Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.06.27. 13:18

zotya írta:
Rolly írta:Beszéltem a sráccal, akitől vettem. Megtudtam, hogy vízpumpa hiba miatt az autó vize egyszer felforrt.



NA nekem is volt egy ilyen sztorim nem is olyan régen leszállt a vízpumpa lapát.
Pont lenéztem a műszerfalra amikor ment felfele a mutató 20 métert mentem vele megálltam.hazajöttem vele 20km ert nem ment fel a vízhőfok , kicseréltem a vízpumpát aztán utána is folyamatosan csökkent a víz napi szintem fél litert kért. (nyomtalanul eltünt)
DE ma megláttam , hogy hol tűnt el. 2db fűtéscső a termosztát mögött (szépen belerohadt a hengerfejbe és eltört.... és ott szivárgott kifele.
Nem volt nehéz kicserélni csak a szívósort kellett levenni .. :D
de fény derült még közben a hideg indítás utáni alapjárat ingadozásra is , (olajteknőbe vezető kartercső szakadt volt szétette az idő.)
és a vákuumcső is le volt rohadva az olajszeparátorról.
holnap lesz minden kicserélve majd írok egy regényt hogy mi lett belőle..
túl sok olyan cső és csatlakozás van ahol szivárogni tud , 1-2 nél még talán látni is lehet hogy szivárog , de nekem nem lehetett. érdemes lenne ilyen korú autóknál az összes csövet kicserélni , mert lassan megeszi mindet az idő ... és ez nem az autó hibája ...

:shock:
Kép
Kép
Kép
Kép


Köszönöm szépen a segítséget! Éppen ma akartam írni, hogy már a hócipőm tele van vele. Tegnap mentem vele és elindult felfelé a vízhőfok visszajelző. Fűtés csumára fel, meleg levegő nem jön. Motor leállít, motorháztető felnyit. Néztem, hogy a kiegyenlítőtartály teljesen üres. Óvatosan kezdtem letekerni a kiegyenlítőtartály kupakját, sziszegés és a tartály kb. a feléig megtelt vízzel. Kitekertem a termosztátnál lévő kis csavart is ott csak úgy dőlt kifelé a levegő, közben a kiegyenlítőtartályban ment lefele a vízszint. Természetesen volt nálam desztvíz. Kb. 1-1,5 liter víz ment bele. Motor beindít, jött a meleg levegő is és a vízhőfok megállt kb. 93 fok körül. Meg azt sem értem, hogy mi az istenért füstöl fehéren 5 alkalomból 3x amíg be nem melegszik a motor...

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.06.27. 14:27

Rolly írta:
zotya írta:
Rolly írta: Meg azt sem értem, hogy mi az istenért füstöl fehéren 5 alkalomból 3x amíg be nem melegszik a motor...


Nem vagyok autószerelő, de ha már füstje van ott azért lehet baj.
És ha felöntöd a tartály (max fölé 1-2 cm re ) és sapka nélkül beindítod nem tolja ki a vizet?
mondjuk a fűtőradiátornál szivárog a víz azt nem hiszem hogy ki tudod deríteni.
Kicsit több fagyállót önts bele, amikor meleg akkor azt lehet érezni ha szivárog.





Mai Tákolás::
Megtörtént az életmentő műtét, vízcsövek+ ellendarabokban o gyűrűket is kicseréltem.
légtelenítés, szint beállít . próbakör light próbakör nagy gáz kis fék... autó leállít vízszint tökéletes.(egyenlőre )
Holnap reggel még lecsekkolom, biztos ami FIX.

olajszeparátor + kartercsöveket is lecseréltem + vákuumcsövet is remélem a közeljövőben nem kell megbontani.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.06.27. 14:58

zotya írta:
Rolly írta:
zotya írta:
Rolly írta: Meg azt sem értem, hogy mi az istenért füstöl fehéren 5 alkalomból 3x amíg be nem melegszik a motor...


Nem vagyok autószerelő, de ha már füstje van ott azért lehet baj.
És ha felöntöd a tartály (max fölé 1-2 cm re ) és sapka nélkül beindítod nem tolja ki a vizet?
mondjuk a fűtőradiátornál szivárog a víz azt nem hiszem hogy ki tudod deríteni.
Kicsit több fagyállót önts bele, amikor meleg akkor azt lehet érezni ha szivárog.





Mai Tákolás::
Megtörtént az életmentő műtét, vízcsövek+ ellendarabokban o gyűrűket is kicseréltem.
légtelenítés, szint beállít . próbakör light próbakör nagy gáz kis fék... autó leállít vízszint tökéletes.(egyenlőre )
Holnap reggel még lecsekkolom, biztos ami FIX.

olajszeparátor + kartercsöveket is lecseréltem + vákuumcsövet is remélem a közeljövőben nem kell megbontani.


Bárcsak én is itt tartanék! Mekkora anyagi vonzata volt ennek az életmentő műtétnek?
Nem tolja ki a vizet! Hengerfejességet kizárnám, mert nem rég lett szétkapva és nem volt repedt. A tömítésen volt egy pici rozsdafolt és azt cseréltük+nyomáspróba stb.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.06.27. 19:40

ha jól emlékszem a 2db cső 25eft
olajszeparátor +csövek 15eft
szívósor tömítés kb 8eft

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.06.27. 19:47

zotya írta:ha jól emlékszem a 2db cső 25eft
olajszeparátor +csövek 15eft
szívósor tömítés kb 8eft


Hol csinálták?

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.06.28. 00:56

Rolly írta:
zotya írta:ha jól emlékszem a 2db cső 25eft
olajszeparátor +csövek 15eft
szívósor tömítés kb 8eft


Hol csinálták?



ÉN itthon :D

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.06.28. 07:18

zotya írta:
Rolly írta:
zotya írta:ha jól emlékszem a 2db cső 25eft
olajszeparátor +csövek 15eft
szívósor tömítés kb 8eft


Hol csinálták?



ÉN itthon :D


Hát gratula hozzá!
Egy napod ráment?

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.06.28. 12:49

Rolly írta:
zotya írta:
Rolly írta:
zotya írta:ha jól emlékszem a 2db cső 25eft
olajszeparátor +csövek 15eft
szívósor tömítés kb 8eft


Hol csinálták?



ÉN itthon :D


Hát gratula hozzá!
Egy napod ráment?


4 órát vett el az életemből.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.09. 10:47

sziasztok! olyan kérdésem lenne 528i m52b28 ,hogy az normális jelenség hogy a titkos menübe mindig 105 fokra áll be a hűtővizem? de a vízhőfok meg középen áll

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.09. 11:49

fsoul írta:sziasztok! olyan kérdésem lenne 528i m52b28 ,hogy az normális jelenség hogy a titkos menübe mindig 105 fokra áll be a hűtővizem? de a vízhőfok meg középen áll


Normálisnak nem nevezném. Általában 92-94 C körül kellene mozognia, ha a rendszerben minden klappol.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.09. 12:45

Zo78 írta:
fsoul írta:sziasztok! olyan kérdésem lenne 528i m52b28 ,hogy az normális jelenség hogy a titkos menübe mindig 105 fokra áll be a hűtővizem? de a vízhőfok meg középen áll


Normálisnak nem nevezném. Általában 92-94 C körül kellene mozognia, ha a rendszerben minden klappol.


több embertől hallottam,hogy ezek a 6 hengeres motorok ilyen 104 105 fokon üzemelnek mert így tervezték meg jobb a fogyasztása de én se tartom normálisnak lehet a visco haldoklik akkor...

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.09. 15:04

fsoul írta:
Zo78 írta:
fsoul írta:sziasztok! olyan kérdésem lenne 528i m52b28 ,hogy az normális jelenség hogy a titkos menübe mindig 105 fokra áll be a hűtővizem? de a vízhőfok meg középen áll


Normálisnak nem nevezném. Általában 92-94 C körül kellene mozognia, ha a rendszerben minden klappol.


több embertől hallottam,hogy ezek a 6 hengeres motorok ilyen 104 105 fokon üzemelnek mert így tervezték meg jobb a fogyasztása de én se tartom normálisnak lehet a visco haldoklik akkor...

Szia nekem 98 c termosztát van benne és 97-100c közötti az üzemi hőmérsékletem. Anno amikor rossz volt a hűtőm akkor volt úgy hogy 118 c is fel ment és még akkor is középen volt a mutató. Ezek mivel nagy nyomáson működnek jobban bírják a meleget, de ilyenkor vigyázni kell a régi gumicsövek hamar megadják magukat. Szerintem a 105c (40c fokban klímával?) határ eset akár valami kiss probléma is lehet.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.09. 17:32

stupeki69 írta:
fsoul írta:
Zo78 írta:
fsoul írta:sziasztok! olyan kérdésem lenne 528i m52b28 ,hogy az normális jelenség hogy a titkos menübe mindig 105 fokra áll be a hűtővizem? de a vízhőfok meg középen áll


Normálisnak nem nevezném. Általában 92-94 C körül kellene mozognia, ha a rendszerben minden klappol.


több embertől hallottam,hogy ezek a 6 hengeres motorok ilyen 104 105 fokon üzemelnek mert így tervezték meg jobb a fogyasztása de én se tartom normálisnak lehet a visco haldoklik akkor...

Szia nekem 98 c termosztát van benne és 97-100c közötti az üzemi hőmérsékletem. Anno amikor rossz volt a hűtőm akkor volt úgy hogy 118 c is fel ment és még akkor is középen volt a mutató. Ezek mivel nagy nyomáson működnek jobban bírják a meleget, de ilyenkor vigyázni kell a régi gumicsövek hamar megadják magukat. Szerintem a 105c (40c fokban klímával?) határ eset akár valami kiss probléma is lehet.


szia! hát a kocsit nem rég vettem és pont akkor cserélte a tulaj a hűtőt nem azért mert rosz volt csak a kiegyenlitő tartálynak a kupakja nem volt jó így egybe vette de mindig pontosan olyan 105 fokra beáll csak mát teljesen tanácstalan vagyok mert mindenki mást mond valaki szerint ez teljesen normális ezek ilyen üzemi hőfokon működnek és pont ezt a 105 fokot irják csak megfőzni sem szeretném a motort ezért nem tudom mit csináljak eddig nagy melegbe néztem most hogy hűvösebb van talán picivel lejjebb van

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.10. 16:59

fsoul írta:
stupeki69 írta:
fsoul írta:
Zo78 írta:
fsoul írta:sziasztok! olyan kérdésem lenne 528i m52b28 ,hogy az normális jelenség hogy a titkos menübe mindig 105 fokra áll be a hűtővizem? de a vízhőfok meg középen áll


Normálisnak nem nevezném. Általában 92-94 C körül kellene mozognia, ha a rendszerben minden klappol.


több embertől hallottam,hogy ezek a 6 hengeres motorok ilyen 104 105 fokon üzemelnek mert így tervezték meg jobb a fogyasztása de én se tartom normálisnak lehet a visco haldoklik akkor...

Szia nekem 98 c termosztát van benne és 97-100c közötti az üzemi hőmérsékletem. Anno amikor rossz volt a hűtőm akkor volt úgy hogy 118 c is fel ment és még akkor is középen volt a mutató. Ezek mivel nagy nyomáson működnek jobban bírják a meleget, de ilyenkor vigyázni kell a régi gumicsövek hamar megadják magukat. Szerintem a 105c (40c fokban klímával?) határ eset akár valami kiss probléma is lehet.


szia! hát a kocsit nem rég vettem és pont akkor cserélte a tulaj a hűtőt nem azért mert rosz volt csak a kiegyenlitő tartálynak a kupakja nem volt jó így egybe vette de mindig pontosan olyan 105 fokra beáll csak mát teljesen tanácstalan vagyok mert mindenki mást mond valaki szerint ez teljesen normális ezek ilyen üzemi hőfokon működnek és pont ezt a 105 fokot irják csak megfőzni sem szeretném a motort ezért nem tudom mit csináljak eddig nagy melegbe néztem most hogy hűvösebb van talán picivel lejjebb van

szia menetszél alatt kb 90 km/ó nem szabad bekapcsolnia sem a viszkónak sem az elektromos vész ventillátornak (az elektromos venti a klíma alatt normális ha megy folyamatosan) amit a titkos menü kiír az a hengerfej hőmérséklete nem a hűtőben lévő vízé. Azt kell kideríteni, hogy milyen termosztát van benne mert ha jól tudom létezik 102c fokos is mert az tuti hogy van 82, 98 c fokos mert olyanok voltak az autómban. Hűtőt pedig senki sem vesz azért mert nem jó a kupak az lehet külön is venni úgy hogy szerintem az kamu. De ha új a hűtő tutira és jó az áramlás is (vízpumpa) akkor egy termosztát csere megoldhatja a problémádat és csak pár ezer forintos tétel (én 98c-ost vennék bele szerintem). De az adatlapodat kitölthetnéd mert szerintem többen is hozzá szólnának a kérdésedhez!!!!!! Sokan nem kultiválják az anonim embereket!!

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.11. 10:20

jogos kitöltöm :) aha én azt hittem az a vizet méri de akkor elvileg nincs gond mert a vízhőfok meg középen áll viszont most van másik gond sajnos beázik vezető oldalnál a szőnyegnél és nem tudom mitől... ha valakinek lenne valami tippje megköszönném

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.11. 10:31

fsoul írta:jogos kitöltöm :) aha én azt hittem az a vizet méri de akkor elvileg nincs gond mert a vízhőfok meg középen áll viszont most van másik gond sajnos beázik vezető oldalnál a szőnyegnél és nem tudom mitől... ha valakinek lenne valami tippje megköszönném


Ajto membran vagy a gitomu torony mogotti resz vizelvezetoje el van dugulva (pollenszuro alatt). Ha hatso, akkor szoba johet meg a klima kondenzviz csovenek dugulasa, ilyenkor a hatso szellozobol johet a viz.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.11. 10:43

morv írta:
fsoul írta:jogos kitöltöm :) aha én azt hittem az a vizet méri de akkor elvileg nincs gond mert a vízhőfok meg középen áll viszont most van másik gond sajnos beázik vezető oldalnál a szőnyegnél és nem tudom mitől... ha valakinek lenne valami tippje megköszönném


Ajto membran vagy a gitomu torony mogotti resz vizelvezetoje el van dugulva (pollenszuro alatt). Ha hatso, akkor szoba johet meg a klima kondenzviz csovenek dugulasa, ilyenkor a hatso szellozobol johet a viz.


köszi szépen! :) csak ott vizes a vezető oldali ülésnél meg ahol van a kormány alatt az a szövet boitás én a fütiradiatora gondoltam még,hogy esetleg nem az vagy azt még elfelejtettem irni hogy ez napfény tetős ott nem ázhat be? de amiket mondtál mindenképp megnézem 1x már kitisztitottam ott a pollenszürönél de lehet akkor megint eldugult és ez ami az ajtonál van pontosan hol van és hol lehet ilyet rendelni milyen néven van?

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.11. 10:47

fsoul írta:
morv írta:
fsoul írta:jogos kitöltöm :) aha én azt hittem az a vizet méri de akkor elvileg nincs gond mert a vízhőfok meg középen áll viszont most van másik gond sajnos beázik vezető oldalnál a szőnyegnél és nem tudom mitől... ha valakinek lenne valami tippje megköszönném


Ajto membran vagy a gitomu torony mogotti resz vizelvezetoje el van dugulva (pollenszuro alatt). Ha hatso, akkor szoba johet meg a klima kondenzviz csovenek dugulasa, ilyenkor a hatso szellozobol johet a viz.


köszi szépen! :) csak ott vizes a vezető oldali ülésnél meg ahol van a kormány alatt az a szövet boitás én a fütiradiatora gondoltam még,hogy esetleg nem az vagy azt még elfelejtettem irni hogy ez napfény tetős ott nem ázhat be? de amiket mondtál mindenképp megnézem 1x már kitisztitottam ott a pollenszürönél de lehet akkor megint eldugult és ez ami az ajtonál van pontosan hol van és hol lehet ilyet rendelni milyen néven van?

Az ajto karpit mogott van egy viz zaro reteg az ajtora ragasztva. Idovel ez a ragasztas elenged, ilyenkor ott befolyik a viz az utasterbe. Ha futoradiator gondod lenne, akkor fogyna a hutofolyadekod is, nem? Esetleg vizsgald meg, hogy a szonyegen levo cucc viz vagy fagyallo.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.11. 15:11

morv írta:
fsoul írta:
morv írta:
fsoul írta:jogos kitöltöm :) aha én azt hittem az a vizet méri de akkor elvileg nincs gond mert a vízhőfok meg középen áll viszont most van másik gond sajnos beázik vezető oldalnál a szőnyegnél és nem tudom mitől... ha valakinek lenne valami tippje megköszönném


Ajto membran vagy a gitomu torony mogotti resz vizelvezetoje el van dugulva (pollenszuro alatt). Ha hatso, akkor szoba johet meg a klima kondenzviz csovenek dugulasa, ilyenkor a hatso szellozobol johet a viz.


köszi szépen! :) csak ott vizes a vezető oldali ülésnél meg ahol van a kormány alatt az a szövet boitás én a fütiradiatora gondoltam még,hogy esetleg nem az vagy azt még elfelejtettem irni hogy ez napfény tetős ott nem ázhat be? de amiket mondtál mindenképp megnézem 1x már kitisztitottam ott a pollenszürönél de lehet akkor megint eldugult és ez ami az ajtonál van pontosan hol van és hol lehet ilyet rendelni milyen néven van?

Az ajto karpit mogott van egy viz zaro reteg az ajtora ragasztva. Idovel ez a ragasztas elenged, ilyenkor ott befolyik a viz az utasterbe. Ha futoradiator gondod lenne, akkor fogyna a hutofolyadekod is, nem? Esetleg vizsgald meg, hogy a szonyegen levo cucc viz vagy fagyallo.


oké köszi a tanácsokat meglesem akkor majd!

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.12. 17:15

fsoul írta:
morv írta:
fsoul írta:
morv írta:
fsoul írta:jogos kitöltöm :) aha én azt hittem az a vizet méri de akkor elvileg nincs gond mert a vízhőfok meg középen áll viszont most van másik gond sajnos beázik vezető oldalnál a szőnyegnél és nem tudom mitől... ha valakinek lenne valami tippje megköszönném


Ajto membran vagy a gitomu torony mogotti resz vizelvezetoje el van dugulva (pollenszuro alatt). Ha hatso, akkor szoba johet meg a klima kondenzviz csovenek dugulasa, ilyenkor a hatso szellozobol johet a viz.


köszi szépen! :) csak ott vizes a vezető oldali ülésnél meg ahol van a kormány alatt az a szövet boitás én a fütiradiatora gondoltam még,hogy esetleg nem az vagy azt még elfelejtettem irni hogy ez napfény tetős ott nem ázhat be? de amiket mondtál mindenképp megnézem 1x már kitisztitottam ott a pollenszürönél de lehet akkor megint eldugult és ez ami az ajtonál van pontosan hol van és hol lehet ilyet rendelni milyen néven van?

Az ajto karpit mogott van egy viz zaro reteg az ajtora ragasztva. Idovel ez a ragasztas elenged, ilyenkor ott befolyik a viz az utasterbe. Ha futoradiator gondod lenne, akkor fogyna a hutofolyadekod is, nem? Esetleg vizsgald meg, hogy a szonyegen levo cucc viz vagy fagyallo.


oké köszi a tanácsokat meglesem akkor majd!

A napfénytetősnél mind a négy sarka felé van egy egy levezető cső ha az el van dugulva akkor is befolyhat a víz de az nagyon minimális mert a tető gumija körül átengedett vízet vezeti el az pedig nagyon kevés. Nekem újra kellett ragasztatni a szélvédőt mert ott ázott be. Kivülről slaggal locsoltasd és bent figyeld hol ázik be de úgy hogy csak az ajtókeretre menjen a víz majd a szélvédő aljától felfelé haladva és szép lassan mert a víz lassan találja meg a réseket!!
Hozzászólás küldése

VigLink badge