2017.08.24. 13:35
2017.08.24. 16:22
attila94 írta:Afterdark, figyelemmel kísérem a projektet kb. a kezdetektől.
Nem próbálom meg felsorolni a módosításokat, de az autó elektromos rendszere mit fog ehez szólni? Mivel a BMW egyedi kábelköteget gyártatott minden E39-be a rendelés alapján, lehet a főkábeleken, főelosztókon is változtatni kell? A generátor bírni fogja? A gyári töltésszabályzó? Mekkora akksi lesz az autóban ha elkészül?
2017.08.27. 11:54
Afterdark írta:attila94 írta:Afterdark, figyelemmel kísérem a projektet kb. a kezdetektől.
Nem próbálom meg felsorolni a módosításokat, de az autó elektromos rendszere mit fog ehez szólni? Mivel a BMW egyedi kábelköteget gyártatott minden E39-be a rendelés alapján, lehet a főkábeleken, főelosztókon is változtatni kell? A generátor bírni fogja? A gyári töltésszabályzó? Mekkora akksi lesz az autóban ha elkészül?
Ha jól gondolom, akkor az eltérő kábelkötegekben a felszereltség alapján változott a behúzott kábelek száma és típusa. Emiatt látom fejleszthetőnek a köteget, mert minden extra külön kábelezést kap a gyári köteghez gyári csatlakozókkal. Figyelek rá, hogy főleg csak e39 extrák épüljenek be, egy két e38-al megfűszerezve, de ezek mind gyári megoldások. Az hogy a generátor bírni fogja ez, azt nem tudom, ugyanez igaz az akksire is, 110Ah BOSH 4S akkumlátor van hátul. Komolyabb, folyamatosan terhelő fogyasztó kettő kerül a rendszerbe, az egyik az állófűtés a másik a hátsó ülés fűtése. A többi fogyasztó olyan röviden üzemel, hogy szerintem ebből a szempontból nem számottevő. Qwerty Pisti és Krisztián fogják az elektromos részeket beüzemelni, véleményük szerint ez így rendben lesz.
2017.08.27. 11:56
Gallaca írta:Bor3sz írta:Afterdark írta:Ez a minőségű kábel megfelelő ?
http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&ka ... rmek=42851
Most rendelek magamnak VanDamme kábelt. Magas minőség jobb áron. Vagy Cordial 225. Az most akciósan 500 körül mozog, később gépről linkelem az elérhetőséget.
2,5mm vastagság kellene a közép , 1,5mm a magas hangszóróra, 4mm a mélyre.
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
Miért vékonyabb a magas vezetéke? Minimum ugyanolyat preferálnék, mint a mélynek. A szobai Monster biwiring kábelemen pl. a magasnak van vastagabb vezetéke. Gondolataim szerint időkorrekció is felléphet, tudomásom szerint a magasabb freki nehezebben halad a vezetékben a vezeték indukciója miatt.
Bár ez lehet, hogy már erős ezen a szinten, nem high-end a cél.
2017.08.30. 19:47
2017.09.01. 15:16
2017.09.01. 17:29
A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
2017.09.01. 17:50
odus írta:A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről
2017.09.01. 18:30
Gallaca írta:odus írta:A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről
Így van, ezen okból van nekem visaton mélyközép, nem találtam 8 ohmos minőségi autóhangszórót.
2017.09.01. 21:04
Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
2017.09.01. 21:14
2017.09.01. 21:15
Afterdark írta:Gallaca írta:odus írta:A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről
Így van, ezen okból van nekem visaton mélyközép, nem találtam 8 ohmos minőségi autóhangszórót.
Szerinted a fenti szett megfelelő lesz dsp nélkül is?
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
2017.09.01. 21:41
attila94 írta:Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
- Offtopic :
- Én nem akarok belepofázni, de tudtommal a bitumenlapokat nem spórolásból rakják úgy ahogy az autókba hanem a csillapítani kívánt rezgéshez vannak igazítva sok-sok kísérletezés után.
Ha ilyen projektbe foghatnék, inkább valami puha hangszigetelő anyaggal tömnék ki minden rést, a gyárilag méretezett bitumenlapokat nem piszkálnám mert a hajtáslánc és a futómű rezgéseire vannak hangolva.
2017.09.01. 22:01
jo rendszer lesz. Ez mar biztos elvezetes leszGallaca írta:Afterdark írta:Gallaca írta:odus írta:A Dsp 8 ohm-os hangszórókkal működik, remélem, még nem vetted meg a 4 ohm-osokat.Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
Tapatalkkal küldve az én VTR-L29 eszközömről
Így van, ezen okból van nekem visaton mélyközép, nem találtam 8 ohmos minőségi autóhangszórót.
Szerinted a fenti szett megfelelő lesz dsp nélkül is?
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
Abban az esetben venném, ha van hozzá komoly hangváltó. Ennél nem látok, tehát nálam kiesett. Nekem a 75-ös kategória a szimpi. https://www.paradoxautohifi.hu/index.ph ... ak_szama|2
Mit akar a szaki megprocesszorozni, ha szerinte szar a forrás? Ha ez így lenne, akkor kell az előfokról lehozni jelet és úgy meghajtani egy komoly erősítőt. Gyári Dsp erősítő a BM modulok hangszórójelét kapja, azt taktikázza tovább. Processzort egy esetben fogadnék el, ha az tér/idő processzor. Anélkül egyetlenegy autós hangrendszer sem lesz korrekt, tekintve, hogy sokkal közelebb ülsz a bal hangszóróhoz mint a jobbhoz, így a balból előbb ér a füledbe a hang, ez elrontja a színpadot. Sohasem fogsz szemben ülni az énekessel. Magában a frekvenciamenetet simítgatni, hmmm, hmmm.
De mintha azt írtad volna, hogy nem hig-hend a cél, akkor hová ez a nagy bitumenezés?
2017.09.01. 22:03
Bor3sz írta:Fú de túltolod ezt a hifit Jani!
Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.
u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.
2017.09.01. 22:35
Gallaca írta:attila94 írta:Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
- Offtopic :
- Én nem akarok belepofázni, de tudtommal a bitumenlapokat nem spórolásból rakják úgy ahogy az autókba hanem a csillapítani kívánt rezgéshez vannak igazítva sok-sok kísérletezés után.
Ha ilyen projektbe foghatnék, inkább valami puha hangszigetelő anyaggal tömnék ki minden rést, a gyárilag méretezett bitumenlapokat nem piszkálnám mert a hajtáslánc és a futómű rezgéseire vannak hangolva.
Jóóó az a bitumenlap, beton jobb lenne, de nehéz. Kocsi is csendesebb lesz amúgy, nem fog bezavarni. Motortól, hajtáslánctól függetlenül közel egyforma a zajcsillapítás, így nem hiszem, hogy hangolva van, kivéve a benzineseknél a kormányoszlopon és a kipun fityegő gumikoloncokat, dieselnél pedig csak a váltótartón van ilyen. Lakásban nagyobbak a terek, nem lehet autóval egy lapon emlegetni, autóban időnként a szélvédő is használatos erre-arra. Ebben az esetben viszont a komponensek kategóriája és az elérendő cél miatt ezek a dolgok nem relevánsak.
2017.09.01. 23:02
Bor3sz írta:Fú de túltolod ezt a hifit Jani!
Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.
u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.
2017.09.01. 23:06
Afterdark írta:Gallaca írta:attila94 írta:Afterdark írta:Sziasztok!
Összeállt az elképzelés.
Az első ajtóba és a kalaptartóba Focal ISS 130-as szett megy. Megfogadtam a tanácsot, vettem VanDamme kábeleket. Megfogadtam a másik tanácsot is, bekerül hátra egy Hifonics erősítő és egy másik a két JL mélynyomónak. Ki lett szigetelve a komplett autó bitumenlapokkal, belement 9 nm2 és 40 kg-nyi anyag.
Az autóhifista beszerelő szaki szerint a gyenge láncszem a fej lesz, sima 16:9-re akartam fejleszteni, de a szaki szerint így kelleni fog egy hangprocesszor, hogy javítsunk a hangzáson, mert így a rendszernek jóval több képessége lesz, amit így nem tudunk kihozni belőle. Jól sejtem, hogy egy hangprocesszoros rendszer egyenlő egy gyári DSP rendszerrel?
Ha igen és 16:9-es DSP-re fejlesztek, akkor van e olyan dolog, amit bukok ezzel a nem DSP-s rendszerrel szemben ?
- Offtopic :
- Én nem akarok belepofázni, de tudtommal a bitumenlapokat nem spórolásból rakják úgy ahogy az autókba hanem a csillapítani kívánt rezgéshez vannak igazítva sok-sok kísérletezés után.
Ha ilyen projektbe foghatnék, inkább valami puha hangszigetelő anyaggal tömnék ki minden rést, a gyárilag méretezett bitumenlapokat nem piszkálnám mert a hajtáslánc és a futómű rezgéseire vannak hangolva.
Jóóó az a bitumenlap, beton jobb lenne, de nehéz. Kocsi is csendesebb lesz amúgy, nem fog bezavarni. Motortól, hajtáslánctól függetlenül közel egyforma a zajcsillapítás, így nem hiszem, hogy hangolva van, kivéve a benzineseknél a kormányoszlopon és a kipun fityegő gumikoloncokat, dieselnél pedig csak a váltótartón van ilyen. Lakásban nagyobbak a terek, nem lehet autóval egy lapon emlegetni, autóban időnként a szélvédő is használatos erre-arra. Ebben az esetben viszont a komponensek kategóriája és az elérendő cél miatt ezek a dolgok nem relevánsak.
Jól látod Laci, azonos szintű komponensekre törekszem, ezért nem tudom van e értelme egy ilyen fejlesztésnek, ha a fej nem tud lépést tartani vele.
Nem gondolom, hogy rosszabb lenne a zajkomfort azzal, hogy egy autót kibéleltünk bitumen lapokkal és zajcsillapító filccel. Ehhez jön még a dupla üvegezés, nem hiszem, hogy süketszoba lesz, de nagy javulást várok tőle. Először nem gondoltam a csillapításra, de tegye fel a kezét, aki egy teljesen kibelezett autónál ezt nem lépte volna meg.
2017.09.01. 23:21
Gallaca írta:Bor3sz írta:Fú de túltolod ezt a hifit Jani!
Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.
u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.
Ezt mondom én is! Ez így is van!
Ezért nem tennék Pioneer cuccot a kocsimba (sem)!
Soha nem tetszett az a hangzás, egyetlenegy autóhifi építő sem versenyzett vele hangzásra annó. Most futó cuccokat nem kísérem figyelemmel, de szkeptikus vagyok ezen a téren.
Alpine jobb választás lenne fejgépben.
Becker motyók nem voltak olyan rosszak azért, de az integrált közel 1 chipes végfoktól nem lehet csodát várni. Ezért kellene levenni előtte a jelet. Aftermarketes rádiók közül Alpine, Clarion, Denon, Nakamichi pirított rájuk anno, stúdiókörülmények között végzett teszteken.
2017.09.02. 01:21
Afterdark írta:Gallaca írta:Bor3sz írta:Fú de túltolod ezt a hifit Jani!
Ha tényleg szépet szeretnél hallgatni,akkor dobod a gyári BM modult is meg az erősítőt is. Másik fejegység (akár 1 DIN eldugva a kocsiban) és 4 vagy 2 csatornás erősítőt az első szettnek, egy monoblokkot a mélynek esetleg egy Audison BitTen kiegészítésnek. A gyári meg vagy bennmarad vagy kukázod.
Nem szarakodnék a gyári DSP-vel,pláne hogy neked nem az van benn.
u.i.: HA eleve szar a forrás,akkor lehet ott bármiféle DSP, EQ, az akkor is szar marad. Nekem is hifis emberke mondta.
Ezt mondom én is! Ez így is van!
Ezért nem tennék Pioneer cuccot a kocsimba (sem)!
Soha nem tetszett az a hangzás, egyetlenegy autóhifi építő sem versenyzett vele hangzásra annó. Most futó cuccokat nem kísérem figyelemmel, de szkeptikus vagyok ezen a téren.
Alpine jobb választás lenne fejgépben.
Becker motyók nem voltak olyan rosszak azért, de az integrált közel 1 chipes végfoktól nem lehet csodát várni. Ezért kellene levenni előtte a jelet. Aftermarketes rádiók közül Alpine, Clarion, Denon, Nakamichi pirított rájuk anno, stúdiókörülmények között végzett teszteken.
De akkor merre tovább? Nem szeretnék 2 dines megoldást az autóban, nagyon-nagyon rondának tartom.