Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.03.22. 09:33

Üdv! Köszi a befogadást.

525d 2003 touring hűvösebb időben produkálja, hogy gyújtásra nem indul az ülés alatti szivattyú. Melegben pöcc.

Raktam alá másikat, ugyanaz a tünet.

Kontaktproblémára gondoltam, motortér két oldalán és a puttony két oldalán a testpontokat átmozgattam. Hol ellenőrizzek még?

Ha valakinek volt már hasonló, mi volt a megoldás? (Tudom, menjünk diagra, de ez ma nem játszik).

Köszi, üdv. Gábor

Tapatalkkal küldve az én Mi A2 eszközömről

Nem indul (E39, 530DA)

2020.04.05. 20:19

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene. Elfordítom a slusszkulcsot akkor indul minden ahogy szokott, indításra viszont NEM REAGÁL, az önindító nem forgatja meg a motort.

Miket lenne érdemes átnézni?

- Akkumulátor rendben van, bár állt a kocsi télen, de mindig töltve volt (szinte új akku). Ez a rátöltögetés esetleg okozhatott valami galibát? (Nem vettem ki az akkut csak ráraktam a plusz/mínuszra a töltőt; vagy 2-3 éve így csinálom.) 

- Amit könnyen elértem biztosítékokat ellenőriztem (kesztyűtartó, csomagtartó). Van esetleg valami más speciális helyen amit még meg kellene nézni?

- Üzemanyagszivattyú és nyomás oké (mindkettőt nemrég cseréltem+szűrők; üzemanyag még ~20-25 liter van benne).

- Az önindítóra rámérve ott a feszültség. Honnan tudhatom hogy nem e az ment esetleg tönkre?

- Az INPA-t rádugva 3 hibaüzenet van:
272 Temperature sensor... ennek szerintem sok köze nem lehet a hibához.
5651 Rough idle speed controller, alapjárati fordulatszám szabályzó (?)
256 Air mass meter... ezt én húztam le korábban míg ki nem szedem a légtömegmérőt tisztításra, sok száz kilométert mentem így; szerintem ennek sem lehet köze a nem induláshoz, vagy igen?

Minden tippet köszönök! :?


Kiegészítés: Találtam közben egy videót. Lényegében ugyanezt csinálja:


"Az EWS modul nem válaszol a motorvezérlőnek, ekkor az autó nem indítható.A megoldás az EWS II. modul cseréje és a DME-vel való szinkronizálása."

- Próbálgassan végig a többi gyári kulccsal? mert ha jól látom itt a fórumon olvasgatva valami "egyszerű" hiba is lehet a háttérben, a kulcs nem kapta meg az új kódot, ezért tiltja le az EWS az indítást.
- vagy még írta itt valaki: EWS csatlakozó lehúzása, kontakt hiba
- Hol van ez az INPÁ-ban? hogy engedélyezi vagy tiltja e az indítást az EWS?Köszönöm.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mitra7 2020.04.05. 21:26-kor.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.04.05. 21:14

Szia. EWS hiba nem lehet? Másik kulccsal próbáltad?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovbandi az itt látható tagok köszönték meg: mitra7
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.04.05. 21:28

kovbandi írta:Szia. EWS hiba nem lehet? Másik kulccsal próbáltad?

Pont most egészítettem ki ezzel ahogy keresgéltem, még nem próbáltam, holnap első lesz. Köszönöm.

Még valami... mit csináljak a régi kulccsal ha ez a hiba, kuka? vagy legközelebb már használható újra ha egyszer elindul?

* * *

Kiegészítés 2.: Közben utánaolvastam... itt már-már enciklopédikusan körbe van járva a kérdés: Deák Imre - Barátkozzunk az EWS-el! -
berakom a linket hátha valakinek jól jön később:

https://sites.google.com/a/mrjake.org/www/Car/baratkozzunkazews-el


A végén ott van mit lehet a régi kulccsal kezdeni (BMW EWS Editor...) bár elég komplikáltnak tűnik:

(...) Akik gondolkoztak az eddig olvasottakon, joggal kérdezhetik, hogy de hát az új kulcs amit küld a BMW, az hogy indít. Nos. Az EWS2 leírásánál lett taglalva a táblázat, amiben benne van a kulcs sorszám, az azonosító...stb, meg a státusz. És itt megérkeztünk: státuszok:

1. Használatban lévő, működő kulcs
2. Manuálisan letiltott kulcs (kikapcsolt, befagyasztott stb később újra aktiválható)
3. Az EWS által probléma miatt blokkot kulcs (elugrott...stb)
4. Még sosem használt kulcs

Az első három státusz magáért beszél, az utolsó opció a lényeg, ha egy új kulcsot helyezünk be a gyújtáskapcsolóba, amit a BMW vagy egy ezzel foglalkozó szakember küldött, és annak a státusza, még nem használt, akkor első indítás előtt az EWS felinicializálja a kulcsot, és beleírja az ugrókódot, valamint megváltoztatja a státuszt használatban lévőre. Ehhez előzőleg szükséges az EWS modul kiolvasása, és a transzponderbe a következőek beleírása: sorszám, azonosító, jelszó. Egyszerű.

Ez a módszer használható a nem működő kulcsok életre keltésére is. Ott a metódus a következő. Kiolvassuk a kulcsot, hányas sorszámú, illetve az EWS modul memóriáját is. Egy szoftverben a táblázatban az adott sorszámú kulcshoz tartozó státuszt módosítjuk még nem használtra (sorszám, azonosító, jelszó már benne van a kulcsban ugye), majd az adatokat visszaírjuk az EWS modulba. Az elugrott kulcsot így új kulcsnak érzékeli a modul, és probléma nélkül felinicializálja újra.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.04.07. 14:43

kovbandi írta:Szia. EWS hiba nem lehet? Másik kulccsal próbáltad?

Kipróbáltam az összes többi kulcsával, nem indult sajnos így sem. :?

Találtam közben egy videót amiben egy relé cseréjével (61-36-6-901-469) orvosolják még ezt a hibát:



Ez merre lehet az E39 530D-ben? Cserélt már valaki ilyet? (volt vkinek hasonló problémája amit orvosolt?)
Miket lenne még érdemes átnézni? Az önindítót hogy tudnám ellenőrizni hogy jó e? (a 12V ott van az érintkezőjén)

* * *

update - 04.09.: valami tipp esetleg hogy hol lehet ez a relé? hogy ellenőrizni tudjam; sajnos a neten nem találtam a helyét.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.04.17. 23:28

mitra7 írta:
kovbandi írta:Szia. EWS hiba nem lehet? Másik kulccsal próbáltad?

Kipróbáltam az összes többi kulcsával, nem indult sajnos így sem. :?

Találtam közben egy videót amiben egy relé cseréjével (61-36-6-901-469) orvosolják még ezt a hibát:



Ez merre lehet az E39 530D-ben? Cserélt már valaki ilyet? (volt vkinek hasonló problémája amit orvosolt?)
Miket lenne még érdemes átnézni? Az önindítót hogy tudnám ellenőrizni hogy jó e? (a 12V ott van az érintkezőjén)

* * *

update - 04.09.: valami tipp esetleg hogy hol lehet ez a relé? hogy ellenőrizni tudjam; sajnos a neten nem találtam a helyét.

Szia!
Elöször is próbáld az eredeti ews és dme vezérlöt inpaval szinkronizálni,hatha sikerül ha k-dcvan kábelt használsz akkor lehetséges hogy nem komunikál rendesn a az inpa a kocsival ez gyakran elöfordül gyári fej Icom inkább és az Ista programal nézni meg a kocsit,ha meg cseréltél csak Ewst akkor megint nem fog indulni mig a régi Ewst valaki fel nem klónoza az eredetit,imo csip ews dme vezérlöt egybe kell cseréld bontósok is igy árulják általában és fel kell a kocsihoz kódolni,Amit beraktál videót az egy e9x szeria videó ott már teljesen más rendszer van más modulok.Én még a helyedben a gyujtáskapcsoló betétet is ellenörizném,most ne vedd 100% évek óta nem szinkronizáltam de ha jól emlékszem ha a szinkron elszál attol még a inditót pörgeti csak nem indul be a kocsi letiltja vagy az Ackat vagy a injektort,meg amit te a videón belinkeltél azon azt látom hogy a hő fok nem teljesen fekszik igy feltételezem beindult elötte és használtad.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.04.17. 23:49

rockerekhu írta:
mitra7 írta:(...)

update - 04.09.: valami tipp esetleg hogy hol lehet ez a relé? hogy ellenőrizni tudjam; sajnos a neten nem találtam a helyét.

Szia!
Elöször is próbáld az eredeti ews és dme vezérlöt inpaval szinkronizálni,hatha sikerül ha k-dcvan kábelt használsz akkor lehetséges hogy nem komunikál rendesn a az inpa a kocsival ez gyakran elöfordül gyári fej Icom inkább és az Ista programal nézni meg a kocsit,ha meg cseréltél csak Ewst akkor megint nem fog indulni mig a régi Ewst valaki fel nem klónoza az eredetit,imo csip ews dme vezérlöt egybe kell cseréld bontósok is igy árulják általában és fel kell a kocsihoz kódolni,Amit beraktál videót az egy e9x szeria videó ott már teljesen más rendszer van más modulok.Én még a helyedben a gyujtáskapcsoló betétet is ellenörizném,most ne vedd 100% évek óta nem szinkronizáltam de ha jól emlékszem ha a szinkron elszál attol még a inditót pörgeti csak nem indul be a kocsi letiltja vagy az Ackat vagy a injektort,meg amit te a videón belinkeltél azon azt látom hogy a hő fok nem teljesen fekszik igy feltételezem beindult elötte és használtad.


Köszönöm válaszod, még nem sikerült megoldanom. Van INPA K+DCAN kábelem... de ilyen ponttal nem találkoztam benne, merre kellene keresni (szinkronizálás)? Az EWS modul gyári benne, nem volt még vele ilyen probléma... akkor relék nem is játszanak? Az önindítón ott az akku feszültség... de nem forgatja egyáltalán. Kiszerelés nélkül hogy lehetne megtudni hogy nem e az hibás?

Update: INPA EWS Sync... meglett közben. Ha esetleg más is keresné: https://www.youtube.com/watch?v=HPoaKPqLpgE
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mitra7 2020.04.18. 00:09-kor.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.04.18. 00:00

mitra7 írta:
rockerekhu írta:
mitra7 írta:(...)

update - 04.09.: valami tipp esetleg hogy hol lehet ez a relé? hogy ellenőrizni tudjam; sajnos a neten nem találtam a helyét.

Szia!
Elöször is próbáld az eredeti ews és dme vezérlöt inpaval szinkronizálni,hatha sikerül ha k-dcvan kábelt használsz akkor lehetséges hogy nem komunikál rendesn a az inpa a kocsival ez gyakran elöfordül gyári fej Icom inkább és az Ista programal nézni meg a kocsit,ha meg cseréltél csak Ewst akkor megint nem fog indulni mig a régi Ewst valaki fel nem klónoza az eredetit,imo csip ews dme vezérlöt egybe kell cseréld bontósok is igy árulják általában és fel kell a kocsihoz kódolni,Amit beraktál videót az egy e9x szeria videó ott már teljesen más rendszer van más modulok.Én még a helyedben a gyujtáskapcsoló betétet is ellenörizném,most ne vedd 100% évek óta nem szinkronizáltam de ha jól emlékszem ha a szinkron elszál attol még a inditót pörgeti csak nem indul be a kocsi letiltja vagy az Ackat vagy a injektort,meg amit te a videón belinkeltél azon azt látom hogy a hő fok nem teljesen fekszik igy feltételezem beindult elötte és használtad.


Köszönöm válaszod, még nem sikerült megoldanom. Van INPA K+DCAN kábelem... de ilyen ponttal nem találkoztam benne, merre kellene keresni (szinkronizálás)? Az EWS modul gyári benne, nem volt még vele ilyen probléma... akkor relék nem is játszanak? Az önindítón ott az akku feszültség... de nem forgatja egyáltalán. Kiszerelés nélkül hogy lehetne megtudni hogy nem e az hibás?

Ha jól emlékszem motorvezérlöben kéne keresd sajnos fejböl nem tudom de van fent a youtuben videók kis milió,akár játszhatnak a relék is azok meg a polenszürö alat vannak ahol a motor váltó vezerlök,és még biztositék is van ott.
00447872165475 ez a viberem egyszerübb

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.04.18. 12:23

Sziasztok!

E39 520i 1997 touring

Ma reggel beállt a kormányzáram, így indítani sem tudom, nem engedi tovább a kulcsot.
tegnap még hibátlan volt minden ezzel kapcsolatban, sosem volt ilyen vele..
próbáltam többször is, óvatosan, de beállt mint a cövek.

Csak ez a megoldás létezik??? :
https://www.youtube.com/watch?v=7xAsPFVhQmA

megfurni a kormányzárat alul..kiszedni a kisrugót????

nagyon bosszant ez..
Van megoldás erre fúrás nélkül???


---és igen nincs más-- megfúrtam, kisrugót kiszedtem müxik----

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.05.18. 15:25

Sziasztok!

Segítséget kérnék. Adott egy M54B22 motor.
Kb 2hete vettem észre azt, hogy a vezérlés körül (ennél pontosabban nem tudtam beazonosítani a helyét), olyan fémes verődő hang van, mintha egy anyába időnként beleverne valamelyik hajtókar és adna neki egy pofont és kattan a blokk oldalán.... Nem tudom pontosabban leírni. Eleinte, 5-10másodpercenként volt 1 ilyen koppanás. Azóta ez sűrűsödött :(
A motor járása teljesen egyenletes, nem vettem észre a semmilyen működésbeli eltérést. Alapjáraton hallom, fordulaton nem igazán, de ez nem jelenti azt, hogy nincs.
A szelepfedelet levettem, végignéztem mindent ami látható a vezérlésnél, de nem találtam sem idegen testet ami elszabadult volna, sem nyomokat.

Van esetleg ötlete valakinek?

Egyúttal keresnék megbízható szerelőt, aki esetleg meg is csinálná az autót, ha komolyabb dologról van szó. Eddig Muha Attihoz jártam és nagyon is elégedett vagyok vele, de sajnos messzebb költöztem és több mint 1óra lenne az út. Székesfehérvár és környéke lenne a legjobb.

Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.05.20. 15:01

Sziasztok!
Részletesen leírom a problémát hátha tudtok nekem segíteni. Tehát úgy kezdődött a probléma hogy elmentem melozni az autó simán indult nem volt baj, meló vége beülök inditozas hosszas de elkapta jár szépen, jól húz. Elmentem ide oda minden inditasnal hosszasan kellett inditozni mire elkapta a fonalat. Estére leraktam, másnap reggel már nem kapta el. Régebben volt az aksival problémám tehát csere (100Ah/900A) és Proba, sikertelenül. Benzin pumpara gyanakodtam, le is rendeltem mind a 2-öt. A tankban levot és az ágon levot is kicsereltem, inditozas elsőre elkapta, ment is szépen húzott, na de proba 2, leállítas, inditas, csak teker de nem indul, vezérműtengely holtpont jeladó (gyári) úton van, még ha nem is oldja meg a problémát de szeretném cserélni. Szerintetek nagynyomású hiba? Vagy mi lehet? Reléket cserelgettem hatástalan kiolvasni nem tudtam még, egy kis fektisztitoval beroffen és utánna ketyeg szépen. A páciens egy 2000-és 530D common.
Köszönöm előre is a válaszokat!

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.05.20. 22:45

LeviMsk530d írta:Sziasztok!
Részletesen leírom a problémát hátha tudtok nekem segíteni. Tehát úgy kezdődött a probléma hogy elmentem melozni az autó simán indult nem volt baj, meló vége beülök inditozas hosszas de elkapta jár szépen, jól húz. Elmentem ide oda minden inditasnal hosszasan kellett inditozni mire elkapta a fonalat. Estére leraktam, másnap reggel már nem kapta el. Régebben volt az aksival problémám tehát csere (100Ah/900A) és Proba, sikertelenül. Benzin pumpara gyanakodtam, le is rendeltem mind a 2-öt. A tankban levot és az ágon levot is kicsereltem, inditozas elsőre elkapta, ment is szépen húzott, na de proba 2, leállítas, inditas, csak teker de nem indul, vezérműtengely holtpont jeladó (gyári) úton van, még ha nem is oldja meg a problémát de szeretném cserélni. Szerintetek nagynyomású hiba? Vagy mi lehet? Reléket cserelgettem hatástalan kiolvasni nem tudtam még, egy kis fektisztitoval beroffen és utánna ketyeg szépen. A páciens egy 2000-és 530D common.
Köszönöm előre is a válaszokat!

Rakd Diagra valahogy mert lehet nagynyomasú probláma is vagy injektor nem áll fel rendesen a rail nyomás igy cserélgetni alkatrészt láthatatlanba az lutri,holtpont jeladót ha rosz akkor kell cserélni.Diag és élö adatokat nézni értelmezni,ja és a féktisztitóval meg ne nagyon inditsad nem tesz jót sem a hengerfejnek sem a turbónak.De ha cseréltél üzemanyagszüröt is?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.05.28. 09:22

Üdv
Nekem 3vezetékes a hűtőventillátorom.
Megmértem a csatlakozójan az áramokat,hiányzik a +12v
Nyomáskapcsoló vagy relé baja lehet?
Esetleg van a motortérben a ventillátornak külön biztosítéka?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.05.28. 13:33

Skydiver írta:Üdv
Nekem 3vezetékes a hűtőventillátorom.
Megmértem a csatlakozójan az áramokat,hiányzik a +12v
Nyomáskapcsoló vagy relé baja lehet?
Esetleg van a motortérben a ventillátornak külön biztosítéka?
Biztositeka csak a kesztyutarto mogott van, egy ha jol emlekszem 50 amperes.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.06.01. 01:10

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy valaki találkozott e már hasonló hibával:.
Hét hibát dob ki a légzsákra, légzsák vezérlő, vezető oldali légzsák, vezető oldali ajtó légzsák, ülés foglaltságjelző, ECU error, övfeszítő, és alacsony áram...
A légzsák vezérlőre tippelnék, de hát ha valakinek nagyobb tapasztalata van légzsák terén!
‘99-es 30d lenne az alany
előre is köszönöm a segítséget!

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.06.02. 13:33

Bakker 525TDS írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy valaki találkozott e már hasonló hibával:.
Hét hibát dob ki a légzsákra, légzsák vezérlő, vezető oldali légzsák, vezető oldali ajtó légzsák, ülés foglaltságjelző, ECU error, övfeszítő, és alacsony áram...
A légzsák vezérlőre tippelnék, de hát ha valakinek nagyobb tapasztalata van légzsák terén!
‘99-es 30d lenne az alany
előre is köszönöm a segítséget!


Szia,

Igen,alacsony akku fesz miatt volt nekem. Feltöltés után másnap egyik sem jött vissza hibatárolóba.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.06.02. 16:00

MChris írta:
Bakker 525TDS írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy valaki találkozott e már hasonló hibával:.
Hét hibát dob ki a légzsákra, légzsák vezérlő, vezető oldali légzsák, vezető oldali ajtó légzsák, ülés foglaltságjelző, ECU error, övfeszítő, és alacsony áram...
A légzsák vezérlőre tippelnék, de hát ha valakinek nagyobb tapasztalata van légzsák terén!
‘99-es 30d lenne az alany
előre is köszönöm a segítséget!


Szia,

Igen,alacsony akku fesz miatt volt nekem. Feltöltés után másnap egyik sem jött vissza hibatárolóba.


Szia! Varta Silber van benne 100Ah, biztos hogy jó...
Esetleg lehet generátor feszültség szabályzó? Reflektor közben ha húzom fel le az albakot 2nél egyszerre látványosan csökken a fényereje régi akkunál is ezt csinálta

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.06.03. 06:31

Bakker 525TDS írta:
MChris írta:
Bakker 525TDS írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy valaki találkozott e már hasonló hibával:.
Hét hibát dob ki a légzsákra, légzsák vezérlő, vezető oldali légzsák, vezető oldali ajtó légzsák, ülés foglaltságjelző, ECU error, övfeszítő, és alacsony áram...
A légzsák vezérlőre tippelnék, de hát ha valakinek nagyobb tapasztalata van légzsák terén!
‘99-es 30d lenne az alany
előre is köszönöm a segítséget!


Szia,

Igen,alacsony akku fesz miatt volt nekem. Feltöltés után másnap egyik sem jött vissza hibatárolóba.


Szia! Varta Silber van benne 100Ah, biztos hogy jó...
Esetleg lehet generátor feszültség szabályzó? Reflektor közben ha húzom fel le az albakot 2nél egyszerre látványosan csökken a fényereje régi akkunál is ezt csinálta


Szia, Nekem is (2019-es) Annyit tudok mondani diagban minden hibán volt nálam is. Délutáni rátöltés után másnap törlés után nem jött vissza.
Az a vezérlő a könyökölő alatt van,ha cserélnéd,nem olvastam olyat itt valakinek az lett volna rossz. Ülésfoglaltság jelző lenne az ok,öv feszítő patron hiba is,esetleg kormánylégzsák kábel hiba beleférne.

Alacsony áram lesz a megoldása szerintem,ha vezérlő lenne azzal akkor nem tudna kommunikálni és akkor dob egy hibaüzenetet hogy nem tud vele kommunikálni.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.06.03. 20:36

Sziasztok!

Régóta olvasgattam tippeket, trükköket itt, amik elég sokat segítettek, most viszont eléggé le vagyok lombozódva és lassan ott tartok, hogy alágyújtok, mert ha így haladok a a kocsi jelenlegi árát rá fogom költeni és inkább egy lépés előre, kettő hátra. Összeszedem a kálváriám, hátha tudtok valami ötletet a hibákra, mielőtt visszamegy a szerelőnek a kocsi. Egy 2000/11-es 525i-ről beszélgetünk.

4 hónappal ezelőtt azzal kezdődött a sztori, hogy reggelente, hidegbe, első indításnál és ha hosszabb ideig állt első indításnál nagyon döcögött az alapjárat, szinte dadogott a motor, ami 1-2 perc járás után megszűnt. Nagyon bosszantott, így elvittem egy diagnosztikáshoz, aki kimérte, kamerázta, itt bizony a 3-as hengernél szivárog az olaj belefelé, ugyanis a szelepszárszimering repedt. Felkerestem az első "BMW-s" szakit aki azt mondta, itt bizony hengerfejes a kocsi, készüljek vagy használt motorcsere 180-200 körül vagy felújítás ami akár 4-500 is lehet. Mondom én annyira nem értek hozzá, de ha hengerfejes lenne nem csak első induláskor produkálni ilyet, illetve enné az olajat meg füstölne is. Ebből semmi nem volt. Második "BMW-s" szaki szintén hasonló véleményen volt, mondom kizárt, kamerán sem látott semmit a diagnosztikás. Faterral diszkurzus aki már jó pár évtizede szerel kocsit (nem BMW szakguru), ő inkább gyújtás környékén keresgélne, valamint ha megszüntetjük a szivárgást, akkor lehet megoldódna. Harmadik, eléggé nagy BMW szaki itt a szabolcs/hajdú/borsod régióban, átnézte, igazolta a diagos gondot. Szét lett szedve, összes szelepszárszimering csere, plusz tömítések csere, mert egyik repedt is volt, illetve 6 gyertya csere + kötelező olaj és szűrőcsere. 90-be meg is álltunk.
Ez ment is rendbe pár napig, majd ismét el kezdett dadogni reggelente, de már elég sűrűn és kicsit erősebben. Megyünk vissza szakihoz. Full diag, full átnézés meg minden. Lambdaszondát írt a gép, de lehet akár katalizátor is, illetve mivel a hűtés/fűtés is rakoncátlankodott kiderült az is össze volt tákolva, kaptam új hűtőt új vezérléssel, próba kép két bontott lambdaszondát. Még elég sok mindent lehetne rajta javítani vagy cserélni, de azoknak ehhez semmi köze. Azt apránként ahogy pénztárca engedi megcsináltatom majd, de a lényeg hogy elvileg dadogás javítva. Hűtő+ez meg az kb 240... Ez ment 2 napig, aztán beütött a koronavírusos home office-os időszak. Hetente 1-2x lett vele menve nem nagy távokat, de sokkal rosszabb volt az egész. Folyamatosan dadogott a kocsi, nem megfelelően adagolja a lambaszonda a keveréket, volt olyan, mintha traktort vezettem volna, leállítottam, újraindítottam és mintha semmi baja nem lenne, tehát totál random jött elő vagy tűnt el ez a motordadogás. Arra gondoltam/tunk hogy eleve szarul működött a lambdaszonda, mert a helyes az volt neki, hogy szivárgott a 3-as hengerbe az olaj és miután ez megszűnt azért jelentkezett, mert a jó működés neki már alapból rossz volt. Lehet kéne 2 vadiúj bele?
1 hete kb újra mehetek melózni és napi használat mellett most olyat csinált, hogy eltűnt a kiegyenlítő tartályból a víz. 2-3 naponta folyamatosan újra kell töltögetni. 1-2x csinált olyat, hogy klíma nélkül mentem és túlmelegedett, leállítottam 2 percre. Gyújtás, klíma be és simán visszállt 2 perc alatt a vízhőfok. Azota 2-3 naponta töltögetem és jövőhéten viszem vissza a szerelőhöz, de az alap kérdés ez:
- Mitől dadog ha nem hengerfejes és ki van cserélve minden tömítés és nem szivárog már a 3-as hengerbe olaj?
- Hova tűnik a víz a kiegyenlítő tartályból ha nincs sehol repedés a rendszeren? És álló helyzetben 3 nap után is eltűnik.... Befelé a motorba? Csak hengerfejes lenne? De alig füstöl mondjuk (ami lehet a lambdaszona miatt is, nem?), illetve olajat nem eszik, mondjuk enyhe édeskés illatot érzek a kipufogóból, de rendben volt minden henger diagon....

Ötletek? :? :(

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2020.06.05. 08:36

MChris írta:
Bakker 525TDS írta:
MChris írta:
Bakker 525TDS írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy valaki találkozott e már hasonló hibával:.
Hét hibát dob ki a légzsákra, légzsák vezérlő, vezető oldali légzsák, vezető oldali ajtó légzsák, ülés foglaltságjelző, ECU error, övfeszítő, és alacsony áram...
A légzsák vezérlőre tippelnék, de hát ha valakinek nagyobb tapasztalata van légzsák terén!
‘99-es 30d lenne az alany
előre is köszönöm a segítséget!


Szia,

Igen,alacsony akku fesz miatt volt nekem. Feltöltés után másnap egyik sem jött vissza hibatárolóba.


Szia! Varta Silber van benne 100Ah, biztos hogy jó...
Esetleg lehet generátor feszültség szabályzó? Reflektor közben ha húzom fel le az albakot 2nél egyszerre látványosan csökken a fényereje régi akkunál is ezt csinálta


Szia, Nekem is (2019-es) Annyit tudok mondani diagban minden hibán volt nálam is. Délutáni rátöltés után másnap törlés után nem jött vissza.
Az a vezérlő a könyökölő alatt van,ha cserélnéd,nem olvastam olyat itt valakinek az lett volna rossz. Ülésfoglaltság jelző lenne az ok,öv feszítő patron hiba is,esetleg kormánylégzsák kábel hiba beleférne.

Alacsony áram lesz a megoldása szerintem,ha vezérlő lenne azzal akkor nem tudna kommunikálni és akkor dob egy hibaüzenetet hogy nem tud vele kommunikálni.


Köszönöm megpróbálom remélem ennyivel sikerül!
Jelzek az eredményről!
Hozzászólás küldése

VigLink badge