2011.09.30. 15:54
Vagy 100szor leirtam már, de hátha ebben a külön topikban elöbb meg találják.
A hiba forrása 3 ok lehet csak kicsit macerás végig nézni:
1. levegő probléma túl sok/kevés
2. tüzelőanyag gond kevés/sok
3. időben spricc és szikra avagy computer input adatok marhaságai. Itt az összes bejevő adatra kell gondolni.
Mindkettőtöknek azonos a házi feladat:
1.csoport levegő avagy a levegő beömlő útját ellenőrizni a hengerek-ig. Vagy ha már lambdás módban is jelentkezik (closed loop amikor már lambda alapján megy a befecskendezés) akkor a lambda szondáig:
- levegőszűrő koszos: szegény motor fuldoklik pláne alapjáraton amikor gyenge a vákum. csere és nem sport szűrőre.
- bármely műanyag cső amin fal levegőt szívhat (turbós fújhat) és a köztük lévő tömítések állapota. Ha nem látod akkor tömités csere.
- fojtószelep állapota koszos szorul egyebek (régi kocsikban a ASC-nek van egy másik azt is ellenőrizni kell). Pl. dme azt hiszi ő csak az alapjáratin enged levegőt közbe nem zárt be teljesen a kosz miatt.
- hengerfej beömlőnyílás tömitések (pl. V8-nál imádja ezt elzabálni a meleg miatt idővel)
- aztán amire nem gondolnál olajszeparátor ami a két olaj karterből a szívósor vákummal szivná a kartergázt. Ha alapjáraton is sziv baj van. Ekkor a megfelelő egység vagy tömités csere
- alsó kartel olajpálca résnyire kihúz és szíve befelé (cigi füst mint indikátor)
- felső vezérműtengely fedélnél a olaj sapkával ugyan ez.
- vákum csövek mármint a fék meg a minden féle tartály szellőzés anyám kínja felé. na ja mire végig mész a hibán minden csövet ismerni fogsz a motortérben.
- A poén, hogy még a dugatyú térben lévő dolgok is okozhatnak ilyen gondot. pl. bazi nagy rés a henger falnál ami melegedve csökken/eltünik. Nyomás mérést neki. Az majd kinyomja a szelep nem zár jól hidegen és egyéb hibákat.
2.Tüzelőanyag avagy nekem benya:
- első nyomás mérés műszerrel. Elcsattogni egy erre felszerelt mühelybe és bekötni a nyomó (amúgy bicigli szelp szerűen kinéző) csatlkakozójára. 3,5Bar kell ha esik ha fúj alapjáraton és padlógázon bármikor. Ja és mellesleg ejteni sem szabad a nyomást ha leáll akkor is maradnia kéne. Ha minden ok a méréskor akkor jó a tüzelőanyag rendszered lépj tovább. Egyedül a hibás injektorok okozhatnak még bajt mert az a nyomócső után van.
Lehetséges okok:
- szar üzemanyag pumpa na mindenki először erre gondol pedig van más is. Ha szar nincs más csere egy jó gyárira (bontott már ki lehelte a lelkét nyugottan szivathatod magad 3-4 darab megvásárlásával)
- üzemanyagszűrő mikor is cserélted? vajon ha tele van kosszal akkor át tud menni az anyag rajta. Nos ha nem akkor cseréld le most (de ha hibátlan a nyomásadatot akkor ő is az ne hogy cseréld)
- üzemanyag rendszer vissza engedő túlnyomás szelep. 1998/9(V8)-2000/1(S6 M54) elöttiek a motortérben az újabb motorosok már a szürőnél találják. Ha többet enged vissza ingadozik a nyomás (de ez látszik a műszeren)
- üzemanyagrendszer csövei alapból fémek nem szoktak ki lukadni. Na ja csak a csövek közötti csatlakozások nem ők gumiból vannak. Öreg elszűkűl és kevés nafta tud átmenni ráadásul nyomásra szórakozik nagyon van elég kereszt metszet kicsin nincs. Ha lukas meg elmegy a nyomás hiába küzd a pumpa a veszélyes kifolyt naftáról nem is beszélve.-
- Euro3 avagy secondary airpump na mivan ha akkor is megy be levegő amikor már nem kéne. Csere a pumpa és a szelep ha kell és főleg a vékony csövei. Végre tudni fogod mi a különbség a fék vákumcsövei és a sec.airpump csövei között.
3.szikra és spicc + Computer input adatok. Avagy ahogy ő látja a világot
- Hány adatot is kap? sokat pl. hőmérsékletből is többet. Pl. külső hőmérő annyit mutat-e mint amennyi tényleg van? Ha hideget érez bedúsit a -30-hoz és már egyből szar. Mutatja a diag: NEM mivel ez nem hibatárolós eset az élő adatokban kéne látni a szakinak nem szibériában van.
- légtömegmérő hibák tömege hiába pucolod ha szar azt csak padon lehet kimérni. Csere gyári újra az biztos. A bontott is szar lehet.
- levegőtömegmérő hőmérője vagy egybe épitett (már kicserélted a tömegmérővel ha lapos csatis van). Körcsatis levegőtömegmérősöknek külön van.
- gázpedál (folytószelep/ek) állása ha nem jól tudja mi a helyzet
- alapjárati szabályzó szelep. Ha szar lehet próbálkozni a pucolással nekem csak a gyári új jött be miután beraktam egy szar bontottat. Te ne is próbálkoz használtal az már úgy is szar.
- főtengely és vezérmű tengely jeladó ha nem jó adatot ad máskor fencskendezünk vagy szikrázunk mint kéne. Amúgy a tengelyeket nem elég kicserélni azoknak pontosan meghatározott helyük van nem lehet kábé berakni a helyére. Vanosost már macerásabb beállitani multiméter is kell meg a megfelelő beállító pöckök.
- összes tetves kábel ami kontakt hibás lehet. Hiába jó a szenzor ha nem tudja elküldeni az adatot. Mondjuk az én V8-amnál lista áron 150eFt a teljes motor kötegnek az anyag ára és még nem számoltuk a meló költséget). Forrasztások és buherálások előnye még plusz hiba lehetőség.
-szikrához kell jó gyertya (ha nem csere) traffó (na ezt nehéz bemérni de nem lehetetlen egyik klubtagnak bejött oda küldtem ahol ezt tényleg bemérték)
-gyújtás és befecskendezés hibás relék brrrrr. borzalom mit lehet ezzel is szopni és nem biztos behatárolható.
- szar lamba adatok (lambda szonda hibák) no itt inkább arra kell gondolni nincs jó fütés, lassan éled stb. Tudom drága (enyémbe pl. 45e darabja a 4db-nak) de ezért tud kevés fogyasztással menni a kocsink. Ha a lambda levegő többletet/hiányt ír és a diag szaki lambda cserét javasol akkor inkább a szakit cseréld le másra aki ért is hozzá. Azért a lambda hibák csak akkor szólna bele a dologba ha már a closed loop módban vagyunk hideg inditásnál. Az elején helyettesítő értékeket használ akkor még nem szólnak bele. diagban ordit mikor kapcsolt át. Hátsó lambdák annyira nem fontosan (pontositja az elsőt plusz katalizátor szar jelzés) a két elsőre fókuszálj.
- vanos és mi van ha a vanos nem akkor nyit mikor kéne: remélhetőleg beírja neked hibatárolóba
Jackson, aki hirtelen ezt tudta összedobni
ui: ha elfogyna a pénzed ne csodálkozz használt autót vettél ez nem új, türelem és csináld végig lépésenként
-
- Ezt a hozzászólást a szerzőnek jackson az itt látható tagok köszönték meg: 2 MChris, SAP
-
- Értékelés: 9.52%