2017.10.28. 10:50
Skyp írta:Gallaca írta:Skyp írta:Ilyenkor nem az egész vezérlő rossz, csak az a része ami a pumpát vezérli, végfok, ilyesmi. Mikor kivezérli a pumpát, a szenzoron érkezne visszajelzés, hogy felment a nyomás. Ha elromlott a pumpa, vagy nem kap áramot, nincs nyomásjel. Csak nem tudja, hogy miért nincs, ezért titulálhatja a szenzort is hibásnak, mert nincs nyomásjel.
Így van tesztelhető, fentebb már kifejtettem, szerintem én írtam. Nagyon jól tetted, hogy visszaolvastál.
Értem már, tiszta sor. Szerintem is Te írtad, de most meg nem találom azt a hozzászólásod. Nézegettem, de még nem jöttem rá hol kell megtáplalni!?
Széthúzod a csatiját a pumpának, ott. Polaritásra ügyelj.
Úgy értem, hogy melyik a csatija? Mert ezen az egész tömbön 2 db van. Egyik a nagyon sok lábas elől, a másik hátul egy 3 vezetékes a nyomás szenzoron.
2017.11.02. 21:06
Gallaca írta:Skyp írta:Gallaca írta:Skyp írta:Ilyenkor nem az egész vezérlő rossz, csak az a része ami a pumpát vezérli, végfok, ilyesmi. Mikor kivezérli a pumpát, a szenzoron érkezne visszajelzés, hogy felment a nyomás. Ha elromlott a pumpa, vagy nem kap áramot, nincs nyomásjel. Csak nem tudja, hogy miért nincs, ezért titulálhatja a szenzort is hibásnak, mert nincs nyomásjel.
Így van tesztelhető, fentebb már kifejtettem, szerintem én írtam. Nagyon jól tetted, hogy visszaolvastál.
Értem már, tiszta sor. Szerintem is Te írtad, de most meg nem találom azt a hozzászólásod. Nézegettem, de még nem jöttem rá hol kell megtáplalni!?
Széthúzod a csatiját a pumpának, ott. Polaritásra ügyelj.
Úgy értem, hogy melyik a csatija? Mert ezen az egész tömbön 2 db van. Egyik a nagyon sok lábas elől, a másik hátul egy 3 vezetékes a nyomás szenzoron.
A pumpánál van a csati.
2017.12.05. 18:01
2017.12.05. 19:40
morv írta:Kiszetelt ABS kockat lehet valahogy tesztelni? Mondjuk csak radugjuk egy kocsira? Bontoban venne egy haver, de szeretne biztosra menni.
2017.12.05. 20:45
Az o kocsijaval nem tudunk menni, szerinted az enyemre radughatjuk ott a helyszinen?Gallaca írta:morv írta:Kiszetelt ABS kockat lehet valahogy tesztelni? Mondjuk csak radugjuk egy kocsira? Bontoban venne egy haver, de szeretne biztosra menni.
Ha van lehetőség rádugni, akkor már csak 6 csavar. Én lehetőség szerint úgy adom át.
2017.12.05. 21:56
morv írta:Az o kocsijaval nem tudunk menni, szerinted az enyemre radughatjuk ott a helyszinen?Gallaca írta:morv írta:Kiszetelt ABS kockat lehet valahogy tesztelni? Mondjuk csak radugjuk egy kocsira? Bontoban venne egy haver, de szeretne biztosra menni.
Ha van lehetőség rádugni, akkor már csak 6 csavar. Én lehetőség szerint úgy adom át.
2017.12.05. 23:06
morv írta:Az o kocsijaval nem tudunk menni, szerinted az enyemre radughatjuk ott a helyszinen?Gallaca írta:morv írta:Kiszetelt ABS kockat lehet valahogy tesztelni? Mondjuk csak radugjuk egy kocsira? Bontoban venne egy haver, de szeretne biztosra menni.
Ha van lehetőség rádugni, akkor már csak 6 csavar. Én lehetőség szerint úgy adom át.
2017.12.05. 23:15
Kiraly, szoval, ha csak kormanyszog jelado kalibralasert sikit, akkor nyert ugy van. Ezer koszonet!Gallaca írta:morv írta:Az o kocsijaval nem tudunk menni, szerinted az enyemre radughatjuk ott a helyszinen?Gallaca írta:morv írta:Kiszetelt ABS kockat lehet valahogy tesztelni? Mondjuk csak radugjuk egy kocsira? Bontoban venne egy haver, de szeretne biztosra menni.
Ha van lehetőség rádugni, akkor már csak 6 csavar. Én lehetőség szerint úgy adom át.
Ha DSC-s akkor a kormányszög jeladó kalibrálás hiánya miatt égni fog a kipörgésgátló ikonja. Ha ASC-s, akkor plug&play.
2018.01.13. 22:09
2018.01.14. 08:28
kovessyroli írta:Világít a kipörgésgátló és az ABS az 525d-n.
ASC-s és 001-es végű a kocka.
Diag alapján az ABS kocka hibásodott meg, nem lehetett diaggal sem kivezérelni.
Bontott ABS kocka lett egyben beszerelve, majd diag Delphivel:
- marad a hiba a műszerfalon
- hibatárolóban nincs hiba
- abs így nem működik természetesen
- diaggal néztük menet közben, és minden kerékről kap sebességjelet
Akkor mi lehet a baj?
2018.01.24. 21:23
2018.01.25. 13:24
Zolti84 írta:igy h nem kommunikál egy 20 éves gép a diaggal , mire gondolnátok, szenzor v csapágy hiba ?
('98/7 525tds e39)
2018.01.25. 17:17
Bandi1978 írta:Meg az egy passzív tömítőgumi, szerintem mágnescsíkokkal telerakva,
2018.01.25. 19:09
2018.01.25. 19:31
Bandi1978 írta:Zolti84 írta:igy h nem kommunikál egy 20 éves gép a diaggal , mire gondolnátok, szenzor v csapágy hiba ?
('98/7 525tds e39)
Pedig lehet el kellene vinni egy diagnosztikára, az biztosan írna valami konkrétumot.
Vagy eBay-ről rendelsz egy Scannert (kb. 10e.) és bármikor megnézheted magad is.
Azt nem gondolnám, hogy csapágy hiba lenne, mert ott legfeljebb akkor nincs jelzés, ha a kerékcsapágy jelző gyűrűje és a csonkállvány közti rés teljesen tele van koszosodva és ez vastag réteget képez a szenzor és gyűrű között.
Meg az egy passzív tömítőgumi, szerintem mágnescsíkokkal telerakva, nem hinném, hogy kiesett és szétdarálódott.
De megeshet, hogy eltömődött, nálam is tele volt a kifolyó-bemarása.
Ha szenzor hiba, akkor azt meg vagy kicseréled és megnézed mi történik ezután, vagy diag.
Ha az ABS jeladó nem volt cserélve évek óta, akkor készülj fel előtte, nem egyszerű kiszedni, pedig csak egy csavar tartja!
...meg az aluoxid, de az nagyon!
2018.01.25. 20:20
kovessyroli írta:Most nem tudom, hogy ennek forogni kell, vagy állni, de úgy rémlik, hogy forogni.
És úgy romlik el, hogy megszorul és nem forog, vagy akadozva forog.
Szerintem.
KB. 8 éve cseréltünk hátsó csapágyakat. Jó is volt minden, de egyik este, amikor mentem haza, egyszer csak az autó elkezdett padlógázon gyorsítani.
Egy automata tempomatos e39 tds volt. Hirtelen alig tudtam megfékezni, aztán kitettem üresbe, de ott is szabályzáson pörgette 1 percig.
Utána minden helyreállt.
Másnap megint ugyanez.
Azt hittem, hogy a gázpedál ment tönkre és beragad.
De másnap a szervizben csápon felemelték és ott vette észre a szerelő, hogy a csapágyak ez a jeladó része meg van szorulva.
Ettől bolondult meg.
Csapágycsere után minden rendbe jött.
2018.01.25. 20:36
Gallaca írta:kovessyroli írta:Most nem tudom, hogy ennek forogni kell, vagy állni, de úgy rémlik, hogy forogni.
És úgy romlik el, hogy megszorul és nem forog, vagy akadozva forog.
Szerintem.
KB. 8 éve cseréltünk hátsó csapágyakat. Jó is volt minden, de egyik este, amikor mentem haza, egyszer csak az autó elkezdett padlógázon gyorsítani.
Egy automata tempomatos e39 tds volt. Hirtelen alig tudtam megfékezni, aztán kitettem üresbe, de ott is szabályzáson pörgette 1 percig.
Utána minden helyreállt.
Másnap megint ugyanez.
Azt hittem, hogy a gázpedál ment tönkre és beragad.
De másnap a szervizben csápon felemelték és ott vette észre a szerelő, hogy a csapágyak ez a jeladó része meg van szorulva.
Ettől bolondult meg.
Csapágycsere után minden rendbe jött.
Ez maga a porvédő, be van vonva gumival ez a gyűrű. Be van pattintva a csapágyba. És igen, forognia kell, ez a jeladó tárcsa. Végülis igazad lehet, úgy valóban elromolhat, hogy elfelejti melyik gyűrűn kell forognia, melyiken szorulni. Szerencsére még nem találkoztam ABS hibás csapággyal.
2018.01.25. 20:48
Zolti84 írta:Gallaca írta:kovessyroli írta:Most nem tudom, hogy ennek forogni kell, vagy állni, de úgy rémlik, hogy forogni.
És úgy romlik el, hogy megszorul és nem forog, vagy akadozva forog.
Szerintem.
KB. 8 éve cseréltünk hátsó csapágyakat. Jó is volt minden, de egyik este, amikor mentem haza, egyszer csak az autó elkezdett padlógázon gyorsítani.
Egy automata tempomatos e39 tds volt. Hirtelen alig tudtam megfékezni, aztán kitettem üresbe, de ott is szabályzáson pörgette 1 percig.
Utána minden helyreállt.
Másnap megint ugyanez.
Azt hittem, hogy a gázpedál ment tönkre és beragad.
De másnap a szervizben csápon felemelték és ott vette észre a szerelő, hogy a csapágyak ez a jeladó része meg van szorulva.
Ettől bolondult meg.
Csapágycsere után minden rendbe jött.
Ez maga a porvédő, be van vonva gumival ez a gyűrű. Be van pattintva a csapágyba. És igen, forognia kell, ez a jeladó tárcsa. Végülis igazad lehet, úgy valóban elromolhat, hogy elfelejti melyik gyűrűn kell forognia, melyiken szorulni. Szerencsére még nem találkoztam ABS hibás csapággyal.
Az lehet h tele van kosszal a szenzor és a csapágy közötti rész ? gondolom nem a mágnes jelet akadályozza hanem a forgást a gyürünek?
honnan tudom h az én automba milyen abs szenzor van ? (hall/aktiv)
2018.01.25. 21:47
Gallaca írta:Zolti84 írta:Gallaca írta:kovessyroli írta:Most nem tudom, hogy ennek forogni kell, vagy állni, de úgy rémlik, hogy forogni.
És úgy romlik el, hogy megszorul és nem forog, vagy akadozva forog.
Szerintem.
KB. 8 éve cseréltünk hátsó csapágyakat. Jó is volt minden, de egyik este, amikor mentem haza, egyszer csak az autó elkezdett padlógázon gyorsítani.
Egy automata tempomatos e39 tds volt. Hirtelen alig tudtam megfékezni, aztán kitettem üresbe, de ott is szabályzáson pörgette 1 percig.
Utána minden helyreállt.
Másnap megint ugyanez.
Azt hittem, hogy a gázpedál ment tönkre és beragad.
De másnap a szervizben csápon felemelték és ott vette észre a szerelő, hogy a csapágyak ez a jeladó része meg van szorulva.
Ettől bolondult meg.
Csapágycsere után minden rendbe jött.
Ez maga a porvédő, be van vonva gumival ez a gyűrű. Be van pattintva a csapágyba. És igen, forognia kell, ez a jeladó tárcsa. Végülis igazad lehet, úgy valóban elromolhat, hogy elfelejti melyik gyűrűn kell forognia, melyiken szorulni. Szerencsére még nem találkoztam ABS hibás csapággyal.
Az lehet h tele van kosszal a szenzor és a csapágy közötti rész ? gondolom nem a mágnes jelet akadályozza hanem a forgást a gyürünek?
honnan tudom h az én automba milyen abs szenzor van ? (hall/aktiv)
Lehajolsz az első kerékhez, kipattintod a csatlakozóház fedelét, megnézed, hogy szürke vagy kék az ABS jeladó csatija. Csak 2 féle van.
2018.01.26. 08:03
Zolti84 írta:ha jól emlékszem akkor szürke
de ha jól tudom van hall rendszerűben is kék és szürke csatis :/