok,
Az lenne a kérdés létezik-e valami upgrade vezérlő program automata váltóhoz és szaki aki
beinstallálná nekem?


Nem értem. Minek? Sokkal gyorsabban nem fog váltani, ha pedig küldenéd neki, akkor ott van a sport mód.
Hozzászólás küldése

VigLink badge