2017.06.05. 11:17
attila94 írta:dreizwanzig írta:csikes77 írta:Srácok nem járt valaki esetleg hasonlóképpen, mint én ? Pár nappal ezelőtt belefutottam egy hatalmas esőbe jó sokáig kb 10 centis vízben autóztam, jó mondjuk lehet kevesebb volt Ami a lényeg , hogy azóta kiszáradt és valami nyikorog az autóban a hátsó futóműnél, jobb, bal oldalon egyaránt,pláne ha ilyen rosszabb úton megyek,vagy ha megmozgatom a kocsit kézzel, vagy éppen ha kiszállok belőle akkor is. De sajnos magam nem jövök rá honnan jön a hang, ezért kérnék egy kis segítséget hátha van valakinek ötlete.
Csak egy tipp, de en ugy hallottam, hogy ITT a 2-es es 4-es alkatresz hibajabol adodoan tud nyikorogni a futomu.
Így van, és érdemes a 17-18-cal jelölt csavarral is készülni ha régen volt már bolygatva.
2017.06.05. 19:51
2017.06.05. 21:15
Bandi1978 írta:Halihó!
Közben én meg megfejtettem, ezt a lengéscsillapító csere utáni hasmagasság emelkedés problémát.
Hát nem túl jó a végkövetkeztetés... Ennek további tapasztalat és szerelgetés lesz a vége.
Nos, tehát adott egy gyárilag az átlagnál olyan 3-4 cm-rel alacsonyabbra kalibrált és kissé keményebbre hangolt rugóstag.
Merthogy feltehetőleg ez az alkatrész egység határozza meg a hasmagasságot.
És még a toronycsapágy is beleszól olyan 5-10 mm-t +/-, gyártótól függően.
A gyári "sport" lengéscsillapítót nem véletlenül rövidítik és nem véletlenül kerül bele egy rugó a belsejébe, ami a felütést hivatott gátolni.
A rugót, ha beletesszük egy széria csillapítóba, akkor eleve lágyabb lesz, mivel nincs összenyomva annyira, mint egy rövidített rudas csillapítóval.
A belső felütésgátló rugó pedig azért kellhet, mert amúgy a rugó folyton felütné a rudat és kopogna.
A széria rugóstag összerakva lesz mondjuk 80 cm, a "sport" rugóstag pedig lesz mondjuk 72-73 cm.
Így eleve alacsonyabbról indulunk, amikor a talajra eresztjük a gépet. Viszont a széria rugóstag esetében nem ereszkedik annyival alacsonyabbra a rugó. Magasabban marad és picit lágyabb lesz. Még széria és "sport" rugót nem láttam egymás mellett, de lehet nincs nagy különbség köztük, esetleg pár százalékkal keményebb lehet, talán alacsonyabb is.
Ez azért ütött szöget bennem, mert bár reménykedem, hogy a rugó megpihent és majd lentebb ül, de új korában amikor berakták, akkor volt egy megtervezett magassága, de ezt a mérnökök nem úgy adták meg, hogy majd 2 hét múlva fogja azt elérni, ha befárad a rugó a súlytól...
Úgyhogy a hasmagasságot szerintem az összerakott rugóstag határozza meg egyben, ami a "sport" vagyis rövidített rudasok esetében eleve majd 10 cm-rel alacsonyabb. És bár rövidebb a rugóút, de ha kintebb tudna ereszkedni a rugó, akkor fentebb nyomná a gépet. És ezért is van bent a tubusban egy ellenrugó, hogy ne üsse fel folyton a rudat, mert eleve mindig a felső végponton van nyugalomban.
Felteszem ezért jártak így páran a lengéscsillapítók cseréje után, bár lehet nem tűnt fel sokaknak, mert csak használják a kocsit és nem szeretik. Ráadásul ez a kasztni nem SUV, így idétlenül néz ki 20-25 cm-es hasmagassággal.
Szerintem.
De néhány nap múlva kiderül, hogy maradok-e az első futómű szerelésben bentragadva. Egyelőre olyan, mintha egy traktor szervizből hoztam volna ki, az utcára ki nem megyek vele így.
A végén beteszek egy állítható készletet, ha végleg kikészít. Merthogy egyelőre nem akar ereszkedni...
U.i.: Rövidített rudas csillapítóba csak ilyen rugóösszenyomóval lehet betenni a rugót, a felső tányérral együtt nyomva össze azt:
Minden esetre jó lenne, ha valaki megcáfolna tapasztalatok alapján.
2017.06.05. 22:12
Bandi1978 írta:Minden esetre jó lenne, ha valaki megcáfolna tapasztalatok alapján.
2017.06.06. 08:52
2017.06.06. 09:22
2017.06.06. 09:30
2017.06.06. 09:58
2017.06.06. 10:15
kovessyroli írta:Bandi!
A kép alapján nem látom teljesen jól, de az a rugó rendesen bele van fordítva a tányérba alul?
Nekem úgy tűnik, mintha 180'-kal el lenne fordulva.
2017.06.06. 11:00
atesz155 írta:Sziasztok,
a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524
Guiding suspension link w rubber mount 33326777424
köszi
2017.06.06. 11:10
Gallaca írta:atesz155 írta:Sziasztok,
a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524
Guiding suspension link w rubber mount 33326777424
köszi
Kicseréled, leengedett autónál meghúzod a belső csavart, elkocogsz a futóműveshez, beállíttatod, ő remélhetőleg leengedett autónál fogja ismét meghúzni. Az ott pont egy excenteres futómű állítócsavar,(a hetes alkatrész) ha szeded szét szigorúan csak az anyát tekerd, ellenkező esetben eltörik a csavar. Be szokott a szilentbe gyógyulni, türelem kell hozzá míg kilazul.
2017.06.06. 11:14
2017.06.06. 11:28
atti523i írta:kovessyroli írta:Bandi!
A kép alapján nem látom teljesen jól, de az a rugó rendesen bele van fordítva a tányérba alul?
Nekem úgy tűnik, mintha 180'-kal el lenne fordulva.
az a rugó fordítva lett berakva.a menetemelkedésnek balra kellene elindulni,plusz nincs a helyén a tányérnál.
2017.06.06. 11:34
atesz155 írta:Sziasztok,
a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524
Guiding suspension link w rubber mount 33326777424
köszi
2017.06.06. 11:35
bzsoltie írta:Gallaca írta:atesz155 írta:Sziasztok,
a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524
Guiding suspension link w rubber mount 33326777424
köszi
Kicseréled, leengedett autónál meghúzod a belső csavart, elkocogsz a futóműveshez, beállíttatod, ő remélhetőleg leengedett autónál fogja ismét meghúzni. Az ott pont egy excenteres futómű állítócsavar,(a hetes alkatrész) ha szeded szét szigorúan csak az anyát tekerd, ellenkező esetben eltörik a csavar. Be szokott a szilentbe gyógyulni, türelem kell hozzá míg kilazul.
Nekem az egyik oldali 1 óra türelem után flex-szel jött le.
2017.06.06. 11:58
Gallaca írta:bzsoltie írta:Gallaca írta:atesz155 írta:Sziasztok,
a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524
Guiding suspension link w rubber mount 33326777424
köszi
Kicseréled, leengedett autónál meghúzod a belső csavart, elkocogsz a futóműveshez, beállíttatod, ő remélhetőleg leengedett autónál fogja ismét meghúzni. Az ott pont egy excenteres futómű állítócsavar,(a hetes alkatrész) ha szeded szét szigorúan csak az anyát tekerd, ellenkező esetben eltörik a csavar. Be szokott a szilentbe gyógyulni, türelem kell hozzá míg kilazul.
Nekem az egyik oldali 1 óra türelem után flex-szel jött le.
Jaa akartam is írni, hogy nem árt egy 7-es számú csavarral mindjárt készülni. Sokan jönnek délutánonként ilyenért SOS-be.
2017.06.06. 14:15
Gallaca írta:atti523i írta:kovessyroli írta:Bandi!
A kép alapján nem látom teljesen jól, de az a rugó rendesen bele van fordítva a tányérba alul?
Nekem úgy tűnik, mintha 180'-kal el lenne fordulva.
az a rugó fordítva lett berakva.a menetemelkedésnek balra kellene elindulni,plusz nincs a helyén a tányérnál.
Nem tudod fordítva betenni. A rugó alsó menete tojás alakú, a tojás "csúcsa" egybe kell vágjon a gátló alsó tányérjával, ami szintén tojás alakú. Ezen van egy bevágás is, szintén a csúcson. ezzel elvágólag van rendszerint a rugón a színjelölés is. Az attila94 által beillesztett képen ez kb 90 fokkal el van fordulva, tehát a rugó nála nem áll jól.
2017.06.06. 15:04
2017.06.06. 15:27
2017.06.06. 17:28
bzsoltie írta:Az autót alulról finoman kézzel a pótkeréküregnél "emelgetve" a hídszilentek mennyire mozoghatnak? Nekem függőlegesen ujjnyi kilengésük van. (3 hónapja kerültek bele az autóba – ami egy touring) Mélyebb kátyuba belemenve mintha kicsit "odébb úszna" az autó hátulja. Lehet összefüggés?
Első futóműben szinte minden (lengőkargömbfejek, lengőkarszilentek, kormányösszekötők, toronyszilentek) cserélve, egyúttal fékek Zimmermann lyuggatott tárcsákra és Textar betétekre cserélve, BMW szervízben futómű beállítva. Néhány hónappal előtte kerékcsapágyak cserélve, féknyergek karmantyúzva, kormánymű zsírozva. 3-4ezer km múltán, fékezéskor finoman ráz (hidegen nem, csak néhány fékezés után). Mi az istentől lehet?