* *
Pontos idő: 2024.05.13. 19:21

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3606 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 181  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.02. 20:38 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.17. 00:00
Hozzászólások: 4
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
Hali.
96 os 528 IA amivel röpködök Steptronic váltóval szerelt elvileg (tényleg keveset futott) a korához képest 200000 Km.
Nagyon komoly BMW szerelök akik (Barátok) mondák cseréljük le a váltó olajat mert még oly szépen vált, ezért had maradjon ez igy ugye a deklire is az vagyon irva LONG LIFE(HOSSZÚ ÉLET) és nem örök de csak speciális olajat kaphat mint itt már meg is irták (ESSO) ez így igaz erre esküdtek.
Csere után is olyan mint a vaj remélem így is marad.

Olaj : 31000 Ft
Szűrő : 8900 Ft
Dekli tömités : 2500 Ft
Munkadíj : Kinek mennyi ?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.02. 20:45 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.17. 00:00
Hozzászólások: 4
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
Hali
Még valami ez tényleg úgy van hogy az ősszes olaj nem távozik, de ha 10000km után csak és kizárolag az olajat cserélteted az már vérfrissités rendesen utána, mivel az előző turnus összekeveredett(felhigult).
nekem azt mondták hogy utánna azzal már többet nem kell foglalkoznom.

Üdv : Kecsoka


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.07. 18:49 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
szerintem ez az aut. váltó olaj csere mindenkinek nagy dilemma, 8O persze akinek aut.váltós autója van.
akinek rosszul működik, az azért cserélteti le, mert attól hátha megjavul, akinek pedig jól működik, az meg attól tart, hogy a csere miatt meghosszabbodik az élettartama.
én a mai napon cseréltettem le pellérden a somogyi szervízben.
a rövid története az, hogy bemenetem egy alkatrészkereskedőhöz, aki utánanézett gépen, és kijött, hogy a q8 aut. váltó olaj jó a bmw-hez is.
ebből berendeltem 9l-t, mert 8,5 l megy a váltóba, plusz gyári szűrőt és tömítést, majd elvittem egy helyi szervízbe a kocsit.
kicsit furi volt, hogy csak 3l jött le, mert a többi, tehát 5,5 l a váltó belsejében, illetve a wandlerben marad. :roll:
ezután reggeli indulás során a váltó gyorsabban pörgött fel, de kisebb erőt vitt át a hajtásra, ezért úgy gondoltam, hogy vmi nem o.k. :cry: :cry: :cry:
vki ajánlotta a somogyit pellérden, kértem tőle időpontot.
ők a 3 l helyett 4,5 l-t töltöttek rá, és a gyár által előírt olajat. szigorúan.
tehát se q8, se esso, csak bmw (ez castrol olaj egyébként)
ja, és kell cserélni a főnök tájékoztatása szerint.
150 ekm után tehát szigorúen :lovoldozos cserélni kell az olajat plusz a szűrőt.
én megnéztem a leengedett olajat, és barnás, égett színe volt.
én mindenkinek javaslom tehát, mert költségben nem óriási, de biztosan meghosszabítja a váltó élettartamát.
:kösz


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.08. 22:02 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2007.01.18. 01:00
Hozzászólások: 165
Tartózkodási hely: SZENTLÁSZLÓ /baranya/
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: m57
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
szerintem ez az aut. váltó olaj csere mindenkinek nagy dilemma, 8O persze akinek aut.váltós autója van.
akinek rosszul működik, az azért cserélteti le, mert attól hátha megjavul, akinek pedig jól működik, az meg attól tart, hogy a csere miatt meghosszabbodik az élettartama.
én a mai napon cseréltettem le pellérden a somogyi szervízben.
a rövid története az, hogy bemenetem egy alkatrészkereskedőhöz, aki utánanézett gépen, és kijött, hogy a q8 aut. váltó olaj jó a bmw-hez is.
ebből berendeltem 9l-t, mert 8,5 l megy a váltóba, plusz gyári szűrőt és tömítést, majd elvittem egy helyi szervízbe a kocsit.
kicsit furi volt, hogy csak 3l jött le, mert a többi, tehát 5,5 l a váltó belsejében, illetve a wandlerben marad. :roll:
ezután reggeli indulás során a váltó gyorsabban pörgött fel, de kisebb erőt vitt át a hajtásra, ezért úgy gondoltam, hogy vmi nem o.k. :cry: :cry: :cry:
vki ajánlotta a somogyit pellérden, kértem tőle időpontot.
ők a 3 l helyett 4,5 l-t töltöttek rá, és a gyár által előírt olajat. szigorúan.
tehát se q8, se esso, csak bmw (ez castrol olaj egyébként)
ja, és kell cserélni a főnök tájékoztatása szerint.
150 ekm után tehát szigorúen :lovoldozos cserélni kell az olajat plusz a szűrőt.
én megnéztem a leengedett olajat, és barnás, égett színe volt.
én mindenkinek javaslom tehát, mert költségben nem óriási, de biztosan meghosszabítja a váltó élettartamát.
:kösz





Szia!
Mibe került a váltó olajcsere a Somogyinál???????
Különben én ajánlottam.
üdv
bezo


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.08. 23:23 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.03.01. 01:00
Hozzászólások: 183
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E83
Motor tipusa: 20d M47N2
Évjárata: 2006
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
collins írta:

mindenképpen cseréld le. főleg, hogy elég valószinű, hogy nem volt lecserélve.
30d-khez való automata váltónak örökélete van, ha:
-nincs benne chip
-mindig megfelelő mennyiségű, minőségű olaj van benne.


Sajnos ezzel vitatkoznom kell, a váltó meg tud dögleni, akármilyen friss is az olaj benne és akármennyire nem tuning. Sajnos a 30d nyomatéka egyenlő a váltógyártó GM által a 30d váltóra megadott névleges nyomatékkal, ezért aki a szériamotorból szereti kiautózni a Nm-eket, az felkészülhet a váltófelújításra. Annyiban igazad van, hogy a chip-es 30dA-kban hamarabb adja meg magát a váltó. A GM váltóhoz a Getragokkal ellentétben korlátozottan rendelhető alkatrész és drágább is.
Amit kevesen tudnak: az alapos váltóolajcseréhez le kell venni a váltót, és még így is benne fog maradni 0,5-1L, de kb. 8L lejön.
Én most csináltattam meg a 25dA-n a váltóolajcserét (170.000 km), és ha már lenn volt a váltó, akkor a Wandler is ment a felújítóba. Semmi panaszom nem volt, nem is hajtom az autót, a 25dA nyomatéka elmarad a 30d-től, de én nem akartam váltót újíttatni, szerintem az sosem lesz a régi. Ezért a váltóolajcsere és wandlerfelújítás mellett döntöttem. A wandler ugyanis a váltóhalálban sokszor közrejátszik, a wandlerből leváló fémforgács a váltóba kerülve eltömíti a járatokat és a még hibátlan váltó pár km alatt kinyíródik. A szűrő tiszta volt, a váltó tehát még bírja. Tapasztalatokról nem nagyon tudok még beszámoni, kb. 50km-et mentem a szervíz óta. Finomabban vált és határozottabban gyorsít, de nem egetrengető a különbség.
A művelet teljes költsége kevéssel 120.000 Ft alatt volt, az 5erben csinálták.
Amit még érdemes tudni: ha a váltó szarakodik, akkor az olajcsere nem fogja megoldani a dolgot. Az olajcsere állagmegóvásban segít, de ha gondok vannak, akkor váltófelújítás fog következni. Régebben én is hitetlenkedtem, de szerintem érdemes lecserélni az olajat az automata váltóban, lifetimeoil ide vagy oda.

Bömbölö


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.09. 07:18 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
üdv. bezo!
köszi az ajánlást :kösz , a somogyi szervízzel meg voltam elégedve.
4,5 l olaj + kartergáz szűrő + fényszóró magasság állítás + diagnosztika és hibakódok törlése anyag és munkadíj együtt 28 eft.

a tulaj tök lelkiismeretes, én mindenkinek tudom ajánlani.
annak ellenére, hogy késtem 1/2-ed órát, ott vártak a szerelővel a szervízben. :taps:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.09. 08:40 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.11. 00:00
Hozzászólások: 1001
Tartózkodási hely: Balatonkenese
Adott köszi: 50 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62 / 540
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Teljesen egyet értek Bömbölövel!
Én is így gondolom!
Kell a csere! :!:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.09. 15:19 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.09. 00:00
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E38
Évjárata: 1994
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Anno pár évvel ezelőtt a debreceni Chrysler szervízből hetente vittünk legalább egy aut.váltót pestre javíttatni. Mit ne mondjak, alaposan megterhelte a tulajdonosok pénztárcáját. Egy-egy javítás 200-300ezer volt és ez még nem is volt sok. Feltünt nekem, hogy milyen sok váltó krepál be, és megkérdeztem a pesti szerelőket, mitől van ez. Ők mondták el, hogy az olajcserét szarul csinálják meg a szerelők. Ugyanis kevesen tudják, hogy az autómataváltót le kell venni. Ahogy leveszik, a turbina azonnal lecsúszik magától és ki kell önteni belőle az olajat és ki kell takarítani a piszkot. Csak ez hosszú és nehéz munka és a szerelők a pokolba kívánják a gazdit, amikor ilyen munkát kér. Inkább a helyén kifolyatják ami kijön, lecserélik a szűrőt és csak egy "vérfrissítést" kap az autó.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.27. 16:23 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2007.03.10. 01:00
Hozzászólások: 724
Tartózkodási hely: Szombathely
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 14 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520i
Évjárata: 1997
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Srácok,manuál váltomban olajat akarok cserélni. Katalóg szerint atf220-at ír ami autómatába való!!??? Ti mit szóltok hozzá? 8O


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.27. 19:52 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2007.01.01. 01:00
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Pécs
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
üdv. bezo!
köszi az ajánlást :kösz , a somogyi szervízzel meg voltam elégedve.
4,5 l olaj + kartergáz szűrő + fényszóró magasság állítás + diagnosztika és hibakódok törlése anyag és munkadíj együtt 28 eft.

a tulaj tök lelkiismeretes, én mindenkinek tudom ajánlani.
annak ellenére, hogy késtem 1/2-ed órát, ott vártak a szerelővel a szervízben. :taps:


Én is most cseréltem olajat a váltóba /260.000 km/ és nagyon-nagyon retkes volt....
Furcsa nekem ez a 28e ft, mert csak az olaj többe kerül! Mondjuk az enyémbe 7 litert sikerült belerakni, + olajszűrő + a hűtőről a vátóba vezető cső szorítógyűrűjei = 44e ! A váltóoljcserét pedig mindenkinek ajánlom, mert ártani nem lehet vele, ha az előírt olajat, és szigorúan csak azt rakják bele. Minden váltóhoz más és más olajat ír elő a BMW, és pl. az 530D -ket /99-01/ 3 féle váltóval szerelték.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.28. 12:40 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.11. 00:00
Hozzászólások: 1001
Tartózkodási hely: Balatonkenese
Adott köszi: 50 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62 / 540
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Loofy írta:
kovessyroli írta:
üdv. bezo!
köszi az ajánlást :kösz , a somogyi szervízzel meg voltam elégedve.
4,5 l olaj + kartergáz szűrő + fényszóró magasság állítás + diagnosztika és hibakódok törlése anyag és munkadíj együtt 28 eft.

a tulaj tök lelkiismeretes, én mindenkinek tudom ajánlani.
annak ellenére, hogy késtem 1/2-ed órát, ott vártak a szerelővel a szervízben. :taps:


Én is most cseréltem olajat a váltóba /260.000 km/ és nagyon-nagyon retkes volt....
Furcsa nekem ez a 28e ft, mert csak az olaj többe kerül! Mondjuk az enyémbe 7 litert sikerült belerakni, + olajszűrő + a hűtőről a vátóba vezető cső szorítógyűrűjei = 44e ! A váltóoljcserét pedig mindenkinek ajánlom, mert ártani nem lehet vele, ha az előírt olajat, és szigorúan csak azt rakják bele. Minden váltóhoz más és más olajat ír elő a BMW, és pl. az 530D -ket /99-01/ 3 féle váltóval szerelték.


Pontosan így van!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kbhont 2007.09.28. 19:10-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: olajélettartam
HozzászólásElküldve: 2007.09.28. 15:51 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2007.04.18. 00:00
Hozzászólások: 1034
Tartózkodási hely: XIX.
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Blog: Blog megtekintése (0)
Hát erről két dolog jut eszembe. Az egyik, hogy fejlesztőként, ha mást nem, azt megtanultam, hogy sose nyúlj ahhoz ami jó :)
Valamint a céges Astránk, amivel apukám 460ekm-t ment a gyári váltó olajjal, eladták és szerintem a mai napig megy. Ha az Opel 92-ben tudott LifeTime olajat csinálni, hadd tudjon már a BMW 96-ban...

_________________
ViSoR


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: olajélettartam
HozzászólásElküldve: 2007.09.28. 22:10 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.09. 00:00
Hozzászólások: 253
Tartózkodási hely: Balatonboglár
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Blog: Blog megtekintése (0)
ViSoR írta:
Hát erről két dolog jut eszembe. Az egyik, hogy fejlesztőként, ha mást nem, azt megtanultam, hogy sose nyúlj ahhoz ami jó :)
Valamint a céges Astránk, amivel apukám 460ekm-t ment a gyári váltó olajjal, eladták és szerintem a mai napig megy. Ha az Opel 92-ben tudott LifeTime olajat csinálni, hadd tudjon már a BMW 96-ban...


Hum a 460ezer nemrosz, de nézdmeg az igénybevételt a nyomatékot :!: :?:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.29. 07:42 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2007.04.18. 00:00
Hozzászólások: 1034
Tartózkodási hely: XIX.
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Blog: Blog megtekintése (0)
Az Astra nagyteljesítményű személygépjűrmű volt, 1.7D 57LE & 105Nm. Nem is emlékszem, hogy a BMW valaha gyártott volna ilyen "erejű" autót. Talán a 60-as években :D

_________________
ViSoR


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.29. 10:05 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.09. 00:00
Hozzászólások: 253
Tartózkodási hely: Balatonboglár
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Blog: Blog megtekintése (0)
ViSoR írta:
Az Astra nagyteljesítményű személygépjűrmű volt, 1.7D 57LE & 105Nm. Nem is emlékszem, hogy a BMW valaha gyártott volna ilyen "erejű" autót. Talán a 60-as években :D
:

:sör: :taps: Akkor a "testét" átjárta az erő mint a Jodáét :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.29. 11:39 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.09. 00:00
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E38
Évjárata: 1994
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dcs73 írta:
ViSoR írta:
Az Astra nagyteljesítményű személygépjűrmű volt, 1.7D 57LE & 105Nm. Nem is emlékszem, hogy a BMW valaha gyártott volna ilyen "erejű" autót. Talán a 60-as években :D
:

:sör: :taps: Akkor a "testét" átjárta az erő mint a Jodáét :lol:


Awtovelo BMW 327 (1949-1950) 1971 ccm soros 6 hengeres motor 55LE-t teljesített 3750-es fordulatnál. :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: olajélettartam
HozzászólásElküldve: 2007.09.29. 13:27 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.03.01. 01:00
Hozzászólások: 183
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E83
Motor tipusa: 20d M47N2
Évjárata: 2006
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
ViSoR írta:
Hát erről két dolog jut eszembe. Az egyik, hogy fejlesztőként, ha mást nem, azt megtanultam, hogy sose nyúlj ahhoz ami jó :)
Valamint a céges Astránk, amivel apukám 460ekm-t ment a gyári váltó olajjal, eladták és szerintem a mai napig megy. Ha az Opel 92-ben tudott LifeTime olajat csinálni, hadd tudjon már a BMW 96-ban...


hmm, elgondolkodtató álláspont. Ne cseréljünk motorolajat se, amíg nem érzékelünk teljesítménycsökkenést, égett szagot? :-)
Azért az olajcsere inkább karbantartás, mint javítás.
Az élettartam olaj pedig nem azt jelenti, hogy amíg a motor és a váltó életképes, addig a váltóolaj is bírja. Fejlesztőként gondolom ismerős vagy a memóriák világában, ott sem örökgarancia van, hanem a gyártó az általa meghatározott élettartamra vállal garanciát. A váltóolajnál ugyanez a helyzet. Az olajcserével bajt nem lehet okozni, ha szakszerűen cserélik. És ahogy már többen írtuk, jobb nem megvárni a "Getriebeprogram" felíratot a műszerfalon, ahogy nem kell a motorolajnál sem kell megvárni, amíg 120-nál folyamatosan világít az olajnyomás lámpa és 2dl zselét engedünk le a motorból 1kg fémreszelék kíséretében.
Nem tudom, hogy az Astra kézi vagy automata volt, de kézinél is illik 60-100ekm-enként olajat cserélni. Ott még a környezetterhelés sem nagy, hiszen kb. 1-2L olaj van egy manuális váltóban.

Bömbölö


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: olajélettartam
HozzászólásElküldve: 2007.09.29. 13:49 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.11. 00:00
Hozzászólások: 1001
Tartózkodási hely: Balatonkenese
Adott köszi: 50 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62 / 540
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bombolo írta:
ViSoR írta:
Hát erről két dolog jut eszembe. Az egyik, hogy fejlesztőként, ha mást nem, azt megtanultam, hogy sose nyúlj ahhoz ami jó :)
Valamint a céges Astránk, amivel apukám 460ekm-t ment a gyári váltó olajjal, eladták és szerintem a mai napig megy. Ha az Opel 92-ben tudott LifeTime olajat csinálni, hadd tudjon már a BMW 96-ban...


hmm, elgondolkodtató álláspont. Ne cseréljünk motorolajat se, amíg nem érzékelünk teljesítménycsökkenést, égett szagot? :-)
Azért az olajcsere inkább karbantartás, mint javítás.
Az élettartam olaj pedig nem azt jelenti, hogy amíg a motor és a váltó életképes, addig a váltóolaj is bírja. Fejlesztőként gondolom ismerős vagy a memóriák világában, ott sem örökgarancia van, hanem a gyártó az általa meghatározott élettartamra vállal garanciát. A váltóolajnál ugyanez a helyzet. Az olajcserével bajt nem lehet okozni, ha szakszerűen cserélik. És ahogy már többen írtuk, jobb nem megvárni a "Getriebeprogram" felíratot a műszerfalon, ahogy nem kell a motorolajnál sem kell megvárni, amíg 120-nál folyamatosan világít az olajnyomás lámpa és 2dl zselét engedünk le a motorból 1kg fémreszelék kíséretében.
Nem tudom, hogy az Astra kézi vagy automata volt, de kézinél is illik 60-100ekm-enként olajat cserélni. Ott még a környezetterhelés sem nagy, hiszen kb. 1-2L olaj van egy manuális váltóban.

Bömbölö


Ennél jóbban, még én sem írhattam volna le!! :lol: :lol: :lol: :taps:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.10.04. 11:03 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2007.04.18. 00:00
Hozzászólások: 1034
Tartózkodási hely: XIX.
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Blog: Blog megtekintése (0)
Így van, teljesen igazad van. De egy biztos, én nem fogom lecserélni benne az olajat és ha az elkövetkező 3-4 évben felrobban a váltóm akkor megírom, hogy igazad volt és így jártam :lol: Nem fogom eltitkolni megígérem!

_________________
ViSoR


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.10.06. 19:44 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.11. 00:00
Hozzászólások: 1001
Tartózkodási hely: Balatonkenese
Adott köszi: 50 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62 / 540
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Kedves Mindenki!

Ma volt szerencsénk egy 523ia -ban olajat cserélni! (A váltóban!)
235000 Km van az autóban! A váltó az elmúlt 10000km alatt elkezdte a sebességeket dobálni!
Az olaj ( örök életű :lol: :lol: :twisted: ) Úgy nézett ki mint a moslék! 8O
Az új olajjal olyan lett a váltó, mintha kicserélték volna!

De aki nem akar, az továbra se cseréljen!

Ui: ( Azt hiszem nyitok egy használt váltó kereskedést :lol: :lol: :lol: )


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3606 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 181  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 40 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator