Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Alapjárati probléma.

2015.03.23. 16:40

SvidronyA írta:erre valószínű, hamarabb reagál, aki tud segíteni: viewtopic.php?f=4&t=1385 :(

Feltétlen add meg ott is a "koordinátákat" :!:

Felesleges leíratni újra egy másik topicba.
Akit érdekel annak úgy is látszik a friss bejegyzés.
Így meg csak bosszús lesz a dupla bejegyzés miatt.
Ott már nehezményeztem is, igaz akkor még ezt nem láttam.

Re: Alapjárati probléma.

2015.04.17. 22:47

Sziasztok!
Gyújtótrafót kell cserélnem, mert az alapjáratom ingadozását az 5-ös henger trafója okozza.
Véleményetekre lennék kíváncsi, hogy melyiket javasoljátok, a begyűjtött infók alapján:

Bosch (1213 1703 228)
gyári BMW: 27.600 Ft
Unix: 26.175 - 48 %= 13.610 Ft

Bremi (1213 7599 219)
gyári BMW: 27.600 Ft
Unix: 15.326 - 48 %= 7.970 Ft

Előre is köszi, üdv.

Re: Alapjárati probléma.

2015.07.05. 20:24

Üdv!

Tegnap az én alapjáratom is leesett és rázza a kasznit mintha nem menne pár henger a 8-ból.
Este óta a fórumot olvasom,keresgélek de még pontos válaszokat nem nagyon találtam..
Tünetek: hidegen 8-900 ford. semmi probléma melegen 5-600 ford. rázza a kasznit gázadáskor lassan engedi vissza a fordulatot, erő van benne nincs elgyengülve.

Előre is köszönöm a segítséget!!

Re: Alapjárati probléma.

2015.07.06. 14:38

Sziasztok!

Régen regisztráltam, mégis új vagyok itt, mert sokáig nem néztem az oldalt... Jackson "házi feladatát" olvasva lejjebb lehet, hogy be kéne fognom a számat és végigcsinálni a lépéseket, viszont nálam kicsit más a probléma, ezért inkább leírom :)

1999-es 540i-ről van szó, 220.000 km-rel. Már hidegen, alapjáraton is nagyokat ránt a motor, de melegen sűrűbben és még nagyobbakat, mintha hirtelen nem kapna benzint. Menet közben csak akkor rángat minimálisan, amikor visszaváltás nélkül, finoman gyorsítok. Nagyobb gázadásnál teszi a dolgát rendesen. AC pumpa volt cserélve lassan 2 hónapja bontottra, de nem erre gyanakszom, mert kb. 2 hétig tünetmentesen jártam az autóval. (Ettől függetlenül hamarosan veszek bele egy újat, az a tuti). A gép egyetlen hibát ír ki, de azt már baromi régen (szégyellem is ide írni, hogy mióta), a 2 db hátsó lambda szondát, ezeket most meg is vettem (gyári csatlakozós, Bosch), cserélve lesznek a héten. Mivel baromi régóta szarok, meglepne, ha most hirtelen ez okozná a gondot, de ki akarom zárni. Hallottam, hogy a V8-asoknál szeretnek tönkremenni a gyújtótrafók is szép sorban és elég hasonló tüneteket okoznak. Benzinszűrőt még nem cseréltem, ezt is pótlom hamarosan. Légszűrők újak. Kartergáz membrán 1 éves. Hétvégente használom az autót és általában a 3 éves kisfiam is bent ül, szóval a pirosnál nem azt lesem, hogy hol egy vti, amit meg lehet alázni :)

Valakinek hasonló tapasztalat? Ötlet még?

Nagyon köszi!!!

Peti

Re: Alapjárati probléma.

2015.07.06. 21:52

Superbeat írta:Sziasztok!

Régen regisztráltam, mégis új vagyok itt, mert sokáig nem néztem az oldalt... Jackson "házi feladatát" olvasva lejjebb lehet, hogy be kéne fognom a számat és végigcsinálni a lépéseket, viszont nálam kicsit más a probléma, ezért inkább leírom :)

1999-es 540i-ről van szó, 220.000 km-rel. Már hidegen, alapjáraton is nagyokat ránt a motor, de melegen sűrűbben és még nagyobbakat, mintha hirtelen nem kapna benzint. Menet közben csak akkor rángat minimálisan, amikor visszaváltás nélkül, finoman gyorsítok. Nagyobb gázadásnál teszi a dolgát rendesen. AC pumpa volt cserélve lassan 2 hónapja bontottra, de nem erre gyanakszom, mert kb. 2 hétig tünetmentesen jártam az autóval. (Ettől függetlenül hamarosan veszek bele egy újat, az a tuti). A gép egyetlen hibát ír ki, de azt már baromi régen (szégyellem is ide írni, hogy mióta), a 2 db hátsó lambda szondát, ezeket most meg is vettem (gyári csatlakozós, Bosch), cserélve lesznek a héten. Mivel baromi régóta szarok, meglepne, ha most hirtelen ez okozná a gondot, de ki akarom zárni. Hallottam, hogy a V8-asoknál szeretnek tönkremenni a gyújtótrafók is szép sorban és elég hasonló tüneteket okoznak. Benzinszűrőt még nem cseréltem, ezt is pótlom hamarosan. Légszűrők újak. Kartergáz membrán 1 éves. Hétvégente használom az autót és általában a 3 éves kisfiam is bent ül, szóval a pirosnál nem azt lesem, hogy hol egy vti, amit meg lehet alázni :)

Valakinek hasonló tapasztalat? Ötlet még?

Nagyon köszi!!!

Peti

Szia!Pedig lehet a lambdák miatt szerintem.Légtömegmérő is lehet,függetlenül attól hogy nem írt hibát.Milyen diag volt?
Levegőszűrők?Csak egy van benne.
Az is lehet hogy fals levegőt szív valahol.
Fogyasztáson nem vettél észre változást?

Re: Alapjárati probléma.

2015.07.29. 15:36

szevasztok! 97-es 23i-n megtisztítanám az alapjárati motort.levettem a pollenszűrőházat,látom a tartókonzolnak van két csavarja,meg az aljára menő légcső bilincsét kellene megbontanom.a szívócsonknál mi fogja?innét le tudom venni?

Re: Alapjárati probléma.

2015.07.29. 20:30

Taxi969 írta:Sziasztok!
Gyújtótrafót kell cserélnem, mert az alapjáratom ingadozását az 5-ös henger trafója okozza.
Véleményetekre lennék kíváncsi, hogy melyiket javasoljátok, a begyűjtött infók alapján:

Bosch (1213 1703 228)
gyári BMW: 27.600 Ft
Unix: 26.175 - 48 %= 13.610 Ft

Bremi (1213 7599 219)
gyári BMW: 27.600 Ft
Unix: 15.326 - 48 %= 7.970 Ft

Előre is köszi, üdv.


Kérdezd meg jlacit. :szerintem

A Bremi cuccok sokkal jobbak a régi BMWknél (94 előtt), mint a Bosch által produkáltak tapasztalatom szerint.

Re: Alapjárati probléma.

2015.08.02. 21:35

atti523i írta:szevasztok! 97-es 23i-n megtisztítanám az alapjárati motort.levettem a pollenszűrőházat,látom a tartókonzolnak van két csavarja,meg az aljára menő légcső bilincsét kellene megbontanom.a szívócsonknál mi fogja?innét le tudom venni?

még egy kérdés.le és felrakásnál elállítódhat valami?m52 motor

Re: Alapjárati probléma.

2015.11.16. 19:18

Sziasztok! Volt már hasonló típusú autóm, ő nem produkálta ezt.
Reggel hideg első indításkor - mióta hűvösebb van!!! - felpörög kicsivel 2ezer fölé, majd szépen leengedi fordulatot. A következő indításkor már nem pörög fel eddig. Ez normális vagy sem, mert az előző 28i-m nem csinálta...

Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati motort kitisztítottam, de ugyanaz.

Re: Alapjárati probléma.

2015.11.16. 20:30

Rolly írta:Sziasztok! Volt már hasonló típusú autóm, ő nem produkálta ezt.
Reggel hideg első indításkor - mióta hűvösebb van!!! - felpörög kicsivel 2ezer fölé, majd szépen leengedi fordulatot. A következő indításkor már nem pörög fel eddig. Ez normális vagy sem, mert az előző 28i-m nem csinálta...

Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati motort kitisztítottam, de ugyanaz.

:diag

Re: Alapjárati probléma.

2015.11.16. 20:55

SvidronyA írta:
Rolly írta:Sziasztok! Volt már hasonló típusú autóm, ő nem produkálta ezt.
Reggel hideg első indításkor - mióta hűvösebb van!!! - felpörög kicsivel 2ezer fölé, majd szépen leengedi fordulatot. A következő indításkor már nem pörög fel eddig. Ez normális vagy sem, mert az előző 28i-m nem csinálta...

Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati motort kitisztítottam, de ugyanaz.

:diag



Sajna semmit nem mutat a diag!

Re: Alapjárati probléma.

2015.11.16. 21:30

Rolly írta:
SvidronyA írta:
Rolly írta:Sziasztok! Volt már hasonló típusú autóm, ő nem produkálta ezt.
Reggel hideg első indításkor - mióta hűvösebb van!!! - felpörög kicsivel 2ezer fölé, majd szépen leengedi fordulatot. A következő indításkor már nem pörög fel eddig. Ez normális vagy sem, mert az előző 28i-m nem csinálta...

Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati motort kitisztítottam, de ugyanaz.

:diag



Sajna semmit nem mutat a diag!

Mivel vizsgáltad?

Re: Alapjárati probléma.

2015.11.16. 21:34

SvidronyA írta:
Rolly írta:
SvidronyA írta:
Rolly írta:Sziasztok! Volt már hasonló típusú autóm, ő nem produkálta ezt.
Reggel hideg első indításkor - mióta hűvösebb van!!! - felpörög kicsivel 2ezer fölé, majd szépen leengedi fordulatot. A következő indításkor már nem pörög fel eddig. Ez normális vagy sem, mert az előző 28i-m nem csinálta...

Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati motort kitisztítottam, de ugyanaz.

:diag



Sajna semmit nem mutat a diag!

Mivel vizsgáltad?


Nem én csináltam, így nem tudom mi a neve, de nem gyári volt, meg nem csak BMW-re jó...

Re: Alapjárati probléma.

2016.03.04. 16:25

Sziasztok!

Kb egy hete kezdődött a hibajelenség, reggel hidegen indítás, motor darabosan, dadogva jár, majd egy pár mp múlva kisimul, szépen ketyeg. Meleg motornál néha fékezés után darabosan indult el a kocsi, mintha nem lenne benne erő.
Tegnap kigyulladt a műszerfalon a motorhiba lámpa, de nem észleltem nagyobb problémát. Ma reggel viszont mintha csak 3 henger menne, kasznit rázza, meg ilyenek.
Hozzáértő kollégákat kérdezem, hogy szerintük mi lehet a baj, diagot nem tudom kiolvasni, hacsak nincs a Füredi lakótelepen valakinek egy erre alkalmas műszere, mi lehet a gáz?
Én speciel gyertya, vagy trafó hibára gyanakszom.
Köszi a válaszokat

Üdv Mindenkinek és aki tud, jó autózást:-(

Re: Alapjárati probléma.

2016.03.04. 16:57

peetr74 írta:Sziasztok!
Kb egy hete kezdődött a hibajelenség, reggel hidegen indítás, motor darabosan, dadogva jár, majd egy pár mp múlva kisimul, szépen ketyeg. Meleg motornál néha fékezés után darabosan indult el a kocsi, mintha nem lenne benne erő.
Tegnap kigyulladt a műszerfalon a motorhiba lámpa, de nem észleltem nagyobb problémát. Ma reggel viszont mintha csak 3 henger menne, kasznit rázza, meg ilyenek.
Hozzáértő kollégákat kérdezem, hogy szerintük mi lehet a baj, diagot nem tudom kiolvasni, hacsak nincs a Füredi lakótelepen valakinek egy erre alkalmas műszere, mi lehet a gáz?
Én speciel gyertya, vagy trafó hibára gyanakszom.
Köszi a válaszokat
Üdv Mindenkinek és aki tud, jó autózást:-(

Megnyitnám a tippeldét egy gyújtótrafó gyanúval.
Diag nélkül nem fogod megúszni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek PeterE39 az itt látható tagok köszönték meg: peetr74
Értékelés: 4.76%

Re: Alapjárati probléma.

2016.03.04. 18:04

peetr74 írta:Sziasztok!

Kb egy hete kezdődött a hibajelenség, reggel hidegen indítás, motor darabosan, dadogva jár, majd egy pár mp múlva kisimul, szépen ketyeg. Meleg motornál néha fékezés után darabosan indult el a kocsi, mintha nem lenne benne erő.
Tegnap kigyulladt a műszerfalon a motorhiba lámpa, de nem észleltem nagyobb problémát. Ma reggel viszont mintha csak 3 henger menne, kasznit rázza, meg ilyenek.
Hozzáértő kollégákat kérdezem, hogy szerintük mi lehet a baj, diagot nem tudom kiolvasni, hacsak nincs a Füredi lakótelepen valakinek egy erre alkalmas műszere, mi lehet a gáz?
Én speciel gyertya, vagy trafó hibára gyanakszom.
Köszi a válaszokat

Üdv Mindenkinek és aki tud, jó autózást:-(


Első lépésben nézd meg a légtömegmérőtől a pillangószelepig menő két csövet. Szakadás, repedés után kutatva. Nem kihagyandó az alsó cső vékony részét, ami az alapjárati motorhoz megy.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: peetr74
Értékelés: 4.76%

Re: Alapjárati probléma.

2016.03.04. 18:42

muhaati írta:
peetr74 írta:Sziasztok!

Kb egy hete kezdődött a hibajelenség, reggel hidegen indítás, motor darabosan, dadogva jár, majd egy pár mp múlva kisimul, szépen ketyeg. Meleg motornál néha fékezés után darabosan indult el a kocsi, mintha nem lenne benne erő.
Tegnap kigyulladt a műszerfalon a motorhiba lámpa, de nem észleltem nagyobb problémát. Ma reggel viszont mintha csak 3 henger menne, kasznit rázza, meg ilyenek.
Hozzáértő kollégákat kérdezem, hogy szerintük mi lehet a baj, diagot nem tudom kiolvasni, hacsak nincs a Füredi lakótelepen valakinek egy erre alkalmas műszere, mi lehet a gáz?
Én speciel gyertya, vagy trafó hibára gyanakszom.
Köszi a válaszokat

Üdv Mindenkinek és aki tud, jó autózást:-(


Első lépésben nézd meg a légtömegmérőtől a pillangószelepig menő két csövet. Szakadás, repedés után kutatva. Nem kihagyandó az alsó cső vékony részét, ami az alapjárati motorhoz megy.


Csöveket megnéztem a vékony részt nem tudom jól megvizsgálni, mert nem látom jól. Majd világosban rámegyek. Az alapjárati motor bekavarhat ennyire? Mármint úgy értem, hogy az nem csak az alapjáratért felel?
Köszi szépen

Re: Alapjárati probléma.

2016.03.20. 08:25

Sziasztok.Sajnos olyan problémába ütköztem amit magam generáltam.520i röl van szó.Kicseréltem a fecsiket 525re illetve a légtömegmérőt légszűrőt alapjáratit.Ezt követően indításkor gázadás nélkül felment az alapjárat 5000-ig.Ezután mindent visszaraktam és így is szintén felmegy addig az alapjárat,de ha letekerem a légtömegmérő csatit és vissza akkor beáll 1000re.Egy kis gázadásra újra felpörög egy pillanatig és el kezd ingadozni 1500-2000között az alapjárat mintha vems lenne benne.Előre is köszönöm

Re: Alapjárati probléma.

2018.02.09. 10:38

Sziasztok!

Sajnos alapjárati problémám van.
A tünet az, hogy hidegen kb. amíg el nem éri a vízhőfok visszajelzőm az első osztást, kuplungot benyomva (pl. lámpa megállásnál) az alapjárat elkezd ingadozni. A furcsa, hogy nem mindig csinálja, valamikor durvábban valamikor kevésbé, ekkor néhány másodperc után abba is hagyja és kisimul. Inpa nem ír hibát. Az ingadozás olyan 800-400 között van, tehát elég zavaró.
Üzem melegen már semmi probléma nincs.
Adaptáció törlés segíthet ezen a problémán?

+ kérdés:
realoem.com-on láttam, hogy VIN (GN70318) szerint a rendszer hozza a másodlagos levegő pumpát, de nekem ott semmi sincs.
A kipufogósor fölött nincs semmilyen szelep és más egységek. Gondolok itt az alábbi linken lévő 1.-es tételre.
Ezen a rajzon az 1.-es tétel.

Az autó 525i (M54B25) 2000/09 (FACELIFT)

Előre is köszönöm a segítséget. :franko:

Tamás

Re: Alapjárati probléma.

2018.02.09. 10:46

Rolly írta:
SvidronyA írta:
Rolly írta:Sziasztok! Volt már hasonló típusú autóm, ő nem produkálta ezt.
Reggel hideg első indításkor - mióta hűvösebb van!!! - felpörög kicsivel 2ezer fölé, majd szépen leengedi fordulatot. A következő indításkor már nem pörög fel eddig. Ez normális vagy sem, mert az előző 28i-m nem csinálta...

Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati motort kitisztítottam, de ugyanaz.

:diag

Sajna semmit nem mutat a diag!

Szia! Én úgy tudom, az a jó, ha felpörög. Régebben nekem sem csinálta (528i, M52), de aztán kiderült el van koszolódva az alapjárati motor, tisztítás óta csinálja. Azóta cserélve is lett gyári újra, az is csinálja. Külföldi fórumokat is átnéztem akkor, ott is erre jutottak :)
Hozzászólás küldése

VigLink badge