Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Szervókormány gond + futómű

2006.12.02. 23:58

Sziasztok!

Talán van valakinek valami 5lete, mi lehet a probléma.

Megvettem az autóm kb 5 hete, tök jo minden. Elkezdett hülyéskedni a szervókormány, amikor bejött az első pár hideg éjszaka. Reggel elindultam és nehéz volt a kormány. Leálltam, ujrainditottam és utána jo-könnyű volt megint.

Ezt rapszódikusan megcsinálta párszor, nem sokszor, általában jó volt, mignem kb 2 hete végleg elromlott valami. Dög nehéz a kormány. Kormányművem átvizsgálva, tökéletes, sehol semmi gond. Szervópumpa 3szor cserélve. Arról ami benne volt , kiderült egy tömités rossz valahol és falsch levegőt sziv, ez gond lehet. Kicserélve, 2. nem volt jo, bontott, nem is ismertük, ezért 3. -ra cserélve, ami egy 10ezer km-t futott pumpa és tuti jonak kellene lennie.

NEM jo. Nehéz még mindig a kormány, bár egy kicsit javult, de még mindig "kondizok" egész nap a városban kormánytekerés közben :)

Tanácstalanul állunk a dolog előtt. Kormánymű nem zörög, nem akad, nem nyöszörög, olaj ugye vadi uj. Voltunk kormányművesnél is, aki átnézte az egészet (és az előző USA autómat ő "kormányozta" ,tuti szakember) , és nem talált hibát. Computer nem ad hibát semmire.

Remélem tud valaki segiteni. Alapból nehéz volt a kormányom a 235 gumik miatt, de ennyire nem...

A másik: a jobb első gólyalábat cserélnem kellene, előző tulaj padkázott és elengedte az olajat, az autó eleje elpattog úthibán. Jo áron még nem találtam sehol, ha tud vki tippet, köszi :)

2006.12.03. 00:49

ha szervotronikos a kormányműved simán lehet, hogy csak nem kap sebességjelet és beállt vészüzemmódba. legalábbis ezt mesélték nekem, amikor ugyanez történt velem - mármint a véletlenszerű elnehezedés és újraindítás után tökéletes működés. 2-3-szor volt eddig ,soha nem maradt meg állandóra (kop-kop).

2006.12.03. 01:02

efer írta:ha szervotronikos a kormányműved simán lehet, hogy csak nem kap sebességjelet és beállt vészüzemmódba. legalábbis ezt mesélték nekem, amikor ugyanez történt velem - mármint a véletlenszerű elnehezedés és újraindítás után tökéletes működés. 2-3-szor volt eddig ,soha nem maradt meg állandóra (kop-kop).



de akkor a computer jelezne hibát, nem ? Én is erre gyanakodtam, de elvetettem, mert nincs hibakód.

2006.12.03. 09:27

behappy írta:
efer írta:ha szervotronikos a kormányműved simán lehet, hogy csak nem kap sebességjelet és beállt vészüzemmódba. legalábbis ezt mesélték nekem, amikor ugyanez történt velem - mármint a véletlenszerű elnehezedés és újraindítás után tökéletes működés. 2-3-szor volt eddig ,soha nem maradt meg állandóra (kop-kop).



de akkor a computer jelezne hibát, nem ? Én is erre gyanakodtam, de elvetettem, mert nincs hibakód.


Nem ismerem pontosan a jeladó működését, de előfordulhat, hogy nem küld hibaüzenetet.(Lehet, hogy küld jeleket csak téves az érték.)

2006.12.03. 11:38

behappy írta:
efer írta:ha szervotronikos a kormányműved simán lehet, hogy csak nem kap sebességjelet és beállt vészüzemmódba. legalábbis ezt mesélték nekem, amikor ugyanez történt velem - mármint a véletlenszerű elnehezedés és újraindítás után tökéletes működés. 2-3-szor volt eddig ,soha nem maradt meg állandóra (kop-kop).



de akkor a computer jelezne hibát, nem ? Én is erre gyanakodtam, de elvetettem, mert nincs hibakód.


nekem sem volt semmilyen, kormányművel összefüggő hibakód (csak a rendszeres kormányelfordulás-érzékelő hiba, amire azt mondták, hogy minden dsc-s E39-ben előfordul néha-néha, és tök fölösleges kicserélni, mert az újjal is csinálja). mivel a dsc vezérlőn keresztül kapja a sebességjelet minden (ezt is akkoriban mesélték), ennek a vezérlőnek a rendetlenkedése okozhat ilyen tüneteket. és ez a nyamvadt vezérlő tipikusan olyan, hogy a szerelőket szereti megtéveszteni: amikor ez megy tönkre, hajlamos mindenféle más érzékelők hibajeleit beírni a hibatárolóba - merthogy rajta keresztül mennek ezek a jelek. gondolom akkor leht az is, hogy fals jelet ad, vagy semmit, aztán meg nem írja be magát hibakódnak - bár mintha lenne olyan hibakód is, hogy "nincs sebességjel".
persze mindez csak találgatás :wink:

2006.12.03. 12:16

na, lehet megvan a hiba. Olvasgatva német és angol forumokat, volt pár olyan jelenség, mint az enyém. Egy Grundmodul 3 (GMIII) nevezetű vezérlőegység ment tönkre sokaknál és ez okozta az egész servogondot. Holnap utánajárok jobban.

2006.12.03. 13:27

behappy írta:na, lehet megvan a hiba. Olvasgatva német és angol forumokat, volt pár olyan jelenség, mint az enyém. Egy Grundmodul 3 (GMIII) nevezetű vezérlőegység ment tönkre sokaknál és ez okozta az egész servogondot. Holnap utánajárok jobban.



Hali behappy
Ha megvan az eredmény kérünk részletes beszámolót (mert ha nem is ilyen mértékben
de már találkoztam vele én is)

2006.12.03. 15:17

behappy írta:na, lehet megvan a hiba. Olvasgatva német és angol forumokat, volt pár olyan jelenség, mint az enyém. Egy Grundmodul 3 (GMIII) nevezetű vezérlőegység ment tönkre sokaknál és ez okozta az egész servogondot. Holnap utánajárok jobban.


ha ez megnyugtat, én is valami ilyesmit találtam: mivel a servotroniknak nincsen saját vezérlőegysége, hanem a grundmodullal van egybeépítve, annak cseréje lehet egy megoldás. pl itt:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=119150

én is kíváncsi vagyok, mi lesz a végeredmény.

2006.12.03. 17:01

efer írta:
behappy írta:na, lehet megvan a hiba. Olvasgatva német és angol forumokat, volt pár olyan jelenség, mint az enyém. Egy Grundmodul 3 (GMIII) nevezetű vezérlőegység ment tönkre sokaknál és ez okozta az egész servogondot. Holnap utánajárok jobban.


ha ez megnyugtat, én is valami ilyesmit találtam: mivel a servotroniknak nincsen saját vezérlőegysége, hanem a grundmodullal van egybeépítve, annak cseréje lehet egy megoldás. pl itt:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=119150

én is kíváncsi vagyok, mi lesz a végeredmény.

Sziasztok!

Az E-34 ben van külön egység . Ez biztos, mert nekem is van.
A bal oldali taposó burkolat alatt van. Akkora, mint egy családi gyufásdoboz. két kábel megy rá, citromsárga csatikkal.

Üdv

2006.12.24. 01:52

Na,megint okosodtam,nem is kicsit! Köszönöm!

2007.01.02. 00:43

behappy írta:na, lehet megvan a hiba. Olvasgatva német és angol forumokat, volt pár olyan jelenség, mint az enyém. Egy Grundmodul 3 (GMIII) nevezetű vezérlőegység ment tönkre sokaknál és ez okozta az egész servogondot. Holnap utánajárok jobban.


behappy!

Sikerült megoldani a problémát?
CSak azért kérdezem, mert a TIS-ben találtam egy igen mókás dolgot. Pontosan ugyanaz a jelenség, amit leírtál:

Servotronic nach Motorstart sporadisch ohne Funktion E38, E39, E53

Beanstandung: Unmittelbar nach dem Motorstart steht die Lenkunterstützung durch die Servotronic sporadisch nicht zur Verfügung. Nach Zündung aus / an ist die Servotronic wieder voll funktionsfähig. Im Grundmodul ist der Fehler 130, "Tachosignal unterbrochen" hinterlegt. Wenn der Fehler mehr als 30 mal im Fehlerspeicher gespeichert wurde, bleibt die Servotronic dauerhaft Notprogramm.
Betroffene Fahrzeuge: E38, E39, alle mit ASC 5.7 bzw. DSC 5.7 und Servotronic (SA 216)
Produktionszeitraum: 09/1998 bis 09/2000 E53, alle mit Servotronic (SA 216)
Produktionszeitraum: Serieneinsatz bis 10/2000
Vorgehensweise: Im Beanstandungsfall ist das ABS/ASC bzw. DSC-Steuergerät gemäß Reparaturanleitung RA 34 52 515 / 34 52 516 zu ersetzen.


Szóval ezt a hibajelenséget az ASC/DSC vezérlőegység hibája okozza, megoldás a csere :cry:

nehezen tekered a kormányt hidegen?

2007.01.04. 23:00

Hali!
Én is időnként hidegen kicsit nehezebben tekerem a kormányt, de csak nagyon alacsony sebességnél.
A komputer (M3box, XV.ker.Vécsey u.) azt mondta ahogy emlékszem, hogy sebesség jel hiba van. Ettől lehet a nehéz tekerés. Ha csak újra kell szoftverezni a komputert, akkor 12 eft. Ha ez nem segít akkor több minden lehet, akár vákumszívattyú is. Most ki lett törölve, meglátjuk, hogy milyen hibaüzenetek lesznek legközelebb.
Van valaki, akinek megoldották már ezt a problémát? Hol? Hol? Mennyiért?
üdv

2007.01.05. 09:18

A félreértések elkerülése végett: a TIS a BMW hivatalos álláspontját tartalmazza, tehát a gyár szerint ez a hiba oka, és ez a megoldás. És pont a 98-2000 között gyártott E39-ek érintettek.
A márkaszervízeknek ezt tudniuk kellene, hiszen a TIS pont nekik készült...

Korábban már többször volt róla szó, hogy a 99-2000-es évjáratokban túl gyakran megy tönkre az ASC/DSC vezérlőegység. (Az okot tervezési hiba miatti felmelegedésben találtuk meg, azt hiszem qqriq1 klubtárs hosszasan méregette is az egység hőmérsékletét) Nos ez annyira szériahiba, hogy a BMW kiterjesztett garancia keretében 2004-ig kicserélte ezeket az egységeket. :roll:

2007.01.05. 23:16

efer írta:A félreértések elkerülése végett: a TIS a BMW hivatalos álláspontját tartalmazza, tehát a gyár szerint ez a hiba oka, és ez a megoldás. És pont a 98-2000 között gyártott E39-ek érintettek.
A márkaszervízeknek ezt tudniuk kellene, hiszen a TIS pont nekik készült...

Korábban már többször volt róla szó, hogy a 99-2000-es évjáratokban túl gyakran megy tönkre az ASC/DSC vezérlőegység. (Az okot tervezési hiba miatti felmelegedésben találtuk meg, azt hiszem qqriq1 klubtárs hosszasan méregette is az egység hőmérsékletét) Nos ez annyira szériahiba, hogy a BMW kiterjesztett garancia keretében 2004-ig kicserélte ezeket az egységeket. :roll:

Köszi a válaszod. Naponta okosabb leszek általatok! :idea:
Ma nem volt semmi baja a kormánynak. Lehet, hogy a hibakód törlés segített rajta?
Mit csináljak, ha megint jelentkezik :?: Ha ezt a ASC/DSC vezerlő egységet cseréli ki valaki az autóján, akkor az mennyibe kerül? Hol és mennyi idő alatt csinálják meg?
Köszi szépen a segítséget. üdv. :taps:

2007.01.06. 02:06

Az egységet minden szervízben ki tudják cserélni, ahol van BMW-s számítógépük, és szerintem nem tart egy órát. Az ára viszont kellemetlen: 160-180 ezer. Úgyhogy ameddig teljesen meg nem hal, én jegelem a témát (nekem is volt hasonló gondom vele). Arra viszont érdemes figyelni, hogy feleslegesen ne cseréltessenek ki az emberrel dolgokat.
Állítólag lehet javítani is, az kevesebből megvan, de az nem gyári megoldás. Valahol megvan annak a srácnak is az elérhetősége, aki egyszer jelezte, hogy vállalja a javítását (ez egy igen komoly mikroelektonikai művelet). Ha esetleg... :wink:

2007.01.14. 00:26

Voltam Budakalászon. Azt mondták a szervora, hogy csak akkor tudják megnézni az okát, ha rajtakapják. De mire odaérek, úgy sem kemény már. Viszont ne is foglalkozzak vele, mert ha kemény is egy kicsit, amikor elindulok, pár kör és betörik olaj és oké.
A kocsim hátsó fele nagyon dübörgött-pattant (szerintem). Azt mondták erre, hogy kombibaj. Minden kombinak időnként cserélni kell hátul a négy gumi karikát, meg valami gumialátétett. Anyagár: gyári 85ezer, munkadíjjal erős 100-as. Viszont korrekt volt a szervízvezető és az is, aki nézte, mert elmondták, hogy nem kell kicserélni, mert semmi bajt nem okozhat.
Mind a kettő dologra azt mondták, hogy ne csináljak egyenlőre semmit.
Szerintetek?

2007.01.14. 19:34

kz írta:Voltam Budakalászon. Azt mondták a szervora, hogy csak akkor tudják megnézni az okát, ha rajtakapják. De mire odaérek, úgy sem kemény már. Viszont ne is foglalkozzak vele, mert ha kemény is egy kicsit, amikor elindulok, pár kör és betörik olaj és oké.
A kocsim hátsó fele nagyon dübörgött-pattant (szerintem). Azt mondták erre, hogy kombibaj. Minden kombinak időnként cserélni kell hátul a négy gumi karikát, meg valami gumialátétett. Anyagár: gyári 85ezer, munkadíjjal erős 100-as. Viszont korrekt volt a szervízvezető és az is, aki nézte, mert elmondták, hogy nem kell kicserélni, mert semmi bajt nem okozhat.
Mind a kettő dologra azt mondták, hogy ne csináljak egyenlőre semmit.
Szerintetek?


ez a betörikazolaj szerintem csak annak szól, hogy fogalmuk sincs, mi a hiba... egyébként ha az nt autonál voltál, ők jó fejek. a szerelőkkel érdemes közelebbi ismeretséget kötni, ők jobban megmondják, mi az igazság :wink:

a hátsó híd szilentje valóban kombibetegség. szerintem azért érdemes kicserélni, én is megtettem. igaz kb másfél éve volt, de ha jól emlékszem nem volt több, mint 70e, és ők cserélték. a szilentek darabja kb 13e, és négy kell belőle, a munkadíj talán 15 volt (mondjuk ez tuti emelkedett azóta). a csere után észrevehetően jobb lett az autó. persze ez szubjektív...
persze baj valóban nincs belőle, csak idegesítő.

2007.01.15. 01:12

kz írta:Voltam Budakalászon. Azt mondták a szervora, hogy csak akkor tudják megnézni az okát, ha rajtakapják. De mire odaérek, úgy sem kemény már. Viszont ne is foglalkozzak vele, mert ha kemény is egy kicsit, amikor elindulok, pár kör és betörik olaj és oké.
A kocsim hátsó fele nagyon dübörgött-pattant (szerintem). Azt mondták erre, hogy kombibaj. Minden kombinak időnként cserélni kell hátul a négy gumi karikát, meg valami gumialátétett. Anyagár: gyári 85ezer, munkadíjjal erős 100-as. Viszont korrekt volt a szervízvezető és az is, aki nézte, mert elmondták, hogy nem kell kicserélni, mert semmi bajt nem okozhat.
Mind a kettő dologra azt mondták, hogy ne csináljak egyenlőre semmit.
Szerintetek?




Én most cseréltettem a szilenteket 1 hónapja (semmi mást nem cseréltek) és nagyon jó lett az autó.Minden képpen javaslom hogy csináltasd meg.Szerintem nem fogod megbánni,igaz nem olcsó játék.
Egyébként én a Pécsi márka szervízben csináltattam,és csak ajánlani tudom mindenkinek.Nagyon korrektek,kedvessek,és a számla mellé garancia levelet is adnak.Sőt azt is meg lehetett oldani hogy megvártam még megcsinálják,mivel nem vagyok Pécsi.
Ha úgy döntesz hogy megcsináltatod,akkor ne csak a rosszat cseréltesd hanem mind a 4-et.Ha 1 rossz akkor a többinek se sok lehet hátra.
Szerintem ha így hagyod akkor a kemény ütések amiket érzel és hallasz idővel szét verik az egész futóművet.És akkor még többe fog kerülni.De ez csak az én véleményem,nem vagyok autószerelő.De az bisztos hogy a gyár nem véletlen rakta bele ezt az alkatrészt,és csak akkor látja el a feladatát ha jó.
Javítási idő=3 óra
A 4 gyári szilent ára=60000 ft
A munka díj=28000ft

2007.01.15. 01:27

Köszi az infot.
Budakalászon is hasonló az teljes ár. Na, kicsit azért több. Az anyag 85. Szigorúan gyári, ahogy mondták. KEDVEZMÉNNYEL :?: Igaz ebben ebben van pár ezerért még valami más kisebb gumi karika kicsit feljebb. Tehát 20-assal drágább és 5 eft 1 óra, tehát várhatóan az is legalább egy 20-as.
Tehát durván 105-110 eft.
üdv

2007.01.15. 10:38

kz írta:Köszi az infot.
Budakalászon is hasonló az teljes ár. Na, kicsit azért több. Az anyag 85. Szigorúan gyári, ahogy mondták. KEDVEZMÉNNYEL :?: Igaz ebben ebben van pár ezerért még valami más kisebb gumi karika kicsit feljebb. Tehát 20-assal drágább és 5 eft 1 óra, tehát várhatóan az is legalább egy 20-as.
Tehát durván 105-110 eft.
üdv


a szilent gyári száma: 33311094036
itt található (a 2-es):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP51&mospid=47558&btnr=33_0525&hg=33&fg=30

ha a bmwteile.hu-n megnézed, akkor a nettó ára 13e. ehhez képest a kedvezménnyel 85e 4 darabért kicsit erősnek tűnik. szerintem csak rávágták, anélkül, hogy megnézték volna.
milyen kis gumikarikát akarnak még cserélni? ha megnézed a képet, ez a szilent semmi más, mint egy nagy darab gumitömb (ehhez képest a 13e is soknak tűnik...), amit alulról egy fémtányér tart, a közepén meg átmegy egy bazinagy csavar. az egész cucc a hátsó hídon kiképzett lyukba megy bele. a szerelés is ezért tart sokáig: le kell emelni az egész hátsó futóművet.
szóval nem tudom mit szeretnének még cserélni. mint ahogy mondtam, én is náluk cseréltettem, ők rendelték meg a gyári cuccokat, utána megmutatták, amit kiszedtek. csak ez az egy (négy) gumitömb volt.

egyébként kedvezményt tényleg adnak. ellentétben a walissal, a bmw rabat-ot ők továbbadják a vevőnek is. :D
ha sokallod az árat, egy kontrollt esetleg megér megkérdezni pl rhantos vagy fefe klubtársakat, ők alkatrészben (is) utaznak (és még azt hiszem többen vannak itt a klubban, akik gyári alkatrészben tudnak segíteni :wink: )
Hozzászólás küldése

VigLink badge