2015.02.25. 11:24
Bummer írta:Nem egy nagy tortenet kicserelni...en a szivosort biztos nem vennem le...
Ez volt az elso tortenet amit csereltem a kocsin anno....
A klikkes csoveknel a kulso gyurut kell osszenyomni...szeparator visszavezeto csovet a karter kis fem pockerol schnitzerrel levagni...nehigy letorjon...
2015.02.25. 11:26
Taxi969 írta:Imco írta:atti523i írta:szevasz! te cserélted a szűrőt?a csövezést is cserélted?a szelepfedélnél hogy kell levenni a csövet?nem akarom feszegetni nehogy eltörjön,mert elég jó állapotunak tünik.egy tisztítás után lehet hogy visszaraknám.a szűrőhöz honnan könnyebb hozzáférni?motortérből vagy alulról érdemes cserélni?
Gondolom nem a szűrőt akarod tisztítani. Valami 6-8e pénz és még jó is lesz!
A szűrő cseréhez leborítottuk a szívó sort. Kényelmesebb, sokkal.
Azon a csövön nekem van egy gyűrű, azt kell érzéssel nyomni és akkor kijön!-ha igaz!
Szia,
engem is érdekelne a beszerzési forrásod az "olajszeparátor" tekintetében, nekem Muha Ati mondta, hogy a gyári 30e. körül van,
és én is 10-15e. körül találtam utángyártottat. Érdemes nem gyárit berakni?
Előre is köszi, üdv.:
2015.02.25. 11:30
atti523i írta:Bummer írta:Nem egy nagy tortenet kicserelni...en a szivosort biztos nem vennem le...
Ez volt az elso tortenet amit csereltem a kocsin anno....
A klikkes csoveknel a kulso gyurut kell osszenyomni...szeparator visszavezeto csovet a karter kis fem pockerol schnitzerrel levagni...nehigy letorjon...
a szívósort én sem veszem le.a légtömegmérő utáni gumiharangot is cserélem,ha le lesz véve már több hely lesz felül.vagy alulról,majd meglátom menet közben.
2015.02.25. 11:51
2015.02.25. 12:14
muhaati írta:Taxi969 írta:Imco írta:
Szia,
engem is érdekelne a beszerzési forrásod az "olajszeparátor" tekintetében, nekem Muha Ati mondta, hogy a gyári 30e. körül van,
és én is 10-15e. körül találtam utángyártottat. Érdemes nem gyárit berakni?
Előre is köszi, üdv.:
Egészen pontosan 14.280. +áfa a gyári.
2015.03.22. 23:37
2015.03.24. 22:39
2015.03.25. 09:02
Ami a karterbe megy le annak fújnia kéne, ha zárva a membrán. A membránt a vákuum szabályozza. Ha hülyeséget írtam, hamarosan kijavítanak! Valahol irtunk erről bővebben tavaly ősszel.keszeg írta:Sziasztok
Egy olyan kerdesem lenne,hogy az olaj szeparatornak a kartel gáz csőnél és a nívo pálcánál is szívó hatás kell,hogy legyen? Ès még annyit kérdeznék,hogy a membràn milyen fordulat tartományban zár és mikor nyit? 520i 97-es motorrol lenne szó. Megköszönném ha valaki segítene felvilágosítani mert erről sehol nem találtam semmit!
2015.03.25. 10:40
Imco írta:Ami a karterbe megy le annak fújnia kéne, ha zárva a membrán. A membránt a vákuum szabályozza. Ha hülyeséget írtam, hamarosan kijavítanak! Valahol irtunk erről bővebben tavaly ősszel.keszeg írta:Sziasztok
Egy olyan kerdesem lenne,hogy az olaj szeparatornak a kartel gáz csőnél és a nívo pálcánál is szívó hatás kell,hogy legyen? Ès még annyit kérdeznék,hogy a membràn milyen fordulat tartományban zár és mikor nyit? 520i 97-es motorrol lenne szó. Megköszönném ha valaki segítene felvilágosítani mert erről sehol nem találtam semmit!
Ha az autóval egy idős a szeparátor, akkor ne habozz kicserélni. AZ enyémet szétszedtük. Felkeményedett gumit találtuk.
2015.03.29. 15:33
keszeg írta:Már kicseréltem a szeparátort de valami nincs rendben vele mert néha füstöl a kocsi nagyon. Alapjáraton a kartelba vezető végén is szív és fordulaton is és néha felkapja az olajat emiatt! A kocsiban 320000 ezer km-ter van és elég nagy a kartelgáza és arra gondoltam,hogy a nagy kartelgáz nyomás miatt nem tud esetleg bezárni a membrán.Létezhet ilyen szerintetek? És még egy kérdés,mi a jobb felujítani a motort vagy nézni egy kevés kilométeres bontottat?
2015.07.22. 17:27
2015.07.22. 18:11
Imco írta:keszeg írta:...kérdés,mi a jobb felujítani a motort vagy nézni egy kevés kilométeres bontottat?
A felújításra szavazok, főleg ha hosszútávra tervezel!
A bontott plusz a beépítés kb = a felújítással, enyhe túlzással. Persze sok függ a szerelőtől, az alkatrész áraktól stb.
2015.12.02. 20:14
2015.12.02. 20:23
didli írta:Sziasztok!
Egy jó ismerősöm hozott nekem szervizalkatrészeket a 97-es 528iA-ba. Viszont elkezdtem vizsgálgatni őket beszerelés előtt és a kartergázszűrőnél elakadtam.
Ilyet hozott: (eről a febi oldalán olvastam, hogy 98-tól kell ilyen)
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1617501566
szerintem és a realOEM szerint viszont az enyémbe ilyen való:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1487
No de most jön a csavar. Megnéztem, hogy milyen van benne és ekkor nem örültem:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151202/20151202_160601_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151202/20151202_160607_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151202/20151202_160644_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151202/20151202_160652_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
Szerintetek ez melyik? Egyik sem? De akkor milyen kell bele?
2015.12.02. 20:28
muhaati írta:didli írta:Sziasztok!
Egy jó ismerősöm hozott nekem szervizalkatrészeket a 97-es 528iA-ba. Viszont elkezdtem vizsgálgatni őket beszerelés előtt és a kartergázszűrőnél elakadtam.
Ilyet hozott: (eről a febi oldalán olvastam, hogy 98-tól kell ilyen)
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1617501566
szerintem és a realOEM szerint viszont az enyémbe ilyen való:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1487
No de most jön a csavar. Megnéztem, hogy milyen van benne és ekkor nem örültem:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151202/20151202_160601_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151202/20151202_160607_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151202/20151202_160644_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151202/20151202_160652_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
Szerintetek ez melyik? Egyik sem? De akkor milyen kell bele?
Nincs ezzel semmi baj. Neked a régebbi fajta kell.
2016.08.18. 21:59
2016.08.19. 09:55
2016.08.19. 09:56
2016.08.19. 10:35
atti523i írta:szevasztok! vaico olajszeparátor került a gépbe.nem mentem vele 3000km-ert,és ritmikusan kb 2 másodpercenként "szuszogó
"hangot ad.elég hangos,még az utastérben is hallani,ami zavaró.az olajbeöntő sapkát levéve nem változik az alapjárat,szerintem megadta magát.mi a véleményetek?akitől vettem azt mondja nem szokott gond lenni a vaico-val.úgy látszik csak én szopok mindig az utángyártott cuccokkal 320e km van az autóban,a gyárival elötte nem volt gond,de mint lelkismeretes tulaj gondoltam kicserélem.jobb lett volna nem hozzányúlni
2016.08.19. 11:51
kovessyroli írta:atti523i írta:szevasztok! vaico olajszeparátor került a gépbe.nem mentem vele 3000km-ert,és ritmikusan kb 2 másodpercenként "szuszogó
"hangot ad.elég hangos,még az utastérben is hallani,ami zavaró.az olajbeöntő sapkát levéve nem változik az alapjárat,szerintem megadta magát.mi a véleményetek?akitől vettem azt mondja nem szokott gond lenni a vaico-val.úgy látszik csak én szopok mindig az utángyártott cuccokkal 320e km van az autóban,a gyárival elötte nem volt gond,de mint lelkismeretes tulaj gondoltam kicserélem.jobb lett volna nem hozzányúlni
Csak a szeparátort cserélted , vagy a csöveket is?
Mert 4 vagy 5 db csövet is illik ilyenkor cserélni, ami a kartergáz elvezetéséért felelős.
Van egy, ami lemegy a blokkhoz, abban nekem például olyan világosbarnás olajtrutyi volt, hogy ott nem jött át egy gramm gáz sem.
Én Febi lecsapatót vettem, és nekem azóta hibátlan az alapjárat, nem fullad, nem köhög, hibátlan.
Alapjárati motort és fojtószelepet szépen kimostuk spray-vel, minden cseréltünk, és no problemo.