Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.06.07. 12:30

Steve975 írta:BMW Scanner-rel:
27(039) Servo motor (ADS-part)

Folytószelep szervómotor!
Hibát érzékeltél gázadásnál, alapjáraton vagy indításnál?
Ezért kellett a diag?
(Érdemes lenne kitölteni az adatlapod, sokszor nem mindegy milyen típusról van szó!)

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.06.07. 13:00

Bandi1978 írta:
Steve975 írta:BMW Scanner-rel:
27(039) Servo motor (ADS-part)

Folytószelep szervómotor!
Hibát érzékeltél gázadásnál, alapjáraton vagy indításnál?
Ezért kellett a diag?
(Érdemes lenne kitölteni az adatlapod, sokszor nem mindegy milyen típusról van szó!)



1997-es 520i touring 150LE

ABS modulon belül írta ki ezt.
A diagot az előző hibák miatt csináltam, ami már meg is oldódott.. viszont erre nem figyeltem fel.. valamiért azt hittem ez a kormány szervo.. mert egy kicsit taknyos az egyik kábel, de letisztítpttam és bilincset cseréltem , látszólag már nem szivárog..

Amúgy nem rég cseréletem a főtengely holtponti jeladót.. most szépen megy, a hibajelzése nem jött vissza.. szóval az alapjárat is stabil, indítás is egyből pöc-röf...
a gyorsulása is megfelelő

Miért szürke a kis négyzet mellete? miért nem piros???

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.08. 11:06

Sziasztok!
Furcsa hiba, reggel nyitom a kocsit, kulcs be, gyújtás, világít a reflektorom. Beindítom ketyeg, refi világít. Lenyomom a refi kapcsolót, akkor elalszik, ha felkapcsolom a tompított világítást akkor minden megy, mégha a refi kapcsolóját visszahúzom, akkor is világít.
Olvasgattam, hogy LCM probléma lehet? Vagy nem?
Ez javítható, vagy mindenképp csere?
Anyagilag melyik a jobb megoldás, egyáltalán mire számíthatok?
Segítségetek előre is köszi.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.08. 11:37

peetr74 írta:Sziasztok!
Furcsa hiba, reggel nyitom a kocsit, kulcs be, gyújtás, világít a reflektorom. Beindítom ketyeg, refi világít. Lenyomom a refi kapcsolót, akkor elalszik, ha felkapcsolom a tompított világítást akkor minden megy, mégha a refi kapcsolóját visszahúzom, akkor is világít.
Olvasgattam, hogy LCM probléma lehet? Vagy nem?
Ez javítható, vagy mindenképp csere?
Anyagilag melyik a jobb megoldás, egyáltalán mire számíthatok?
Segítségetek előre is köszi.

Vagy a bajuszkapcsoló, vagy az LCM modul. Volt már mindkettőre példa.
Cserélni kell. Bontva bajuszkapcsoló 3-4e ft, LCM 10e+programozás. Ennyiből nem javítják meg. Véleményem szerint egyáltalán nem javítja meg senki.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: peetr74
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.08. 11:40

Gallaca írta:
peetr74 írta:Sziasztok!
Furcsa hiba, reggel nyitom a kocsit, kulcs be, gyújtás, világít a reflektorom. Beindítom ketyeg, refi világít. Lenyomom a refi kapcsolót, akkor elalszik, ha felkapcsolom a tompított világítást akkor minden megy, mégha a refi kapcsolóját visszahúzom, akkor is világít.
Olvasgattam, hogy LCM probléma lehet? Vagy nem?
Ez javítható, vagy mindenképp csere?
Anyagilag melyik a jobb megoldás, egyáltalán mire számíthatok?
Segítségetek előre is köszi.

Vagy a bajuszkapcsoló, vagy az LCM modul. Volt már mindkettőre példa.
Cserélni kell. Bontva bajuszkapcsoló 3-4e ft, LCM 10e+programozás. Ennyiből nem javítják meg. Véleményem szerint egyáltalán nem javítja meg senki.


Volt itt régebben egy kolléga aki az LCM modult sikeresen megjavította végtranzisztor cserével. Nem tudom melyik verziójú LCM modul volt.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: peetr74
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.08. 13:05

attila94 írta:
Gallaca írta:
peetr74 írta:Sziasztok!
Furcsa hiba, reggel nyitom a kocsit, kulcs be, gyújtás, világít a reflektorom. Beindítom ketyeg, refi világít. Lenyomom a refi kapcsolót, akkor elalszik, ha felkapcsolom a tompított világítást akkor minden megy, mégha a refi kapcsolóját visszahúzom, akkor is világít.
Olvasgattam, hogy LCM probléma lehet? Vagy nem?
Ez javítható, vagy mindenképp csere?
Anyagilag melyik a jobb megoldás, egyáltalán mire számíthatok?
Segítségetek előre is köszi.

Vagy a bajuszkapcsoló, vagy az LCM modul. Volt már mindkettőre példa.
Cserélni kell. Bontva bajuszkapcsoló 3-4e ft, LCM 10e+programozás. Ennyiből nem javítják meg. Véleményem szerint egyáltalán nem javítja meg senki.


Volt itt régebben egy kolléga aki az LCM modult sikeresen megjavította végtranzisztor cserével. Nem tudom melyik verziójú LCM modul volt.

LCM2-ben szoktak FET-et cserélni.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.11. 13:58

Sziasztok.
Az lenne a kerdesem h, E39 530da
142kw..
Kb 4000es fordulatnal letilt a motor vagy ha 3500on tartja a fordulatot.
Einspritzenlange felirat.
Porlasztok cserelve.
Resolajcsovek cserelve.
Talakozozott mar valki ezzel a jelenseggel.
Amugy tokeletesen fut az auto.
Gondolom millio problema lehet meg.
Minden segitseget meghallgatnek.
Emailen is varom a valaszokat.
Koszom.
Sziasztok..
dzsanni007@freemail.hu

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.11. 14:08

dzsanni007 írta:Sziasztok.
Az lenne a kerdesem h, E39 530da
142kw..
Kb 4000es fordulatnal letilt a motor vagy ha 3500on tartja a fordulatot.
Einspritzenlange felirat.
Porlasztok cserelve.
Resolajcsovek cserelve.
Talakozozott mar valki ezzel a jelenseggel.
Amugy tokeletesen fut az auto.
Gondolom millio problema lehet meg.
Minden segitseget meghallgatnek.
Emailen is varom a valaszokat.
Koszom.
Sziasztok..
dzsanni007@freemail.hu
Szerintem elo adatot kene nezni, foleg az uzemanyagnyomas kornyeken keresgelnek.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.13. 22:02

dzsanni007 írta:Sziasztok.
Az lenne a kerdesem h, E39 530da
142kw..
Kb 4000es fordulatnal letilt a motor vagy ha 3500on tartja a fordulatot.
Einspritzenlange felirat.
Porlasztok cserelve.
Resolajcsovek cserelve.
Talakozozott mar valki ezzel a jelenseggel.
Amugy tokeletesen fut az auto.
Gondolom millio problema lehet meg.
Minden segitseget meghallgatnek.
Emailen is varom a valaszokat.
Koszom.
Sziasztok..
dzsanni007@freemail.hu


Nagynyomású? Bár nem írtad, hogy indítási prolémáid is lennének, hosszabb állás után vagy melegen.
Illetve gázolajszagról sem, ha ezek a problémák is megvannak a nagynyomásút mondanám.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.14. 21:42

Üdv!

Beszereltem egy gyári riasztot. (E39 2001)
Mindent pontosan oda tettem ahova kell. Ha éles a riasztó: bohocorr villog. Emelésre reagál. Utastérben mozgásra reagál. Motorháztető nyitásra reagál. De a reakciója csak vizuális azaz villog az index és a távolsági a sziréna viszont meg sem mukkan. Ahogy a távirányítóval hatástalanítani akarom a riasztási eseményt azonnal bekapcsol a sziréna és ki sem tudom kapcsolni... ilyenkor akku saru levesz. Megnéztem a sziréna bekoteset és minden oda van kötve ahol lennie kellene a bekotesi rajz szerint. A gm3 modul x254 pin17 adja a szirenanak az indító jelet. Egy szál megy az emelési modulhoz, egy pozitív és egy test. Mi lehet a gond? Jah amikor lezárom a kocsit az index felvillan de hangja nincs. (Be van állítva a zke-ben hogy ne csak villogjon adjon hangot is!)

Valakinek valami ötlet?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.15. 07:13

Nikon86 írta:Üdv!

Beszereltem egy gyári riasztot. (E39 2001)
Mindent pontosan oda tettem ahova kell. Ha éles a riasztó: bohocorr villog. Emelésre reagál. Utastérben mozgásra reagál. Motorháztető nyitásra reagál. De a reakciója csak vizuális azaz villog az index és a távolsági a sziréna viszont meg sem mukkan. Ahogy a távirányítóval hatástalanítani akarom a riasztási eseményt azonnal bekapcsol a sziréna és ki sem tudom kapcsolni... ilyenkor akku saru levesz. Megnéztem a sziréna bekoteset és minden oda van kötve ahol lennie kellene a bekotesi rajz szerint. A gm3 modul x254 pin17 adja a szirenanak az indító jelet. Egy szál megy az emelési modulhoz, egy pozitív és egy test. Mi lehet a gond? Jah amikor lezárom a kocsit az index felvillan de hangja nincs. (Be van állítva a zke-ben hogy ne csak villogjon adjon hangot is!)

Valakinek valami ötlet?


Valószínűleg sziréna. Az eredeti sziréna nálam halt meg, ugyanígy nyitásra beindult. Majd teszek fel képet, a takony amivel megpróbálták megvédeni az áramkört nem jutott el mindenhova, az enyémben egy ellenállás lába el van oxidálódva. Másik probléma az a beépíett akksi lehet. Ki akarom iktatni a beépíett akksit, csak kábelvágás ellen véd. Erről le tudok mondani, ha egyébként minden másra megszólal. :D

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.15. 19:20

Nekem úgy indul csak be a sziréna ha be riaszt a kocsi és ki akarom lőni a riasztást távirányítóval. Neked is pont ezt csinálta?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.15. 20:23

Nikon86 írta:Nekem úgy indul csak be a sziréna ha be riaszt a kocsi és ki akarom lőni a riasztást távirányítóval. Neked is pont ezt csinálta?


Az eredeti jól működött, néha riasztott (bohócorr+index) de nem szólt a sziréna. Aztán minden nyitásra beindult fél percre a sziréna.

A mostani (bontott), ha betörést szimulálok működik de néha ha kinyitnak mellettem egy autót távval beriaszt, vagy ha zárva van elkezdi villogatni a bohócorrot meg körbe az indexszeket de nem szól a sziréna.

Most szétvágtam az eredeti szirénát, helyre hozom az oxidált forrasztást valamint kiiktatom a Ni-Cd akksit belőle. Elvileg amíg jó az autó akksija, áram alatt lesz a sziréna tehát riasztásra szólnia kell.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.16. 11:46

Majd küldj egy csomó fotót aztán nekiállok én is szétbontani a szirénát, hátha javítható.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.16. 13:04

Sziasztok!
Az autó egy E39 530d automata 135kw, 2000.03-as autó.
Amit egy pár hete tapasztalok, hogy pályán 5-ösbe letilt kb. 2000-es fordulatnál (110-120km/h) . Érdekes, hogy visszaváltva 4-esbe engedi, hogy pörögjön, bár üzemi állapotban, kisebb fordulatoknál sincs meg az az erő ami volt...
A másik amikor manuálba van és megállok egy pirosnál csak 2-esbe váltja vissza, ha húzok rajta egyet akkor beteszi 1-esbe is, de magától soha.
Mit lenne érdemes megnézni, tudtok e javasolni valakit Budapesten? Esetleg a váltó le tudja így szabályozni vagy adagoló?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.16. 19:46

Domi0207 írta:Sziasztok!
Az autó egy E39 530d automata 135kw, 2000.03-as autó.
Amit egy pár hete tapasztalok, hogy pályán 5-ösbe letilt kb. 2000-es fordulatnál (110-120km/h) . Érdekes, hogy visszaváltva 4-esbe engedi, hogy pörögjön, bár üzemi állapotban, kisebb fordulatoknál sincs meg az az erő ami volt...
A másik amikor manuálba van és megállok egy pirosnál csak 2-esbe váltja vissza, ha húzok rajta egyet akkor beteszi 1-esbe is, de magától soha.
Mit lenne érdemes megnézni, tudtok e javasolni valakit Budapesten? Esetleg a váltó le tudja így szabályozni vagy adagoló?

Mindenképp adagoló :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.16. 22:35

attila94 írta:
Nikon86 írta:Nekem úgy indul csak be a sziréna ha be riaszt a kocsi és ki akarom lőni a riasztást távirányítóval. Neked is pont ezt csinálta?


Az eredeti jól működött, néha riasztott (bohócorr+index) de nem szólt a sziréna. Aztán minden nyitásra beindult fél percre a sziréna.

A mostani (bontott), ha betörést szimulálok működik de néha ha kinyitnak mellettem egy autót távval beriaszt, vagy ha zárva van elkezdi villogatni a bohócorrot meg körbe az indexszeket de nem szól a sziréna.

Most szétvágtam az eredeti szirénát, helyre hozom az oxidált forrasztást valamint kiiktatom a Ni-Cd akksit belőle. Elvileg amíg jó az autó akksija, áram alatt lesz a sziréna tehát riasztásra szólnia kell.


Arra gondoltam, mivel régóta nem üzemelt ez a riasztó mert egy bontott kocsiból van (USA be hajózás kitudja mennyit állt még itt ott akku nélkül) lehet csak szimplán lemerült a sziréna akkuja. Most éjjelre visszatettem a biztositekot hátha feltölti és akkor működik rendesen. Egy próbát megér. Ha így is szar akkor rendelek egy másik szirénát az majd biztosan megoldja.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.17. 07:05

Nikon86 írta:
attila94 írta:
Nikon86 írta:Nekem úgy indul csak be a sziréna ha be riaszt a kocsi és ki akarom lőni a riasztást távirányítóval. Neked is pont ezt csinálta?


Az eredeti jól működött, néha riasztott (bohócorr+index) de nem szólt a sziréna. Aztán minden nyitásra beindult fél percre a sziréna.

A mostani (bontott), ha betörést szimulálok működik de néha ha kinyitnak mellettem egy autót távval beriaszt, vagy ha zárva van elkezdi villogatni a bohócorrot meg körbe az indexszeket de nem szól a sziréna.

Most szétvágtam az eredeti szirénát, helyre hozom az oxidált forrasztást valamint kiiktatom a Ni-Cd akksit belőle. Elvileg amíg jó az autó akksija, áram alatt lesz a sziréna tehát riasztásra szólnia kell.


Arra gondoltam, mivel régóta nem üzemelt ez a riasztó mert egy bontott kocsiból van (USA be hajózás kitudja mennyit állt még itt ott akku nélkül) lehet csak szimplán lemerült a sziréna akkuja. Most éjjelre visszatettem a biztositekot hátha feltölti és akkor működik rendesen. Egy próbát megér. Ha így is szar akkor rendelek egy másik szirénát az majd biztosan megoldja.


Hát egész éjjel töltötte elméletileg, mert a biztosíték a helyén volt. Aztán reggel vártam a csodát... hát csak simán a központizár nyitására beindult a sziréna... ezek szerint halott a dolog. Rendelek egy másikat hozzá, ezt a rosszat meg szétszedem hátha meglesz a hibája. :(

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.17. 18:38

Nikon86 írta:
Nikon86 írta:
attila94 írta:
Nikon86 írta:Nekem úgy indul csak be a sziréna ha be riaszt a kocsi és ki akarom lőni a riasztást távirányítóval. Neked is pont ezt csinálta?


Az eredeti jól működött, néha riasztott (bohócorr+index) de nem szólt a sziréna. Aztán minden nyitásra beindult fél percre a sziréna.

A mostani (bontott), ha betörést szimulálok működik de néha ha kinyitnak mellettem egy autót távval beriaszt, vagy ha zárva van elkezdi villogatni a bohócorrot meg körbe az indexszeket de nem szól a sziréna.

Most szétvágtam az eredeti szirénát, helyre hozom az oxidált forrasztást valamint kiiktatom a Ni-Cd akksit belőle. Elvileg amíg jó az autó akksija, áram alatt lesz a sziréna tehát riasztásra szólnia kell.


Arra gondoltam, mivel régóta nem üzemelt ez a riasztó mert egy bontott kocsiból van (USA be hajózás kitudja mennyit állt még itt ott akku nélkül) lehet csak szimplán lemerült a sziréna akkuja. Most éjjelre visszatettem a biztositekot hátha feltölti és akkor működik rendesen. Egy próbát megér. Ha így is szar akkor rendelek egy másik szirénát az majd biztosan megoldja.


Hát egész éjjel töltötte elméletileg, mert a biztosíték a helyén volt. Aztán reggel vártam a csodát... hát csak simán a központizár nyitására beindult a sziréna... ezek szerint halott a dolog. Rendelek egy másikat hozzá, ezt a rosszat meg szétszedem hátha meglesz a hibája. :(


A bontottban nagy eséllyel ugyanúgy el lesz fáradva az akksi. Újonnan lehet kapni? Mármint nem bontatlan több évest, mert állásában ugyanúgy megpusztulhat az akksija.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.20. 20:57

attila94 írta:
Nikon86 írta:
Nikon86 írta:
attila94 írta:
Nikon86 írta:Nekem úgy indul csak be a sziréna ha be riaszt a kocsi és ki akarom lőni a riasztást távirányítóval. Neked is pont ezt csinálta?


Az eredeti jól működött, néha riasztott (bohócorr+index) de nem szólt a sziréna. Aztán minden nyitásra beindult fél percre a sziréna.

A mostani (bontott), ha betörést szimulálok működik de néha ha kinyitnak mellettem egy autót távval beriaszt, vagy ha zárva van elkezdi villogatni a bohócorrot meg körbe az indexszeket de nem szól a sziréna.

Most szétvágtam az eredeti szirénát, helyre hozom az oxidált forrasztást valamint kiiktatom a Ni-Cd akksit belőle. Elvileg amíg jó az autó akksija, áram alatt lesz a sziréna tehát riasztásra szólnia kell.


Arra gondoltam, mivel régóta nem üzemelt ez a riasztó mert egy bontott kocsiból van (USA be hajózás kitudja mennyit állt még itt ott akku nélkül) lehet csak szimplán lemerült a sziréna akkuja. Most éjjelre visszatettem a biztositekot hátha feltölti és akkor működik rendesen. Egy próbát megér. Ha így is szar akkor rendelek egy másik szirénát az majd biztosan megoldja.


Hát egész éjjel töltötte elméletileg, mert a biztosíték a helyén volt. Aztán reggel vártam a csodát... hát csak simán a központizár nyitására beindult a sziréna... ezek szerint halott a dolog. Rendelek egy másikat hozzá, ezt a rosszat meg szétszedem hátha meglesz a hibája. :(


A bontottban nagy eséllyel ugyanúgy el lesz fáradva az akksi. Újonnan lehet kapni? Mármint nem bontatlan több évest, mert állásában ugyanúgy megpusztulhat az akksija.

Tegnap műkedvelésből, meg mert a hatosban panaszkodik a sziréna akkujára, szétvágtam egyet. 7,2V-os Varta akksipack van benne, 3 levelű lóhere alakban, mint egy spinner. Isten tudja mióta állt a műhelyben, 7,5V-ot mértem az akksin, gyaníthatóan még jó. 3 csavar tartotta össze és körbe van ragasztva szilikontömítővel. Nem jön szét könnyen, az egyik felén 1 perem, a másikon 2 perem van, közte ki van töltve ragasztóval és a 2 perem közé van benyomva a másik fele. Remélem érthetően írtam le. Külső peremet körbe lehet vágni, de belül nem. Kis külső peremet letörve már szét lehet feszíteni óvatosan. Csavaroknál is ragasztva van ahol összefekszik a két fél. Csatlakozó tűlábai a berögzített panelon vannak, leszedésnél vigyázni kell, mert az esetlegesen ferdén feszegetett, leemelt fedél összekócolja őket, mivel a panel a másik felébe van rögzítve. Csati a tövénél zselével tömítve. Hajrá!!! :hangos: :wink:
Hozzászólás küldése

VigLink badge