* *
Pontos idő: 2018.10.20. 15:24

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.24. 18:04 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1522
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 572 alkalommal
Kapott köszik: 362 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MArpad írta:
Gallaca írta:
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! :mrgreen: :doglotlo: :doglotlo: Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. :facepalm: Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!


Köszönöm a választ, értem a marketinget csupán nem ez volt a kérdés. Írtad hogy több száz motor átszaladt a kezed alatt, egy olyan esettel se találkoztál ahol le lett volna dugózva az EGR? Gondolom azért csak van különbség illetve ha diagról beszélünk akkor csak van valami tapasztalatod nem? Szerintem ha vissza olvasol a fórumban és látod a fórumtársak véleményét akik szabadidejükben EGR szelepet tisztogatnak akkor valószínűleg mindenki autójával problémák lehetnek. Én 1-szer szedtem le eddig kb. olyan koromlerakodás volt az EGR szelepen illetve a szívóban amit simán féktisztítóval tudtam takarítani, nem volt összeállt koksz illetve nem kellett beáztatnom és igen eléggé meglepő volt. Szerintem neked ez természetes. Mondjuk csak térjünk vissza a kályhához, barátomnak Audi 80 1,6-os TD-je van, nincs EGR és patika szívósor tehát azért ne mondjuk már azt hogy jót tesz a motornak... a kipufogógázban van korom nekem ne mond hogy nincs. A környezetvédelmi megközelítést értem és igen ha tehetném akkor egy Teslában ücsörögnék de nem tehetem.

Attól, hogy nem telik Teslára, még nem muszáj telerondítani a környezetet. Legalábbis törekedni kellene rá. Gallaca arra akart rávilágítani, hogy ha minden rendben van. akkor nem kormosodik el a szívósor. Ez igaz is. Egyszer leszedtem az enyémet takarítás céljából, de vissza is tettem mert semmi különös nem volt benne.
Igaz ez attól még messze van, de nehogy eljussunk a vócvágen passatos szintre, mikor nem lehet látni mögöttük a füsttől! És még büszkék is rá! Na azokat az autókat nem sajnálnám egy tolólapos CAT-tel összetolni egy nagy heggyé! A gazdájukról nem is beszélve. De hál istennek ez a fajta valahogy azt a trágyadombot nézte ki magának sufnitunning célra. Nagyon szégyelleném magam, ha az E39-et ilyen mélyre süllyesztené, egy intelligencia hiányos banda!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: 3 atti523i, attila94, Gallaca
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.24. 19:14 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5671
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 812 alkalommal
Kapott köszik: 1808 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
MArpad írta:
Gallaca írta:
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! :mrgreen: :doglotlo: :doglotlo: Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. :facepalm: Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!


Köszönöm a választ, értem a marketinget csupán nem ez volt a kérdés. Írtad hogy több száz motor átszaladt a kezed alatt, egy olyan esettel se találkoztál ahol le lett volna dugózva az EGR? Gondolom azért csak van különbség illetve ha diagról beszélünk akkor csak van valami tapasztalatod nem? Szerintem ha vissza olvasol a fórumban és látod a fórumtársak véleményét akik szabadidejükben EGR szelepet tisztogatnak akkor valószínűleg mindenki autójával problémák lehetnek. Én 1-szer szedtem le eddig kb. olyan koromlerakodás volt az EGR szelepen illetve a szívóban amit simán féktisztítóval tudtam takarítani, nem volt összeállt koksz illetve nem kellett beáztatnom és igen eléggé meglepő volt. Szerintem neked ez természetes. Mondjuk csak térjünk vissza a kályhához, barátomnak Audi 80 1,6-os TD-je van, nincs EGR és patika szívósor tehát azért ne mondjuk már azt hogy jót tesz a motornak... a kipufogógázban van korom nekem ne mond hogy nincs. A környezetvédelmi megközelítést értem és igen ha tehetném akkor egy Teslában ücsörögnék de nem tehetem.

Látom átment a mondandóm. :facepalm: Kicsit olyan, mintha az előző hozzászólásom közepe láthatatlan lenne.
Nekem nem kell visszaolvasnom, napi szinten itt vagyok, osztom az észt, :mrgreen: :twisted: nem csak akkor jövök ha. :help: Ha Te visszaolvastál volna, olvashattad volna az én véleményem, tapasztalatom erről a témáról, nem is kellett volna kérdezned. (ha esetleg nem találnád nem az én hibám, belefáradtam a a fogyatékosokba akik teleszemetelik a fórumot mindenhová, hogy "jóvanazide" aztán ha be vannak igazítva még nekik áll feljebb. Pont elég hódolót szerezhettem már az ezirányú tevékenységemmel...)
Mindenki ezen a kokszvisszaszíváson rugózik. Örömet okoz, hogy tiszta a szívósor vagy miért lényeges? Szerintetek a korom honnan kerül a kipufogóba, EGR-be? Külön tartályból adagolva, vagy amúgy felrobban a HENGERBEN az üzemanyag és ott keletkezik? Ja igen, az utóbbi, tehát eleve ott van a hengerben, ezt megakadályozni egy módon tudod, ha nem fordítod el a kulcsot! Ha nincs rendben a motor, szarok a porlasztók, vezérlőszelepek stb. akkor több korom keletkezik.
Végezetül, én már szedtem szét 495e km-t futott 25d motort, a hónolás hibátlanul látszott a hengerfalon, a dugattyún is a megmunkálás nyoma. Az EGR rendszer még véletlenül sem volt kiiktatva. Azért lett vége a motornak mert beszívott egy pillangót a szívósorból. Nem a koromtól! Akkor most miről értekezünk itt?

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 5 atti523i, attila94, bendegúz, jimbi525d, NagyMatyas
Értékelés: 23.81%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.25. 18:47 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2201
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
MArpad írta:
Gallaca írta:
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! :mrgreen: :doglotlo: :doglotlo: Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. :facepalm: Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!


Köszönöm a választ, értem a marketinget csupán nem ez volt a kérdés. Írtad hogy több száz motor átszaladt a kezed alatt, egy olyan esettel se találkoztál ahol le lett volna dugózva az EGR? Gondolom azért csak van különbség illetve ha diagról beszélünk akkor csak van valami tapasztalatod nem? Szerintem ha vissza olvasol a fórumban és látod a fórumtársak véleményét akik szabadidejükben EGR szelepet tisztogatnak akkor valószínűleg mindenki autójával problémák lehetnek. Én 1-szer szedtem le eddig kb. olyan koromlerakodás volt az EGR szelepen illetve a szívóban amit simán féktisztítóval tudtam takarítani, nem volt összeállt koksz illetve nem kellett beáztatnom és igen eléggé meglepő volt. Szerintem neked ez természetes. Mondjuk csak térjünk vissza a kályhához, barátomnak Audi 80 1,6-os TD-je van, nincs EGR és patika szívósor tehát azért ne mondjuk már azt hogy jót tesz a motornak... a kipufogógázban van korom nekem ne mond hogy nincs. A környezetvédelmi megközelítést értem és igen ha tehetném akkor egy Teslában ücsörögnék de nem tehetem.


230 ezer km alatt 1 millió 30 ezer km-et értettél? El kéne gondolkozni, hogy tényleg vajon mitől néz ki olyan okádás módon a szívósorod, ahogy. Én 250 ezernél vettem (ami szerintem inkább már akkor is 400 ezer volt) le a szívósort az autóról és kapaszkodj, egy leheletnyi koromréteg volt csak az EGR-en és a szívósorban. Most 320 ezernél levettem 5 év 90%-ban városi használat után és hozzá se kellett nyúlni még mindig. Akkor most, hogy is van ez? Ja úgy, hogy jó az autó, porlasztók fel lettek újíttatva drága pénzért, jók a turbók, jó a kompresszió stb.

Önámításnak jó lehet, hogy ledúgozod az EGR-t mi meg majd szagoljuk a dögszagot, ami jön a kocsidból. :franko: A kérdésedet egyébként már fejben megválaszoltad, úgy is ki fogod herélni többszáz ezer forint ráköltése helyett, tök fölösleges itt erről beszélgetni. :doglotlo: Mielőtt majd megkapom, hogy ebben tényleg 230 ezer van és menjek a tekert szarommal, akkor jelentem, hogy mentem is 10 évvel ezelőtt. :lol: :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: 2 bendegúz, Gallaca
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.25. 21:44 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Mindenki ezen a kokszvisszaszíváson rugózik. Örömet okoz, hogy tiszta a szívósor vagy miért lényeges? Szerintetek a korom honnan kerül a kipufogóba, EGR-be? Külön tartályból adagolva, vagy amúgy felrobban a HENGERBEN az üzemanyag és ott keletkezik? Ja igen, az utóbbi, tehát eleve ott van a hengerben, ezt megakadályozni egy módon tudod, ha nem fordítod el a kulcsot! Ha nincs rendben a motor, szarok a porlasztók, vezérlőszelepek stb. akkor több korom keletkezik.
Végezetül, én már szedtem szét 495e km-t futott 25d motort, a hónolás hibátlanul látszott a hengerfalon, a dugattyún is a megmunkálás nyoma. Az EGR rendszer még véletlenül sem volt kiiktatva. Azért lett vége a motornak mert beszívott egy pillangót a szívósorból. Nem a koromtól! Akkor most miről értekezünk itt?


Azért arról ne feledkezzünk meg, hogy az EGR valóban fokozza a koromrészecske képződést.

Ezt nevezik NOx-PM trade-offnak. Ha az egyik kibocsátás javul, a másik romlik, és fordítva.

Kép

Senki ne ringassa magát olyan álomba, hogy az EGR-nek köszönhetően számottevően környezetbarátabb lesz a járműve. Tudjuk, hogy csak alapjáraton pár percig, és kis fordulaton részterhelésnél aktív csak, mert a hatósági engedélyeztetéskor az NEDC ciklushoz ez kellett. Minden más tartományban pedig okádja az összes károsanyag-fajtát amit csak el lehet képzelni.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.26. 02:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5671
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 812 alkalommal
Kapott köszik: 1808 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Mindenki ezen a kokszvisszaszíváson rugózik. Örömet okoz, hogy tiszta a szívósor vagy miért lényeges? Szerintetek a korom honnan kerül a kipufogóba, EGR-be? Külön tartályból adagolva, vagy amúgy felrobban a HENGERBEN az üzemanyag és ott keletkezik? Ja igen, az utóbbi, tehát eleve ott van a hengerben, ezt megakadályozni egy módon tudod, ha nem fordítod el a kulcsot! Ha nincs rendben a motor, szarok a porlasztók, vezérlőszelepek stb. akkor több korom keletkezik.
Végezetül, én már szedtem szét 495e km-t futott 25d motort, a hónolás hibátlanul látszott a hengerfalon, a dugattyún is a megmunkálás nyoma. Az EGR rendszer még véletlenül sem volt kiiktatva. Azért lett vége a motornak mert beszívott egy pillangót a szívósorból. Nem a koromtól! Akkor most miről értekezünk itt?


Azért arról ne feledkezzünk meg, hogy az EGR valóban fokozza a koromrészecske képződést.

Ezt nevezik NOx-PM trade-offnak. Ha az egyik kibocsátás javul, a másik romlik, és fordítva.

Kép

Senki ne ringassa magát olyan álomba, hogy az EGR-nek köszönhetően számottevően környezetbarátabb lesz a járműve. Tudjuk, hogy csak alapjáraton pár percig, és kis fordulaton részterhelésnél aktív csak, mert a hatósági engedélyeztetéskor az NEDC ciklushoz ez kellett. Minden más tartományban pedig okádja az összes károsanyag-fajtát amit csak el lehet képzelni.

:facepalm:

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.27. 02:04 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2201
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Mindenki ezen a kokszvisszaszíváson rugózik. Örömet okoz, hogy tiszta a szívósor vagy miért lényeges? Szerintetek a korom honnan kerül a kipufogóba, EGR-be? Külön tartályból adagolva, vagy amúgy felrobban a HENGERBEN az üzemanyag és ott keletkezik? Ja igen, az utóbbi, tehát eleve ott van a hengerben, ezt megakadályozni egy módon tudod, ha nem fordítod el a kulcsot! Ha nincs rendben a motor, szarok a porlasztók, vezérlőszelepek stb. akkor több korom keletkezik.
Végezetül, én már szedtem szét 495e km-t futott 25d motort, a hónolás hibátlanul látszott a hengerfalon, a dugattyún is a megmunkálás nyoma. Az EGR rendszer még véletlenül sem volt kiiktatva. Azért lett vége a motornak mert beszívott egy pillangót a szívósorból. Nem a koromtól! Akkor most miről értekezünk itt?


Azért arról ne feledkezzünk meg, hogy az EGR valóban fokozza a koromrészecske képződést.

Ezt nevezik NOx-PM trade-offnak. Ha az egyik kibocsátás javul, a másik romlik, és fordítva.

Kép

Senki ne ringassa magát olyan álomba, hogy az EGR-nek köszönhetően számottevően környezetbarátabb lesz a járműve. Tudjuk, hogy csak alapjáraton pár percig, és kis fordulaton részterhelésnél aktív csak, mert a hatósági engedélyeztetéskor az NEDC ciklushoz ez kellett. Minden más tartományban pedig okádja az összes károsanyag-fajtát amit csak el lehet képzelni.


Konkrétan addig aktív, amíg le nem padlózod az autót. :wink: Akkor dísznek van?

Szerk: Eszembe jutott még az is, hogy pl Ista-ban van lehetőség finomhangolni az EGR működését. (Több, vagy kevesebb kipufogógáz legyen visszavezetve) Nem olyan buta rendszer ez, nem árt, ha működik. :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.29. 19:44 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
Konkrétan addig aktív, amíg le nem padlózod az autót. :wink:
Valóban van egy gázpedálgyorsulást figyelő feltétel a deaktiválásra, de nem az az egyetlen a sok közül.
Pl. nézd meg,
2800-as fordulat felett mennyit van nyitva,
vagy 15p alapjárati üzem után, mennyit van nyitva,
vagy hogy a hidegindítási üzemhez képest bemelegedve mennyit van nyitva.
...Meg fogsz lepődni. :lol:
NagyMatyas írta:
Akkor dísznek van?
Nem mondom hogy dísznek van, de nem is a valós használat melletti károsanyagkibocsátás-csökkentésre van kihegyezve.
NagyMatyas írta:
Szerk: Eszembe jutott még az is, hogy pl Ista-ban van lehetőség finomhangolni az EGR működését. (Több, vagy kevesebb kipufogógáz legyen visszavezetve)
Amit ISTÁ-ban állítasz, az nem marad ám úgy, csak addig amíg folyik a teszt. Szép is lenne, ha a motorvezérlő jellegmezőit csak úgy át lehetne írogatni egy diagnosztikai szoftverrel :D
NagyMatyas írta:
Nem olyan buta rendszer ez, nem árt, ha működik. :wink:
Ne érts félre, én sem bánom ha működik, de azért túlmisztifikálni sem kell a jelentőségét.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.29. 21:38 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2201
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
Konkrétan addig aktív, amíg le nem padlózod az autót. :wink:
Valóban van egy gázpedálgyorsulást figyelő feltétel a deaktiválásra, de nem az az egyetlen a sok közül.
Pl. nézd meg,
2800-as fordulat felett mennyit van nyitva,
vagy 15p alapjárati üzem után, mennyit van nyitva,
vagy hogy a hidegindítási üzemhez képest bemelegedve mennyit van nyitva.
...Meg fogsz lepődni. :lol:
NagyMatyas írta:
Akkor dísznek van?
Nem mondom hogy dísznek van, de nem is a valós használat melletti károsanyagkibocsátás-csökkentésre van kihegyezve.
NagyMatyas írta:
Szerk: Eszembe jutott még az is, hogy pl Ista-ban van lehetőség finomhangolni az EGR működését. (Több, vagy kevesebb kipufogógáz legyen visszavezetve)
Amit ISTÁ-ban állítasz, az nem marad ám úgy, csak addig amíg folyik a teszt. Szép is lenne, ha a motorvezérlő jellegmezőit csak úgy át lehetne írogatni egy diagnosztikai szoftverrel :D
NagyMatyas írta:
Nem olyan buta rendszer ez, nem árt, ha működik. :wink:
Ne érts félre, én sem bánom ha működik, de azért túlmisztifikálni sem kell a jelentőségét.


Uhh uhh és uhh.

E60 9 perc alapjárati üzem után kapcsolja le, de pl mennyire gyakran állsz 9 perceket alapjáraton megmozdulás nélkül? -> dugóban végig működik
Bemelegedve is folyamatosan működik, kivéve, amikor padló gázt nyomok.

2800-as fordulat fölött valószínűleg minden adott ahhoz, hogy ne legyen városon belüli környezetszennyezésed ÉS! konstans haladásnál nem 650 fokos a kipufogógáz szóval nincs olyan súlyos NOx kibocsátás.

Szép is, mert arra való, hogy úgy maradjon, addig amíg újra nem módosítod. Rengeteg lehetőség van ISTA-ban az autó finomhangolására, csak, hogy párat említsek:
- alapjárat állítás
- visszavezetett kipufogógáz mennyiség állítás
- befecskendezett üzemanyag mennyiség állítás (1 százalékonként lehet finomhangolni)
- indításkor befecskendezett üzemanyag mennyiség

Ezek a lehetőségek az újabb fajta motorvezérlős E39 25 és 30d-ben is elérhetőek!

Ha össze tudod ezeket fejbe rakni, akkor gyakorlatilag rájössz, hogy bizony egy picit már langyosabb motor karakterisztikáját lehet viszonylag egészségessé tenni ilyen módon. :wink: Nem kevés órát túrtam már az ISTA-t, probálgattam az autót, élő adatokat vettem fel videóra és néztem vissza, úgyhogy amit leírtam, azt veheted szentírásnak is, ha pedig nem tetszik, akkor ezen a ponton engedjük el a témát, mert tudom, hogy helytálló a tudásom, minden áron pedig nem szeretnélek téged meggyőzni róla. :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: 3 bendegúz, NagySándor, Zsolt
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.30. 18:48 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 62 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
Konkrétan addig aktív, amíg le nem padlózod az autót. :wink:
Valóban van egy gázpedálgyorsulást figyelő feltétel a deaktiválásra, de nem az az egyetlen a sok közül.
Pl. nézd meg,
2800-as fordulat felett mennyit van nyitva,
vagy 15p alapjárati üzem után, mennyit van nyitva,
vagy hogy a hidegindítási üzemhez képest bemelegedve mennyit van nyitva.
...Meg fogsz lepődni. :lol:
NagyMatyas írta:
Akkor dísznek van?
Nem mondom hogy dísznek van, de nem is a valós használat melletti károsanyagkibocsátás-csökkentésre van kihegyezve.
NagyMatyas írta:
Szerk: Eszembe jutott még az is, hogy pl Ista-ban van lehetőség finomhangolni az EGR működését. (Több, vagy kevesebb kipufogógáz legyen visszavezetve)
Amit ISTÁ-ban állítasz, az nem marad ám úgy, csak addig amíg folyik a teszt. Szép is lenne, ha a motorvezérlő jellegmezőit csak úgy át lehetne írogatni egy diagnosztikai szoftverrel :D
NagyMatyas írta:
Nem olyan buta rendszer ez, nem árt, ha működik. :wink:
Ne érts félre, én sem bánom ha működik, de azért túlmisztifikálni sem kell a jelentőségét.


Uhh uhh és uhh.

E60 9 perc alapjárati üzem után kapcsolja le, de pl mennyire gyakran állsz 9 perceket alapjáraton megmozdulás nélkül? -> dugóban végig működik
Bemelegedve is folyamatosan működik, kivéve, amikor padló gázt nyomok.

2800-as fordulat fölött valószínűleg minden adott ahhoz, hogy ne legyen városon belüli környezetszennyezésed ÉS! konstans haladásnál nem 650 fokos a kipufogógáz szóval nincs olyan súlyos NOx kibocsátás.

Szép is, mert arra való, hogy úgy maradjon, addig amíg újra nem módosítod. Rengeteg lehetőség van ISTA-ban az autó finomhangolására, csak, hogy párat említsek:
- alapjárat állítás
- visszavezetett kipufogógáz mennyiség állítás
- befecskendezett üzemanyag mennyiség állítás (1 százalékonként lehet finomhangolni)
- indításkor befecskendezett üzemanyag mennyiség

Ezek a lehetőségek az újabb fajta motorvezérlős E39 25 és 30d-ben is elérhetőek!

Ha össze tudod ezeket fejbe rakni, akkor gyakorlatilag rájössz, hogy bizony egy picit már langyosabb motor karakterisztikáját lehet viszonylag egészségessé tenni ilyen módon. :wink: Nem kevés órát túrtam már az ISTA-t, probálgattam az autót, élő adatokat vettem fel videóra és néztem vissza, úgyhogy amit leírtam, azt veheted szentírásnak is, ha pedig nem tetszik, akkor ezen a ponton engedjük el a témát, mert tudom, hogy helytálló a tudásom, minden áron pedig nem szeretnélek téged meggyőzni róla. :wink:


Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.30. 21:40 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2201
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?


Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom. :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.31. 15:41 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
attila94 írta:
Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?


Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom. :D


Nem téged akarlak meggyőzni, mert tudom hogy neked rendíthetetlen a tudásod.

Infó a többieknek: 9-nél egy kicsit több feltétele van a lekapcsolásnak. Katt.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.31. 22:50 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2201
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
attila94 írta:
Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?


Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom. :D


Nem téged akarlak meggyőzni, mert tudom hogy neked rendíthetetlen a tudásod.

Infó a többieknek: 9-nél egy kicsit több feltétele van a lekapcsolásnak. Katt.


Írtam, hogy pontosítom. Ista-ban konkrétan 9 rémlik valamiért, de lehet, hogy csak 7, ettől még nem dőlök kardba sorry. :doglotlo:

Felőlem mindenki úgy öli meg rossz ómenként az EGR-t, ahogy akarja. Én nem fogom a könnyebb végét megfogni a dolgoknak. :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.31. 23:41 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5671
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 812 alkalommal
Kapott köszik: 1808 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
attila94 írta:
Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?


Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom. :D


Nem téged akarlak meggyőzni, mert tudom hogy neked rendíthetetlen a tudásod.

Infó a többieknek: 9-nél egy kicsit több feltétele van a lekapcsolásnak. Katt.


Írtam, hogy pontosítom. Ista-ban konkrétan 9 rémlik valamiért, de lehet, hogy csak 7, ettől még nem dőlök kardba sorry. :doglotlo:

Felőlem mindenki úgy öli meg rossz ómenként az EGR-t, ahogy akarja. Én nem fogom a könnyebb végét megfogni a dolgoknak. :franko:

Igazából nekem Zsolti célja a lexikonozással még nem jött át, de eléggé hasonlít anyósomra, ő a 400 oldalas kötetekkel a hóna alatt futkosva szokta bizonygatni az igazát mikor valamire rárepül. Mikor megkérdezem, hogy oké, de mi a cél....köze van-e az alapkérdéshez, lényeghez.... akkor ő :roll: De legalább elfoglalja magát. :mrgreen:

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.01. 08:23 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
attila94 írta:
Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?


Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom. :D


Nem téged akarlak meggyőzni, mert tudom hogy neked rendíthetetlen a tudásod.

Infó a többieknek: 9-nél egy kicsit több feltétele van a lekapcsolásnak. Katt.


Írtam, hogy pontosítom. Ista-ban konkrétan 9 rémlik valamiért, de lehet, hogy csak 7, ettől még nem dőlök kardba sorry. :doglotlo:

Felőlem mindenki úgy öli meg rossz ómenként az EGR-t, ahogy akarja. Én nem fogom a könnyebb végét megfogni a dolgoknak. :franko:

Igazából nekem Zsolti célja a lexikonozással még nem jött át, de eléggé hasonlít anyósomra, ő a 400 oldalas kötetekkel a hóna alatt futkosva szokta bizonygatni az igazát mikor valamire rárepül. Mikor megkérdezem, hogy oké, de mi a cél....köze van-e az alapkérdéshez, lényeghez.... akkor ő :roll: De legalább elfoglalja magát. :mrgreen:

A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.01. 18:08 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2201
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.


Hol állítottam valótlant, amikor azt mertem mondani, hogy nem csupán különböző mérési ciklusokon történő megfeleléshez kell az EGR, hanem igenis van a való életben haszna?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.05. 20:43 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5671
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 812 alkalommal
Kapott köszik: 1808 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.


Hol állítottam valótlant, amikor azt mertem mondani, hogy nem csupán különböző mérési ciklusokon történő megfeleléshez kell az EGR, hanem igenis van a való életben haszna?

Tessék B+ rg szűrő vagy mi a f...om :mrgreen:

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 kovessyroli, NagySándor
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.05. 21:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2210
Tartózkodási hely: 1046 Budapest
Adott köszi: 497 alkalommal
Kapott köszik: 504 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.


Hol állítottam valótlant, amikor azt mertem mondani, hogy nem csupán különböző mérési ciklusokon történő megfeleléshez kell az EGR, hanem igenis van a való életben haszna?

Tessék B+ rg szűrő vagy mi a f...om :mrgreen:

Attól nemigen történhet rosszabb, amikor a butaság szorgalommal párosul. :facepalm:

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek SvidronyA az itt látható tagok köszönték meg: 2 bendegúz, NagyMatyas
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.06. 15:45 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5478
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
Ez most komoly? :shock:

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.06. 19:10 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5693
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1421 alkalommal
Kapott köszik: 1373 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
hamoriarpi írta:
Ez most komoly? :shock:


Biztosan, viccnek durva lenne.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.06.06. 19:20 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 526
Tartózkodási hely: Nagykőrös
Adott köszi: 97 alkalommal
Kapott köszik: 113 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
hamoriarpi írta:
Ez most komoly? :shock:


Biztosan, viccnek durva lenne.


komolynak tűnik a helyzet, mert úgy látom szaporodik is...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: awh valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator