Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Futómű

2017.06.06. 15:27

Az autót alulról finoman kézzel a pótkeréküregnél "emelgetve" a hídszilentek mennyire mozoghatnak? Nekem függőlegesen ujjnyi kilengésük van. (3 hónapja kerültek bele az autóba – ami egy touring) Mélyebb kátyuba belemenve mintha kicsit "odébb úszna" az autó hátulja. Lehet összefüggés?

Első futóműben szinte minden (lengőkargömbfejek, lengőkarszilentek, kormányösszekötők, toronyszilentek) cserélve, egyúttal fékek Zimmermann lyuggatott tárcsákra és Textar betétekre cserélve, BMW szervízben futómű beállítva. Néhány hónappal előtte kerékcsapágyak cserélve, féknyergek karmantyúzva, kormánymű zsírozva. 3-4ezer km múltán, fékezéskor finoman ráz (hidegen nem, csak néhány fékezés után). Mi az istentől lehet?

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Re: Futómű

2017.06.06. 17:28

bzsoltie írta:Az autót alulról finoman kézzel a pótkeréküregnél "emelgetve" a hídszilentek mennyire mozoghatnak? Nekem függőlegesen ujjnyi kilengésük van. (3 hónapja kerültek bele az autóba – ami egy touring) Mélyebb kátyuba belemenve mintha kicsit "odébb úszna" az autó hátulja. Lehet összefüggés?

Első futóműben szinte minden (lengőkargömbfejek, lengőkarszilentek, kormányösszekötők, toronyszilentek) cserélve, egyúttal fékek Zimmermann lyuggatott tárcsákra és Textar betétekre cserélve, BMW szervízben futómű beállítva. Néhány hónappal előtte kerékcsapágyak cserélve, féknyergek karmantyúzva, kormánymű zsírozva. 3-4ezer km múltán, fékezéskor finoman ráz (hidegen nem, csak néhány fékezés után). Mi az istentől lehet?

:facepalm: :facepalm: :facepalm:


Hát nekem ez elsőre féktárcsa deformációra utal.
Ettől én is félek amúgy, mert frissek a tárcsák és betétek, meg egy rakás cucc.
Nem is merem azonnal műszakira vinni, mert ott meg a friss fékrendszert szétgyepálhatják.
Össze kell előbb szokni az alkatrészeknek.

De lesz itt még olyan aki többet látott és biztosabban azonosíthatja a jelenséget, rám ne hallgass.

Re: Futómű

2017.06.06. 18:08

:shock:

Végezetül a fentebb tárgyalt, engem érintő hasmagassági problémára egy utolsó hosszabb szösszenet:

1.:
Megoldódott a magassági gond!
:D :D :D
Amint a kocsi megmozdult és lépett pár centit, látványosan leereszkedett az eleje!
Ez azt jelenti, hogy a teljesen szétszedett futómű, újra összerakás után feszül mindenhol és súly alatt be kell mozognia.
A két lengőkar, szilent felőli csavarjait még hagyom kicsavarva, jövő hétre lesz rámpa, majd azon meghúzom, addig is nyomódik lefelé.

Továbbá agyaltam ennek fényében, hogy a Bimmerfest-ről fentebb linkelt, szintén magassági gond miből adódhatott.
Szerintem az lehet az ok, hogy ott egy széria rugó volt benyomva egy sport csillapítóba, ezért nem engedte ki a rúd eléggé a rugót, ezért alacsony volt az eleje. Szervízben kicserélték a sport csillapítót szériára és a rugó beállt széria magasságra. Ez lett feltűnő a gazdinak. Merthogy három hónap után azért illik befáradni akármilyen rugónak, de ez nem tette meg. Kár, hogy nem folytatta a topikot, hogy mi lett a vége...

2.: :D
A gép 9 !!! hónap állás után pöccre beindult!
Féltem és remélni sem mertem, a számra sem mertem emelni ezt a félelmemet.
Indítás előtt öntöttem bele 3-4 dl olajat, hogy fentről folyva kicsit olajozzon itt-ott, ahova bejut.
:franko:

Köszi mindenkinek az eszmecserét a dologról!
Legalább most is megtudtunk ezt-azt a futóművekről!
:franko:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bandi1978 2017.06.06. 19:34-kor.

Re: Futómű

2017.06.06. 18:32

attila94 írta:Kép


Még 1 utolsó:

Amit Gallaca írt ehhez a hozzászóláshoz az tényleg úgy van! Miszerint ez a rugóstag nincs jól összerakva, vagy valamiért elcsúszott a rugó a tányéron, mert az alsó gumibetét is fel van gyűrődve, és a rugóösszenyomónak kialakított horony felett egyenesen fut, pedig ott kellene felfelé indulnia. (Most, hogy aprólékosabban megtekintettem a képet.) Lehet meg kellene nézetned vagy nézned, hogy mi van vele. :oops:

Re: Futómű

2017.06.06. 18:46

Bandi1978 írta:
attila94 írta:Kép


Még 1 utolsó:

Amit Gallaca írt ehhez a hozzászóláshoz az tényleg úgy van! Miszerint ez a rugóstag nincs jól összerakva, vagy valamiért elcsúszott a rugó a tányéron, mert az alsó gumibetét is fel van gyűrődve, és a rugóösszenyomónak kialakított horony felett egyenesen fut, pedig ott kellene felfelé indulnia. (Most, hogy aprólékosabban megtekintettem a képet.) Lehet meg kellene nézetned vagy nézned, hogy mi van vele. :oops:


Amióta nálam van ilyen szerintem, az első gumiszerelésnél tűnt fel a gumitányér állapota, a rugót akkor nem tudtam. Tavaly nyáron mutattam Muha Atinak, azt mondta ne foglalkozzak vele amig nem kell cserélni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.06.06. 20:32

Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

Re: Futómű

2017.06.07. 09:16

novi68 írta:Sziasztok!

Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)


Igen, vagy személyesen neked Gallaca sokkal közelebb van.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Imco az itt látható tagok köszönték meg: novi68
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.06.07. 15:25

sziasztok ! tudna valaki adni valami tanácsot mikor megyek lehuzott ablakkal a jobb első kerék felől mikor megyek roszabb utón ilyen fémes hangot hallok mintha kettétört volna valami fém és az forogna nem tudom máshogy leírni mi lehet ez ?

Re: Futómű

2017.06.07. 16:45

fsoul írta:sziasztok ! tudna valaki adni valami tanácsot mikor megyek lehuzott ablakkal a jobb első kerék felől mikor megyek roszabb utón ilyen fémes hangot hallok mintha kettétört volna valami fém és az forogna nem tudom máshogy leírni mi lehet ez ?

Ilyen tünetekkel csak elballagnék egy szerelőhöz és alánéz/et/nék.
Még az is lehet, hogy kettétört valami fém. :)
Dehogy a gatyám tele lenne az biztos! :) ;)

Re: Futómű

2017.06.07. 16:53

Imco írta:
fsoul írta:sziasztok ! tudna valaki adni valami tanácsot mikor megyek lehuzott ablakkal a jobb első kerék felől mikor megyek roszabb utón ilyen fémes hangot hallok mintha kettétört volna valami fém és az forogna nem tudom máshogy leírni mi lehet ez ?

Ilyen tünetekkel csak elballagnék egy szerelőhöz és alánéz/et/nék.
Még az is lehet, hogy kettétört valami fém. :)
Dehogy a gatyám tele lenne az biztos! :) ;)

Csak az nem mindegy hogy mivel van tele ;) egy 20cmsel elol vagy egy 20cms Barna Macival hatul ;)


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Re: Futómű

2017.06.07. 17:01

novi68 írta:Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

En most nem rontani akarom egyik ajanlot kollega boltjat sem,de gondolom hogy azert keresel olyant amit felujitani is kell mert keves a zse,mert most veszel bontot cucokat es felujitod ugyan ott vagy mintha vennel ujat.A masik axialt parban cserelik,es nem egy nagy oszeg ujban.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Ezt a hozzászólást a szerzőnek rockerekhu az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, novi68
Értékelés: 9.52%

Re: Futómű

2017.06.07. 18:47

rockerekhu írta:
novi68 írta:Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

En most nem rontani akarom egyik ajanlot kollega boltjat sem,de gondolom hogy azert keresel olyant amit felujitani is kell mert keves a zse,mert most veszel bontot cucokat es felujitod ugyan ott vagy mintha vennel ujat.A masik axialt parban cserelik,es nem egy nagy oszeg ujban.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Adtam már neki elég jó árajánlatot a gátlókra, de nem válaszolt, még annyit sem, hogy kösz nem. :roll: :(

Re: Futómű

2017.06.07. 18:51

Imco írta:
fsoul írta:sziasztok ! tudna valaki adni valami tanácsot mikor megyek lehuzott ablakkal a jobb első kerék felől mikor megyek roszabb utón ilyen fémes hangot hallok mintha kettétört volna valami fém és az forogna nem tudom máshogy leírni mi lehet ez ?

Ilyen tünetekkel csak elballagnék egy szerelőhöz és alánéz/et/nék.
Még az is lehet, hogy kettétört valami fém. :)
Dehogy a gatyám tele lenne az biztos! :) ;)


Szerintem féklemez. :D

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.06.08. 07:41

bendegúz írta:
rockerekhu írta:
novi68 írta:Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

En most nem rontani akarom egyik ajanlot kollega boltjat sem,de gondolom hogy azert keresel olyant amit felujitani is kell mert keves a zse,mert most veszel bontot cucokat es felujitod ugyan ott vagy mintha vennel ujat.A masik axialt parban cserelik,es nem egy nagy oszeg ujban.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Adtam már neki elég jó árajánlatot a gátlókra, de nem válaszolt, még annyit sem, hogy kösz nem. :roll: :(

Úgy tudom Gallacának van! :roker:

Re: Futómű

2017.06.08. 18:43

bendegúz írta:
rockerekhu írta:
novi68 írta:Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

En most nem rontani akarom egyik ajanlot kollega boltjat sem,de gondolom hogy azert keresel olyant amit felujitani is kell mert keves a zse,mert most veszel bontot cucokat es felujitod ugyan ott vagy mintha vennel ujat.A masik axialt parban cserelik,es nem egy nagy oszeg ujban.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Adtam már neki elég jó árajánlatot a gátlókra, de nem válaszolt, még annyit sem, hogy kösz nem. :roll: :(



Szia Bendegúz!

Nem néztem a privátokat,elnézést. Köszönöm az ajánlatod,tényleg nem rossz.... :franko: Azért próbálok gyárit szerezni első körben,mert eddig minden eredeti volt benne-kivéve a hátsó gátlókat... Nem a pénzszűke miatt döntöttem így-ahogy egyik márkatárs megjegyezte-hanem mindenből az eredetit szeretném. Nem nagy pénz a felújítás azért. Axiált meg rendeltem Alpina-éktól. Még egyszer bocs,hogy nem válaszoltam,nem mindig jutok gépközelbe.

Re: Futómű

2017.07.05. 15:42

Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről

Re: Futómű

2017.07.05. 16:53

cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: cseptomi1211
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.07.05. 17:53

attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ha tényleg minden futómű alkatrész jó, akkor futómű beállítás, és kérd meg az embert, hogy a max. összetartást állítsa.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: cseptomi1211
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.07.05. 20:15

bendegúz írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ha tényleg minden futómű alkatrész jó, akkor futómű beállítás, és kérd meg az embert, hogy a max. összetartást állítsa.

Futómű beállítása kb. 1,5 éve történt. Tavaly is éreztem a rázást de nem volt ennyire zavaró.
Viszont téli kerekekkel nem érzem a szitálást. Bár az 4cm-rel keskenyebb oldalanként a nyárinál ami 235/45r17.
De a futóművet megnézetem akkor.

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről

Re: Futómű

2017.07.05. 23:51

cseptomi1211 írta:
bendegúz írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ha tényleg minden futómű alkatrész jó, akkor futómű beállítás, és kérd meg az embert, hogy a max. összetartást állítsa.

Futómű beállítása kb. 1,5 éve történt. Tavaly is éreztem a rázást de nem volt ennyire zavaró.
Viszont téli kerekekkel nem érzem a szitálást. Bár az 4cm-rel keskenyebb oldalanként a nyárinál ami 235/45r17.
De a futóművet megnézetem akkor.

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről

az hogy 1,5 éve volt beálitva az nem jelent semmit szar utak után alitanak :D meg ha télivel nem rázot és a nyárival ráz akkor vagy centir vagy futó nincs jól beálitva mivel különbözö méretüek a gumijaid igy minden cserénél viheted futó álitásra,Bmwnek elég érzékeny a futója
Hozzászólás küldése

VigLink badge