* *
Pontos idő: 2018.10.19. 11:22

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.06. 20:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5671
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 812 alkalommal
Kapott köszik: 1808 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
hamoriarpi írta:
Ez most komoly? :shock:

Árpi! Ne haragudj, de most elképzeltem az arcodat! :hehe :hehe :hehe :hehe :hehe :hehe :hehe

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.09. 13:48 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.
Hol állítottam valótlant, amikor azt mertem mondani, hogy nem csupán különböző mérési ciklusokon történő megfeleléshez kell az EGR, hanem igenis van a való életben haszna?
Van valamennyi, de nem annyi amennyi lehetne! Miért olyan nehéz elfogadni, hogy EGR-rel is okádja a NOxot az autó valós használattal? Kevesebbet mint nélküle, de többet mint az NEDC-ben. A bemelegedési szakaszra van kihegyezve az EGR működés, világosan látszik a motorvezérlőben az EGR mapjeiből. Ha ez sem elég, pont a napokban publikáltak egy mérést. Nem konkrétan a típus, de az Euro 3-mas dízelek benne vannak.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/ ... ondolnank/
A 2018.06.09-ei cikk írta:
Az eddig is sejthető volt – az ICCT statisztikája csak megerősíti ezt – hogy a régebbi dízelmotoros autók nitrogén-oxid-kibocsátás tekintetében csak a kötelező normát teljesítik a kötelező mérési ciklusban, de a valóságban a határérték többszörösét ereszthetik a levegőbe. Erre egyrészt korábban maga a Euro6 norma is lehetőséget adott, például a motor élettartamának drasztikus csökkenését elkerülendő, másrészt a szabvány mérési ciklus sem tükrözte a valós viszonyokat.
A jövőben én sem kívánok reagálni a témában. Világosan látszik, hogy nem fogunk közös nevezőre jutni, további fölösleges köröket pedig én sem szeretnék futni.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.09. 15:44 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2199
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
Van valamennyi, de nem annyi amennyi lehetne! Miért olyan nehéz elfogadni, hogy EGR-rel is okádja a NOxot az autó valós használattal? Kevesebbet mint nélküle, de többet mint az NEDC-ben. A bemelegedési szakaszra van kihegyezve az EGR működés, világosan látszik a motorvezérlőben az EGR mapjeiből.


Nem feltételezte közülünk senki azt, hogy tudja a NEDC-ciklus szerint mért eredményeket az autó valós körülmények között. (Hogy is tudná, amikor már közel 20 éves, több százezer km-et lefutott autókról beszélünk.) A te mondanivalót volt az már a kezdetőktől fogva, hogy kössétek ki parasztok, mert, ha nem tudja a valótlan körülmények között mért káros anyagkibocsátást az autó, akkor már nincs is semmi értelme. Pedig van értelme, mert ha lehúzott EGR-rel beállsz egy euro3-as diesel autó három méteres körzetébe, akkor érezheted azt az édeskés dögszagot, ami áradni fog belőle, ha pedig visszakötöd az EGR-t, akkor jóval kevésbé, vagy egyáltalán nem. Ha nem akarod, akkor természetesen nem érzed. :wink:

Az EGR működése világosan látszik, ha beülsz az autódba és autózol egy órácskát. Látni fogod, hogy gyakorlatilag durva gyorsításokon kívül mindig működik az EGR. Ha nem így látod, akkor még magadnak is jól hazudsz. Bravó!

A működéséből az következik, hogyha lekötöd, akkor egy fáradt turbófeltöltő esetén valamicskével hamarabb épülhet fel a töltőnyomás. Saját tapasztalatom szerint lekötött EGR-rel is egy fáradt autó olyan messze marad a jótól, mint amilyen messze Makó van Jeruzsálemtől, de megint csak azt tudom mondani, hogy a parasztoknak ez kielégítő, mert esetleg életképesebb lesz az autó, meg kevésbé fog füstölni. (Belülről szemlélve. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Megfelelő műszaki állapotban kell tartani az autókat és akkor nem kell a Kendács Balázs módszereket alkalmazni. Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget? :doglotlo: :doglotlo:

Hagyjuk inkább, mert csak felidegesítem magam.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.09. 16:31 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Emellett nem tudok elmenni szó nélkül...

Idézet:
A te mondanivalót volt az már a kezdetőktől fogva, hogy kössétek ki parasztok, mert, ha nem tudja a valótlan körülmények között mért káros anyagkibocsátást az autó, akkor már nincs is semmi értelme.
Én soha nem állítottam ilyet. Ezt te találtad ki. A feltételezés is sértő. Mi ezzel a célod?

Idézet:
Az EGR működése világosan látszik, ha beülsz az autódba és autózol egy órácskát. Látni fogod, hogy gyakorlatilag durva gyorsításokon kívül mindig működik az EGR. Ha nem így látod, akkor még magadnak is jól hazudsz. Bravó!
Ezzel a működik- nem működikkel teljesen félre próbálod vezetni a népet. Vagy csak bitekben tudsz gondolkozni, ez esetben lehet nehéz lesz megértened, de szerinted ha a pillanatnyi EGR-ráta 3%, vagy az EGR-ráta 30%, van különbség szerinted mennyiségben? (=ezáltal károsanyagkibocsátásban?) Mondhatjuk mindkét esetre, hogy az EGR működik? (Igen) Mondhatjuk, hogy a ugyanúgy teljesíti a célját? (Nem) Ezért mondtam, hogy nézd meg mennyit van nyitva hidegen és ezzel szemben melegen, de te csak annyit tudtál rá mondani, hogy működik hidegen is melegen is. :taps:

Idézet:
Megfelelő műszaki állapotban kell tartani az autókat és akkor nem kell a Kendács Balázs módszereket alkalmazni. Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget? :doglotlo: :doglotlo:

Ismétlem, soha nem voltam mellette a lehúzásnak. Csak annyit írtam, hogy ne gondoljuk túl a szerepét.

Idézet:
Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget?

A mért légtömeget semennyire. Azért mért. Amúgyis a visszavezetés előtt méri.


Nem tudom már eldönteni, hogy nem tudod, vagy nem akarod egyszerűen megérteni, amit írok. De bármelyik eset is forog fenn, nem kéne kitalálni tőlem elhangzott valótlan állításokat! Köszönöm.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.09. 18:09 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2199
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Már ott finoman tudatni próbáltam veled, hogy nem a lexikonokra kellene hegyezni, amikor azt írtam, hogy a motorvezérlőben lehet bizonyos dolgokat állítani pontosan azért, hogy egy szigorúbb műszaki vizsgán javítható legyen az autó károsanyag kibocsátása.

Ez volt a válaszod: "Amit ISTÁ-ban állítasz, az nem marad ám úgy, csak addig amíg folyik a teszt. Szép is lenne, ha a motorvezérlő jellegmezőit csak úgy át lehetne írogatni egy diagnosztikai szoftverrel :D"

Innentől kezdve tény megy egy szívességet és engedd meg a szegény EGR-nek, hogy legyen gyakorlati haszna, még ha te úgy is véled, hogy nincs. :cry:

Az 184 lovas 3 literes BMW diesel motor pedig 3x kapta meg legalább az év motorja díjat, tehát tiszta volt megjelenéskor isé s még jó pár évig szintén tisztának vélték, szerencse, hogy nem voltál a zsűri tagja. :doglotlo:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.09. 20:01 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5671
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 812 alkalommal
Kapott köszik: 1808 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
bzsoltie írta:
Emellett nem tudok elmenni szó nélkül...

Idézet:
A te mondanivalót volt az már a kezdetőktől fogva, hogy kössétek ki parasztok, mert, ha nem tudja a valótlan körülmények között mért káros anyagkibocsátást az autó, akkor már nincs is semmi értelme.
Én soha nem állítottam ilyet. Ezt te találtad ki. A feltételezés is sértő. Mi ezzel a célod?

Idézet:
Az EGR működése világosan látszik, ha beülsz az autódba és autózol egy órácskát. Látni fogod, hogy gyakorlatilag durva gyorsításokon kívül mindig működik az EGR. Ha nem így látod, akkor még magadnak is jól hazudsz. Bravó!
Ezzel a működik- nem működikkel teljesen félre próbálod vezetni a népet. Vagy csak bitekben tudsz gondolkozni, ez esetben lehet nehéz lesz megértened, de szerinted ha a pillanatnyi EGR-ráta 3%, vagy az EGR-ráta 30%, van különbség szerinted mennyiségben? (=ezáltal károsanyagkibocsátásban?) Mondhatjuk mindkét esetre, hogy az EGR működik? (Igen) Mondhatjuk, hogy a ugyanúgy teljesíti a célját? (Nem) Ezért mondtam, hogy nézd meg mennyit van nyitva hidegen és ezzel szemben melegen, de te csak annyit tudtál rá mondani, hogy működik hidegen is melegen is. :taps:

Idézet:
Megfelelő műszaki állapotban kell tartani az autókat és akkor nem kell a Kendács Balázs módszereket alkalmazni. Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget? :doglotlo: :doglotlo:

Ismétlem, soha nem voltam mellette a lehúzásnak. Csak annyit írtam, hogy ne gondoljuk túl a szerepét.

Idézet:
Ja, ha már ennyire képben vagy a motorvezérlő és az EGR map-okkal kapcsolatban, akkor elvileg azt is tudod, hogy a lehúzott EGR mennyire borítja meg a mért légtömeget?

A mért légtömeget semennyire. Azért mért. Amúgyis a visszavezetés előtt méri.


Nem tudom már eldönteni, hogy nem tudod, vagy nem akarod egyszerűen megérteni, amit írok. De bármelyik eset is forog fenn, nem kéne kitalálni tőlem elhangzott valótlan állításokat! Köszönöm.

A hozzászólásaidból pont az ellenkezője jön le, mint amit itt állítasz! Én nem szedem pontokba, de így van! Ezért is írtam, hogy a célod nem jött át, csak nem azt a választ kaptam, amire vártam.
Szerinted nem számít, mert nem számottevő a Nox csökkenés, ne gondoljuk túl? Egy autóra vetítve esetleg így van! Szorozd meg mondjuk 100millióval, ott már érezni fogod? Kéred az eredményt a nappalidba esetleg?
Végezetül, ha értenél ezekhez a motorokhoz, nem csak lexikonoznál nem írtál volna ilyen orbitális baromságot, idézem: " A mért légtömeget semennyire. Azért mért. Amúgyis a visszavezetés előtt méri."
Megnyugtatásul közlöm, hogy felborítja, mivel mikor az ECU kinyitja az EGR-t, akkor a légtömegmérőn áthaladó légmennyiségnek le kellene csökkennie, mivel ez nem történik meg, azonnal hibára írja az EGR-t és onnantól a turbógeometriát sem vezérli rendesen, kvázi vészüzemben megy tovább. És ez le is van írva, csak nem a guglin... Vagy ez már csak szimpla genyózás volt...

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 3 bendegúz, leslie, NagyMatyas
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.07.24. 09:07 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.17. 13:28
Hozzászólások: 32
Tartózkodási hely: Kecskemét
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Lecseréltem a 23i sedanomat egy 25da Touringra. Àtvizsgáláskor felkerült a hibák közé egy olyan is, hogy:
"Légtömeg alacsony, 380mg/löket a 480-500 helyett(AGR hiba, szelep nem zár valószínüleg)"

Az élő adatot (380mg) a szerelő alapjáraton nézte(amennyire rá bírtam kukucskálni).
Ùgy tudom, hogy az AGR dízelnél alapjáraton nyitva van. Terhelésre csökkenti, padlógázra teljesen megszünteti a kipufogógáz visszaáramlását.

Vagy rosszul tudom, vagy a következtetés rossz, vagy esetlega diagon lefuttathatott egy AGR tesztet esetleg, melyet nem vettem észre?
Nem kérdőjelezem meg a tudását, nagyon sokan dícsérik, csak szeretném megérteni.

Van valakinek tapasztalata?

U.I.: A menetteljesítménnyel sem vagyok maradéktalanul megelégedve. Mondta, hogy a szelep nem zár megfelelően, így a turbónyomás egy része távozik az AGR-en keresztül.

Köszi előre is.

Üdv.: Gyuri


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.07.24. 22:56 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2199
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
gosgyo írta:
Sziasztok!

Lecseréltem a 23i sedanomat egy 25da Touringra. Àtvizsgáláskor felkerült a hibák közé egy olyan is, hogy:
"Légtömeg alacsony, 380mg/löket a 480-500 helyett(AGR hiba, szelep nem zár valószínüleg)"

Az élő adatot (380mg) a szerelő alapjáraton nézte(amennyire rá bírtam kukucskálni).
Ùgy tudom, hogy az AGR dízelnél alapjáraton nyitva van. Terhelésre csökkenti, padlógázra teljesen megszünteti a kipufogógáz visszaáramlását.


Jól gondolod.

Vagy rosszul tudom, vagy a következtetés rossz, vagy esetlega diagon lefuttathatott egy AGR tesztet esetleg, melyet nem vettem észre?
Nem kérdőjelezem meg a tudását, nagyon sokan dícsérik, csak szeretném megérteni.


Ha van gyári BMW szoftvere, akkor igen volt rá lehetősége, hogy tesztelje.

Van valakinek tapasztalata?

U.I.: A menetteljesítménnyel sem vagyok maradéktalanul megelégedve. Mondta, hogy a szelep nem zár megfelelően, így a turbónyomás egy része távozik az AGR-en keresztül.

Ez is lehetséges. :D

Köszi előre is.

Üdv.: Gyuri


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: gosgyo
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator