Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Szervókormány gond + futómű

2016.12.06. 20:06

NagyMatyas írta:
bootforce írta:Üdv Tapasztaltabbak,

A sok szervógond mellé hozok egy kis változatosságot :)

Ezen a képen található 1-es számú alkatrész alsó 2-es számú csavarjánál "kotyog" a csuklóm.
Tekerés irányba mozog, ha le van állítva a kocsi, mellette állok és kicsiket mozgatom a kormányt még hallani is lehet.
Kitapogattam mikor más mozgatta a kormányt.

Kérdésem:
Ez másnak is fennáll? Ez probléma?


e39 523i sedan, 1999.06.17-én született.


Köszi.


Minimális játéka van. Kérdés,hogy te mit érzel és látsz. Ha egy helyben rángatva van a kormány, akkor akár hallható is lehet, de önmagában nem gondolnám hibának. Ha menet közben kopog, vagy vannak irányításbeli anomáliák, akkor érdemes elgondolkodni a cserén.



Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.

Re: Szervókormány gond + futómű

2016.12.06. 20:21

Az attól függ, hogy 19x10-es vagy 16x6,5-es felniken gurulsz.

Re: Szervókormány gond + futómű

2016.12.06. 23:06

bootforce írta:
Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.


"Peres" gumiknál ez természetes. Ha ballonosaknál is ugyan ezt csinálja, ott nagy a baj.

Re: Szervókormány gond + futómű

2016.12.06. 23:39

atesz155 írta:
bootforce írta:
Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.


"Peres" gumiknál ez természetes. Ha ballonosaknál is ugyan ezt csinálja, ott nagy a baj.


A gyári 16"-os kerekek vannak fent. Style 33 felni, 225/55 R16 gumi. Gondolom ez ballonosnak számít :)

Tehát merre keresgéljem a problémát?
Amit eddig megnéztem / cseréltem:
- kormányösszekötő nem lóg
- 11-es számú lengőkar szilentjei és gömbcsuklói nem lógnak
- 4-es számú lengőkart cseréltem szilentekkel
- stabilizátor rúd szilenteket cseréltem (2-es)
- kutyacsontokat a hétvégén cserélem ki párban mert az egyik kopog (6-os)

Egyéb ötletek?

Köszi.

Re: Szervókormány gond + futómű

2016.12.07. 09:19

bootforce írta:
atesz155 írta:
bootforce írta:
Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.


"Peres" gumiknál ez természetes. Ha ballonosaknál is ugyan ezt csinálja, ott nagy a baj.


A gyári 16"-os kerekek vannak fent. Style 33 felni, 225/55 R16 gumi. Gondolom ez ballonosnak számít :)

Tehát merre keresgéljem a problémát?
Amit eddig megnéztem / cseréltem:
- kormányösszekötő nem lóg
- 11-es számú lengőkar szilentjei és gömbcsuklói nem lógnak
- 4-es számú lengőkart cseréltem szilentekkel
- stabilizátor rúd szilenteket cseréltem (2-es)
- kutyacsontokat a hétvégén cserélem ki párban mert az egyik kopog (6-os)

Egyéb ötletek?

Köszi.

A nyári gumim nekem is ez a méret, ugyan ez a felni, mikor az van fent akkor az enyémet is viszi a nyomvályú! A futóművem patent!
A 205-ös télivel nincs ilyen gond.

Re: Szervókormány gond + futómű

2016.12.07. 09:43

bendegúz írta:
bootforce írta:
atesz155 írta:
bootforce írta:
Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.


"Peres" gumiknál ez természetes. Ha ballonosaknál is ugyan ezt csinálja, ott nagy a baj.


A gyári 16"-os kerekek vannak fent. Style 33 felni, 225/55 R16 gumi. Gondolom ez ballonosnak számít :)

Tehát merre keresgéljem a problémát?
Amit eddig megnéztem / cseréltem:
- kormányösszekötő nem lóg
- 11-es számú lengőkar szilentjei és gömbcsuklói nem lógnak
- 4-es számú lengőkart cseréltem szilentekkel
- stabilizátor rúd szilenteket cseréltem (2-es)
- kutyacsontokat a hétvégén cserélem ki párban mert az egyik kopog (6-os)

Egyéb ötletek?

Köszi.

A nyári gumim nekem is ez a méret, ugyan ez a felni, mikor az van fent akkor az enyémet is viszi a nyomvályú! A futóművem patent!
A 205-ös télivel nincs ilyen gond.


Téli szettem nekem is 225/55 R16, viszont nem viszi a nyomvályú. Nyári 235/45 R17, azt viszont előszeretettel. Nem tudom, hogy az M-mes futóműnek van-e hozzá köze.

Re: Szervókormány gond + futómű

2016.12.07. 19:27

[/quote]
A nyári gumim nekem is ez a méret, ugyan ez a felni, mikor az van fent akkor az enyémet is viszi a nyomvályú! A futóművem patent!
A 205-ös télivel nincs ilyen gond.[/quote]

Téli szettem nekem is 225/55 R16, viszont nem viszi a nyomvályú. Nyári 235/45 R17, azt viszont előszeretettel. Nem tudom, hogy az M-mes futóműnek van-e hozzá köze.[/quote]


Nekem csak style 33 felnim van (2x5), csak 225/55 R16 gumikkal, viszom M-telen futóművel.
Menet közben nem utal semmi sem a fentebb általam taglalt kormány lógásra, sőt inkább elég közvetlen.

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.13. 20:21

Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.13. 20:25

bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?


300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék :lol: , már csak a kor miatt sem)

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.13. 20:36

NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?


300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék :lol: , már csak a kor miatt sem)

Idén meglesz a 400. :roker:
Az a kereszt felújítható?

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.13. 22:06

Sziasztok!

Olvastam itt, hogy a szervótartály szűrője miatt lehet hangja és nehézkes a kormányzás.
Szervótartályból csak a gyári, vagy utángyártott verzió is megfelelő ?

Köszi!

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.13. 22:30

bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?


300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék :lol: , már csak a kor miatt sem)

Idén meglesz a 400. :roker:
Az a kereszt felújítható?


Nem kell azt felújítani, cserélhető emberi összegért. :D

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.13. 22:50

gkali írta:Sziasztok!

Olvastam itt, hogy a szervótartály szűrője miatt lehet hangja és nehézkes a kormányzás.
Szervótartályból csak a gyári, vagy utángyártott verzió is megfelelő ?

Köszi!

Csak gyári (ZF), nem drága.
Nem a tartályszűrő eltömődése az egyetlen, ami miatt kavitálhat a szivattyú.

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.13. 23:13

NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?


300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék :lol: , már csak a kor miatt sem)

Idén meglesz a 400. :roker:
Az a kereszt felújítható?


Nem kell azt felújítani, cserélhető emberi összegért. :D

A cikkszám (32316753800) kormányoszloppal együtt dobja, nem annyira emberi összegért. :shock: Vagy benézek valamit?

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.14. 13:19

bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?


300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék :lol: , már csak a kor miatt sem)

Idén meglesz a 400. :roker:
Az a kereszt felújítható?


Nem kell azt felújítani, cserélhető emberi összegért. :D

A cikkszám (32316753800) kormányoszloppal együtt dobja, nem annyira emberi összegért. :shock: Vagy benézek valamit?


Hm, valóban elég drágácska. Valamiért, amikor E60-hoz néztem, akkor kevesebb rémlett, pedig ott is ugyan ilyen kondíciókkal érhető el.

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.14. 22:26

hamoriarpi írta:
gkali írta:Sziasztok!

Olvastam itt, hogy a szervótartály szűrője miatt lehet hangja és nehézkes a kormányzás.
Szervótartályból csak a gyári, vagy utángyártott verzió is megfelelő ?

Köszi!

Csak gyári (ZF), nem drága.
Nem a tartályszűrő eltömődése az egyetlen, ami miatt kavitálhat a szivattyú.

Olajat átöblítettem és friss van benne, de olvastam, hogy a szűrő ettől még el lehet tömődve. Szóval ez majd megy újra.
Mit kell még azon túl megnézni ? "kopott szivattyú, nagy ellenállás a rendszeren belül (túlhúzott, szoruló kormánymű). " ?
Jellemző az E39-re, hogy kissé "macsós" a kormányzás, vagy érdemes keresgélnem? Annó az E30-nál sokkal durvábban lehetett hallani, de nagyon könnyed volt tekerni.

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.02.15. 01:06

gkali írta:
hamoriarpi írta:
gkali írta:Sziasztok!

Olvastam itt, hogy a szervótartály szűrője miatt lehet hangja és nehézkes a kormányzás.
Szervótartályból csak a gyári, vagy utángyártott verzió is megfelelő ?

Köszi!

Csak gyári (ZF), nem drága.
Nem a tartályszűrő eltömődése az egyetlen, ami miatt kavitálhat a szivattyú.

Olajat átöblítettem és friss van benne, de olvastam, hogy a szűrő ettől még el lehet tömődve. Szóval ez majd megy újra.
Mit kell még azon túl megnézni ? "kopott szivattyú, nagy ellenállás a rendszeren belül (túlhúzott, szoruló kormánymű). " ?
Jellemző az E39-re, hogy kissé "macsós" a kormányzás, vagy érdemes keresgélnem? Annó az E30-nál sokkal durvábban lehetett hallani, de nagyon könnyed volt tekerni.


Nem jellemző, abszolút egyujjas a kormány :D

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.04.15. 15:32

Üdv!
Adott egy e39 523i. Túl sokáig tűrtem a szervópumpa visítását, így kicseréltem egy jó bontott darabra. Onnantól kezdve, amikor a kormány középen van, úgymond nincs terhelésen a szivattyú, kerregő nem folyamatos hang hallatszik a kormánykerék mögül. A motortèrből alapjáraton szinte semmi :shock:
Bemelegedve erősödik a hang illetve a motor fordszám emelésével is.
Viszont mihelyst fordítok egy lehelletnyit a kormányon csend van.
Szervópumpa ok, csapágya is.
Szerintetek?!

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.04.23. 16:18

Sziasztok!

Olvasgattam fel-alá a fórumot, de nem találtam hasonló hibát, talán a servotronicos rásegítés lehet a gond?!

Hidegben (mondjuk 5-10 fok alatt) indulva a szervóm egy rövid ideig szuperül működik, egy ujjal tudom tekerni a kormányt, de utána megszűnik a rásegítés (?), ami leginkább parkoláskor zavaró, amúgy nem igazán. Ha melegben indulok, akkor induláskor se jó.
Most, hogy egyik este 2 fok volt kint, megint feltűnt, hogy amíg kiálltam a parkolóhelyről, megint puha volt mint a vaj, fél percig...

Van ötletetek, hogy hol keressem a hibát?

Re: Szervókormány gond + futómű

2017.04.23. 18:24

misika írta:Sziasztok!

Olvasgattam fel-alá a fórumot, de nem találtam hasonló hibát, talán a servotronicos rásegítés lehet a gond?!

Hidegben (mondjuk 5-10 fok alatt) indulva a szervóm egy rövid ideig szuperül működik, egy ujjal tudom tekerni a kormányt, de utána megszűnik a rásegítés (?), ami leginkább parkoláskor zavaró, amúgy nem igazán. Ha melegben indulok, akkor induláskor se jó.
Most, hogy egyik este 2 fok volt kint, megint feltűnt, hogy amíg kiálltam a parkolóhelyről, megint puha volt mint a vaj, fél percig...

Van ötletetek, hogy hol keressem a hibát?


Szervóolaj?
Hozzászólás küldése

VigLink badge