Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 07:53

Gabze írta:Az átalakítás előtt patent volt a motor, vagy már akkor is dobálta az alapjáratot? Nekem két dologtól mozgott:

- A légtömegmérőm behányt. Ilyenkor annyira megzavarodott a motor, hogy volt, hogy majdnem le is állt az ingadozástól 200 és 1000 között borítgatott, de ha lehúztam a csatlakozókat a légtömegmérőről, akkor a motor ún "safe" üzemmódban ment tovább, átállt kb 10 másodperc alatt, annyi volt ilyenkor, hogy hangosabb volt a járás és az erő kb 70 %-ra esett vissza, alapjárat ugyanúgy ingadozott tovább, de nem olyan vészesen, mint a rossz légtömegmérővel. A gyorsulás egyenletes maradt, fogyasztás sokkal rosszabb lett. Ha még mindig venné a jelet a kikötött légtömegmérőkből a comp, akkor az lehet bezavar, hiszen megkapja az üzenetet, hogy nincs megfelelő jel és erre reagál.

- A másik hogy van egy ún alapjárati levegő befújó motor. Szakik porszívó motornak hívják. Bent van a blokk mögött valahol és szívás kiszedni és nem is egy olcsó mulatság. Lényegében sokat nem zavar, ha ingadoztatja az alapjáratot, mert a gépnek nem árt, nekem azt mondták nem fontos vele foglalkozni, vagyis nekem nem zavart be nagyon. Ha kipörgetem kicsit a szekeret, akkor eláll, és amúgy meg akkor jár össze vissza amikor kedve van, van hogy három hétig nem is ingadozik és főleg a hideget nem szerette.


Üdv

Gabze


A motor az átalakitás előtt és után is patent ! Ahogy azt az elején jeleztem, a probléma lőtte is fennállt, csak nem ennyire !
Az alapjárati motor a 2 hengerfej között van, kiszedtük és megtisztitottuk, az sem lehet a gond, légtömegmérő nincs, a kompresszoros autó nem is igényli,mert a betolt levegő mennyisége előre ki van számolva.

Nem tudom egyenlőre ...midegy, a tippeket köszi, ez is segit, legalább átnézzük közösen, hogy mi volt, és mi lehet még a hiba forrása...

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 09:40

madox írta:
Gabze írta:Az átalakítás előtt patent volt a motor, vagy már akkor is dobálta az alapjáratot? Nekem két dologtól mozgott:

- A légtömegmérőm behányt. Ilyenkor annyira megzavarodott a motor, hogy volt, hogy majdnem le is állt az ingadozástól 200 és 1000 között borítgatott, de ha lehúztam a csatlakozókat a légtömegmérőről, akkor a motor ún "safe" üzemmódban ment tovább, átállt kb 10 másodperc alatt, annyi volt ilyenkor, hogy hangosabb volt a járás és az erő kb 70 %-ra esett vissza, alapjárat ugyanúgy ingadozott tovább, de nem olyan vészesen, mint a rossz légtömegmérővel. A gyorsulás egyenletes maradt, fogyasztás sokkal rosszabb lett. Ha még mindig venné a jelet a kikötött légtömegmérőkből a comp, akkor az lehet bezavar, hiszen megkapja az üzenetet, hogy nincs megfelelő jel és erre reagál.

- A másik hogy van egy ún alapjárati levegő befújó motor. Szakik porszívó motornak hívják. Bent van a blokk mögött valahol és szívás kiszedni és nem is egy olcsó mulatság. Lényegében sokat nem zavar, ha ingadoztatja az alapjáratot, mert a gépnek nem árt, nekem azt mondták nem fontos vele foglalkozni, vagyis nekem nem zavart be nagyon. Ha kipörgetem kicsit a szekeret, akkor eláll, és amúgy meg akkor jár össze vissza amikor kedve van, van hogy három hétig nem is ingadozik és főleg a hideget nem szerette.


Üdv

Gabze


A motor az átalakitás előtt és után is patent ! Ahogy azt az elején jeleztem, a probléma lőtte is fennállt, csak nem ennyire !
Az alapjárati motor a 2 hengerfej között van, kiszedtük és megtisztitottuk, az sem lehet a gond, légtömegmérő nincs, a kompresszoros autó nem is igényli,mert a betolt levegő mennyisége előre ki van számolva.

Nem tudom egyenlőre ...midegy, a tippeket köszi, ez is segit, legalább átnézzük közösen, hogy mi volt, és mi lehet még a hiba forrása...

Nem vagyok hozzáértő :( Tudom hogy sok henger. :wink: De ha kiveszed a trafókat egyenként, lehúzod róla a gumit ami a gyertyához "megyen", nem találsz rajt rendellenességet? Szétporladás szerű jelenségre gondolok, amit a nagyon meleg okozhat. De hogy korrekt legyek: vakon vagyok a témában!

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 14:49

mivel diagoltátok? nekem anno valami univ. bosch minen hülyeséget dobott ill nem tudta melyik szenzor melyik így mind a kettőt hozta gyári már tudta melyik is a gond a kettő hasonló közül...

Viszem a laptopot ls ha kell "megnézzük" ugyis nyitva lesz a motorteted :D (meg mielött valaki írná, tudom nem ott van neki már a diagcsatija)

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 15:27

MChris írta:mivel diagoltátok? nekem anno valami univ. bosch minen hülyeséget dobott ill nem tudta melyik szenzor melyik így mind a kettőt hozta gyári már tudta melyik is a gond a kettő hasonló közül...

Viszem a laptopot ls ha kell "megnézzük" ugyis nyitva lesz a motorteted :D (meg mielött valaki írná, tudom nem ott van neki már a diagcsatija)



Először univerzálissal, azután a formont-nál a gyári BMW diaggal, NO HIBA...ezért gondoltam, hogy olyan hibát kell keresni amit a gép nem mutat, hiszen nem rossz még, csak lekoszolódott, elhasználódott stb... ezért gondoltam pl. hogy az alapjárati motor is koszos vagy valami...

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 15:33

madox írta:
MChris írta:mivel diagoltátok? nekem anno valami univ. bosch minen hülyeséget dobott ill nem tudta melyik szenzor melyik így mind a kettőt hozta gyári már tudta melyik is a gond a kettő hasonló közül...

Viszem a laptopot ls ha kell "megnézzük" ugyis nyitva lesz a motorteted :D (meg mielött valaki írná, tudom nem ott van neki már a diagcsatija)



Először univerzálissal, azután a formont-nál a gyári BMW diaggal, NO HIBA...ezért gondoltam, hogy olyan hibát kell keresni amit a gép nem mutat, hiszen nem rossz még, csak lekoszolódott, elhasználódott stb... ezért gondoltam pl. hogy az alapjárati motor is koszos vagy valami...


akkor még egy olyan ajánlatot tudok adni ha már lesz ott még egy M5 :? hogy 2 INPA progival lehetne nézni az élő adatokat egyszerre,ott látni minden adatot amit a motorvez használ

Levi vs Madox :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 16:47

MChris írta:
madox írta:
MChris írta:mivel diagoltátok? nekem anno valami univ. bosch minen hülyeséget dobott ill nem tudta melyik szenzor melyik így mind a kettőt hozta gyári már tudta melyik is a gond a kettő hasonló közül...

Viszem a laptopot ls ha kell "megnézzük" ugyis nyitva lesz a motorteted :D (meg mielött valaki írná, tudom nem ott van neki már a diagcsatija)



Először univerzálissal, azután a formont-nál a gyári BMW diaggal, NO HIBA...ezért gondoltam, hogy olyan hibát kell keresni amit a gép nem mutat, hiszen nem rossz még, csak lekoszolódott, elhasználódott stb... ezért gondoltam pl. hogy az alapjárati motor is koszos vagy valami...


akkor még egy olyan ajánlatot tudok adni ha már lesz ott még egy M5 :? hogy 2 INPA progival lehetne nézni az élő adatokat egyszerre,ott látni minden adatot amit a motorvez használ

Levi vs Madox :D


Ezt mindenképp megtehetjük, de remélem azért pár napon belül megoldódik a dolog, így addig nem is használom...

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 16:57

Esetleg EGR szelep, vákuumcsövek? Nekem a Swift csinálta ezt és csakis hidegben. Melegben minden rendben volt. Jött egy kis hideg és nem csak ugrált az alapjárat, hanem le is állt. Az EGR szelep volt a ludas. Később újra kezdte, de a jelenség nem volt ugyanaz. Az alapjárat felment 1500-re és ott ingadozott. Ekkor az alapjárati motor egyik vákuumcsöve volt elrepedve. Ezé jó a Szuza, mert én is megcsinálom :D :D :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 22:36

touring írta:Esetleg EGR szelep, vákuumcsövek? Nekem a Swift csinálta ezt és csakis hidegben. Melegben minden rendben volt. Jött egy kis hideg és nem csak ugrált az alapjárat, hanem le is állt. Az EGR szelep volt a ludas. Később újra kezdte, de a jelenség nem volt ugyanaz. Az alapjárat felment 1500-re és ott ingadozott. Ekkor az alapjárati motor egyik vákuumcsöve volt elrepedve. Ezé jó a Szuza, mert én is megcsinálom :D :D :D

Nem jó az.

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 10:06

LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???



Megvan a hiba wazze !!!!! :franko:

A másodlagos levegő szivattyú amit linkeltél, az ugyen nincs a kocsiban, de a levegőcsöve az igen és ezt le kellett dugózni ! Ezt mi anno meg is tettük, de lehet, hogy nem tökéletesen és volt egy mikronnyi hézag . :?: :idea:

Na itt volt egy minimális kifújás, ahol fals levegő áramlott ki és vissza a rendszerbe...levertem mind a 10 újjamat mire megtaláltam, de most úgy néz ki frankó a gép...

A durva anyját, mindig az ilyen kis apróságokat a legnehezebb megtalálni !

Mindenkinek köszönöm a tippeket és a segítséget, remélem így marad :D :D :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 12:33

madox írta:
LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???



Megvan a hiba wazze !!!!! :franko:

A másodlagos levegő szivattyú amit linkeltél, az ugyen nincs a kocsiban, de a levegőcsöve az igen és ezt le kellett dugózni ! Ezt mi anno meg is tettük, de lehet, hogy nem tökéletesen és volt egy mikronnyi hézag . :?: :idea:

Na itt volt egy minimális kifújás, ahol fals levegő áramlott ki és vissza a rendszerbe...levertem mind a 10 újjamat mire megtaláltam, de most úgy néz ki frankó a gép...

A durva anyját, mindig az ilyen kis apróságokat a legnehezebb megtalálni !

Mindenkinek köszönöm a tippeket és a segítséget, remélem így marad :D :D :D


Királyság! 8)
Zárhatjuk a topicot! :lol:

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 13:08

Padre540 írta:
LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???


Bocs hogy ide kotnyeleskedek.Ez amit belinkeltél,mi a szerepe?Az enyémben van ilyen (35i) ez búg hidegindítás után egy darabig?Miután hidegen visszaejti a fordulatot 900-ról 600-ra,akkor elhallgat.Amúgy hallanom kellene ezt?


Előre is bocs de én az 5435-540-ről tudok írni M5 eltérhet (avagy keresd ki a TIS/WDS/ETK stb.-ben)
Nos ami a képen látszik a másodlagos levegő szivatyú (secondary air pump) és másodlagos levegő szivattyú (secondary air valve) mindkettő az emmisszió (Euro3) miatt jelent meg a M62TU motorokban (vajon M5 avagy érintett-e?).
A célja a katalizátort ketté szedték egy első és egy hátsó: Első kat. képe LINK ODA A két dudor a cső vége elött az az első "gyorsan melegedő" katalizátor.
A kibocsájtást már korlátozni akarták a beindulás utáni rövid időszakban is mert mire a fő katalizátor fel melegszik az komoly percek: LINK a hátsó katalizátor képéhez elötte és utána a 2*2db lambda szonda.
Ezért, hogy gyorsabban melegedjen bele raktak egy levegő pumpát: LINK ODA Ami plusz oxigént nyom az első katalizátorokra és ezért azok elöbb melegednek be az üzemi hőmérsékletre (ergó kibocsájtás már akkor csökken).
Ez csak hideg motor és az inditás első (ha jól emlékszem) cirka 30 másodpercében működik majd kikapcsol.

madox: Valóban szerintem is látatlanban falsot szívra gyanakodnék. Ezt lehet ellenőrizni az INPA státusz képernyőn ahol a lambda értékeket látni. a A Lambda adaptációs addititve és multiplikative értékeket kell ellenőrizni ilyenkor és megnézni a pontos értéküket. Ha falsot sziv lehet látni az élő értékeken.
Szerintem utolért a V8-as "betegség" mivel nagyon meleg a motor megfőzi a tömitéseket. Itt én az alábbiakra gondolok:
- tömitéseket kell ellenőrizni a szovó soron: LINK ODA az alábbi számokon: 7, 8, 9
- LINK AMODA is itt a 4-eske.
- ehhez még hozzá jön a kartergáz tehát fő tengely alatti és vezérmű tengelyek fölötti tér olaj szeparátora és annak baja is. LINK AMODA ezeknek az össze gumi csöve és csatlakozása gyanús.

Jackson, aki nyomon van hasonló V8 szegényedés ügyben

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 13:10

LeviM5 írta:Királyság! 8)
Zárhatjuk a topicot! :lol:


De hogy zárjuk le legalább lesz hova raknom az V8 szegényedés eredményeket. És itt könnyebb megtalálni.
Valahonnan majd össze vadászom a korábbi linkeket.

Jackson, aki vagy 1-2 óráig irta a tetü hozzászólást mire most elküldi végre erre meg van a megoldás közben

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 13:12

Annyit már tudok írni az automataváltó rántás megálláskor és emelt (550 helyett) 580rpm-es fordulatszám egyenlőre ideálisnak tűnik. Hiba nem jelentkezik pedig csak 30rpm-el magasabb mint a gyári. Még a feszültség és olajnyomás adatokat nyomozom.
Ha valamelyik V8-nak kell be tudom állitani neki is ilyen emelt alapjáratra.

Jackson, aki legalább ide rakja a V8 közeli dolgokat

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 13:14

jackson írta:
Padre540 írta:
LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???


Bocs hogy ide kotnyeleskedek.Ez amit belinkeltél,mi a szerepe?Az enyémben van ilyen (35i) ez búg hidegindítás után egy darabig?Miután hidegen visszaejti a fordulatot 900-ról 600-ra,akkor elhallgat.Amúgy hallanom kellene ezt?


Előre is bocs de én az 5435-540-ről tudok írni M5 eltérhet (avagy keresd ki a TIS/WDS/ETK stb.-ben)
Nos ami a képen látszik a másodlagos levegő szivatyú (secondary air pump) és másodlagos levegő szivattyú (secondary air valve) mindkettő az emmisszió (Euro3) miatt jelent meg a M62TU motorokban (vajon M5 avagy érintett-e?).
A célja a katalizátort ketté szedték egy első és egy hátsó: Első kat. képe LINK ODA A két dudor a cső vége elött az az első "gyorsan melegedő" katalizátor.
A kibocsájtást már korlátozni akarták a beindulás utáni rövid időszakban is mert mire a fő katalizátor fel melegszik az komoly percek: LINK a hátsó katalizátor képéhez elötte és utána a 2*2db lambda szonda.
Ezért, hogy gyorsabban melegedjen bele raktak egy levegő pumpát: LINK ODA Ami plusz oxigént nyom az első katalizátorokra és ezért azok elöbb melegednek be az üzemi hőmérsékletre (ergó kibocsájtás már akkor csökken).
Ez csak hideg motor és az inditás első (ha jól emlékszem) cirka 30 másodpercében működik majd kikapcsol.

madox: Valóban szerintem is látatlanban falsot szívra gyanakodnék. Ezt lehet ellenőrizni az INPA státusz képernyőn ahol a lambda értékeket látni. a A Lambda adaptációs addititve és multiplikative értékeket kell ellenőrizni ilyenkor és megnézni a pontos értéküket. Ha falsot sziv lehet látni az élő értékeken.
Szerintem utolért a V8-as "betegség" mivel nagyon meleg a motor megfőzi a tömitéseket. Itt én az alábbiakra gondolok:
- tömitéseket kell ellenőrizni a szovó soron: LINK ODA az alábbi számokon: 7, 8, 9
- LINK AMODA is itt a 4-eske.
- ehhez még hozzá jön a kartergáz tehát fő tengely alatti és vezérmű tengelyek fölötti tér olaj szeparátora és annak baja is. LINK AMODA ezeknek az össze gumi csöve és csatlakozása gyanús.

Jackson, aki nyomon van hasonló V8 szegényedés ügyben


THX :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 13:16

jackson írta:
LeviM5 írta:Királyság! 8)
Zárhatjuk a topicot! :lol:


De hogy zárjuk le legalább lesz hova raknom az V8 szegényedés eredményeket. És itt könnyebb megtalálni.
Valahonnan majd össze vadászom a korábbi linkeket.

Jackson, aki vagy 1-2 óráig irta a tetü hozzászólást mire most elküldi végre erre meg van a megoldás közben



Szerintem sem lenne baj, ha maradna a topic, max átnevezhetnénk V8 problémákra vagy valami hasonló...

A legnagyobb bajom pont az volt eddig az oldallal, hogy v8-hoz nem igen találtam infókat, pedig azért vagyunk már egy páran akik ilyet hajtunk...Biztos van rá igény és azért tényleg merőben más problémák adódhatnak mint a sorhatnál...

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 13:19

madox írta:Szerintem sem lenne baj, ha maradna a topic, max átnevezhetnénk V8 problémákra vagy valami hasonló...

A legnagyobb bajom pont az volt eddig az oldallal, hogy v8-hoz nem igen találtam infókat, pedig azért vagyunk már egy páran akik ilyet hajtunk...Biztos van rá igény és azért tényleg merőben más problémák adódhatnak mint a sorhatnál...


OK dobok admin-nak PÜ-t. De mi legyen a neve?

"V8 problémák", "V8-asok topikja" stb.

Jackson, aki megkérdezi kinek milyen ötlete van

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 14:07

jackson írta:
madox írta:Szerintem sem lenne baj, ha maradna a topic, max átnevezhetnénk V8 problémákra vagy valami hasonló...

A legnagyobb bajom pont az volt eddig az oldallal, hogy v8-hoz nem igen találtam infókat, pedig azért vagyunk már egy páran akik ilyet hajtunk...Biztos van rá igény és azért tényleg merőben más problémák adódhatnak mint a sorhatnál...


OK dobok admin-nak PÜ-t. De mi legyen a neve?

"V8 problémák", "V8-asok topikja" stb.

Jackson, aki megkérdezi kinek milyen ötlete van


Minden ami V8 ?

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 14:10

madox írta:
jackson írta:
madox írta:Szerintem sem lenne baj, ha maradna a topic, max átnevezhetnénk V8 problémákra vagy valami hasonló...

A legnagyobb bajom pont az volt eddig az oldallal, hogy v8-hoz nem igen találtam infókat, pedig azért vagyunk már egy páran akik ilyet hajtunk...Biztos van rá igény és azért tényleg merőben más problémák adódhatnak mint a sorhatnál...


OK dobok admin-nak PÜ-t. De mi legyen a neve?

"V8 problémák", "V8-asok topikja" stb.

Jackson, aki megkérdezi kinek milyen ötlete van


Minden ami V8 ?


Nem rossz. Eddig ez a legjobb. Valakinek még ötlete?

Jackson, aki majd holnap küldi el a PÜ-t

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 15:43

jackson írta:
Padre540 írta:
LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???


Bocs hogy ide kotnyeleskedek.Ez amit belinkeltél,mi a szerepe?Az enyémben van ilyen (35i) ez búg hidegindítás után egy darabig?Miután hidegen visszaejti a fordulatot 900-ról 600-ra,akkor elhallgat.Amúgy hallanom kellene ezt?


Előre is bocs de én az 5435-540-ről tudok írni M5 eltérhet (avagy keresd ki a TIS/WDS/ETK stb.-ben)
Nos ami a képen látszik a másodlagos levegő szivatyú (secondary air pump) és másodlagos levegő szivattyú (secondary air valve) mindkettő az emmisszió (Euro3) miatt jelent meg a M62TU motorokban (vajon M5 avagy érintett-e?).
A célja a katalizátort ketté szedték egy első és egy hátsó: Első kat. képe LINK ODA A két dudor a cső vége elött az az első "gyorsan melegedő" katalizátor.
A kibocsájtást már korlátozni akarták a beindulás utáni rövid időszakban is mert mire a fő katalizátor fel melegszik az komoly percek: LINK a hátsó katalizátor képéhez elötte és utána a 2*2db lambda szonda.
Ezért, hogy gyorsabban melegedjen bele raktak egy levegő pumpát: LINK ODA Ami plusz oxigént nyom az első katalizátorokra és ezért azok elöbb melegednek be az üzemi hőmérsékletre (ergó kibocsájtás már akkor csökken).
Ez csak hideg motor és az inditás első (ha jól emlékszem) cirka 30 másodpercében működik majd kikapcsol.

madox: Valóban szerintem is látatlanban falsot szívra gyanakodnék. Ezt lehet ellenőrizni az INPA státusz képernyőn ahol a lambda értékeket látni. a A Lambda adaptációs addititve és multiplikative értékeket kell ellenőrizni ilyenkor és megnézni a pontos értéküket. Ha falsot sziv lehet látni az élő értékeken.
Szerintem utolért a V8-as "betegség" mivel nagyon meleg a motor megfőzi a tömitéseket. Itt én az alábbiakra gondolok:
- tömitéseket kell ellenőrizni a szovó soron: LINK ODA az alábbi számokon: 7, 8, 9
- LINK AMODA is itt a 4-eske.
- ehhez még hozzá jön a kartergáz tehát fő tengely alatti és vezérmű tengelyek fölötti tér olaj szeparátora és annak baja is. LINK AMODA ezeknek az össze gumi csöve és csatlakozása gyanús.

Jackson, aki nyomon van hasonló V8 szegényedés ügyben



Köszönöm Jackson!Még lennének olyan kérdéseim,hogy szabadna ezt hallanom hidegen?Tényleg nem sokáig,de búg.Ha nem 100-as a tömítettsége akkor befolyásolhatja az alapjáratot mint madox-nak?Utolsó :D :170km/h 4000rpm normális manuálnál?

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.26. 17:32

Padre540 írta:
jackson írta:
Padre540 írta:
LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???


Bocs hogy ide kotnyeleskedek.Ez amit belinkeltél,mi a szerepe?Az enyémben van ilyen (35i) ez búg hidegindítás után egy darabig?Miután hidegen visszaejti a fordulatot 900-ról 600-ra,akkor elhallgat.Amúgy hallanom kellene ezt?


Előre is bocs de én az 5435-540-ről tudok írni M5 eltérhet (avagy keresd ki a TIS/WDS/ETK stb.-ben)
Nos ami a képen látszik a másodlagos levegő szivatyú (secondary air pump) és másodlagos levegő szivattyú (secondary air valve) mindkettő az emmisszió (Euro3) miatt jelent meg a M62TU motorokban (vajon M5 avagy érintett-e?).
A célja a katalizátort ketté szedték egy első és egy hátsó: Első kat. képe LINK ODA A két dudor a cső vége elött az az első "gyorsan melegedő" katalizátor.
A kibocsájtást már korlátozni akarták a beindulás utáni rövid időszakban is mert mire a fő katalizátor fel melegszik az komoly percek: LINK a hátsó katalizátor képéhez elötte és utána a 2*2db lambda szonda.
Ezért, hogy gyorsabban melegedjen bele raktak egy levegő pumpát: LINK ODA Ami plusz oxigént nyom az első katalizátorokra és ezért azok elöbb melegednek be az üzemi hőmérsékletre (ergó kibocsájtás már akkor csökken).
Ez csak hideg motor és az inditás első (ha jól emlékszem) cirka 30 másodpercében működik majd kikapcsol.

madox: Valóban szerintem is látatlanban falsot szívra gyanakodnék. Ezt lehet ellenőrizni az INPA státusz képernyőn ahol a lambda értékeket látni. a A Lambda adaptációs addititve és multiplikative értékeket kell ellenőrizni ilyenkor és megnézni a pontos értéküket. Ha falsot sziv lehet látni az élő értékeken.
Szerintem utolért a V8-as "betegség" mivel nagyon meleg a motor megfőzi a tömitéseket. Itt én az alábbiakra gondolok:
- tömitéseket kell ellenőrizni a szovó soron: LINK ODA az alábbi számokon: 7, 8, 9
- LINK AMODA is itt a 4-eske.
- ehhez még hozzá jön a kartergáz tehát fő tengely alatti és vezérmű tengelyek fölötti tér olaj szeparátora és annak baja is. LINK AMODA ezeknek az össze gumi csöve és csatlakozása gyanús.

Jackson, aki nyomon van hasonló V8 szegényedés ügyben



Köszönöm Jackson!Még lennének olyan kérdéseim,hogy szabadna ezt hallanom hidegen?Tényleg nem sokáig,de búg.Ha nem 100-as a tömítettsége akkor befolyásolhatja az alapjáratot mint madox-nak?Utolsó :D :170km/h 4000rpm normális manuálnál?



attól függ hanyadikban vagy , na meg hogy 6 gang vagy 5.... :D
Hozzászólás küldése

VigLink badge