Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 17:23

Az E60-es topikok között már van ilyen, viszont én E39-et szeretnék vásárolni és kíváncsi lennék rá, hogy kinek mennyibe fáj fenntartani az autóját.
( tudom, hogy néhol már bele-belementek ebbe a témába, de átfogóan nem került sor a fenntartási költségekre kitérni )

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 18:16

leslie írta:Az E60-es topikok között már van ilyen, viszont én E39-et szeretnék vásárolni és kíváncsi lennék rá, hogy kinek mennyibe fáj fenntartani az autóját.
( tudom, hogy néhol már bele-belementek ebbe a témába, de átfogóan nem került sor a fenntartási költségekre kitérni )


Helo
NEkem ez a mi most van szeptember óta kb 350 ezer.

Olajcsere 2X
Hátsó fék csere KPL JURID
Lengőkarok
Szervó olaj CS
1db kormány
1db sárvédő
1db kazettatartóhelyettmásmilyentartó
Klíma ventilátor KPL /mondjuk ezt egy idióta szarul rakta vissza és azért/
Poliroztattam

+ sok dolgot magam megcsináltam , tehát ez a szám szerintem nőhetett volna egy pár százassal.
Na de így a gép korrekt. NEm tökéletes, de kevés van ami így egybe van. Szerintem... :)

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 20:52

Másfél hónapja vettem.Azóta olajcsere+szűrők, hátsó tárcsák, betétek. Mindennel együtt eddig 100 000 forint ment rá.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 21:02

Nekem kb 6 éve van meg a paripa és gyakorlatilag csak a "kötelező" dolgokat kellett rajta megcsinálni (olaj,szűrők,fék,fékfolyadék,stb.)
Amit még szükséges volt javítani ,az összesen volt talán 100e HUF!
Most kezdenek előjönni apró problémái, de 97-es autótól már várható is!
Én nem panaszkodhatok rá !!!

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 21:33

Ez egy nagyon érdekes topicnak indul. :taps:
Lehet kérni, hogy úgy, mint mi E60/61-esek km óra állás és dátum szerint írjátok? Így sokkal jobb képet kapnánk a fenntartás költségeiről. :franko:

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 21:58

295 ezerrel vettem 2007 Márciusában.
Míg nem az enyém volt: Ékszíj vezető görgők, főtengely gumiágyas tárcsa, ékszíj csere, légtömegmérő csere. Vonóhorog felszerelése. Eladóvá vált.
Ami már nálam cserélődött:

Generátor csere amit nem én álltam hanem a volt tulaj 27000Ft
Pár garnitúra új gumi, mert elkopott és kivágta egy vasdarab, nem hiszem hogy ez lényeges volna.
Két első fékbetét csere egy tárcsára, ami hajszál vékonyan sem rázott sosem. 12 ezer alkalmanként.
Négy lengéscsillapító felújítása 65 ezer körül ha jól emlékszem, de valahol leírtam pontosan.
Komplett fékcsere.
Kormányösszekötők, stabilizátor pálcák cseréje már kétszer.
Hátsó féknyergek kicserélése 28i-re ami nem lett volna muszáj.
Motorcsere amit 300 ezerért vettem. Hozzá a kötelező cserélni valók.
Üzemanyag szivattyú csere a tankban 25 ezer.
Hardy tárcsa csere.
Önindító teljes felújítása hogy ne kelljen szívni majd ha tönkre megy.
Futómű dolgok ami lóg, zörög, nyikorog, lötyög, kattog, csattog, pattog.
Termosztátok cseréje.
Ablaktörlő gumik cseréje többször is.
Könnyűfémfelni görgőztetés unalomig lehetne...Akik látták hova járok dolgozni naponta, nem is csodálkoznak rajt!
Turbó vezérlő szelep cseréje, csövei cseréje.
Fehér hátsólámpák beépítése a sárga helyett. 45 ezer. Tök felesleges, de sokkal szebb!
M szárny, hátsó szélvédőre idom.
Műanyag sárvédőidom alsó darabja, külső hőmérséklet jeladó cseréje.


Műszerfal karika beépítése. Megint csak felesleges de szép.
Xenon trafók, izzók mindenhova.
Helyzetjelző karikákba LED ami tönkre is ment...
Üzemanyag szint jeladó csere.
Amit a héten kiderítettem:
Kéttömegű lendkerék+kuplungszerkezet 120 ezer LUK, vadiúj, garis, bagatell összeg...
Porlasztócsúcs darabja 12 ezer, persze ez is ismeretséggel. Ezek is eredetiek, de foglakoztat a gondolat, mi lenne ha kicserélném? Talán megszolgálta ami benne van.
Adagoló megint csak 50-300 ezerig, kit hogyan lehet megfejni...
Turbó...Nekem amikor motor lett cserélve, az amit vettem motort, tartalmazta a feltöltőt és az adagolót is, mivel hármasból származott, nem indult el az én műszerfalammal, tehát, adagoló visszarak, még eredeti, a hármasé eladva, turbó Madox klubtársnál eladó sorban, mert feleslegessé vált, Ő megmondhatja, semmi baja. Van még hengerfej eladó, tehát, a motorcsere sem vészes így átszámítva...Az egyik dugattyút pont tegnap vitték el.
A Dinamit, mélynyomó, erősítő, megint csak felesleges rongyrázásnak tűnik, de mivel sem bagó, sem alkohol, jobb helye van itt a pénznek.
Ez még hozzájön: Kiegészítő fűtésre kidobott pénz, mert még mindig nem működik...Metabond adalékok a motorolajba az üzemanyagba, szűrők, olajok cseréje.

Én azt gondolom sok tévhit van a fenntartási költségek körül! Én nem sajnálom, ezért fogy is az autó, de pont ezért vettem, nem nézegetni, mert az is luxus a mai világban. Az hogy beüthet bármi krakk, akármelyik gyártó, akármelyik gépjárművében benne van!
Tegnap este amit láttam, hat éves Opel Astra 10 ezer kilométerrel. 8O Na azt kiszámítva, nem is olcsó a fenntartása a megtett km-re vetítve!!! Szerelőnél volt. Vicc.

Most van benne 410 ezer kilométer.
Ami nagyon fontos ennél a kocsinál!!!Egy olyan szerelő akiben megbízhatsz, jó áron dolgozik, jó áron jutsz minőségi alkatrészhez, ha baja van, meg kell csinálni, ahogy a lehetőség adja! De hogy megéri-e megvenni egy autót, az már más kérdés...Busszal nincsenek ilyesfajta élmények amit ettől kaptam! :wink:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bmw520ds 2011.06.12. 09:46-kor.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 22:09

Kb így gondoltam: :wink:

--- Fenntartás költségei ---

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 22:16

Helo
Annak idején ezt nem jegyzelteltem LE mert még nem volt KLUB oldal
De majd átgondolom :roll:

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 22:19

Esküszöm Zoli így szerettem volna én is, de már olyan rég kellett hozzányúlnom , hogy nem emlékszem a km. állásra és elkevertem a jegyzetem.
Azt viszont ígérem , hogy mostantól rögtön beírom pontosan a javításokat, mert valóban úgy a legjobb és tökéletesen áttekinthető!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek tanktaz az itt látható tagok köszönték meg: lepke
Értékelés: 4.76%

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 22:40

tanktaz írta:Esküszöm Zoli így szerettem volna én is, de már olyan rég kellett hozzányúlnom , hogy nem emlékszem a km. állásra és elkevertem a jegyzetem.
Azt viszont ígérem , hogy mostantól rögtön beírom pontosan a javításokat, mert valóban úgy a legjobb és tökéletesen áttekinthető!

Helo
Valóban nem jegyeztem le annak idején
Mostanában csinálgatom csak ezt hogy dokumentáljam HA majd eladom a VASAT hogy nyomon követhető legyen
Akkor leírom E39 530dezső
2002-es modell M-pakettes 286-ezer kilométerrel ment el 2007-ben
1. Túrbó az biztosan
2. generátor
3.motortartó bakok
4.kutyacsont
5.minőségi kifogás az utas térben csak annyi volt hogy a váltóról lekopott az (( alu )) futtatás

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.11. 22:49

Igen, ilyen indíttatásból kezdtem én is a dokumentálásba, de a költözéskor "biztos helyre" tettem a jegyzeteimet, azóta nem találom :oops: !
Nyílván elvitték az ufo-k :lol:

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.12. 00:34

Annak idején(2007) engem ismerőseim óva intettek M5-től.
Ennek ellenére nálam jól szuperál. 2007.12.23 óta 80.000 km-et mentem vele.
Teljes történet megvan, szervizkönyv:
1999.04.28 átadás
1999.05.26 2000 km-es átvizsgálás
Innentől átlagban 15ezrenkent látogatta a szervizt.
Aztán nálam átlag 10ezrenkent olajcsere, szűrők, alkalmanként 50.000 Ft (kedvezménnyel)
Minden egyéb ami közben meg cserés lett:
153.210 km kuplung csere 250.000 Ft (2008.04.23)
154.015 km kardan- hardy csere 200.000 Ft (2008.05.06)
159.401 km vízpumpa csere 100.000 Ft (2008.06.17)
171.182 km fékek cseréje 300.000 Ft (2008.09.19)
202.400 km toronycsapágy csere 80.000 Ft (2010.01.07)
212.600 km lengökarok, futómű 200.000 Ft (2010.03.18.)
Gumi eddig 4 garnitúra hátul, 2 elől ez kb 300-400.000 Ft.

Ezek amik a használatb?l adódtak.
Extrákat, tuningot nem érdemes számolni szerintem.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.12. 00:36

Ó jaj, felsorolni sem tudom. :lol:

-vásárlás 263 ezer km-el, 2.3 millióért
-utána olaj- és szűrőcsere mindenben, váltót is beleértve, csomagtérajtó korrózió eltüntetése, egy szilent csere
-üzemanyagszivattyú csere
-rengeteg műanyag elem, illetve tömítés cseréje, így víz- és olajköpés megszüntetése
-hátsó emelési pontoknál lakatosmunka, ismételten a csomagtérajtó korrózió eltüntetése
-generátor, és önindító felújítás
-turbónyomás szabályozó szelep cseréje
-új lámpabúrák, és lámpamagasság állító pöckök cseréje
-abs/asc jeladó csere
-rendszámtáblavilágítás csere
-hátsó embléma csere
-termosztát csere
-felnigörgőzés
-baloldali tükörlap csere
-új első lökhárító
-két akkumulátor
-kézifék javítása

Kb. ennyi, ha jól rémlik, összegeket ne kérdezzetek, SOK. :| Most következik július elején egy váltófelújítás, kipufogó középrész csere, és rail szelep csere.
Mindezt 2 év, és 42 ezer km beletétele után. Ma néztem 305800 km van benne jelenleg. És ez egy jó állapotú autó volt, ennél sokkal, de sokkal siralmasabbak vannak a piacon, nem is tudom, hogy mit gondol az, aki 1 millióért akar jó E39-est venni.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.12. 07:58

Én csináltam egy "online saját szervízkönyvet" :D .

http://e3935i.katguru.hu/

Összegek nincsenek kiírva:
Az első két tétel egyben:
160.000ft
Utána:
100.000ft
45.000ft.
50.000ft
30.000ft
15.000ft
30.000ft.
10.000ft
150.000ft

Ami még nem került fel:
2011.05.20. :4:3-as navi csere 16:9-re,MKII csere MKIII-ra. 90.000ft

2011.06.06. :M-es szárny a csomagtartóra. 14.000ft

2011.06.08 :Bal stab. pálca,generátor szíj,klíma szíj,görgők,szervóolaj csere. 87.000ft

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.12. 08:02

Nos akkor leírom én is,csak azért mert nem biztos hogy minden olcsó kocsi szar. :twisted:

-vásárlás óra szerint 260500e km 2010.10.01 vételár 900.000eft

-260.800 első féktárcsa szabályozás,mert rázott,2ekm bírt és újra csinálta,nem jött be. 3eft
-261.000 vízhűtő javítás,mert a felső vastag cső illesztésnél nyomás alatt csöpögött a víz. 12eft
-263.200 jobb hátsó kerékcsapágy csere, mindenestől. 20eft
-264.400 bal első felni görgőzés+a többi centír 10eft
-266.000 klíma töltés 10eft
-266.900 Motorolaj+szűrő (Bmw 5w30+szűrő) Jlaci74 kollégától 22eft

Egyenlőre,ennyi.Nem csörög nem zörög semmi rajta,télen nyáron rögtön indul.
Amire lehetne költeni az az első lökös fényezés,mert belém tolattak,de nem túl feltünő,tervben van.
Illetve a bal 1 ülés szokás szerint kicsit foszlik,ezért van rajta trikó,csere lesz bőrbelsőre.

Ha valakit érdekel jobbról a harmadik. :D
Kép

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.12. 10:48

Sziasztok.
2010 05 25-én vettem :D 525d-met 2003-as évj. touring 122.500 km-mel
2010 06 01 122.600 össz olaj+szűrök: motorolaj: 20e + szűrő 5e
váltóolaj: 24e + szűrő 16e
levegő,pollen 8e + 5e
kartergáz szűrő: 18e
gázolaj sz : 9e
Fék betét 15 e Bosch, kop jel. 3e; stabil pálca Meyle 9e
2011 05 27 133.000 motor olaj+szűrő: 21e + 3e ( 5w50)
levegő+pollen: 8e + 5e
gázolaj sz.: 9 e
Hátsó betét 13 e Bosch. (Ezek mind vagy gyári vagy Bosch csak a
legjobbat a legjobbaknak)
Azóta csak dízel és a saját hülyeségeim Pl: magyar navi, gyári mp3 tár stb...

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.13. 13:31

Sziasztok!
2009 júniusában Németországból vettem egy 530D-t (gyártási év: 2000) 165.000. km volt akkor az órában. Rögtön a szlovák cégünkre írattam, így mindennel együtt (vételár, vizsga, zöldkártya, rendszám, biztosítás, eredetvizsgálat, stb...) megállt 1.700.000.- Ft-ban, természetesen az akkori Forint-Euró árfolyamon. Jelenleg 247.000. km-t mutat az óra, és rettentően meg vagyok elégedve ezzel a típussal!
Nálam a következő alkatrészek lettek cserélve:
Rögtön az elején 2 db. első féktárcsa + fékbetétek elöl-hátul.
Olaj + szűrő csere, átlag 10.000. kilométerenként.
Első szélvédő.
Kipufogó rezgés csillapító.
Kormány, és futómű szilentek, gömbfejek, aminek ilyenkor már illik tönkremenni.
1 db. ékszíj.
1 db. felni görgőzés.
Gumicsere, ahogy jön...
245.000. km-nél, 2db. váltótartó, 1 db. motortartóbak, váltó olajcsere (automata), illetve a bal hátsó rugóm el volt törve, ezért ez párban cseréltük.
Üdv:
Imre

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.13. 20:08

2002-es 520D Touring 2005.10 vettem 3.7M

Első féktárcsa+betét csere
hátsó féktárcsa+betét csere
Hardy tárcsa
váltó kihajtás szimering
váltó kapcsoló tengely szimering
4db izzító gyertya
váltó olaj csere
fék olaj csere
motor olaj csere
kartergázszűrő
légszűrők
egr termosztát


Meg ami nem lett volna kötelező egy ballag extra :lol: :lol:

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.13. 20:16

2002 12 havi 530Da

Első hátsó tárcsa betét jeladó kézifékpofa olaj szűrők gyujtáskulcs betét kétféle termosztát kartelgázszűrő!!! Első embléma!Fűtőmotor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Orsika 2011.06.14. 20:56-kor.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2011.06.13. 20:18

admin írta:2002-es 520D Touring 2005.10 vettem 3.7M

Első féktárcsa+betét csere
hátsó féktárcsa+betét csere
Hardy tárcsa
váltó kihajtás szimering
váltó kapcsoló tengely szimering
4db izzító gyertya
váltó olaj csere
fék olaj csere
motor olaj csere
kartergázszűrő
légszűrők
egr termosztát


Meg ami nem lett volna kötelező egy ballag extra :lol: :lol:

Helo Lacibácsi
Hogyan lehetséges az 1-garnitura fékalkatréscsere 6-év alatt :?: :?:
Hozzászólás küldése

VigLink badge