2007.03.19. 19:00
2007.03.23. 09:02
2007.03.23. 10:20
2007.03.23. 14:41
2007.03.23. 16:10
2007.03.23. 16:48
2007.03.23. 17:01
kbhont írta:Na szóval!
Nem akartam új topikot nyitni, de talán itt elfér!
Eltűntem az oldalról egy pár napra, mert volt egy kis gondom a Bajor típussal!!!!!!
Majd nem csalódnom kellett!
Egyik napról a másikra ömleni kezdett belőle a füst a kidörentőn keresztül!! A régi Omega koncerteken a füstgép, csak gyenge kezdetleges utánzat volt ehhez képest!!!!
Volt üzemanyag csere, kompresszió mérés, minden ami szem szájnak ingere, de nem találtunk rendellenességet! Muszáj volt megbontani a motort!
Szétszedtem a szívócsonkot, a szelepeken állt az olaj!
Baráti körben jöttek a jobbnál jobb diagnózisok! ( megsérült a nikaszill réteg, törött valamelyik gyűrű, stb. stb.)
Van a szívócsonk hátulján egy membrán, ami a kartergáz útját szabályozza! Ez szakadt csak szét!
Tanulság!!!! 150 ezernél cserélni kell!!!!!!
Lassan megnyugszok, mert már motorcserében gondolkodtam!!!
2007.03.23. 17:21
kbhont írta:Na szóval!
Nem akartam új topikot nyitni, de talán itt elfér!
Eltűntem az oldalról egy pár napra, mert volt egy kis gondom a Bajor típussal!!!!!!
Majd nem csalódnom kellett!
Egyik napról a másikra ömleni kezdett belőle a füst a kidörentőn keresztül!! A régi Omega koncerteken a füstgép, csak gyenge kezdetleges utánzat volt ehhez képest!!!!
Volt üzemanyag csere, kompresszió mérés, minden ami szem szájnak ingere, de nem találtunk rendellenességet! Muszáj volt megbontani a motort!
Szétszedtem a szívócsonkot, a szelepeken állt az olaj!
Baráti körben jöttek a jobbnál jobb diagnózisok! ( megsérült a nikaszill réteg, törött valamelyik gyűrű, stb. stb.)
Van a szívócsonk hátulján egy membrán, ami a kartergáz útját szabályozza! Ez szakadt csak szét!
Tanulság!!!! 150 ezernél cserélni kell!!!!!!
Lassan megnyugszok, mert már motorcserében gondolkodtam!!!
2007.03.23. 19:44
530d_ írta:Hy. Köszönöm szépen a részletes válaszokat, de sajnos ettől féltem, hogy egyik tag ezt, a másik azt mondja. Most nem tudom mit csináljak, de azt hiszem powerre hallgatok mert már párszor bebizonyította, hogy otthon van ebben a témában.
2007.03.24. 10:30
BMW_Power írta:fityusz írta:Mi 3-4 olajcserénkén szoktuk cserélni.. volt olyan hivatalos szakszervíz.. még egy pár évvel ezelőt, hogy rendelni akartunk ilyen szűrőt és gőzük sem volt róla hogy mi az.
A múlt héten egy haverom 320d jében eltört a turbó, kérdeztem hogy mikor cserélt szűrőt. na kiderült hogy még soha. érdemes odafigyelni.
Beirtam egy féloldalast erről kartergázgenyórol de "Error posting" . tény és való olyan stílusban íródott hogy a szerver sem engedte be )
röviden:
1: tds-en pl nem is lehet cserélni, kiváncsi lennék mikor kiráncigálják a szelepfedél tetejéből a begyömöszölt gyári dróthálót
2: ha eltömödik (ami sosem következik be) akkor maximum az lépne fel hogy semmi nem érkezne a turbó felé a kartergázcsövön. akkor MITŐL IS ROMLIK EL???
3: azért olajos meg dzsuvás mert pont ez a feladata hogy némileg lecsapassa az olajat, de attól még hogy új semmivel nem áll jobban útjába a repülö olajcseppeknek.
4: ha nagyon nagy az olajfelhordás akkor inkább egy motorgenerálról kell elgondolkodni, de minden turbodieselnek nagy.
5: valakinek a valakijének a valakije elböffentette magát hogy ettől halt be a turbója erre a fél fórum kicserélte. Grat!
6: pont ezért nem tudja és nem is cseréli sok szervíz mert nem romlik el, nem kell.
7: mindenki felőlem azt cserél az autóján amit akar ha ettől jobban alszik, nem zavar, de könyörgöm ne hozzunk vele összefüggésbe olyan meghibásodásokat amihez semmi köze. 1000szer előbb repül bele valami a légszűrőböl mint a kartergázcsőböl.
szóval ennyi. jó cserét!
2007.03.24. 21:18
2007.03.25. 11:18
party írta:Üdv márkatársak!! Én közvetlen érintett vagyok a témában,cseréltem már turbót a 25d-n.A "nagymenő" turbósok elmondása alapján,jelentősen közrejátszik a turbó "halálában"ez a vacak szűrő!!! Ugyanis a motor "szellőzése"megszűnik,és "felfujja" magát a motor. Amúgy a leggyengébb pontja pont a turbó,ami a megnövekedett gáz miatt kenési problémákkal fog küzdeni,előbb-utóbb halál... Nekem ezt mondták,és én hittem nekik,a pécsi Bmw szervizben is ezt mondták,és állitólag az e60-nál már előírás 50-60 ezrenként.Én is cserélem 10e nem pénz,az új Garett turbó 250e,mindenki maga döntse el!!
2007.04.14. 16:56
2007.04.18. 17:49
2007.04.28. 21:49
Steven530d írta:Anno, én először külföldi fórumokon találtam erre a karterszűrő problémára. Ezzel szinkronban, a nyíregyházi BST BMW szakszervíz is ajánlotta a cserét a turbo miatt!!! Nyílván, sok turbót kinyírnak a tulajok a nem megfelelő használat miatt, de 10eFt-on ne múljon több 100eFt!
2007.07.14. 23:44
2007.07.15. 20:30
BMW_Power írta:Járt nálam egy 530d. már második turbócsere volt. Megkövetek mindenkit, valóban ki kell cserélni azt a szűrőt, valóban kinyirhatja a turbót. Azt is megtudtam miért holott nincs közvetlen kapcsolatban a turbóval. A magyarázat sokkal egyszerűbb mint gondoltam.
2007.07.18. 23:09
efer írta:BMW_Power írta:Járt nálam egy 530d. már második turbócsere volt. Megkövetek mindenkit, valóban ki kell cserélni azt a szűrőt, valóban kinyirhatja a turbót. Azt is megtudtam miért holott nincs közvetlen kapcsolatban a turbóval. A magyarázat sokkal egyszerűbb mint gondoltam.
és nekünk is elárulod, vagy szétfurdalhat minket a kíváncsiság?
2007.07.18. 23:29
BMW_Power írta:efer írta:BMW_Power írta:Járt nálam egy 530d. már második turbócsere volt. Megkövetek mindenkit, valóban ki kell cserélni azt a szűrőt, valóban kinyirhatja a turbót. Azt is megtudtam miért holott nincs közvetlen kapcsolatban a turbóval. A magyarázat sokkal egyszerűbb mint gondoltam.
és nekünk is elárulod, vagy szétfurdalhat minket a kíváncsiság?
) A turbo az olajkör végéröl eléggé kevés nyomással kapja az olajat. Ráadásul ha dugul a szóbanforgó szűrö akkor nyomás keletkezik a blokkban, ez a nyomás visszahat alulról a turbo olaj lefolyó ágában a karter felöl és ezért az olaj nyomás ellen dolgozik -> el lehet képzelni, alulról nyom a gáz, felulröl meg jönne az olaj, a turbo tengelyéhez igy már csak bugyborékos trutyi kerül
2007.07.20. 08:02