2016.12.06. 20:06
NagyMatyas írta:bootforce írta:Üdv Tapasztaltabbak,
A sok szervógond mellé hozok egy kis változatosságot
Ezen a képen található 1-es számú alkatrész alsó 2-es számú csavarjánál "kotyog" a csuklóm.
Tekerés irányba mozog, ha le van állítva a kocsi, mellette állok és kicsiket mozgatom a kormányt még hallani is lehet.
Kitapogattam mikor más mozgatta a kormányt.
Kérdésem:
Ez másnak is fennáll? Ez probléma?
e39 523i sedan, 1999.06.17-én született.
Köszi.
Minimális játéka van. Kérdés,hogy te mit érzel és látsz. Ha egy helyben rángatva van a kormány, akkor akár hallható is lehet, de önmagában nem gondolnám hibának. Ha menet közben kopog, vagy vannak irányításbeli anomáliák, akkor érdemes elgondolkodni a cserén.
2016.12.06. 20:21
2016.12.06. 23:06
bootforce írta:
Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.
2016.12.06. 23:39
atesz155 írta:bootforce írta:
Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.
"Peres" gumiknál ez természetes. Ha ballonosaknál is ugyan ezt csinálja, ott nagy a baj.
2016.12.07. 09:19
bootforce írta:atesz155 írta:bootforce írta:
Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.
"Peres" gumiknál ez természetes. Ha ballonosaknál is ugyan ezt csinálja, ott nagy a baj.
A gyári 16"-os kerekek vannak fent. Style 33 felni, 225/55 R16 gumi. Gondolom ez ballonosnak számít
Tehát merre keresgéljem a problémát?
Amit eddig megnéztem / cseréltem:
- kormányösszekötő nem lóg
- 11-es számú lengőkar szilentjei és gömbcsuklói nem lógnak
- 4-es számú lengőkart cseréltem szilentekkel
- stabilizátor rúd szilenteket cseréltem (2-es)
- kutyacsontokat a hétvégén cserélem ki párban mert az egyik kopog (6-os)
Egyéb ötletek?
Köszi.
2016.12.07. 09:43
bendegúz írta:bootforce írta:atesz155 írta:bootforce írta:
Menet közben semmi hangja nincsen, teszi rendben a dolgát.
Irányításbeli anomáliák terén viszont bizonytalan vagyok mert:
adott egy nyomvályús útszakasz Pl.: Mogyoród - Fót összekötő, a nyomvályúk el tudják kormányozni az autót, ellen kell neki tartsak ami 1 kézzel olykor már megerőltető, nem tudom hogy ez normális-e.
"Peres" gumiknál ez természetes. Ha ballonosaknál is ugyan ezt csinálja, ott nagy a baj.
A gyári 16"-os kerekek vannak fent. Style 33 felni, 225/55 R16 gumi. Gondolom ez ballonosnak számít
Tehát merre keresgéljem a problémát?
Amit eddig megnéztem / cseréltem:
- kormányösszekötő nem lóg
- 11-es számú lengőkar szilentjei és gömbcsuklói nem lógnak
- 4-es számú lengőkart cseréltem szilentekkel
- stabilizátor rúd szilenteket cseréltem (2-es)
- kutyacsontokat a hétvégén cserélem ki párban mert az egyik kopog (6-os)
Egyéb ötletek?
Köszi.
A nyári gumim nekem is ez a méret, ugyan ez a felni, mikor az van fent akkor az enyémet is viszi a nyomvályú! A futóművem patent!
A 205-ös télivel nincs ilyen gond.
2016.12.07. 19:27
2017.02.13. 20:21
2017.02.13. 20:25
bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?
2017.02.13. 20:36
NagyMatyas írta:bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?
300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék , már csak a kor miatt sem)
2017.02.13. 22:06
2017.02.13. 22:30
bzsoltie írta:NagyMatyas írta:bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?
300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék , már csak a kor miatt sem)
Idén meglesz a 400.
Az a kereszt felújítható?
2017.02.13. 22:50
gkali írta:Sziasztok!
Olvastam itt, hogy a szervótartály szűrője miatt lehet hangja és nehézkes a kormányzás.
Szervótartályból csak a gyári, vagy utángyártott verzió is megfelelő ?
Köszi!
2017.02.13. 23:13
NagyMatyas írta:bzsoltie írta:NagyMatyas írta:bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?
300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék , már csak a kor miatt sem)
Idén meglesz a 400.
Az a kereszt felújítható?
Nem kell azt felújítani, cserélhető emberi összegért.
2017.02.14. 13:19
bzsoltie írta:NagyMatyas írta:bzsoltie írta:NagyMatyas írta:bzsoltie írta:Az elmúlt pár hónapban sajnos elég sokat rázta a fék a kormányt, mire le tudtam cserélni (a féket). Szervó nélkül, állóhelyzetben a kormány határozott mozgatásakor koppanó hang hallatszik. Jobbra rántva határozottabban, balra kevésbé. A fogasléc egyik végénél sem érzékelhető kottyanás. A hang forrásának én a kormányoszlopon található tengelycsukló holtjátékát vélem. Állt már szemben valaki ezzel a problémával?
300 ezres futás fölött már abszolút előfordulhat. Nem tudom, hogy a te kocsid merre tart. (Ennél kevesebbet nem feltételeznék , már csak a kor miatt sem)
Idén meglesz a 400.
Az a kereszt felújítható?
Nem kell azt felújítani, cserélhető emberi összegért.
A cikkszám (32316753800) kormányoszloppal együtt dobja, nem annyira emberi összegért. Vagy benézek valamit?
2017.02.14. 22:26
hamoriarpi írta:gkali írta:Sziasztok!
Olvastam itt, hogy a szervótartály szűrője miatt lehet hangja és nehézkes a kormányzás.
Szervótartályból csak a gyári, vagy utángyártott verzió is megfelelő ?
Köszi!
Csak gyári (ZF), nem drága.
Nem a tartályszűrő eltömődése az egyetlen, ami miatt kavitálhat a szivattyú.
2017.02.15. 01:06
gkali írta:hamoriarpi írta:gkali írta:Sziasztok!
Olvastam itt, hogy a szervótartály szűrője miatt lehet hangja és nehézkes a kormányzás.
Szervótartályból csak a gyári, vagy utángyártott verzió is megfelelő ?
Köszi!
Csak gyári (ZF), nem drága.
Nem a tartályszűrő eltömődése az egyetlen, ami miatt kavitálhat a szivattyú.
Olajat átöblítettem és friss van benne, de olvastam, hogy a szűrő ettől még el lehet tömődve. Szóval ez majd megy újra.
Mit kell még azon túl megnézni ? "kopott szivattyú, nagy ellenállás a rendszeren belül (túlhúzott, szoruló kormánymű). " ?
Jellemző az E39-re, hogy kissé "macsós" a kormányzás, vagy érdemes keresgélnem? Annó az E30-nál sokkal durvábban lehetett hallani, de nagyon könnyed volt tekerni.
2017.04.15. 15:32
2017.04.23. 16:18
2017.04.23. 18:24
misika írta:Sziasztok!
Olvasgattam fel-alá a fórumot, de nem találtam hasonló hibát, talán a servotronicos rásegítés lehet a gond?!
Hidegben (mondjuk 5-10 fok alatt) indulva a szervóm egy rövid ideig szuperül működik, egy ujjal tudom tekerni a kormányt, de utána megszűnik a rásegítés (?), ami leginkább parkoláskor zavaró, amúgy nem igazán. Ha melegben indulok, akkor induláskor se jó.
Most, hogy egyik este 2 fok volt kint, megint feltűnt, hogy amíg kiálltam a parkolóhelyről, megint puha volt mint a vaj, fél percig...
Van ötletetek, hogy hol keressem a hibát?