* *
Pontos idő: 2024.03.28. 10:45

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 21:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szerintem egy fontos dolog, ezért itt nem vesznek el a hozzá fűzött dolgok!

Észrevettem, szépen lassan fogy a hűtőközeg a kiegyenlítő tartályból. :shock: Több mint öt év alatt, sosem volt ilyen jelensége ennek a rendszernek! Ezért, arra gondoltam, biztosan a balesetből maradt valami hajszálrepedés a hűtőnél, vagy valamelyik vízcső sérült, esetleg öregszik. 8) Után tölteni talán két litert kellett mióta restaurálásból talpra állt.
Megjött ez a betyár hideg és egy reggel arra lettem figyelmes, hogy az utcában kifele hajtva, fehéres füsttel telik meg az elhagyott terület! :shock: Egészen a boltig húztam a jelet magam után. Ez nem elég hogy égő, de még aggodalomra adott okot, mi a fészkes fene ez a jelenség? Buszmegálló tele emberrel, szembejövő autók vezetői kerek szemmel néznek...
Mar az ideg. Nem tagadom.
Felhívom 204d1 barátomat, elnyűszítem neki, füstölök és már megint a szégyen! :facepalm: Kérdezi, eszi a vizet? Ja. :arrow: már akartam is kérdezni, de sehol nincs nyoma sérülésnek, szivárgásnak, folyásnak.
AGR hűtő. :franko:
Hát akkor jó, majd cserélem...
Tegnap este kicsapta az agyam a biztosítékot, mert a mögöttem utazó jármű lámpájának fényét alig láttam a gőztől! :evil:
Kinyitom a kiegyenlítőt alig van az alján hűtőközeg! :shock: Két litert kellett beleönteni. Ennek itt már fele sem tréfa! A motor élete forog fenn, de rövidítve!

Ma nekiálltam kicserélni.
Első nekifutással a viszkót és a védőburkolatot távolítottam el.
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Két 32-es villáskulcs és bal menet amire figyelni kell!
A burkolatot két műanyag bolha fogja.
Mikor ezek eltávolításra kerültek, tánctér lett egyből! Igaz ez egy régebbi kép, de szemlélteti!
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Szemrevételezem a szükséges szerszámok méretét, alakját a csavarkötések szerint. 13-as csillag és 6-os imbusz kulcs ami kell, illetve egy csavarhúzó amivel az AGR termosztát rögzítő gyűrűjét szét lehet pattintani, csak vigyázni kell az O gyűrű el ne guruljon, valamint, csak egyféle képen lehet majd összerakni! Kell még 6-os kulcs az AGR hűtő alsó csövéhez csatlakozó gumicső bilincsének oldásához. Négy darab M8-as csavar rögzíti a kipufogó gázok csövét, ennek a feje belső nyílású 6-os imbusz kellett hozzá, a hűtő rögzítősét szintén négy darab M8-as hatlapfejű csavar fogta, ehhez kell a 13-as csillag kulcs.
Természetesen a kipufogó gázok csövének illesztésénél lemeztömítés van mindkét oldalon, ezt vissza kell rakni! Meg biztos cserélni is a nagykönyv szerint, de ez most kimaradt. Hozzátenném, először azt gondoltam, az AGR szelep felé menő hajlított csövet elég lesz a bilincsénél lebontanom, mert az " új " egységen rajta van ez a könyök, de felszereléskor kiderült, fordítva van rá felszerelve, ezért kellett bontogatnom!
Lent is van.
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

A kiszerelt AGR hűtőt nézegetve, semmi érdemleges nem látszott! Gondoltam, Muha Ati a termosztáton fújt át, akkor én meg ezzel smárolok! Kézzel befogtam a termosztát helyét és a kis csövön fújtam jó erősen. Hihihi! Sziszegett, igaz, a seggem meg a szemem ki volt dülledve, de baja van!!! A másik darabot befogva, nem tudtam kifújni, mert nem sziszegett.
Na mindjárt jobb kedvvel álltam hozzá, hiszen kézzel fogható a történet!

Felszerelés egyszerű, ügyelni kell, hogy minden meg legyen húzva és semmi ne maradjon ki!
Vásároltam fagyállót és desztillált vizet és nekiálltam mixelni, egészen addig, amíg jónak gondoltam! :wink:
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Majd megint két liternyi folyadék kellett, mert a csövek elegáns lehúzásával nem vesződtem a sterilitással, jó az máshova is, kap újat! Légtelenítés gyerekjáték és felmelegítettem a jó állófűtés segítségével 80C fokra és megvizslattam, nehogy folyadék szivárgás legyen! Viszkót visszakapatni volt kicsit nehéz, de mikor megvan a kényelmes testtartás, pár menetet kell kulcsozni, a többit elintézi a motor beindítása után a fizika.
Az addig szellemként kísértő gőzfelhő eltűnt és elégedetten mentem lemosni a paripát, mert imádom, még ha ilyen ökörségek tarkítják is a kapcsolatunkat!
Kép

Uploaded with ImageShack.us

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bmw520ds az itt látható tagok köszönték meg: 4 admin, jlaci74, kiara, kzolee
Értékelés: 19.05%
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: AGR
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 21:44 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
bmw520ds írta:
Gondoltam, Muha Ati a termosztáton fújt át, akkor én meg ezzel smárolok! Kézzel befogtam a termosztát helyét és a kis csövön fújtam jó erősen. Hihihi! Sziszegett, igaz, a seggem meg a szemem ki volt dülledve, de baja van!!! A másik darabot befogva, nem tudtam kifújni, mert nem sziszegett.
Na mindjárt jobb kedvvel álltam hozzá, hiszen kézzel fogható a történet


Ugye, az évek, meg a rutin! :franko:

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 21:48 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
bmw520ds írta:
Mikor ezek eltávolításra kerültek, tánctér lett egyből! Igaz ez egy régebbi kép, de szemlélteti!
Kép


Gabi! Innen hiányzik 2 henger! :mrgreen:

Szép leírás, sok képpel, köszönjük! :taps:

Annyit még, hogy angol nyelvterületen EGR-nek rövidítik, németül meg AGR-nek.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: jlaci74
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 21:50 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
muhaati írta:
bmw520ds írta:
Gondoltam, Muha Ati a termosztáton fújt át, akkor én meg ezzel smárolok! Kézzel befogtam a termosztát helyét és a kis csövön fújtam jó erősen. Hihihi! Sziszegett, igaz, a seggem meg a szemem ki volt dülledve, de baja van!!! A másik darabot befogva, nem tudtam kifújni, mert nem sziszegett.
Na mindjárt jobb kedvvel álltam hozzá, hiszen kézzel fogható a történet


Ugye, az évek, meg a rutin! :franko:

Így van! Ráadásul, gyors, ingyen kivitelezhető! Még... :mrgreen:

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bmw520ds az itt látható tagok köszönték meg: muhaati
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 21:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2011.02.05. 01:00
Hozzászólások: 3128
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 762 alkalommal
Kapott köszik: 1044 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Nagyon tetszetős és tartalmas leírás, mint ahogy azt ds-től megszoktuk, sőt elvárjuk.
Már-már hamoriarpi szintű publikáció, súrolja annak szintjét, ( de csak alulról ... :mrgreen: )
Javasolnám a topic címét bővíteni AGR / EGR ( mert sokan így ismerik ) és csatolt alkatrészei ( mert ugye itt sem az AGR -ről volt szó hanem a hűtőjéről )
Egyébként ötös, köszönöm Gabi!

_________________
jlaci74@gmail.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 21:57 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
bmw520ds írta:
Mikor ezek eltávolításra kerültek, tánctér lett egyből! Igaz ez egy régebbi kép, de szemlélteti!
Kép


Gabi! Innen hiányzik 2 henger! :mrgreen:

Szép leírás, sok képpel, köszönjük! :taps:

Annyit még, hogy angol nyelvterületen EGR-nek rövidítik, németül meg AGR-nek.

Te csak hallgass! Te voltál a második, aki erőt adott! :roker:
Beütve a Googliba hogy AGR hiba, kidobott pár dolgot: Képeket és E39 klub Kzolee írta...
Na akkor tud a csávó! :lol:
Miki engem lebaxott régen, mivel NÉMET autó AGR. Auspuff= Exhaust
Ja a videó:
Szégyen, de az enyém tök ugyan ezt kivitelezte!

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 22:01 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jlaci74 írta:
Nagyon tetszetős és tartalmas leírás, mint ahogy azt ds-től megszoktuk, sőt elvárjuk.
Már-már hamoriarpi szintű publikáció, súrolja annak szintjét, ( de csak alulról ... :mrgreen: )
Javasolnám a topic címét bővíteni AGR / EGR ( mert sokan így ismerik ) és csatolt alkatrészei ( mert ugye itt sem az AGR -ről volt szó hanem a hűtőjéről )
Egyébként ötös, köszönöm Gabi!

Köszi! Hámori Árpi ezt tükörből megoldja! Ő más kaliber.
AGR termosztát, szelep, hűtő. Ugye hogy van helye! De csak a környezetvédelem miatt kell. :mrgreen:

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 22:17 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem végeztem ám! :mrgreen:
Azon agyaltam, hol sziszegett a levegŐŐŐ!
Irány a műhely.
Szétszedtem a hűtőt, mint majom a zsebórát.
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Mi kerül ebbe újként 120000Ft-ba?
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Ja és ennyit bírt...
Kép

Uploaded with ImageShack.us

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 22:29 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9792
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1262 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bmw520ds írta:
Ja és ennyit bírt...
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Vazze nálatok nyár van!!

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.14. 22:37 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
admin írta:
bmw520ds írta:
Ja és ennyit bírt...
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Vazze nálatok nyár van!!

Ezek szerint Nálatok nincs. Mire készüljünk holnap?

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.15. 00:25 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
bmw520ds írta:
admin írta:
bmw520ds írta:
Ja és ennyit bírt...
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Vazze nálatok nyár van!!

Ezek szerint Nálatok nincs. Mire készüljünk holnap?

Melegedett itt is az idő, 0C fok van. Most voltam kint, nyálkásak az utak.

ESŐREEE!!! :doglotlo:

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2012.12.15. 11:27-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.15. 09:04 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Hasznos és tartalmas leírás! :taps: Egy laikus számára ezek hengerfej probléma tünetek.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.28. 23:10 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.06.27. 00:00
Hozzászólások: 2350
Tartózkodási hely: Swindon(UK)
Adott köszi: 157 alkalommal
Kapott köszik: 312 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Jó leírás! :taps:

bmw520ds írta:
Mi kerül ebbe újként 120000Ft-ba?


Az árat tekintve nem bánom, hogy az enyémben nincs ilyen!

_________________
Sting like a Beemer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.28. 23:41 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
morv írta:
Jó leírás! :taps:

bmw520ds írta:
Mi kerül ebbe újként 120000Ft-ba?


Az árat tekintve nem bánom, hogy az enyémben nincs ilyen!

Szerintem senki nem venné meg újként. Bontva 15-20ezer között mozog. Természetesen én is bontottat raktam a helyére.

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.29. 17:22 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2011.02.05. 01:00
Hozzászólások: 3128
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 762 alkalommal
Kapott köszik: 1044 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)

_________________
jlaci74@gmail.com


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.29. 18:00 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4234
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 542 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jlaci74 írta:

Klassz!
A szaki nem spórol vele!
Mondjuk ez a jobbik eset, mert így is, úgy is ráírják a munkalapra. :twisted:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2012.12.29. 19:31 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.26. 10:58
Hozzászólások: 258
Adott köszi: 23 alkalommal
Kapott köszik: 46 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M5725da
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jlaci74 írta:



Erre befizetek ha valaki így leszedi a mocskot a szelepről! Én 2 órát áztattam, majd egy tubus féktisztító mellett fél óra kapirgálás..


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2013.01.03. 20:41 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2012.12.29. 01:39
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszi: 21 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57 256 D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bmw520ds írta:
Szerintem egy fontos dolog, ezért itt nem vesznek el a hozzá fűzött dolgok!

Észrevettem, szépen lassan fogy a hűtőközeg a kiegyenlítő tartályból. :shock: Több mint öt év alatt, sosem volt ilyen jelensége ennek a rendszernek! Ezért, arra gondoltam, biztosan a balesetből maradt valami hajszálrepedés a hűtőnél, vagy valamelyik vízcső sérült, esetleg öregszik. 8) Után tölteni talán két litert kellett mióta restaurálásból talpra állt.
Megjött ez a betyár hideg és egy reggel arra lettem figyelmes, hogy az utcában kifele hajtva, fehéres füsttel telik meg az elhagyott terület! :shock: Egészen a boltig húztam a jelet magam után. Ez nem elég hogy égő, de még aggodalomra adott okot, mi a fészkes fene ez a jelenség? Buszmegálló tele emberrel, szembejövő autók vezetői kerek szemmel néznek...
Mar az ideg. Nem tagadom.
Felhívom 204d1 barátomat, elnyűszítem neki, füstölök és már megint a szégyen! :facepalm: Kérdezi, eszi a vizet? Ja. :arrow: már akartam is kérdezni, de sehol nincs nyoma sérülésnek, szivárgásnak, folyásnak.
AGR hűtő. :franko:
Hát akkor jó, majd cserélem...
Tegnap este kicsapta az agyam a biztosítékot, mert a mögöttem utazó jármű lámpájának fényét alig láttam a gőztől! :evil:
Kinyitom a kiegyenlítőt alig van az alján hűtőközeg! :shock: Két litert kellett beleönteni. Ennek itt már fele sem tréfa! A motor élete forog fenn, de rövidítve!

Ma nekiálltam kicserélni.
Első nekifutással a viszkót és a védőburkolatot távolítottam el.
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Két 32-es villáskulcs és bal menet amire figyelni kell!
A burkolatot két műanyag bolha fogja.
Mikor ezek eltávolításra kerültek, tánctér lett egyből! Igaz ez egy régebbi kép, de szemlélteti!
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Szemrevételezem a szükséges szerszámok méretét, alakját a csavarkötések szerint. 13-as csillag és 6-os imbusz kulcs ami kell, illetve egy csavarhúzó amivel az AGR termosztát rögzítő gyűrűjét szét lehet pattintani, csak vigyázni kell az O gyűrű el ne guruljon, valamint, csak egyféle képen lehet majd összerakni! Kell még 6-os kulcs az AGR hűtő alsó csövéhez csatlakozó gumicső bilincsének oldásához. Négy darab M8-as csavar rögzíti a kipufogó gázok csövét, ennek a feje belső nyílású 6-os imbusz kellett hozzá, a hűtő rögzítősét szintén négy darab M8-as hatlapfejű csavar fogta, ehhez kell a 13-as csillag kulcs.
Természetesen a kipufogó gázok csövének illesztésénél lemeztömítés van mindkét oldalon, ezt vissza kell rakni! Meg biztos cserélni is a nagykönyv szerint, de ez most kimaradt. Hozzátenném, először azt gondoltam, az AGR szelep felé menő hajlított csövet elég lesz a bilincsénél lebontanom, mert az " új " egységen rajta van ez a könyök, de felszereléskor kiderült, fordítva van rá felszerelve, ezért kellett bontogatnom!
Lent is van.
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

A kiszerelt AGR hűtőt nézegetve, semmi érdemleges nem látszott! Gondoltam, Muha Ati a termosztáton fújt át, akkor én meg ezzel smárolok! Kézzel befogtam a termosztát helyét és a kis csövön fújtam jó erősen. Hihihi! Sziszegett, igaz, a seggem meg a szemem ki volt dülledve, de baja van!!! A másik darabot befogva, nem tudtam kifújni, mert nem sziszegett.
Na mindjárt jobb kedvvel álltam hozzá, hiszen kézzel fogható a történet!

Felszerelés egyszerű, ügyelni kell, hogy minden meg legyen húzva és semmi ne maradjon ki!
Vásároltam fagyállót és desztillált vizet és nekiálltam mixelni, egészen addig, amíg jónak gondoltam! :wink:
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Majd megint két liternyi folyadék kellett, mert a csövek elegáns lehúzásával nem vesződtem a sterilitással, jó az máshova is, kap újat! Légtelenítés gyerekjáték és felmelegítettem a jó állófűtés segítségével 80C fokra és megvizslattam, nehogy folyadék szivárgás legyen! Viszkót visszakapatni volt kicsit nehéz, de mikor megvan a kényelmes testtartás, pár menetet kell kulcsozni, a többit elintézi a motor beindítása után a fizika.
Az addig szellemként kísértő gőzfelhő eltűnt és elégedetten mentem lemosni a paripát, mert imádom, még ha ilyen ökörségek tarkítják is a kapcsolatunkat!
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Szia
Nekem egy 2002es 525d-m van,kékes-fehér füstöt ad ki magából,de nem ennyire vészes mint az itt lejjebb található audis videón,és büdös is a kipufogó gáz ami kijön a kocsiból!!Elképzelhető hogy ugyan ez a baja vagy itt valami komolyabb probléma lesz szerintetek?
Üdv


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2013.01.03. 20:51 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
fgeri92 írta:

Szia
Nekem egy 2002es 525d-m van,kékes-fehér füstöt ad ki magából,de nem ennyire vészes mint az itt lejjebb található audis videón,és büdös is a kipufogó gáz ami kijön a kocsiból!!Elképzelhető hogy ugyan ez a baja vagy itt valami komolyabb probléma lesz szerintetek?
Üdv

Szia!
Ha ugyanezt produkálja, elképzelhető. De nem írtad hogy tűnik el a víz. Elsőre nekem sem csinálta ilyen drasztikusan. A víz viszont elkezdett fogyni lassan!

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2013.01.03. 21:00 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2012.12.29. 01:39
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszi: 21 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57 256 D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bmw520ds írta:
fgeri92 írta:

Szia
Nekem egy 2002es 525d-m van,kékes-fehér füstöt ad ki magából,de nem ennyire vészes mint az itt lejjebb található audis videón,és büdös is a kipufogó gáz ami kijön a kocsiból!!Elképzelhető hogy ugyan ez a baja vagy itt valami komolyabb probléma lesz szerintetek?
Üdv

Szia!
Ha ugyanezt produkálja, elképzelhető. De nem írtad hogy tűnik el a víz. Elsőre nekem sem csinálta ilyen drasztikusan. A víz viszont elkezdett fogyni lassan!

Hát a víz az nem fogy,mondjuk az autó állt majdnem egy hónapot,olaj viszont hiányzott belőle,azt mondták az okosok lehet hogy megkell járatnom majd kicsit és jó lesz,bár én félek ettől a büdös szagtól amit produkál


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 41 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator