Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Fűtés-hűtés

2016.12.26. 22:01

Gallaca írta:
Toto írta:
rockolo77 írta:
Toto írta:Skacok!

Abban tud valaki segíteni,hogy adott egy e39 gyári nagy navis. Ezen be lehet állítani az előfűtést, de ez nem akar fűteni. Mi lehet a gond? Alul a kis kipufogó megvan, de azon nem jön ki semmi. A ventilátor megy meleget nem fúj. Szerintetek?

Köszi.

Biztos, hogy a fűtést lehet állítani, és nem a szellőztetést?



Nem hinném hogy csak szellőztetés lenne, ha rajta van a webasto felirat.

Min van rajta? Doblemezen? Mindegyik "d"-n rajta van...
Tévhitek elkerülése végett! Az szellőztetés, ha "aux ventilation" van a kijelzőn. Ahhoz, hogy fűteni tudjon, fel kell programozni az állófűtést, addig csak kiegészítő fűtésként indul a motorral. Programozás után egy heizung, heating, menüpont is megjelenik nyelvtől függően.
Ha olvasgatnál itt a fórumon, már képben lennél, több tízes nagyságrendben van leírva, kitárgyalva. :wink:
Kép
Kép
Ha ezek megvannak, és mégsem indul, akkor kuka a kályha, vagy a szivattyúja.


Köszönöm szépen a segítséget. Utánajárok. :franko:

Re: Fűtés-hűtés

2016.12.26. 22:02

rockolo77 írta:
Toto írta:
rockolo77 írta:
Toto írta:Skacok!

Abban tud valaki segíteni,hogy adott egy e39 gyári nagy navis. Ezen be lehet állítani az előfűtést, de ez nem akar fűteni. Mi lehet a gond? Alul a kis kipufogó megvan, de azon nem jön ki semmi. A ventilátor megy meleget nem fúj. Szerintetek?

Köszi.

Biztos, hogy a fűtést lehet állítani, és nem a szellőztetést?



Nem hinném hogy csak szellőztetés lenne, ha rajta van a webasto felirat.

Pedig elhiheted, a részleteket itt találod: http://bmw.e39.hu/allofutes.htm


Köszönöm.

Re: Fűtés-hűtés

2016.12.27. 23:19

csacs írta:
Imco írta:
csacs írta:
bendegúz írta:
csacs írta:Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Olvasgattam vissza, de ez a 112 oldal nagyon sok. 2 hónapja nem megy a fűtés ventilátorom. Méregettem a feszültséget a süni csatlakozóján. Két vastagon 12V. Egy vékony vezetéken pedig nő a feszültség ha emelem a klímapanelen a ventilátor sebességét. Tehát gondolom a süni jó. Akkor csak a ventilátor lehet rossz?

Vagy a biztosíték?

Az jó. Akkor is van villany a süninél?


A süni egy külön állatfaj az autonkba. Pont 2 hete szívtam vele. Kiolvadt az egyik lába.
Diaghead kollega megjavította, ami kb. 20' percig tartott és utána 20percig müködött. :) Tehát vettem egy új sünit. :)
Keress egy autószerelőt -ha nincs márkatárs a közelben- és legalább egy próba erejéig tegyél be egy másikat.
/AZ utószerelő visszatudja küldeni a forgalmazónak, ha szép és karcmentes marad./
Kb 10 perc betenni egy újat.

Köszönöm a hozzászólásokat. Úgy néz ki akkor a kölcsön süni lesz. Semmi kedvem szétszedni a műszerfalat feleslegesen. Azért gondoltam, hogy ventilátor, mert már nyikorgott 2-es fokozaton.


Szia, hasonló gondom volt, este leálltam ment a venti, reggel indulok nem moccan semelyik fokozatban... :-(
A süni teszt előtt érdemes kézzel megmozgatni a ventilátor lapátkerekét, mert nekem pl. szorult de könnyen bejáratódott és azóta is megy :-)
Az egész művelet 1-2 perc, csak a pollenszűrő-könyököt kell levenni és így be tudsz nyúlni megmozgatni a ventit.

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.01. 18:35

Üdv mindenkinek!

e39 530d touring 2000 évj.
Némi segítségre szorulnék...a jelenség a következő...motor bemelegedése után van fűtés, jön rendesen az akár már forrónak is mondható levegő onnan ahonnan akarom...viszont egy nem túl hosszú idő után mintha elvágnák, csak hideget fúj...hőfokot lejjebb állítva vagy a ventillátort lejjebb kapcsolva visszatér a meleg...
mi lehet? mert gondolom hogy ez nem teljesen normális így...a segítő válaszokat előre is köszönöm!

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.01. 19:03

zeller1.0 írta:Üdv mindenkinek!

e39 530d touring 2000 évj.
Némi segítségre szorulnék...a jelenség a következő...motor bemelegedése után van fűtés, jön rendesen az akár már forrónak is mondható levegő onnan ahonnan akarom...viszont egy nem túl hosszú idő után mintha elvágnák, csak hideget fúj...hőfokot lejjebb állítva vagy a ventillátort lejjebb kapcsolva visszatér a meleg...
mi lehet? mert gondolom hogy ez nem teljesen normális így...a segítő válaszokat előre is köszönöm!

Első körben szerintem ellnőrizd a hűtő víz szintjét.

Asus Z00AD

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.01. 19:59

F_E_K_ írta:
zeller1.0 írta:Üdv mindenkinek!

e39 530d touring 2000 évj.
Némi segítségre szorulnék...a jelenség a következő...motor bemelegedése után van fűtés, jön rendesen az akár már forrónak is mondható levegő onnan ahonnan akarom...viszont egy nem túl hosszú idő után mintha elvágnák, csak hideget fúj...hőfokot lejjebb állítva vagy a ventillátort lejjebb kapcsolva visszatér a meleg...
mi lehet? mert gondolom hogy ez nem teljesen normális így...a segítő válaszokat előre is köszönöm!

Első körben szerintem ellnőrizd a hűtő víz szintjét.

Asus Z00AD

...és a vizhőfokot a titkosban.

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.09. 15:20

Imco írta:
F_E_K_ írta:
zeller1.0 írta:Üdv mindenkinek!

e39 530d touring 2000 évj.
Némi segítségre szorulnék...a jelenség a következő...motor bemelegedése után van fűtés, jön rendesen az akár már forrónak is mondható levegő onnan ahonnan akarom...viszont egy nem túl hosszú idő után mintha elvágnák, csak hideget fúj...hőfokot lejjebb állítva vagy a ventillátort lejjebb kapcsolva visszatér a meleg...
mi lehet? mert gondolom hogy ez nem teljesen normális így...a segítő válaszokat előre is köszönöm!

Első körben szerintem ellnőrizd a hűtő víz szintjét.

Asus Z00AD

...és a vizhőfokot a titkosban.



Üdv újra :)

mivel kezdő vagyok fogalmam sincs hogy is működik pontosan ez a titkos menü...a hűtővíz szintje normális...újabb megfigyelésem annyi hogy gázadásra jön a meleg...ilyen jelenséggel még nem találkoztam...ha nyomom fűt, ha nem nyomom visszahűl...még jó hogy az ülésfűtés működik...ötlet hogy mi lehet a probléma forrása?

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.09. 16:12

zeller1.0 írta:
Imco írta:
F_E_K_ írta:
zeller1.0 írta:Üdv mindenkinek!

e39 530d touring 2000 évj.
Némi segítségre szorulnék...a jelenség a következő...motor bemelegedése után van fűtés, jön rendesen az akár már forrónak is mondható levegő onnan ahonnan akarom...viszont egy nem túl hosszú idő után mintha elvágnák, csak hideget fúj...hőfokot lejjebb állítva vagy a ventillátort lejjebb kapcsolva visszatér a meleg...
mi lehet? mert gondolom hogy ez nem teljesen normális így...a segítő válaszokat előre is köszönöm!

Első körben szerintem ellnőrizd a hűtő víz szintjét.

Asus Z00AD

...és a vizhőfokot a titkosban.



Üdv újra :)

mivel kezdő vagyok fogalmam sincs hogy is működik pontosan ez a titkos menü...a hűtővíz szintje normális...újabb megfigyelésem annyi hogy gázadásra jön a meleg...ilyen jelenséggel még nem találkoztam...ha nyomom fűt, ha nem nyomom visszahűl...még jó hogy az ülésfűtés működik...ötlet hogy mi lehet a probléma forrása?


Titkos menü leírása: felső, vízszintes menüsor--- tippek--- azon belül az első leírás.
A termosztáttal minden oké? ( mondjuk ezt majd a titkos menüben látod, ha menet közben nézed.... )

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.09. 16:56

leslie írta:
zeller1.0 írta:
Imco írta:
F_E_K_ írta:
zeller1.0 írta:Üdv mindenkinek!

e39 530d touring 2000 évj.
Némi segítségre szorulnék...a jelenség a következő...motor bemelegedése után van fűtés, jön rendesen az akár már forrónak is mondható levegő onnan ahonnan akarom...viszont egy nem túl hosszú idő után mintha elvágnák, csak hideget fúj...hőfokot lejjebb állítva vagy a ventillátort lejjebb kapcsolva visszatér a meleg...
mi lehet? mert gondolom hogy ez nem teljesen normális így...a segítő válaszokat előre is köszönöm!

Első körben szerintem ellnőrizd a hűtő víz szintjét.

Asus Z00AD

...és a vizhőfokot a titkosban.



Üdv újra :)

mivel kezdő vagyok fogalmam sincs hogy is működik pontosan ez a titkos menü...a hűtővíz szintje normális...újabb megfigyelésem annyi hogy gázadásra jön a meleg...ilyen jelenséggel még nem találkoztam...ha nyomom fűt, ha nem nyomom visszahűl...még jó hogy az ülésfűtés működik...ötlet hogy mi lehet a probléma forrása?


Titkos menü leírása: felső, vízszintes menüsor--- tippek--- azon belül az első leírás.
A termosztáttal minden oké? ( mondjuk ezt majd a titkos menüben látod, ha menet közben nézed.... )


Titkos menü: max 72 fok...az gondolom nagyon kevés...
Hűtőnél a felső cső meleg de fogható, az alsó bal oldalon hideg...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zeller1.0 2017.01.09. 17:02-kor.

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.09. 17:02

Jól gondolod, 90 körül, inkább felette kellene lennie. Tipikus termosztát probléma, ha automata, cseréld ki mind a kettőt, lehetőleg gyárira.

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.10. 19:38

Sziasztiok!
Tud-e valaki segíteni. Adott az e39-em, amiben egyik pillanatról a másíkra jött két különbözőnek tűnő hiba, de mégis összefügghet, mert egy azon pillanatban jöttek. Az egyik, hogy nem tudom kikapcsolni a fűtés ventilátorát, fél gőzön megy folyamatosan, de még akkor is, ha leállítom a motort és kiszedem a kulcsot, a másik, hogy megszűnt a fűtés. Ami így -10-ben kölönössen jó, hogy még a szél is fúj a kocsiban.
Láttatok már ilyet?
Köszönöm előre is, ha valaki segíteni tud!

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.10. 19:48

gyögye írta:Sziasztiok!
Tud-e valaki segíteni. Adott az e39-em, amiben egyik pillanatról a másíkra jött két különbözőnek tűnő hiba, de mégis összefügghet, mert egy azon pillanatban jöttek. Az egyik, hogy nem tudom kikapcsolni a fűtés ventilátorát, fél gőzön megy folyamatosan, de még akkor is, ha leállítom a motort és kiszedem a kulcsot, a másik, hogy megszűnt a fűtés. Ami így -10-ben kölönössen jó, hogy még a szél is fúj a kocsiban.
Láttatok már ilyet?
Köszönöm előre is, ha valaki segíteni tud!

Teljesen egyértelműen klímavezérlő elektronika (süni), Illetve mikori a kocsi? Az adatlapod kitölthetnéd!
Írok privátot.

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.11. 10:18

odus írta:Jól gondolod, 90 körül, inkább felette kellene lennie. Tipikus termosztát probléma, ha automata, cseréld ki mind a kettőt, lehetőleg gyárira.


ahogy ezt leírtam elértük a 90 fokot...időközben töltöttem rá némi fagyállót, mert a tágulási tartály alján volt a szint (bár ha odáig ér akkor elvileg tele kéne lennie a rendszernek nem?? víz nem fogy...) lehetséges hogy csak levegős lett volna a rendszer? okozhat az ilyen hibát?

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.11. 21:16

Helló!
Berendeltem a kocsimhoz a nagy termosztátot, és olyat küldtek, amin van egy elektromos csatlakozási pont. :shock:
A száma sem az, de azt mondta a beszállító, hogy megegyezik az enyémbe valóval.
Az enyémbe a Behr-Thoms TI 25 85 való.
Ránézésre egyformának tűnnek, de még ilyet nem láttam, és nem is tudom, hogy eredetileg mihez való.
Valaki tudja esetleg.

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.11. 22:00

bendegúz írta:Helló!
Berendeltem a kocsimhoz a nagy termosztátot, és olyat küldtek, amin van egy elektromos csatlakozási pont. :shock:
A száma sem az, de azt mondta a beszállító, hogy megegyezik az enyémbe valóval.
Az enyémbe a Behr-Thoms TI 25 85 való.
Ránézésre egyformának tűnnek, de még ilyet nem láttam, és nem is tudom, hogy eredetileg mihez való.
Valaki tudja esetleg.

Na utánanéztem egy kicsit, szerintem a 20i-hez valót hozták. :doglotlo: Behr-Thoms TM 13 97.
Mi rajta a csati? Az azért érdekelne.

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.11. 22:09

bendegúz írta:
bendegúz írta:Helló!
Berendeltem a kocsimhoz a nagy termosztátot, és olyat küldtek, amin van egy elektromos csatlakozási pont. :shock:
A száma sem az, de azt mondta a beszállító, hogy megegyezik az enyémbe valóval.
Az enyémbe a Behr-Thoms TI 25 85 való.
Ránézésre egyformának tűnnek, de még ilyet nem láttam, és nem is tudom, hogy eredetileg mihez való.
Valaki tudja esetleg.

Na utánanéztem egy kicsit, szerintem a 20i-hez valót hozták. :doglotlo: Behr-Thoms TM 13 97.
Mi rajta a csati? Az azért érdekelne.

Termosztátfűtés. Mapcooling.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.11. 22:11

Gallaca írta:
bendegúz írta:
bendegúz írta:Helló!
Berendeltem a kocsimhoz a nagy termosztátot, és olyat küldtek, amin van egy elektromos csatlakozási pont. :shock:
A száma sem az, de azt mondta a beszállító, hogy megegyezik az enyémbe valóval.
Az enyémbe a Behr-Thoms TI 25 85 való.
Ránézésre egyformának tűnnek, de még ilyet nem láttam, és nem is tudom, hogy eredetileg mihez való.
Valaki tudja esetleg.

Na utánanéztem egy kicsit, szerintem a 20i-hez valót hozták. :doglotlo: Behr-Thoms TM 13 97.
Mi rajta a csati? Az azért érdekelne.

Termosztátfűtés. Mapcooling.

Az meg minek? :shock:

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.11. 22:22

bendegúz írta:
Gallaca írta:
bendegúz írta:
bendegúz írta:Helló!
Berendeltem a kocsimhoz a nagy termosztátot, és olyat küldtek, amin van egy elektromos csatlakozási pont. :shock:
A száma sem az, de azt mondta a beszállító, hogy megegyezik az enyémbe valóval.
Az enyémbe a Behr-Thoms TI 25 85 való.
Ránézésre egyformának tűnnek, de még ilyet nem láttam, és nem is tudom, hogy eredetileg mihez való.
Valaki tudja esetleg.

Na utánanéztem egy kicsit, szerintem a 20i-hez valót hozták. :doglotlo: Behr-Thoms TM 13 97.
Mi rajta a csati? Az azért érdekelne.

Termosztátfűtés. Mapcooling.

Az meg minek? :shock:

A pontos TIS definícióra már nem emlékszem.
A lényeg.
Egyes használati helyzetekben még nem nyit ki a termosztát, viszont a hátsó hengereknél már túl meleg a víz. Ilyenkor a motorvezérlő megfűti a termosztátot, így az kinyit és az 5.-6. henger nem fő meg.
Szerintem szenyóznak Veled, küldd vissza, vagy kérj hozzá még 2 hengert! :mrgreen: :nyelves:

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.11. 22:28

Gallaca írta:
bendegúz írta:
Gallaca írta:
bendegúz írta:
bendegúz írta:Helló!
Berendeltem a kocsimhoz a nagy termosztátot, és olyat küldtek, amin van egy elektromos csatlakozási pont. :shock:
A száma sem az, de azt mondta a beszállító, hogy megegyezik az enyémbe valóval.
Az enyémbe a Behr-Thoms TI 25 85 való.
Ránézésre egyformának tűnnek, de még ilyet nem láttam, és nem is tudom, hogy eredetileg mihez való.
Valaki tudja esetleg.

Na utánanéztem egy kicsit, szerintem a 20i-hez valót hozták. :doglotlo: Behr-Thoms TM 13 97.
Mi rajta a csati? Az azért érdekelne.

Termosztátfűtés. Mapcooling.

Az meg minek? :shock:

A pontos TIS definícióra már nem emlékszem.
A lényeg.
Egyes használati helyzetekben még nem nyit ki a termosztát, viszont a hátsó hengereknél már túl meleg a víz. Ilyenkor a motorvezérlő megfűti a termosztátot, így az kinyit és az 5.-6. henger nem fő meg.
Szerintem szenyóznak Veled, küldd vissza, vagy kérj hozzá még 2 hengert! :mrgreen: :nyelves:

Teeeeeeeee!!! :hehe
Amúgy igen csak logikus, de ki nem találtam volna. Elég nekem ez a négy. :franko:

Re: Fűtés-hűtés

2017.01.12. 10:43

Gallaca írta:A pontos TIS definícióra már nem emlékszem.
A lényeg.
Egyes használati helyzetekben még nem nyit ki a termosztát, viszont a hátsó hengereknél már túl meleg a víz. Ilyenkor a motorvezérlő megfűti a termosztátot, így az kinyit és az 5.-6. henger nem fő meg.
Szerintem szenyóznak Veled, küldd vissza, vagy kérj hozzá még 2 hengert! :mrgreen: :nyelves:


A motor hatásfoka magasabb hőfokon jobb.Városban,vagy ha a motor nincs terhelés alatt (padlógáz,hegymenet,stb.) 105C-on tartja.Amint megterheled,elég egy-két padlógáz,leviszi 90C-ra.
Ahogy írtad,ez akár lehet a hátsó hengerek védelme is.
Érdekesség,hogy a V8-amban a hátsó 2 hengerben volt a legnagyobb a kompresszió.
Hozzászólás küldése

VigLink badge