Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.05.12. 23:24

atesz155 írta:
Vader-1 írta:
nagy.matyika írta:
morv írta:
atesz155 írta:De a legkézenfekvőbb megoldás kicserélni a szűrőhengeres változatot olajlecsapatósra. :nyelves:

Idonkent azt is cserelni javallott.


E60-nál vagy 60 vagy 90 ezer km rémlik :D

Küldenétek légyszi egy képet az "olajlecsapatós" szüröröl?Köszi,mert fogalmam sincs hogy néz ki,a megrendelésnél jól jönne.


Beírod ezt a számsort a google képkeresőjébe: 11127799225

a 11127799224 is már lecsapatós? nekem azt hozza vin alapján

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.05.13. 17:35

ST1 írta:a 11127799224 is már lecsapatós? nekem azt hozza vin alapján


Az is lecsapatós, de az a 4 hengeresekbe való, van egy pici különbség köztük.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek jlaci74 az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.06.03. 15:36

Sziasztok!

A kocsi egy e39 2002-es 520D jelenleg 325000km.
Egy ideje már csinálja az autó a következő hibajelenséget:
Részterhelésen minden rendben. Nagyobb terhelésen azonban elkezd menni normálisan aztán egyszer csak visszavesz a teljesítményből ( pár másodperc után változó, hogy mennyi). Réggebben kevésbé érezhetően jelentkezett, de nemrégiben elég erőteljesen érezhető (utóbbi 10000 km). Időközben cserélni kellett az adagolót és mivel sikerült új injektorokat is venni olcsón ezért azokat is cserélte a szerelő. Azt gondoltam ez a hiba is az adagoló miatt van, de sajnos nem.

Ezek után arra figyeltem fel, hogy mikor megy a turbó hallom hogy sziszeg. Aztán az egyik út során ledobta a szívósornál a légbeömlő csövet. Elég sok olaj volt a csőben és a szívócsonkban... Jól összeolajozta a frissen cserélt ékszíjakat amik azóta szépen csúsznak (Valaki tud valami módszert a megtisztításra a cserén kívűl?).

A csövet miután normálisan visszatettem sokat javult a helyzet, de messze nem tökéletes. A motortérbe benézve azt látom, hogy a turbó környékén van valamennyi olajszivárgás, illetve a turbóból kijövő levegő csövek gumi elemei is kissé olajosak és nem túl szép állapotúnak tűnnek. Mióta meg van a kocsi az intercooler nem volt kitisztítva és a turbó sem volt cserélve (110000km-t mentem vele). Emellett most 8000km alatt megevett 1 liter olajat már, holott eddig az egész olajcsere ciklus alatt sem evett meg fél litert.

A kartergázszűrőt 60000-enként cseréltem. A legutóbbi olajcserénél a turbó tengelye még nem lötyögött.
Az én elképzelésem az, hogy vagy a szívósor légnyomásszenzora szarakodik, vagy a turbó vezérlője, vagy a turbó haldoklik illetve hogy ki kellene cserélni a levegő csövek gumi elemeit meg kitisztítani az intercoolert. Vagy ezek kombinációja. Ha lesz egy kis időm rádugom a laptopot és megnézem a turbónyomást a jelenség kialakulásakor.
Addig is ha van valami tanácsotok annak örülnék.

Üdv:
Márk

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.06.03. 16:59

marcokovacs írta:Sziasztok!

A kocsi egy e39 2002-es 520D jelenleg 325000km.
Egy ideje már csinálja az autó a következő hibajelenséget:
Részterhelésen minden rendben. Nagyobb terhelésen azonban elkezd menni normálisan aztán egyszer csak visszavesz a teljesítményből ( pár másodperc után változó, hogy mennyi). Réggebben kevésbé érezhetően jelentkezett, de nemrégiben elég erőteljesen érezhető (utóbbi 10000 km). Időközben cserélni kellett az adagolót és mivel sikerült új injektorokat is venni olcsón ezért azokat is cserélte a szerelő. Azt gondoltam ez a hiba is az adagoló miatt van, de sajnos nem.

Ezek után arra figyeltem fel, hogy mikor megy a turbó hallom hogy sziszeg. Aztán az egyik út során ledobta a szívósornál a légbeömlő csövet. Elég sok olaj volt a csőben és a szívócsonkban... Jól összeolajozta a frissen cserélt ékszíjakat amik azóta szépen csúsznak (Valaki tud valami módszert a megtisztításra a cserén kívűl?).

A csövet miután normálisan visszatettem sokat javult a helyzet, de messze nem tökéletes. A motortérbe benézve azt látom, hogy a turbó környékén van valamennyi olajszivárgás, illetve a turbóból kijövő levegő csövek gumi elemei is kissé olajosak és nem túl szép állapotúnak tűnnek. Mióta meg van a kocsi az intercooler nem volt kitisztítva és a turbó sem volt cserélve (110000km-t mentem vele). Emellett most 8000km alatt megevett 1 liter olajat már, holott eddig az egész olajcsere ciklus alatt sem evett meg fél litert.

A kartergázszűrőt 60000-enként cseréltem. A legutóbbi olajcserénél a turbó tengelye még nem lötyögött.
Az én elképzelésem az, hogy vagy a szívósor légnyomásszenzora szarakodik, vagy a turbó vezérlője, vagy a turbó haldoklik illetve hogy ki kellene cserélni a levegő csövek gumi elemeit meg kitisztítani az intercoolert. Vagy ezek kombinációja. Ha lesz egy kis időm rádugom a laptopot és megnézem a turbónyomást a jelenség kialakulásakor.
Addig is ha van valami tanácsotok annak örülnék.

Üdv:
Márk

Első körben cseréld ki az összes vákuumcsövet.
Aztán -> Dis-ben vannak tesztek, azokkal ki tudod szűrni a hibát.

Tapatalk

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.08. 12:40

Üdv.

Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át :)

Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O

Vélemény? :)

Előre is köszi.

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.08. 14:21

erikk93 írta:Üdv.

Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át :)

Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O

Vélemény? :)

Előre is köszi.


Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.08. 17:54

atesz155 írta:
erikk93 írta:Üdv.

Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át :)

Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O

Vélemény? :)

Előre is köszi.


Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.

Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.08. 20:45

morv írta:Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!


holnap csinálok képeket és írok a javítgatás, szerelgetés topikba. :wink:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atesz155 az itt látható tagok köszönték meg: 2 morv, notaridavid
Értékelés: 9.52%

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.08. 22:22

atesz155 írta:
morv írta:Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!


holnap csinálok képeket és írok a javítgatás, szerelgetés topikba. :wink:

Zsír! Idáig mit csináltál? :mrgreen: :nyelves:

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.08. 23:29

Gallaca írta:
atesz155 írta:
morv írta:Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!


holnap csinálok képeket és írok a javítgatás, szerelgetés topikba. :wink:

Zsír! Idáig mit csináltál? :mrgreen: :nyelves:


Eddig csak kísérletezgettem műanyag flakonokkal, csőátmérőkkel, stb stb, :facepalm: :facepalm: :facepalm: :mrgreen: :lol: nem akartam képet felrakni össze-vissza kábelkötegelőzött csövekről, csak minőségi munkát teszek ki közszemlére a kezem alól :lol:

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.08. 23:33

atesz155 írta:
Gallaca írta:
atesz155 írta:
morv írta:Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!


holnap csinálok képeket és írok a javítgatás, szerelgetés topikba. :wink:

Zsír! Idáig mit csináltál? :mrgreen: :nyelves:


Eddig csak kísérletezgettem műanyag flakonokkal, csőátmérőkkel, stb stb, :facepalm: :facepalm: :facepalm: :mrgreen: :lol: nem akartam képet felrakni össze-vissza kábelkötegelőzött csövekről, csak minőségi munkát teszek ki közszemlére a kezem alól :lol:

"Minden probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.09. 01:50

atesz155 írta:
erikk93 írta:Üdv.

Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át :)

Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O

Vélemény? :)

Előre is köszi.


Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.

Ohh akkor marad az ami van megspékelve egy plusz szűrővel :)

Igazából én már gondolkoztam ilyen elkészítésén mivel más fórumokban olvastam róla, de aztán jött a lecsapatós de ha az se jó akkor maradt a házibarkács :D Mondjuk jogos, hogy a szűrőbetétes jobb mivel ott van ami fizikailag szűr ellenben lecsapatóssal, bár ez a lusta és hanyag embereknek jó mivel nem tömődik el :D
Nálam is egy pici olaj található a szívósor előtt ami átenged ez a buta szűrő ezt akarom kiküszöbölni. Mivel nálam még a katalizátor is ki van rámolva még könnyebben be füstölök egy picit :)

Kíváncsian várom milyen megoldást találtál! :)

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.13. 10:46

erikk93 írta:
atesz155 írta:
erikk93 írta:Üdv.

Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át :)

Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O

Vélemény? :)

Előre is köszi.


Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.

Ohh akkor marad az ami van megspékelve egy plusz szűrővel :)

Igazából én már gondolkoztam ilyen elkészítésén mivel más fórumokban olvastam róla, de aztán jött a lecsapatós de ha az se jó akkor maradt a házibarkács :D Mondjuk jogos, hogy a szűrőbetétes jobb mivel ott van ami fizikailag szűr ellenben lecsapatóssal, bár ez a lusta és hanyag embereknek jó mivel nem tömődik el :D
Nálam is egy pici olaj található a szívósor előtt ami átenged ez a buta szűrő ezt akarom kiküszöbölni. Mivel nálam még a katalizátor is ki van rámolva még könnyebben be füstölök egy picit :)

Kíváncsian várom milyen megoldást találtál! :)

En inkabb arra a turbo felujitasra lennek kivancsi mivel nincs gyari felujito hozza,max ha a garret ujitota fel,en mar tobb mint 10 eve hajtom ezeket m57 motort de ilyen problemam nem volt csak szar turbonal,akkor egybol csere ujra nem felujitotra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 530d kartergáz szűrő

2016.07.13. 16:21

rockerekhu írta:
erikk93 írta:
atesz155 írta:
erikk93 írta:Üdv.

Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át :)

Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O

Vélemény? :)

Előre is köszi.


Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.

Ohh akkor marad az ami van megspékelve egy plusz szűrővel :)

Igazából én már gondolkoztam ilyen elkészítésén mivel más fórumokban olvastam róla, de aztán jött a lecsapatós de ha az se jó akkor maradt a házibarkács :D Mondjuk jogos, hogy a szűrőbetétes jobb mivel ott van ami fizikailag szűr ellenben lecsapatóssal, bár ez a lusta és hanyag embereknek jó mivel nem tömődik el :D
Nálam is egy pici olaj található a szívósor előtt ami átenged ez a buta szűrő ezt akarom kiküszöbölni. Mivel nálam még a katalizátor is ki van rámolva még könnyebben be füstölök egy picit :)

Kíváncsian várom milyen megoldást találtál! :)

En inkabb arra a turbo felujitasra lennek kivancsi mivel nincs gyari felujito hozza,max ha a garret ujitota fel,en mar tobb mint 10 eve hajtom ezeket m57 motort de ilyen problemam nem volt csak szar turbonal,akkor egybol csere ujra nem felujitotra.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ha több kartergáz van, mint kellene, okozhat meglepetéseket. :wink: Nem okvetlen a turbó hibája ez a jelenség, illetve van, hogy a turbó halál is ennek a következménye. Ezek az m57-esek alapból elég kartergázos jószágok, főleg, ha már futottak pár száz ezret :D

Re: 530d kartergáz szűrő

2018.01.28. 15:30

sziasztok egy kérdésem lenne , 520d motornál hol van az olajleválasztó (kartergáz szürő )????

Re: 530d kartergáz szűrő

2018.01.28. 16:39

TÖREKI33 írta:sziasztok egy kérdésem lenne , 520d motornál hol van az olajleválasztó (kartergáz szürő )????

Szelepfedélen. Légszűrőház fedele takarja. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_7500

Re: 530d kartergáz szűrő

2018.01.28. 20:22

KÖSZÖNÖM E39FAN !!! A KÉPET HOGY TUDNÁM MEGNYITNI ??? ELŐRE IS KÖSZI A VÁLASZT..............

Re: 530d kartergáz szűrő

2018.01.28. 20:27

TÖREKI33 írta:KÖSZÖNÖM E39FAN !!! A KÉPET HOGY TUDNÁM MEGNYITNI ??? ELŐRE IS KÖSZI A VÁLASZT..............

A beágyazott hivatkozás eleve egy robbantott ábrás képet nyit meg, alatta az adott alkatrészcsoport cikkszámaival.

Re: 530d kartergáz szűrő

2018.01.28. 20:28

Ezentúl Gallacát E39Fan-nak kell szólítani? :shock: :shock: :facepalm: :facepalm:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: 530d kartergáz szűrő

2018.01.28. 21:59

kovessyroli írta:Ezentúl Gallacát E39Fan-nak kell szólítani? :shock: :shock: :facepalm: :facepalm:

Nem tudom, de az óbégatás megint megy, a caps-lock megint beragadt. :facepalm:
Hozzászólás küldése

VigLink badge