2017.01.25. 13:57
2017.01.25. 14:36
nyergesvontato írta:Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi!
Arra gondoltam, hogy kicsit modernizálnám a kalaptartóban levő, elég vérszegény hangszórókat.
Ez lenne a kiszemelt:
https://edigital.hu/hangszoro/hertz-dcx ... cm-p360893
Nem akarok brutál, csak inkább tisztább hangzást.
Urak, vélemény?
Köszi!
Gábor
2017.01.25. 15:52
Bor3sz írta:nyergesvontato írta:Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi!
Arra gondoltam, hogy kicsit modernizálnám a kalaptartóban levő, elég vérszegény hangszórókat.
Ez lenne a kiszemelt:
https://edigital.hu/hangszoro/hertz-dcx ... cm-p360893
Nem akarok brutál, csak inkább tisztább hangzást.
Urak, vélemény?
Köszi!
Gábor
Én a kalaptartóba rakott ,akár gyári akár maszek megoldást elhagynám. A kocsiban a zene sztereo, az ajtókban lévőt "piszkálnám" inkább, a többit meg lekötném a 'csába. Kivéve ha nincs állandó hátsó hallgatóság. De csodát ne várj,az igaz viszont ,hogy sokkal jobban szólna mint a gyári fos nokia tizenpáréves cucc.
2017.01.26. 00:37
2017.01.26. 09:58
nyergesvontato írta:Köszönöm a segítségetek, és a véleményetek kifejtését!Egyelőre akkor még nem bontok.Az első hangzással, nincs sok gondom.Talán a magasat hiányolom kicsit...A kárpitokat majd akkor akarom bontani, ha a szükség úgy kívánja(esetleges hiba).Csak feltételeztem, a hátsók cseréjével nagy ugrás lehet az összhangzásban...
Kapott egy Dension MP3 as kiegészítőt, azzal most elvagyok egy darabig. :p
Alszom még rá egy párat...
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
2017.02.01. 09:29
NagyMatyas írta:
Hogy a védelmére szóljak a gyári hifinek, régen hozta az elvárt szintet, de ezek a papírmembrános hangszórók öregszenek sajnos, rájuk fér a renoválás.
....
További, a témához nem kapcsolódó gondolat, ami esetleg releváns lehet:
Én őszintén megmondom, hogy a fejet nem bántanám, mert nem annyira szűk keresztmetszet, mint a hangszórók és egy dension gateway segítségével a kor szellemének megfelelő multimédiás támogatást is meg lehet oldani. Esetleg hátra be lehet tenni még egy mélynyomót külön erősítővel.
2017.02.01. 16:31
dreizwanzig írta:NagyMatyas írta:
Hogy a védelmére szóljak a gyári hifinek, régen hozta az elvárt szintet, de ezek a papírmembrános hangszórók öregszenek sajnos, rájuk fér a renoválás.
....
További, a témához nem kapcsolódó gondolat, ami esetleg releváns lehet:
Én őszintén megmondom, hogy a fejet nem bántanám, mert nem annyira szűk keresztmetszet, mint a hangszórók és egy dension gateway segítségével a kor szellemének megfelelő multimédiás támogatást is meg lehet oldani. Esetleg hátra be lehet tenni még egy mélynyomót külön erősítővel.
Bocs, de nem ertek egyet. Szerintem regen sem hozta a szintet... Legalabbis mar tobb korabeli nem premium autoval talalkoztam, amik ezerszer jobbak voltak, mint az E39 hifije (az alap hifirol beszelek). Az tuti, hogy nem art, ha kicsereled a papir membranost, mert lehet, mar el van szakadva, stb. De lenyegesen nem lesz jobb a hangzas.
En pont, hogy azt gondolom, hogy a fejegyseg az egyik leggyengebb pontja a hifinek, egy jobb fejegyseg meg ezekbol a papirmembranos szarokbol is tobbet hozna ki. Mivel a legtobben nem szeretnenk a gyari fejet lecserelni, igy a legjobb megoldas egy erosito....
Azzal viszont egyetertek, hogy a hatso hangszorok cserejenek nincs sok ertelme. A koax hangszorokat meg ugy, ahogy van kerulni kene, mert tul sok lesz a magas.
2017.02.07. 10:26
2017.02.07. 11:29
dreizwanzig írta:
Bocs, de nem ertek egyet. Szerintem regen sem hozta a szintet... Legalabbis mar tobb korabeli nem premium autoval talalkoztam, amik ezerszer jobbak voltak, mint az E39 hifije (az alap hifirol beszelek). Az tuti, hogy nem art, ha kicsereled a papir membranost, mert lehet, mar el van szakadva, stb. De lenyegesen nem lesz jobb a hangzas.
En pont, hogy azt gondolom, hogy a fejegyseg az egyik leggyengebb pontja a hifinek, egy jobb fejegyseg meg ezekbol a papirmembranos szarokbol is tobbet hozna ki. Mivel a legtobben nem szeretnenk a gyari fejet lecserelni, igy a legjobb megoldas egy erosito....
Azzal viszont egyetertek, hogy a hatso hangszorok cserejenek nincs sok ertelme. A koax hangszorokat meg ugy, ahogy van kerulni kene, mert tul sok lesz a magas.
2017.02.08. 00:20
NagyMatyas írta:hangváltás, hogy van megoldva gyárilag,
2017.02.08. 10:27
Gallaca írta:NagyMatyas írta:hangváltás, hogy van megoldva gyárilag,
Sima stereo rendszerben: Mélyközép telibe, magas előtt bipolár elkó. Hifi, tophifiben hangszórónként jön az erősítőkből a vezeték.
2017.02.14. 15:16
2017.03.10. 18:43
2017.03.10. 19:20
Mex írta:Sziasztok!
2000-es évjáratú E39 Touringom van. A hátsó hangszórók a tetőkárpitba vannak beszerelve.
Tud valaki abban segíteni, hogy miképpen essek neki a kibontásnak, ha ki szeretném cserélni ezeket?
Arra is kíváncsi lennék, tudja-e valaki, hogy a 16,5cm átmérőjű hangszóró esetén milyen mélységű fér el a tetőkárpitban?
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv:
Mex
2017.03.14. 12:07
gosgyo írta:Sziasztok!
Tegnap beszereltem egy Dension Gateway Lite 3-at.
Ezután a rádió csatornákat alig-alig találja meg.
Többször kiszereltem, ellenőriztem az antenna csatlakozást, minden rendben volt.
Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Valakinek valami ötlete?
Első körben kipróbálnám a Dension és a rádió közötti kábel cseréjét, mert ha magát a Densiont lehúzom, változatlan.
Esetleg volna valakinek próbára?
Köszi előre is.
Üdv.: Gyuri
2017.03.16. 13:02
2017.03.16. 13:25
Laci86 írta:Sziasztok Klubtársak!
Pár hónapja boldog e39 tulaj lettem Az autó műszaki helyreigazítása után nekilátok a kényelmi/élvezeti dolgok rendbe rakásához/fejlesztéséhez. Sajnos a hifim nagyon gyengén szól, 4db 13cm-es magyar gyártmányú hangszórót és 2 csipogót találtam a kocsiban (2002-es Touring). A fejegység alap, nem DSP, VIN szerint: S650 CD player, S661 Radio BMW Business (C43).
A csomagtartóban bal hátul van (volt) vmi, ebben kérném a segítségeteket, hogy mi lehetett ott? Honnan jöhetnek ezek a vezetékek?
Köszönöm előre is,
Laci
2017.03.16. 13:34
PeterE39 írta:Laci86 írta:Sziasztok Klubtársak!
Pár hónapja boldog e39 tulaj lettem Az autó műszaki helyreigazítása után nekilátok a kényelmi/élvezeti dolgok rendbe rakásához/fejlesztéséhez. Sajnos a hifim nagyon gyengén szól, 4db 13cm-es magyar gyártmányú hangszórót és 2 csipogót találtam a kocsiban (2002-es Touring). A fejegység alap, nem DSP, VIN szerint: S650 CD player, S661 Radio BMW Business (C43).
A csomagtartóban bal hátul van (volt) vmi, ebben kérném a segítségeteket, hogy mi lehetett ott? Honnan jöhetnek ezek a vezetékek?
Köszönöm előre is,
Laci
Csak tippelni lehet, mert ez nem gyári kábelezés.
Ránézésre lehetne akár egy utólagos erősítő-mélyláda kombó kábelezése is lehetne, de neked egyszer végigbogarászni, mivel csak így lehet kideríteni.
2017.05.01. 12:24
2017.05.01. 13:20
bzsoltie írta:Most jutottam el odáig, hogy valamit kezdeni szeretnék a zenével. Eddig győzködtem magam, hogy nem is olyan rossz, majd megbarátkozok vele, de sajnos nem megy, ez botrány.
Nem voltam rest, átrágtam magam az összes hozzászóláson. Eddig is tudtam, hogy szívás gyári cuccot fejleszteni, de most legalább nagyjából megtudtam, hogy pontosan miért.
A kiindulási alapom: Business fejegység 10+1 hangszórós Hifivel touringban. A célom a fejlesztéssel, hogy a könnyűzenei számok hallgathatóbban szóljanak.
A 10 hangszóróhoz és a hozzá tartozó erősítőhöz egyelőre nem szeretnék hozzányúlni.
Ennek oka, hogy úgy látom kizárólag a hangszórókat kicserélni nincs értelme, ugyanis a gyári méretben és impedanciával csak nagyon drága hangszórókkal lehetne értékelhető javulást elérni.
A hangszórók lecserélését a gyári erősítő erősebbre cserélésével szintén nem tartom alternatívának, mivel az egész rendszert újradrótozni semmiképp nem szeretném, és az új erősítő+hangszórók költsége is túlmutat a fejlesztésre szánt büdzsén. És a rendelkezésre álló méretek és térfogatok miatt amúgy sem lehet sokkal többet kihozni a dologból, ahogy sokan tapasztaltátok.
Amit az olvasottak alapján tenni szeretnék az ügy érdekeben, az a következő:
1. szeretném lecserélni a fejegységem Businessről Professionalra. Csodát nem várok tőle, de némi javulást igen.
2. a gyári mélynyomót (micsodááát?) szeretném offolni, és egy normális hangzású fa mélynyomót beüzemelni. Amiket kinéztem:
a) Alpine SBG-844BR mélynyomó Alpine MRV-M250 erősítővel és előrevezethető potméterrel. Ez a megoldás azért tetszene, mert a későbbiekben könnyen átmenthető lenne egy másik autóba.
b) ugyanaz mint az előző, azzal a különbséggel, hogy a mélynyomó egy ilyen beépítőkeretbőlés egy Alpine SWG-1044 hangszóróból (adatlap) állna. Ez a megoldás azért tetszene, mert nem látszana az egészből semmi, de tartok tőle, hogy nem is lenne túl produktív. (és ahogy nézem mélységét tekintve el sem férne benne normálisan a kinézett hangszóró)
Mivel sajnos nem túlzottan értek a témához, szeretném kikérni a véleményetek. Milyennek értékelitek a koncepciót? Valakinek van esetleg tapasztalata az említett cuccokkal? Hozná a várt hatást? Jelet honnan kéne venni? Milyen sallangok kellenek még? Valaki tudna segíteni a telepítésben és a beállításban?
Természetesen más opciót is szívesen meghallgatok mélyláda+erősítő ügyben. De az feltétlenül szempont, hogy ne legyen drágább az általam vázoltnál, elölről tudjam szabályozni az erősséget, és hogy beférjen a láda a csomagtér roló konzolja alá.