Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Üzemanyag tank

2016.03.14. 21:28

491523 írta:
Oroszlan írta:
491523 írta:
Oroszlan írta:2006.-ban történt, még 523i 98-as.

Az történt, hogy a benzintank aktív szenes szűrője eltömődött (kb. 12.000.Ft). Általában tele szoktam tenni a gépet, de korán lecsapott a pisztoly és valójában nem volt tele a tank, de erre csak később lettem figyelmes. Szűrőcsere után ok. Nálam ez volt a gond. A cső nálam is tiszta volt.


Merre van / melyik alkatrészben van ez a szűrő?


Passz.
Valahol ott van hátul a tank mellett a beöntőnyílás mögött, ha jól emlékszem.
Olyan hengeres alakú volt, kb,6-7 cm átmérő és 20-30 cm hosszú lehetett, talán, már nem emlékszem.
Azt nem tudom, hogy diesel-ben is van-e.


Az üzemanyagtank környékén nem találtam semmit ezzel kapcsolatban.
Itt sem: http://parts.bmwofsouthatlanta.com/show ... odelYear=0

Az általad megadott méretű (kb,6-7 cm átmérő és 20-30 cm hosszú) szűrő az üzemanyagszűrő de az az autó alján van és az üzemanyag betöltésével nem kapcsolatos (szerintem).
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=16_0326
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0625


Lehet rosszul emlékeztem, elnézést kérek, 10 éve volt.

Most kicsit elbizonytalanodtam a kinézetével kapcsolatban:
http://www.bmwfanatics.hu/galeria/kepek ... 461289.jpg

gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.

Re: Üzemanyag tank

2016.03.14. 21:57

Oroszlan írta:gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.


Igen, viszont ez üzem közbeni folyamat amikor jár a motor. Az üzemanyag betöltése során viszont pont az a szabályos ha a motor áll :) Így vákuum sincs amit a járó motor állíthat elő.

Tehát az üzemanyag betöltése esetén a különálló szellőző cső biztosítja, hogy a kiszorított levegő távozhasson a tankból. Ennek a csőnek az egyik vége értelem szerűen a tankban a másik vége a záró csappantyú mögött van. Így csak tankolás közben a pisztoly által kinyitott csappantyún keresztül (a pisztoly csöve mellett) juthat levegő+benzingőz a szabadba.

http://www.agcoauto.com/content/images/ ... vapors.jpg

Szerintem más magyarázat nem nagyon van arra ha letilt a pisztoly, mint az, hogy ez a levegő nem tud megfelelő ütemben távozni a tankból. Ha a szellőző cső rendben van akkor esetleg lehet még az, hogy a töltő pisztoly mellett kicsi a hely a távozó levegőnek...

Re: Üzemanyag tank

2016.03.15. 08:26

491523 írta:
Oroszlan írta:gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.


Igen, viszont ez üzem közbeni folyamat amikor jár a motor. Az üzemanyag betöltése során viszont pont az a szabályos ha a motor áll :) Így vákuum sincs amit a járó motor állíthat elő.

Tehát az üzemanyag betöltése esetén a különálló szellőző cső biztosítja, hogy a kiszorított levegő távozhasson a tankból. Ennek a csőnek az egyik vége értelem szerűen a tankban a másik vége a záró csappantyú mögött van. Így csak tankolás közben a pisztoly által kinyitott csappantyún keresztül (a pisztoly csöve mellett) juthat levegő+benzingőz a szabadba.

http://www.agcoauto.com/content/images/ ... vapors.jpg

Szerintem más magyarázat nem nagyon van arra ha letilt a pisztoly, mint az, hogy ez a levegő nem tud megfelelő ütemben távozni a tankból. Ha a szellőző cső rendben van akkor esetleg lehet még az, hogy a töltő pisztoly mellett kicsi a hely a távozó levegőnek...


Pedig van karbonszűrő:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DN61-EUR-04-2001-E39-BMW-540i&diagId=16_0195

Re: Üzemanyag tank

2016.03.15. 09:28

kzolee írta:
491523 írta:
Oroszlan írta:gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.


Igen, viszont ez üzem közbeni folyamat amikor jár a motor. Az üzemanyag betöltése során viszont pont az a szabályos ha a motor áll :) Így vákuum sincs amit a járó motor állíthat elő.

Tehát az üzemanyag betöltése esetén a különálló szellőző cső biztosítja, hogy a kiszorított levegő távozhasson a tankból. Ennek a csőnek az egyik vége értelem szerűen a tankban a másik vége a záró csappantyú mögött van. Így csak tankolás közben a pisztoly által kinyitott csappantyún keresztül (a pisztoly csöve mellett) juthat levegő+benzingőz a szabadba.

http://www.agcoauto.com/content/images/ ... vapors.jpg

Szerintem más magyarázat nem nagyon van arra ha letilt a pisztoly, mint az, hogy ez a levegő nem tud megfelelő ütemben távozni a tankból. Ha a szellőző cső rendben van akkor esetleg lehet még az, hogy a töltő pisztoly mellett kicsi a hely a távozó levegőnek...


Pedig van karbonszűrő:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DN61-EUR-04-2001-E39-BMW-540i&diagId=16_0195


Ez az, a 10-es.
Így nézett, ki most már emlékszem, a tetején a kis csőcsatlakozásokra is.

Köszönjük Zoltán. :taps:

Re: Üzemanyag tank

2016.03.15. 09:43

kzolee írta:
491523 írta:
Oroszlan írta:gyakorikerdesek.hu:
Normális, az újabb autóknak már aktívszenes tankszellőztető rendszere van, ami elnyeli a tankban képződő benzingőzt, majd elégeti a motorba vezeve. Vákumot tart fenn a tankban, hogy még véletlenül se juthasson ki a környezetbe benzingőz. ez okozza a szusszano hangot a fedél nyitásakor. Környezetvédelem. A lyukas tanksapka, a Ladák, Wartburgok idejében volt divat. a 2000-es évektől minden autó zárt tanksapkával készül, nincs szellőzés a külvilág felé.


Igen, viszont ez üzem közbeni folyamat amikor jár a motor. Az üzemanyag betöltése során viszont pont az a szabályos ha a motor áll :) Így vákuum sincs amit a járó motor állíthat elő.

Tehát az üzemanyag betöltése esetén a különálló szellőző cső biztosítja, hogy a kiszorított levegő távozhasson a tankból. Ennek a csőnek az egyik vége értelem szerűen a tankban a másik vége a záró csappantyú mögött van. Így csak tankolás közben a pisztoly által kinyitott csappantyún keresztül (a pisztoly csöve mellett) juthat levegő+benzingőz a szabadba.

http://www.agcoauto.com/content/images/ ... vapors.jpg

Szerintem más magyarázat nem nagyon van arra ha letilt a pisztoly, mint az, hogy ez a levegő nem tud megfelelő ütemben távozni a tankból. Ha a szellőző cső rendben van akkor esetleg lehet még az, hogy a töltő pisztoly mellett kicsi a hely a távozó levegőnek...


Pedig van karbonszűrő:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DN61-EUR-04-2001-E39-BMW-540i&diagId=16_0195


Köszi.


Tehát akkor a komplett rendszer úgy néz ki, hogy az üzemanyag betöltőnél két szellőző nyílás van.

http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1322489459

(1) vastag cső A/20-as alkatrész szabad vége a csappantyú mögött van és közvetlenül a tankhoz csatlakozik.

(2) vékony cső A/22-es alkatrész szabad vége a betöltő nyílás alatti pici lukban végződik és a szűrőhöz B/10-es alkatrész csatlakozik


A / http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=16_0325
B / http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=16_0195

Re: Üzemanyag tank

2016.03.15. 11:40

Dízelnél is van ilyen aktív szén szűrő, vagy csak benzinesnél?

Re: Üzemanyag tank

2016.03.15. 11:49

atesz155 írta:Dízelnél is van ilyen aktív szén szűrő, vagy csak benzinesnél?

A ETK szerint nincs.

Re: Üzemanyag tank

2016.08.01. 09:12

Sziasztok!
Remelem most sikerult eltalalnom a megfelelo topicot. :D Kicsereltem az uzemanyagtankomba levo benzincsovet es ezt kovetoen a kocsi egy hosszabb allast kovetoen csak masodik inditasra indul be. Ugy tunik mintha nem tudna elso korbe a megfelelo benzin mennyiseget bepumpalni a motorba. A benzinszivattyu korulbelul fel eve lett cserelve egy vadonatujra. Valakinek valami tipp?

Minden otletet szivesen veszek :)

udv.:
Tamas

Re: Üzemanyag tank

2016.08.01. 16:17

superbutt írta:Sziasztok!
Remelem most sikerult eltalalnom a megfelelo topicot. :D Kicsereltem az uzemanyagtankomba levo benzincsovet es ezt kovetoen a kocsi egy hosszabb allast kovetoen csak masodik inditasra indul be. Ugy tunik mintha nem tudna elso korbe a megfelelo benzin mennyiseget bepumpalni a motorba. A benzinszivattyu korulbelul fel eve lett cserelve egy vadonatujra. Valakinek valami tipp?

Minden otletet szivesen veszek :)

udv.:
Tamas

Szia!

Nekem akkor indult mindig másodjára az autóm, amikor a vezérműtengely holtponti jeladóm szórakozott (amit a diagnosztika is hibára hozott), kicseréltem és azóta első pöccre indul. :wink:

Re: Üzemanyag tank

2016.08.01. 16:27

Amúgy érdekes tapasztalatot szereztem (áthozva ebbe a topikba az üzemanyagtank működési elvének kitárgyalását): tegnap Horvátországba lefelé jövet, a tankjelző felénél kíváncsi voltam, mit mutat a titkos menü, az üzemanyag szint jelző hibám és a sugárszivattyú okán.
Nos, nálam az történt, hogy a bal oldali tankot totál kiürítette a rendszer, majd folytatta a jobb oldal elhasználásával. :roll:
Akkor ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy ha huzamosabban nem tankolok 30 liternél többet (azaz a bal oldalra nem jut át semmi), akkor egy idő után a fedélzeti hibásnak gondolja a bal oldali jeladómat csak azért, mert állandóan üresnek mondja magát? :roll: (azaz az ellenállás értéke sokáig nulla)

Re: Üzemanyag tank

2016.08.01. 17:07

FuReady írta:Akkor ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy ha huzamosabban nem tankolok 30 liternél többet (azaz a bal oldalra nem jut át semmi), akkor egy idő után a fedélzeti hibásnak gondolja a bal oldali jeladómat csak azért, mert állandóan üresnek mondja magát? :roll: (azaz az ellenállás értéke sokáig nulla)
Biztos nem! Én ritkán tankolok 30-nál többet /csak ha hosszút utazunk/ és no problem.

Re: Üzemanyag tank

2016.08.01. 17:10

superbutt írta:Sziasztok!
Remelem most sikerult eltalalnom a megfelelo topicot. :D Kicsereltem az uzemanyagtankomba levo benzincsovet es ezt kovetoen a kocsi egy hosszabb allast kovetoen csak masodik inditasra indul be. Ugy tunik mintha nem tudna elso korbe a megfelelo benzin mennyiseget bepumpalni a motorba. A benzinszivattyu korulbelul fel eve lett cserelve egy vadonatujra. Valakinek valami tipp?

Minden otletet szivesen veszek :)

udv.:
Tamas

Az AC a gyújtás pillanatától építi fel a nyomást. Ha igazad lenne, akkor pár másodperccel tovább vársz az indítózással és akkor már tuti van elég üa. nyomás.
De valószínűbb, hogy más a problémád.

Re: Üzemanyag tank

2016.08.01. 17:56

superbutt írta:Sziasztok!
Remelem most sikerult eltalalnom a megfelelo topicot. :D Kicsereltem az uzemanyagtankomba levo benzincsovet es ezt kovetoen a kocsi egy hosszabb allast kovetoen csak masodik inditasra indul be. Ugy tunik mintha nem tudna elso korbe a megfelelo benzin mennyiseget bepumpalni a motorba. A benzinszivattyu korulbelul fel eve lett cserelve egy vadonatujra. Valakinek valami tipp?

Minden otletet szivesen veszek :)

udv.:
Tamas


ezzel minden rendben van, simán okozhatja? http://www.schmiedmann.hu/displayproduc ... 382&pty=uj

Re: Üzemanyag tank

2017.06.07. 19:11

Nekem is behalt a hátsó szivattyú a tankban.
Kicseréltük,minden okés,csak a tankjelzö a müszerfalon össze-vissza mutatott mindent.
Félállás,ide oda koválygott a mutató,majd lement totál üres jelzésre,pedig volt benne vagy 50 liter.
Kb 5-ször szedtük szét,nem birtunk rájönni mi okozza.
Vezeték nincs leszakadva.Pumpa megy.
Uszó tartója nincs elgörbülve.
Mégis ha az uszót mozgatod összevissza mutat.
Az érintkezés felfekszik szépen arra a részre,ahol az uszó mozgatja a kis müanyag kereket,ami a jelet adja,hogy mennyi a szint.
A hiba oka:Ha mozgatod az uszót,az forgat egy kis kereket,amiben végülis egy ellenállás van ami egy pici 2 centis nyomtatott áramkör.
Ahogy az üzemanyagszint változik,ennek az ellenállása is változik,hiszen a csúszka mozog rajta föl le.
Oké,akkor miért nem mutat helyesen?
Mert eltörik ketté,méghozzá hajszálrepedés lesz rajta.
Szabad szemmel alig látható,csak ha rendesen megvilágitod.
Vagyis megszakad az ellenálláskör,ezért mutat baromságot.
Betettem egy bontottat,tökéletes,mert ott nem volt elrepedve ez a kis panel.
Szerény nyomott véleményem szerint 8) ugy vettem ki az egész cuccost,hogy levettem az úszótartót,amit ki lehet pattintani,mivel nem akartam elgörbiteni kiszedés közben.
Eközben viszont bármilyen finoman dolgoztam,elpattant a kis panel.
Hozzátenném,most volt kivéve,17 évesen elöször.
Vagy anyaghiba,vagy én voltam túl durva,bár ennél finomabban nökön sem dolgozom,hiszen ez BMW :lol:
:oops: Most azon töröm a fejem,hogy lehetne megjavitani.
Forrasztás felejtös,elég az egész.
Megpróbálom olyan anyaggal,ami fém alapú és leheletfinoman lehet felvinni,pl amivel a hátsó szélvédök fütöszálát javitják.
Leheletvékonyan felviszik a fém alapú ragasztót.
Biztos örülni fog nekem a csávó,ha ezt odaviszem :lol:
Ha szerencsém van,akkor fanatikus lesz,vagyis megoldjuk.

Re: Üzemanyag tank

2017.07.22. 18:33

Sziasztok.

Olyanban kérnék segítséget, hogy a vezetö ülés alatt vannak az üzemanyag csövek, fém csövek.
Motorbol jön 2db majd egy muanyag elosztó 3at csinál belöle, és 3 megy hátra.

Ezek a csövek elrozsdásodtak, és elrepedtek, folyt a gázolaj.
Csere közben eltört a muanyag elosztóm is.

Most megtákoltuk de jólenne kicserélni.

Valakinek van ilyen?
Ujat kapok valahol?

Re: Üzemanyag tank

2017.07.22. 19:07

krancsik írta:Sziasztok.

Olyanban kérnék segítséget, hogy a vezetö ülés alatt vannak az üzemanyag csövek, fém csövek.
Motorbol jön 2db majd egy muanyag elosztó 3at csinál belöle, és 3 megy hátra.

Ezek a csövek elrozsdásodtak, és elrepedtek, folyt a gázolaj.
Csere közben eltört a muanyag elosztóm is.

Most megtákoltuk de jólenne kicserélni.

Valakinek van ilyen?
Ujat kapok valahol?

Szevasz.
Nekem ugyanilyen gondom volt,mikor alul megnéztük,a végsö állapotban voltak a csövek.
Nekem a szerelöm kicserélte saját maga által által gyártott csövekkel,ennek folyómétere kb, 2-300 Ft ért beszerezhetö.
Nem tudom merre laksz,próbálj a környéken olyan szakit keresni aki fékcsövek felujitásával foglalkozik,ök ezt is megszokták csinálni.

Re: Üzemanyag tank

2017.07.22. 20:12

Vader-1 írta:
krancsik írta:Sziasztok.

Olyanban kérnék segítséget, hogy a vezetö ülés alatt vannak az üzemanyag csövek, fém csövek.
Motorbol jön 2db majd egy muanyag elosztó 3at csinál belöle, és 3 megy hátra.

Ezek a csövek elrozsdásodtak, és elrepedtek, folyt a gázolaj.
Csere közben eltört a muanyag elosztóm is.

Most megtákoltuk de jólenne kicserélni.

Valakinek van ilyen?
Ujat kapok valahol?

Szevasz.
Nekem ugyanilyen gondom volt,mikor alul megnéztük,a végsö állapotban voltak a csövek.
Nekem a szerelöm kicserélte saját maga által által gyártott csövekkel,ennek folyómétere kb, 2-300 Ft ért beszerezhetö.
Nem tudom merre laksz,próbálj a környéken olyan szakit keresni aki fékcsövek felujitásával foglalkozik,ök ezt is megszokták csinálni.

Köszönöm.
Miskolcon lakom.


De gondoltam hátha van valakinek bontott...
Mert az elosztó tört el..
Az legnagyobb gond.
Sajnos

Re: Üzemanyag tank

2017.08.08. 17:48

Sziasztok,

megálltam az autóval egy kissé balra lejtő részen, és többé már nem indult be, vontatni kellett egy kútig. Szerencsére otthon történt. Mutató szerint 15-18 lehetett benne, titkos menüt elfelejtettem megnézni. Laptop pont nálam volt, ülés alatti 1,4 bar-t nyomott. Tankoltam rá 40 litert, szépen beindult. Ugye ebben semmi érdekes sincs, ismert hiba.
Ma leszedtem a hátsó ülőlapot, a gyári szivattyú lehet benne, még nem volt megvágva a szigetelés. A kraftot megkapja, de semmi hangja sincs, pedig nagyon füleltem :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=16_0209

Itt jönne a kérdés: az a szivattyú, ami a jobb oldalt van a tankban (ami nekem úgy néz ki nem működik) az biztosítja azt, hogy a tank mindkét részében legyen gázolaj, vagy az ülés alatti AC-nak segít?
Meg plusz van az a "sucking jet pump/sugárszivattyú" ami -ahogy látom az ábrából- Venturi-elven működik (7-es). A 7-es is a tankban lévő AC által működik?

köszi a választ

Re: Üzemanyag tank

2017.08.08. 18:06

atesz155 írta:Sziasztok,

megálltam az autóval egy kissé balra lejtő részen, és többé már nem indult be, vontatni kellett egy kútig. Szerencsére otthon történt. Mutató szerint 15-18 lehetett benne, titkos menüt elfelejtettem megnézni. Laptop pont nálam volt, ülés alatti 1,4 bar-t nyomott. Tankoltam rá 40 litert, szépen beindult. Ugye ebben semmi érdekes sincs, ismert hiba.
Ma leszedtem a hátsó ülőlapot, a gyári szivattyú lehet benne, még nem volt megvágva a szigetelés. A kraftot megkapja, de semmi hangja sincs, pedig nagyon füleltem :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=16_0209

Itt jönne a kérdés: az a szivattyú, ami a jobb oldalt van a tankban (ami nekem úgy néz ki nem működik) az biztosítja azt, hogy a tank mindkét részében legyen gázolaj, vagy az ülés alatti AC-nak segít?
Meg plusz van az a "sucking jet pump/sugárszivattyú" ami -ahogy látom az ábrából- Venturi-elven működik (7-es). A 7-es is a tankban lévő AC által működik?

köszi a választ

Úgy rémlik, hogy a "sucking jet pump/sugárszivattyút" nem az előremenő, hanem a visszatérő üzemanyag üzemelteti.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek PeterE39 az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Üzemanyag tank

2017.08.08. 18:37

PeterE39 írta:
atesz155 írta:Sziasztok,

megálltam az autóval egy kissé balra lejtő részen, és többé már nem indult be, vontatni kellett egy kútig. Szerencsére otthon történt. Mutató szerint 15-18 lehetett benne, titkos menüt elfelejtettem megnézni. Laptop pont nálam volt, ülés alatti 1,4 bar-t nyomott. Tankoltam rá 40 litert, szépen beindult. Ugye ebben semmi érdekes sincs, ismert hiba.
Ma leszedtem a hátsó ülőlapot, a gyári szivattyú lehet benne, még nem volt megvágva a szigetelés. A kraftot megkapja, de semmi hangja sincs, pedig nagyon füleltem :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=16_0209

Itt jönne a kérdés: az a szivattyú, ami a jobb oldalt van a tankban (ami nekem úgy néz ki nem működik) az biztosítja azt, hogy a tank mindkét részében legyen gázolaj, vagy az ülés alatti AC-nak segít?
Meg plusz van az a "sucking jet pump/sugárszivattyú" ami -ahogy látom az ábrából- Venturi-elven működik (7-es). A 7-es is a tankban lévő AC által működik?

köszi a választ

Úgy rémlik, hogy a "sucking jet pump/sugárszivattyút" nem az előremenő, hanem a visszatérő üzemanyag üzemelteti.

Nem jól rémlik!
Szerk: Lentebb!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2017.08.08. 22:02-kor.
Hozzászólás küldése

VigLink badge