* *
Pontos idő: 2018.10.20. 14:52

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 991 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 46, 47, 48, 49, 50
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.09.13. 06:21 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.03.27. 03:03
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
530d-n nehéz a kormány. A servotronic nem kap alapjáraton csak 6,5 voltot. Direktbe raktam rá 12voltot,akkor tökéletesen működik. Mi adja neki ezt a jelet? Gondolom az romlott el....


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.09.13. 09:28 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5671
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 812 alkalommal
Kapott köszik: 1808 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
pinyo írta:
Sziasztok!
530d-n nehéz a kormány. A servotronic nem kap alapjáraton csak 6,5 voltot. Direktbe raktam rá 12voltot,akkor tökéletesen működik. Mi adja neki ezt a jelet? Gondolom az romlott el....

GM modul.

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: pinyo
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.06. 17:29 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.03. 19:53
Hozzászólások: 167
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Adott köszi: 86 alkalommal
Kapott köszik: 36 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok, egy pici tapasztalatra lenne szükségem tőletek. :oops:

Próbálkozok egy futómű felújítással. Szerelő kicserélt elől két lengőkart, két axiál+összekötőt, azokat a kis stabilizátorokat egy párat (ezek mind lemförder) toronycsapágyakat (SKF) lengéscsillapítókat (monroe).
Persze előtte futóműves átnézte miket kell cserélni. A gátlókat meg a toronycsapágyat nem mondta, de gondoltam kicserélem mert a gyáriak voltak benne. Utána futóműves beállította.

Sajnos nem jött a várt eredmény. Azóta nagyon csökkent a futómű komfortérzete. Kemény lett, mintha oda lenne ragasztva az úthoz. Komolyan el fogom harapni a nyelvemet. Ettől sokkal jobb volt az eredeti gátlókkal.
Ezt teszteltem 17es nyári és 16os téli gumikkal, a klasszikus méretekkel, nyomással is kísérletezve.

Hát tudjátok ez a történet elég komoly összeg volt egy egyszerű mentős fizetéshez mérve, persze, hogy szeretném ha rendben lenne az autó. :(

Azokra gondoltam, hogy nem monroe lengéseket kellett volna hanem shacs-t? Pedig jókat mondtak róla. Vagy a rugókat is kellene cserélni? Nem rozsdásak de gyáriak. Vagy lehet, hogy összeszerelési probléma? Nem szakszerviz csinálta azt aláírom. Az alkatrészek unix és bárdi elvileg nem kínai.

Tudom, hogy összetett dolog a futómű, elolvastam itt mind az 50 oldalt, de ha mégis van tapasztalat -e téren hálásan venném a segítséget.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.06. 17:43 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 495
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 58 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
NagySándor írta:
Sziasztok, egy pici tapasztalatra lenne szükségem tőletek. :oops:

Próbálkozok egy futómű felújítással. Szerelő kicserélt elől két lengőkart, két axiál+összekötőt, azokat a kis stabilizátorokat egy párat (ezek mind lemförder) toronycsapágyakat (SKF) lengéscsillapítókat (monroe).
Persze előtte futóműves átnézte miket kell cserélni. A gátlókat meg a toronycsapágyat nem mondta, de gondoltam kicserélem mert a gyáriak voltak benne. Utána futóműves beállította.

Sajnos nem jött a várt eredmény. Azóta nagyon csökkent a futómű komfortérzete. Kemény lett, mintha oda lenne ragasztva az úthoz. Komolyan el fogom harapni a nyelvemet. Ettől sokkal jobb volt az eredeti gátlókkal.
Ezt teszteltem 17es nyári és 16os téli gumikkal, a klasszikus méretekkel, nyomással is kísérletezve.

Hát tudjátok ez a történet elég komoly összeg volt egy egyszerű mentős fizetéshez mérve, persze, hogy szeretném ha rendben lenne az autó. :(

Azokra gondoltam, hogy nem monroe lengéseket kellett volna hanem shacs-t? Pedig jókat mondtak róla. Vagy a rugókat is kellene cserélni? Nem rozsdásak de gyáriak. Vagy lehet, hogy összeszerelési probléma? Nem szakszerviz csinálta azt aláírom. Az alkatrészek unix és bárdi elvileg nem kínai.

Tudom, hogy összetett dolog a futómű, elolvastam itt mind az 50 oldalt, de ha mégis van tapasztalat -e téren hálásan venném a segítséget.

lemfőrder szerintem jó,skf torony elméletileg jó,persze csapágynál már hallottam rosszat,gyártják törökben is.szerintem monroe a gyenge pont.jobb lett volna sachs vagy boge.persze itt is van állítólag német és máshol gyártott.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atti523i az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.06. 19:30 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 343
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 270 alkalommal
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atti523i írta:
NagySándor írta:
Sziasztok, egy pici tapasztalatra lenne szükségem tőletek. :oops:
Próbálkozok egy futómű felújítással.

lemfőrder szerintem jó,skf torony elméletileg jó,persze csapágynál már hallottam rosszat,gyártják törökben is.szerintem monroe a gyenge pont.jobb lett volna sachs vagy boge.persze itt is van állítólag német és máshol gyártott.

Szerintem nem kell aggódni.
Új lengéscsillapítók és új szilentek. A rugóval együtt ez a hármas adja a komfortérzetet.
Újak és még kemények, ennyi. Majd idővel lágyulnak.
Jó lesz az a Monroe. Nekem csak az esztétikai kivitelezése nem tetszik, szebben is összerakhatnák és feliratozhatnák.
Én Bilstein B4-et tettem be mindenhová, ezek is kemények és olyasmi árkategória mint a Monroe.
Mindezt nem is kell szakszerviznek csinálni. Ha súlyozva lett beállítva a futómű, akkor nem nagyon lehet elbaltázni.
:szerintem


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.06. 21:34 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 495
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 58 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
atti523i írta:
NagySándor írta:
Sziasztok, egy pici tapasztalatra lenne szükségem tőletek. :oops:
Próbálkozok egy futómű felújítással.

lemfőrder szerintem jó,skf torony elméletileg jó,persze csapágynál már hallottam rosszat,gyártják törökben is.szerintem monroe a gyenge pont.jobb lett volna sachs vagy boge.persze itt is van állítólag német és máshol gyártott.

Szerintem nem kell aggódni.
Új lengéscsillapítók és új szilentek. A rugóval együtt ez a hármas adja a komfortérzetet.
Újak és még kemények, ennyi. Majd idővel lágyulnak.
Jó lesz az a Monroe. Nekem csak az esztétikai kivitelezése nem tetszik, szebben is összerakhatnák és feliratozhatnák.
Én Bilstein B4-et tettem be mindenhová, ezek is kemények és olyasmi árkategória mint a Monroe.
Mindezt nem is kell szakszerviznek csinálni. Ha súlyozva lett beállítva a futómű, akkor nem nagyon lehet elbaltázni.
:szerintem

nálad a b4 normál vagy sport futóműnél van?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.06. 21:45 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 343
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 270 alkalommal
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atti523i írta:
nálad a b4 normál vagy sport futóműnél van?

Eredetileg M-tech futóműves lenne, de én normál lengéscsillapítókat raktam be, amiknek hosszabb a rúdja és szerintem az elsőnek a tubusa is.
Elvileg a rugó és a gátló adná meg a hasmagasságot, de ez elöl magasabb lett mint volt, rugó ide vagy oda.
Ja és a toronycsapágyakat se feledjük a magasság behatárolójaként, ugyanis például a Febi 1 cm-rel alacsonyabb mint a Sachs!
Meg az új tányérgumik, az is pár mm + ...
Szóval elöl nem tetszik az eredmény.
Kicsit eltoltam a témát, de a válasz benne van...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.06. 22:31 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 495
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 58 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
atti523i írta:
nálad a b4 normál vagy sport futóműnél van?

Eredetileg M-tech futóműves lenne, de én normál lengéscsillapítókat raktam be, amiknek hosszabb a rúdja és szerintem az elsőnek a tubusa is.
Elvileg a rugó és a gátló adná meg a hasmagasságot, de ez elöl magasabb lett mint volt, rugó ide vagy oda.
Ja és a toronycsapágyakat se feledjük a magasság behatárolójaként, ugyanis például a Febi 1 cm-rel alacsonyabb mint a Sachs!
Meg az új tányérgumik, az is pár mm + ...
Szóval elöl nem tetszik az eredmény.
Kicsit eltoltam a témát, de a válasz benne van...

ez a futómű nagy macera :D nálam is b4 van,m-tech-nek megfelelő eibach rugókkal.nálam a magassággal nincs gond,de a feszesség nagyobb sebességnél nincs meg.puha a futómü.a torony csapágy is cserélve lett,de nem emlékszem már hogy milyen márka.mindenkinél más a "jó",nekem jó a magasság,nálad nem.nálad jó a komfort érzet nálam nem./ezt mondom 3 rugógarnitúra+kárászy által feújított gyári teló csere után/


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atti523i az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.06. 22:38 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.04.14. 20:36
Hozzászólások: 72
Adott köszi: 26 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 25d/30d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
én sachs advantage raktam használt mtech rugóval, z4 toronycsapággyal(alacsonyabb 1 centivel) az elején jó kemény volt de most cirka 2 hónap után nagyon komfortos.. szerintem is csak egy kis idő.. én kb tízezret mentem. viszont a monroe sachs felárat már csak azért is megérte volna, hogy az aluházas, nem fog rozsdásodni, mint a 2 éves hátsó monroek..

_________________
Aki kérdez hülye. Aki nem kérdez, az is marad.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.07. 09:44 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 343
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 270 alkalommal
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Igen, ehhez az E39 futómű mizériához kell némi tapasztalat, amit pár garnitúra eltesztelése fog megadni mindenkinek akinek ez lényeges.

Így esett, hogy nekem is van egy még nulla km-es, be nem szerelt, M-tech Monroe gátlós, komplett első rugóstagom, egy furcsa gyártási hibából eredő fiaskó miatt. Utána ahogy rajtam maradt a gátló én meg felszereltem amivel kell és most van egy teljes pót pár előre. Normál gyári rugót nyomtam a tányérok közé. Kíváncsi leszek egyszer ha felhasználom, hogy mi a különbség.

Továbbá, bár ezek a dolgok itt OFF-nak számítanak, tervezem, hogy kipróbálok egy állítható készletet is. Nálam a maximális sebesség soha nem megy 110 fölé és ahol 50, ott nekem 45, tehát a kisebb terhelhetőség engem nem zavar. Az annál inkább, ha nem ül rá a kasztni a kerekekre. Természetesen nem tenném a talajig, de most a normál magasságán, ahol a sárvédőív követi az abroncs ívét olyan 4 cm-es távval, nekem nem tetszik, nem néz ki SUV-osan, de nekem magas. Hátul szépen ráül, de elöl nem bukik le, olyan amerikaias a beállása, azok voltak olyanok a 70-90-es években, hogy az elejük magasabban állt mint a hátuk.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szervókormány gond + futómű
HozzászólásElküldve: 2018.10.07. 10:51 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.03. 19:53
Hozzászólások: 167
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Adott köszi: 86 alkalommal
Kapott köszik: 36 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Köszi a tapasztalatokat!

Akkor várok kicsit és tesztelem a Monroe-t. Régebben volt egy 6os Audim, azokra is Monroe-t vettem és nagyon jó lett akkoriban. Ezért választottam most is ezt. Nem néztem mélyebben utána, aztán ahogy vettük ki a négy eredetit, láttam hogy Sachs és benne a BMW logó. Alumínium valóban és teljesen jó állapotban vannak. Hogy eredetiek-e nem tudom, de ha nem, az tuti, hogy még a németek cserélték gyárira 10 éve. Bár elől-hátul cseréltem ez a felár már nem osztott-szorzott volna. :facepalm: Na mind1 most már. Marad ez és ha nagyon nem hozza a várt eredményt, megyek Sachs és új rugó irányba.

Köszi még egyszer! :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 991 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 46, 47, 48, 49, 50

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator