Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Futómű

2006.11.19. 22:06

Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.

2006.11.19. 22:17

szia zoli :)
sajna még nem tudok hozzászolni ehez a témához max csak annyit hogy most veszek egy sedan 528 ast és azon 19 colos kerekek vannak per35 ös gumikkal és meglepődtem amikor a proba uton sokkal csendesebb volt mint az én picassom ami 4 éves.
nem hiszem hogy akkora eltérés lenne sedan és touring közt

2006.11.20. 18:36

Szerintem a touring ilyen. Erőssebb a hátulja, nem 2 hanem 4 db futóműtartó bak van alatta -és kétszer drágább is.. :?
Én most estem át az első- hátsó futómű felújításon, ma voltam állítatni és ugyanezt műveli mint neked...

Futómű

2006.11.20. 22:17

Norbi
Ha nem titok mi lett felujítva a futóművön,és mennyibe került?

Re: Futómű

2006.11.21. 15:17

Zoli írta:Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.


Nekem is ilyen problémám volt. A futóművet tartó bakokat (4 db) kellett kicserélni, és sokkal jobb lett. Nem olcsó tényleg, ha jól emléklszem 12-13k darabja, és nem kevés munka.
Ez a gumibigyó a 2-es itt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP51&mospid=47558&btnr=33_0525&hg=33&fg=30

2006.11.21. 16:37

Sziasztok!

A futóművel kapcsolatban, lehet kapni, illetve csináltatni,olyan szilenteket, amiknél a szilent ház telibe van öntve. Álitólag sokkal többet bir ki, mint a hagyományos.

Ha valaki probálta már, írjon!! :?: :!: :?:

Re: Futómű

2006.11.21. 23:29

Efer írta:

Nekem is ilyen problémám volt. A futóművet tartó bakokat (4 db) kellett kicserélni, és sokkal jobb lett. Nem olcsó tényleg, ha jól emléklszem 12-13k darabja, és nem kevés munka.
Ez a gumibigyó a 2-es itt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP51&mospid=47558&btnr=33_0525&hg=33&fg=30[/quote]







Köszönöm a hasznos tanácsot,meg fogom nézni ezt a gumibakot,és ha kicsit is gyanús azonnal cserélem.

Re: Futómű

2007.02.11. 18:35

efer írta:
Zoli írta:Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.


Nekem is ilyen problémám volt. A futóművet tartó bakokat (4 db) kellett kicserélni, és sokkal jobb lett. Nem olcsó tényleg, ha jól emléklszem 12-13k darabja, és nem kevés munka.
Ez a gumibigyó a 2-es itt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP51&mospid=47558&btnr=33_0525&hg=33&fg=30


Sziasztok!

Nekem is az a jelenség amit Zoli leírt. De a Wallisban azt mondták, hogy minden ok a h.futomüvel. Nyilván nem mert k. hangos ha utbordán megyek át. :twisted:
Lehet más probláma is esetleg a futomütartóbakokon kívül? Vagy ez egyértelmüen az?
Kanyarstabilitás, csillapítás minden ok,csak hangos...

Köszönöm...

B.

2007.02.11. 21:32

Szerintem a gatlokat is alaposan meg kene viszgalni. Gondolok arra, hogy nemcsak meglokodni a hatuljat hanem kivenni.

Re: Futómű

2007.02.11. 22:16

Bali525d írta:
efer írta:
Zoli írta:Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.


Nekem is ilyen problémám volt. A futóművet tartó bakokat (4 db) kellett kicserélni, és sokkal jobb lett. Nem olcsó tényleg, ha jól emléklszem 12-13k darabja, és nem kevés munka.
Ez a gumibigyó a 2-es itt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP51&mospid=47558&btnr=33_0525&hg=33&fg=30


Sziasztok!

Nekem is az a jelenség amit Zoli leírt. De a Wallisban azt mondták, hogy minden ok a h.futomüvel. Nyilván nem mert k. hangos ha utbordán megyek át. :twisted:
Lehet más probláma is esetleg a futomütartóbakokon kívül? Vagy ez egyértelmüen az?
Kanyarstabilitás, csillapítás minden ok,csak hangos...

Köszönöm...

B.


Nekem először a bal oldalon az úszócsapágyat cserélték mert össze volt
törve,ettől a kerék dőlés lett normális. Aztán a két stabilizátort cserélték,ettől a kanyarstabilitás lett nagyon jó,de az úthibákon az a szörnyű hang meg maradt.
Ekkor döntöttem el hogy biztos nem lehet más csak a nagy szilent a hibás.
Úgy hogy el vittem a Pécsi BMW szervízbe hogy cseréljék ki mind a négyet.
Ja és nem nézettem meg velük előtte hogy jók e,csak kicseréltettem és szerencsére nagyon jó lett,mint új korába.
Azóta a két gyerek hátul tud aludni,(előtte nem tudott.)

Re: Futómű

2007.02.12. 17:35

Zoli írta:Azért nyitottam ezt az új témát ,mert a futóműről még senki nem beszélt.
Az a gondom hogy az én autómnak a hátsó futóműve kis úthibán is akkorát üt,mintha nem lenne benne rugó.Arra gondoltam,vagy a rugó van túl erősre méretezve,mert touring az autó? Vagy esetleg a lengéscsillapító nem valami jó,vagy nem belevaló?A multhéten mentem egy 520 D-vel,( limuzin ) és ugyanazokat az úthibákat sokkal semlegesebben vette mint az én autóm.Lehet hogy a kobi ennyivel kményebb,vagy nálam valami nem stimmel?Félek ha nem csinálo vele valamit szétveri a futóművet,és baromi kényelmetlen és kellemetlen hangja is van.
Ha valaki tudja mi a megoldás,vagy van hasonló tapasztalata kérem irja meg.
A segítséget előre is köszönöm.


A pattogást a keréknyomás változtatásával IS tudod mérsékelni.
5 emberrel és sok csomaggal keményebre kell fújni a kereket, mint 1 vagy két emberrel (lásd keréknyomás táblázat a B oszlopon). Én is felfúttam a maximumra és nekem is pattog. De amint felkapcsolom a lakókocsit, már nem pattog.

Re: Futómű

2007.02.12. 23:00

kzoli819 írta:A pattogást a keréknyomás változtatásával IS tudod mérsékelni.
5 emberrel és sok csomaggal keményebre kell fújni a kereket, mint 1 vagy két emberrel (lásd keréknyomás táblázat a B oszlopon). Én is felfúttam a maximumra és nekem is pattog. De amint felkapcsolom a lakókocsit, már nem pattog.



Az enyém nem pattogott hanem csattogott,és nem a kerék nyomás miatt,hanem a rossz szilentek miatt.
Amióta a szilenteket ki cseréltettem azóta a kerékbe a levegő nyomás ugyanannyi,és a csattogás teljesen meg szünt.[/quote]

Re: Futómű

2007.02.13. 08:23

Zoli írta:
kzoli819 írta:A pattogást a keréknyomás változtatásával IS tudod mérsékelni.
5 emberrel és sok csomaggal keményebre kell fújni a kereket, mint 1 vagy két emberrel (lásd keréknyomás táblázat a B oszlopon). Én is felfúttam a maximumra és nekem is pattog. De amint felkapcsolom a lakókocsit, már nem pattog.



Az enyém nem pattogott hanem csattogott,és nem a kerék nyomás miatt,hanem a rossz szilentek miatt.
Amióta a szilenteket ki cseréltettem azóta a kerékbe a levegő nyomás ugyanannyi,és a csattogás teljesen meg szünt.
[/quote]

Én értettem mit írsz és tanultam is belőle. Ha zörög a hátsó futóművem, én is a szilenteknél fogom kezdeni.
Én csak meg akartam osztani a tapasztalatom veletek. És én ezt tapasztaltam a keréknyomással. Ha maximumra fújod a kereket és "üresen" jársz az autóval, akkor a szilenteknek csökken az élettartama.

Re: Futómű

2007.02.13. 22:47

kzoli819 írta:
Én értettem mit írsz és tanultam is belőle. Ha zörög a hátsó futóművem, én is a szilenteknél fogom kezdeni.
Én csak meg akartam osztani a tapasztalatom veletek. És én ezt tapasztaltam a keréknyomással. Ha maximumra fújod a kereket és "üresen" jársz az autóval, akkor a szilenteknek csökken az élettartama.


Bocsi én csak azt hittem hogy félre értetted amit írtam,nem akartalak ki oktatni,még egyszer bocs!!!!!!!!!!! :kalapács

Hátsó gólyaláb... vagy nemtom

2007.03.10. 11:17

Hali!

A jelenség a következő: Amikor az auto hátulja felemelkedik és hirtelen vissza huppan (gödör, hirtelen kanyar), akkor egy olyan "csatanás" hallatszik hátulról mintha valaki akkor csapná le a csomagtartót. Elsőre ezt meg is néztem, de zárva volt. Álló helyzetben nem sikerül generálni semmilyen furcsa zajt. Nem lóg nem kotyog semmi. Gondoltam a lengés csillapító vagy a toronycsapágy, de itt el is akadtam. Sem a csomagtartó sem pedig az utastér felöl nem tudtam megközelíteni a felső rögzítési pontot. Az ülést elég egyszerű volt kiszedni, de a kalaptartó már macerásnak tűnik. Az e34-esemben a hangszóró alatt volt a keresett pont, de ott a hanszórót felülről ki is tudtam szedni.
Segítség!!!!

Re: Hátsó gólyaláb... vagy nemtom

2007.03.10. 13:55

Apuka írta:Hali!

A jelenség a következő: Amikor az auto hátulja felemelkedik és hirtelen vissza huppan (gödör, hirtelen kanyar), akkor egy olyan "csatanás" hallatszik hátulról mintha valaki akkor csapná le a csomagtartót. Elsőre ezt meg is néztem, de zárva volt. Álló helyzetben nem sikerül generálni semmilyen furcsa zajt. Nem lóg nem kotyog semmi. Gondoltam a lengés csillapító vagy a toronycsapágy, de itt el is akadtam. Sem a csomagtartó sem pedig az utastér felöl nem tudtam megközelíteni a felső rögzítési pontot. Az ülést elég egyszerű volt kiszedni, de a kalaptartó már macerásnak tűnik. Az e34-esemben a hangszóró alatt volt a keresett pont, de ott a hanszórót felülről ki is tudtam szedni.
Segítség!!!!


Szia keress rá, ezzel a témával kapcsolatban nagyon sok hozzászolás volt valamelyik topikban, (talán futómű gondok??) ez touring tipus betegség.

Re: Hátsó gólyaláb... vagy nemtom

2007.03.11. 01:32

Apuka írta:Hali!

A jelenség a következő: Amikor az auto hátulja felemelkedik és hirtelen vissza huppan (gödör, hirtelen kanyar), akkor egy olyan "csatanás" hallatszik hátulról mintha valaki akkor csapná le a csomagtartót. Elsőre ezt meg is néztem, de zárva volt. Álló helyzetben nem sikerül generálni semmilyen furcsa zajt. Nem lóg nem kotyog semmi. Gondoltam a lengés csillapító vagy a toronycsapágy, de itt el is akadtam. Sem a csomagtartó sem pedig az utastér felöl nem tudtam megközelíteni a felső rögzítési pontot. Az ülést elég egyszerű volt kiszedni, de a kalaptartó már macerásnak tűnik. Az e34-esemben a hangszóró alatt volt a keresett pont, de ott a hanszórót felülről ki is tudtam szedni.
Segítség!!!!


Ezt a topikot el olvastad elölről az összes hozzászólást?
Ha nem akkor tedd meg,mert szerintem ugyan az a baja a kocsidnak ami az enyémnek volt.A 4 nagy szilentet kell kicserélni és jó lessz.
Legalábbis nekem ez segített.

Hátsó rugó volt a bűnös.

2007.03.11. 21:00

Köszi Srácok!

Sikerült megtalálni a problémát. A hangszoró alatt van itt is a gólyaláb felső rögzítése. Ülés ki. Két oldalsó kárpit és közéspő fejlámla tartó le majd kalaptartó előre (vigyázni a két oldalsó "kábelkötegre"), hangszóró még két csavar. Hanszigetelés alatt gumi sapka és már ott is vagyunk. A rugó legalsó "menetében" törött el belül. Úgyhogy csak szétszedés után láttam meg.

Re: Hátsó rugó volt a bűnös.

2007.03.11. 21:36

Apuka írta:Köszi Srácok!

Sikerült megtalálni a problémát. A hangszoró alatt van itt is a gólyaláb felső rögzítése. Ülés ki. Két oldalsó kárpit és közéspő fejlámla tartó le majd kalaptartó előre (vigyázni a két oldalsó "kábelkötegre"), hangszóró még két csavar. Hanszigetelés alatt gumi sapka és már ott is vagyunk. A rugó legalsó "menetében" törött el belül. Úgyhogy csak szétszedés után láttam meg.


Bocsi nem figyeltem eléggé,azt hittem a tiéd is touring.

dobolo hang elsokerek felol

2007.03.27. 22:24

szevasztok,
nemreg vettem egy E39 kombit, es az elso futomuben hallok egy dobolo hangot, mikor elindulok a haz elol. ahogy gyorsitok, kicsit szaporazza, aztan ugy kb. 30-40 kornyeken elhal.

nincs vkinek otlete, hogy mi a franc lehet?

balra ivelo kanyarnal szinten hallani (alacsony sebessegnel) de jobbra ivelo kanyarban nem. ebbol gondolom, hogy a jobb elso kerek kornyeken lehet a bibi.

elore is koszonettel,
ati

ps: vki nekem a kutyacsontot tippelte, nezegettem a kepeket a realoem-en, de ugy persze nincs fent, hogy "kutyacsont" :-D

a kepek, ahol kutattam:
link 1
link 2
Hozzászólás küldése

VigLink badge