2018.06.06. 20:15
hamoriarpi írta:Ez most komoly?
2018.06.09. 13:48
Van valamennyi, de nem annyi amennyi lehetne! Miért olyan nehéz elfogadni, hogy EGR-rel is okádja a NOxot az autó valós használattal? Kevesebbet mint nélküle, de többet mint az NEDC-ben. A bemelegedési szakaszra van kihegyezve az EGR működés, világosan látszik a motorvezérlőben az EGR mapjeiből. Ha ez sem elég, pont a napokban publikáltak egy mérést. Nem konkrétan a típus, de az Euro 3-mas dízelek benne vannak.NagyMatyas írta:Hol állítottam valótlant, amikor azt mertem mondani, hogy nem csupán különböző mérési ciklusokon történő megfeleléshez kell az EGR, hanem igenis van a való életben haszna?bzsoltie írta:A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.
A jövőben én sem kívánok reagálni a témában. Világosan látszik, hogy nem fogunk közös nevezőre jutni, további fölösleges köröket pedig én sem szeretnék futni.A 2018.06.09-ei cikk írta:Az eddig is sejthető volt – az ICCT statisztikája csak megerősíti ezt – hogy a régebbi dízelmotoros autók nitrogén-oxid-kibocsátás tekintetében csak a kötelező normát teljesítik a kötelező mérési ciklusban, de a valóságban a határérték többszörösét ereszthetik a levegőbe. Erre egyrészt korábban maga a Euro6 norma is lehetőséget adott, például a motor élettartamának drasztikus csökkenését elkerülendő, másrészt a szabvány mérési ciklus sem tükrözte a valós viszonyokat.
2018.06.09. 15:44
bzsoltie írta:Van valamennyi, de nem annyi amennyi lehetne! Miért olyan nehéz elfogadni, hogy EGR-rel is okádja a NOxot az autó valós használattal? Kevesebbet mint nélküle, de többet mint az NEDC-ben. A bemelegedési szakaszra van kihegyezve az EGR működés, világosan látszik a motorvezérlőben az EGR mapjeiből.
2018.06.09. 16:31
Én soha nem állítottam ilyet. Ezt te találtad ki. A feltételezés is sértő. Mi ezzel a célod?A te mondanivalót volt az már a kezdetőktől fogva, hogy kössétek ki parasztok, mert, ha nem tudja a valótlan körülmények között mért káros anyagkibocsátást az autó, akkor már nincs is semmi értelme.
Ezzel a működik- nem működikkel teljesen félre próbálod vezetni a népet. Vagy csak bitekben tudsz gondolkozni, ez esetben lehet nehéz lesz megértened, de szerinted ha a pillanatnyi EGR-ráta 3%, vagy az EGR-ráta 30%, van különbség szerinted mennyiségben? (=ezáltal károsanyagkibocsátásban?) Mondhatjuk mindkét esetre, hogy az EGR működik? (Igen) Mondhatjuk, hogy a ugyanúgy teljesíti a célját? (Nem) Ezért mondtam, hogy nézd meg mennyit van nyitva hidegen és ezzel szemben melegen, de te csak annyit tudtál rá mondani, hogy működik hidegen is melegen is.Az EGR működése világosan látszik, ha beülsz az autódba és autózol egy órácskát. Látni fogod, hogy gyakorlatilag durva gyorsításokon kívül mindig működik az EGR. Ha nem így látod, akkor még magadnak is jól hazudsz. Bravó!
Megfelelő műszaki állapotban kell tartani az autókat és akkor nem kell a Kendács Balázs módszereket alkalmazni. Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget?
Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget?
2018.06.09. 18:09
2018.06.09. 20:01
bzsoltie írta:Emellett nem tudok elmenni szó nélkül...Én soha nem állítottam ilyet. Ezt te találtad ki. A feltételezés is sértő. Mi ezzel a célod?A te mondanivalót volt az már a kezdetőktől fogva, hogy kössétek ki parasztok, mert, ha nem tudja a valótlan körülmények között mért káros anyagkibocsátást az autó, akkor már nincs is semmi értelme.Ezzel a működik- nem működikkel teljesen félre próbálod vezetni a népet. Vagy csak bitekben tudsz gondolkozni, ez esetben lehet nehéz lesz megértened, de szerinted ha a pillanatnyi EGR-ráta 3%, vagy az EGR-ráta 30%, van különbség szerinted mennyiségben? (=ezáltal károsanyagkibocsátásban?) Mondhatjuk mindkét esetre, hogy az EGR működik? (Igen) Mondhatjuk, hogy a ugyanúgy teljesíti a célját? (Nem) Ezért mondtam, hogy nézd meg mennyit van nyitva hidegen és ezzel szemben melegen, de te csak annyit tudtál rá mondani, hogy működik hidegen is melegen is.Az EGR működése világosan látszik, ha beülsz az autódba és autózol egy órácskát. Látni fogod, hogy gyakorlatilag durva gyorsításokon kívül mindig működik az EGR. Ha nem így látod, akkor még magadnak is jól hazudsz. Bravó!Megfelelő műszaki állapotban kell tartani az autókat és akkor nem kell a Kendács Balázs módszereket alkalmazni. Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget?
Ismétlem, soha nem voltam mellette a lehúzásnak. Csak annyit írtam, hogy ne gondoljuk túl a szerepét.Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget?
A mért légtömeget semennyire. Azért mért. Amúgyis a visszavezetés előtt méri.
Nem tudom már eldönteni, hogy nem tudod, vagy nem akarod egyszerűen megérteni, amit írok. De bármelyik eset is forog fenn, nem kéne kitalálni tőlem elhangzott valótlan állításokat! Köszönöm.
2018.07.24. 09:07
2018.07.24. 22:56
gosgyo írta:Sziasztok!
Lecseréltem a 23i sedanomat egy 25da Touringra. Àtvizsgáláskor felkerült a hibák közé egy olyan is, hogy:
"Légtömeg alacsony, 380mg/löket a 480-500 helyett(AGR hiba, szelep nem zár valószínüleg)"
Az élő adatot (380mg) a szerelő alapjáraton nézte(amennyire rá bírtam kukucskálni).
Ùgy tudom, hogy az AGR dízelnél alapjáraton nyitva van. Terhelésre csökkenti, padlógázra teljesen megszünteti a kipufogógáz visszaáramlását.
Jól gondolod.
Vagy rosszul tudom, vagy a következtetés rossz, vagy esetlega diagon lefuttathatott egy AGR tesztet esetleg, melyet nem vettem észre?
Nem kérdőjelezem meg a tudását, nagyon sokan dícsérik, csak szeretném megérteni.
Ha van gyári BMW szoftvere, akkor igen volt rá lehetősége, hogy tesztelje.
Van valakinek tapasztalata?
U.I.: A menetteljesítménnyel sem vagyok maradéktalanul megelégedve. Mondta, hogy a szelep nem zár megfelelően, így a turbónyomás egy része távozik az AGR-en keresztül.
Ez is lehetséges.
Köszi előre is.
Üdv.: Gyuri