Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: HI-FI

2017.08.24. 13:35

Afterdark, figyelemmel kísérem a projektet kb. a kezdetektől.

Nem próbálom meg felsorolni a módosításokat, de az autó elektromos rendszere mit fog ehez szólni? Mivel a BMW egyedi kábelköteget gyártatott minden E39-be a rendelés alapján, lehet a főkábeleken, főelosztókon is változtatni kell? A generátor bírni fogja? A gyári töltésszabályzó? Mekkora akksi lesz az autóban ha elkészül?

Re: HI-FI

2017.08.24. 16:22

attila94 írta:Afterdark, figyelemmel kísérem a projektet kb. a kezdetektől.

Nem próbálom meg felsorolni a módosításokat, de az autó elektromos rendszere mit fog ehez szólni? Mivel a BMW egyedi kábelköteget gyártatott minden E39-be a rendelés alapján, lehet a főkábeleken, főelosztókon is változtatni kell? A generátor bírni fogja? A gyári töltésszabályzó? Mekkora akksi lesz az autóban ha elkészül?


Ha jól gondolom, akkor az eltérő kábelkötegekben a felszereltség alapján változott a behúzott kábelek száma és típusa. Emiatt látom fejleszthetőnek a köteget, mert minden extra külön kábelezést kap a gyári köteghez gyári csatlakozókkal. Figyelek rá, hogy főleg csak e39 extrák épüljenek be, egy két e38-al megfűszerezve, de ezek mind gyári megoldások. Az hogy a generátor bírni fogja ez, azt nem tudom, ugyanez igaz az akksire is, 110Ah BOSH 4S akkumlátor van hátul. Komolyabb, folyamatosan terhelő fogyasztó kettő kerül a rendszerbe, az egyik az állófűtés a másik a hátsó ülés fűtése. A többi fogyasztó olyan röviden üzemel, hogy szerintem ebből a szempontból nem számottevő. Qwerty Pisti és Krisztián fogják az elektromos részeket beüzemelni, véleményük szerint ez így rendben lesz.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Afterdark az itt látható tagok köszönték meg: attila94
Értékelés: 4.76%

Re: HI-FI

2017.08.27. 11:54

Afterdark írta:
attila94 írta:Afterdark, figyelemmel kísérem a projektet kb. a kezdetektől.

Nem próbálom meg felsorolni a módosításokat, de az autó elektromos rendszere mit fog ehez szólni? Mivel a BMW egyedi kábelköteget gyártatott minden E39-be a rendelés alapján, lehet a főkábeleken, főelosztókon is változtatni kell? A generátor bírni fogja? A gyári töltésszabályzó? Mekkora akksi lesz az autóban ha elkészül?


Ha jól gondolom, akkor az eltérő kábelkötegekben a felszereltség alapján változott a behúzott kábelek száma és típusa. Emiatt látom fejleszthetőnek a köteget, mert minden extra külön kábelezést kap a gyári köteghez gyári csatlakozókkal. Figyelek rá, hogy főleg csak e39 extrák épüljenek be, egy két e38-al megfűszerezve, de ezek mind gyári megoldások. Az hogy a generátor bírni fogja ez, azt nem tudom, ugyanez igaz az akksire is, 110Ah BOSH 4S akkumlátor van hátul. Komolyabb, folyamatosan terhelő fogyasztó kettő kerül a rendszerbe, az egyik az állófűtés a másik a hátsó ülés fűtése. A többi fogyasztó olyan röviden üzemel, hogy szerintem ebből a szempontból nem számottevő. Qwerty Pisti és Krisztián fogják az elektromos részeket beüzemelni, véleményük szerint ez így rendben lesz.


Biztos, hogy rendben lesz. E60-ban több fogyasztó van gyárilag és abban is ugyan ekkora az aksi.

Re: HI-FI

2017.08.27. 11:56

Gallaca írta:
Bor3sz írta:
Afterdark írta:Ez a minőségű kábel megfelelő ?

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&ka ... rmek=42851

Most rendelek magamnak VanDamme kábelt. Magas minőség jobb áron. Vagy Cordial 225. Az most akciósan 500 körül mozog, később gépről linkelem az elérhetőséget.
2,5mm vastagság kellene a közép , 1,5mm a magas hangszóróra, 4mm a mélyre.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Miért vékonyabb a magas vezetéke? Minimum ugyanolyat preferálnék, mint a mélynek. A szobai Monster biwiring kábelemen pl. a magasnak van vastagabb vezetéke. Gondolataim szerint időkorrekció is felléphet, tudomásom szerint a magasabb freki nehezebben halad a vezetékben a vezeték indukciója miatt.
Bár ez lehet, hogy már erős ezen a szinten, nem high-end a cél. :oops:


Én sem ezüstözgetnék, kell egy normális keresztmetszetű rézkábel és kész is, jól van az úgy.

http://www.giantsound.hu/hogy_meretezzu ... unket.html Egy kis segítség. :franko:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%

Re: HI-FI

2017.08.30. 19:47

Sziasutok Hajdubihar környékén keresek valakit aki ért a rádióhoz etősítőhöz ha tudtok valakit ajánlani megköszönném;-)

Re: HI-FI

2017.09.01. 15:16

Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?

Re: HI-FI

2017.09.01. 17:29

Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.

Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről

Re: HI-FI

2017.09.01. 17:50

odus írta:
Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.

Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről

Így van, ezen okból van nekem visaton mélyközép, nem találtam 8 ohmos minőségi autóhangszórót.

Re: HI-FI

2017.09.01. 18:30

Gallaca írta:
odus írta:
Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.

Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről

Így van, ezen okból van nekem visaton mélyközép, nem találtam 8 ohmos minőségi autóhangszórót.


Szerinted a fenti szett megfelelő lesz dsp nélkül is?


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Re: HI-FI

2017.09.01. 21:04

Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?


Offtopic :
Én nem akarok belepofázni, de tudtommal a bitumenlapokat nem spórolásból rakják úgy ahogy az autókba hanem a csillapítani kívánt rezgéshez vannak igazítva sok-sok kísérletezés után.

Ha ilyen projektbe foghatnék, inkább valami puha hangszigetelő anyaggal tömnék ki minden rést, a gyárilag méretezett bitumenlapokat nem piszkálnám mert a hajtáslánc és a futómű rezgéseire vannak hangolva.


Nem vagyok audiofil, egy dolgot tanultam meg a hifiben: lehallgatószoba nélkül minden placebó, fölösleges pénzkidobás.

Egy E39 több négyzetméternyi üvegfelülettel, több tehénnyi bőrfelülettel nagyon messze áll ettől. Olyan könyvekben, ahol a lehallgató helységre is figyelmet fordítanak azzal kezdődik hogy a lakásba az ablakok elé egy minnél vastagabb sötétítőfüggöny ajánlott, kerülendőek a csupasz üveg és fal (beton) felületek.

Re: HI-FI

2017.09.01. 21:14

Fú de túltolod ezt a hifit Jani!

Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.

u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bor3sz az itt látható tagok köszönték meg: atti523i
Értékelés: 4.76%

Re: HI-FI

2017.09.01. 21:15

Afterdark írta:
Gallaca írta:
odus írta:
Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.

Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről

Így van, ezen okból van nekem visaton mélyközép, nem találtam 8 ohmos minőségi autóhangszórót.


Szerinted a fenti szett megfelelő lesz dsp nélkül is?


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Abban az esetben venném, ha van hozzá komoly hangváltó. Ennél nem látok, tehát nálam kiesett. Nekem a 75-ös kategória a szimpi. :twisted: https://www.paradoxautohifi.hu/index.ph ... ak_szama|2
Mit akar a szaki megprocesszorozni, ha szerinte szar a forrás? Ha ez így lenne, akkor kell az előfokról lehozni jelet és úgy meghajtani egy komoly erősítőt. Gyári Dsp erősítő a BM modulok hangszórójelét kapja, azt taktikázza tovább. Processzort egy esetben fogadnék el, ha az tér/idő processzor. :D Anélkül egyetlenegy autós hangrendszer sem lesz korrekt, tekintve, hogy sokkal közelebb ülsz a bal hangszóróhoz mint a jobbhoz, így a balból előbb ér a füledbe a hang, ez elrontja a színpadot. Sohasem fogsz szemben ülni az énekessel. Magában a frekvenciamenetet simítgatni, hmmm, hmmm.
De mintha azt írtad volna, hogy nem hig-hend a cél, akkor hová ez a nagy bitumenezés? :D

Re: HI-FI

2017.09.01. 21:41

attila94 írta:
Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?


Offtopic :
Én nem akarok belepofázni, de tudtommal a bitumenlapokat nem spórolásból rakják úgy ahogy az autókba hanem a csillapítani kívánt rezgéshez vannak igazítva sok-sok kísérletezés után.

Ha ilyen projektbe foghatnék, inkább valami puha hangszigetelő anyaggal tömnék ki minden rést, a gyárilag méretezett bitumenlapokat nem piszkálnám mert a hajtáslánc és a futómű rezgéseire vannak hangolva.


Nem vagyok audiofil, egy dolgot tanultam meg a hifiben: lehallgatószoba nélkül minden placebó, fölösleges pénzkidobás.

Egy E39 több négyzetméternyi üvegfelülettel, több tehénnyi bőrfelülettel nagyon messze áll ettől. Olyan könyvekben, ahol a lehallgató helységre is figyelmet fordítanak azzal kezdődik hogy a lakásba az ablakok elé egy minnél vastagabb sötétítőfüggöny ajánlott, kerülendőek a csupasz üveg és fal (beton) felületek.

Jóóó az a bitumenlap, beton jobb lenne, de nehéz. :D Kocsi is csendesebb lesz amúgy, nem fog bezavarni. Motortól, hajtáslánctól függetlenül közel egyforma a zajcsillapítás, így nem hiszem, hogy hangolva van, kivéve a benzineseknél a kormányoszlopon és a kipun fityegő gumikoloncokat, dieselnél pedig csak a váltótartón van ilyen. Lakásban nagyobbak a terek, nem lehet autóval egy lapon emlegetni, autóban időnként a szélvédő is használatos erre-arra. Ebben az esetben viszont a komponensek kategóriája és az elérendő cél miatt ezek a dolgok nem relevánsak. :szerintem

Re: HI-FI

2017.09.01. 22:01

Gallaca írta:
Afterdark írta:
Gallaca írta:
odus írta:
Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.

Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről

Így van, ezen okból van nekem visaton mélyközép, nem találtam 8 ohmos minőségi autóhangszórót.


Szerinted a fenti szett megfelelő lesz dsp nélkül is?


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Abban az esetben venném, ha van hozzá komoly hangváltó. Ennél nem látok, tehát nálam kiesett. Nekem a 75-ös kategória a szimpi. :twisted: https://www.paradoxautohifi.hu/index.ph ... ak_szama|2
Mit akar a szaki megprocesszorozni, ha szerinte szar a forrás? Ha ez így lenne, akkor kell az előfokról lehozni jelet és úgy meghajtani egy komoly erősítőt. Gyári Dsp erősítő a BM modulok hangszórójelét kapja, azt taktikázza tovább. Processzort egy esetben fogadnék el, ha az tér/idő processzor. :D Anélkül egyetlenegy autós hangrendszer sem lesz korrekt, tekintve, hogy sokkal közelebb ülsz a bal hangszóróhoz mint a jobbhoz, így a balból előbb ér a füledbe a hang, ez elrontja a színpadot. Sohasem fogsz szemben ülni az énekessel. Magában a frekvenciamenetet simítgatni, hmmm, hmmm.
De mintha azt írtad volna, hogy nem hig-hend a cél, akkor hová ez a nagy bitumenezés? :D
jo rendszer lesz. Ez mar biztos elvezetes lesz :)
Az erositok hova lesznek elhelyezve?


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: HI-FI

2017.09.01. 22:03

Bor3sz írta:Fú de túltolod ezt a hifit Jani!

Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.

u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.


Ismerem magam, épp emiatt nem akartam belemerülni a hifibe.

Semmi tapasztalatom nincs benne, szerintem egy jó zajcsillapítás és rezgéscsillapítás egy minőségi hangszóró szettel és kábelezéssel elsőre komoly előrelépés lesz. Hagyom a DSP-t a francba, később majd fejlesztek, ha már nem boldogít az amit hallok.

Re: HI-FI

2017.09.01. 22:35

Gallaca írta:
attila94 írta:
Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?


Offtopic :
Én nem akarok belepofázni, de tudtommal a bitumenlapokat nem spórolásból rakják úgy ahogy az autókba hanem a csillapítani kívánt rezgéshez vannak igazítva sok-sok kísérletezés után.

Ha ilyen projektbe foghatnék, inkább valami puha hangszigetelő anyaggal tömnék ki minden rést, a gyárilag méretezett bitumenlapokat nem piszkálnám mert a hajtáslánc és a futómű rezgéseire vannak hangolva.


Nem vagyok audiofil, egy dolgot tanultam meg a hifiben: lehallgatószoba nélkül minden placebó, fölösleges pénzkidobás.

Egy E39 több négyzetméternyi üvegfelülettel, több tehénnyi bőrfelülettel nagyon messze áll ettől. Olyan könyvekben, ahol a lehallgató helységre is figyelmet fordítanak azzal kezdődik hogy a lakásba az ablakok elé egy minnél vastagabb sötétítőfüggöny ajánlott, kerülendőek a csupasz üveg és fal (beton) felületek.

Jóóó az a bitumenlap, beton jobb lenne, de nehéz. :D Kocsi is csendesebb lesz amúgy, nem fog bezavarni. Motortól, hajtáslánctól függetlenül közel egyforma a zajcsillapítás, így nem hiszem, hogy hangolva van, kivéve a benzineseknél a kormányoszlopon és a kipun fityegő gumikoloncokat, dieselnél pedig csak a váltótartón van ilyen. Lakásban nagyobbak a terek, nem lehet autóval egy lapon emlegetni, autóban időnként a szélvédő is használatos erre-arra. Ebben az esetben viszont a komponensek kategóriája és az elérendő cél miatt ezek a dolgok nem relevánsak. :szerintem


Jól látod Laci, azonos szintű komponensekre törekszem, ezért nem tudom van e értelme egy ilyen fejlesztésnek, ha a fej nem tud lépést tartani vele.

Nem gondolom, hogy rosszabb lenne a zajkomfort azzal, hogy egy autót kibéleltünk bitumen lapokkal és zajcsillapító filccel. Ehhez jön még a dupla üvegezés, nem hiszem, hogy süketszoba lesz, de nagy javulást várok tőle. Először nem gondoltam a csillapításra, de tegye fel a kezét, aki egy teljesen kibelezett autónál ezt nem lépte volna meg. :lol:

Re: HI-FI

2017.09.01. 23:02

Bor3sz írta:Fú de túltolod ezt a hifit Jani!

Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.

u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.


Ezt mondom én is! Ez így is van!
Ezért nem tennék Pioneer cuccot a kocsimba (sem)! :nyelves:
Soha nem tetszett az a hangzás, egyetlenegy autóhifi építő sem versenyzett vele hangzásra annó. Most futó cuccokat nem kísérem figyelemmel, de szkeptikus vagyok ezen a téren.
Alpine jobb választás lenne fejgépben. :wink:
Becker motyók nem voltak olyan rosszak azért, de az integrált közel 1 chipes végfoktól nem lehet csodát várni. Ezért kellene levenni előtte a jelet. Aftermarketes rádiók közül Alpine, Clarion, Denon, Nakamichi pirított rájuk anno, stúdiókörülmények között végzett teszteken.

Re: HI-FI

2017.09.01. 23:06

Afterdark írta:
Gallaca írta:
attila94 írta:
Afterdark írta:Sziasztok!

Összeállt az elképzelés.

Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.

Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?


Offtopic :
Én nem akarok belepofázni, de tudtommal a bitumenlapokat nem spórolásból rakják úgy ahogy az autókba hanem a csillapítani kívánt rezgéshez vannak igazítva sok-sok kísérletezés után.

Ha ilyen projektbe foghatnék, inkább valami puha hangszigetelő anyaggal tömnék ki minden rést, a gyárilag méretezett bitumenlapokat nem piszkálnám mert a hajtáslánc és a futómű rezgéseire vannak hangolva.


Nem vagyok audiofil, egy dolgot tanultam meg a hifiben: lehallgatószoba nélkül minden placebó, fölösleges pénzkidobás.

Egy E39 több négyzetméternyi üvegfelülettel, több tehénnyi bőrfelülettel nagyon messze áll ettől. Olyan könyvekben, ahol a lehallgató helységre is figyelmet fordítanak azzal kezdődik hogy a lakásba az ablakok elé egy minnél vastagabb sötétítőfüggöny ajánlott, kerülendőek a csupasz üveg és fal (beton) felületek.

Jóóó az a bitumenlap, beton jobb lenne, de nehéz. :D Kocsi is csendesebb lesz amúgy, nem fog bezavarni. Motortól, hajtáslánctól függetlenül közel egyforma a zajcsillapítás, így nem hiszem, hogy hangolva van, kivéve a benzineseknél a kormányoszlopon és a kipun fityegő gumikoloncokat, dieselnél pedig csak a váltótartón van ilyen. Lakásban nagyobbak a terek, nem lehet autóval egy lapon emlegetni, autóban időnként a szélvédő is használatos erre-arra. Ebben az esetben viszont a komponensek kategóriája és az elérendő cél miatt ezek a dolgok nem relevánsak. :szerintem


Jól látod Laci, azonos szintű komponensekre törekszem, ezért nem tudom van e értelme egy ilyen fejlesztésnek, ha a fej nem tud lépést tartani vele.

Nem gondolom, hogy rosszabb lenne a zajkomfort azzal, hogy egy autót kibéleltünk bitumen lapokkal és zajcsillapító filccel. Ehhez jön még a dupla üvegezés, nem hiszem, hogy süketszoba lesz, de nagy javulást várok tőle. Először nem gondoltam a csillapításra, de tegye fel a kezét, aki egy teljesen kibelezett autónál ezt nem lépte volna meg. :lol:

Hasznos! https://www.paradoxautohifi.hu/tippek_es_trukkok

Re: HI-FI

2017.09.01. 23:21

Gallaca írta:
Bor3sz írta:Fú de túltolod ezt a hifit Jani!

Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.

u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.


Ezt mondom én is! Ez így is van!
Ezért nem tennék Pioneer cuccot a kocsimba (sem)! :nyelves:
Soha nem tetszett az a hangzás, egyetlenegy autóhifi építő sem versenyzett vele hangzásra annó. Most futó cuccokat nem kísérem figyelemmel, de szkeptikus vagyok ezen a téren.
Alpine jobb választás lenne fejgépben. :wink:
Becker motyók nem voltak olyan rosszak azért, de az integrált közel 1 chipes végfoktól nem lehet csodát várni. Ezért kellene levenni előtte a jelet. Aftermarketes rádiók közül Alpine, Clarion, Denon, Nakamichi pirított rájuk anno, stúdiókörülmények között végzett teszteken.


De akkor merre tovább? Nem szeretnék 2 dines megoldást az autóban, nagyon-nagyon rondának tartom.

Re: HI-FI

2017.09.02. 01:21

Afterdark írta:
Gallaca írta:
Bor3sz írta:Fú de túltolod ezt a hifit Jani!

Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.

u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.


Ezt mondom én is! Ez így is van!
Ezért nem tennék Pioneer cuccot a kocsimba (sem)! :nyelves:
Soha nem tetszett az a hangzás, egyetlenegy autóhifi építő sem versenyzett vele hangzásra annó. Most futó cuccokat nem kísérem figyelemmel, de szkeptikus vagyok ezen a téren.
Alpine jobb választás lenne fejgépben. :wink:
Becker motyók nem voltak olyan rosszak azért, de az integrált közel 1 chipes végfoktól nem lehet csodát várni. Ezért kellene levenni előtte a jelet. Aftermarketes rádiók közül Alpine, Clarion, Denon, Nakamichi pirított rájuk anno, stúdiókörülmények között végzett teszteken.


De akkor merre tovább? Nem szeretnék 2 dines megoldást az autóban, nagyon-nagyon rondának tartom.

Azt írtam! Gyári fej/BM modul előfokáról kell levenni jelet, azzal megtáplálni egy erősítőt. Van a neten megoldás a BM modul RCA csatizására. Ha a BM hangja nem felel meg.
De nem kell betojni, mint írtam, nekem volt bent gyári MIDes cucchoz kötözött márkás, felsőkategóriás komponens szett,(75 fogy ár) egy szintén felsőkategóriás 25 cm mélynyomóval zárt ládában(85 besz ár, csak a kónusz), egy kicsi 2 csatornás erősítővel(25 használt), teljesen vállalható hangja volt. És nem csak szerintem. Gyári vezetékekkel. Utána jött a DSP, azzal kínlódtam egy csomót, hogy normális hangja legyen. 2 gyári DSP erősítőnek sem volt egyforma hangja.
A hifiben valaminek minél jobb a hangja annál drágább, megkérik az árát, nincs mese.
Hozzászólás küldése

VigLink badge