2016.05.12. 23:24
atesz155 írta:Vader-1 írta:nagy.matyika írta:morv írta:atesz155 írta:De a legkézenfekvőbb megoldás kicserélni a szűrőhengeres változatot olajlecsapatósra.
Idonkent azt is cserelni javallott.
E60-nál vagy 60 vagy 90 ezer km rémlik
Küldenétek légyszi egy képet az "olajlecsapatós" szüröröl?Köszi,mert fogalmam sincs hogy néz ki,a megrendelésnél jól jönne.
Beírod ezt a számsort a google képkeresőjébe: 11127799225
2016.05.13. 17:35
2016.06.03. 15:36
2016.06.03. 16:59
marcokovacs írta:Sziasztok!
A kocsi egy e39 2002-es 520D jelenleg 325000km.
Egy ideje már csinálja az autó a következő hibajelenséget:
Részterhelésen minden rendben. Nagyobb terhelésen azonban elkezd menni normálisan aztán egyszer csak visszavesz a teljesítményből ( pár másodperc után változó, hogy mennyi). Réggebben kevésbé érezhetően jelentkezett, de nemrégiben elég erőteljesen érezhető (utóbbi 10000 km). Időközben cserélni kellett az adagolót és mivel sikerült új injektorokat is venni olcsón ezért azokat is cserélte a szerelő. Azt gondoltam ez a hiba is az adagoló miatt van, de sajnos nem.
Ezek után arra figyeltem fel, hogy mikor megy a turbó hallom hogy sziszeg. Aztán az egyik út során ledobta a szívósornál a légbeömlő csövet. Elég sok olaj volt a csőben és a szívócsonkban... Jól összeolajozta a frissen cserélt ékszíjakat amik azóta szépen csúsznak (Valaki tud valami módszert a megtisztításra a cserén kívűl?).
A csövet miután normálisan visszatettem sokat javult a helyzet, de messze nem tökéletes. A motortérbe benézve azt látom, hogy a turbó környékén van valamennyi olajszivárgás, illetve a turbóból kijövő levegő csövek gumi elemei is kissé olajosak és nem túl szép állapotúnak tűnnek. Mióta meg van a kocsi az intercooler nem volt kitisztítva és a turbó sem volt cserélve (110000km-t mentem vele). Emellett most 8000km alatt megevett 1 liter olajat már, holott eddig az egész olajcsere ciklus alatt sem evett meg fél litert.
A kartergázszűrőt 60000-enként cseréltem. A legutóbbi olajcserénél a turbó tengelye még nem lötyögött.
Az én elképzelésem az, hogy vagy a szívósor légnyomásszenzora szarakodik, vagy a turbó vezérlője, vagy a turbó haldoklik illetve hogy ki kellene cserélni a levegő csövek gumi elemeit meg kitisztítani az intercoolert. Vagy ezek kombinációja. Ha lesz egy kis időm rádugom a laptopot és megnézem a turbónyomást a jelenség kialakulásakor.
Addig is ha van valami tanácsotok annak örülnék.
Üdv:
Márk
2016.07.08. 12:40
2016.07.08. 14:21
erikk93 írta:Üdv.
Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át
Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O
Vélemény?
Előre is köszi.
2016.07.08. 17:54
atesz155 írta:erikk93 írta:Üdv.
Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át
Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O
Vélemény?
Előre is köszi.
Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.
2016.07.08. 20:45
morv írta:Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!
2016.07.08. 22:22
atesz155 írta:morv írta:Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!
holnap csinálok képeket és írok a javítgatás, szerelgetés topikba.
2016.07.08. 23:29
Gallaca írta:atesz155 írta:morv írta:Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!
holnap csinálok képeket és írok a javítgatás, szerelgetés topikba.
Zsír! Idáig mit csináltál?
2016.07.08. 23:33
atesz155 írta:Gallaca írta:atesz155 írta:morv írta:Errol (kulso lecsapato) kicsit bovebben irhatnal!
holnap csinálok képeket és írok a javítgatás, szerelgetés topikba.
Zsír! Idáig mit csináltál?
Eddig csak kísérletezgettem műanyag flakonokkal, csőátmérőkkel, stb stb, nem akartam képet felrakni össze-vissza kábelkötegelőzött csövekről, csak minőségi munkát teszek ki közszemlére a kezem alól
2016.07.09. 01:50
atesz155 írta:erikk93 írta:Üdv.
Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át
Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O
Vélemény?
Előre is köszi.
Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.
2016.07.13. 10:46
erikk93 írta:atesz155 írta:erikk93 írta:Üdv.
Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át
Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O
Vélemény?
Előre is köszi.
Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.
Ohh akkor marad az ami van megspékelve egy plusz szűrővel
Igazából én már gondolkoztam ilyen elkészítésén mivel más fórumokban olvastam róla, de aztán jött a lecsapatós de ha az se jó akkor maradt a házibarkács Mondjuk jogos, hogy a szűrőbetétes jobb mivel ott van ami fizikailag szűr ellenben lecsapatóssal, bár ez a lusta és hanyag embereknek jó mivel nem tömődik el
Nálam is egy pici olaj található a szívósor előtt ami átenged ez a buta szűrő ezt akarom kiküszöbölni. Mivel nálam még a katalizátor is ki van rámolva még könnyebben be füstölök egy picit
Kíváncsian várom milyen megoldást találtál!
2016.07.13. 16:21
rockerekhu írta:erikk93 írta:atesz155 írta:erikk93 írta:Üdv.
Kb. fél éve tiszta új kartergázszűrőt raktam be komplett házzal, de eléggé sokat átenged szerintem. Ha lehúzom kartergázcsövet ami jön blokkról a turbó felé eléggé olajos. Ritkán nagy gázfröccsre nyom is egy kékes füstöt papás közlekedés után, de ha ki van koxolva egy darabig megint jó. Turbónál kizárt az olajfolyás mivel 1 éve volt felújítva, na meg ha a kartergázcső olajos akkor egyértelmű hogy ott megy át
Érdemesebb lenne lecsapatósra kicserélni inkább? Mert ahogy nézem lehet csak lecsapatót venni ház nélkül, gondolom simán bele megy a szűrős házba a lecsapatós. Lecsapatós M57N motorkódra van. De bmwparts oldalon meg már lecsapatósat irja o.O
Vélemény?
Előre is köszi.
Tapasztalatom szerint a lecsapatós fajta sokkal több olajat enged át, mint a hengeres szűrőbetétes fajta, egyedül az az előnye, hogy nem koszolódik el.
Nekem is elég olajos volt a kartergáz csövem ami a szívócsonkba megy, ezért beépítettem egy külső lecsapatót. A beépítés előtt ha megbontottam az EGR szelep előtt lévő gumicsövet, ott volt a felkúszott 3-4 mm széles olajréteg.
De most, hogy beépítettem a külső lecsapatót a nyaralás előtt, mentem vele kb 1700 km-t, hazaérve megnéztem ugyan ezt a gumicsövet az EGR előtt, és teljesen olajmentes volt.
Szóval nekem ez a kombó vált be legjobban.
Ohh akkor marad az ami van megspékelve egy plusz szűrővel
Igazából én már gondolkoztam ilyen elkészítésén mivel más fórumokban olvastam róla, de aztán jött a lecsapatós de ha az se jó akkor maradt a házibarkács Mondjuk jogos, hogy a szűrőbetétes jobb mivel ott van ami fizikailag szűr ellenben lecsapatóssal, bár ez a lusta és hanyag embereknek jó mivel nem tömődik el
Nálam is egy pici olaj található a szívósor előtt ami átenged ez a buta szűrő ezt akarom kiküszöbölni. Mivel nálam még a katalizátor is ki van rámolva még könnyebben be füstölök egy picit
Kíváncsian várom milyen megoldást találtál!
En inkabb arra a turbo felujitasra lennek kivancsi mivel nincs gyari felujito hozza,max ha a garret ujitota fel,en mar tobb mint 10 eve hajtom ezeket m57 motort de ilyen problemam nem volt csak szar turbonal,akkor egybol csere ujra nem felujitotra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018.01.28. 15:30
2018.01.28. 16:39
TÖREKI33 írta:sziasztok egy kérdésem lenne , 520d motornál hol van az olajleválasztó (kartergáz szürő )????
2018.01.28. 20:22
2018.01.28. 20:27
TÖREKI33 írta:KÖSZÖNÖM E39FAN !!! A KÉPET HOGY TUDNÁM MEGNYITNI ??? ELŐRE IS KÖSZI A VÁLASZT..............
2018.01.28. 20:28
2018.01.28. 21:59
kovessyroli írta:Ezentúl Gallacát E39Fan-nak kell szólítani?