2017.12.08. 00:01
NagySándor írta:attila94 írta:NagySándor írta:Sziasztok,
végre elkészült az autóm, 7 hétig tartott a karosszéria és alváz felújítása, eddig állt. (hamarosan felteszek pár képet a megfelelő helyre)
Tegnap reggel töltés nélkül indult, de délután sikeresen lemerítettem az akksit. Este bebikáztuk, egész este töltöttem. Okostöltő szerint OK. Reggel izzít, pöcc-röff.
Viszont méregettem a töltést és fogyasztótól, alapjárattól függetlenül 12,9 - 13,2 V. Kérdés az, hogy ennyi elég lehet télen, napi 80km autókázással? 14,5 voltokat olvastam...?
Mit jelent az hogy méregetted? Hol méregetted? Milyen fogyasztókkal? Az akkumulátor kivezetésein meg kell jelennie 13,9...14,4V-nak. Az akksisarun mennyi van? A bikaponton? Ha hozzáférhető, a generátoron is mérj.
Ennyire nem méregettem, de holnap megteszem, köszi! De akksisarun 12,9 van alapjáraton lámpákkal, rádióval.
2017.12.08. 11:32
attila94 írta:NagySándor írta:attila94 írta:NagySándor írta:Sziasztok,
végre elkészült az autóm, 7 hétig tartott a karosszéria és alváz felújítása, eddig állt. (hamarosan felteszek pár képet a megfelelő helyre)
Tegnap reggel töltés nélkül indult, de délután sikeresen lemerítettem az akksit. Este bebikáztuk, egész este töltöttem. Okostöltő szerint OK. Reggel izzít, pöcc-röff.
Viszont méregettem a töltést és fogyasztótól, alapjárattól függetlenül 12,9 - 13,2 V. Kérdés az, hogy ennyi elég lehet télen, napi 80km autókázással? 14,5 voltokat olvastam...?
Mit jelent az hogy méregetted? Hol méregetted? Milyen fogyasztókkal? Az akkumulátor kivezetésein meg kell jelennie 13,9...14,4V-nak. Az akksisarun mennyi van? A bikaponton? Ha hozzáférhető, a generátoron is mérj.
Ennyire nem méregettem, de holnap megteszem, köszi! De akksisarun 12,9 van alapjáraton lámpákkal, rádióval.
Az akksisaru, és az akkumulátor kivezetés különbségére figyelj oda. Eloxidálódhat a kivezetés, és a saru közötti kapcsolat is ha régen volt bolygatva valamint rosszabb esetben az akksisaru belülről de utóbbival csak off autón találkoztam.
2017.12.11. 10:58
NagySándor írta:attila94 írta:NagySándor írta:attila94 írta:NagySándor írta:Sziasztok,
végre elkészült az autóm, 7 hétig tartott a karosszéria és alváz felújítása, eddig állt. (hamarosan felteszek pár képet a megfelelő helyre)
Tegnap reggel töltés nélkül indult, de délután sikeresen lemerítettem az akksit. Este bebikáztuk, egész este töltöttem. Okostöltő szerint OK. Reggel izzít, pöcc-röff.
Viszont méregettem a töltést és fogyasztótól, alapjárattól függetlenül 12,9 - 13,2 V. Kérdés az, hogy ennyi elég lehet télen, napi 80km autókázással? 14,5 voltokat olvastam...?
Mit jelent az hogy méregetted? Hol méregetted? Milyen fogyasztókkal? Az akkumulátor kivezetésein meg kell jelennie 13,9...14,4V-nak. Az akksisarun mennyi van? A bikaponton? Ha hozzáférhető, a generátoron is mérj.
Ennyire nem méregettem, de holnap megteszem, köszi! De akksisarun 12,9 van alapjáraton lámpákkal, rádióval.
Az akksisaru, és az akkumulátor kivezetés különbségére figyelj oda. Eloxidálódhat a kivezetés, és a saru közötti kapcsolat is ha régen volt bolygatva valamint rosszabb esetben az akksisaru belülről de utóbbival csak off autón találkoztam.
Igen köszi, ilyenekre odafigyelek. Jó állapotban vannak a saruk. Méréseim: az akksinál 13,4 volt, elől 13,5V, fogyasztótól függetlenül és gázadásra sem megy feljebb. Ez nem 14,5 sajnos, de azóta nem merült le az akksi. Hát nem tudom most bolygassam-e a generátort megfele...
2017.12.12. 21:35
2018.01.03. 23:12
Gallaca írta:Gallaca írta:NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:Nem tudom elfogadni.
Akkor gyárit kell venni. A 10 éves élettartam az utángyártott, pusztulós aksik élettartamának 5x-öse. Árban "csak" 2,5X-ös különbség van. És akkor még szívás sincs vele.
Erre a pontos megállapításra jöttem én is rá a történtek után. Kár, hogy nem előtte.
Holnap, ha már nem döglődöm, én megyek alkatrészért. Láttam egy akciós szerviz katalógust, abban le volt írva, hogy miért bírják jól a gyári BMW akksik. Felidézni sajnos nem tudom, de a lényeg az volt, hogy megoldották, hogy a pozitív és a negatív lemezeket is egyforma technológiával tudják gyártani. Eddig az volt a probléma, ha egyformán csinálták a pozitív részt és a negatívot, gyors szulfátosodásnak indult a pozitív, kikristályosodott,lebomlott, vagy a bánat tudja mit csinált, nem emlékszem. Befényképezem majd.
Sajnos nem találom a dokumentet...
2018.02.03. 03:13
2018.02.03. 07:41
HunOutdoors írta:Sziasztok,
Hátha valaki járt már így és megosztja velem...
Valami mocskosúl szívja az akksim, mínuszokban 1nap és rottyon van.
...
2018.02.03. 11:20
2018.02.03. 11:58
HunOutdoors írta:Sziasztok,
Hátha valaki járt már így és megosztja velem...
Valami mocskosúl szívja az akksim, mínuszokban 1nap és rottyon van.
Amit tudok és ezek alapján tippelek a szívásra,
generátor 14-et stabilan tölt,
akksi jó, mert E36-ba átrakva hetek után is pöcc-röff,
hétvégét leszámítva napi min. 60km gurul a kocsi...tehát visszatölt..
Igazság szerint nyár óta van meg, de csak a zordabb idő beálltával kezdte.
Előző tulaj elmondása szerint nála nem jelentkezett a hiba, garázsban állt, hétvégén használták csak.
Azóta semmi nem lett cserélve rajta, vagy szerelve, buherálva..
Tudom, villamosságis lesz a vége, csak hátha valaki tapasztalatból tudna egy kis iránymutatást adni.
Előre is köszi.
Üdv.
2018.02.03. 11:59
HunOutdoors írta:Sziasztok,
Hátha valaki járt már így és megosztja velem...
Valami mocskosúl szívja az akksim, mínuszokban 1nap és rottyon van.
Amit tudok és ezek alapján tippelek a szívásra,
generátor 14-et stabilan tölt,
akksi jó, mert E36-ba átrakva hetek után is pöcc-röff,
hétvégét leszámítva napi min. 60km gurul a kocsi...tehát visszatölt..
Igazság szerint nyár óta van meg, de csak a zordabb idő beálltával kezdte.
Előző tulaj elmondása szerint nála nem jelentkezett a hiba, garázsban állt, hétvégén használták csak.
Azóta semmi nem lett cserélve rajta, vagy szerelve, buherálva..
Tudom, villamosságis lesz a vége, csak hátha valaki tapasztalatból tudna egy kis iránymutatást adni.
Előre is köszi.
Üdv.
2018.04.01. 15:17
2018.04.01. 18:04
KáBé írta:Sziasztok!
Nemrég vettem egy touring 520i-t,na eddig nem is volt vele gondom(november óta....)januárban új ajkai,abból is Varta Blue 95Ah hogy tuti legyen.
Na eddig tartott...
Megyek a kocsi felé,nyitnám a kulcsról,semmi.
Már kétszer játszotta el velem ezt a hétvégén,de most mérécskélni az ünnepekben nem tudok..
Ha van tippetek,szívesen várom!!
2018.05.10. 07:25
2018.05.10. 18:13
Unlimited írta:Sziasztok! E39 520d touring. Mekkora ah aksi kell bele? Semmi extra nincs benne,ami enné az áramot. Se zene, semmi. Köszi!
2018.12.06. 09:12
2018.12.06. 09:23
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.
Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?
Köszönöm szépen!
Tamás
2018.12.06. 10:53
attila94 írta:cseptomi1211 írta:Sziasztok!
A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.
Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?
Köszönöm szépen!
Tamás
Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.
2018.12.06. 12:32
Gallaca írta:attila94 írta:cseptomi1211 írta:Sziasztok!
A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.
Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?
Köszönöm szépen!
Tamás
Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.
Ez csak az AGM akksikra igaz. Ólom-savason be kell kötni, akkor nem rohad el az akkudoboz.
2018.12.06. 16:29
Gallaca írta:attila94 írta:cseptomi1211 írta:Sziasztok!
A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.
Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?
Köszönöm szépen!
Tamás
Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.
Ez csak az AGM akksikra igaz. Ólom-savason be kell kötni, akkor nem rohad el az akkudoboz.
2018.12.06. 23:17
attila94 írta:Gallaca írta:attila94 írta:cseptomi1211 írta:Sziasztok!
A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.
Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?
Köszönöm szépen!
Tamás
Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.
Ez csak az AGM akksikra igaz. Ólom-savason be kell kötni, akkor nem rohad el az akkudoboz.
BMW akksival vettem, azon volt hova dugni a könyököt, csak a könyök hiányzott.
Most hagyományos Exide van, le van dugózva a könyök helye.