2011.04.26. 17:36
madox írta:Padre540 írta:jackson írta:Padre540 írta:LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?
De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???
Bocs hogy ide kotnyeleskedek.Ez amit belinkeltél,mi a szerepe?Az enyémben van ilyen (35i) ez búg hidegindítás után egy darabig?Miután hidegen visszaejti a fordulatot 900-ról 600-ra,akkor elhallgat.Amúgy hallanom kellene ezt?
Előre is bocs de én az 5435-540-ről tudok írni M5 eltérhet (avagy keresd ki a TIS/WDS/ETK stb.-ben)
Nos ami a képen látszik a másodlagos levegő szivatyú (secondary air pump) és másodlagos levegő szivattyú (secondary air valve) mindkettő az emmisszió (Euro3) miatt jelent meg a M62TU motorokban (vajon M5 avagy érintett-e?).
A célja a katalizátort ketté szedték egy első és egy hátsó: Első kat. képe LINK ODA A két dudor a cső vége elött az az első "gyorsan melegedő" katalizátor.
A kibocsájtást már korlátozni akarták a beindulás utáni rövid időszakban is mert mire a fő katalizátor fel melegszik az komoly percek: LINK a hátsó katalizátor képéhez elötte és utána a 2*2db lambda szonda.
Ezért, hogy gyorsabban melegedjen bele raktak egy levegő pumpát: LINK ODA Ami plusz oxigént nyom az első katalizátorokra és ezért azok elöbb melegednek be az üzemi hőmérsékletre (ergó kibocsájtás már akkor csökken).
Ez csak hideg motor és az inditás első (ha jól emlékszem) cirka 30 másodpercében működik majd kikapcsol.
madox: Valóban szerintem is látatlanban falsot szívra gyanakodnék. Ezt lehet ellenőrizni az INPA státusz képernyőn ahol a lambda értékeket látni. a A Lambda adaptációs addititve és multiplikative értékeket kell ellenőrizni ilyenkor és megnézni a pontos értéküket. Ha falsot sziv lehet látni az élő értékeken.
Szerintem utolért a V8-as "betegség" mivel nagyon meleg a motor megfőzi a tömitéseket. Itt én az alábbiakra gondolok:
- tömitéseket kell ellenőrizni a szovó soron: LINK ODA az alábbi számokon: 7, 8, 9
- LINK AMODA is itt a 4-eske.
- ehhez még hozzá jön a kartergáz tehát fő tengely alatti és vezérmű tengelyek fölötti tér olaj szeparátora és annak baja is. LINK AMODA ezeknek az össze gumi csöve és csatlakozása gyanús.
Jackson, aki nyomon van hasonló V8 szegényedés ügyben
Köszönöm Jackson!Még lennének olyan kérdéseim,hogy szabadna ezt hallanom hidegen?Tényleg nem sokáig,de búg.Ha nem 100-as a tömítettsége akkor befolyásolhatja az alapjáratot mint madox-nak?Utolsó :170km/h 4000rpm normális manuálnál?
attól függ hanyadikban vagy , na meg hogy 6 gang vagy 5....
2011.04.27. 11:19
Padre540 írta:Köszönöm Jackson!Még lennének olyan kérdéseim,hogy szabadna ezt hallanom hidegen?Tényleg nem sokáig,de búg.Ha nem 100-as a tömítettsége akkor befolyásolhatja az alapjáratot mint madox-nak?Utolsó :170km/h 4000rpm normális manuálnál?
2011.04.27. 15:29
jackson írta:Padre540 írta:Köszönöm Jackson!Még lennének olyan kérdéseim,hogy szabadna ezt hallanom hidegen?Tényleg nem sokáig,de búg.Ha nem 100-as a tömítettsége akkor befolyásolhatja az alapjáratot mint madox-nak?Utolsó :170km/h 4000rpm normális manuálnál?
Igen hallani hidegen amikor felzúg. Most a szivattyú (levegő pumpa) tömítettsége tök mindegy milyen ha zárva az elötte lévő szelep. Ez maximum annyit jelentene, hogy elfúj a szivatyú avagy nem tud akkora nyomást előállitani mint amit kéne. Ezt abból látni (a hangon kivül), hogy lassabban melegedne be az első katalizátor. Avagy soha nem vennéd észre.
A többi tömitetség amit madoxnak is felsoroltam inkább jellemzöbb probléma.
Minden tömitettlenségi hiba látható a lambda szonda adatai alapján. Tehát a adaptive , multiplicative és lambda adaptációs értékek elmásznak a francba. Ezt egy élő adatos próba út során szoktam meg nézni mivel a kocsinak teljesen be kell melegednie (nem 10 perc). Víz legalább 80 fok (én inkább az üzemi 103fokot preferálom) mind a négy lamda működik (a hátsók különösen lassan melegednek be) stb.
Egy 540i esetén pl. az én Vanos-os (tehát 4 lambdás) kocsim esetén ezekre kell figyelni:
- REAL OEM LINK a 10 és 11-es tömitések még féktisztitó befújással ellenőrizhetőek
- de a 14-es tömités a szivósor alatt már nem. Csak cserélni lehet.
- jellemző még a hátsó olaj szeparátor membrán elszakadása tehát a 2-es alkatrész csere
- de tulajdonképpen a levegőtömegmérő és a lambda közötti teljes szakaszon lehet gond. Másik realoem LINK ODA Pl. itt a 6 cső lecsúszik már szivja is befelé a falsot.
Minden alapjárati probléma kinduló pontja:
1. ingadozó tüzelőanyagnyomás 3,5bar-nak kell lennie minden körülmények között. ha ingadozik: pumpa, eltömődött (és nem cserélt amikor kellett volna) benzin szűrő, vagy gumi csatlakozók (azok is pöpec módon össze szűkülhetnek. Az összes hiba kizárása egy nyomás mérés. Nekem NT-autó csinálta meg mivel csak nekik volt műszerük hozzá.
2. levegő promlémák ugyebár fent ezt tárgyaltuk vagy kevés vagy sok levegő mind a kettő gondot okoz. Pl. eltömődött légszürő fuldoklik a motor = túl dús keverék agyon kell szegényítenie és ezért gyengusz.
3. számitógépet DME érintő gondok. Elsőre a szenzorok ami alapján számol: levegőtömegmérő (pl. koszos), főtengely és vezérműtengely jeladók, a hőmérő (régi légtömegmérőnél külön a légszűrőházban) ha azt mondja minuszok vannak túldúsit a DME és már ott a gond. A lambda szonda: meglepően kevés totál hibás lambda szonda van mert azt már beirja hibára inkább a koszosabb vagy öregebb és lassabban reagál a jellemző, mivel ő a lánc végén áll kvázi a visszaellenörzése a rendszer működésének. Maga a DME kevésbé szokott hibás lenni szerintem még a legrégebbi DME szoftver/hardver is kevesebb gondot okozhat mint a szenzorok és a két első hibák tömege.
Tudom ez az alap és a nyomozás meg az adatok ismeretében kell elindulni és keresgélni.
Ami a röhej ez tulajdonképpen a Sor6-okra is igaz.
Majd megnézem, csak gondolom lezárt lock-up tehát állandósult sebesség esetén kérdezted.
Jackson, aki próbálja összeszedni
2011.04.28. 00:33
madox írta:Elégedett vagyok a leírással
Ha sikerül elmennem a Komáromi talira, egy ilyen méréses próbakörre mindenképp beneveznék, ha benne lennél Jacko ?!
Ha lesz akkor probléma, ha nem, úgy gondolom nem árthat, mindig tanul az ember
2011.04.28. 15:27
jackson írta:madox írta:Elégedett vagyok a leírással
Ha sikerül elmennem a Komáromi talira, egy ilyen méréses próbakörre mindenképp beneveznék, ha benne lennél Jacko ?!
Ha lesz akkor probléma, ha nem, úgy gondolom nem árthat, mindig tanul az ember
Jó majd bepakolunk még pár V8-as érdeklődőt hátra hogy ők is lássák. Amúgy se ültem még a kocsidban
Jackson, aki részéről ok
ui: azt tudod hogy családilag csak egy napra megyünk tehát majd akkor le kel tudni.
2011.06.28. 16:26
2011.06.28. 19:55
Mityu írta:Nem tudom megoldódott-e a problem. Nekem is hasonló hibajelenséget produkál a gép. Alapjárat időnként leesik, menet közben
rángat (mintha lökdösnének).
Ma voltam megnézetni, s a kartergáz szelep hibája okozza ezt a hibajelenséget. Hibakódot a diag nem adott nekünk sem. Ha kihúzzuk az olajnívó pálcát, vagy letekerjük az olajbeöntő nyílás fedelét a motor felpörög.
2011.06.29. 08:23
2011.07.01. 08:27
2011.07.01. 09:38
steveboy21 írta:Hali urak, üdv Jackson!
Kicseréltük a vákumcsövet, de nem lett jó. A diagnosztika kimutatta a 6-os henger nem megfelelö járását ezért elöre vettem egy trafot amit a vákumcsö cseréje után be ie tetün, és láss csodát jo lett a gép. Ezután elindultam vidékre, kb 400 km és már az elsö 20km után egy lámpánál leált az auto. Alapjáraton erötlen magas fordulaton nagy gázadásnál betorpan. Szerintem tönkrement a légtömegméröm is. Ma cserélem és már remélem jo lesz.
Köszi Jackson és Muha Ati
2011.07.01. 17:38
2011.07.07. 01:10
MChris írta:Mityu írta:Nem tudom megoldódott-e a problem. Nekem is hasonló hibajelenséget produkál a gép. Alapjárat időnként leesik, menet közben
rángat (mintha lökdösnének).
Ma voltam megnézetni, s a kartergáz szelep hibája okozza ezt a hibajelenséget. Hibakódot a diag nem adott nekünk sem. Ha kihúzzuk az olajnívó pálcát, vagy letekerjük az olajbeöntő nyílás fedelét a motor felpörög.
Neked is V8???
2011.07.07. 08:30
jackson írta:steveboy21 írta:Hali urak, üdv Jackson!
Kicseréltük a vákumcsövet, de nem lett jó. A diagnosztika kimutatta a 6-os henger nem megfelelö járását ezért elöre vettem egy trafot amit a vákumcsö cseréje után be ie tetün, és láss csodát jo lett a gép. Ezután elindultam vidékre, kb 400 km és már az elsö 20km után egy lámpánál leált az auto. Alapjáraton erötlen magas fordulaton nagy gázadásnál betorpan. Szerintem tönkrement a légtömegméröm is. Ma cserélem és már remélem jo lesz.
Köszi Jackson és Muha Ati
Akkor ezek szerint halmozottan hátrányos helyzetű vagy. Akkor ha jól olvasom az alábbi listán mentél végig az 540i M62 motorral (nem Vanos):
- hátsó szivósor mögötti olaj szeparátor csere mert húzott a vákum,
- vákumcső szakadt mert sípolt, még jó hogy a féked nem ment el a francba,
- 6-os henges traffó érdekes módon nem írta be hibára csak a alpjárati oldalon lógott ki a sorból,
- és még ami jönni fog.
Igazad van nem foglalkoztak vele a korábbi tulajok. De ha rendbe rakod akkor szebb alapjáratod lesz mint nekem (pláne mivel nekem még nem történt meg a szivósor alatti tömités csere).
Jackson, aki várja a további fejleményeket
2011.07.07. 14:12
steveboy21 írta:jackson írta:steveboy21 írta:Hali urak, üdv Jackson!
Kicseréltük a vákumcsövet, de nem lett jó. A diagnosztika kimutatta a 6-os henger nem megfelelö járását ezért elöre vettem egy trafot amit a vákumcsö cseréje után be ie tetün, és láss csodát jo lett a gép. Ezután elindultam vidékre, kb 400 km és már az elsö 20km után egy lámpánál leált az auto. Alapjáraton erötlen magas fordulaton nagy gázadásnál betorpan. Szerintem tönkrement a légtömegméröm is. Ma cserélem és már remélem jo lesz.
Köszi Jackson és Muha Ati
Akkor ezek szerint halmozottan hátrányos helyzetű vagy. Akkor ha jól olvasom az alábbi listán mentél végig az 540i M62 motorral (nem Vanos):
- hátsó szivósor mögötti olaj szeparátor csere mert húzott a vákum,
- vákumcső szakadt mert sípolt, még jó hogy a féked nem ment el a francba,
- 6-os henges traffó érdekes módon nem írta be hibára csak a alpjárati oldalon lógott ki a sorból,
- és még ami jönni fog.
Igazad van nem foglalkoztak vele a korábbi tulajok. De ha rendbe rakod akkor szebb alapjáratod lesz mint nekem (pláne mivel nekem még nem történt meg a szivósor alatti tömités csere).
Jackson, aki várja a további fejleményeket
Hidegen még mindig nem jo a gép rángat dadog, de kb. 500m és megszünik a hiba. A másik érdekes dolog hogy kb 1km és üzemmeleget mutat a vizhöméröm. Tegnap levették a folytoszelepházat ami olyan kokszos volt hogy a pillangoszelep nem tudott bezárni. 2 órát ázott mire ki tudták takaritani de igy is volt amit csak csavarhuzoval kapirgált le a szerelö. Ma még nem inditottam be az autot de ha befejezem az irást egyböl lemegyek. Ha igy sem lesz jo akkor mondta, hogy a vizhöfok jeladot ki kell cserélni mert az is adhat fals jelet, mert csak hidegen van probléma. Majd megirom a végeredményt.
2011.07.07. 14:40
jackson írta:steveboy21 írta:jackson írta:steveboy21 írta:Hali urak, üdv Jackson!
Kicseréltük a vákumcsövet, de nem lett jó. A diagnosztika kimutatta a 6-os henger nem megfelelö járását ezért elöre vettem egy trafot amit a vákumcsö cseréje után be ie tetün, és láss csodát jo lett a gép. Ezután elindultam vidékre, kb 400 km és már az elsö 20km után egy lámpánál leált az auto. Alapjáraton erötlen magas fordulaton nagy gázadásnál betorpan. Szerintem tönkrement a légtömegméröm is. Ma cserélem és már remélem jo lesz.
Köszi Jackson és Muha Ati
Akkor ezek szerint halmozottan hátrányos helyzetű vagy. Akkor ha jól olvasom az alábbi listán mentél végig az 540i M62 motorral (nem Vanos):
- hátsó szivósor mögötti olaj szeparátor csere mert húzott a vákum,
- vákumcső szakadt mert sípolt, még jó hogy a féked nem ment el a francba,
- 6-os henges traffó érdekes módon nem írta be hibára csak a alpjárati oldalon lógott ki a sorból,
- és még ami jönni fog.
Igazad van nem foglalkoztak vele a korábbi tulajok. De ha rendbe rakod akkor szebb alapjáratod lesz mint nekem (pláne mivel nekem még nem történt meg a szivósor alatti tömités csere).
Jackson, aki várja a további fejleményeket
Hidegen még mindig nem jo a gép rángat dadog, de kb. 500m és megszünik a hiba. A másik érdekes dolog hogy kb 1km és üzemmeleget mutat a vizhöméröm. Tegnap levették a folytoszelepházat ami olyan kokszos volt hogy a pillangoszelep nem tudott bezárni. 2 órát ázott mire ki tudták takaritani de igy is volt amit csak csavarhuzoval kapirgált le a szerelö. Ma még nem inditottam be az autot de ha befejezem az irást egyböl lemegyek. Ha igy sem lesz jo akkor mondta, hogy a vizhöfok jeladot ki kell cserélni mert az is adhat fals jelet, mert csak hidegen van probléma. Majd megirom a végeredményt.
Vízhőfok feladóból vagy egy bontottam. A sajátomban időnként -48fokot írt és ezért bepipultam cseréltem (de a hőmérséklet adat hibátlan inkább a csatija lehetett a hunyó). Egy teszt erejéig bele tudod rakni a tiédbe. Ha jól sejtem REALOEM-ből kibányászható, hogy azonos-e a vanos elötti és utánni szondája.
Jackson, aki elöbb tesztelné mint rögtön csere
2011.07.08. 17:53
2011.07.08. 18:29
2011.07.11. 07:04
Padre540 írta:Na úgy tűnik rájöttem a titok nyitjára. Mint írtam korábban,160km/h-nál 4000-et pörgött a vas.(alu)Ma végre volt egy kis időm,felemeltem,és bejelöltem a féltengelyt,gardánt.Hajszálpontos mérést nem tudtam csinálni,de a féltengely fordult egyet,a gardán kb. 3.5-et.(3.4,3.5,3.6)A gyári 2.93-as.Úgyhogy difficsere... (Még jó hogy nem találtam 6-os váltót sehol..)
2011.07.11. 10:24
jackson írta:Padre540 írta:Na úgy tűnik rájöttem a titok nyitjára. Mint írtam korábban,160km/h-nál 4000-et pörgött a vas.(alu)Ma végre volt egy kis időm,felemeltem,és bejelöltem a féltengelyt,gardánt.Hajszálpontos mérést nem tudtam csinálni,de a féltengely fordult egyet,a gardán kb. 3.5-et.(3.4,3.5,3.6)A gyári 2.93-as.Úgyhogy difficsere... (Még jó hogy nem találtam 6-os váltót sehol..)
Vigyáz kettőféle differenciál létezik 540-hez van egy "rövidebb" sport változat. Ha jól emlékszem (egy USA srác oldalán olvastam) valami M-sport csomaggal együtt lehetett kapni és az OFF Mercivel ellentétben teljesítmény tunningot is tartalmazott a differenciál személyében.
6-os kézi váltót rohadt nehéz lesz találni mivel ritka mint a fehér holló. Amúgy az MK-motorsport tervezte a 540 számára.
Jackson, aki javasolja differenciál csere elött tisztázni neked melyik kell
2012.08.07. 23:11