Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.14. 21:27

Szerintem egy fontos dolog, ezért itt nem vesznek el a hozzá fűzött dolgok!

Észrevettem, szépen lassan fogy a hűtőközeg a kiegyenlítő tartályból. :shock: Több mint öt év alatt, sosem volt ilyen jelensége ennek a rendszernek! Ezért, arra gondoltam, biztosan a balesetből maradt valami hajszálrepedés a hűtőnél, vagy valamelyik vízcső sérült, esetleg öregszik. 8) Után tölteni talán két litert kellett mióta restaurálásból talpra állt.
Megjött ez a betyár hideg és egy reggel arra lettem figyelmes, hogy az utcában kifele hajtva, fehéres füsttel telik meg az elhagyott terület! :shock: Egészen a boltig húztam a jelet magam után. Ez nem elég hogy égő, de még aggodalomra adott okot, mi a fészkes fene ez a jelenség? Buszmegálló tele emberrel, szembejövő autók vezetői kerek szemmel néznek...
Mar az ideg. Nem tagadom.
Felhívom 204d1 barátomat, elnyűszítem neki, füstölök és már megint a szégyen! :facepalm: Kérdezi, eszi a vizet? Ja. :arrow: már akartam is kérdezni, de sehol nincs nyoma sérülésnek, szivárgásnak, folyásnak.
AGR hűtő. :franko:
Hát akkor jó, majd cserélem...
Tegnap este kicsapta az agyam a biztosítékot, mert a mögöttem utazó jármű lámpájának fényét alig láttam a gőztől! :evil:
Kinyitom a kiegyenlítőt alig van az alján hűtőközeg! :shock: Két litert kellett beleönteni. Ennek itt már fele sem tréfa! A motor élete forog fenn, de rövidítve!

Ma nekiálltam kicserélni.
Első nekifutással a viszkót és a védőburkolatot távolítottam el.
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Két 32-es villáskulcs és bal menet amire figyelni kell!
A burkolatot két műanyag bolha fogja.
Mikor ezek eltávolításra kerültek, tánctér lett egyből! Igaz ez egy régebbi kép, de szemlélteti!
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Szemrevételezem a szükséges szerszámok méretét, alakját a csavarkötések szerint. 13-as csillag és 6-os imbusz kulcs ami kell, illetve egy csavarhúzó amivel az AGR termosztát rögzítő gyűrűjét szét lehet pattintani, csak vigyázni kell az O gyűrű el ne guruljon, valamint, csak egyféle képen lehet majd összerakni! Kell még 6-os kulcs az AGR hűtő alsó csövéhez csatlakozó gumicső bilincsének oldásához. Négy darab M8-as csavar rögzíti a kipufogó gázok csövét, ennek a feje belső nyílású 6-os imbusz kellett hozzá, a hűtő rögzítősét szintén négy darab M8-as hatlapfejű csavar fogta, ehhez kell a 13-as csillag kulcs.
Természetesen a kipufogó gázok csövének illesztésénél lemeztömítés van mindkét oldalon, ezt vissza kell rakni! Meg biztos cserélni is a nagykönyv szerint, de ez most kimaradt. Hozzátenném, először azt gondoltam, az AGR szelep felé menő hajlított csövet elég lesz a bilincsénél lebontanom, mert az " új " egységen rajta van ez a könyök, de felszereléskor kiderült, fordítva van rá felszerelve, ezért kellett bontogatnom!
Lent is van.
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

A kiszerelt AGR hűtőt nézegetve, semmi érdemleges nem látszott! Gondoltam, Muha Ati a termosztáton fújt át, akkor én meg ezzel smárolok! Kézzel befogtam a termosztát helyét és a kis csövön fújtam jó erősen. Hihihi! Sziszegett, igaz, a seggem meg a szemem ki volt dülledve, de baja van!!! A másik darabot befogva, nem tudtam kifújni, mert nem sziszegett.
Na mindjárt jobb kedvvel álltam hozzá, hiszen kézzel fogható a történet!

Felszerelés egyszerű, ügyelni kell, hogy minden meg legyen húzva és semmi ne maradjon ki!
Vásároltam fagyállót és desztillált vizet és nekiálltam mixelni, egészen addig, amíg jónak gondoltam! :wink:
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Majd megint két liternyi folyadék kellett, mert a csövek elegáns lehúzásával nem vesződtem a sterilitással, jó az máshova is, kap újat! Légtelenítés gyerekjáték és felmelegítettem a jó állófűtés segítségével 80C fokra és megvizslattam, nehogy folyadék szivárgás legyen! Viszkót visszakapatni volt kicsit nehéz, de mikor megvan a kényelmes testtartás, pár menetet kell kulcsozni, a többit elintézi a motor beindítása után a fizika.
Az addig szellemként kísértő gőzfelhő eltűnt és elégedetten mentem lemosni a paripát, mert imádom, még ha ilyen ökörségek tarkítják is a kapcsolatunkat!
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bmw520ds az itt látható tagok köszönték meg: 4 admin, jlaci74, kiara, kzolee
Értékelés: 19.05%

Re: AGR

2012.12.14. 21:44

bmw520ds írta: Gondoltam, Muha Ati a termosztáton fújt át, akkor én meg ezzel smárolok! Kézzel befogtam a termosztát helyét és a kis csövön fújtam jó erősen. Hihihi! Sziszegett, igaz, a seggem meg a szemem ki volt dülledve, de baja van!!! A másik darabot befogva, nem tudtam kifújni, mert nem sziszegett.
Na mindjárt jobb kedvvel álltam hozzá, hiszen kézzel fogható a történet


Ugye, az évek, meg a rutin! :franko:

Re: AGR

2012.12.14. 21:48

bmw520ds írta:Mikor ezek eltávolításra kerültek, tánctér lett egyből! Igaz ez egy régebbi kép, de szemlélteti!
Kép


Gabi! Innen hiányzik 2 henger! :mrgreen:

Szép leírás, sok képpel, köszönjük! :taps:

Annyit még, hogy angol nyelvterületen EGR-nek rövidítik, németül meg AGR-nek.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: jlaci74
Értékelés: 4.76%

Re: AGR

2012.12.14. 21:50

muhaati írta:
bmw520ds írta: Gondoltam, Muha Ati a termosztáton fújt át, akkor én meg ezzel smárolok! Kézzel befogtam a termosztát helyét és a kis csövön fújtam jó erősen. Hihihi! Sziszegett, igaz, a seggem meg a szemem ki volt dülledve, de baja van!!! A másik darabot befogva, nem tudtam kifújni, mert nem sziszegett.
Na mindjárt jobb kedvvel álltam hozzá, hiszen kézzel fogható a történet


Ugye, az évek, meg a rutin! :franko:

Így van! Ráadásul, gyors, ingyen kivitelezhető! Még... :mrgreen:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bmw520ds az itt látható tagok köszönték meg: muhaati
Értékelés: 4.76%

Re: AGR

2012.12.14. 21:52

Nagyon tetszetős és tartalmas leírás, mint ahogy azt ds-től megszoktuk, sőt elvárjuk.
Már-már hamoriarpi szintű publikáció, súrolja annak szintjét, ( de csak alulról ... :mrgreen: )
Javasolnám a topic címét bővíteni AGR / EGR ( mert sokan így ismerik ) és csatolt alkatrészei ( mert ugye itt sem az AGR -ről volt szó hanem a hűtőjéről )
Egyébként ötös, köszönöm Gabi!

Re: AGR

2012.12.14. 21:57

kzolee írta:
bmw520ds írta:Mikor ezek eltávolításra kerültek, tánctér lett egyből! Igaz ez egy régebbi kép, de szemlélteti!
Kép


Gabi! Innen hiányzik 2 henger! :mrgreen:

Szép leírás, sok képpel, köszönjük! :taps:

Annyit még, hogy angol nyelvterületen EGR-nek rövidítik, németül meg AGR-nek.

Te csak hallgass! Te voltál a második, aki erőt adott! :roker:
Beütve a Googliba hogy AGR hiba, kidobott pár dolgot: Képeket és E39 klub Kzolee írta...
Na akkor tud a csávó! :lol:
Miki engem lebaxott régen, mivel NÉMET autó AGR. Auspuff= Exhaust
Ja a videó:
Szégyen, de az enyém tök ugyan ezt kivitelezte!

Re: AGR

2012.12.14. 22:01

jlaci74 írta:Nagyon tetszetős és tartalmas leírás, mint ahogy azt ds-től megszoktuk, sőt elvárjuk.
Már-már hamoriarpi szintű publikáció, súrolja annak szintjét, ( de csak alulról ... :mrgreen: )
Javasolnám a topic címét bővíteni AGR / EGR ( mert sokan így ismerik ) és csatolt alkatrészei ( mert ugye itt sem az AGR -ről volt szó hanem a hűtőjéről )
Egyébként ötös, köszönöm Gabi!

Köszi! Hámori Árpi ezt tükörből megoldja! Ő más kaliber.
AGR termosztát, szelep, hűtő. Ugye hogy van helye! De csak a környezetvédelem miatt kell. :mrgreen:

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.14. 22:17

Nem végeztem ám! :mrgreen:
Azon agyaltam, hol sziszegett a levegŐŐŐ!
Irány a műhely.
Szétszedtem a hűtőt, mint majom a zsebórát.
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Mi kerül ebbe újként 120000Ft-ba?
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Ja és ennyit bírt...
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.14. 22:29

bmw520ds írta:Ja és ennyit bírt...
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Vazze nálatok nyár van!!

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.14. 22:37

admin írta:
bmw520ds írta:Ja és ennyit bírt...
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Vazze nálatok nyár van!!

Ezek szerint Nálatok nincs. Mire készüljünk holnap?

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.15. 00:25

bmw520ds írta:
admin írta:
bmw520ds írta:Ja és ennyit bírt...
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Vazze nálatok nyár van!!

Ezek szerint Nálatok nincs. Mire készüljünk holnap?

Melegedett itt is az idő, 0C fok van. Most voltam kint, nyálkásak az utak.

ESŐREEE!!! :doglotlo:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2012.12.15. 11:27-kor.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.15. 09:04

Hasznos és tartalmas leírás! :taps: Egy laikus számára ezek hengerfej probléma tünetek.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.28. 23:10

Jó leírás! :taps:

bmw520ds írta:Mi kerül ebbe újként 120000Ft-ba?


Az árat tekintve nem bánom, hogy az enyémben nincs ilyen!

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.28. 23:41

morv írta:Jó leírás! :taps:

bmw520ds írta:Mi kerül ebbe újként 120000Ft-ba?


Az árat tekintve nem bánom, hogy az enyémben nincs ilyen!

Szerintem senki nem venné meg újként. Bontva 15-20ezer között mozog. Természetesen én is bontottat raktam a helyére.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.29. 17:22

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.29. 18:00

jlaci74 írta:

Klassz!
A szaki nem spórol vele!
Mondjuk ez a jobbik eset, mert így is, úgy is ráírják a munkalapra. :twisted:

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2012.12.29. 19:31

jlaci74 írta:



Erre befizetek ha valaki így leszedi a mocskot a szelepről! Én 2 órát áztattam, majd egy tubus féktisztító mellett fél óra kapirgálás..

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2013.01.03. 20:41

bmw520ds írta:Szerintem egy fontos dolog, ezért itt nem vesznek el a hozzá fűzött dolgok!

Észrevettem, szépen lassan fogy a hűtőközeg a kiegyenlítő tartályból. :shock: Több mint öt év alatt, sosem volt ilyen jelensége ennek a rendszernek! Ezért, arra gondoltam, biztosan a balesetből maradt valami hajszálrepedés a hűtőnél, vagy valamelyik vízcső sérült, esetleg öregszik. 8) Után tölteni talán két litert kellett mióta restaurálásból talpra állt.
Megjött ez a betyár hideg és egy reggel arra lettem figyelmes, hogy az utcában kifele hajtva, fehéres füsttel telik meg az elhagyott terület! :shock: Egészen a boltig húztam a jelet magam után. Ez nem elég hogy égő, de még aggodalomra adott okot, mi a fészkes fene ez a jelenség? Buszmegálló tele emberrel, szembejövő autók vezetői kerek szemmel néznek...
Mar az ideg. Nem tagadom.
Felhívom 204d1 barátomat, elnyűszítem neki, füstölök és már megint a szégyen! :facepalm: Kérdezi, eszi a vizet? Ja. :arrow: már akartam is kérdezni, de sehol nincs nyoma sérülésnek, szivárgásnak, folyásnak.
AGR hűtő. :franko:
Hát akkor jó, majd cserélem...
Tegnap este kicsapta az agyam a biztosítékot, mert a mögöttem utazó jármű lámpájának fényét alig láttam a gőztől! :evil:
Kinyitom a kiegyenlítőt alig van az alján hűtőközeg! :shock: Két litert kellett beleönteni. Ennek itt már fele sem tréfa! A motor élete forog fenn, de rövidítve!

Ma nekiálltam kicserélni.
Első nekifutással a viszkót és a védőburkolatot távolítottam el.
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Két 32-es villáskulcs és bal menet amire figyelni kell!
A burkolatot két műanyag bolha fogja.
Mikor ezek eltávolításra kerültek, tánctér lett egyből! Igaz ez egy régebbi kép, de szemlélteti!
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Szemrevételezem a szükséges szerszámok méretét, alakját a csavarkötések szerint. 13-as csillag és 6-os imbusz kulcs ami kell, illetve egy csavarhúzó amivel az AGR termosztát rögzítő gyűrűjét szét lehet pattintani, csak vigyázni kell az O gyűrű el ne guruljon, valamint, csak egyféle képen lehet majd összerakni! Kell még 6-os kulcs az AGR hűtő alsó csövéhez csatlakozó gumicső bilincsének oldásához. Négy darab M8-as csavar rögzíti a kipufogó gázok csövét, ennek a feje belső nyílású 6-os imbusz kellett hozzá, a hűtő rögzítősét szintén négy darab M8-as hatlapfejű csavar fogta, ehhez kell a 13-as csillag kulcs.
Természetesen a kipufogó gázok csövének illesztésénél lemeztömítés van mindkét oldalon, ezt vissza kell rakni! Meg biztos cserélni is a nagykönyv szerint, de ez most kimaradt. Hozzátenném, először azt gondoltam, az AGR szelep felé menő hajlított csövet elég lesz a bilincsénél lebontanom, mert az " új " egységen rajta van ez a könyök, de felszereléskor kiderült, fordítva van rá felszerelve, ezért kellett bontogatnom!
Lent is van.
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

A kiszerelt AGR hűtőt nézegetve, semmi érdemleges nem látszott! Gondoltam, Muha Ati a termosztáton fújt át, akkor én meg ezzel smárolok! Kézzel befogtam a termosztát helyét és a kis csövön fújtam jó erősen. Hihihi! Sziszegett, igaz, a seggem meg a szemem ki volt dülledve, de baja van!!! A másik darabot befogva, nem tudtam kifújni, mert nem sziszegett.
Na mindjárt jobb kedvvel álltam hozzá, hiszen kézzel fogható a történet!

Felszerelés egyszerű, ügyelni kell, hogy minden meg legyen húzva és semmi ne maradjon ki!
Vásároltam fagyállót és desztillált vizet és nekiálltam mixelni, egészen addig, amíg jónak gondoltam! :wink:
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Majd megint két liternyi folyadék kellett, mert a csövek elegáns lehúzásával nem vesződtem a sterilitással, jó az máshova is, kap újat! Légtelenítés gyerekjáték és felmelegítettem a jó állófűtés segítségével 80C fokra és megvizslattam, nehogy folyadék szivárgás legyen! Viszkót visszakapatni volt kicsit nehéz, de mikor megvan a kényelmes testtartás, pár menetet kell kulcsozni, a többit elintézi a motor beindítása után a fizika.
Az addig szellemként kísértő gőzfelhő eltűnt és elégedetten mentem lemosni a paripát, mert imádom, még ha ilyen ökörségek tarkítják is a kapcsolatunkat!
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Szia
Nekem egy 2002es 525d-m van,kékes-fehér füstöt ad ki magából,de nem ennyire vészes mint az itt lejjebb található audis videón,és büdös is a kipufogó gáz ami kijön a kocsiból!!Elképzelhető hogy ugyan ez a baja vagy itt valami komolyabb probléma lesz szerintetek?
Üdv

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2013.01.03. 20:51

fgeri92 írta:
Szia
Nekem egy 2002es 525d-m van,kékes-fehér füstöt ad ki magából,de nem ennyire vészes mint az itt lejjebb található audis videón,és büdös is a kipufogó gáz ami kijön a kocsiból!!Elképzelhető hogy ugyan ez a baja vagy itt valami komolyabb probléma lesz szerintetek?
Üdv

Szia!
Ha ugyanezt produkálja, elképzelhető. De nem írtad hogy tűnik el a víz. Elsőre nekem sem csinálta ilyen drasztikusan. A víz viszont elkezdett fogyni lassan!

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2013.01.03. 21:00

bmw520ds írta:
fgeri92 írta:
Szia
Nekem egy 2002es 525d-m van,kékes-fehér füstöt ad ki magából,de nem ennyire vészes mint az itt lejjebb található audis videón,és büdös is a kipufogó gáz ami kijön a kocsiból!!Elképzelhető hogy ugyan ez a baja vagy itt valami komolyabb probléma lesz szerintetek?
Üdv

Szia!
Ha ugyanezt produkálja, elképzelhető. De nem írtad hogy tűnik el a víz. Elsőre nekem sem csinálta ilyen drasztikusan. A víz viszont elkezdett fogyni lassan!

Hát a víz az nem fogy,mondjuk az autó állt majdnem egy hónapot,olaj viszont hiányzott belőle,azt mondták az okosok lehet hogy megkell járatnom majd kicsit és jó lesz,bár én félek ettől a büdös szagtól amit produkál
Hozzászólás küldése

VigLink badge