Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2017.12.08. 00:01

NagySándor írta:
attila94 írta:
NagySándor írta:Sziasztok,

végre elkészült az autóm, 7 hétig tartott a karosszéria és alváz felújítása, eddig állt. (hamarosan felteszek pár képet a megfelelő helyre) :)
Tegnap reggel töltés nélkül indult, de délután sikeresen lemerítettem az akksit. Este bebikáztuk, egész este töltöttem. Okostöltő szerint OK. Reggel izzít, pöcc-röff.
Viszont méregettem a töltést és fogyasztótól, alapjárattól függetlenül 12,9 - 13,2 V. Kérdés az, hogy ennyi elég lehet télen, napi 80km autókázással? 14,5 voltokat olvastam...?


Mit jelent az hogy méregetted? Hol méregetted? Milyen fogyasztókkal? Az akkumulátor kivezetésein meg kell jelennie 13,9...14,4V-nak. Az akksisarun mennyi van? A bikaponton? Ha hozzáférhető, a generátoron is mérj.


Ennyire nem méregettem, de holnap megteszem, köszi! De akksisarun 12,9 van alapjáraton lámpákkal, rádióval.


Az akksisaru, és az akkumulátor kivezetés különbségére figyelj oda. Eloxidálódhat a kivezetés, és a saru közötti kapcsolat is ha régen volt bolygatva valamint rosszabb esetben az akksisaru belülről de utóbbival csak off autón találkoztam.

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2017.12.08. 11:32

attila94 írta:
NagySándor írta:
attila94 írta:
NagySándor írta:Sziasztok,

végre elkészült az autóm, 7 hétig tartott a karosszéria és alváz felújítása, eddig állt. (hamarosan felteszek pár képet a megfelelő helyre) :)
Tegnap reggel töltés nélkül indult, de délután sikeresen lemerítettem az akksit. Este bebikáztuk, egész este töltöttem. Okostöltő szerint OK. Reggel izzít, pöcc-röff.
Viszont méregettem a töltést és fogyasztótól, alapjárattól függetlenül 12,9 - 13,2 V. Kérdés az, hogy ennyi elég lehet télen, napi 80km autókázással? 14,5 voltokat olvastam...?


Mit jelent az hogy méregetted? Hol méregetted? Milyen fogyasztókkal? Az akkumulátor kivezetésein meg kell jelennie 13,9...14,4V-nak. Az akksisarun mennyi van? A bikaponton? Ha hozzáférhető, a generátoron is mérj.


Ennyire nem méregettem, de holnap megteszem, köszi! De akksisarun 12,9 van alapjáraton lámpákkal, rádióval.


Az akksisaru, és az akkumulátor kivezetés különbségére figyelj oda. Eloxidálódhat a kivezetés, és a saru közötti kapcsolat is ha régen volt bolygatva valamint rosszabb esetben az akksisaru belülről de utóbbival csak off autón találkoztam.


Igen köszi, ilyenekre odafigyelek. Jó állapotban vannak a saruk. Méréseim: az akksinál 13,4 volt, elől 13,5V, fogyasztótól függetlenül és gázadásra sem megy feljebb. Ez nem 14,5 sajnos, de azóta nem merült le az akksi. Hát nem tudom most bolygassam-e a generátort megfele... :oops:

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2017.12.11. 10:58

NagySándor írta:
attila94 írta:
NagySándor írta:
attila94 írta:
NagySándor írta:Sziasztok,

végre elkészült az autóm, 7 hétig tartott a karosszéria és alváz felújítása, eddig állt. (hamarosan felteszek pár képet a megfelelő helyre) :)
Tegnap reggel töltés nélkül indult, de délután sikeresen lemerítettem az akksit. Este bebikáztuk, egész este töltöttem. Okostöltő szerint OK. Reggel izzít, pöcc-röff.
Viszont méregettem a töltést és fogyasztótól, alapjárattól függetlenül 12,9 - 13,2 V. Kérdés az, hogy ennyi elég lehet télen, napi 80km autókázással? 14,5 voltokat olvastam...?


Mit jelent az hogy méregetted? Hol méregetted? Milyen fogyasztókkal? Az akkumulátor kivezetésein meg kell jelennie 13,9...14,4V-nak. Az akksisarun mennyi van? A bikaponton? Ha hozzáférhető, a generátoron is mérj.


Ennyire nem méregettem, de holnap megteszem, köszi! De akksisarun 12,9 van alapjáraton lámpákkal, rádióval.


Az akksisaru, és az akkumulátor kivezetés különbségére figyelj oda. Eloxidálódhat a kivezetés, és a saru közötti kapcsolat is ha régen volt bolygatva valamint rosszabb esetben az akksisaru belülről de utóbbival csak off autón találkoztam.


Igen köszi, ilyenekre odafigyelek. Jó állapotban vannak a saruk. Méréseim: az akksinál 13,4 volt, elől 13,5V, fogyasztótól függetlenül és gázadásra sem megy feljebb. Ez nem 14,5 sajnos, de azóta nem merült le az akksi. Hát nem tudom most bolygassam-e a generátort megfele... :oops:

Feszszabályzó a generátorban!Lehet elfelejtették levenni a hegesztésnél a sarut :? És mindenképp vidd el villamosságishoz,mert ez a töltés,nem töltés!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Janek az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2017.12.12. 21:35

Nem felejtették el levenni, mert már előtte is így töltött. Köszi a tippeket, szétnézek fesszabályzó ügyben! :franko:

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.01.03. 23:12

Gallaca írta:
Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
hamoriarpi írta:Nem tudom elfogadni.
Akkor gyárit kell venni. A 10 éves élettartam az utángyártott, pusztulós aksik élettartamának 5x-öse. Árban "csak" 2,5X-ös különbség van. És akkor még szívás sincs vele.


Erre a pontos megállapításra jöttem én is rá a történtek után. Kár, hogy nem előtte. :doglotlo:

Holnap, ha már nem döglődöm, én megyek alkatrészért. Láttam egy akciós szerviz katalógust, abban le volt írva, hogy miért bírják jól a gyári BMW akksik. Felidézni sajnos nem tudom, de a lényeg az volt, hogy megoldották, hogy a pozitív és a negatív lemezeket is egyforma technológiával tudják gyártani. Eddig az volt a probléma, ha egyformán csinálták a pozitív részt és a negatívot, gyors szulfátosodásnak indult a pozitív, kikristályosodott,lebomlott, vagy a bánat tudja mit csinált, nem emlékszem. Befényképezem majd.

Sajnos nem találom a dokumentet... :(

Megvan, nincs túl bőbeszédűen leírva....

Kalciumtechnológia.
A hagyományos hibrid akkumulátorok – amelyek
már csak a szabad piacon kaphatók – legfőbb alkotó-
elemei a kalcium-ötvözetből (PbCa) készült negatív,
valamint egy antimon-ötvözetből (PbSb) készült
pozitív, ólomrácsokból álló pólus. Kimagasló fizikai és
kémiai tulajdonságai miatt a kalcium-ötvözet pozitív
póluson való alkalmazása kifejezetten előnyös lenne.
Korábban azonban erre nem volt lehetőség, mivel
a kalcium-ötvözetű ólomlemezek erősen korrodálódtak.
Egy speciális eljárás segítségével a BMW képes volt
arra, hogy ugyanolyan fizikai tulajdonságokkal ruházza
fel mindkét pólust. Egy speciális, ezüstöt tartalmazó
adalékanyag alkalmazásával sikerült olyan rácsot
kifejleszteni a pozitív pólushoz, amely esetében a
kalcium-ötvözetek előnyeihez kitűnő korrózióállóság
társul.

A csomag tartalma.
- Akkumulátorok járulékos alkatrészek nélkül.
Minőségi jellemzők, értékesítési érvek.
- Hosszú élettartam és kis mértékű kopás
- Karbantartás-mentesség
- Nagy teljesítmény
- Stabil működés alacsony és magas
hőmérsékleten egyaránt
- Kitűnő minőségű anyagok
- Kimagasló üzembiztonság
- Kiemelkedően hatásos védelem a rozsdásodás,
valamint a belső rövidzárlatok ellen
- Folyamatos minőségellenőrzés

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 4 attila94, Bandi1978, NagyMatyas, Papi
Értékelés: 19.05%

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.02.03. 03:13

Sziasztok,

Hátha valaki járt már így és megosztja velem...

Valami mocskosúl szívja az akksim, mínuszokban 1nap és rottyon van. :(
Amit tudok és ezek alapján tippelek a szívásra,
generátor 14-et stabilan tölt,
akksi jó, mert E36-ba átrakva hetek után is pöcc-röff,
hétvégét leszámítva napi min. 60km gurul a kocsi...tehát visszatölt..

Igazság szerint nyár óta van meg, de csak a zordabb idő beálltával kezdte.
Előző tulaj elmondása szerint nála nem jelentkezett a hiba, garázsban állt, hétvégén használták csak.
Azóta semmi nem lett cserélve rajta, vagy szerelve, buherálva..

Tudom, villamosságis lesz a vége, csak hátha valaki tapasztalatból tudna egy kis iránymutatást adni.

Előre is köszi.

Üdv.

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.02.03. 07:41

HunOutdoors írta:Sziasztok,

Hátha valaki járt már így és megosztja velem...

Valami mocskosúl szívja az akksim, mínuszokban 1nap és rottyon van. :(
...

Az első számú gyanúsított ilyen esetben a fűtőmotor ellenállás aka "süni".

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.02.03. 11:20

Webasto-süni-navimodul-telefonmodul - rádiómodul közül lesz valamelyik.

Egyszerű módszerrel úgy lehet rájönni, melyik okozza, hogy a csatlakozójukat egyenként lehúzod.
Amelyik reggel elindul -persze feltöltött akksi mellett - az volt a hibás.
Ha 30d, akkor szerintem webasto lesz, annál elég a csomagtartóban kivenni a biztosítékot.

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.02.03. 11:58

HunOutdoors írta:Sziasztok,

Hátha valaki járt már így és megosztja velem...

Valami mocskosúl szívja az akksim, mínuszokban 1nap és rottyon van. :(
Amit tudok és ezek alapján tippelek a szívásra,
generátor 14-et stabilan tölt,
akksi jó, mert E36-ba átrakva hetek után is pöcc-röff,
hétvégét leszámítva napi min. 60km gurul a kocsi...tehát visszatölt..

Igazság szerint nyár óta van meg, de csak a zordabb idő beálltával kezdte.
Előző tulaj elmondása szerint nála nem jelentkezett a hiba, garázsban állt, hétvégén használták csak.
Azóta semmi nem lett cserélve rajta, vagy szerelve, buherálva..

Tudom, villamosságis lesz a vége, csak hátha valaki tapasztalatból tudna egy kis iránymutatást adni.

Előre is köszi.

Üdv.


Azt írtad mínuszokban kezdte. Tükörfűtés, spricnifűtés?

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.02.03. 11:59

HunOutdoors írta:Sziasztok,

Hátha valaki járt már így és megosztja velem...

Valami mocskosúl szívja az akksim, mínuszokban 1nap és rottyon van. :(
Amit tudok és ezek alapján tippelek a szívásra,
generátor 14-et stabilan tölt,
akksi jó, mert E36-ba átrakva hetek után is pöcc-röff,
hétvégét leszámítva napi min. 60km gurul a kocsi...tehát visszatölt..

Igazság szerint nyár óta van meg, de csak a zordabb idő beálltával kezdte.
Előző tulaj elmondása szerint nála nem jelentkezett a hiba, garázsban állt, hétvégén használták csak.
Azóta semmi nem lett cserélve rajta, vagy szerelve, buherálva..

Tudom, villamosságis lesz a vége, csak hátha valaki tapasztalatból tudna egy kis iránymutatást adni.

Előre is köszi.

Üdv.

Pedig ettől nyugodtan lehet akksi, E36 nem mérvadó, ott leveszed a gyújtást, onnan 0 fogyasztó van. De köss a negatív saru és a negatív pólus közé egy ampermérőt, kiderül 16 perc alatt.

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.04.01. 15:17

Sziasztok!

Nemrég vettem egy touring 520i-t,na eddig nem is volt vele gondom(november óta....)januárban új ajkai,abból is Varta Blue 95Ah hogy tuti legyen.
Na eddig tartott...
Megyek a kocsi felé,nyitnám a kulcsról,semmi.
Már kétszer játszotta el velem ezt a hétvégén,de most mérécskélni az ünnepekben nem tudok..
Ha van tippetek,szívesen várom!!

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.04.01. 18:04

KáBé írta:Sziasztok!

Nemrég vettem egy touring 520i-t,na eddig nem is volt vele gondom(november óta....)januárban új ajkai,abból is Varta Blue 95Ah hogy tuti legyen.
Na eddig tartott...
Megyek a kocsi felé,nyitnám a kulcsról,semmi.
Már kétszer játszotta el velem ezt a hétvégén,de most mérécskélni az ünnepekben nem tudok..
Ha van tippetek,szívesen várom!!


Süni-webasto(ha van)-navimodul-rádiómodul-telefonmodul.

Ebben a sorrendben van a legnagyobb esély az egység önállósodására.
Csatit lehúzni egyenként, és amikor másnap indul, megvan a ludas.
Paraszt módszer, de egyszerű, ha nem tudod elvinni szakemberhez.

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.05.10. 07:25

Sziasztok! E39 520d touring. Mekkora ah aksi kell bele? Semmi extra nincs benne,ami enné az áramot. Se zene, semmi. Köszi!

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.05.10. 18:13

Unlimited írta:Sziasztok! E39 520d touring. Mekkora ah aksi kell bele? Semmi extra nincs benne,ami enné az áramot. Se zene, semmi. Köszi!

80Ah-at hoz hozzá a katalógus. És valóban nem is kell nagyobb.

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.12.06. 09:12

Sziasztok!

A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.

Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?

Köszönöm szépen! :franko:

Tamás

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.12.06. 09:23

cseptomi1211 írta:Sziasztok!

A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.

Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?

Köszönöm szépen! :franko:

Tamás


Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: cseptomi1211
Értékelés: 4.76%

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.12.06. 10:53

attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!

A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.

Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?

Köszönöm szépen! :franko:

Tamás


Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.

Ez csak az AGM akksikra igaz. Ólom-savason be kell kötni, akkor nem rohad el az akkudoboz.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: cseptomi1211
Értékelés: 4.76%

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.12.06. 12:32

Gallaca írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!

A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.

Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?

Köszönöm szépen! :franko:

Tamás


Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.

Ez csak az AGM akksikra igaz. Ólom-savason be kell kötni, akkor nem rohad el az akkudoboz.


Köszönöm az infókat mindkettőtöknek.
Akkor rendelek egy cső végére való könyököt és bekötöm. :franko:

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.12.06. 16:29

Gallaca írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!

A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.

Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?

Köszönöm szépen! :franko:

Tamás


Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.

Ez csak az AGM akksikra igaz. Ólom-savason be kell kötni, akkor nem rohad el az akkudoboz.


BMW akksival vettem, azon volt hova dugni a könyököt, csak a könyök hiányzott.

Most hagyományos Exide van, le van dugózva a könyök helye.

Re: Akkumulátor ellenőrzés

2018.12.06. 23:17

attila94 írta:
Gallaca írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!

A napokban akkkut kellett cserélnem, és észrevettem (még csak most), hogy a kasztniból jön egy fehér műanyag cső a + oldal felé.
Gondolom ez az akku tetején lévő (talán) szellőzőnyílásba mehet.

Ez pontosan mi célt szolgál? Az akkuban fejlődő durranógáz elvezetésére szolgál?
Fontos bekötni ezt az akkumulátorba vagy sem? Lehet valami hátránya annak, hogyha nincs használva?

Köszönöm szépen! :franko:

Tamás


Igen a durranógáz elvezetésére szolgált, a mai akksik zártak nincs is hova kötni a csövet.

Ez csak az AGM akksikra igaz. Ólom-savason be kell kötni, akkor nem rohad el az akkudoboz.


BMW akksival vettem, azon volt hova dugni a könyököt, csak a könyök hiányzott.

Most hagyományos Exide van, le van dugózva a könyök helye.

Ki kell húzni azon az oldalon ahová a a cső megy és betolni egy könyököt. Szállítási dugasz. Ezek a "gondozásmentes" akksik csak azért azok részben, mert van egy labirint lecsapató rendszer bennük, hogy a víz ne távozzon a gázzal együtt. Lecsapatja, visszavezeti. Ennyi. AGM zárt teljesen, de túlnyomásszelep azokban is van.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: attila94
Értékelés: 4.76%
Hozzászólás küldése

VigLink badge