2018.08.13. 15:13
2018.10.31. 09:57
2018.10.31. 19:09
whitehorse írta:Üdv Mindenkinek!
Szeretnék kérni egy kis segítséget....
Lehet, már írt róla valaki, de nem találtam (illetve bevallom, nem is kutattam át a teljes fórumot érte).
A kiegészítő vízpumpa (auxiliary water pump) hibakódot (error) jelez.
Egészen pontosan "21"-es hibakódot (INPA), ami: "short circuit to ground"...
Emellett van még egy AUC szenzor (büdi érzékelő) hibám is...
Inpa: "10"-es hibakód, "open circuit"
(nem tudom, lehet-e köze a vízpumpa hibához, de azért leírom)
Normál hibakód törléssel nem szűnik meg, ismét vissza jön.
A szivattyút 12V-ra kötve tökéletesen működik...
(cseréltem egy bontott másikra, gondolván a szivattyú a rossz, de nem, itt is ugyan az a hibajel)
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, és mivel orvosolható?
Egyáltalán van bármilyen befolyással a működésre?
2018.11.07. 00:10
attila94 írta:whitehorse írta:Üdv Mindenkinek!
Szeretnék kérni egy kis segítséget....
Lehet, már írt róla valaki, de nem találtam (illetve bevallom, nem is kutattam át a teljes fórumot érte).
A kiegészítő vízpumpa (auxiliary water pump) hibakódot (error) jelez.
Egészen pontosan "21"-es hibakódot (INPA), ami: "short circuit to ground"...
Emellett van még egy AUC szenzor (büdi érzékelő) hibám is...
Inpa: "10"-es hibakód, "open circuit"
(nem tudom, lehet-e köze a vízpumpa hibához, de azért leírom)
Normál hibakód törléssel nem szűnik meg, ismét vissza jön.
A szivattyút 12V-ra kötve tökéletesen működik...
(cseréltem egy bontott másikra, gondolván a szivattyú a rossz, de nem, itt is ugyan az a hibajel)
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, és mivel orvosolható?
Egyáltalán van bármilyen befolyással a működésre?
Mindkettő a klímapanelba van bekötve, ellenőrizd elsőkörben a csatlakozókat. Ha “MAX” gombos, 15c fok alatt próbáld ki a szivattyút. Az auc szenzornak át kéne váltania belső keringésre ha előtted megy egy dízel vagy sok olajat fogyasztó autó.
2018.11.07. 00:21
2018.11.07. 10:12
whitehorse írta:Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.
Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?
A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?
Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)
Esetleg ötlet?
2018.11.09. 10:05
attila94 írta:whitehorse írta:Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.
Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?
A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?
Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)
Esetleg ötlet?
Ezt INPA-val kéne átnézni.
2018.11.09. 18:52
whitehorse írta:attila94 írta:whitehorse írta:Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.
Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?
A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?
Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)
Esetleg ötlet?
Ezt INPA-val kéne átnézni.
Próbáltam, de nem jelez ki hibát.
...illetve nem értek hozzá annyira, hogy az adatokból (kijelzett értékekből) megállapítsam, mi a rossz...
Az "ATMP", amit a külső levegő hőmérséklet néven illetnek, az nem az.
Az azt jelzi, hogy milyen hőfokú levegő érkezik a motorhoz.
Ezt az intake air temperature sensor méri.
(lehet, ennek semmi köze a problémához...)
Külső hőmérséklet / ATMP menet közben:
Külső hőmérséklet / ATMP álló helyzetben:
Annyi változott, hogy az "auxiliary water pump" error kód eltűnt. Erre már nincs hibajelzés.
Az AUC szenzort pedig nemrég hozta a kínai postás...
Szabad ekkora különbségnek lennie a két levegő hőfok között?
Ha a fűtésszelep rossz, akkor milyen hibát generál?
(figyelembe véve, hogy kattognak, tehát elvileg működik)
Amennyiben az AUX ventilátor (AUX FAN) a hibás, az okozhat ilyen hibát?
(annak folyamatosan működnie kell?)
21 C fokra beállítva ezt csinálja:
Este szétszedem a klímapanelt, kitakarítom.
Aztán meglátjuk...
Persze, ha lenne valaki, aki már látott olyat, aki beszélt azzal, aki ért hozzá...
...az előre is köszönöm.
2018.11.11. 13:53
attila94 írta:whitehorse írta:attila94 írta:whitehorse írta:Na itt egy újabb probléma...
Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)
Érdekes.
Ha beállítom a klíma panelen, hogy 21 C fok legyen a belső térben, akkor 36 C fokot csinál.
Ha 17 C fokra állítom, akkor 24 C fokra melegíti fel az autót...
...mi a fene lehet a gond?
A kilométeróra alatti kijelzőn 10 C fokot jelez kinti hőmérsékletnek.
Ha belépek a menübe (7.3), akkor az ATMP: (külső hőmérséklet) +16 C fokot jelez.
Megmértem, a tényleges a 16 C fok.
...de akkor miért jelzi ki a hibás adatot?
Termosztát működik. Nem melegszik túl...
Klíma működik (12 C fokot fúj be).
Fűtésszelepek működnek (legalább is kattognak)
A kiegészítő vízpumpa is megy, ha szükséges... (bár ezt továbbra is hibának jelzi az INPA)
Légtelenítés megtörtént (két helyen is, a radiátornál, és a termosztátháznál)
Esetleg ötlet?
Ezt INPA-val kéne átnézni.
Próbáltam, de nem jelez ki hibát.
...illetve nem értek hozzá annyira, hogy az adatokból (kijelzett értékekből) megállapítsam, mi a rossz...
Az "ATMP", amit a külső levegő hőmérséklet néven illetnek, az nem az.
Az azt jelzi, hogy milyen hőfokú levegő érkezik a motorhoz.
Ezt az intake air temperature sensor méri.
(lehet, ennek semmi köze a problémához...)
Annyi változott, hogy az "auxiliary water pump" error kód eltűnt. Erre már nincs hibajelzés.
Az AUC szenzort pedig nemrég hozta a kínai postás...
Szabad ekkora különbségnek lennie a két levegő hőfok között?
Ha a fűtésszelep rossz, akkor milyen hibát generál?
(figyelembe véve, hogy kattognak, tehát elvileg működik)
Amennyiben az AUX ventilátor (AUX FAN) a hibás, az okozhat ilyen hibát?
(annak folyamatosan működnie kell?)
Este szétszedem a klímapanelt, kitakarítom.
Aztán meglátjuk...
Persze, ha lenne valaki, aki már látott olyat, aki beszélt azzal, aki ért hozzá...
...az előre is köszönöm.
Fotózd be INPA-ból az adatokat, fűtés előtt (hideg kabinnal) és fűtés "közben" többé-kevésbe beállt hőmérsékletnél.
Az ATMP persze hogy melegebb lesz mivel a fojtószelepben is kering a hűtővíz...
A kínai AUC szenzor best buy lehet.
Az AUX fannak semmi köze a fűtéshez, feladata a kondenzátort hűteni vagy ha már nagyon-nagyon melege van a motornak akkor indul el.
Egyébként remélem azért tetted fel a kérdést mert túl meleget csinál az autó, mert tisztában vagy fele hogy ha fűteni kell, mindig melegebb levegőt (pláne, ha a menetszél hűti az autót) fog befújni?
2018.11.12. 18:18
whitehorse írta:attila94 írta:whitehorse írta:attila94 írta:whitehorse írta:
...
2018.11.12. 22:38
2018.11.13. 19:01
whitehorse írta:01
Hidegen, indítás nélkül, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ
[youtube]https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ[/youtube]
02
Hidegen, indítva, alapjáraton, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/gAEJU2qWB-w
[youtube]https://youtu.be/gAEJU2qWB-w[/youtube]
03
Melegen, bejáratva (20km), alapjáraton, 12 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
(belső térben már vagy 36 fok...)
https://youtu.be/UUuXBufNbck
[youtube]https://youtu.be/UUuXBufNbck[/youtube]
04
Klímapanel probléma
Jobb oldali állított értékekre nem reagál...
https://youtu.be/Vsxt1kawT9k
[youtube]https://youtu.be/Vsxt1kawT9k[/youtube]
2018.11.13. 22:14
attila94 írta:whitehorse írta:01
Hidegen, indítás nélkül, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ
[youtube]https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ[/youtube]
02
Hidegen, indítva, alapjáraton, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/gAEJU2qWB-w
[youtube]https://youtu.be/gAEJU2qWB-w[/youtube]
03
Melegen, bejáratva (20km), alapjáraton, 12 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
(belső térben már vagy 36 fok...)
https://youtu.be/UUuXBufNbck
[youtube]https://youtu.be/UUuXBufNbck[/youtube]
04
Klímapanel probléma
Jobb oldali állított értékekre nem reagál...
https://youtu.be/Vsxt1kawT9k
[youtube]https://youtu.be/Vsxt1kawT9k[/youtube]
Nagyon örültem a Fahrenheit értékeknek.
Szerintem a jobb oldali értékekre azért nem reagál, mert a vezetőoldali a "master", az anyós meg "slave". Csak 2-3 C fok eltérést enged az anyós oldalra.
Érdekes, hogy a 2. videón megy az vízszivattyú, viszont !-es a névleges hőmérséklete a hőcserélőnek (heat exchanger rated temperature), a 3. videón viszont azt írja nem megy a szivattyú.
Az Y érték is negatív a 3. videón amit furcsállok.
Hétvégén tudok ránézni, az enyém is rest gombos szóval jó lesz viszonyítási alapnak.
Volt bármi piszkálva az autón? Gondolom eddig jó volt...
whitehorse írta:"Mindez a fűtéscsap/szivattyú csere után jött elő.
(bontott darabra cseréltem)"
2018.11.14. 11:04
attila94 írta:whitehorse írta:01
Hidegen, indítás nélkül, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ
[youtube]https://youtu.be/rbP5vPzp1vQ[/youtube]
02
Hidegen, indítva, alapjáraton, 11 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
https://youtu.be/gAEJU2qWB-w
[youtube]https://youtu.be/gAEJU2qWB-w[/youtube]
03
Melegen, bejáratva (20km), alapjáraton, 12 fok külső hőmérséklet, klímapanel 21 fokra állítva...
(belső térben már vagy 36 fok...)
https://youtu.be/UUuXBufNbck
[youtube]https://youtu.be/UUuXBufNbck[/youtube]
04
Klímapanel probléma
Jobb oldali állított értékekre nem reagál...
https://youtu.be/Vsxt1kawT9k
[youtube]https://youtu.be/Vsxt1kawT9k[/youtube]
Nagyon örültem a Fahrenheit értékeknek.
Szerintem a jobb oldali értékekre azért nem reagál, mert a vezetőoldali a "master", az anyós meg "slave". Csak 2-3 C fok eltérést enged az anyós oldalra.
Érdekes, hogy a 2. videón megy az vízszivattyú, viszont !-es a névleges hőmérséklete a hőcserélőnek (heat exchanger rated temperature), a 3. videón viszont azt írja nem megy a szivattyú.
Az Y érték is negatív a 3. videón amit furcsállok.
Hétvégén tudok ránézni, az enyém is rest gombos szóval jó lesz viszonyítási alapnak.
Volt bármi piszkálva az autón? Gondolom eddig jó volt...
2018.11.14. 12:59
whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...
2018.11.14. 13:45
Gallaca írta:whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...
Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.
2018.11.14. 17:03
whitehorse írta:Gallaca írta:whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...
Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.
Megnézem a csöveket este...
Szerintem jól raktam össze, de biztos, ami biztos alapon.
(Water valve/Water hose)
Na igen. Ez már jó párszor eszembe jutott nekem is.
Leszedem, újra vissza teszem a régit...
...aztán meglátjuk, hogy jó lesz-e, vagy sem.
A fűtéscsap - amennyiben hibás - produkálhatja ezt a hibajelenséget?
2018.11.15. 09:33
Gallaca írta:whitehorse írta:Gallaca írta:whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...
Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.
Megnézem a csöveket este...
Szerintem jól raktam össze, de biztos, ami biztos alapon.
(Water valve/Water hose)
Na igen. Ez már jó párszor eszembe jutott nekem is.
Leszedem, újra vissza teszem a régit...
...aztán meglátjuk, hogy jó lesz-e, vagy sem.
A fűtéscsap - amennyiben hibás - produkálhatja ezt a hibajelenséget?
A fűtéscsap alapból nyitva van, ha rossz akkor is, az a nyugalmi helyzete. Van benne, egy-egy gumi tömítés oldalanként, az szét szokott szakadni és a szelep odacsípi. Ettől nem tud lezárni, hiába kattog. Belenézel látható ha esetleg ez a baj.
Tehát túlfűtést okozhat.
2018.11.15. 14:29
whitehorse írta:Gallaca írta:whitehorse írta:Gallaca írta:whitehorse írta:Bízom benne, hogy nem nagyon lehet összecserélni a csöveket...
Simán! Tűzfal felőli kettőt összecseréled és meg is ölted a rendszert. Vagy rossz a fűtéscsap amit betettél. Ha máshoz nem nyúltál, és előtte jó volt, akkor én ott keresgélnék.
Megnézem a csöveket este...
Szerintem jól raktam össze, de biztos, ami biztos alapon.
(Water valve/Water hose)
Na igen. Ez már jó párszor eszembe jutott nekem is.
Leszedem, újra vissza teszem a régit...
...aztán meglátjuk, hogy jó lesz-e, vagy sem.
A fűtéscsap - amennyiben hibás - produkálhatja ezt a hibajelenséget?
A fűtéscsap alapból nyitva van, ha rossz akkor is, az a nyugalmi helyzete. Van benne, egy-egy gumi tömítés oldalanként, az szét szokott szakadni és a szelep odacsípi. Ettől nem tud lezárni, hiába kattog. Belenézel látható ha esetleg ez a baj.
Tehát túlfűtést okozhat.
Lassan látom, semmi nem ment meg attól, hogy ismét szétkapjam a fűtés rendszert...
Vagy azért, hogy megnézzem, jó-e a gumi benne, vagy azért, hogy vissza tegyem az eredetit (amivel működött).
(gyakorlásnak nem rossz, de azért jó lenne, ha üzemképes lenne végre)
Ezek a fránya "Kínaiak" úgy rakták össze az autót, hogy a fűtéscsapnál a csövek csak nagyon nehezen cserélhetőek össze...
(tehát a hiba okaként ez a lehetőség immáron ki lett zárva, mert az rendben van)
Fűtéscsaphoz megbízható minőségű tömítéseket hol lehet szerezni?
A Kínai az 10ezer körül van, amit itthon 20ezerért adnak...
...persze figyelembe véve a teljes egység új árát (ami kb. 125ezer), ez tulajdonképpen egy igen csekély ráfordítás a jó működés érdekében.
2018.11.15. 17:34
attila94 írta:De ha eddig jól működött minek cserélted ki?