2016.03.14. 21:28
491523 írta:Oroszlan írta:491523 írta:Oroszlan írta:2006.-ban történt, még 523i 98-as.
Az történt, hogy a benzintank aktív szenes szűrője eltömődött (kb. 12.000.Ft). Általában tele szoktam tenni a gépet, de korán lecsapott a pisztoly és valójában nem volt tele a tank, de erre csak később lettem figyelmes. Szűrőcsere után ok. Nálam ez volt a gond. A cső nálam is tiszta volt.
Merre van / melyik alkatrészben van ez a szűrő?
Passz.
Valahol ott van hátul a tank mellett a beöntőnyílás mögött, ha jól emlékszem.
Olyan hengeres alakú volt, kb,6-7 cm átmérő és 20-30 cm hosszú lehetett, talán, már nem emlékszem.
Azt nem tudom, hogy diesel-ben is van-e.
Az üzemanyagtank környékén nem találtam semmit ezzel kapcsolatban.
Itt sem: http://parts.bmwofsouthatlanta.com/show ... odelYear=0
Az általad megadott méretű (kb,6-7 cm átmérő és 20-30 cm hosszú) szűrő az üzemanyagszűrő de az az autó alján van és az üzemanyag betöltésével nem kapcsolatos (szerintem).
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=16_0326
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0625
2016.03.14. 21:57
Oroszlan írta:gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.
2016.03.15. 08:26
491523 írta:Oroszlan írta:gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.
Igen, viszont ez üzem közbeni folyamat amikor jár a motor. Az üzemanyag betöltése során viszont pont az a szabályos ha a motor áll Így vákuum sincs amit a járó motor állíthat elő.
Tehát az üzemanyag betöltése esetén a különálló szellőző cső biztosítja, hogy a kiszorított levegő távozhasson a tankból. Ennek a csőnek az egyik vége értelem szerűen a tankban a másik vége a záró csappantyú mögött van. Így csak tankolás közben a pisztoly által kinyitott csappantyún keresztül (a pisztoly csöve mellett) juthat levegő+benzingőz a szabadba.
http://www.agcoauto.com/content/images/ ... vapors.jpg
Szerintem más magyarázat nem nagyon van arra ha letilt a pisztoly, mint az, hogy ez a levegő nem tud megfelelő ütemben távozni a tankból. Ha a szellőző cső rendben van akkor esetleg lehet még az, hogy a töltő pisztoly mellett kicsi a hely a távozó levegőnek...
2016.03.15. 09:28
kzolee írta:491523 írta:Oroszlan írta:gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.
Igen, viszont ez üzem közbeni folyamat amikor jár a motor. Az üzemanyag betöltése során viszont pont az a szabályos ha a motor áll Így vákuum sincs amit a járó motor állíthat elő.
Tehát az üzemanyag betöltése esetén a különálló szellőző cső biztosítja, hogy a kiszorított levegő távozhasson a tankból. Ennek a csőnek az egyik vége értelem szerűen a tankban a másik vége a záró csappantyú mögött van. Így csak tankolás közben a pisztoly által kinyitott csappantyún keresztül (a pisztoly csöve mellett) juthat levegő+benzingőz a szabadba.
http://www.agcoauto.com/content/images/ ... vapors.jpg
Szerintem más magyarázat nem nagyon van arra ha letilt a pisztoly, mint az, hogy ez a levegő nem tud megfelelő ütemben távozni a tankból. Ha a szellőző cső rendben van akkor esetleg lehet még az, hogy a töltő pisztoly mellett kicsi a hely a távozó levegőnek...
Pedig van karbonszűrő:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DN61-EUR-04-2001-E39-BMW-540i&diagId=16_0195
2016.03.15. 09:43
kzolee írta:491523 írta:Oroszlan írta:gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.
Igen, viszont ez üzem közbeni folyamat amikor jár a motor. Az üzemanyag betöltése során viszont pont az a szabályos ha a motor áll Így vákuum sincs amit a járó motor állíthat elő.
Tehát az üzemanyag betöltése esetén a különálló szellőző cső biztosítja, hogy a kiszorított levegő távozhasson a tankból. Ennek a csőnek az egyik vége értelem szerűen a tankban a másik vége a záró csappantyú mögött van. Így csak tankolás közben a pisztoly által kinyitott csappantyún keresztül (a pisztoly csöve mellett) juthat levegő+benzingőz a szabadba.
http://www.agcoauto.com/content/images/ ... vapors.jpg
Szerintem más magyarázat nem nagyon van arra ha letilt a pisztoly, mint az, hogy ez a levegő nem tud megfelelő ütemben távozni a tankból. Ha a szellőző cső rendben van akkor esetleg lehet még az, hogy a töltő pisztoly mellett kicsi a hely a távozó levegőnek...
Pedig van karbonszűrő:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DN61-EUR-04-2001-E39-BMW-540i&diagId=16_0195
2016.03.15. 11:40
2016.03.15. 11:49
atesz155 írta:Dízelnél is van ilyen aktív szén szűrő, vagy csak benzinesnél?
2016.08.01. 09:12
2016.08.01. 16:17
superbutt írta:Sziasztok!
Remelem most sikerult eltalalnom a megfelelo topicot. Kicsereltem az uzemanyagtankomba levo benzincsovet es ezt kovetoen a kocsi egy hosszabb allast kovetoen csak masodik inditasra indul be. Ugy tunik mintha nem tudna elso korbe a megfelelo benzin mennyiseget bepumpalni a motorba. A benzinszivattyu korulbelul fel eve lett cserelve egy vadonatujra. Valakinek valami tipp?
Minden otletet szivesen veszek
udv.:
Tamas
2016.08.01. 16:27
2016.08.01. 17:07
Biztos nem! Én ritkán tankolok 30-nál többet /csak ha hosszút utazunk/ és no problem.FuReady írta:Akkor ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy ha huzamosabban nem tankolok 30 liternél többet (azaz a bal oldalra nem jut át semmi), akkor egy idő után a fedélzeti hibásnak gondolja a bal oldali jeladómat csak azért, mert állandóan üresnek mondja magát? (azaz az ellenállás értéke sokáig nulla)
2016.08.01. 17:10
superbutt írta:Sziasztok!
Remelem most sikerult eltalalnom a megfelelo topicot. Kicsereltem az uzemanyagtankomba levo benzincsovet es ezt kovetoen a kocsi egy hosszabb allast kovetoen csak masodik inditasra indul be. Ugy tunik mintha nem tudna elso korbe a megfelelo benzin mennyiseget bepumpalni a motorba. A benzinszivattyu korulbelul fel eve lett cserelve egy vadonatujra. Valakinek valami tipp?
Minden otletet szivesen veszek
udv.:
Tamas
2016.08.01. 17:56
superbutt írta:Sziasztok!
Remelem most sikerult eltalalnom a megfelelo topicot. Kicsereltem az uzemanyagtankomba levo benzincsovet es ezt kovetoen a kocsi egy hosszabb allast kovetoen csak masodik inditasra indul be. Ugy tunik mintha nem tudna elso korbe a megfelelo benzin mennyiseget bepumpalni a motorba. A benzinszivattyu korulbelul fel eve lett cserelve egy vadonatujra. Valakinek valami tipp?
Minden otletet szivesen veszek
udv.:
Tamas
2017.06.07. 19:11
2017.07.22. 18:33
2017.07.22. 19:07
krancsik írta:Sziasztok.
Olyanban kérnék segítséget, hogy a vezetö ülés alatt vannak az üzemanyag csövek, fém csövek.
Motorbol jön 2db majd egy muanyag elosztó 3at csinál belöle, és 3 megy hátra.
Ezek a csövek elrozsdásodtak, és elrepedtek, folyt a gázolaj.
Csere közben eltört a muanyag elosztóm is.
Most megtákoltuk de jólenne kicserélni.
Valakinek van ilyen?
Ujat kapok valahol?
2017.07.22. 20:12
Vader-1 írta:krancsik írta:Sziasztok.
Olyanban kérnék segítséget, hogy a vezetö ülés alatt vannak az üzemanyag csövek, fém csövek.
Motorbol jön 2db majd egy muanyag elosztó 3at csinál belöle, és 3 megy hátra.
Ezek a csövek elrozsdásodtak, és elrepedtek, folyt a gázolaj.
Csere közben eltört a muanyag elosztóm is.
Most megtákoltuk de jólenne kicserélni.
Valakinek van ilyen?
Ujat kapok valahol?
Szevasz.
Nekem ugyanilyen gondom volt,mikor alul megnéztük,a végsö állapotban voltak a csövek.
Nekem a szerelöm kicserélte saját maga által által gyártott csövekkel,ennek folyómétere kb, 2-300 Ft ért beszerezhetö.
Nem tudom merre laksz,próbálj a környéken olyan szakit keresni aki fékcsövek felujitásával foglalkozik,ök ezt is megszokták csinálni.
2017.08.08. 17:48
2017.08.08. 18:06
atesz155 írta:Sziasztok,
megálltam az autóval egy kissé balra lejtő részen, és többé már nem indult be, vontatni kellett egy kútig. Szerencsére otthon történt. Mutató szerint 15-18 lehetett benne, titkos menüt elfelejtettem megnézni. Laptop pont nálam volt, ülés alatti 1,4 bar-t nyomott. Tankoltam rá 40 litert, szépen beindult. Ugye ebben semmi érdekes sincs, ismert hiba.
Ma leszedtem a hátsó ülőlapot, a gyári szivattyú lehet benne, még nem volt megvágva a szigetelés. A kraftot megkapja, de semmi hangja sincs, pedig nagyon füleltem
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=16_0209
Itt jönne a kérdés: az a szivattyú, ami a jobb oldalt van a tankban (ami nekem úgy néz ki nem működik) az biztosítja azt, hogy a tank mindkét részében legyen gázolaj, vagy az ülés alatti AC-nak segít?
Meg plusz van az a "sucking jet pump/sugárszivattyú" ami -ahogy látom az ábrából- Venturi-elven működik (7-es). A 7-es is a tankban lévő AC által működik?
köszi a választ
2017.08.08. 18:37
PeterE39 írta:atesz155 írta:Sziasztok,
megálltam az autóval egy kissé balra lejtő részen, és többé már nem indult be, vontatni kellett egy kútig. Szerencsére otthon történt. Mutató szerint 15-18 lehetett benne, titkos menüt elfelejtettem megnézni. Laptop pont nálam volt, ülés alatti 1,4 bar-t nyomott. Tankoltam rá 40 litert, szépen beindult. Ugye ebben semmi érdekes sincs, ismert hiba.
Ma leszedtem a hátsó ülőlapot, a gyári szivattyú lehet benne, még nem volt megvágva a szigetelés. A kraftot megkapja, de semmi hangja sincs, pedig nagyon füleltem
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=16_0209
Itt jönne a kérdés: az a szivattyú, ami a jobb oldalt van a tankban (ami nekem úgy néz ki nem működik) az biztosítja azt, hogy a tank mindkét részében legyen gázolaj, vagy az ülés alatti AC-nak segít?
Meg plusz van az a "sucking jet pump/sugárszivattyú" ami -ahogy látom az ábrából- Venturi-elven működik (7-es). A 7-es is a tankban lévő AC által működik?
köszi a választ
Úgy rémlik, hogy a "sucking jet pump/sugárszivattyút" nem az előremenő, hanem a visszatérő üzemanyag üzemelteti.