2017.05.29. 17:36
2017.05.29. 17:53
2017.05.29. 17:56
csikes77 írta:Srácok nem járt valaki esetleg hasonlóképpen, mint én ? Pár nappal ezelőtt belefutottam egy hatalmas esőbe jó sokáig kb 10 centis vízben autóztam, jó mondjuk lehet kevesebb volt Ami a lényeg , hogy azóta kiszáradt és valami nyikorog az autóban a hátsó futóműnél, jobb, bal oldalon egyaránt,pláne ha ilyen rosszabb úton megyek,vagy ha megmozgatom a kocsit kézzel, vagy éppen ha kiszállok belőle akkor is. De sajnos magam nem jövök rá honnan jön a hang, ezért kérnék egy kis segítséget hátha van valakinek ötlete.
2017.05.29. 19:14
dreizwanzig írta:csikes77 írta:Srácok nem járt valaki esetleg hasonlóképpen, mint én ? Pár nappal ezelőtt belefutottam egy hatalmas esőbe jó sokáig kb 10 centis vízben autóztam, jó mondjuk lehet kevesebb volt Ami a lényeg , hogy azóta kiszáradt és valami nyikorog az autóban a hátsó futóműnél, jobb, bal oldalon egyaránt,pláne ha ilyen rosszabb úton megyek,vagy ha megmozgatom a kocsit kézzel, vagy éppen ha kiszállok belőle akkor is. De sajnos magam nem jövök rá honnan jön a hang, ezért kérnék egy kis segítséget hátha van valakinek ötlete.
Csak egy tipp, de en ugy hallottam, hogy ITT a 2-es es 4-es alkatresz hibajabol adodoan tud nyikorogni a futomu.
2017.05.29. 21:02
csikes77 írta:
Sziasztok Beszállok a kommunikációba. A kiszedéshez ne képzelj el nagyon bonyolult dolgot. Esztergálni kell egy tárcsát, ami átfér a szilentnek a helyén éppen, a kihúzásnál. A nagyobbik oldalhoz keresni kell egy vascsövet olyan hosszúságban , hogy a szilentet bele tudd húzni, aztán ide is csinálj egy tárcsát ami elfedi a csövet. Jóféle acélos 16-os menetesszár kell hozzá , nem ilyen szar bóvli,mert azzal nem fog menni és még anyák. Én aztán megmelegítettem kicsit az alumíniumot gázégővel, de csak óvatosan azért, felolvasztani nem kell, és a tanknál is vigyázz, tarts oda valami lemezt, nehogy kiolvaszd a tartályt még wd 40 kell, aztán szépen ki fog jönni. A beszereléshez én szappanos vizet használtam, jó sűrűt ez nem bántja a gumit.. A méreteket sajnos nem tudom , én az új szilentről méreteztem be. Visszaszereléshez természetesen ezek a tárcsák nem jók, kell csinálni ehhez a művelethez is külön, de gondolom ezt már ki fogod tudni logikázni. Remélem hasznos voltam. Sok sikert
2017.05.30. 18:52
AlpinaFan írta:Padre540 írta:Gallaca írta:Egy kép sokat segítene! Van itthon 2db E38 perpill, de hátul nincs egyikben sem stabrúd.
Csak a légrugósban van hátsó stab.
E38-ast gyárilag nem szereltek légrugóval.
2017.05.30. 19:13
Padre540 írta:AlpinaFan írta:Padre540 írta:Gallaca írta:Egy kép sokat segítene! Van itthon 2db E38 perpill, de hátul nincs egyikben sem stabrúd.
Csak a légrugósban van hátsó stab.
E38-ast gyárilag nem szereltek légrugóval.
Akkor ezt nem értem,vagyis inkább kérdezem,hogy mi ez,még nem láttam ilyet:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_0456
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E38
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp ... g=33&sg=50
2017.05.30. 19:25
Gallaca írta:Cseles ez a selflevelling, nem törvényszerű a légpárna. Ez inkább hidraulikának tűnik.
2017.05.30. 21:42
2017.05.31. 19:13
Padre540 írta:Akkor ezt nem értem,vagyis inkább kérdezem,hogy mi ez,még nem láttam ilyet:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_0456
Padre540 írta:http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=37211090631&series=E38
Padre540 írta:http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=GF83-USA---E38-BMW-740i&mg=33&sg=50
2017.05.31. 19:17
Padre540 írta:Az,szintszabályzós,de nem légrugós.
Tehát szintszabályzós E38-ban van csak hátsó stabrúd.
Elnézést a félretájékoztatásért.
2017.05.31. 19:29
Igen.attila94 írta:Ült már valaki ilyennel szerelt BMW-ben?
Természetesen, nem volt egy ritka dolog.attila94 írta:Magyarországon egyáltalán fut ilyen?
2017.06.01. 19:08
2017.06.01. 20:13
Bandi1978 írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem és aggodalmam:
A gépkocsi 8 hónapja áll, a rengeteg szétfáradt alkatrész cseréje miatt és az idővel való hadakozásom miatt.
Fel lett újítva az első futómű, a nyomtávrúd, csonkállvány és a rugó kivételével minden kicserélődött.
Ja, az abs-jeladó doboza és a felső rugótányérok is megmaradtak, de ez lényegtelen is.
A hátsó most jön, + kipufogó, + küszöbök, + hátsó ablakemelők, + hátsó elektromos roló... szóval van munka, de szeretem szerelni.
Persze a pufogó és küszöb nem az én kezem lesz.
Tehát, ma leengedtem a kocsit és jó 8 cm-rel magasabban áll.
A lengéscsillapító Koni Sport (citromsárga) volt és Bilstein B4 (fekete) lett.
Egymás mellé téve annyi a különbség, hogy a Koni 6 cm-rel alacsonyabb és 3 mm-rel keskenyebb rúddal szerelt (22mm ez is hihetetlen...), de a tubus egyforma.
És persze még új korában keményebb lehetett, de ez már a múlté volt.
Létezne, hogy a rugó "megpihent" és ezért még erősebben kitart?
Mert valamikor 6 hónapja kiszedtem, szétbontottam a rugóstagot és azóta nem volt terhelés alatt, még át is szintereztettem, mert a kavicsok itt-ott lelőtték róla a gyári porfestéket, de amúgy tuti állapotban volt, van.
Gyárilag M-sport I rugó (három világosbarna pötty egymás felett).
Mert amúgy a kocsi az átlagnál alacsonyabb állású volt és ezt nem szeretném elveszíteni.
Ráadásul amíg be nem ül a gép, addig a 2-2 lengőkart sem tudom meghúzni, mert így nem a normál, saját magasságában fog rögzülni a szilent.
Szóval idővel beigazodik majd a rugó?
Mert szerintem a hasmagasságot a rugó adja meg és a lengéscsillapítónak ebben nincs szerepe, csak ha eleve emelt tubusú vagy a toronycsapágy magasabb pár millivel (mert nem mind egyforma magas).
Valahol már régebben olvastam itt, hogy valaki már pánikolt ilyen miatt, akárcsak én most.
Köszi!
2017.06.01. 20:43
attila94 írta:Bandi1978 írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem és aggodalmam:
A gépkocsi 8 hónapja áll, a rengeteg szétfáradt alkatrész cseréje miatt és az idővel való hadakozásom miatt.
Fel lett újítva az első futómű, a nyomtávrúd, csonkállvány és a rugó kivételével minden kicserélődött.
Ja, az abs-jeladó doboza és a felső rugótányérok is megmaradtak, de ez lényegtelen is.
A hátsó most jön, + kipufogó, + küszöbök, + hátsó ablakemelők, + hátsó elektromos roló... szóval van munka, de szeretem szerelni.
Persze a pufogó és küszöb nem az én kezem lesz.
Tehát, ma leengedtem a kocsit és jó 8 cm-rel magasabban áll.
A lengéscsillapító Koni Sport (citromsárga) volt és Bilstein B4 (fekete) lett.
Egymás mellé téve annyi a különbség, hogy a Koni 6 cm-rel alacsonyabb és 3 mm-rel keskenyebb rúddal szerelt (22mm ez is hihetetlen...), de a tubus egyforma.
És persze még új korában keményebb lehetett, de ez már a múlté volt.
Létezne, hogy a rugó "megpihent" és ezért még erősebben kitart?
Mert valamikor 6 hónapja kiszedtem, szétbontottam a rugóstagot és azóta nem volt terhelés alatt, még át is szintereztettem, mert a kavicsok itt-ott lelőtték róla a gyári porfestéket, de amúgy tuti állapotban volt, van.
Gyárilag M-sport I rugó (három világosbarna pötty egymás felett).
Mert amúgy a kocsi az átlagnál alacsonyabb állású volt és ezt nem szeretném elveszíteni.
Ráadásul amíg be nem ül a gép, addig a 2-2 lengőkart sem tudom meghúzni, mert így nem a normál, saját magasságában fog rögzülni a szilent.
Szóval idővel beigazodik majd a rugó?
Mert szerintem a hasmagasságot a rugó adja meg és a lengéscsillapítónak ebben nincs szerepe, csak ha eleve emelt tubusú vagy a toronycsapágy magasabb pár millivel (mert nem mind egyforma magas).
Valahol már régebben olvastam itt, hogy valaki már pánikolt ilyen miatt, akárcsak én most.
Köszi!
Be fog magától ülni. Nyomtávrúd nincs a sorhatos E39-ben. Nem értem mi az hogy nem tudod lehúzni a normál saját magasságában a két lengőkart? Annak mindig más lesz a magassága, benzintanktól függően, sofőrtől, utasoktól függően. Tudtommal megvan adva hogy felemelve vagy lábon kell-e lehúzni, és mekkora nyomatékra. A többit a futóműves elintézi.
Nekem is M-Sport I-es a futómű alatta, Realoem.com szerint van különbség a futóművek közt ami a rugóstagot illeti. A lengéscsillapító amit vettél való hozzá? Ha nagyon fos volt a lengéscsillapító, és került bele egy vadonatúj szokott olyat eredményezni, hogy peckesebben áll tőle az autó de ez több dologból tevődik össze.
2017.06.02. 01:11
Bandi1978 írta:attila94 írta:Bandi1978 írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem és aggodalmam:
A gépkocsi 8 hónapja áll, a rengeteg szétfáradt alkatrész cseréje miatt és az idővel való hadakozásom miatt.
Fel lett újítva az első futómű, a nyomtávrúd, csonkállvány és a rugó kivételével minden kicserélődött.
Ja, az abs-jeladó doboza és a felső rugótányérok is megmaradtak, de ez lényegtelen is.
A hátsó most jön, + kipufogó, + küszöbök, + hátsó ablakemelők, + hátsó elektromos roló... szóval van munka, de szeretem szerelni.
Persze a pufogó és küszöb nem az én kezem lesz.
Tehát, ma leengedtem a kocsit és jó 8 cm-rel magasabban áll.
A lengéscsillapító Koni Sport (citromsárga) volt és Bilstein B4 (fekete) lett.
Egymás mellé téve annyi a különbség, hogy a Koni 6 cm-rel alacsonyabb és 3 mm-rel keskenyebb rúddal szerelt (22mm ez is hihetetlen...), de a tubus egyforma.
És persze még új korában keményebb lehetett, de ez már a múlté volt.
Létezne, hogy a rugó "megpihent" és ezért még erősebben kitart?
Mert valamikor 6 hónapja kiszedtem, szétbontottam a rugóstagot és azóta nem volt terhelés alatt, még át is szintereztettem, mert a kavicsok itt-ott lelőtték róla a gyári porfestéket, de amúgy tuti állapotban volt, van.
Gyárilag M-sport I rugó (három világosbarna pötty egymás felett).
Mert amúgy a kocsi az átlagnál alacsonyabb állású volt és ezt nem szeretném elveszíteni.
Ráadásul amíg be nem ül a gép, addig a 2-2 lengőkart sem tudom meghúzni, mert így nem a normál, saját magasságában fog rögzülni a szilent.
Szóval idővel beigazodik majd a rugó?
Mert szerintem a hasmagasságot a rugó adja meg és a lengéscsillapítónak ebben nincs szerepe, csak ha eleve emelt tubusú vagy a toronycsapágy magasabb pár millivel (mert nem mind egyforma magas).
Valahol már régebben olvastam itt, hogy valaki már pánikolt ilyen miatt, akárcsak én most.
Köszi!
Be fog magától ülni. Nyomtávrúd nincs a sorhatos E39-ben. Nem értem mi az hogy nem tudod lehúzni a normál saját magasságában a két lengőkart? Annak mindig más lesz a magassága, benzintanktól függően, sofőrtől, utasoktól függően. Tudtommal megvan adva hogy felemelve vagy lábon kell-e lehúzni, és mekkora nyomatékra. A többit a futóműves elintézi.
Nekem is M-Sport I-es a futómű alatta, Realoem.com szerint van különbség a futóművek közt ami a rugóstagot illeti. A lengéscsillapító amit vettél való hozzá? Ha nagyon fos volt a lengéscsillapító, és került bele egy vadonatúj szokott olyat eredményezni, hogy peckesebben áll tőle az autó de ez több dologból tevődik össze.
Vagy akkor kormányösszekötő. Amin a kerékösszetartást állíthatjuk... és tekeri a kereket
Van aki axiálcsuklónak hívja, hát van pár neve, nem tudom melyik és mi a hivatalos mérnöki megnevezése.
A csillapító abszolút hozzá való, csak nem rövidített rudas, keményített, hanem széria jellegű.
Puhább és hosszabb a rúd.
Minden oké amúgy, csak picit magasabb a kelleténél.
De arra is gondoltam, hogy így első leengedésre még feszül az összes alkatrész, mivel ugye felemelésnél a kerekek alja befelé dől és a gumi a talajon nem enged annyit, hogy kényelmesen szétterpesszen.
Lehet, ha holnap megmozdítom, akkor az jót tesz majd neki.
A lengőkarokat azért írtam, mert ugye a saját súlyán kell meghúzni azokat. Bár sokan sokfélét mondanak. Miszerint tele kell ültetni az autót, ide-oda zsákokat rakni, vagy nem kell teljesen leengedni... olvastam már mindent.
Most akkor hogyan van ez? 110NM amúgy a két lengőkar szilent felőli csavarjainak (4db) ajánlott nyomatéka.
Hát az is trükkös lesz amikor csinálom, mert még a "lego" rámpám nincs kész...
2017.06.02. 06:35
2017.06.02. 19:30
2017.06.02. 20:20
2017.06.02. 20:35
novi68 írta:Kellene még bal oldali Axiál csukló is az első futóműhöz....Hol érdemes beszereznem,csak a gyári minőség jöhet szóba minden esetben
Köszönöm!