Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Fűtés-hűtés

2018.08.13. 15:13

A fenti gondjaimra esetleg valaki tud jó klímást, lehetőleg tapasztalatból ajánlani, mindezt Pesten (lehetőleg a X., vagy XIV. kerületben/környéken)?

Re: Fűtés-hűtés

2018.10.31. 09:57

Üdv Mindenkinek!

Szeretnék kérni egy kis segítséget....
Lehet, már írt róla valaki, de nem találtam (illetve bevallom, nem is kutattam át a teljes fórumot érte).

A kiegészítő vízpumpa (auxiliary water pump) hibakódot (error) jelez.
Egészen pontosan "21"-es hibakódot (INPA), ami: "short circuit to ground"...

Emellett van még egy AUC szenzor (büdi érzékelő) hibám is...
Inpa: "10"-es hibakód, "open circuit"
(nem tudom, lehet-e köze a vízpumpa hibához, de azért leírom)

Normál hibakód törléssel nem szűnik meg, ismét vissza jön.
A szivattyút 12V-ra kötve tökéletesen működik...
(cseréltem egy bontott másikra, gondolván a szivattyú a rossz, de nem, itt is ugyan az a hibajel) :(

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, és mivel orvosolható?
Egyáltalán van bármilyen befolyással a működésre?

Re: Fűtés-hűtés

2018.10.31. 19:09

whitehorse írta:Üdv Mindenkinek!

Szeretnék kérni egy kis segítséget....
Lehet, már írt róla valaki, de nem találtam (illetve bevallom, nem is kutattam át a teljes fórumot érte).

A kiegészítő vízpumpa (auxiliary water pump) hibakódot (error) jelez.
Egészen pontosan "21"-es hibakódot (INPA), ami: "short circuit to ground"...

Emellett van még egy AUC szenzor (büdi érzékelő) hibám is...
Inpa: "10"-es hibakód, "open circuit"
(nem tudom, lehet-e köze a vízpumpa hibához, de azért leírom)

Normál hibakód törléssel nem szűnik meg, ismét vissza jön.
A szivattyút 12V-ra kötve tökéletesen működik...
(cseréltem egy bontott másikra, gondolván a szivattyú a rossz, de nem, itt is ugyan az a hibajel) :(

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, és mivel orvosolható?
Egyáltalán van bármilyen befolyással a működésre?


Mindkettő a klímapanelba van bekötve, ellenőrizd elsőkörben a csatlakozókat. Ha “MAX” gombos, 15c fok alatt próbáld ki a szivattyút. Az auc szenzornak át kéne váltania belső keringésre ha előtted megy egy dízel vagy sok olajat fogyasztó autó.

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.07. 00:10

attila94 írta:
whitehorse írta:Üdv Mindenkinek!

Szeretnék kérni egy kis segítséget....
Lehet, már írt róla valaki, de nem találtam (illetve bevallom, nem is kutattam át a teljes fórumot érte).

A kiegészítő vízpumpa (auxiliary water pump) hibakódot (error) jelez.
Egészen pontosan "21"-es hibakódot (INPA), ami: "short circuit to ground"...

Emellett van még egy AUC szenzor (büdi érzékelő) hibám is...
Inpa: "10"-es hibakód, "open circuit"
(nem tudom, lehet-e köze a vízpumpa hibához, de azért leírom)

Normál hibakód törléssel nem szűnik meg, ismét vissza jön.
A szivattyút 12V-ra kötve tökéletesen működik...
(cseréltem egy bontott másikra, gondolván a szivattyú a rossz, de nem, itt is ugyan az a hibajel) :(

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, és mivel orvosolható?
Egyáltalán van bármilyen befolyással a működésre?


Mindkettő a klímapanelba van bekötve, ellenőrizd elsőkörben a csatlakozókat. Ha “MAX” gombos, 15c fok alatt próbáld ki a szivattyút. Az auc szenzornak át kéne váltania belső keringésre ha előtted megy egy dízel vagy sok olajat fogyasztó autó.


A szivattyú működik, mégis hibakódos.
Lehet, csak azért, mert a vizsgálat időpontjában éppen nem működött...?
Elképzelhető, hogy a büdi-szenzornál is csak ez a hiba oka...?

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.07. 00:21

Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.

Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?

A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?

Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)

Esetleg ötlet?

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.07. 10:12

whitehorse írta:Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.

Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?

A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?

Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)

Esetleg ötlet?


Ezt INPA-val kéne átnézni.

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.09. 10:05

attila94 írta:
whitehorse írta:Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.

Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?

A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?

Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)

Esetleg ötlet?


Ezt INPA-val kéne átnézni.


Próbáltam, de nem jelez ki hibát.
...illetve nem értek hozzá annyira, hogy az adatokból (kijelzett értékekből) megállapítsam, mi a rossz... :(

Az "ATMP", amit a külső levegő hőmérséklet néven illetnek, az nem az.
Az azt jelzi, hogy milyen hőfokú levegő érkezik a motorhoz.
Ezt az intake air temperature sensor méri.
(lehet, ennek semmi köze a problémához...)

Külső hőmérséklet / ATMP menet közben:
Kép

Külső hőmérséklet / ATMP álló helyzetben:
Kép

Annyi változott, hogy az "auxiliary water pump" error kód eltűnt. Erre már nincs hibajelzés.
Az AUC szenzort pedig nemrég hozta a kínai postás... :)

Szabad ekkora különbségnek lennie a két levegő hőfok között?

Ha a fűtésszelep rossz, akkor milyen hibát generál?
(figyelembe véve, hogy kattognak, tehát elvileg működik)
Amennyiben az AUX ventilátor (AUX FAN) a hibás, az okozhat ilyen hibát?
(annak folyamatosan működnie kell?)

21 C fokra beállítva ezt csinálja:
Kép

Este szétszedem a klímapanelt, kitakarítom.
Aztán meglátjuk...


Persze, ha lenne valaki, aki már látott olyat, aki beszélt azzal, aki ért hozzá...
...az előre is köszönöm. :)

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.09. 18:52

whitehorse írta:
attila94 írta:
whitehorse írta:Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.

Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?

A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?

Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)

Esetleg ötlet?


Ezt INPA-val kéne átnézni.


Próbáltam, de nem jelez ki hibát.
...illetve nem értek hozzá annyira, hogy az adatokból (kijelzett értékekből) megállapítsam, mi a rossz... :(

Az "ATMP", amit a külső levegő hőmérséklet néven illetnek, az nem az.
Az azt jelzi, hogy milyen hőfokú levegő érkezik a motorhoz.
Ezt az intake air temperature sensor méri.
(lehet, ennek semmi köze a problémához...)

Külső hőmérséklet / ATMP menet közben:
Kép

Külső hőmérséklet / ATMP álló helyzetben:
Kép

Annyi változott, hogy az "auxiliary water pump" error kód eltűnt. Erre már nincs hibajelzés.
Az AUC szenzort pedig nemrég hozta a kínai postás... :)

Szabad ekkora különbségnek lennie a két levegő hőfok között?

Ha a fűtésszelep rossz, akkor milyen hibát generál?
(figyelembe véve, hogy kattognak, tehát elvileg működik)
Amennyiben az AUX ventilátor (AUX FAN) a hibás, az okozhat ilyen hibát?
(annak folyamatosan működnie kell?)

21 C fokra beállítva ezt csinálja:
Kép

Este szétszedem a klímapanelt, kitakarítom.
Aztán meglátjuk...


Persze, ha lenne valaki, aki már látott olyat, aki beszélt azzal, aki ért hozzá...
...az előre is köszönöm. :)


Fotózd be INPA-ból az adatokat, fűtés előtt (hideg kabinnal) és fűtés "közben" többé-kevésbe beállt hőmérsékletnél.

Az ATMP persze hogy melegebb lesz mivel a fojtószelepben is kering a hűtővíz...

A kínai AUC szenzor best buy lehet.

Az AUX fannak semmi köze a fűtéshez, feladata a kondenzátort hűteni vagy ha már nagyon-nagyon melege van a motornak akkor indul el.

Egyébként remélem azért tetted fel a kérdést mert túl meleget csinál az autó, mert tisztában vagy fele hogy ha fűteni kell, mindig melegebb levegőt (pláne, ha a menetszél hűti az autót) fog befújni? :D

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.11. 13:53

attila94 írta:
whitehorse írta:
attila94 írta:
whitehorse írta:Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.

Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?

A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?

Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)

Esetleg ötlet?


Ezt INPA-val kéne átnézni.


Próbáltam, de nem jelez ki hibát.
...illetve nem értek hozzá annyira, hogy az adatokból (kijelzett értékekből) megállapítsam, mi a rossz... :(

Az "ATMP", amit a külső levegő hőmérséklet néven illetnek, az nem az.
Az azt jelzi, hogy milyen hőfokú levegő érkezik a motorhoz.
Ezt az intake air temperature sensor méri.
(lehet, ennek semmi köze a problémához...)

Annyi változott, hogy az "auxiliary water pump" error kód eltűnt. Erre már nincs hibajelzés.
Az AUC szenzort pedig nemrég hozta a kínai postás... :)

Szabad ekkora különbségnek lennie a két levegő hőfok között?

Ha a fűtésszelep rossz, akkor milyen hibát generál?
(figyelembe véve, hogy kattognak, tehát elvileg működik)
Amennyiben az AUX ventilátor (AUX FAN) a hibás, az okozhat ilyen hibát?
(annak folyamatosan működnie kell?)

Este szétszedem a klímapanelt, kitakarítom.
Aztán meglátjuk...


Persze, ha lenne valaki, aki már látott olyat, aki beszélt azzal, aki ért hozzá...
...az előre is köszönöm. :)


Fotózd be INPA-ból az adatokat, fűtés előtt (hideg kabinnal) és fűtés "közben" többé-kevésbe beállt hőmérsékletnél.

Az ATMP persze hogy melegebb lesz mivel a fojtószelepben is kering a hűtővíz...

A kínai AUC szenzor best buy lehet.

Az AUX fannak semmi köze a fűtéshez, feladata a kondenzátort hűteni vagy ha már nagyon-nagyon melege van a motornak akkor indul el.

Egyébként remélem azért tetted fel a kérdést mert túl meleget csinál az autó, mert tisztában vagy fele hogy ha fűteni kell, mindig melegebb levegőt (pláne, ha a menetszél hűti az autót) fog befújni? :D


Jogos. Köszönöm.
Közben leesett, hogy az AUX ventilátor csak a klíma bekapcsolásakor működik.
(legalább ez biztosan működik)

Klímapanel kitakarítva (érzékelő, ventilátor), bár szerencsére nem volt nagyon koszos...
A 21 C fokra beállított érték ellenére folyamatosan, irreálisan felfűti még mindig a belső teret.
Nem látom a kijelzőn azt, hogy automatikusan változtatná a befúvás sebességét.

Az AUC szenzor ugyan az a gyártmány (Figaro TGS822), mint ami benne van.
Csak itthon 5 ezerért adják azt, ami Kínából 2 ezerért itt van...
(legalább is remélem, de ez majd úgy is ki fog derülni beszerelést követően)

Az INPA-ban mit nézzek?
Milyen adatok lennének szükségesek ahhoz, hogy látható legyen a hiba?

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.12. 18:18

whitehorse írta:
attila94 írta:
whitehorse írta:
attila94 írta:
whitehorse írta:
...



Belső hőmérséklet (a panelban) szenzor értéke, bal-jobb fűtőradiátor hőmérséklet érzékelői, bal-jobb fűtőradiátorszelep %-ban, hűtővízhőmérséklet, kontrollként egy hőmérő olyan helyen ahol nem kap közvetlen légáramot, pl. műszerfal. A befúvás sebességét nem emlékszem írja-e az inpa, de azt tudod követni, 3 beosztás jelzi a beállt egyensúlyi állapotot.

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.12. 22:38

01
Hidegen, indítás nélkül, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ
[youtube]https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ[/youtube]

02
Hidegen, indítva, alapjáraton, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/gAEJU2qWB-w
[youtube]https://youtu.be/gAEJU2qWB-w[/youtube]

03
Melegen, bejáratva (20km), alapjáraton, 12 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
(belső térben már vagy 36 fok...)
https://youtu.be/UUuXBufNbck
[youtube]https://youtu.be/UUuXBufNbck[/youtube]

04
Klímapanel probléma
Jobb oldali állított értékekre nem reagál...
https://youtu.be/Vsxt1kawT9k
[youtube]https://youtu.be/Vsxt1kawT9k[/youtube]

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.13. 19:01

whitehorse írta:01
Hidegen, indítás nélkül, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ
[youtube]https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ[/youtube]

02
Hidegen, indítva, alapjáraton, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/gAEJU2qWB-w
[youtube]https://youtu.be/gAEJU2qWB-w[/youtube]

03
Melegen, bejáratva (20km), alapjáraton, 12 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
(belső térben már vagy 36 fok...)
https://youtu.be/UUuXBufNbck
[youtube]https://youtu.be/UUuXBufNbck[/youtube]

04
Klímapanel probléma
Jobb oldali állított értékekre nem reagál...
https://youtu.be/Vsxt1kawT9k
[youtube]https://youtu.be/Vsxt1kawT9k[/youtube]


Nagyon örültem a Fahrenheit értékeknek. :D

Szerintem a jobb oldali értékekre azért nem reagál, mert a vezetőoldali a "master", az anyós meg "slave". Csak 2-3 C fok eltérést enged az anyós oldalra.

Érdekes, hogy a 2. videón megy az vízszivattyú, viszont !-es a névleges hőmérséklete a hőcserélőnek (heat exchanger rated temperature), a 3. videón viszont azt írja nem megy a szivattyú.

Az Y érték is negatív a 3. videón amit furcsállok.

Hétvégén tudok ránézni, az enyém is rest gombos szóval jó lesz viszonyítási alapnak.

Volt bármi piszkálva az autón? Gondolom eddig jó volt...

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.13. 22:14

attila94 írta:
whitehorse írta:01
Hidegen, indítás nélkül, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ
[youtube]https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ[/youtube]

02
Hidegen, indítva, alapjáraton, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/gAEJU2qWB-w
[youtube]https://youtu.be/gAEJU2qWB-w[/youtube]

03
Melegen, bejáratva (20km), alapjáraton, 12 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
(belső térben már vagy 36 fok...)
https://youtu.be/UUuXBufNbck
[youtube]https://youtu.be/UUuXBufNbck[/youtube]

04
Klímapanel probléma
Jobb oldali állított értékekre nem reagál...
https://youtu.be/Vsxt1kawT9k
[youtube]https://youtu.be/Vsxt1kawT9k[/youtube]


Nagyon örültem a Fahrenheit értékeknek. :D

Szerintem a jobb oldali értékekre azért nem reagál, mert a vezetőoldali a "master", az anyós meg "slave". Csak 2-3 C fok eltérést enged az anyós oldalra.

Érdekes, hogy a 2. videón megy az vízszivattyú, viszont !-es a névleges hőmérséklete a hőcserélőnek (heat exchanger rated temperature), a 3. videón viszont azt írja nem megy a szivattyú.

Az Y érték is negatív a 3. videón amit furcsállok.

Hétvégén tudok ránézni, az enyém is rest gombos szóval jó lesz viszonyítási alapnak.

Volt bármi piszkálva az autón? Gondolom eddig jó volt...


whitehorse írta:"Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)"


Remélhetőleg nem lettek a csövek összekeverve.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: attila94
Értékelés: 4.76%

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.14. 11:04

attila94 írta:
whitehorse írta:01
Hidegen, indítás nélkül, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ
[youtube]https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ[/youtube]

02
Hidegen, indítva, alapjáraton, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/gAEJU2qWB-w
[youtube]https://youtu.be/gAEJU2qWB-w[/youtube]

03
Melegen, bejáratva (20km), alapjáraton, 12 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
(belső térben már vagy 36 fok...)
https://youtu.be/UUuXBufNbck
[youtube]https://youtu.be/UUuXBufNbck[/youtube]

04
Klímapanel probléma
Jobb oldali állított értékekre nem reagál...
https://youtu.be/Vsxt1kawT9k
[youtube]https://youtu.be/Vsxt1kawT9k[/youtube]


Nagyon örültem a Fahrenheit értékeknek. :D

Szerintem a jobb oldali értékekre azért nem reagál, mert a vezetőoldali a "master", az anyós meg "slave". Csak 2-3 C fok eltérést enged az anyós oldalra.

Érdekes, hogy a 2. videón megy az vízszivattyú, viszont !-es a névleges hőmérséklete a hőcserélőnek (heat exchanger rated temperature), a 3. videón viszont azt írja nem megy a szivattyú.

Az Y érték is negatív a 3. videón amit furcsállok.

Hétvégén tudok ránézni, az enyém is rest gombos szóval jó lesz viszonyítási alapnak.

Volt bármi piszkálva az autón? Gondolom eddig jó volt...



Nekem is tartott pár percig, míg átszámoltam Celsiusra... :)
Nem tudom, hol lehetne átállítani, sajnos nem találtam lehetőséget.

A "!"-es értékeket én is néztem...
...csak nem tudom, mit jelentenek... :)

Nem "piszkáltam" semmit.
Azt hittem, az "auxiliary water pump" rossz, így komplett fűtéscsapot cseréltem (amin rajta van a szivattyú is).
Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket... :)
Lehet, vissza szerelem a régi fűtéscsapos egységet, mert előtte teljesen jól működött.
Nem tudom, egyáltalán a fűtéscsap(ok) hibája okozhat-e ilyen problémát...?

Próbaként leszedtem a "hőkapcsoló" érzékelő kábelt, és semmit nem reagált...
Lehet, csak benne maradt az előző érték, és azt jelezte ki, de hibaként nem jelezte, hogy nincs csatlakoztatva.
Nem tudom, ennek lehet-e köze a túlfűtéshez...
(Ha minden igaz, akkor ez csak a hűtőventilátort (AUX FAN) vezérli.)

Azt megjegyzem, hogy nincsen rákapcsolva a klíma (a videók készítése alatt sem), így a külső hőmérséklet kellene, hogy hűtse.
Ami 11 fokban (52 F) szerintem jól kellene működjön.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára whitehorse 2018.11.14. 13:42-kor.

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.14. 12:59

whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...


Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.14. 13:45

Gallaca írta:
whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...


Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.



Megnézem a csöveket este...
Szerintem jól raktam össze, de biztos, ami biztos alapon.
(Water valve/Water hose)

Na igen. Ez már jó párszor eszembe jutott nekem is.
Leszedem, újra vissza teszem a régit...
...aztán meglátjuk, hogy jó lesz-e, vagy sem.

A fűtéscsap - amennyiben hibás - produkálhatja ezt a hibajelenséget?

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.14. 17:03

whitehorse írta:
Gallaca írta:
whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...


Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.



Megnézem a csöveket este...
Szerintem jól raktam össze, de biztos, ami biztos alapon.
(Water valve/Water hose)

Na igen. Ez már jó párszor eszembe jutott nekem is.
Leszedem, újra vissza teszem a régit...
...aztán meglátjuk, hogy jó lesz-e, vagy sem.

A fűtéscsap - amennyiben hibás - produkálhatja ezt a hibajelenséget?

A fűtéscsap alapból nyitva van, ha rossz akkor is, az a nyugalmi helyzete. Van benne, egy-egy gumi tömítés oldalanként, az szét szokott szakadni és a szelep odacsípi. Ettől nem tud lezárni, hiába kattog. Belenézel látható ha esetleg ez a baj.
Tehát túlfűtést okozhat.

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.15. 09:33

Gallaca írta:
whitehorse írta:
Gallaca írta:
whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...


Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.



Megnézem a csöveket este...
Szerintem jól raktam össze, de biztos, ami biztos alapon.
(Water valve/Water hose)

Na igen. Ez már jó párszor eszembe jutott nekem is.
Leszedem, újra vissza teszem a régit...
...aztán meglátjuk, hogy jó lesz-e, vagy sem.

A fűtéscsap - amennyiben hibás - produkálhatja ezt a hibajelenséget?

A fűtéscsap alapból nyitva van, ha rossz akkor is, az a nyugalmi helyzete. Van benne, egy-egy gumi tömítés oldalanként, az szét szokott szakadni és a szelep odacsípi. Ettől nem tud lezárni, hiába kattog. Belenézel látható ha esetleg ez a baj.
Tehát túlfűtést okozhat.


Lassan látom, semmi nem ment meg attól, hogy ismét szétkapjam a fűtés rendszert... :(
Vagy azért, hogy megnézzem, jó-e a gumi benne, vagy azért, hogy vissza tegyem az eredetit (amivel működött).
(gyakorlásnak nem rossz, de azért jó lenne, ha üzemképes lenne végre)

Ezek a fránya "Kínaiak" úgy rakták össze az autót, hogy a fűtéscsapnál a csövek csak nagyon nehezen cserélhetőek össze...
(tehát a hiba okaként ez a lehetőség immáron ki lett zárva, mert az rendben van)

Fűtéscsaphoz megbízható minőségű tömítéseket hol lehet szerezni?
A Kínai az 10ezer körül van, amit itthon 20ezerért adnak...
...persze figyelembe véve a teljes egység új árát (ami kb. 125ezer), ez tulajdonképpen egy igen csekély ráfordítás a jó működés érdekében.

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.15. 14:29

whitehorse írta:
Gallaca írta:
whitehorse írta:
Gallaca írta:
whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...


Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.



Megnézem a csöveket este...
Szerintem jól raktam össze, de biztos, ami biztos alapon.
(Water valve/Water hose)

Na igen. Ez már jó párszor eszembe jutott nekem is.
Leszedem, újra vissza teszem a régit...
...aztán meglátjuk, hogy jó lesz-e, vagy sem.

A fűtéscsap - amennyiben hibás - produkálhatja ezt a hibajelenséget?

A fűtéscsap alapból nyitva van, ha rossz akkor is, az a nyugalmi helyzete. Van benne, egy-egy gumi tömítés oldalanként, az szét szokott szakadni és a szelep odacsípi. Ettől nem tud lezárni, hiába kattog. Belenézel látható ha esetleg ez a baj.
Tehát túlfűtést okozhat.


Lassan látom, semmi nem ment meg attól, hogy ismét szétkapjam a fűtés rendszert... :(
Vagy azért, hogy megnézzem, jó-e a gumi benne, vagy azért, hogy vissza tegyem az eredetit (amivel működött).
(gyakorlásnak nem rossz, de azért jó lenne, ha üzemképes lenne végre)

Ezek a fránya "Kínaiak" úgy rakták össze az autót, hogy a fűtéscsapnál a csövek csak nagyon nehezen cserélhetőek össze...
(tehát a hiba okaként ez a lehetőség immáron ki lett zárva, mert az rendben van)

Fűtéscsaphoz megbízható minőségű tömítéseket hol lehet szerezni?
A Kínai az 10ezer körül van, amit itthon 20ezerért adnak...
...persze figyelembe véve a teljes egység új árát (ami kb. 125ezer), ez tulajdonképpen egy igen csekély ráfordítás a jó működés érdekében.


De ha eddig jól működött minek cserélted ki? :kalapács

Re: Fűtés-hűtés

2018.11.15. 17:34

attila94 írta:De ha eddig jól működött minek cserélted ki? :kalapács


...mert az INPA kijelezte, hogy az "auxiliary water pump" nem működik.
Én meg azt hittem, hogy rossz. Azóta tudom, hogy az nem mindig működik, és az INPA csak a pillanatnyi állapotát jelezte ki.

Közben szétszedtem a régi fűtéscsapot.
Ezzel is volt gondom néha, mégpedig, hogy az egyik kör meleget fújt, a másik pedig hideget (illetve normálisat).
Eddig nem is sejtettem, hogy ennek lehet köze a problémához, de mint látható, az egyik gumi tömítés kilyukadt, így esélyes, hogy ez a hibaforrás.

Kép
Kép

Aztán elgondolkodtam, vajon ez a lyuk okozhat-e bármi problémát.
Hát nem. Nincsen semmi funkciója. Akár ott van, akár nincs, akkor sem sok vizet zavar.
A tömítés azon részén van, melynél nem okozhat problémát, még ha teljesen szét szakad, akkor se.

A másik tömítés pedig teljesen jó.
Arra felfekszik a dugattyú (kúp), és teljesen jól zár...

Persze, ha lenne jó árban javító szett, akkor kicserélem.
Hozzászólás küldése

VigLink badge