2017.05.23. 18:40
NagyMatyas írta:attila94 írta:NagyMatyas írta:Gallaca írta:attila94 írta:'96-os autó, REST gombos klímapanel,
Diag látja minden komponensét a fűtésnek? Beírja hibának vagy élőben kell produkálnia a hibát?
Köszi!
Diag látja, lehet, hogy csak retkes a klímapanelben a hőérzékelő, olyankor előszeretettel viselkedik így. Esetleg megállt a kisventi, stb.
Osztom a véleményed, nekem ugyan ez volt anno.
Köszi.
A klímapanelt kitakarítottam már 2 hónappal ezelőtt, ránézek még egyszer hátha a ventilátor állt meg, a hőérzékelőre külön vigyáztam a forrasztása ép. Ha a maga a panel a rossz, azt is látja a diag? Pl. megállt a ventilátor vagy rossz a hőérzékelő?
Elméletileg mindkettő diagolható. Lehet a ventit vezérelni, illetve a hőérzékelőt ha picit megmelegíted, akkor változnia kell az értéknek. (Egyébként E60-ban is most szart be nekem a venti .)
2017.05.30. 08:53
2017.05.30. 09:36
Tomesz39 írta:Sziasztok!
Először is kellemes napot mindenkinek!
Másodjára, sikerült behozatnom Németországból egy patent kis 520i-t. Nem egy fapados példány, de nincs is tele extrázva. A gondom az, hogy ma kiálltam vele, kpm előtt kitakarítgatom, stb, az autó járt alapjáraton kb 15 percet, a klímát is benyomtam egy öt percre. Megy minden szépen, egyszer csak fehéres füst száll fel a motortérből, a klíma (gondolom a gáz) elment. Most nézem, a ventilátor nem kapcsol, és langyos, kb a kinti levegőt fújja AC-vel, emellett hallani a szellőzőkből egy sziszegő hangot. A klíma csövek a motortérben tűzforróak voltak, gondolom nem kapcsolt a ventilátor és nem hűtötte...
Valaki tudna segíteni, esetleg hol keressem a hibát? Kerestem itt a fórumon hasonlót, de a srác nem kapott választ..
Köszi előre is, aki tud segíteni, vendégem egy sörre!
2017.05.30. 10:34
2017.05.30. 11:07
atesz155 írta:gorcsev írta:Sziasztok!
A helyzet a következő: időnként elkezd fűteni a kocsi, főleg amikor áll egy darabig, de nem hűl ki teljesen és utána megyek vele. Na akkor az elkezd fűteni, annyit tesz, hogy olyan forró levegőt fúj, ami már kellemetlen akár kéznek, akár lábnak. Tudom hülyén hangzik, de még szaga is van olyan forró. De közben mintha csak a vezető oldalon csinálná. Az utas oldalon nem olyan forró. A múltkor sikerült az is, hogy addig kapcsolgattam ki-be menet közben, hogy egyszer csak egyáltalán nem fűtött, csak a kinti hideget volt hajlandó befújni.
Ez most süni hiba, vagy fűtéscsap? Vagy egészen máshol kell keresni a hibát?
Mit nézzek meg?
Gorcsev
Nekem is csinálja azt, hogy menet közben egyszer csak elkezd dőlni a forró levegő a vezető oldalon egy idő után. Egyszer megálltam az út szélén mikor ilyen volt, és csak az egyik fűtéscsap szabályzott (kapcsolgatott), a másik nem. Nyilván megszorul a szelep. Szerintem Neked is ez lesz.
2017.05.30. 12:01
2017.05.30. 19:06
Tr4k4n írta:Üdv mindenkinek
bocs, hogy így elsőre semmi bemutatkozás nélkül csak így "letámadlak" titeket egy kérdéssel
de olyan problémám lenne, hogy adott egy e39 540ia (m62tub44 vanos motorral), aminek rejtett menüből olvasva elvileg 105-110 °C-on mozog a hűtővize (kb terheléstől függetlenül, taposva 200-al, "nagypapásan" 80-100 tempóval negyed gázon, városozva stb), a mutató középen áll (vagy csak annyira minimálisan mozdul el középről, hogy észre sem veszem, nem tudom hogy meddig van a középső tartományban), de azért kicsit aggaszt, hogy ilyen magas a hűtővíz hőfoka, ha esetleg még érdekes adat 10w60 Motul olaj van a motorban
ez normális jelenség hogy ilyen magas hőfokon üzemel? esetleg más 540i tulaj hasonló tapasztalatokkal?
válaszaitokat előre is köszönöm
Üdvözlettel,
egy csendes, inkább olvasgató tag
ui.: bocs ha már esetleg volt ilyenről szó, de a kereső nem igazán akar segíteni, plusz ilyen konkrét dolgot elég nehéz keresni vele
2017.05.30. 20:03
Gallaca írta:Tr4k4n írta:Üdv mindenkinek
bocs, hogy így elsőre semmi bemutatkozás nélkül csak így "letámadlak" titeket egy kérdéssel
de olyan problémám lenne, hogy adott egy e39 540ia (m62tub44 vanos motorral), aminek rejtett menüből olvasva elvileg 105-110 °C-on mozog a hűtővize (kb terheléstől függetlenül, taposva 200-al, "nagypapásan" 80-100 tempóval negyed gázon, városozva stb), a mutató középen áll (vagy csak annyira minimálisan mozdul el középről, hogy észre sem veszem, nem tudom hogy meddig van a középső tartományban), de azért kicsit aggaszt, hogy ilyen magas a hűtővíz hőfoka, ha esetleg még érdekes adat 10w60 Motul olaj van a motorban
ez normális jelenség hogy ilyen magas hőfokon üzemel? esetleg más 540i tulaj hasonló tapasztalatokkal?
válaszaitokat előre is köszönöm
Üdvözlettel,
egy csendes, inkább olvasgató tag
ui.: bocs ha már esetleg volt ilyenről szó, de a kereső nem igazán akar segíteni, plusz ilyen konkrét dolgot elég nehéz keresni vele
Teljesen normális, a benzinesek ilyen magas hőfokon járnak, nekem a 4,4 103C-on nyit. Ez eredményezi, hogy a műanyag alkatrészek, vízcsövek, viszonylag hamar öregszenek a vízrendszerben.
2017.05.30. 21:45
Tr4k4n írta:Gallaca írta:Tr4k4n írta:Üdv mindenkinek
bocs, hogy így elsőre semmi bemutatkozás nélkül csak így "letámadlak" titeket egy kérdéssel
de olyan problémám lenne, hogy adott egy e39 540ia (m62tub44 vanos motorral), aminek rejtett menüből olvasva elvileg 105-110 °C-on mozog a hűtővize (kb terheléstől függetlenül, taposva 200-al, "nagypapásan" 80-100 tempóval negyed gázon, városozva stb), a mutató középen áll (vagy csak annyira minimálisan mozdul el középről, hogy észre sem veszem, nem tudom hogy meddig van a középső tartományban), de azért kicsit aggaszt, hogy ilyen magas a hűtővíz hőfoka, ha esetleg még érdekes adat 10w60 Motul olaj van a motorban
ez normális jelenség hogy ilyen magas hőfokon üzemel? esetleg más 540i tulaj hasonló tapasztalatokkal?
válaszaitokat előre is köszönöm
Üdvözlettel,
egy csendes, inkább olvasgató tag
ui.: bocs ha már esetleg volt ilyenről szó, de a kereső nem igazán akar segíteni, plusz ilyen konkrét dolgot elég nehéz keresni vele
Teljesen normális, a benzinesek ilyen magas hőfokon járnak, nekem a 4,4 103C-on nyit. Ez eredményezi, hogy a műanyag alkatrészek, vízcsövek, viszonylag hamar öregszenek a vízrendszerben.
hát még ha csak elöregedne, de inkább problémám most a nyomás ami a rendszerben keletkezik, 10 hónapos új vízcsőről, a gyári rároppantott bilincs lelazult, és szivárgott a víz meleg motornál... jó kis minőség ez a febi is mondjuk én voltam a hülye, mert most néztem bmwalkatresz24 oldalon, kb egy ezressel lett volna onnan drágább ez a cső, de úgy rémlik sürgősen kellett és onnan meg nem tudták egyből szállítani sajnos
na mindegy, köszi a választ, nem tudtam, hogy az ilyen magas normális, eddig nekem ilyen 90 fokok voltak a fejembe
2017.05.30. 22:03
Tr4k4n írta:Üdv mindenkinek
bocs, hogy így elsőre semmi bemutatkozás nélkül csak így "letámadlak" titeket egy kérdéssel
de olyan problémám lenne, hogy adott egy e39 540ia (m62tub44 vanos motorral), aminek rejtett menüből olvasva elvileg 105-110 °C-on mozog a hűtővize (kb terheléstől függetlenül, taposva 200-al, "nagypapásan" 80-100 tempóval negyed gázon, városozva stb), a mutató középen áll (vagy csak annyira minimálisan mozdul el középről, hogy észre sem veszem, nem tudom hogy meddig van a középső tartományban), de azért kicsit aggaszt, hogy ilyen magas a hűtővíz hőfoka, ha esetleg még érdekes adat 10w60 Motul olaj van a motorban
ez normális jelenség hogy ilyen magas hőfokon üzemel? esetleg más 540i tulaj hasonló tapasztalatokkal?
válaszaitokat előre is köszönöm
Üdvözlettel,
egy csendes, inkább olvasgató tag
ui.: bocs ha már esetleg volt ilyenről szó, de a kereső nem igazán akar segíteni, plusz ilyen konkrét dolgot elég nehéz keresni vele
2017.06.07. 13:28
2017.06.09. 21:06
dani3019 írta:Sziasztok Fórumtársak!
Kis segítségre lenne szükségem.
Tegnap észrevettem hogy hiába kapcsolok belső keringetésre az anyósoldalon lévő oldlalról akkor is szívja kintről a levegőt, a vezető oldalon szépen elzárja amikor bekapcsolom de a másikon nem.
Valakinek valami infó hogy hol keressem a hiba forrását illetve ha találkoztatok már ilyennel akkor hogy tudom megoldani?
Köszönöm előre is a segítséget.
2017.06.09. 21:08
2017.06.14. 13:59
Vader-1 írta:dani3019 írta:Sziasztok Fórumtársak!
Kis segítségre lenne szükségem.
Tegnap észrevettem hogy hiába kapcsolok belső keringetésre az anyósoldalon lévő oldlalról akkor is szívja kintről a levegőt, a vezető oldalon szépen elzárja amikor bekapcsolom de a másikon nem.
Valakinek valami infó hogy hol keressem a hiba forrását illetve ha találkoztatok már ilyennel akkor hogy tudom megoldani?
Köszönöm előre is a segítséget.
Kis motorok állitgatják a lapátokat,ezeket a klimavezérlö szabályozza.
Lehet,hogy valamelyik kis motor tönkrement,vagy a fogaskerékáttétel "morzsolódott" szét.
Bár ez nem jellemzö mivel jó anyagból készül.
Nekem hasonló hibám van,a középkonzolból néha fujja a levegöt,néha nem.
Próbáld ki a következöket:
1. akkusaru le,5 perc pihi,aztán vissza.
2.Klimavezérlöt kiveszed a középkonzolból,csatikat leveszed,megint 5 perc aztán vissza.
Nálam néha megjavult a rendszer,de sajna a hiba idöröl idöre elöjön.
Sajna megoldást még nem talált senki rá-diag sem.
Az akku,vagy az áramkör levétele azért segithet,mert a kondenzátorok ion áramlása megszünik,ha leveszed a csatikat,ehhez kell pár perc.
Egy próbát megér.
Még egy ötlet,ez 2 emberes.
Anyósülésfelöl leszeded a müszerfalburkolatot alul,befekszel alá.1 perc alatt levehetö a burkolat.
A másik ember kapcsolgatja a kapcsolókat,klasszul lehet látni,ahogy a lapátok dolgoznak.
Pár próbálkozás után látni fogod,hogy müködik a rendszer,mit nyit ki,mit zár el.
Ha szerencséd van megtalálod a hibát.
2017.06.17. 19:02
dani3019 írta:Vader-1 írta:dani3019 írta:Sziasztok Fórumtársak!
Kis segítségre lenne szükségem.
Tegnap észrevettem hogy hiába kapcsolok belső keringetésre az anyósoldalon lévő oldlalról akkor is szívja kintről a levegőt, a vezető oldalon szépen elzárja amikor bekapcsolom de a másikon nem.
Valakinek valami infó hogy hol keressem a hiba forrását illetve ha találkoztatok már ilyennel akkor hogy tudom megoldani?
Köszönöm előre is a segítséget.
Kis motorok állitgatják a lapátokat,ezeket a klimavezérlö szabályozza.
Lehet,hogy valamelyik kis motor tönkrement,vagy a fogaskerékáttétel "morzsolódott" szét.
Bár ez nem jellemzö mivel jó anyagból készül.
Nekem hasonló hibám van,a középkonzolból néha fujja a levegöt,néha nem.
Próbáld ki a következöket:
1. akkusaru le,5 perc pihi,aztán vissza.
2.Klimavezérlöt kiveszed a középkonzolból,csatikat leveszed,megint 5 perc aztán vissza.
Nálam néha megjavult a rendszer,de sajna a hiba idöröl idöre elöjön.
Sajna megoldást még nem talált senki rá-diag sem.
Az akku,vagy az áramkör levétele azért segithet,mert a kondenzátorok ion áramlása megszünik,ha leveszed a csatikat,ehhez kell pár perc.
Egy próbát megér.
Még egy ötlet,ez 2 emberes.
Anyósülésfelöl leszeded a müszerfalburkolatot alul,befekszel alá.1 perc alatt levehetö a burkolat.
A másik ember kapcsolgatja a kapcsolókat,klasszul lehet látni,ahogy a lapátok dolgoznak.
Pár próbálkozás után látni fogod,hogy müködik a rendszer,mit nyit ki,mit zár el.
Ha szerencséd van megtalálod a hibát.
Kedves Vader-1!
Köszönöm a segítséget a hiba sajnos az én fejemben volt.
Leírom a tapasztalataimat hogy mások ne keressék erre a megoldást mert gyárilag így működik
Tehát szétszedtem a kesztyűtartó alatt a burkolatot meg is találtam azt a motort ami zárja/nyitja a belső keringetést, tökéletesen működött és mozgott.
Végül szétszedtem a pollenszűrőházakból azokat az elemeket amik a tűzfalba csatlakoznak mindkét oldalt és észrevettem hogy nyit/zár mind kétoldalt.
Ekkor jöttem rá valószínűleg a mérnökök direkt így tervezték hogy mindig mennyen be levegő az utastérbe vagy a párásodás miatt, mert az anyós oldali sosem zár el teljesen csak mondjuk 80-90% ba zár be(be se tudna mert kisebb az egész záró rész). Linkeltem a képet amit a neten találtam róla
További szép napot!!
2017.08.12. 19:03
2017.08.29. 19:10
2017.08.30. 14:11
2017.09.01. 18:18
2017.09.01. 21:55
Pitti74 írta:Sziasztok!
2000-es évjáratú 535i-m van. kb 2 hete egyik pillanatról a másikra nem ment a belső ventilátor. A Kijelző szerint érzékeli a rendszer, hogy mennie kellene - automata módban "felmegy" a maximuming -, de nem történik semmi. Megnéztem a biztosítékokat, minden rendben (még a 75-76-os is). Mivel a legtöbb helyen a "süni" cserét javasolták ilyen esetben, vettem is egyet. Ma megjött, beraktam, de semmi változás. Valakinek valami más ötlete van?
Hol érdemes még valamit szétnézni vagy kimérni?
Előre is köszönöm!