* *
Pontos idő: 2024.03.28. 19:24

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2650 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 133  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.11.02. 09:43 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
morv írta:
bzsoltie írta:
morv írta:
morv írta:
Koszi a hozzaszolasokat! Maradok a lemfordernel, hosszu tavra tervezek a kocsival, maximum nem egyszerre lesz cserelve minden. Nemreg csereltunk kormanyosszekotot, abbol is lemforder kerult bele. A meylerol vegyes tapasztalatokat olvastam, azert is kerdeztem.
Ma vegeztem vele, minden cserelve lett lemforder es trw alkatreszekre. Holnap futomu beallitas aztan remelhetoleg par evre le van a gond az elso futomurol. Most mar kicsit vissza kell fogjam magam, mostanaban tul sok ra lett licsolva a kocsira.


Én is mindig azt hiszem, hogy egy nagyobb ráköltés után egy ideig hátradőlhetek, de viszonylag ritkán alakul így. :D Hamar találok valamit mindig. :roll:
Mint irtam is, en is csak az elso futomu viszonylagos koltsegmentessegeben bizok. Mar csak a csapagyak eredetiek benne a mozgo alkatreszek kozul.

Kormánymű?

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.11.02. 09:44 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.06.27. 00:00
Hozzászólások: 2350
Tartózkodási hely: Swindon(UK)
Adott köszi: 157 alkalommal
Kapott köszik: 312 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
morv írta:
bzsoltie írta:
morv írta:
morv írta:
Koszi a hozzaszolasokat! Maradok a lemfordernel, hosszu tavra tervezek a kocsival, maximum nem egyszerre lesz cserelve minden. Nemreg csereltunk kormanyosszekotot, abbol is lemforder kerult bele. A meylerol vegyes tapasztalatokat olvastam, azert is kerdeztem.
Ma vegeztem vele, minden cserelve lett lemforder es trw alkatreszekre. Holnap futomu beallitas aztan remelhetoleg par evre le van a gond az elso futomurol. Most mar kicsit vissza kell fogjam magam, mostanaban tul sok ra lett licsolva a kocsira.


Én is mindig azt hiszem, hogy egy nagyobb ráköltés után egy ideig hátradőlhetek, de viszonylag ritkán alakul így. :D Hamar találok valamit mindig. :roll:
Mint irtam is, en is csak az elso futomu viszonylagos koltsegmentessegeben bizok. Mar csak a csapagyak eredetiek benne a mozgo alkatreszek kozul.

Kormánymű?
Jogos, az se volt meg cserelve.

_________________
Sting like a Beemer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.12. 22:25 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.10.19. 16:52
Hozzászólások: 32
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 30d
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok, van tapasztalat ill. vélemény erről a szilentröl ?
http://strongflexshop.hu/spd/036233A/Te ... -Sedan-SPO


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.12. 23:32 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szilar6d írta:
Sziasztok, van tapasztalat ill. vélemény erről a szilentröl ?
http://strongflexshop.hu/spd/036233A/Te ... -Sedan-SPO


Közúton, józan ésszel nem jön ki az előnye szerintem. A nagytérfogatú szilentek lecserélése végképp nem hangzik jó ötletnek, azok nem véletlenül olyanok.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.13. 10:17 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.10.19. 16:52
Hozzászólások: 32
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 30d
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Szilar6d írta:
Sziasztok, van tapasztalat ill. vélemény erről a szilentröl ?
http://strongflexshop.hu/spd/036233A/Te ... -Sedan-SPO


Közúton, józan ésszel nem jön ki az előnye szerintem. A nagytérfogatú szilentek lecserélése végképp nem hangzik jó ötletnek, azok nem véletlenül olyanok.


Szia, rossz a link erre gondoltam a simára! http://strongflexshop.hu/spd/036233B/Te ... -E39-Sedan


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.18. 10:11 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szilar6d írta:
attila94 írta:
Szilar6d írta:
Sziasztok, van tapasztalat ill. vélemény erről a szilentröl ?
http://strongflexshop.hu/spd/036233A/Te ... -Sedan-SPO


Közúton, józan ésszel nem jön ki az előnye szerintem. A nagytérfogatú szilentek lecserélése végképp nem hangzik jó ötletnek, azok nem véletlenül olyanok.


Szia, rossz a link erre gondoltam a simára! http://strongflexshop.hu/spd/036233B/Te ... -E39-Sedan


Itt cseréltek már páran ilyenre vagy Powerflex-re szilenteket, de panasz nem igazán van rájuk tudtommal.
A neten kutatva sem nagyon talál az ember panaszos anyagot, bár egy szakadásos képet egyszer sikerült találnom, de a háttér nem ismert, lehetett ütközés következménye is.
Én a hátsó alsó nagylengőkarok 2-2 szilentblokkját ilyenre cserélem az biztos.
Az ok egyszerű:
- Rendkívül könnyű beszerelni.
- A gyárival megegyező darabokat be kell húzni egy perselyezővel, ami önmagában nem lenne gond, de némelyikük osztott (a csavar tengely irányában vágott) és össze is kell bilincsezni közben, vagyis nehézkes beszerelni.
- Továbbá a jobb minőségűként ismert gyártók a gyárival megegyező darabjai még többe is kerülnek, legalább is az én esetemben:
Strongflex - 32e. + szállítás
Powerflex - 38e. + szállítás
Febest - 51e. + szállítás (ez a gyárival megegyező)
Mindez 4 db szilent!
- Végezetü, fém hüvely nem lévén, jobban viseli az esetleges kikotyogósodást, ha a fogadó furat netán megtágult.

Visszatérve a Te esetedre, ha ezt mind ki akarod cserélni vagy cseréltetni, az jó kis munka lesz ám!
Ráadásul a gömbfejjel rendelkező lengőkaroknál érdemes megvizsgálni, hogy a gömbfej van-e olyan állapotban, hogy megérje a másik felén kicserélni a szilentet!

:szerintem


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.18. 14:23 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Szilar6d írta:
attila94 írta:
Szilar6d írta:
Sziasztok, van tapasztalat ill. vélemény erről a szilentröl ?
http://strongflexshop.hu/spd/036233A/Te ... -Sedan-SPO


Közúton, józan ésszel nem jön ki az előnye szerintem. A nagytérfogatú szilentek lecserélése végképp nem hangzik jó ötletnek, azok nem véletlenül olyanok.


Szia, rossz a link erre gondoltam a simára! http://strongflexshop.hu/spd/036233B/Te ... -E39-Sedan


Itt cseréltek már páran ilyenre vagy Powerflex-re szilenteket, de panasz nem igazán van rájuk tudtommal.
A neten kutatva sem nagyon talál az ember panaszos anyagot, bár egy szakadásos képet egyszer sikerült találnom, de a háttér nem ismert, lehetett ütközés következménye is.
Én a hátsó alsó nagylengőkarok 2-2 szilentblokkját ilyenre cserélem az biztos.
Az ok egyszerű:
- Rendkívül könnyű beszerelni.
- A gyárival megegyező darabokat be kell húzni egy perselyezővel, ami önmagában nem lenne gond, de némelyikük osztott (a csavar tengely irányában vágott) és össze is kell bilincsezni közben, vagyis nehézkes beszerelni.
- Továbbá a jobb minőségűként ismert gyártók a gyárival megegyező darabjai még többe is kerülnek, legalább is az én esetemben:
Strongflex - 32e. + szállítás
Powerflex - 38e. + szállítás
Febest - 51e. + szállítás (ez a gyárival megegyező)
Mindez 4 db szilent!
- Végezetü, fém hüvely nem lévén, jobban viseli az esetleges kikotyogósodást, ha a fogadó furat netán megtágult.

Visszatérve a Te esetedre, ha ezt mind ki akarod cserélni vagy cseréltetni, az jó kis munka lesz ám!
Ráadásul a gömbfejjel rendelkező lengőkaroknál érdemes megvizsgálni, hogy a gömbfej van-e olyan állapotban, hogy megérje a másik felén kicserélni a szilentet!

:szerintem


Nemrégiben beszéltük valamelyik topikban, hogy Lemförderből 20e alatt megvan. A könnyű szerelhetőség miatt tényleg csábító a PU, de én a nyöszörgés veszélye miatt nem merném meglépni.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.18. 20:41 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:

Nemrégiben beszéltük valamelyik topikban, hogy Lemförderből 20e alatt megvan. A könnyű szerelhetőség miatt tényleg csábító a PU, de én a nyöszörgés veszélye miatt nem merném meglépni.


Én ehhez csak annyiban szólnék hozzá, hogy a Bogaram alváza hátsó része torziós rugóval van kialakítva, és a torziók végén kívül belül 3 cm vastag gumik vannak szigetelés és pozicionálás végett.
Ezek helyére én poliurethán anyagból készülteket tettem, ami tök jó ötletnek tűnt, de az egyik oldalinak sajnos van hangja, kicsit nyöszörög.
Csak szilikonzsírral lehet kenni őket, mert minden más olajszármazéktól tönkremennek. Én így tudtam.
A Totalcar szerint viszont: "Nem bántja sem az olaj, sem a benzin, de még az napfény, vagyis az UV-sugárzás sem, bár mondjuk az elég ritkán éri a szilenteket..."

Minden esetre az én bogárcuccomhoz adtak egy kis doboznyi szilikonzsírt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.18. 21:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
kovessyroli írta:
bzsoltie írta:

Nemrégiben beszéltük valamelyik topikban, hogy Lemförderből 20e alatt megvan. A könnyű szerelhetőség miatt tényleg csábító a PU, de én a nyöszörgés veszélye miatt nem merném meglépni.


Én ehhez csak annyiban szólnék hozzá, hogy a Bogaram alváza hátsó része torziós rugóval van kialakítva, és a torziók végén kívül belül 3 cm vastag gumik vannak szigetelés és pozicionálás végett.
Ezek helyére én poliurethán anyagból készülteket tettem, ami tök jó ötletnek tűnt, de az egyik oldalinak sajnos van hangja, kicsit nyöszörög.
Csak szilikonzsírral lehet kenni őket, mert minden más olajszármazéktól tönkremennek. Én így tudtam.
A Totalcar szerint viszont: "Nem bántja sem az olaj, sem a benzin, de még az napfény, vagyis az UV-sugárzás sem, bár mondjuk az elég ritkán éri a szilenteket..."

Minden esetre az én bogárcuccomhoz adtak egy kis doboznyi szilikonzsírt.

Adnak hozzá, Jlacitól rendeltünk Pu szilenteket E46 difiszilentek helyére(oda jó) :wink: , kis zacsiban jött a zsír hozzá.
Fiam E46 320Ci-vel jár most, amiben a lengőkar szilentek voltak már érkezéskor PU szilentek. Lila színben. Na inkább járnék gyalog...

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.27. 09:54 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4234
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 542 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Halihó!

Segítsetek pár ötlettel.
Kicseréltem az olajteknő tömítést, amihez le kellett engedni az első futóművet. És ha már lent volt a futómű, akkor kicseréltem a rottyon lévő "wishbone" szilenteket.
Összerakás után a kormány most nem középen áll, hanem kicsit balra. Autópályán nem ráz, nem zötyög, csak éppen egyenesfutáskor a kormány kicsit szögben áll, ami marha zavaró.
Ma megpróbáltam utánajárni a dolgoknak, viszont a meglehetősen hiányos autószerelői ismereteimnek köszönhetően nem jártam sikerrel.
Amit csekkoltam:
1. Kormánykerék légzsák kiszedve, kormányközép jelölése egyvonalban van a kormányrúd jelével. Persze, miért is lenne elállítva, ha eddig jó volt?!
2. Mivel a futómű leengedéséhez le kell húzni a kormányoszlopot a kormányműről, ezért azt is átnéztem. Ott a vezető műanyag füle mintha kicsit meg lett volna hajolva, így ismét szétszedtem, majd nagy gonddal összeraktam. Amúgy nagyon nem lehet ferdén felrakni, max egy két ricnivel. Most jónak tűnik. Jelen van meg miegymás.
3. A kormányösszekötő (?) menetét lemértem jobb és balodlalt is. Reménykedtem benne, hogy mérhetően nagy lesz az eltérés. Ehhez képest, kb 1 mm csak a különbség.

Most akkor mi van?! :shock:

Ja, felemelve a jobb kerék láthatóan jobban belóg, mint a bal. Az mitől lehet? Toronycsapágy?

_________________
Ha két hideg, esős nap után végre ragyogó napsütésre ébredsz, akkor biztosan hétfő van.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.27. 11:38 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Jerry írta:
Összerakás után a kormány most nem középen áll, hanem kicsit balra. Autópályán nem ráz, nem zötyög, csak éppen egyenesfutáskor a kormány kicsit szögben áll, ami marha zavaró.

Akkor ez most egy E46 325Ci ugye? (javítás, szerelgetés topik)

Írtad, hogy szilentcsere is volt. Kormányművet utólag átnézted és rendben lévőnek tűnik, ricni eltolódás kizárva.
Nem lehet, hogy a leöregedett szilentekhez lett belőve a nyomtávrúd a legutóbbi futómű beállításnál és az újak az eredeti helyükre húzták az elemeket?
Talán.

Nálam is a lógó szilentek majd 1cm-es eltéréseket okoztak látványosan több helyen. A hátsó lengéscsillapító alsó bekötési pontjának szilentje is teljesen lógott (azt hittem görbe a bazi csavarja, persze nem), ami legalább 1 cm lentebb ülést jelent. Ezt mondjuk vezetésnél nem éreztem és láttam (kormánykerék szöge), de biztos, hogy a nyomtávrúd most máshol pozicionálódik az új alkatrészekkel.
Mikor összeraktam az elejét rémesen állt és magasan. Amint megmozdult az autó egyből leeresztett, nyilván össze voltak feszülve az új elemek és a helyükre igazodtak.
Persze a súlyozott fixre húzás még nincs meg, majd ha kész a hátsó rész is akkor.
Mindezt amiatt írom, hogy ugye a futóműveknél szinte minden csavarlazítás elállíthatja az egészet.

Szóval lehet egy futómű beállítás lehetne a megoldás.
Talán.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.12.27. 12:03 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4234
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 542 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Jerry írta:
Összerakás után a kormány most nem középen áll, hanem kicsit balra. Autópályán nem ráz, nem zötyög, csak éppen egyenesfutáskor a kormány kicsit szögben áll, ami marha zavaró.

Akkor ez most egy E46 325Ci ugye? (javítás, szerelgetés topik)

Írtad, hogy szilentcsere is volt. Kormányművet utólag átnézted és rendben lévőnek tűnik, ricni eltolódás kizárva.
Nem lehet, hogy a leöregedett szilentekhez lett belőve a nyomtávrúd a legutóbbi futómű beállításnál és az újak az eredeti helyükre húzták az elemeket?
Talán.
...

Szóval lehet egy futómű beállítás lehetne a megoldás.
Talán.

Igen, E46 325 Ci. :oops:
Nekem is a fentebb leírt gondolat motoszkál a fejemben. Gondolom az öreg, kopott szilenttel volt futóműállításon. Az új alkatrészek nyilván módosítják a geometriát. Csak fura, hogy nem ráz, nagy tempónál sem.

Második igen. Futóműves látogatása lesz a következő program.
Köszönöm.
:franko:

_________________
Ha két hideg, esős nap után végre ragyogó napsütésre ébredsz, akkor biztosan hétfő van.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2018.01.09. 19:15 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.03.11. 20:42
Hozzászólások: 5
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57 525D
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni,mert elakadtam. 525D Touring. A hátsó kerekek elég mínuszosak (szemmel jól láthatóan) a futómű állításnál azt mondták, hogy ez még pont jó és az elejét is hozzá állították.Őszintén szólva az autó úgy nézett ki mint egy "drift királyé". A két hónap múlva soron következő futómű állításnál (kormányösszekötő csere miatt) kértem,hogy állítsák un. normál állapotra a kerekeket.Megtették volna,de nem lehet,mert az a bizonyos "excenteres" csavar tovább nem tekerhető.Azóta megállás nélkül azt érzem,hogy az autó hátulja csúszik ill. a legkisebb útfelületi egyenlőtlenségnél eldobja az autót. Elérkezett az első fagyos,nedves,párás idő és 50km/h sebességnél a nyíl egyenes úton irány az árokpart vagy vissza.(Halálfélelem). Most a száraz úton is azt érzem a dobáláson kívül,hogy csúszik.Tegnap teljes átvizsgálás (Zengő) rángatás stb... Semmi ill.amennyiben kicserélnénk a lengőkar szilenteket akkor talán..? Lehet,hogy a nagyhíd első szilentek,akkor talán..? A gumi sehol nem kopik.Korrekt módon átvizsgálták,több mint egy órán át,de semmit nem találtak,ami egyértelmű.
KÉRLEK BENNETEKET,HOGY SEGÍTSETEK, HA TUDTOK.

Képek: Futómű


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2018.01.09. 21:02 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Doszti írta:
Sziasztok!
A hátsó kerekek elég mínuszosak (szemmel jól láthatóan) a futómű állításnál azt mondták, hogy ez még pont jó és az elejét is hozzá állították.Őszintén szólva az autó úgy nézett ki mint egy "drift királyé". A két hónap múlva soron következő futómű állításnál (kormányösszekötő csere miatt) kértem,hogy állítsák un. normál állapotra a kerekeket.Megtették volna,de nem lehet,mert az a bizonyos "excenteres" csavar tovább nem tekerhető.Azóta megállás nélkül azt érzem,hogy az autó hátulja csúszik ill. a legkisebb útfelületi egyenlőtlenségnél eldobja az autót. Elérkezett az első fagyos,nedves,párás idő és 50km/h sebességnél a nyíl egyenes úton irány az árokpart vagy vissza.(Halálfélelem). Most a száraz úton is azt érzem a dobáláson kívül,hogy csúszik.Tegnap teljes átvizsgálás (Zengő) rángatás stb... Semmi ill.amennyiben kicserélnénk a lengőkar szilenteket akkor talán..? Lehet,hogy a nagyhíd első szilentek,akkor talán..? A gumi sehol nem kopik.Korrekt módon átvizsgálták,több mint egy órán át,de semmit nem találtak,ami egyértelmű.
KÉRLEK BENNETEKET,HOGY SEGÍTSETEK, HA TUDTOK.


Nem írtad, hogy milyen a futómű, úgy értem hagyományos (rugó-gátló) rendszer, vagy levegős...?

A leírás alapján a lengéscsillapító gyanúsítható, esetleg lógó szilentek.
A gumi szakaszos kopása még nem kell hogy megjelenjen ilyenkor.
Nekem a 20 éves csillapító volt bent mikor nemrég kiszedtem, mutatóujjal lazán be tudtam nyomni mindkettőt és lent is maradtak, azóta is lent vannak a rúdjaik... De a gumikon ez nem látszott, sőt nem is dobált, viszont pattogósan kemény volt a menet...

Ránézésre amennyire látszik jól áll a kerék, nekem is így áll.
Az excenteres csavarok (és a fixek egy része is) jó kemény szilenteken mennek át, ha azok lógnak, akkor imbolyoghat a kerék, de ott többnek is lógni kell ahhoz.
Nekem azok is mind úgy néztek ki, mint egy kancsal tekintet... Egyik sem volt középen kiszereléskor, annyira szétmentek.
De a lógásuk inkább terhelésen látványos, attól még kézzel nem nagyon tudtam mozgatni könnyedén és nem voltak kiszakadva a helyükről, csak a gép súlya alatt látszott, hogy lentebb ereszkednek...

Na, összegezve: lengéscsillapító és szilentek (bölcsőé is), gömbfejek felülvizsgálata!
Ha ezeket nem találták hibásnak, akkor vagy nem volt meg az alaposság, vagy fellazult az összes csavar, de az kopogna és valószínűtlen is...
:szerintem


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2018.01.09. 22:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Doszti írta:
Sziasztok!
A hátsó kerekek elég mínuszosak (szemmel jól láthatóan) a futómű állításnál azt mondták, hogy ez még pont jó és az elejét is hozzá állították.Őszintén szólva az autó úgy nézett ki mint egy "drift királyé". A két hónap múlva soron következő futómű állításnál (kormányösszekötő csere miatt) kértem,hogy állítsák un. normál állapotra a kerekeket.Megtették volna,de nem lehet,mert az a bizonyos "excenteres" csavar tovább nem tekerhető.Azóta megállás nélkül azt érzem,hogy az autó hátulja csúszik ill. a legkisebb útfelületi egyenlőtlenségnél eldobja az autót. Elérkezett az első fagyos,nedves,párás idő és 50km/h sebességnél a nyíl egyenes úton irány az árokpart vagy vissza.(Halálfélelem). Most a száraz úton is azt érzem a dobáláson kívül,hogy csúszik.Tegnap teljes átvizsgálás (Zengő) rángatás stb... Semmi ill.amennyiben kicserélnénk a lengőkar szilenteket akkor talán..? Lehet,hogy a nagyhíd első szilentek,akkor talán..? A gumi sehol nem kopik.Korrekt módon átvizsgálták,több mint egy órán át,de semmit nem találtak,ami egyértelmű.
KÉRLEK BENNETEKET,HOGY SEGÍTSETEK, HA TUDTOK.


Nem írtad, hogy milyen a futómű, úgy értem hagyományos (rugó-gátló) rendszer, vagy levegős...?

A leírás alapján a lengéscsillapító gyanúsítható, esetleg lógó szilentek.
A gumi szakaszos kopása még nem kell hogy megjelenjen ilyenkor.
Nekem a 20 éves csillapító volt bent mikor nemrég kiszedtem, mutatóujjal lazán be tudtam nyomni mindkettőt és lent is maradtak, azóta is lent vannak a rúdjaik... De a gumikon ez nem látszott, sőt nem is dobált, viszont pattogósan kemény volt a menet...

Ránézésre amennyire látszik jól áll a kerék, nekem is így áll.
Az excenteres csavarok (és a fixek egy része is) jó kemény szilenteken mennek át, ha azok lógnak, akkor imbolyoghat a kerék, de ott többnek is lógni kell ahhoz.
Nekem azok is mind úgy néztek ki, mint egy kancsal tekintet... Egyik sem volt középen kiszereléskor, annyira szétmentek.
De a lógásuk inkább terhelésen látványos, attól még kézzel nem nagyon tudtam mozgatni könnyedén és nem voltak kiszakadva a helyükről, csak a gép súlya alatt látszott, hogy lentebb ereszkednek...

Na, összegezve: lengéscsillapító és szilentek (bölcsőé is), gömbfejek felülvizsgálata!
Ha ezeket nem találták hibásnak, akkor vagy nem volt meg az alaposság, vagy fellazult az összes csavar, de az kopogna és valószínűtlen is...
:szerintem


G-szemtől szokott tudtommal így állni, viszont azt többnyire nyöszörgő hang kíséri. Ilyet nem tapasztaltál?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2018.01.15. 21:34 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.10.19. 16:52
Hozzászólások: 32
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 30d
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
Köszi a válaszokat szilenttel kapcsolatban! Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy elvittem nyúzópadra ahol megállapították, hogy nem log semmi!! Most nem is tudom mit gondoljak a másik szerelőről!!! De ezt inkább hagyjuk, én örültem neki!

Olvastam lehet itt, hogy van jó lengéscsillapító felújító!? Van tapasztalat? Vagy ezen ne spóroljak?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2018.01.15. 22:31 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Szilar6d írta:
Sziasztok!
Köszi a válaszokat szilenttel kapcsolatban! Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy elvittem nyúzópadra ahol megállapították, hogy nem log semmi!! Most nem is tudom mit gondoljak a másik szerelőről!!! De ezt inkább hagyjuk, én örültem neki!

Olvastam lehet itt, hogy van jó lengéscsillapító felújító!? Van tapasztalat? Vagy ezen ne spóroljak?

Fiam autójában mtech2 gátlókat újíttattuk Kárászinál, gázzal visszatöltve. Teljesen jók, 10e km-t ment vele. Szárcserével volt 15/db. (81e az új) De Muhaatinak pl. nincs jó tapasztalata velük. Sima gátló nem horror újban sem.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2018.01.16. 17:46 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.10.19. 16:52
Hozzászólások: 32
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 30d
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Szilar6d írta:
Sziasztok!
Köszi a válaszokat szilenttel kapcsolatban! Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy elvittem nyúzópadra ahol megállapították, hogy nem log semmi!! Most nem is tudom mit gondoljak a másik szerelőről!!! De ezt inkább hagyjuk, én örültem neki!

Olvastam lehet itt, hogy van jó lengéscsillapító felújító!? Van tapasztalat? Vagy ezen ne spóroljak?

Fiam autójában mtech2 gátlókat újíttattuk Kárászinál, gázzal visszatöltve. Teljesen jók, 10e km-t ment vele. Szárcserével volt 15/db. (81e az új) De Muhaatinak pl. nincs jó tapasztalata velük. Sima gátló nem horror újban sem.


Köszi, mtech van alatta! Mi már beszéltünk róla tavaly, azóta áll a dolog! Ott ki is szedik? Ki és beszereléssel volt ennyi?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2018.01.16. 19:01 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Szilar6d írta:
Gallaca írta:
Szilar6d írta:
Sziasztok!
Köszi a válaszokat szilenttel kapcsolatban! Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy elvittem nyúzópadra ahol megállapították, hogy nem log semmi!! Most nem is tudom mit gondoljak a másik szerelőről!!! De ezt inkább hagyjuk, én örültem neki!

Olvastam lehet itt, hogy van jó lengéscsillapító felújító!? Van tapasztalat? Vagy ezen ne spóroljak?

Fiam autójában mtech2 gátlókat újíttattuk Kárászinál, gázzal visszatöltve. Teljesen jók, 10e km-t ment vele. Szárcserével volt 15/db. (81e az új) De Muhaatinak pl. nincs jó tapasztalata velük. Sima gátló nem horror újban sem.


Köszi, mtech van alatta! Mi már beszéltünk róla tavaly, azóta áll a dolog! Ott ki is szedik? Ki és beszereléssel volt ennyi?

Nem, kiszedve, asztalra téve.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2018.01.17. 08:15 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Dömsödön Katonáék ki is szedik.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2650 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 133  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator