2006.11.19. 22:06
2006.11.19. 22:17
2006.11.20. 18:36
2006.11.20. 22:17
2006.11.21. 15:17
Zoli írta:Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.
2006.11.21. 16:37
2006.11.21. 23:29
2007.02.11. 18:35
efer írta:Zoli írta:Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.
Nekem is ilyen problémám volt. A futóművet tartó bakokat (4 db) kellett kicserélni, és sokkal jobb lett. Nem olcsó tényleg, ha jól emléklszem 12-13k darabja, és nem kevés munka.
Ez a gumibigyó a 2-es itt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP51&mospid=47558&btnr=33_0525&hg=33&fg=30
2007.02.11. 21:32
2007.02.11. 22:16
Bali525d írta:efer írta:Zoli írta:Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.
Nekem is ilyen problémám volt. A futóművet tartó bakokat (4 db) kellett kicserélni, és sokkal jobb lett. Nem olcsó tényleg, ha jól emléklszem 12-13k darabja, és nem kevés munka.
Ez a gumibigyó a 2-es itt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP51&mospid=47558&btnr=33_0525&hg=33&fg=30
Sziasztok!
Nekem is az a jelenség amit Zoli leírt. De a Wallisban azt mondták, hogy minden ok a h.futomüvel. Nyilván nem mert k. hangos ha utbordán megyek át.
Lehet más probláma is esetleg a futomütartóbakokon kívül? Vagy ez egyértelmüen az?
Kanyarstabilitás, csillapítás minden ok,csak hangos...
Köszönöm...
B.
2007.02.12. 17:35
Zoli írta:Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.
2007.02.12. 23:00
kzoli819 írta:A pattogást a keréknyomás változtatásával IS tudod mérsékelni.
5 emberrel és sok csomaggal keményebre kell fújni a kereket, mint 1 vagy két emberrel (lásd keréknyomás táblázat a B oszlopon). Én is felfúttam a maximumra és nekem is pattog. De amint felkapcsolom a lakókocsit, már nem pattog.
2007.02.13. 08:23
[/quote]Zoli írta:kzoli819 írta:A pattogást a keréknyomás változtatásával IS tudod mérsékelni.
5 emberrel és sok csomaggal keményebre kell fújni a kereket, mint 1 vagy két emberrel (lásd keréknyomás táblázat a B oszlopon). Én is felfúttam a maximumra és nekem is pattog. De amint felkapcsolom a lakókocsit, már nem pattog.
Az enyém nem pattogott hanem csattogott,és nem a kerék nyomás miatt,hanem a rossz szilentek miatt.
Amióta a szilenteket ki cseréltettem azóta a kerékbe a levegő nyomás ugyanannyi,és a csattogás teljesen meg szünt.
2007.02.13. 22:47
kzoli819 írta:
Én értettem mit írsz és tanultam is belőle. Ha zörög a hátsó futóművem, én is a szilenteknél fogom kezdeni.
Én csak meg akartam osztani a tapasztalatom veletek. És én ezt tapasztaltam a keréknyomással. Ha maximumra fújod a kereket és "üresen" jársz az autóval, akkor a szilenteknek csökken az élettartama.
2007.03.10. 11:17
2007.03.10. 13:55
Apuka írta:Hali!
A jelenség a következő: Amikor az auto hátulja felemelkedik és hirtelen vissza huppan (gödör, hirtelen kanyar), akkor egy olyan "csatanás" hallatszik hátulról mintha valaki akkor csapná le a csomagtartót. Elsőre ezt meg is néztem, de zárva volt. Álló helyzetben nem sikerül generálni semmilyen furcsa zajt. Nem lóg nem kotyog semmi. Gondoltam a lengés csillapító vagy a toronycsapágy, de itt el is akadtam. Sem a csomagtartó sem pedig az utastér felöl nem tudtam megközelíteni a felső rögzítési pontot. Az ülést elég egyszerű volt kiszedni, de a kalaptartó már macerásnak tűnik. Az e34-esemben a hangszóró alatt volt a keresett pont, de ott a hanszórót felülről ki is tudtam szedni.
Segítség!!!!
2007.03.11. 01:32
Apuka írta:Hali!
A jelenség a következő: Amikor az auto hátulja felemelkedik és hirtelen vissza huppan (gödör, hirtelen kanyar), akkor egy olyan "csatanás" hallatszik hátulról mintha valaki akkor csapná le a csomagtartót. Elsőre ezt meg is néztem, de zárva volt. Álló helyzetben nem sikerül generálni semmilyen furcsa zajt. Nem lóg nem kotyog semmi. Gondoltam a lengés csillapító vagy a toronycsapágy, de itt el is akadtam. Sem a csomagtartó sem pedig az utastér felöl nem tudtam megközelíteni a felső rögzítési pontot. Az ülést elég egyszerű volt kiszedni, de a kalaptartó már macerásnak tűnik. Az e34-esemben a hangszóró alatt volt a keresett pont, de ott a hanszórót felülről ki is tudtam szedni.
Segítség!!!!
2007.03.11. 21:00
2007.03.11. 21:36
Apuka írta:Köszi Srácok!
Sikerült megtalálni a problémát. A hangszoró alatt van itt is a gólyaláb felső rögzítése. Ülés ki. Két oldalsó kárpit és közéspő fejlámla tartó le majd kalaptartó előre (vigyázni a két oldalsó "kábelkötegre"), hangszóró még két csavar. Hanszigetelés alatt gumi sapka és már ott is vagyunk. A rugó legalsó "menetében" törött el belül. Úgyhogy csak szétszedés után láttam meg.
2007.03.27. 22:24