2017.04.09. 09:04
Gallaca írta:Malter írta:Sziasztok!
Beírom ide is, hátha..
Adott egy 2002-es 530d touring, friss vétel. Lenne egy olyan gondom, hogy a memóriás ülést a kézikönyv leírása szerint nem tudom újraprogramozni.
A leírás szerint beállítás után gyújtáson kellene a M memória gombot benyomni, akkor az világít, és utána az 1,2,3 gombok egyikének megnyomásával valamelyikre elmenteni, M gomb világítása kialszik.
Nekem ott elbukik a dolog, hogy az M gomb eleve nem kezd el világítani! A korábban memorizált pozíciókat az ülés/kormány/tükrök felveszik, de nem tudok elmenteni újat. Lehet, én vagyok a láma....
Köszi előre is a segítséget.
Hátha le leszel baltázva, hogy több helyre beírod?
2017.04.09. 11:41
bzsoltie írta:Hirdetnek Ebay-en 100-200$-os teljes lengőkar-készleteket, de soha meg sem fordult a fejemben ilyet venniatti523i írta:az is lényeges milyen minőségü alkatrészeket rakatsz bele,mert a legtöbb utángyártott cuccal csak a szopás van.
Futómű alkatrészekből amikor van rá lehetőség mindig a Lemfördert veszem. Így legtöbbször kicsiszolt cikkszámú gyári alkatrészt kapok. Ami most a felsoroltakból most kivételt képez, az az
- első toronyszilentek – semmi (!) jelölés/szám nincs rajtuk, ezek miatt nagyon aggódom,
- első tengely első lengőkarszilentek – ZF felirat szerepel rajtuk,
- hátsó tengely felső-első és felső-hátsó lengőkarszilentek – MOOG márkájúak, nem volt Lemförder,
- első diffi tartó szilent – Meyle márkájú, nem volt Lemförder.
Nem tagadom, ott motoszkál bennem a gondolat – mi van, ha rosszabb lesz?Mivel volt rossz tapasztalatod?atti523i írta:ezt tapasztalatból mondomA kormánymű is felvetődött, mint hibalehetőség, de arra jutottam nincs baja. Kipattintott összekötőkkel megrángattam minden irányba a fogasléc mindkét végét, de semmi játéka nincs. A fogasléc nem rozsdás, nem száraz, szép zsíros. Olajszivárgás sincs. Miként máshogy lehetne tetten érni a kormánymű hibát?hamoriarpi írta:Kormányműved hibátlan?Hogy jártál annak idején?hamoriarpi írta:Nehogy úgy járj, mint én annak idején...
2017.04.11. 20:04
2017.04.11. 20:33
gkali írta:Sziasztok!
Jellemző a szenzor meghibásodására ez a hektikus viselkedés ? Ha venni kell, ebből csak a gyári igaz ?
2017.04.12. 11:23
gytom80 írta:Sziasztok!
1997.08. havi 23iA (steptronic) kocsimmal a következő a problémám. Sokat eszik, ezért elvittem diagra illetve Co mérésre is, mivel városban nagyon szolid használat mellett is 18 litert fogyaszt, országúton olyan 10 körül. A Co mérés során megállapítottuk, ami a kipufogó szaga alapján amúgy is gyanús volt, hogy magas a Co. Alapjáraton még éppen éppen jók az értékek, de fordulaton a Co érték 7,5-ig is felmegy. (igen, nem 0,75, hanem 7,5 sajnos). A rendelkezésre álló diagnosztika következetesen, törlést követően nagyon rövid időn belül mindig ezt tárolja be: 1-es hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve / lambda szenzorvezérlési határérték, hengersor 2. Az autóban 2 hónapos lambdák vannak, BMW cikkszám alapján rendelt siemens rendszerű Denso szondák. Élő adatban az jött ki, hogy az 1-3 hengersoron lévő szonda alapjáraton dolgozik, ugyan úgy a kettes is. Majd mikor fordulaton tartjuk a kocsit, az 1-es hengersoron lévő szonda kiakad 0,4 és 0,5 volt körül valahol, megáll, és nem szabályoz tovább, míg a 2-es hengersoron dolgozik tovább a szonda. A szondákat megcseréltük, hogy a hiba átvándorol e a 2-es hengersorra, de nem, ugyan úgy az 1-3 henger vezérlő szondája akad ki. Ezek után felcseréltük a gyertyákat (amúgy újak), a trafókat, az injektorokat, de a probléma ugyan ott maradt, a betárolt hiba is a fentebb leírt maradt. Ezek után még egy másik 23i gyári siemens szondáit is betettük az autóba, de a fenti probléma maradt. Jelenleg itt tartunk, illetve csütörtökön egy villamossági szaki elkezdi talán azt kivizsgálni, hogy nem e esetleg a motorvezérlőhöz nem jut el a megfelelő adat, a vezérlő hibája miatt.
Nekem felmerült még az is, hogy esetleg olyan lehetetlen helyen kap fals levegőt ami ilyen zavart eredményez, de erre minden szerelő eddig azt mondta, akkor nem csak ott, az 1-3 hengernél lenne a probléma. Illetve egy valaki volt, aki azonnal azt mondta, biztos valami fals levegő, vákuum probléma lehet.
Igyekeztem viszonylag részletesen leírni a problémát, remélem valakinek lesz valami ötlete, vagy akár hasonló tapasztalata, nem szeretnék vaktában cserélgetni semmit. Köszönöm előre is a válaszokat! -Tamás-
2017.04.12. 14:32
Ez a probléma nálam a futóműgenerállal nem oldódott meg. Én már lassan ott tartok, hogy kezd beigazolódni az első félelmem: nem marad más, mint a váltó. A tiéd is automata? Ha üresben fékezel, te sem érzékeled a hibát?dreizwanzig írta:ugyanez a szakaszos fekezes problemam van nekem is. Jovo heten kerul be az uj Lemförder lengokar szett. Kivancsi vagyok, hogy megoldja-e a gondot. Az elso futomu tobbi resze meg mar ki lett cserelve, szinten Lemförderre.
2017.04.12. 18:45
gytom80 írta: Nem gyári légtömeg mérő volt a kocsiban, hanem Bosch márkájú. Vettem bontott gyárit, 2 nap és kb. 80 km után az ellenőrző mérések szerint is a probléma megoldódott, nincs hiba kód sem a kocsiban.
2017.04.12. 19:01
Padre540 írta:gytom80 írta: Nem gyári légtömeg mérő volt a kocsiban, hanem Bosch márkájú. Vettem bontott gyárit, 2 nap és kb. 80 km után az ellenőrző mérések szerint is a probléma megoldódott, nincs hiba kód sem a kocsiban.
A gyári BMW jeles is Bosch,annyi,hogy az autódban lévő elromlott.
2017.04.12. 22:10
2017.04.13. 10:50
hamoriarpi írta:Padre540 írta:gytom80 írta: Nem gyári légtömeg mérő volt a kocsiban, hanem Bosch márkájú. Vettem bontott gyárit, 2 nap és kb. 80 km után az ellenőrző mérések szerint is a probléma megoldódott, nincs hiba kód sem a kocsiban.
A gyári BMW jeles is Bosch,annyi,hogy az autódban lévő elromlott.
Létezik-e belső infó a BMW-dobozos Bosch és a Bosch-dobozos Bosch termékek QC utáni sorolásáról? Légtömegmérő, AC, porlasztó, szenzorok, stb...
2017.04.14. 21:28
Padre540 írta:hamoriarpi írta:Padre540 írta:gytom80 írta: Nem gyári légtömeg mérő volt a kocsiban, hanem Bosch márkájú. Vettem bontott gyárit, 2 nap és kb. 80 km után az ellenőrző mérések szerint is a probléma megoldódott, nincs hiba kód sem a kocsiban.
A gyári BMW jeles is Bosch,annyi,hogy az autódban lévő elromlott.
Létezik-e belső infó a BMW-dobozos Bosch és a Bosch-dobozos Bosch termékek QC utáni sorolásáról? Légtömegmérő, AC, porlasztó, szenzorok, stb...
Csak a kicsiszolt jeles alkatrészekről van információm.A beszállító nem tárolhatja összeszerelt állapotban a gyári alkatrészeket.Ha nincs elég megrendelés a BMW részéről,akkor összeszerelik nem gyári minőségű alkatrésszel,kicsiszolják a BMW logót és megy a piacra.
2017.05.06. 10:03
2017.05.06. 10:12
dez írta:Sziasztok, tegnap tapasztaltam az 530i-n, hogy kiálláskor kicsit remegett az autó alapjáraton, de utána semmi gond nem volt. Ma reggel ismét ezt éreztem, és fel is villant a motorelektronika hibalámpa a műszerfalon. Olvastam, hogy valamelyik hengernél nem mehet a gyújtó trafó... passzolom. Valakinek ötlete/tapasztalata ezzel? köszi!
2017.05.07. 10:00
kzolee írta:Padre540 írta:hamoriarpi írta:Padre540 írta:gytom80 írta: Nem gyári légtömeg mérő volt a kocsiban, hanem Bosch márkájú. Vettem bontott gyárit, 2 nap és kb. 80 km után az ellenőrző mérések szerint is a probléma megoldódott, nincs hiba kód sem a kocsiban.
A gyári BMW jeles is Bosch,annyi,hogy az autódban lévő elromlott.
Létezik-e belső infó a BMW-dobozos Bosch és a Bosch-dobozos Bosch termékek QC utáni sorolásáról? Légtömegmérő, AC, porlasztó, szenzorok, stb...
Csak a kicsiszolt jeles alkatrészekről van információm.A beszállító nem tárolhatja összeszerelt állapotban a gyári alkatrészeket.Ha nincs elég megrendelés a BMW részéről,akkor összeszerelik nem gyári minőségű alkatrésszel,kicsiszolják a BMW logót és megy a piacra.
Egyszerűbben: Hitványabb, mint a gyári, de jobb, mint a kínai másolat. De legalább 50% esély van rá, hogy működik, nem nulla.
2017.05.07. 10:11
Padre540 írta:hamoriarpi írta:Padre540 írta:gytom80 írta: Nem gyári légtömeg mérő volt a kocsiban, hanem Bosch márkájú. Vettem bontott gyárit, 2 nap és kb. 80 km után az ellenőrző mérések szerint is a probléma megoldódott, nincs hiba kód sem a kocsiban.
A gyári BMW jeles is Bosch,annyi,hogy az autódban lévő elromlott.
Létezik-e belső infó a BMW-dobozos Bosch és a Bosch-dobozos Bosch termékek QC utáni sorolásáról? Légtömegmérő, AC, porlasztó, szenzorok, stb...
Csak a kicsiszolt jeles alkatrészekről van információm.A beszállító nem tárolhatja összeszerelt állapotban a gyári alkatrészeket.Ha nincs elég megrendelés a BMW részéről,akkor összeszerelik nem gyári minőségű alkatrésszel,kicsiszolják a BMW logót és megy a piacra.
2017.05.07. 15:04
2017.05.07. 16:22
valta írta:Sziasztok
Lenne egy "számomra" érdekes hiba.Elindulás után kb. 10 km -el kigyullad az olaj lámpa,de nem pirosan,hanem sárgán.A kocsi leállitása után is égve marad ez a piktogramm.Újra inditás után elalszik.
Mi lehet a baj. ill. a megoldás?
Előre is köszönöm az épitő jellegü válaszokat
2017.05.07. 17:01
muhaati írta:valta írta:Sziasztok
Lenne egy "számomra" érdekes hiba.Elindulás után kb. 10 km -el kigyullad az olaj lámpa,de nem pirosan,hanem sárgán.A kocsi leállitása után is égve marad ez a piktogramm.Újra inditás után elalszik.
Mi lehet a baj. ill. a megoldás?
Előre is köszönöm az épitő jellegü válaszokat
Kevés a motorolaj. - 1 liter. ( vagy elromlott az érzékelő )
2017.05.26. 20:51
2017.05.30. 19:38