* *
Pontos idő: 2024.03.28. 19:13

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 354 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  KövetkezÅ‘
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 08:16 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.22. 14:55
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528ia
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 15:40 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 17:52 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.22. 14:55
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528ia
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Idézet:
a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.



Ahogy néztem, minden hőmérsékleten ugyanolyan fordulaton pörög, de nincs fixre kötve mert meg tudom azért állítani ronggyal. Kurvára utálom ezt a szemét viszkót, az összes bmw-men ez okozta a melegedést, nyomorult egy szerkezet, és mint írod, az új is lutri sokszor. Ezért próbálom először a klímaventit működésre bírni (anélkül a klíma se használható ugye), remélhetőleg a kettő már azért elbír a nyári tetvészkedéssel. Hány fok körül segíthet rá a viszkóra, tud erről valaki?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 19:40 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
humma írta:
Hello!

Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.


Teljesen normális a 108C,ne félj tőle.
Hidegindításkor mindegyik megy 10-20mp-ig,az az egészséges,utána leold.
Akkor rossz ha sosem megy,vagy mindig.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 19:46 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atti523i írta:
én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,


Mindegyik "szoros".
A kérdés az,hogy a benne lévő folyadék/zselé milyen.Ha leold hidegindítás után egy kis idővel akkor jó.
Az ava nekem sem oldott le csak 10-15 perc után.Ha meg már melege volt a motornak és egy kicsit kellett volna dolgoznia,akkor beindult,de megint indokolatlanul túl sokat ment.
Ha klímázol (nem autópályán) akkor egy jó viszkó is folyamatosan pörög,mert kapja a meleget a klímaventitől.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 20:05 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2011.02.05. 01:00
Hozzászólások: 3128
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 762 alkalommal
Kapott köszik: 1044 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Én nem sz..pnék ezzel a visco sz@rsággal , engem is idegesítene a repülőgép hang ,
egy Spal és egy hőgomba a megfelelő helyre és gooo...
( őrültebbek bonyolíthatják kétállású hőgombával és előtét ellenállással ... )

Kép

_________________
jlaci74@gmail.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:06 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:11 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

2 bar azért nem kevés. A gumikban is annyi van. :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2218
Tartózkodási hely: 1046 Budapest
Adott köszi: 498 alkalommal
Kapott köszik: 507 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bendegúz írta:
Gallaca írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

2 bar azért nem kevés. A gumikban is annyi van. :roll:

...meg a vezetékes víz-hálózatban is (nagyjából) :)

_________________
Ãœdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:21 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9792
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1262 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
SvidronyA írta:
bendegúz írta:
Gallaca írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

2 bar azért nem kevés. A gumikban is annyi van. :roll:

...meg a vezetékes víz-hálózatban is (nagyjából) :)

Budai oldalon 8-10bar :) de pesten is több mint kettő!

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:25 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2218
Tartózkodási hely: 1046 Budapest
Adott köszi: 498 alkalommal
Kapott köszik: 507 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
admin írta:
SvidronyA írta:
bendegúz írta:
...meg a vezetékes víz-hálózatban is (nagyjából) :)

Budai oldalon 8-10bar :) de pesten is több mint kettő!

Persze, az arisztokráciának még barból is több van :mrgreen: Mi meg a prolik, itt a IX-ben, be kell érjük 2,5 körül :facepalm:

_________________
Ãœdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:37 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

kb 8 éve az első cserénél vettem új gyári sapkát 2bar-os.ez a nissens hűtő kb 3hónapot tartott,igaz téli hideg volt nyomás gond nem lehetett,ezt betudom hogy selejt lehetett.a másik nissens ment kb 5évet.majd ez is folyatott.itt már szerintem bejátszott a rossz visco is.tavaly nyáron kapott drágábbik behrt 46e-ért okos árban.most megoldást kell találnom a viscora,nem akarom hogy ez is csepegjen pár év múlva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:48 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
jlaci74 írta:
Én nem sz..pnék ezzel a visco sz@rsággal , engem is idegesítene a repülőgép hang ,
egy Spal és egy hőgomba a megfelelő helyre és gooo...
( őrültebbek bonyolíthatják kétállású hőgombával és előtét ellenállással ... )

Kép

ezt már mondta szerelő barátom is,lehet utána nézek.ez az ava visco egy az egyben forog.én azt vettem észre hogy kb 3500 fordulatig visszafogja az autót.lehetséges?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
bendegúz írta:
Gallaca írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

2 bar azért nem kevés. A gumikban is annyi van. :roll:

De nem is 1.9-re tervezték a rendszert, hogy 2-nél szétnyíljon a hűtő. :)
Persze gyári hűtőnél is előfordulhat gyártási/anyag hiba. Ha a hatosom 2012-es gyári váltóolaj hűtőjére gondolok, akkor biztos is vagyok benne. Hát még utángyártottnál...

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 21:57 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
atti523i írta:
Gallaca írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

kb 8 éve az első cserénél vettem új gyári sapkát 2bar-os.ez a nissens hűtő kb 3hónapot tartott,igaz téli hideg volt nyomás gond nem lehetett,ezt betudom hogy selejt lehetett.a másik nissens ment kb 5évet.majd ez is folyatott.itt már szerintem bejátszott a rossz visco is.tavaly nyáron kapott drágábbik behrt 46e-ért okos árban.most megoldást kell találnom a viscora,nem akarom hogy ez is csepegjen pár év múlva.

Mikor a váltó hőcserélőmet készültem beszerezni Jlaci nem ajánlotta nekem a nissens hűtőt. Nem véletlenül. :roll:

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 22:03 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
atti523i írta:
Gallaca írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

kb 8 éve az első cserénél vettem új gyári sapkát 2bar-os.ez a nissens hűtő kb 3hónapot tartott,igaz téli hideg volt nyomás gond nem lehetett,ezt betudom hogy selejt lehetett.a másik nissens ment kb 5évet.majd ez is folyatott.itt már szerintem bejátszott a rossz visco is.tavaly nyáron kapott drágábbik behrt 46e-ért okos árban.most megoldást kell találnom a viscora,nem akarom hogy ez is csepegjen pár év múlva.

Mikor a váltó hőcserélőmet készültem beszerezni Jlaci nem ajánlotta nekem a nissens hűtőt. Nem véletlenül. :roll:

hát igen a nissens is made in csíkszem,de a behr is gyártat két helyen.tavaly amikor vettem az olcsóbbik is kínában készült,megvettem a drágábbikat.ez dél afrikai.talán jó lesz.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 22:14 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
bendegúz írta:
Gallaca írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hello!

Lehet, hogy újra gondjaim lesznek a hűtéssel. 2 hónapja cseréltünk viszkót, mert az első tavaszi napsugarak alatt már megindult a mutató egy kis dugózás után, a bontott viszkóval ez akkor megoldódni látszott. Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.
Amint haladós lesz a tempó a menetszéltől szépen visszahűl 100 környékére meg még alá is, 25 fokban a pályán 90 körül volt, úgyhogy a termosztátot jónak gondolnám.
A klímaventillátorom csak 2es fokozatban működik, egyszer hallottam bekapcsolni még tavasszal, amikor már majdnem elérte a pirosat a régi viszkóval, szépen vissza is hűlt akkor.
Ez a ventillátor besegít a viszkónak akkor is ha nem klímázok? Ha igen, akkor talán ez a megoldás, mert ha elég levegőt kap akkor nem melegszik. Eddig nem tudtam előtét ellenállást vadászni (nincs valakinek nem 40ezerért? :D ), de olyat is hallottam hogy az egész klímaventillátort csak egyben lehet cserélni.
A hűtőm is könnyezik alul kicsit, de ez ilyen havi 1-2 deci körül van, nem hinném, hogy ez szerepet játszana.

Szóval a kérdéseim fent, köszi aki válaszol!

a viszkonak hidegen lazán kellene alapjáraton forognia,és nem szabad a fordulatot felvennie.szerintem ott jó lehet,inkább ha már nagy meleg van ott nem működik jól.ezért csepeghet a hűtőd is,túl nagy a nyomás a rendszerben és idővel megkezdi a hűtőt.én is így jártam.egyszer már cseréltem hűtőt,és a viszkóval nem foglalkoztam,és kb 4-5év alatt szétnyomta.az olcsó utángyártott viszkókat felejtsd el,nem jól működnek.néz behr vagy sachs,persze én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,ami most van benne.az eladó azt mondta hogy mindegy melyik márkát veszem,az összeset szorosabbra csinálják,hogy inkább forogjon többet,minthogy nem.ezzel az a baj,hogy hidegen is feleslegesen forog,ami nem tesz jót a vízpumpának és a teljesítménynek se.én is dilemmában vagyok,gyárit ami állítólak 60e körül van,vagy bontott,amiben nehéz jót találni.

A kiegyenlítő tartályon, benzines autón 2 baros nyomáshatároló kupak van. Hibátlan kupak esetén fizikailag lehetetlen, hogy túl nagy legyen a nyomás a rendszerben. :szerintem

2 bar azért nem kevés. A gumikban is annyi van. :roll:

De nem is 1.9-re tervezték a rendszert, hogy 2-nél szétnyíljon a hűtő. :)
Persze gyári hűtőnél is előfordulhat gyártási/anyag hiba. Ha a hatosom 2012-es gyári váltóolaj hűtőjére gondolok, akkor biztos is vagyok benne. Hát még utángyártottnál...

az ok hogy 2bárnál nem károsodik,de ha rossz a visco,és nagy melegben nem segít rá a hűtésre,és így megemelkedik a hőmérséklet és a nyomás,hosszútávon nem tesz jót a hűtőnek.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.03. 22:45 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Padre540 írta:
atti523i írta:
én a behrt is otthagytam a lángnál,mert ugyanolyan szoros volt amikor kézbevettem mint az olcsóbb ava,


Mindegyik "szoros".
A kérdés az,hogy a benne lévő folyadék/zselé milyen.Ha leold hidegindítás után egy kis idővel akkor jó.
Az ava nekem sem oldott le csak 10-15 perc után.Ha meg már melege volt a motornak és egy kicsit kellett volna dolgoznia,akkor beindult,de megint indokolatlanul túl sokat ment.
Ha klímázol (nem autópályán) akkor egy jó viszkó is folyamatosan pörög,mert kapja a meleget a klímaventitől.

nem mertem elhozni a behrt,beszerelés után már nem cserélik ki ha nem tetszik.a teli ára 28e,de okosban is kb 16eft.ez egy picit drága próba lett volna.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.04. 13:20 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.22. 14:55
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528ia
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Padre540 írta:
humma írta:
Hello!

Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.


Teljesen normális a 108C,ne félj tőle.
Hidegindításkor mindegyik megy 10-20mp-ig,az az egészséges,utána leold.
Akkor rossz ha sosem megy,vagy mindig.


ma már elment 113ig, a mutató is bemozdult, ugyhogy a viszkó kuka, ugyanannyit pörög 50 fokon mint 113on...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2015.06.07. 10:55 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
humma írta:
Padre540 írta:
humma írta:
Hello!

Tegnap a 31 fokban egy 20 perces araszolgatás után kiváncsiságból ránéztem a menüben, 108 fokot mutatott, lehet ment volna feljebb is, de megidult a sor és visszahűlt. Ez mennyire üzemszerű kánikulás dugónál? Nekem így is soknak tűnik. Ez a viszkó hidegindításkor kapásból elég nagy fordulaton megy, ilyet csinálhat meleg időben vagy mindenképp fokozatosan kéne összezárnia? Mivel bontott, simán lehet hogy ez is szar, csak eddig nem volt elég meleg hozzá hogy kiderüljön.


Teljesen normális a 108C,ne félj tőle.
Hidegindításkor mindegyik megy 10-20mp-ig,az az egészséges,utána leold.
Akkor rossz ha sosem megy,vagy mindig.


ma már elment 113ig, a mutató is bemozdult, ugyhogy a viszkó kuka, ugyanannyit pörög 50 fokon mint 113on...

vettél másik viszkót?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 354 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  KövetkezÅ‘

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator