2011.06.11. 21:58
295 ezerrel vettem 2007 Márciusában.
Míg nem az enyém volt: Ékszíj vezető görgők, főtengely gumiágyas tárcsa, ékszíj csere, légtömegmérő csere. Vonóhorog felszerelése. Eladóvá vált.
Ami már nálam cserélődött:
Generátor csere amit nem én álltam hanem a volt tulaj 27000Ft
Pár garnitúra új gumi, mert elkopott és kivágta egy vasdarab, nem hiszem hogy ez lényeges volna.
Két első fékbetét csere egy tárcsára, ami hajszál vékonyan sem rázott sosem. 12 ezer alkalmanként.
Négy lengéscsillapító felújítása 65 ezer körül ha jól emlékszem, de valahol leírtam pontosan.
Komplett fékcsere.
Kormányösszekötők, stabilizátor pálcák cseréje már kétszer.
Hátsó féknyergek kicserélése 28i-re ami nem lett volna muszáj.
Motorcsere amit 300 ezerért vettem. Hozzá a kötelező cserélni valók.
Üzemanyag szivattyú csere a tankban 25 ezer.
Hardy tárcsa csere.
Önindító teljes felújítása hogy ne kelljen szívni majd ha tönkre megy.
Futómű dolgok ami lóg, zörög, nyikorog, lötyög, kattog, csattog, pattog.
Termosztátok cseréje.
Ablaktörlő gumik cseréje többször is.
Könnyűfémfelni görgőztetés unalomig lehetne...Akik látták hova járok dolgozni naponta, nem is csodálkoznak rajt!
Turbó vezérlő szelep cseréje, csövei cseréje.
Fehér hátsólámpák beépítése a sárga helyett. 45 ezer. Tök felesleges, de sokkal szebb!
M szárny, hátsó szélvédőre idom.
Műanyag sárvédőidom alsó darabja, külső hőmérséklet jeladó cseréje.
Műszerfal karika beépítése. Megint csak felesleges de szép.
Xenon trafók, izzók mindenhova.
Helyzetjelző karikákba LED ami tönkre is ment...
Üzemanyag szint jeladó csere.
Amit a héten kiderítettem:
Kéttömegű lendkerék+kuplungszerkezet 120 ezer LUK, vadiúj, garis, bagatell összeg...
Porlasztócsúcs darabja 12 ezer, persze ez is ismeretséggel. Ezek is eredetiek, de foglakoztat a gondolat, mi lenne ha kicserélném? Talán megszolgálta ami benne van.
Adagoló megint csak 50-300 ezerig, kit hogyan lehet megfejni...
Turbó...Nekem amikor motor lett cserélve, az amit vettem motort, tartalmazta a feltöltőt és az adagolót is, mivel hármasból származott, nem indult el az én műszerfalammal, tehát, adagoló visszarak, még eredeti, a hármasé eladva, turbó Madox klubtársnál eladó sorban, mert feleslegessé vált, Ő megmondhatja, semmi baja. Van még hengerfej eladó, tehát, a motorcsere sem vészes így átszámítva...Az egyik dugattyút pont tegnap vitték el.
A Dinamit, mélynyomó, erősítő, megint csak felesleges rongyrázásnak tűnik, de mivel sem bagó, sem alkohol, jobb helye van itt a pénznek.
Ez még hozzájön: Kiegészítő fűtésre kidobott pénz, mert még mindig nem működik...Metabond adalékok a motorolajba az üzemanyagba, szűrők, olajok cseréje.
Én azt gondolom sok tévhit van a fenntartási költségek körül! Én nem sajnálom, ezért fogy is az autó, de pont ezért vettem, nem nézegetni, mert az is luxus a mai világban. Az hogy beüthet bármi krakk, akármelyik gyártó, akármelyik gépjárművében benne van!
Tegnap este amit láttam, hat éves Opel Astra 10 ezer kilométerrel.
Na azt kiszámítva, nem is olcsó a fenntartása a megtett km-re vetítve!!! Szerelőnél volt. Vicc.
Most van benne 410 ezer kilométer.
Ami nagyon fontos ennél a kocsinál!!!Egy olyan szerelő akiben megbízhatsz, jó áron dolgozik, jó áron jutsz minőségi alkatrészhez, ha baja van, meg kell csinálni, ahogy a lehetőség adja! De hogy megéri-e megvenni egy autót, az már más kérdés...Busszal nincsenek ilyesfajta élmények amit ettől kaptam!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára
bmw520ds 2011.06.12. 09:46-kor.