2017.10.07. 19:53
Gallaca írta:Pitti74 írta:Sziasztok!
2000-es évjáratú 535i-m van. kb 2 hete egyik pillanatról a másikra nem ment a belső ventilátor. A Kijelző szerint érzékeli a rendszer, hogy mennie kellene - automata módban "felmegy" a maximuming -, de nem történik semmi. Megnéztem a biztosítékokat, minden rendben (még a 75-76-os is). Mivel a legtöbb helyen a "süni" cserét javasolták ilyen esetben, vettem is egyet. Ma megjött, beraktam, de semmi változás. Valakinek valami más ötlete van?
Hol érdemes még valamit szétnézni vagy kimérni?
Előre is köszönöm!
Persze! Nyúlj be a pollenszűrő hattyúnyakának a helyén és forgasd meg picit a ventit. Ha elindul, akkor a motor halt meg. Kezedre vigyázz! A süni helyén direkt 12V-al is megtolhatod a csati megfelelő lábait, ha elindul a venti, a cseresüni rossz. Persze a süni csatijánál a vékony vezetéken kell tudnod mérni a vezérlő feszt is, ami a kért fordulattól függően változik.
2017.10.07. 20:27
Probaltad mar egy biztosan jo sunivel? Az vezerli a ventilatort es eloszeretettel megdoglenek, tobb fele tunetet generalva.Pitti74 írta:Gallaca írta:Pitti74 írta:Sziasztok!
2000-es évjáratú 535i-m van. kb 2 hete egyik pillanatról a másikra nem ment a belső ventilátor. A Kijelző szerint érzékeli a rendszer, hogy mennie kellene - automata módban "felmegy" a maximuming -, de nem történik semmi. Megnéztem a biztosítékokat, minden rendben (még a 75-76-os is). Mivel a legtöbb helyen a "süni" cserét javasolták ilyen esetben, vettem is egyet. Ma megjött, beraktam, de semmi változás. Valakinek valami más ötlete van?
Hol érdemes még valamit szétnézni vagy kimérni?
Előre is köszönöm!
Persze! Nyúlj be a pollenszűrő hattyúnyakának a helyén és forgasd meg picit a ventit. Ha elindul, akkor a motor halt meg. Kezedre vigyázz! A süni helyén direkt 12V-al is megtolhatod a csati megfelelő lábait, ha elindul a venti, a cseresüni rossz. Persze a süni csatijánál a vékony vezetéken kell tudnod mérni a vezérlő feszt is, ami a kért fordulattól függően változik.
Szia!
Köszönöm a tippet! Megtaláltam a pontos leírást, ahol a süninél összezárva ellenőrizni lehetett a motort. Így működött, tehát a motor OK. A vezérlő panel vezérlő feszültségét is sikerült itt kimérni, (2-8V), tehát elvileg az is OK. A szakirodalom szerint már csak a 28as biztosíték és a relé lehet a bibi. Meglepődve láttam, hogy az enyémben nincs berakva a 28-as... létezik olyan változat, ahol ezt nem használták, vagy ez már egy "buherálás" eredménye lehet? A relé #30-as lábán megvan a 12V (táp), GND rendben, viszont a #86-os lábon, ami a IHKA control unit-ból jönne, nem tudok mérni semmit. Viszont ha ráadom a gyújtást, akkor a kimeneten megjelenik a feszültség (#87-es láb...nem értem ez hogy lehet, mikor kellene a control feszültsége is hozzá...), de a motor mégsem indul el. Próbáltam az átkötést is, de semmi.
Eddig jutottam. Minden további javaslatot szívesen fogadok!
2017.10.07. 21:49
Pitti74 írta:Gallaca írta:Pitti74 írta:Sziasztok!
2000-es évjáratú 535i-m van. kb 2 hete egyik pillanatról a másikra nem ment a belső ventilátor. A Kijelző szerint érzékeli a rendszer, hogy mennie kellene - automata módban "felmegy" a maximuming -, de nem történik semmi. Megnéztem a biztosítékokat, minden rendben (még a 75-76-os is). Mivel a legtöbb helyen a "süni" cserét javasolták ilyen esetben, vettem is egyet. Ma megjött, beraktam, de semmi változás. Valakinek valami más ötlete van?
Hol érdemes még valamit szétnézni vagy kimérni?
Előre is köszönöm!
Persze! Nyúlj be a pollenszűrő hattyúnyakának a helyén és forgasd meg picit a ventit. Ha elindul, akkor a motor halt meg. Kezedre vigyázz! A süni helyén direkt 12V-al is megtolhatod a csati megfelelő lábait, ha elindul a venti, a cseresüni rossz. Persze a süni csatijánál a vékony vezetéken kell tudnod mérni a vezérlő feszt is, ami a kért fordulattól függően változik.
Szia!
Köszönöm a tippet! Megtaláltam a pontos leírást, ahol a süninél összezárva ellenőrizni lehetett a motort. Így működött, tehát a motor OK. A vezérlő panel vezérlő feszültségét is sikerült itt kimérni, (2-8V), tehát elvileg az is OK. A szakirodalom szerint már csak a 28as biztosíték és a relé lehet a bibi. Meglepődve láttam, hogy az enyémben nincs berakva a 28-as... létezik olyan változat, ahol ezt nem használták, vagy ez már egy "buherálás" eredménye lehet? A relé #30-as lábán megvan a 12V (táp), GND rendben, viszont a #86-os lábon, ami a IHKA control unit-ból jönne, nem tudok mérni semmit. Viszont ha ráadom a gyújtást, akkor a kimeneten megjelenik a feszültség (#87-es láb...nem értem ez hogy lehet, mikor kellene a control feszültsége is hozzá...), de a motor mégsem indul el. Próbáltam az átkötést is, de semmi.
Eddig jutottam. Minden további javaslatot szívesen fogadok!
2017.10.25. 03:18
2017.10.25. 09:16
Gallaca írta:Pitti74 írta:Gallaca írta:Pitti74 írta:Sziasztok!
2000-es évjáratú 535i-m van. kb 2 hete egyik pillanatról a másikra nem ment a belső ventilátor. A Kijelző szerint érzékeli a rendszer, hogy mennie kellene - automata módban "felmegy" a maximuming -, de nem történik semmi. Megnéztem a biztosítékokat, minden rendben (még a 75-76-os is). Mivel a legtöbb helyen a "süni" cserét javasolták ilyen esetben, vettem is egyet. Ma megjött, beraktam, de semmi változás. Valakinek valami más ötlete van?
Hol érdemes még valamit szétnézni vagy kimérni?
Előre is köszönöm!
Persze! Nyúlj be a pollenszűrő hattyúnyakának a helyén és forgasd meg picit a ventit. Ha elindul, akkor a motor halt meg. Kezedre vigyázz! A süni helyén direkt 12V-al is megtolhatod a csati megfelelő lábait, ha elindul a venti, a cseresüni rossz. Persze a süni csatijánál a vékony vezetéken kell tudnod mérni a vezérlő feszt is, ami a kért fordulattól függően változik.
Szia!
Köszönöm a tippet! Megtaláltam a pontos leírást, ahol a süninél összezárva ellenőrizni lehetett a motort. Így működött, tehát a motor OK. A vezérlő panel vezérlő feszültségét is sikerült itt kimérni, (2-8V), tehát elvileg az is OK. A szakirodalom szerint már csak a 28as biztosíték és a relé lehet a bibi. Meglepődve láttam, hogy az enyémben nincs berakva a 28-as... létezik olyan változat, ahol ezt nem használták, vagy ez már egy "buherálás" eredménye lehet? A relé #30-as lábán megvan a 12V (táp), GND rendben, viszont a #86-os lábon, ami a IHKA control unit-ból jönne, nem tudok mérni semmit. Viszont ha ráadom a gyújtást, akkor a kimeneten megjelenik a feszültség (#87-es láb...nem értem ez hogy lehet, mikor kellene a control feszültsége is hozzá...), de a motor mégsem indul el. Próbáltam az átkötést is, de semmi.
Eddig jutottam. Minden további javaslatot szívesen fogadok!
Pirossal kiemeltem a lényeget!
2017.12.19. 17:51
2017.12.19. 18:57
pirospityu írta:Sziasztok,a segítségeteket szeretném kérni.e39 a fűtő ventilátor csak nagyon ritkán indul el, akkor viszont tökéletesen működik. A ventilátor simán forog a süni elvileg jó,és itt megállt a tudományom. Köszönöm a segítséget előre is
2017.12.21. 08:06
pirospityu írta:Sziasztok,a segítségeteket szeretném kérni.e39 a fűtő ventilátor csak nagyon ritkán indul el, akkor viszont tökéletesen működik. A ventilátor simán forog a süni elvileg jó,és itt megállt a tudományom. Köszönöm a segítséget előre is
2018.01.31. 22:53
2018.02.01. 14:30
spider2 írta:Üdv. Klíma ventim már egy ideje nem megy. Régebben sem működött de akkor innen a fórumról valaki javította de kb 1 nyarat bírt ki. Most rendbe szeretném tenni a nyárra. Kérdés hogy érdemes lenne újból felújítani, vagy esetleg bontotton gondolkozzak? 2003-as E39 525D touring az autó. Köszönöm.
Tapatalkkal küldve az én SM-G950F eszközömről
2018.02.01. 14:33
Klíma működik, csak ha állok a lámpánál melegben akkor nem hűt mert nem megy a ventije.attila94 írta:spider2 írta:Üdv. Klíma ventim már egy ideje nem megy. Régebben sem működött de akkor innen a fórumról valaki javította de kb 1 nyarat bírt ki. Most rendbe szeretném tenni a nyárra. Kérdés hogy érdemes lenne újból felújítani, vagy esetleg bontotton gondolkozzak? 2003-as E39 525D touring az autó. Köszönöm.
Tapatalkkal küldve az én SM-G950F eszközömről
Klímaventi alatt azt érted ami az autó elején van a kondenzátor előtt? Ha bemelegszik a motor se indul el? (ezt télen nehéz kipróbálni, tudom) Diaggal el lehet indítani?
A klíma hibájából is előfordulhat az hogy nem indul el.
2018.02.05. 15:55
2018.02.05. 16:02
A Behr az a Mahle csoport tagja.spider2 írta:Kaptam egy ilyen termosztátot ebben a dobozban. Én MAHLET rendeltem mint a doboz de egy lecsiszolt BEHR márkájú termosztátot volt a felszakított dobozban. Mi a véleményetek erről? Az eladó azt mondja hogy szokta a gyártó ilyen olyan dobozba is rakni de ez ugyan az. Valahogy nem hiszem el ezt a dolgot... Cserére azt mondta hogy lehet ugyan ilyet kapok.
Tapatalkkal küldve az én SM-G950F eszközömről
2018.02.05. 16:12
És mi a magyarázat a csiszolásra? Ha ugyan az akkor a Mahle TE 2 70 MAH/JK 6920ft míg ugyan ott a Behr TE 1 70BEH/AF és 6150 ft. Akkor ha már nem azt küldenek akkor miért a drágábbat számlázzák?morv írta:A Behr az a Mahle csoport tagja.spider2 írta:Kaptam egy ilyen termosztátot ebben a dobozban. Én MAHLET rendeltem mint a doboz de egy lecsiszolt BEHR márkájú termosztátot volt a felszakított dobozban. Mi a véleményetek erről? Az eladó azt mondja hogy szokta a gyártó ilyen olyan dobozba is rakni de ez ugyan az. Valahogy nem hiszem el ezt a dolgot... Cserére azt mondta hogy lehet ugyan ilyet kapok.
Tapatalkkal küldve az én SM-G950F eszközömről
2018.02.05. 17:10
spider2 írta:És mi a magyarázat a csiszolásra? Ha ugyan az akkor a Mahle TE 2 70 MAH/JK 6920ft míg ugyan ott a Behr TE 1 70BEH/AF és 6150 ft. Akkor ha már nem azt küldenek akkor miért a drágábbat számlázzák?morv írta:A Behr az a Mahle csoport tagja.spider2 írta:Kaptam egy ilyen termosztátot ebben a dobozban. Én MAHLET rendeltem mint a doboz de egy lecsiszolt BEHR márkájú termosztátot volt a felszakított dobozban. Mi a véleményetek erről? Az eladó azt mondja hogy szokta a gyártó ilyen olyan dobozba is rakni de ez ugyan az. Valahogy nem hiszem el ezt a dolgot... Cserére azt mondta hogy lehet ugyan ilyet kapok. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201802 ... 667ff3.jpg
Tapatalkkal küldve az én SM-G950F eszközömről
Tapatalkkal küldve az én SM-G950F eszközömről
2018.02.05. 18:33
spider2 írta:Kaptam egy ilyen termosztátot ebben a dobozban. Én MAHLET rendeltem mint a doboz de egy lecsiszolt BEHR márkájú termosztátot volt a felszakított dobozban. Mi a véleményetek erről? Az eladó azt mondja hogy szokta a gyártó ilyen olyan dobozba is rakni de ez ugyan az. Valahogy nem hiszem el ezt a dolgot... Cserére azt mondta hogy lehet ugyan ilyet kapok.
Tapatalkkal küldve az én SM-G950F eszközömről
2018.02.14. 11:20
2018.02.14. 14:19
Unlimited írta:Sziasztok! Pár hete leállt a fűtőventillátorom. E39 520d Addig csesztettem menet közben a kezelőpanelon, amí egyszer csak elindult. Pár hétig semmi gond, ment rendesen. Aztán pár napja megint leállt, de most már el sem indul. Mi lehet a gondja? Volt már hasonló valakinek? Köszi a segítséget!
2018.05.02. 09:35
2018.05.02. 13:46
Szerintem a visco ment tonkre. En mielobb gyogyitanam, csunya dolgokat tud csinalni.superbutt írta:Sziasztok!
segítségeteket szeretném kérni. E39 - a probléma az lenne hogy gáz adással párhuzamosan a hűtő ventillátor fordulatszáma egyenes arányban nő, tehát már 2000-es fordulatszámon olyan hangja van az autónak mint egy repülőfépnek annyira forog a hűtőventillátor. Teljesítményben nem tapasztaltam semmi visszaesést, vizszint nem változott... Van valami ötletetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.
üdv.:
superbutt