Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Futómű

2018.04.26. 12:48

hamoriarpi írta:dreizwanzig!
Akkor ha nem BMW szervízben csinálták a legújabb KDS Beissbarth padon, akkor soha nem állt jól a futóműved.
Eszméletlen sokszor ki lett már tárgyalva.
Gondolom felniperem-sárvédőperem távolságot sem mértek....


Higgadtan és őszíntén: TÉNYLEG jobb ugyan az az autó márkaszervizben (súlyozva, teletank, guminyomás, gyári felni-gyári gumiméret, felniperem-sárvédőív távolság helyes) beállított futóművel mint egy kommersz lézeres futóműállító padon? Átlag ember, közúton meg fogja érezni Michelin Pilot Sport nélkül?

Nyári szett felrakás előtt vagyok (15 colos Vredestein Sportrac 5), következő a futóműbeállítás lesz, komolyan kérdezem, értelmes összeget rászánok a márkaszervizre ha nem állnak neki kötözködni hogy öreg autó meg felét ki kell cserélni stb stb... Muhaati legutoljára nem talált hibás alkatrészt a futóműben, futóműállítócsavarok elöl-hátul nincsenek berohadva...Sárvédőív-felniperem távolság a Bentley Publishers könyv szerinti táblázat szerint megfelelő.

Re: Futómű

2018.04.26. 12:51

attila94 írta:
hamoriarpi írta:dreizwanzig!
Akkor ha nem BMW szervízben csinálták a legújabb KDS Beissbarth padon, akkor soha nem állt jól a futóműved.
Eszméletlen sokszor ki lett már tárgyalva.
Gondolom felniperem-sárvédőperem távolságot sem mértek....


Higgadtan és őszíntén: TÉNYLEG jobb ugyan az az autó márkaszervizben (súlyozva, teletank, guminyomás, gyári felni-gyári gumiméret, felniperem-sárvédőív távolság helyes) beállított futóművel mint egy kommersz lézeres futóműállító padon? Átlag ember, közúton meg fogja érezni Michelin Pilot Sport nélkül?

Nyári szett felrakás előtt vagyok (15 colos Vredestein Sportrac 5), következő a futóműbeállítás lesz, komolyan kérdezem, értelmes összeget rászánok a márkaszervizre ha nem állnak neki kötözködni hogy öreg autó meg felét ki kell cserélni stb stb... Muhaati legutoljára nem talált hibás alkatrészt a futóműben, futóműállítócsavarok elöl-hátul nincsenek berohadva...Sárvédőív-felniperem távolság a Bentley Publishers könyv szerinti táblázat szerint megfelelő.
pont nemreg irta valaki, hogy elvitte draga penzert a wallishoz, hogy majd azok frankon beallitjak, aztan egy kalap f.. lett.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Futómű

2018.04.26. 13:34

dreizwanzig írta:
attila94 írta:
hamoriarpi írta:dreizwanzig!
Akkor ha nem BMW szervízben csinálták a legújabb KDS Beissbarth padon, akkor soha nem állt jól a futóműved.
Eszméletlen sokszor ki lett már tárgyalva.
Gondolom felniperem-sárvédőperem távolságot sem mértek....


Higgadtan és őszíntén: TÉNYLEG jobb ugyan az az autó márkaszervizben (súlyozva, teletank, guminyomás, gyári felni-gyári gumiméret, felniperem-sárvédőív távolság helyes) beállított futóművel mint egy kommersz lézeres futóműállító padon? Átlag ember, közúton meg fogja érezni Michelin Pilot Sport nélkül?

Nyári szett felrakás előtt vagyok (15 colos Vredestein Sportrac 5), következő a futóműbeállítás lesz, komolyan kérdezem, értelmes összeget rászánok a márkaszervizre ha nem állnak neki kötözködni hogy öreg autó meg felét ki kell cserélni stb stb... Muhaati legutoljára nem talált hibás alkatrészt a futóműben, futóműállítócsavarok elöl-hátul nincsenek berohadva...Sárvédőív-felniperem távolság a Bentley Publishers könyv szerinti táblázat szerint megfelelő.
pont nemreg irta valaki, hogy elvitte draga penzert a wallishoz, hogy majd azok frankon beallitjak, aztan egy kalap f.. lett.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Én a Wallisban akartam állíttatni. Kérdeztem, hogy lesúlyozzák-e!? Válasz: Mi? Minek :shock: Következő kérdés, hogy milyen pad van? Válasz: ööööö nem is tudom. Következő kérdés: Mennyi? 36000ft, ja és 1 nap, mert öreg autó. 2 hét múlva jöhetsz. (kár, hogy mindent kicseréltem és átmozgattam, ami nehézséget okozott volna alul)
Ezek után elvittem a Csepeligumishoz, 5e-ért beállította, jó is lett. A súlyozásra annyit mondott, hogy "ő nem rakodómunkás". De elmondása szerint megnézték, hogy mennyit változik a geometria súlyozatlanul és súlyozva és annyira elenyésző, hogy nem foglalkoznak vele.

Re: Futómű

2018.04.27. 00:10

Mindenki ott állíttat, ahol akar. Úgy, ahogy akar. És azt érzi jónak, amit akar. És én is ráhagyom mindenkire, amit gondol a témában. :franko:

:facepalm:

Aztán megy a garanciális ügyintézés a féktárcsákkal...

Üdv!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2018.04.27. 00:24

https://drive.google.com/open?id=1xWlY5 ... CjIa8S-bD7

Ősrégi, telefonos képek. BMW Magisz Debrecen. Saját kocsi.
Nem terhelt állítás után az egyesített összetartásokon kívül minden érték piros...

Akkor még nem volt a legújabb KDS-Beissbarth rendszer, amihez elég beadni a felniperem-sárvédőperem távolságokat és abból visszafejti a beállítási értékeket.
Az első tengelynél az egyedi összetartások, a hátsó tengelyen a csapterpesztés változik nagyot terhelésre.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: 2 attila94, Gallaca
Értékelés: 9.52%

Re: Futómű

2018.04.27. 01:57

hamoriarpi írta:https://drive.google.com/open?id=1xWlY5aceh33mpTg0vBoBfOCjIa8S-bD7

Ősrégi, telefonos képek. BMW Magisz Debrecen. Saját kocsi.
Nem terhelt állítás után az egyesített összetartásokon kívül minden érték piros...

Akkor még nem volt a legújabb KDS-Beissbarth rendszer, amihez elég beadni a felniperem-sárvédőperem távolságokat és abból visszafejti a beállítási értékeket.
Az első tengelynél az egyedi összetartások, a hátsó tengelyen a csapterpesztés változik nagyot terhelésre.

Legalább már tudom, hogy milyen kütyüt kell keresni! :franko:
Én már letettem róla, hogy valaha is találok ilyen helyet ahol ilyen pad van. Egy helyről hallottam még eddig, hogy beültetik a kollégákat súlynak. (Ballószögön)
Csepeli gumisnál is megláttam, hogy kérte a súlyokat a gép, de az ember tizedmásodperc alatt nyomta tovább a programot. Mivel mindent megbolygattam alul, kényszerhelyzetben voltam, 8 felé állt a 4 kerék így beletörődtem. Legalább nem kértek 30 rugót mint a Wallisban, egy ugyanilyen állításért. Fiam az OTT szervizbe hordja az autókat, ott sem súlyoznak, "3D futóműállításként" hirdetik a szolgáltatást. "Elvileg" beleszámolja a gép.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: attila94
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2018.04.28. 13:19

dreizwanzig írta:sziasztok!

Valaki tud javasolni Budapesten es kornyeken egy jo futomuvest, aki nem hajt el, ha kicsit be van allva a futomu es melegiteni kell, illetve aki kepes arra, hogy ugy allitja be a futomuvet, hogy ha egyenesen megy a kocsi, akkor a kormany is egyenesen all?


Kérlek szépen azt úgy kell csináltatni, ahogy én is csináltattam, hogy diaggal nézeted közben, hogy a kormány, a kormányszög jeladó szerint középen álljon. :lol:

Re: Futómű

2018.04.28. 13:21

attila94 írta:
hamoriarpi írta:dreizwanzig!
Akkor ha nem BMW szervízben csinálták a legújabb KDS Beissbarth padon, akkor soha nem állt jól a futóműved.
Eszméletlen sokszor ki lett már tárgyalva.
Gondolom felniperem-sárvédőperem távolságot sem mértek....


Higgadtan és őszíntén: TÉNYLEG jobb ugyan az az autó márkaszervizben (súlyozva, teletank, guminyomás, gyári felni-gyári gumiméret, felniperem-sárvédőív távolság helyes) beállított futóművel mint egy kommersz lézeres futóműállító padon? Átlag ember, közúton meg fogja érezni Michelin Pilot Sport nélkül?

Nyári szett felrakás előtt vagyok (15 colos Vredestein Sportrac 5), következő a futóműbeállítás lesz, komolyan kérdezem, értelmes összeget rászánok a márkaszervizre ha nem állnak neki kötözködni hogy öreg autó meg felét ki kell cserélni stb stb... Muhaati legutoljára nem talált hibás alkatrészt a futóműben, futóműállítócsavarok elöl-hátul nincsenek berohadva...Sárvédőív-felniperem távolság a Bentley Publishers könyv szerinti táblázat szerint megfelelő.


Nekem előtte három helyen esküdtek meg, hogy jól van beállítva a futómű, én meg esküdöztem, hogy iszonyat bizonytalan az autó 130 felett. Elvittem márkaszervizbe, megkértem őket, hogy állítsák be egyrészt középre a kormányt (diagnosztikát segítségül hívva), illetve állítsák be rendesen a futóművet, kerüljön, amibe kerüljön. 18 ezer forintba került Székesfehérváron és láss csodát jó is lett elsőre. :wink:

Re: Futómű

2018.04.28. 13:23

hamoriarpi írta:https://drive.google.com/open?id=1xWlY5aceh33mpTg0vBoBfOCjIa8S-bD7

Ősrégi, telefonos képek. BMW Magisz Debrecen. Saját kocsi.
Nem terhelt állítás után az egyesített összetartásokon kívül minden érték piros...

Akkor még nem volt a legújabb KDS-Beissbarth rendszer, amihez elég beadni a felniperem-sárvédőperem távolságokat és abból visszafejti a beállítási értékeket.
Az első tengelynél az egyedi összetartások, a hátsó tengelyen a csapterpesztés változik nagyot terhelésre.


Ha meglátom az autód mindig elérzékenyülök. :cry:

Re: Futómű

2018.04.28. 14:06

NagyMatyas írta:
attila94 írta:
hamoriarpi írta:dreizwanzig!
Akkor ha nem BMW szervízben csinálták a legújabb KDS Beissbarth padon, akkor soha nem állt jól a futóműved.
Eszméletlen sokszor ki lett már tárgyalva.
Gondolom felniperem-sárvédőperem távolságot sem mértek....


Higgadtan és őszíntén: TÉNYLEG jobb ugyan az az autó márkaszervizben (súlyozva, teletank, guminyomás, gyári felni-gyári gumiméret, felniperem-sárvédőív távolság helyes) beállított futóművel mint egy kommersz lézeres futóműállító padon? Átlag ember, közúton meg fogja érezni Michelin Pilot Sport nélkül?

Nyári szett felrakás előtt vagyok (15 colos Vredestein Sportrac 5), következő a futóműbeállítás lesz, komolyan kérdezem, értelmes összeget rászánok a márkaszervizre ha nem állnak neki kötözködni hogy öreg autó meg felét ki kell cserélni stb stb... Muhaati legutoljára nem talált hibás alkatrészt a futóműben, futóműállítócsavarok elöl-hátul nincsenek berohadva...Sárvédőív-felniperem távolság a Bentley Publishers könyv szerinti táblázat szerint megfelelő.


Nekem előtte három helyen esküdtek meg, hogy jól van beállítva a futómű, én meg esküdöztem, hogy iszonyat bizonytalan az autó 130 felett. Elvittem márkaszervizbe, megkértem őket, hogy állítsák be egyrészt középre a kormányt (diagnosztikát segítségül hívva), illetve állítsák be rendesen a futóművet, kerüljön, amibe kerüljön. 18 ezer forintba került Székesfehérváron és láss csodát jó is lett elsőre. :wink:
na most nekem is ez a bajom, hogy bizonytalan a kocsi. Az e39-et sem vittem soha olyan helyre, ahol lesulyoztak volna, de nem volt ilyen gondom, max az, hogy ferde volt a kormany


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Futómű

2018.04.28. 18:58

Bandi1978 írta:
NagyMatyas írta:
WASPZotya írta:Hali!
Lengőkarokat( a két nagy szilentes) kellene cserélnem elől,illetve az egyik kormánymű gumiharangot, és ehhez kellene nekem infó, hogy mekkora méretű gömbfej kiütőt vegyek hozzá?
Köszi


BMW-hez valót vegyél, ne XY méretűt, mert különben a csonkállványból ki fogod törni a perselyt. Készülj fel, hogy jó nagy meló, mert le kell engedni a csonkállványt a lengéscsillapítón kicsit.


Hát én igazolom, hogy nem kicsi meló pont az a lengőkar!
Nálam úgy be volt szorulva, rohadva, evődve mind a négy gömbfej (kivéve a nyomtávrúdé)..., hogy a perselyt ki kellett kocogtatnom a csonkállványból, levágni a gömbfejet és úgy kiütni egy 1kg-os kalapáccsal a szárat, de nem ment ám az sem első ütésre!

Kép

Kép

Egy egyszerű 21mm-es kinyomó szét is tört a próbálkozások közben (4500.-huf).
Utána ilyen kinyomóval próbálkoztam, de ez sem mozdította meg, pedig igen méretes darabok:

Gömbfej kinyomó készlet

És mielőtt tönkre tettem volna ezt is, úgy döntöttem kiveszem a perselyt a helyéből inkább.
Hozzáteszem, hogy nálam még a 20 éves gyári volt bent!
Ja, és a komplett futómű le volt szedve, asztalon dolgozhattam vele.
Emelt kocsinál, talajon feküdve... hát izzasztó... :doglotlo:

Úgyhogy csak akkor kezdj hozzá, ha nagy türelmed, sok időd és jó szerszámozottságod van.
:szerintem

:franko:


sziasztok!
hol tudok venni ilyen perselyt (gl szemet)??

Re: Futómű

2018.04.28. 22:50

zsoldos34 írta:
Bandi1978 írta:
NagyMatyas írta:
WASPZotya írta:Hali!
Lengőkarokat( a két nagy szilentes) kellene cserélnem elől,illetve az egyik kormánymű gumiharangot, és ehhez kellene nekem infó, hogy mekkora méretű gömbfej kiütőt vegyek hozzá?
Köszi


BMW-hez valót vegyél, ne XY méretűt, mert különben a csonkállványból ki fogod törni a perselyt. Készülj fel, hogy jó nagy meló, mert le kell engedni a csonkállványt a lengéscsillapítón kicsit.


Hát én igazolom, hogy nem kicsi meló pont az a lengőkar!
Nálam úgy be volt szorulva, rohadva, evődve mind a négy gömbfej (kivéve a nyomtávrúdé)..., hogy a perselyt ki kellett kocogtatnom a csonkállványból, levágni a gömbfejet és úgy kiütni egy 1kg-os kalapáccsal a szárat, de nem ment ám az sem első ütésre!





Egy egyszerű 21mm-es kinyomó szét is tört a próbálkozások közben (4500.-huf).
Utána ilyen kinyomóval próbálkoztam, de ez sem mozdította meg, pedig igen méretes darabok:



És mielőtt tönkre tettem volna ezt is, úgy döntöttem kiveszem a perselyt a helyéből inkább.
Hozzáteszem, hogy nálam még a 20 éves gyári volt bent!
Ja, és a komplett futómű le volt szedve, asztalon dolgozhattam vele.
Emelt kocsinál, talajon feküdve... hát izzasztó... :doglotlo:

Úgyhogy csak akkor kezdj hozzá, ha nagy türelmed, sok időd és jó szerszámozottságod van.
:szerintem

:franko:


sziasztok!
hol tudok venni ilyen perselyt (gl szemet)??


Az csak egy sima persely az első futóműben. A GL szem a hátsó futóműben van.
Ez az!
Kép
Sajnos az a persely külön nem rendelhető, csak csonkállvánnyal együtt. Bontva tudsz csak venni, tudok adni ha kell.

Re: Futómű

2018.04.29. 08:30

NagyMatyas írta:
attila94 írta:
hamoriarpi írta:dreizwanzig!
Akkor ha nem BMW szervízben csinálták a legújabb KDS Beissbarth padon, akkor soha nem állt jól a futóműved.
Eszméletlen sokszor ki lett már tárgyalva.
Gondolom felniperem-sárvédőperem távolságot sem mértek....


Higgadtan és őszíntén: TÉNYLEG jobb ugyan az az autó márkaszervizben (súlyozva, teletank, guminyomás, gyári felni-gyári gumiméret, felniperem-sárvédőív távolság helyes) beállított futóművel mint egy kommersz lézeres futóműállító padon? Átlag ember, közúton meg fogja érezni Michelin Pilot Sport nélkül?

Nyári szett felrakás előtt vagyok (15 colos Vredestein Sportrac 5), következő a futóműbeállítás lesz, komolyan kérdezem, értelmes összeget rászánok a márkaszervizre ha nem állnak neki kötözködni hogy öreg autó meg felét ki kell cserélni stb stb... Muhaati legutoljára nem talált hibás alkatrészt a futóműben, futóműállítócsavarok elöl-hátul nincsenek berohadva...Sárvédőív-felniperem távolság a Bentley Publishers könyv szerinti táblázat szerint megfelelő.


Nekem előtte három helyen esküdtek meg, hogy jól van beállítva a futómű, én meg esküdöztem, hogy iszonyat bizonytalan az autó 130 felett. Elvittem márkaszervizbe, megkértem őket, hogy állítsák be egyrészt középre a kormányt (diagnosztikát segítségül hívva), illetve állítsák be rendesen a futóművet, kerüljön, amibe kerüljön. 18 ezer forintba került Székesfehérváron és láss csodát jó is lett elsőre. :wink:


Megkérdezném a kecskeméti márkaszervizt, ha ott is 18, és ugyanolyan gép mint amivel neked csinálták elviszem oda. Milyen gép volt Székesfehérváron?

Offtopic :
Bizonytalan az autó 130 felett: hát amúgy lehet én vezettem már túl sok rossz autót, de a nyitott DRS zónákban (:D) 160-180 közötti utazónál nem kell egyenesben tartani, sávot is úgy lehet váltani mint 60nál, fékezni is elengedett kormánnynal egyenes vonalon fékez (160ról).

Re: Futómű

2018.04.29. 08:58

attila94 írta:
Megkérdezném a kecskeméti márkaszervizt, ha ott is 18, és ugyanolyan gép mint amivel neked csinálták elviszem oda. Milyen gép volt Székesfehérváron?

Offtopic :
Bizonytalan az autó 130 felett: hát amúgy lehet én vezettem már túl sok rossz autót, de a nyitott DRS zónákban (:D) 160-180 közötti utazónál nem kell egyenesben tartani, sávot is úgy lehet váltani mint 60nál, fékezni is elengedett kormánnynal egyenes vonalon fékez (160ról).


Hagyni kell a kecskeméti "márkaszervizt", én tavaly(előtt?) voltam ott, és szar lett az egész, a kormány nem középen áll (azelőtt ott állt), meg úgy zajlott a futómű állítás, hogy elvitték a Linartech-től valami kis gumis műhelybe, és ott "állították" be a futóművet. Ennyit a kecskeméti bmw-ről.
Itt van még valahol a posztom, keresd vissza.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atesz155 az itt látható tagok köszönték meg: attila94
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2018.04.29. 21:45

attila94 írta:Megkérdezném a kecskeméti márkaszervizt, ha ott is 18, és ugyanolyan gép mint amivel neked csinálták elviszem oda. Milyen gép volt Székesfehérváron?


Nem tudom megmondani, mert habár beengedtek hátra és megmutatták az értékeket, nem figyeltem, de jó lett! Valószínűleg olyan, mint amiről Árpi beszélt. :D

Re: Futómű

2019.01.14. 15:57

Sziasztok!

Én hátsó kerékcsapágyat szeretnék cserélni. Még mielőtt rendelném az érdekelne, hogy az összes E39 hátsó kerékcsapágya ugyanaz? Változott valamit az évek alatt? Nem akarnék véletlenül sem rosszat rendelni, mert külföldről jönne (és nem olcsó).

Köszönöm!

Re: Futómű

2019.01.14. 18:48

lackosor6 írta:Sziasztok!

Én hátsó kerékcsapágyat szeretnék cserélni. Még mielőtt rendelném az érdekelne, hogy az összes E39 hátsó kerékcsapágya ugyanaz? Változott valamit az évek alatt? Nem akarnék véletlenül sem rosszat rendelni, mert külföldről jönne (és nem olcsó).

Köszönöm!

Jellemzően egyforma mindnél, még a M5-nél is ugyanaz.
33 41 1 095 652
Kint ennyivel jobb áron jutsz hozzá, vagy valami csoda gyártótól hozatod?
Mennyiért hozzák szállítással együtt?
Honnan rendeled?

Re: Futómű

2019.01.14. 18:58

Bandi1978 írta:
lackosor6 írta:Sziasztok!

Én hátsó kerékcsapágyat szeretnék cserélni. Még mielőtt rendelném az érdekelne, hogy az összes E39 hátsó kerékcsapágya ugyanaz? Változott valamit az évek alatt? Nem akarnék véletlenül sem rosszat rendelni, mert külföldről jönne (és nem olcsó).

Köszönöm!

Jellemzően egyforma mindnél, még a M5-nél is ugyanaz.
33 41 1 095 652
Kint ennyivel jobb áron jutsz hozzá, vagy valami csoda gyártótól hozatod?
Mennyiért hozzák szállítással együtt?
Honnan rendeled?

Csá! Engem is érdekelne, mert 12k-ért van FAG, 18k-ért SKF, 24-ért meg gyári.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2019.01.15. 08:35

Bandi1978 írta:
lackosor6 írta:Sziasztok!

Én hátsó kerékcsapágyat szeretnék cserélni. Még mielőtt rendelném az érdekelne, hogy az összes E39 hátsó kerékcsapágya ugyanaz? Változott valamit az évek alatt? Nem akarnék véletlenül sem rosszat rendelni, mert külföldről jönne (és nem olcsó).

Köszönöm!

Jellemzően egyforma mindnél, még a M5-nél is ugyanaz.
33 41 1 095 652
Kint ennyivel jobb áron jutsz hozzá, vagy valami csoda gyártótól hozatod?
Mennyiért hozzák szállítással együtt?
Honnan rendeled?


Gyárit akarok mindenképp. Nincs semmi ördöngősség benne, simán netről rendeltem volna, van több oldal is erre. De lehet hagyom és rábízom a felnőttekre az ilyet! (pl. Bendegúz Kollégára) ;)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek lackosor6 az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2019.01.26. 17:19

Sziasztok! E39-em van és ma voltam futóművet állíttatni! Nem tudták beállítani a jobb hátsó kerék összetartását. A lengőkarok tegnap lettek átnézetve és cserélve plussz excenter csavarok is! a szerelőm azt mondta, hogy valószínüleg el van görbűlve a hátsó híd és cserélni kell! Ez lehetséges, vagy mi lehet még a baj?
Hozzászólás küldése

VigLink badge