Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

530d kartergáz szűrő

2007.03.19. 19:00

Kedves klubtársak főlg akinek 530d-je van. Kérlek írjatok milyen időközönként és hogy szoktátok cserélni karter gázszűrőt?
Előre is köszi a segítségeteket!

2007.03.23. 09:02

Mi 3-4 olajcserénkén szoktuk cserélni.. volt olyan hivatalos szakszervíz.. még egy pár évvel ezelőt, hogy rendelni akartunk ilyen szűrőt és gőzük sem volt róla hogy mi az.
A múlt héten egy haverom 320d jében eltört a turbó, kérdeztem hogy mikor cserélt szűrőt. na kiderült hogy még soha. érdemes odafigyelni.

2007.03.23. 10:20

'jó nagy baromságot írtam ide majd 10 éve, delete'
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára BMW_Power 2016.07.26. 12:17-kor.

Membrán

2007.03.23. 14:41

Na szóval!

Nem akartam új topikot nyitni, de talán itt elfér!
Eltűntem az oldalról egy pár napra, mert volt egy kis gondom a Bajor típussal!!!!!!
Majd nem csalódnom kellett!
Egyik napról a másikra ömleni kezdett belőle a füst a kidörentőn keresztül!! A régi Omega koncerteken a füstgép, csak gyenge kezdetleges utánzat volt ehhez képest!!!!
Volt üzemanyag csere, kompresszió mérés, minden ami szem szájnak ingere, de nem találtunk rendellenességet! Muszáj volt megbontani a motort! :roll:
Szétszedtem a szívócsonkot, a szelepeken állt az olaj! 8O
Baráti körben jöttek a jobbnál jobb diagnózisok! ( megsérült a nikaszill réteg, törött valamelyik gyűrű, stb. stb.) :twisted:
Van a szívócsonk hátulján egy membrán, ami a kartergáz útját szabályozza! Ez szakadt csak szét! :!:
Tanulság!!!! 150 ezernél cserélni kell!!!!!! :idea:
Lassan megnyugszok, mert már motorcserében gondolkodtam!!!
:wink:

2007.03.23. 16:10

Hy. Köszönöm szépen a részletes válaszokat, de sajnos ettől féltem, hogy egyik tag ezt, a másik azt mondja. Most nem tudom mit csináljak, de azt hiszem powerre hallgatok mert már párszor bebizonyította, hogy otthon van ebben a témában.

2007.03.23. 16:48

Nem mondom hogy nincs igaza BMW_Power barátunknak :!:

De ha ki cseréled akkor sem ebe a 10000Ft-os tételbe fogsz bele rokani :lol:

A másik a szűrő azért szűrő hogy valamiért cserélni kell vagy lehetne üres is a heje :lol: Főleg hogyha nem fémből készült.

De félre ne értsétek nem akarok vitát ebből!

Re: Membrán

2007.03.23. 17:01

kbhont írta:Na szóval!

Nem akartam új topikot nyitni, de talán itt elfér!
Eltűntem az oldalról egy pár napra, mert volt egy kis gondom a Bajor típussal!!!!!!
Majd nem csalódnom kellett!
Egyik napról a másikra ömleni kezdett belőle a füst a kidörentőn keresztül!! A régi Omega koncerteken a füstgép, csak gyenge kezdetleges utánzat volt ehhez képest!!!!
Volt üzemanyag csere, kompresszió mérés, minden ami szem szájnak ingere, de nem találtunk rendellenességet! Muszáj volt megbontani a motort! :roll:
Szétszedtem a szívócsonkot, a szelepeken állt az olaj! 8O
Baráti körben jöttek a jobbnál jobb diagnózisok! ( megsérült a nikaszill réteg, törött valamelyik gyűrű, stb. stb.) :twisted:
Van a szívócsonk hátulján egy membrán, ami a kartergáz útját szabályozza! Ez szakadt csak szét! :!:
Tanulság!!!! 150 ezernél cserélni kell!!!!!! :idea:
Lassan megnyugszok, mert már motorcserében gondolkodtam!!!
:wink:


erről már írtam én is, itt:
http://www.e39.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=279&highlight=

hál' istennek nálam ennyire brutális jele nem volt a membránszakadásnak...

Re: Membrán

2007.03.23. 17:21

kbhont írta:Na szóval!

Nem akartam új topikot nyitni, de talán itt elfér!
Eltűntem az oldalról egy pár napra, mert volt egy kis gondom a Bajor típussal!!!!!!
Majd nem csalódnom kellett!
Egyik napról a másikra ömleni kezdett belőle a füst a kidörentőn keresztül!! A régi Omega koncerteken a füstgép, csak gyenge kezdetleges utánzat volt ehhez képest!!!!
Volt üzemanyag csere, kompresszió mérés, minden ami szem szájnak ingere, de nem találtunk rendellenességet! Muszáj volt megbontani a motort! :roll:
Szétszedtem a szívócsonkot, a szelepeken állt az olaj! 8O
Baráti körben jöttek a jobbnál jobb diagnózisok! ( megsérült a nikaszill réteg, törött valamelyik gyűrű, stb. stb.) :twisted:
Van a szívócsonk hátulján egy membrán, ami a kartergáz útját szabályozza! Ez szakadt csak szét! :!:
Tanulság!!!! 150 ezernél cserélni kell!!!!!! :idea:
Lassan megnyugszok, mert már motorcserében gondolkodtam!!!
:wink:


Szerintem én is besz..tam volna ilyen hibajelenségnél, még jó hogy csak ennyi volt a gond! :wink: Bár durva is lett volna 150 ezres futásteljesitménynél egy igazi motorbontás. :? (nálam az a hengerfej levételénél kezdődik) Ezt a membránt egyébként nekem is kellet cserélni a 23-ason, de nem csinált ilyen cirkuszt. :lol:
Az a lényeg hogy viszonylag eccerüen megoldódott! :)

2007.03.23. 19:44

530d_ írta:Hy. Köszönöm szépen a részletes válaszokat, de sajnos ettől féltem, hogy egyik tag ezt, a másik azt mondja. Most nem tudom mit csináljak, de azt hiszem powerre hallgatok mert már párszor bebizonyította, hogy otthon van ebben a témában.


Cseréld ki, cseréld ki !!! ne halgass rám, nehogy aztán baj legyen! nem egy nagy tétel, belefér.

De azért hozzá kell fűzzem hogy a benzines teljesen más téma. ott elképzelhető hogy az a bizonyos szelep meghibásodása miatt szippant egyett az olajból mert az alsó bekötési pontja lent a nívópálácánál van, vagy a falslevegő miatt nagyon behülyíti a vezérlést. De a dízel nagyon más, és náluk jött fel ez a szűrő téma. (ld. topic címe !!)
Mindenesetre csere senkit nem vág földhöz, nem is ebbe kötöttem bele csak a ráfogott hibajelenségeket akartam megcáfolni, "d"-nél.

2007.03.24. 10:30

BMW_Power írta:
fityusz írta:Mi 3-4 olajcserénkén szoktuk cserélni.. volt olyan hivatalos szakszervíz.. még egy pár évvel ezelőt, hogy rendelni akartunk ilyen szűrőt és gőzük sem volt róla hogy mi az.
A múlt héten egy haverom 320d jében eltört a turbó, kérdeztem hogy mikor cserélt szűrőt. na kiderült hogy még soha. érdemes odafigyelni.


Beirtam egy féloldalast erről kartergázgenyórol de "Error posting" . tény és való olyan stílusban íródott hogy a szerver sem engedte be :-))

röviden:

1: tds-en pl nem is lehet cserélni, kiváncsi lennék mikor kiráncigálják a szelepfedél tetejéből a begyömöszölt gyári dróthálót :-)

2: ha eltömödik (ami sosem következik be) akkor maximum az lépne fel hogy semmi nem érkezne a turbó felé a kartergázcsövön. akkor MITŐL IS ROMLIK EL???

3: azért olajos meg dzsuvás mert pont ez a feladata hogy némileg lecsapassa az olajat, de attól még hogy új semmivel nem áll jobban útjába a repülö olajcseppeknek.

4: ha nagyon nagy az olajfelhordás akkor inkább egy motorgenerálról kell elgondolkodni, de minden turbodieselnek nagy.

5: valakinek a valakijének a valakije elböffentette magát hogy ettől halt be a turbója erre a fél fórum kicserélte. Grat!

6: pont ezért nem tudja és nem is cseréli sok szervíz mert nem romlik el, nem kell.

7: mindenki felőlem azt cserél az autóján amit akar ha ettől jobban alszik, nem zavar, de könyörgöm ne hozzunk vele összefüggésbe olyan meghibásodásokat amihez semmi köze. 1000szer előbb repül bele valami a légszűrőböl mint a kartergázcsőböl.

szóval ennyi. jó cserét!

Hát itt szerintem a tds -ről éppen nem volt szó,de ha valakit megtévesztett , hogy nekem az van és a kartergázszűrőt emlegetem akkor elnézést a félrevezetésért. Meg kösz a mérést!
A lényeg az hogy gondolom, hogy a kolégáim akik autót szerelnek nem hülyeségből cserélik. Lehet csak azért mert szarul néz ki az olajtól bucira dagadt dzsuvás szűrő és ijedtükbe kicserélik. Nekem ha eccer símán csak "d" lesz akkor én is kifogom cserélni!
A turbó meg valóban tönkre mehet sok más dologtol is valószínűleg. Nem vagyok ebben szakértő ez biztos. Ezt tényleg csak hallottam és nem jártam utána hogy ezzel lehet e összefüggés. Valami turbó professzort azért mostmár kifaggatnék ebben a témában, hogy mi lehet az igazság.

2007.03.24. 21:18

Üdv márkatársak!! Én közvetlen érintett vagyok a témában,cseréltem már turbót a 25d-n.A "nagymenő" turbósok elmondása alapján,jelentősen közrejátszik a turbó "halálában"ez a vacak szűrő!!! Ugyanis a motor "szellőzése"megszűnik,és "felfujja" magát a motor. Amúgy a leggyengébb pontja pont a turbó,ami a megnövekedett gáz miatt kenési problémákkal fog küzdeni,előbb-utóbb halál... :cry: :evil: :twisted: Nekem ezt mondták,és én hittem nekik,a pécsi Bmw szervizben is ezt mondták,és állitólag az e60-nál már előírás 50-60 ezrenként.Én is cserélem 10e nem pénz,az új Garett turbó 250e,mindenki maga döntse el!!

2007.03.25. 11:18

party írta:Üdv márkatársak!! Én közvetlen érintett vagyok a témában,cseréltem már turbót a 25d-n.A "nagymenő" turbósok elmondása alapján,jelentősen közrejátszik a turbó "halálában"ez a vacak szűrő!!! Ugyanis a motor "szellőzése"megszűnik,és "felfujja" magát a motor. Amúgy a leggyengébb pontja pont a turbó,ami a megnövekedett gáz miatt kenési problémákkal fog küzdeni,előbb-utóbb halál... :cry: :evil: :twisted: Nekem ezt mondták,és én hittem nekik,a pécsi Bmw szervizben is ezt mondták,és állitólag az e60-nál már előírás 50-60 ezrenként.Én is cserélem 10e nem pénz,az új Garett turbó 250e,mindenki maga döntse el!!


Ez így van, nekem is ezt mondták az E60-ra, ki is cseréltettem.

2007.04.14. 16:56

Az enyém rohadtul elkezdett füstölni alapjáraton. Szervíz szerint, nem csak emiatt, de az is közrejátszott benne (meg a többszázezer km), de sikerült kinyírni a turbot is. Előbb turbo csere, de még mindíg iszonyatosan füstölt, aztán kicseréltük a szűrőt is és azóta semmi gond. Mondjon bárki bármit ezentúl minden 2. olajcserénél cserélem ezt is.

2007.04.18. 17:49

Anno, én először külföldi fórumokon találtam erre a karterszűrő problémára. Ezzel szinkronban, a nyíregyházi BST BMW szakszervíz is ajánlotta a cserét a turbo miatt!!! Nyílván, sok turbót kinyírnak a tulajok a nem megfelelő használat miatt, de 10eFt-on ne múljon több 100eFt!

2007.04.28. 21:49

:D
Steven530d írta:Anno, én először külföldi fórumokon találtam erre a karterszűrő problémára. Ezzel szinkronban, a nyíregyházi BST BMW szakszervíz is ajánlotta a cserét a turbo miatt!!! Nyílván, sok turbót kinyírnak a tulajok a nem megfelelő használat miatt, de 10eFt-on ne múljon több 100eFt!


Én mindig hallgatok rájuk. Értik a dolgokuat az tuti. :D

Sepi



// Bocsi Sepi én nyúltam bele töröltem 2 hozzászólást, mert ugyanaz 3x volt benn remélem nincs harag!? :) Hero

2007.07.14. 23:44

Járt nálam egy 530d. már második turbócsere volt. Megkövetek mindenkit, valóban ki kell cserélni azt a szűrőt, valóban kinyirhatja a turbót. Azt is megtudtam miért holott nincs közvetlen kapcsolatban a turbóval. A magyarázat sokkal egyszerűbb mint gondoltam.

2007.07.15. 20:30

BMW_Power írta:Járt nálam egy 530d. már második turbócsere volt. Megkövetek mindenkit, valóban ki kell cserélni azt a szűrőt, valóban kinyirhatja a turbót. Azt is megtudtam miért holott nincs közvetlen kapcsolatban a turbóval. A magyarázat sokkal egyszerűbb mint gondoltam.


és nekünk is elárulod, vagy szétfurdalhat minket a kíváncsiság? :D

2007.07.18. 23:09

efer írta:
BMW_Power írta:Járt nálam egy 530d. már második turbócsere volt. Megkövetek mindenkit, valóban ki kell cserélni azt a szűrőt, valóban kinyirhatja a turbót. Azt is megtudtam miért holott nincs közvetlen kapcsolatban a turbóval. A magyarázat sokkal egyszerűbb mint gondoltam.


és nekünk is elárulod, vagy szétfurdalhat minket a kíváncsiság? :D


:-)) A turbo az olajkör végéröl eléggé kevés nyomással kapja az olajat. Ráadásul ha dugul a szóbanforgó szűrö akkor nyomás keletkezik a blokkban, ez a nyomás visszahat alulról a turbo olaj lefolyó ágában a karter felöl és ezért az olaj nyomás ellen dolgozik -> el lehet képzelni, alulról nyom a gáz, felulröl meg jönne az olaj, a turbo tengelyéhez igy már csak bugyborékos trutyi kerül :-)

2007.07.18. 23:29

BMW_Power írta:
efer írta:
BMW_Power írta:Járt nálam egy 530d. már második turbócsere volt. Megkövetek mindenkit, valóban ki kell cserélni azt a szűrőt, valóban kinyirhatja a turbót. Azt is megtudtam miért holott nincs közvetlen kapcsolatban a turbóval. A magyarázat sokkal egyszerűbb mint gondoltam.


és nekünk is elárulod, vagy szétfurdalhat minket a kíváncsiság? :D


:-)) A turbo az olajkör végéröl eléggé kevés nyomással kapja az olajat. Ráadásul ha dugul a szóbanforgó szűrö akkor nyomás keletkezik a blokkban, ez a nyomás visszahat alulról a turbo olaj lefolyó ágában a karter felöl és ezért az olaj nyomás ellen dolgozik -> el lehet képzelni, alulról nyom a gáz, felulröl meg jönne az olaj, a turbo tengelyéhez igy már csak bugyborékos trutyi kerül :-)




Nekem is ugyanezt mondták a szervízben,és 120-150 ezer km körül javasolták a cserét.
Ha jól emlékszem 11400 ft volt a szűrő ára/gyári/
bezo

2007.07.20. 08:02

Hoppá! 8O 8O
Végül is logikus! :oops:
Hozzászólás küldése

VigLink badge