* *
Pontos idő: 2018.02.21. 09:34

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 393 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 10:58 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 342
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 40 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:
engem az erdekelne, hogy hol kapsz nyari gumi garniturat 72ezerert? :)


320d-re valami kommersz méret való azt hiszem, 72-ből már Hankook is kijön, a motor miatt meg elég az alacsonyabb sebességindex. E39-re gondolkodtatott sokáig a 195/65 vs. 205/65 cirka 10 ezer felár/db. :D De maradt a B oszlopos ajánlás, az a biztos.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 12:10 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.11.07. 23:31
Hozzászólások: 49
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: ?M57
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:
engem az erdekelne, hogy hol kapsz nyari gumi garniturat 72ezerert? :)


A neten! Fulda ,Dunlop, Firestone -- amilyet akarsz !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.24. 13:04 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 238
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 219 alkalommal
Kapott köszik: 50 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Előrébb dobom egy kicsit ezt a topikot :D

Tehát:
Volt egy teljes körű futómű felújításom, ami 18 hónapig tartott.
Ez a hosszú idő abból következik, hogy rengeteg alkatrészt kellett cserélni és folyamatosan szedtem szét, nem 1 nap alatt, továbbá az összeget ugye finanszírozni is kellett, ami havi béresként nem egyszerű.
Az egész egy látens fékhibával kezdődött mint fékfelújítás, mivel a fék megálláskor ropogott, mosás után pár száz méterig nem, csak szárazon csinálta.
És egyre zavaróbb mértékben.
Lejtőn kipróbálva a hajtásláncot kizártam mint lehetőséget.

A szétszedések közben döbbentem rá, hogy rengeteg alkatrész még a gyári 19-20 éves darab, teljesen elhasználódva, elégtelenül karbantartva. Szétrozsdált, berohadt csavarok garmadája... Csak a vizsgák szempontjából fontosabb elemeket cserélték, azokat is évekkel ezelőtt, 1mm-es fékbetétek stb...
Ezt így képtelen voltam elfogadni és belevágtam. :facepalm: :roker: :doglotlo:

Amik maradtak, mert eleve strapabíró gyári darabok, vagy jó állapotban vannak, vagy rövidesen cserélem, de most máshol folytatom a restaurálást (bölcsőszilentekre gondolok itt konkrétan és a kerekek kivételek most):
csonkállványok, fékállványok és nyergek, hátsó alsó nagylengőkarok (de átszilentezve PU), bölcsök és szilentjeik, rugók (átszinterezve), stabrudak (átszinterezve), kormánymű (de új nyomtávrudakkal és harangokkal), diffi, féltengelyek (de új harangokkal és csavarkészlettel, átfényezve, átzsírozva)

Ezen felül minden cserélve lett, még a csavarok is.
Részletesen vezettem a kiadásokat, az utolsó alátét, technikai spray vagy csiszoló papír is jegyezve lett.

Az összegek:
Futómű javításához szükséges alkatrészek: 789130.-
Javításhoz szükséges szerszámok, célszerszámok, kellékek: 450555.-
Ebben az időkörben történt egyéb, nem futóműhöz tartozó javítások, cserék alkatrészei: 57275.-

Tudom, lehetett volna másként is csinálni, szerelőkhöz járkálni, részletekben felújíttatni.
De utólag nem bántam meg, hogy magam végeztem, mert rengeteg szerelési tapasztalatot gyűjtöttem és olyan dolgok is cserére kerültek, amiket egy szereldében zömében nem szokás cserélni.
Ráadásul ez idő alatt olyan szerszámozottságom lett, hogy még magam is csodálkozok néha.
És bár volt párszor, hogy már majdnem feladtam és keservesnek bizonyul néhány ponton ez a hobbizás, de csak kitartottam és megmentettem az autót az enyészettől.
Most, amint összeépítem a hátsó traktust is és lábra teszem a gépet folytatom tovább...
Váltóolaj, motorolaj, víz, küszöbök alján rozsdás részek javítása, hátsó ablakemelők nem működnek csak búg a motor, téli, nyári gumicsere, felnik fényeztetése, kardáncsapágy és hardy, hosszbordás szíjak... és még ki tudja mit találok.
:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: 3 jimbi525d, kovessyroli, kzolee
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.24. 16:19 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2480
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 146 alkalommal
Kapott köszik: 385 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:

Az összegek:
Futómű javításához szükséges alkatrészek: 789130.-
Javításhoz szükséges szerszámok, célszerszámok, kellékek: 450555.-
Ebben az időkörben történt egyéb, nem futóműhöz tartozó javítások, cserék alkatrészei: 57275.-


:franko:


8 kilót hogyan tudtál elherdálni a futóműre? :roll:
Majdnem félmillióért vettél szerszámot? :shock:

A kérdésem első része elméleti, mert persze van 2ezer EURO-s gewinde is E39 alá, de feltételezem, hogy nem azt vettél.
Nagyvonalakban 4 gátló 100eft, 4 első lengőkar 100eft, hátsók (fingom sincs) de számoljunk 100eft-tal.
Sachs - Lemfölder nagy kedvezmény körben mozogva ez 3 kiló, de 350eft-ból tutira kijön.
Mire ment még el több, mint 400eft? :shock:
Nem elszámoltatni akarlak, meg semmi rossz szándék nincs bennem, csak érdekel.
Engem itthon mindenki baszogat, hogy minden pénzem autókba öntöm, de ennyit én sem tudnék még szándékosan sem elherdálni normál keretek között. :roker:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.24. 16:38 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 761
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 154 alkalommal
Kapott köszik: 80 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
Bandi1978 írta:

Az összegek:
Futómű javításához szükséges alkatrészek: 789130.-
Javításhoz szükséges szerszámok, célszerszámok, kellékek: 450555.-
Ebben az időkörben történt egyéb, nem futóműhöz tartozó javítások, cserék alkatrészei: 57275.-


:franko:


8 kilót hogyan tudtál elherdálni a futóműre? :roll:
Majdnem félmillióért vettél szerszámot? :shock:

A kérdésem első része elméleti, mert persze van 2ezer EURO-s gewinde is E39 alá, de feltételezem, hogy nem azt vettél.
Nagyvonalakban 4 gátló 100eft, 4 első lengőkar 100eft, hátsók (fingom sincs) de számoljunk 100eft-tal.
Sachs - Lemfölder nagy kedvezmény körben mozogva ez 3 kiló, de 350eft-ból tutira kijön.
Mire ment még el több, mint 400eft? :shock:
Nem elszámoltatni akarlak, meg semmi rossz szándék nincs bennem, csak érdekel.
Engem itthon mindenki baszogat, hogy minden pénzem autókba öntöm, de ennyit én sem tudnék még szándékosan sem elherdálni normál keretek között. :roker:
mikor elolvastam, pont ez jutott nekem is eszembe, aztan inkabb ugy dontottem, hogy nem valaszolok :D de ha mar irtal, akkor en is leirom, hogy nem ertem en sem. Az elso futomuvet kb 300-ert vettem bele (lemförder + sachs gatlok), nem hiszem, hogy a hatso az 500 lenne.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.24. 16:57 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 151
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 19 alkalommal
Kapott köszik: 28 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
Bandi1978 írta:

Az összegek:
Futómű javításához szükséges alkatrészek: 789130.-
Javításhoz szükséges szerszámok, célszerszámok, kellékek: 450555.-
Ebben az időkörben történt egyéb, nem futóműhöz tartozó javítások, cserék alkatrészei: 57275.-


:franko:


8 kilót hogyan tudtál elherdálni a futóműre? :roll:
Majdnem félmillióért vettél szerszámot? :shock:

A kérdésem első része elméleti, mert persze van 2ezer EURO-s gewinde is E39 alá, de feltételezem, hogy nem azt vettél.
Nagyvonalakban 4 gátló 100eft, 4 első lengőkar 100eft, hátsók (fingom sincs) de számoljunk 100eft-tal.
Sachs - Lemfölder nagy kedvezmény körben mozogva ez 3 kiló, de 350eft-ból tutira kijön.
Mire ment még el több, mint 400eft? :shock:
Nem elszámoltatni akarlak, meg semmi rossz szándék nincs bennem, csak érdekel.
Engem itthon mindenki baszogat, hogy minden pénzem autókba öntöm, de ennyit én sem tudnék még szándékosan sem elherdálni normál keretek között. :roker:


Azért azt kiemelném, hogy sem az első, sem a hátsó futómű felújítása nem 4-4 lengőkarból, és 2-2 gátlóból áll. De valóban sok a végösszeg, még úgy is ha hozzáveszük olyan drága dolgokat mint pl. első-hátsó gyári új stabilizátorrúd (65e+56e), vagy hogy feltételezzük hogy elment 100e csavarra.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.25. 09:07 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 342
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 40 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978!

Ezek után hogy lesz szíved kimenni a magyar utakra? :facepalm: Ugye nem szobor lesz belőle?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.25. 10:38 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 238
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 219 alkalommal
Kapott köszik: 50 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
:D
Na, tudtam én, hogy ez felkavarja majd a kedélyeket! Írtam is egy fél mondatban valamely topikban pár napja.
Jogos egyébként, mert brutális végösszeg, de tudjuk, hogy a futómű az egy igen összetett egység és négy részből áll, ha a kerekek számát tekintjük, meg ugye a kormánymű és hajtás is részben oda tartozik.

Szóval az összeg nem hihetetlen, ha azt vesszük, hogy amint írtam szinte minden apróság cserélve lett.
Bendegúz kolléga is rácsodálkozott mindig, milyen hülyeségek tömkelegét cseréltem ki. :D
Hozzá kell tennem, hogy ezekben az összegben van legalább 40000-. postaköltség is!
És nem minden volt "jóárasított" kapcsolaton keresztül beszerezve, mivel még most másfél éve kezdtem a "szerelési szakmát" és az ilyesmihez idő kell, mivel sokan védik ezeket a pozíciójukat és nem hajlandóak lemondani csak úgy a nyereségről.
Az egyik nagy forgalmazónál például most a hetekben sikerült egy kontaktot szereznem, ahol egyáltalán nincs felszámolva számomra közbenső nyereség...
De a gyári alkatrészek beszerzésével még mindig bajban vagyok. :roll:

Részben összegezve vezettem a listát, ezért nem minden van meg tételesen, darabszám szerint árazva.
Minimális ízelítő az alkatrész árakból:
- 2db diffi felőli komplett gumiharang készlet: 15700.-
- 4db gyári féktárcsavédő lap: 44000.-
- 4db ABS jeladó: 24400.-
- 2db hátsó kerékcsapágy: 22700.-
- 2db első nagy keresztlengőkar: 35000.-
- 4db hátsó alsó nagylengő PU szilent: 32600.-
- 2db kézifék bowden: 10000.-
- 20db gyári kerékcsavar: 16000.-

És nem beszélve a rengeteg apró gyári alkatrészről, csavarról, amik ugye tudjuk, néha lehetetlen magas áron jönnek.
Ezeket pedig nem lehet egy sima csavarboltban kapható darabbal pótolni, mert sokuk igen speciális, minden tekintetben.
Volt olyan csavar, aminek darabja 2500.- volt, 2db 5000.-...

És ismét igen, a szerszámok is egy külön megoldandó probléma volt, ami úgy indult, hogy a szétszerelésnél kellett rádöbbennem, hogy a fékállvány csavarokat nem tudom kilazítani egy egyszerű 18-as villáskulccsal...
Itt kezdtem megismerni, hogy mi a különbség a gagyi és a jó szerszám között.
Mindezt a szerelés ütemével arányosan követték a szerszám beszerzések is.
Mára nincs olyan csavar egy gépkocsin, ami gondot jelenthetne, legfeljebb, ha leszakad a feje...
Nem beszélve a speciális célszerszámokról, mint a rugóösszenyomók, gömbfej kinyomók, perselyezők, csapágylehúzók, kerékagy lehúzó és összeszerelő...
(a többesszám nem véletlen, mert mindből többet is sikerült beszereznem... mondom biztosra megyek... :facepalm: )

Szóval összegezve az elmúlt több mint 2 évet, nem bántam meg és folytatom, mert jó buli és sok tapasztalattal gazdagodtam, természetesen a fórumozóknak vagyis nektek köszönhetően is!
:kösz

U.I.: A kasztnit (ami nem csak csavarkulcsot igényel...) nem csinálom, az tényleg egy külön szakma... hegesztés, fényezés, stb...

:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.25. 11:26 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 238
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 219 alkalommal
Kapott köszik: 50 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Az aprólékosságot és az árakat illusztrálva egy pici részlet egy képpel.
Csak ami a képen látható az 38800.- volt, ez már "jóárasított" beszerzéssel.
Ezekből az elemekből nincs utángyártott csak gyári.
A kézifék felső támasztó elem elrohadt, csavarjaik feje szintén, tömítés hiányzott.
A féktárcsa védőlap csupa rozsda volt, tele kavicskráterekkel és a kézifékpofa rögzítőcsapot fogadó furata rozsdásodás miatt kiszoposodott, elengedve azt.
Nem volt választás, csak a csere, de akkor már mindent...

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.27. 23:17 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 810
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 33 alkalommal
Kapott köszik: 161 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 35i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
Bandi1978 írta:

Az összegek:
Futómű javításához szükséges alkatrészek: 789130.-
Javításhoz szükséges szerszámok, célszerszámok, kellékek: 450555.-
Ebben az időkörben történt egyéb, nem futóműhöz tartozó javítások, cserék alkatrészei: 57275.-


:franko:


8 kilót hogyan tudtál elherdálni a futóműre? :roll:
Majdnem félmillióért vettél szerszámot? :shock:

A kérdésem első része elméleti, mert persze van 2ezer EURO-s gewinde is E39 alá, de feltételezem, hogy nem azt vettél.
Nagyvonalakban 4 gátló 100eft, 4 első lengőkar 100eft, hátsók (fingom sincs) de számoljunk 100eft-tal.
Sachs - Lemfölder nagy kedvezmény körben mozogva ez 3 kiló, de 350eft-ból tutira kijön.
Mire ment még el több, mint 400eft? :shock:
Nem elszámoltatni akarlak, meg semmi rossz szándék nincs bennem, csak érdekel.
Engem itthon mindenki baszogat, hogy minden pénzem autókba öntöm, de ennyit én sem tudnék még szándékosan sem elherdálni normál keretek között. :roker:


Meg tudom erősíteni a számokat. Én nem mentem el a futóművel teljes restaurálás irányba mint a kollega, de rengeteg dolog lett kicserélve benne. Ezzek 90%ban Lemförder 10% ban gyári alkatrészek. A számok így alakulnak:

első toronycsapágyak 18000
kerékcsapágy 30000
hatsó lengőkar szilentek, első szilentek, 2 hátsó stabilizátor 70000
rugók 66000
4 sachs gátló, két hátsó kerékcsapágy, 2 hátsó toronycsapágy , porvédő. Felütésgátló 170000
2 hatsó csuklós lengőkar 12000
hátsó nagy lengőkar 70000
hátsó hídszilent 20000
első futómű 2 hosszanti kitámasztó lengőkar 40000
stab pálcák 11000
balos kormányösszekötő 9000
kerékcsapágy 21000
középső kormány összekötő 30000
jobbos kormányösszekötő 9000
persely 3000
első alsó egyenes lengőkar 2db 56000

Ez összesen 637.000 ft. További 211.000 ft volt ezek szerelési díja. Én a hajtást nem számoltam bele, pedig oda is borult már egy szabad szemmel is látható összeg. Szerintem ha a kollega által vízionált utolsó csavarig történő felújításba mentem volna bele, munkadíj nélkül belekarcoltam volna az 1M ft-ba.

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Afterdark az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, hamoriarpi
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.28. 20:52 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.04.14. 20:36
Hozzászólások: 51
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 30d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Afterdark írta:

kerékcsapágy 21000

Hol lehet ennyiért gyárit kapni?

_________________
Aki kérdez hülye. Aki nem kérdez, az is marad.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.28. 20:58 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 238
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 219 alkalommal
Kapott köszik: 50 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
ST1 írta:
Afterdark írta:

kerékcsapágy 21000

Hol lehet ennyiért gyárit kapni?

FAG
Kb. ennyi a hátsó pár, max kedvezménnyel valamely nagy forgalmazónál.
Nekem 22e. volt.
Az elsők valamivel többe kerülnek, mert aggyal együtt vannak.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E39-es üzembentartási költsége
HozzászólásElküldve: 2018.01.28. 22:09 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5456
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 781 alkalommal
Kapott köszik: 1710 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Bandi1978 írta:
ST1 írta:
Afterdark írta:

kerékcsapágy 21000

Hol lehet ennyiért gyárit kapni?

FAG
Kb. ennyi a hátsó pár, max kedvezménnyel valamely nagy forgalmazónál.
Nekem 22e. volt.
Az elsők valamivel többe kerülnek, mert aggyal együtt vannak.

Gyáriban több mint a duplája az első a hátsónak. 29/67e

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 393 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Baidu [Spider], Google Adsense [Bot] valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator