Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 10:02

Hi !

Bocs, hogy újat nyitok, de ilyet nem találtam !

Régebben is volt néha gondom az alapjárattal, de nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki mert sosem állt le , most viszont egyre gyakrabban !

A jelenség :

megálláshoz közelítve behimbálja a fordulatot, majd annyira leeseik , hogy meg is áll...azután persze indul rögtön és megyek tovább, de egyre gyakrabban csinálja, elég kellemetlen, mondhatni ciki :(

Hibakód nincs, illetve ami volt azt megszüntettük .

Amit átnéztünk és cseréltünk :

Lambda szonda mindkét első, folytószelep tisztítva, alapjárati motor tisztítva, csövek átnézve, nincs fals levegő, légtömegmérő az nincs ugye, autó egyébként megy, nincs akadozás, teljesítmény rendben ...

Teljes a tanácstalanság, kedden szétkapjuk megint...

Ötletek hozzáértők ???

HELP :help2

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 11:37

madox írta: teljesítmény rendben ...

Ez mit jelent?
:hehe

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 12:17

simi64 írta:
madox írta: teljesítmény rendben ...

Ez mit jelent?
:hehe


Azt, hogy a rendelkezésre áll mindenkor... :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 14:35

madox írta:Hi !

Bocs, hogy újat nyitok, de ilyet nem találtam !

Régebben is volt néha gondom az alapjárattal, de nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki mert sosem állt le , most viszont egyre gyakrabban !

A jelenség :

megálláshoz közelítve behimbálja a fordulatot, majd annyira leeseik , hogy meg is áll...azután persze indul rögtön és megyek tovább, de egyre gyakrabban csinálja, elég kellemetlen, mondhatni ciki :(

Hibakód nincs, illetve ami volt azt megszüntettük .

Amit átnéztünk és cseréltünk :

Lambda szonda mindkét első, folytószelep tisztítva, alapjárati motor tisztítva, csövek átnézve, nincs fals levegő, légtömegmérő az nincs ugye, autó egyébként megy, nincs akadozás, teljesítmény rendben ...

Teljes a tanácstalanság, kedden szétkapjuk megint...

Ötletek hozzáértők ???

HELP :help2


Jeladók ? Fótengely és vezérműtengely.

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 16:09

Oroszlan írta:
madox írta:Hi !

Bocs, hogy újat nyitok, de ilyet nem találtam !

Régebben is volt néha gondom az alapjárattal, de nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki mert sosem állt le , most viszont egyre gyakrabban !

A jelenség :

megálláshoz közelítve behimbálja a fordulatot, majd annyira leeseik , hogy meg is áll...azután persze indul rögtön és megyek tovább, de egyre gyakrabban csinálja, elég kellemetlen, mondhatni ciki :(

Hibakód nincs, illetve ami volt azt megszüntettük .

Amit átnéztünk és cseréltünk :

Lambda szonda mindkét első, folytószelep tisztítva, alapjárati motor tisztítva, csövek átnézve, nincs fals levegő, légtömegmérő az nincs ugye, autó egyébként megy, nincs akadozás, teljesítmény rendben ...

Teljes a tanácstalanság, kedden szétkapjuk megint...

Ötletek hozzáértők ???

HELP :help2


Jeladók ? Fótengely és vezérműtengely.


Mondom, nincs hibakód !!! Ezeknél hibakódot írna és nem az alapjárat ingadozna, sajnos olyan gond van amit a diag nem mutat... általában ezek azok a 10 ft-os problémák amiket a legnehezebb megtalálni....nekem legalábbis még nem sikerült. :(

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 17:15

Nincs hibakód. :roll:
Hátsó két lambdát néztétek? De azt is kiírná. :roll:

Én a levegő oldalon (szívó) keresgélnék:
a "ledugózótt" légtömegmérőre gyanakszom... A comp ettől jelet még kap tőle, nem?
Mindenképp írj a svédeknek, mi a jelenség, hátha volt más is akinek ez van/volt.
Vagy a másodlagos levegő szivattyú, na annak azt se tudom mi a szerepe, de van. Azt néztétek?

Megkérdezem Kareszt, ő mit mond erre a hibára.

Alapjáratot nem lehet feljebb állítani? Mert ahogy írod leejti, azért löbögteti, mert nem akarja, hogy leálljon. Csak ötlet.

Nekem télen csinálja, nagyon ritkán, és csak hidegen, leáll a pirosnál. Ráinditok és ok.
Télen garázsból indulva, meg március-nov között hibátlan.
Alapjárati motor nálam még nem volt tisztítva. A légtömegmérőt szoktam.

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 17:21

LeviM5 írta:Nincs hibakód. :roll:
Hátsó két lambdát néztétek? De azt is kiírná. :roll:

Én a levegő oldalon (szívó) keresgélnék:
a "ledugózótt" légtömegmérőre gyanakszom... A comp ettől jelet még kap tőle, nem?
Mindenképp írj a svédeknek, mi a jelenség, hátha volt más is akinek ez van/volt.
Vagy a másodlagos levegő szivattyú, na annak azt se tudom mi a szerepe, de van. Azt néztétek?

Megkérdezem Kareszt, ő mit mond erre a hibára.

Alapjáratot nem lehet feljebb állítani? Mert ahogy írod leejti, azért löbögteti, mert nem akarja, hogy leálljon. Csak ötlet.

Nekem télen csinálja, nagyon ritkán, és csak hidegen, leáll a pirosnál. Ráinditok és ok.
Télen garázsból indulva, meg március-nov között hibátlan.
Alapjárati motor nálam még nem volt tisztítva. A légtömegmérőt szoktam.


Nem tudom wazze... nálam meg melegen...az a másodlagos levegő szivattyú az mi ?

Kérdezd már meg a kareszt, végül is minden ötlet jól jön, nagyon dühít a dolog THX :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 17:33

A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 17:49

LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???



Jaaaa...igen, így a képe alapján tudom, nekem nincs, itt van a kompresszorhoz vezető légcső vége és a szűrője, ez nem lehet a gond ...Igazából nem gondolnám ,hogy összefüggésben van a kompresszorral, mert előtte is csinálta mikor rendesen bemelegedett az autó. Tény ,hogy akkor még nem állt le, de talán mostanra csúcsosodott ki a dolog.

A diag ? Nem tudom , tettük már gépre, de nem írt semmit , csak a lambdákat, azokat meg kicseréltem, azóta semmi hibajelenség, tahát ebből kiindulva, nem olyan a problem amit a computer érzékelni tud. Lehet, hogy mégis igaza lesz a környékbeli BMW tudoroknak és mégis valahol vmi falsot kap a gép...

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 17:53

Én nem értek hozzá, viszont soha nem volt még ilyen panaszom.

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 18:30

ArniM5 írta:Én nem értek hozzá, viszont soha nem volt még ilyen panaszom.



Hát ennek őszintén örülök :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 19:28

LeviM5 írta:A motortér jobb első sarkában van, egy henger.
Elektromos működéssel, nem tudom, hogy csak M5-ben, vagy minden V8-ban van-e?

Kép

De neked, már lehet ez sincs benne.
Mint ahogy légtömegmérő sem.
Nem lehet, hogy kikéne diagolni, hogy a komp. nem vegye figyelembe az adatait???


Bocs hogy ide kotnyeleskedek.Ez amit belinkeltél,mi a szerepe?Az enyémben van ilyen (35i) ez búg hidegindítás után egy darabig?Miután hidegen visszaejti a fordulatot 900-ról 600-ra,akkor elhallgat.Amúgy hallanom kellene ezt?

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 19:35

madox írta:
ArniM5 írta:Én nem értek hozzá, viszont soha nem volt még ilyen panaszom.



Hát ennek őszintén örülök :D


Madox lehet,hogy csak a karburátor belever az indexbe... :lol:

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 19:54

Budaörsi út lesz ebből én már látom.

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 19:57

ArniM5 írta:Budaörsi út lesz ebből én már látom.


Hát ha a jövő héten nem jövök rá, akkor keresni foglak a szám miatt és adok nekik egy esélyt... :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 20:49

madox írta:A diag ? Nem tudom , tettük már gépre, de nem írt semmit , csak a lambdákat, azokat meg kicseréltem, azóta semmi hibajelenség, tahát ebből kiindulva, nem olyan a problem amit a computer érzékelni tud. Lehet, hogy mégis igaza lesz a környékbeli BMW tudoroknak és mégis valahol vmi falsot kap a gép...

Ne hibát keress!
Az nem lehet, hogy hiányolja a vas a 2 légtömegmérőt, levegő szivattyút?
Úgy kéne diagolni, mint pl. a ledes lámpa tesztelést kilehet kapcsolni, ezeket is kikéne kapcsolni, hogy jelet, adatot, ne várjon a motorvezérlés, mert hűlt helyük van.
Nem vágom ezt, nekem MChris szokott diagolni, és ez nem csak hibakeresés. Ezer dolgot lehet ki/be kapcsolni, programozni, állítgatni. Valami ilyesmin agyalok nálad is... :?

Falsot hol tudna szívni? Főleg mivel a "fals" egy jeladó utáni méréshez képest belépő plusz levegő. Nálad nincs mérés, ahogy mondtad. :D Nem falsot szív, falsot fújna vazze! A kompressor miatt kifújna. :lol:

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 20:52

Padre540 írta:Bocs hogy ide kotnyeleskedek.Ez amit belinkeltél,mi a szerepe?Az enyémben van ilyen (35i) ez búg hidegindítás után egy darabig?Miután hidegen visszaejti a fordulatot 900-ról 600-ra,akkor elhallgat.Amúgy hallanom kellene ezt?

Én is hallom, hidegindítás után. De mire jó, passz.

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 21:47

Én is a Strobi tippjére gondolnék... :roll: - első körben. :D

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.24. 22:44

Az átalakítás előtt patent volt a motor, vagy már akkor is dobálta az alapjáratot? Nekem két dologtól mozgott:

- A légtömegmérőm behányt. Ilyenkor annyira megzavarodott a motor, hogy volt, hogy majdnem le is állt az ingadozástól 200 és 1000 között borítgatott, de ha lehúztam a csatlakozókat a légtömegmérőről, akkor a motor ún "safe" üzemmódban ment tovább, átállt kb 10 másodperc alatt, annyi volt ilyenkor, hogy hangosabb volt a járás és az erő kb 70 %-ra esett vissza, alapjárat ugyanúgy ingadozott tovább, de nem olyan vészesen, mint a rossz légtömegmérővel. A gyorsulás egyenletes maradt, fogyasztás sokkal rosszabb lett. Ha még mindig venné a jelet a kikötött légtömegmérőkből a comp, akkor az lehet bezavar, hiszen megkapja az üzenetet, hogy nincs megfelelő jel és erre reagál.

- A másik hogy van egy ún alapjárati levegő befújó motor. Szakik porszívó motornak hívják. Bent van a blokk mögött valahol és szívás kiszedni és nem is egy olcsó mulatság. Lényegében sokat nem zavar, ha ingadoztatja az alapjáratot, mert a gépnek nem árt, nekem azt mondták nem fontos vele foglalkozni, vagyis nekem nem zavart be nagyon. Ha kipörgetem kicsit a szekeret, akkor eláll, és amúgy meg akkor jár össze vissza amikor kedve van, van hogy három hétig nem is ingadozik és főleg a hideget nem szerette.


Üdv

Gabze

Re: Alapjárati probléma V8 vagy M5

2011.04.25. 05:54

madox írta:
ArniM5 írta:Budaörsi út lesz ebből én már látom.


Hát ha a jövő héten nem jövök rá, akkor keresni foglak a szám miatt és adok nekik egy esélyt... :D


A légtömegmérőt Ok is kikötik, bár a tied egy más rendszer.
Hozzászólás küldése

VigLink badge