2015.02.10. 21:35
atti523i írta:kartergáz szűrő van utángyártottban,vagy csak gyárit lehet venni?
2015.02.10. 21:38
2015.02.22. 12:02
2015.02.22. 12:22
atti523i írta:szevasztok! a "defektes" kartergázszűrő megzavarja a vanos működését?
2015.02.22. 12:39
Imco írta:atti523i írta:szevasztok! a "defektes" kartergázszűrő megzavarja a vanos működését?
Nem. A motorét viszont igen.
2015.02.22. 12:45
atti523i írta:Imco írta:atti523i írta:szevasztok! a "defektes" kartergázszűrő megzavarja a vanos működését?
Nem. A motorét viszont igen.
azt észrevettem hogy időnként hullámzik az alapjárat.320e km van az autóban,még nem volt cserélve,ha megjön a jó idő akkor kicserélem.csak azért gondoltam hogy befolyásolhatja,mert ha a motor működési folyamatában valahol hiba keletkezik,ezáltal befolyásolja pl a vez.tengely jeladó működését,ami pedig működteti a vanost./ha jól tudom/.de igazából nem értek hozzá.
2015.02.22. 13:03
Imco írta:atti523i írta:Imco írta:atti523i írta:szevasztok! a "defektes" kartergázszűrő megzavarja a vanos működését?
Nem. A motorét viszont igen.
azt észrevettem hogy időnként hullámzik az alapjárat.320e km van az autóban,még nem volt cserélve,ha megjön a jó idő akkor kicserélem.csak azért gondoltam hogy befolyásolhatja,mert ha a motor működési folyamatában valahol hiba keletkezik,ezáltal befolyásolja pl a vez.tengely jeladó működését,ami pedig működteti a vanost./ha jól tudom/.de igazából nem értek hozzá.
A vezérműtengely jeladó nem működteti a vanost, hanem a vanos infót továbbítja a motorvezérlőhöz.
Itt látványos. KATT!
Ha tévedek majd kijavít valaki szakember, mert én sem értek hozzá!
2015.02.22. 13:12
atti523i írta:lehet hogy csak beképzelem hogy nem működik,de úgy érzem mintha alsó fordulaton nem húzna jól,4000 körül ahol megjönnek a lovak,ott már jobban húz.de majd nézek egy százas gyorsulást.
2015.02.22. 13:44
Imco írta:atti523i írta:lehet hogy csak beképzelem hogy nem működik,de úgy érzem mintha alsó fordulaton nem húzna jól,4000 körül ahol megjönnek a lovak,ott már jobban húz.de majd nézek egy százas gyorsulást.
Diag kiírja, ha hiba van.
2015.02.22. 15:48
Imco írta:atti523i írta:lehet hogy csak beképzelem hogy nem működik,de úgy érzem mintha alsó fordulaton nem húzna jól,4000 körül ahol megjönnek a lovak,ott már jobban húz.de majd nézek egy százas gyorsulást.
Diag kiírja, ha hiba van.
2015.02.24. 13:43
SvidronyA írta:Imco írta:atti523i írta:lehet hogy csak beképzelem hogy nem működik,de úgy érzem mintha alsó fordulaton nem húzna jól,4000 körül ahol megjönnek a lovak,ott már jobban húz.de majd nézek egy százas gyorsulást.
Diag kiírja, ha hiba van.
Miután átvettem a vasat 257000km futásteljesítménnyel, többek között a szóban forgó alkatrészt is cseréltem (Héricz Janitól vettem 19k-ért, gyárit), de megérte, mert sokkal szebben jár a motor, illetve az alacsony fordulaton is érezhetően nyomatékosabb. Pedig az enyém csak szimpla vanosos.
Nem tudom, hogy csak eme alkatrész cseréjének betudhatóan-e, de nagyjából 0,5...1l/100km fogyasztáscsökkenést tapasztaltam. Itt azért megjegyezném, hogy minden szűrőt folyadékot is cseréltem, nyilván ez is belejátszik.
A hivatkozásban található magyarázat és animáció nagyon tanulságos, mindenki nevében KÖSZI
2015.02.24. 15:02
atti523i írta:SvidronyA írta:Imco írta:atti523i írta:lehet hogy csak beképzelem hogy nem működik,de úgy érzem mintha alsó fordulaton nem húzna jól,4000 körül ahol megjönnek a lovak,ott már jobban húz.de majd nézek egy százas gyorsulást.
Diag kiírja, ha hiba van.
Miután átvettem a vasat 257000km futásteljesítménnyel, többek között a szóban forgó alkatrészt is cseréltem (Héricz Janitól vettem 19k-ért, gyárit), de megérte, mert sokkal szebben jár a motor, illetve az alacsony fordulaton is érezhetően nyomatékosabb. Pedig az enyém csak szimpla vanosos.
Nem tudom, hogy csak eme alkatrész cseréjének betudhatóan-e, de nagyjából 0,5...1l/100km fogyasztáscsökkenést tapasztaltam. Itt azért megjegyezném, hogy minden szűrőt folyadékot is cseréltem, nyilván ez is belejátszik.
A hivatkozásban található magyarázat és animáció nagyon tanulságos, mindenki nevében KÖSZI
szevasz! te cserélted a szűrőt?a csövezést is cserélted?a szelepfedélnél hogy kell levenni a csövet?nem akarom feszegetni nehogy eltörjön,mert elég jó állapotunak tünik.egy tisztítás után lehet hogy visszaraknám.a szűrőhöz honnan könnyebb hozzáférni?motortérből vagy alulról érdemes cserélni?
2015.02.24. 17:26
atti523i írta:szevasz! te cserélted a szűrőt?a csövezést is cserélted?a szelepfedélnél hogy kell levenni a csövet?nem akarom feszegetni nehogy eltörjön,mert elég jó állapotunak tünik.egy tisztítás után lehet hogy visszaraknám.a szűrőhöz honnan könnyebb hozzáférni?motortérből vagy alulról érdemes cserélni?
2015.02.24. 22:31
Imco írta:atti523i írta:szevasz! te cserélted a szűrőt?a csövezést is cserélted?a szelepfedélnél hogy kell levenni a csövet?nem akarom feszegetni nehogy eltörjön,mert elég jó állapotunak tünik.egy tisztítás után lehet hogy visszaraknám.a szűrőhöz honnan könnyebb hozzáférni?motortérből vagy alulról érdemes cserélni?
Gondolom nem a szűrőt akarod tisztítani. Valami 6-8e pénz és még jó is lesz!
A szűrő cseréhez leborítottuk a szívó sort. Kényelmesebb, sokkal.
Azon a csövön nekem van egy gyűrű, azt kell érzéssel nyomni és akkor kijön!-ha igaz!
2015.02.24. 22:36
atti523i írta:Imco írta:atti523i írta:szevasz! te cserélted a szűrőt?a csövezést is cserélted?a szelepfedélnél hogy kell levenni a csövet?nem akarom feszegetni nehogy eltörjön,mert elég jó állapotunak tünik.egy tisztítás után lehet hogy visszaraknám.a szűrőhöz honnan könnyebb hozzáférni?motortérből vagy alulról érdemes cserélni?
Gondolom nem a szűrőt akarod tisztítani. Valami 6-8e pénz és még jó is lesz!
A szűrő cseréhez leborítottuk a szívó sort. Kényelmesebb, sokkal.
Azon a csövön nekem van egy gyűrű, azt kell érzéssel nyomni és akkor kijön!-ha igaz!
nálam is van gyűrü,megpróbálom majd nyomva levenni.a szűrőt cserélem,gondolom a membrán már ki van szakadva,mert időnként hullámzik az alapjárat.kinél tudsz 6-8e-ért szűrőt?én 10-ért tudok.
2015.02.24. 23:30
Zo78 írta:Imco írta:atti523i írta:lehet hogy csak beképzelem hogy nem működik,de úgy érzem mintha alsó fordulaton nem húzna jól,4000 körül ahol megjönnek a lovak,ott már jobban húz.de majd nézek egy százas gyorsulást.
Diag kiírja, ha hiba van.
Ráadásul - azon belül - még teszt is van a kiértékelésére.
Egyébként a vanos tökéletlensége abszolút okozhat nyomatékszegénységet alsóbb fordulatszám tartományokban.
2015.02.24. 23:47
2015.02.25. 08:19
Taxi969 írta:A diagot és a tesztet az "olajszeparátorra", vagy a vanosra értitek?
2015.02.25. 09:03
Imco írta:atti523i írta:szevasz! te cserélted a szűrőt?a csövezést is cserélted?a szelepfedélnél hogy kell levenni a csövet?nem akarom feszegetni nehogy eltörjön,mert elég jó állapotunak tünik.egy tisztítás után lehet hogy visszaraknám.a szűrőhöz honnan könnyebb hozzáférni?motortérből vagy alulról érdemes cserélni?
Gondolom nem a szűrőt akarod tisztítani. Valami 6-8e pénz és még jó is lesz!
A szűrő cseréhez leborítottuk a szívó sort. Kényelmesebb, sokkal.
Azon a csövön nekem van egy gyűrű, azt kell érzéssel nyomni és akkor kijön!-ha igaz!
2015.02.25. 10:49
Taxi969 írta:Imco írta:atti523i írta:szevasz! te cserélted a szűrőt?a csövezést is cserélted?a szelepfedélnél hogy kell levenni a csövet?nem akarom feszegetni nehogy eltörjön,mert elég jó állapotunak tünik.egy tisztítás után lehet hogy visszaraknám.a szűrőhöz honnan könnyebb hozzáférni?motortérből vagy alulról érdemes cserélni?
Gondolom nem a szűrőt akarod tisztítani. Valami 6-8e pénz és még jó is lesz!
A szűrő cseréhez leborítottuk a szívó sort. Kényelmesebb, sokkal.
Azon a csövön nekem van egy gyűrű, azt kell érzéssel nyomni és akkor kijön!-ha igaz!
Szia,
engem is érdekelne a beszerzési forrásod az "olajszeparátor" tekintetében, nekem Muha Ati mondta, hogy a gyári 30e. körül van,
és én is 10-15e. körül találtam utángyártottat. Érdemes nem gyárit berakni?
Előre is köszi, üdv.: