2018.09.30. 12:24
FuReady írta:Sziasztok!
A történet ott kezdődött, hogy már vagy 1 éve észrevettem, hogy eszegeti az autó az olajat...
2018.09.30. 15:09
Bandi1978 írta:FuReady írta:Sziasztok!
A történet ott kezdődött, hogy már vagy 1 éve észrevettem, hogy eszegeti az autó az olajat...
Kihagytad ami a legtöbb idelátogatót legfőképp érdekel mostanság -amikor az E39 már túlhaladt a "nem beszélünk az anyagiakról, mert nem elegáns" szinten-, hogy mennyibe van manapság egy ilyen 6 hengeres motorgenerál?
2018.10.28. 14:16
2018.10.28. 14:33
Aki meg nem akar ennyit szenvedni vele, az kimegy a bontoba, hoz egy ellenkezo oldalra valot ami nincs elkopva, felrakja es orul.Bandi1978 írta:Aki szereti drágán karban tartani az autóját és nem gond neki, ha egy ajtó gumikéder szállítással együtt 28-30000ft-ból cserélhető ki újra, az ne olvasson tovább!
Aki pedig más kárán tanulna (akár az enyémen), annak itt egy olcsó tipp:
Szinte minden sokat futott prémiumnál felfedezhetjük azt az esztétikailag ronda látványt, amikor az ajtó gumikéder(ek) beülési úttal párhuzamos része kilyukad, nyilván a ruházattal való súrlódása miatt.
Mellékesen megjegyzem, hogy az alul lévő illesztésnél pedig a benne lévő fém szétkorrodálódik, néha szépen felpúposítva azon a ponton.
Az ominózus típusnál, amelynek a fórumán épp vagyunk pedig majd minden darab szenved ebben a kórságban.
Technikailag semmi jelentősége gondolhatnánk, csak precíz szem veszi észre, ezért gyakran nem foglakozik vele a tulajdonos.
Pedig van jelentősége, ha valaki esőben is használja a kocsit (igen, vannak olyan degeneráltak akik nem, mint én is) és vagy szabad ég alatt lakik a gép. Továbbá ha nagy a lyuk, csorbát szenved az utastér lezártsága és kimegy a meleg, bemegy a pára, stb...
Szóval a recept egyszerű, elmegy az ember a bontóba és hoz egy színben neki megfelelőt...
Ötféle színben gyártották. Bontótól függ az ár, nálunk 1000-ért odaadják, különösen, ha a lyukas felét mutatod miután kiszedted.
Szerszám gyanánt egy éles tapétavágó szükséges és egy mérőszalag, esetleg egy lemezolló.
Ami nagyszerű ebben a bonyolult kialakítású és igen komplikált anyagösszetételü kéderben, hogy kb. 5mm-es szeletenként vágható.
Az alapját egy gerincoszlopszerű fém merevítés adja, amely "U" profil alakú és meg van szeletelve, csak a felső része folytonos, ennek köszönhető, hogy a hajlatokba is könnyen felhelyezhető.
Ez a fém mozgatással törhető, de inkább lemezollóval vágandó.
Az illesztésnél a cső részbe gyárilag van ragasztva egy 8-9mm-es átmérőjű, 3cm-es hosszúságú illesztő gumicső darabka, ezt érdemes használni, hogy a pászított felületek egyenletesen feküdjenek egymáshoz. A kéder saját anyagából is kiollózható egy darab és összébb tekerve helyettesíthető vele, mert legalább kettő kell belőle, de egy kéderhez csak egy van.
Aki nem bízik így a kéder tömítő képességében, az valamilyen flexibilisre száradó ragasztóval összeépítheti az illeszkedő felületeket, de ha a kivágott darabnál 1-2mm-rel hosszabb a cseredarab, akkor megfelelően össze fog szorulni.
Nos, minderre már én is későn jöttem rá, miután 2 éve kicseréltem három ajtónál ezeket új darabokra, akkor még 76000.- forintból, szállítással együtt.
2018.10.28. 19:08
morv írta:Aki meg nem akar ennyit szenvedni vele, az kimegy a bontoba, hoz egy ellenkezo oldalra valot ami nincs elkopva, felrakja es orul.Bandi1978 írta:Aki szereti drágán karban tartani az autóját és nem gond neki, ha egy ajtó gumikéder szállítással együtt 28-30000ft-ból cserélhető ki újra, az ne olvasson tovább!
Aki pedig más kárán tanulna (akár az enyémen), annak itt egy olcsó tipp:
Szinte minden sokat futott prémiumnál felfedezhetjük azt az esztétikailag ronda látványt, amikor az ajtó gumikéder(ek) beülési úttal párhuzamos része kilyukad, nyilván a ruházattal való súrlódása miatt.
Mellékesen megjegyzem, hogy az alul lévő illesztésnél pedig a benne lévő fém szétkorrodálódik, néha szépen felpúposítva azon a ponton.
Az ominózus típusnál, amelynek a fórumán épp vagyunk pedig majd minden darab szenved ebben a kórságban.
Technikailag semmi jelentősége gondolhatnánk, csak precíz szem veszi észre, ezért gyakran nem foglakozik vele a tulajdonos.
Pedig van jelentősége, ha valaki esőben is használja a kocsit (igen, vannak olyan degeneráltak akik nem, mint én is) és vagy szabad ég alatt lakik a gép. Továbbá ha nagy a lyuk, csorbát szenved az utastér lezártsága és kimegy a meleg, bemegy a pára, stb...
Szóval a recept egyszerű, elmegy az ember a bontóba és hoz egy színben neki megfelelőt...
Ötféle színben gyártották. Bontótól függ az ár, nálunk 1000-ért odaadják, különösen, ha a lyukas felét mutatod miután kiszedted.
Szerszám gyanánt egy éles tapétavágó szükséges és egy mérőszalag, esetleg egy lemezolló.
Ami nagyszerű ebben a bonyolult kialakítású és igen komplikált anyagösszetételü kéderben, hogy kb. 5mm-es szeletenként vágható.
Az alapját egy gerincoszlopszerű fém merevítés adja, amely "U" profil alakú és meg van szeletelve, csak a felső része folytonos, ennek köszönhető, hogy a hajlatokba is könnyen felhelyezhető.
Ez a fém mozgatással törhető, de inkább lemezollóval vágandó.
Az illesztésnél a cső részbe gyárilag van ragasztva egy 8-9mm-es átmérőjű, 3cm-es hosszúságú illesztő gumicső darabka, ezt érdemes használni, hogy a pászított felületek egyenletesen feküdjenek egymáshoz. A kéder saját anyagából is kiollózható egy darab és összébb tekerve helyettesíthető vele, mert legalább kettő kell belőle, de egy kéderhez csak egy van.
Aki nem bízik így a kéder tömítő képességében, az valamilyen flexibilisre száradó ragasztóval összeépítheti az illeszkedő felületeket, de ha a kivágott darabnál 1-2mm-rel hosszabb a cseredarab, akkor megfelelően össze fog szorulni.
Nos, minderre már én is későn jöttem rá, miután 2 éve kicseréltem három ajtónál ezeket új darabokra, akkor még 76000.- forintból, szállítással együtt.
2018.10.28. 19:40
attila94 írta:morv írta:Aki meg nem akar ennyit szenvedni vele, az kimegy a bontoba, hoz egy ellenkezo oldalra valot ami nincs elkopva, felrakja es orul.
Ezt a verziót még nem halottam. Láttam UK-ban vagy, arra gondolsz hogy angol autó anyós kéderét felrakni itthon a vezetőoldalra?
2018.10.28. 22:24
Bandi1978 írta:attila94 írta:morv írta:Aki meg nem akar ennyit szenvedni vele, az kimegy a bontoba, hoz egy ellenkezo oldalra valot ami nincs elkopva, felrakja es orul.
Ezt a verziót még nem halottam. Láttam UK-ban vagy, arra gondolsz hogy angol autó anyós kéderét felrakni itthon a vezetőoldalra?
Igen, arra gondolt, mivel az ajtó gumikéderek egyforma profilúak minden ajtónál, sofőroldaltól függetlenül is, csak a hátsók a hosszúságuk miatt kaptak más cikkszámot.
Csak találjon valaki egy jó állapotút, itt Kelet-Európában nem sok van, én eddig ahány bontottat láttam, mind romon volt!
Ha nincs, akkor ebben az esetben a kidörzsölt rész átkerül valahová a szembenlévő oldalra és az ívekre beállt részek nem biztos, hogy kisimulnak rendesen, sőt!
Ezért jobb az ominózus részt kivágva lecserélni egy egyenesebb szakaszból.
2018.10.29. 00:38
Jobb oldali is felrakhato balra, nekem peldaul bal oldali van a jobb oldalon a jobbkormanyos kocsin.Gallaca írta:Bandi1978 írta:attila94 írta:morv írta:Aki meg nem akar ennyit szenvedni vele, az kimegy a bontoba, hoz egy ellenkezo oldalra valot ami nincs elkopva, felrakja es orul.
Ezt a verziót még nem halottam. Láttam UK-ban vagy, arra gondolsz hogy angol autó anyós kéderét felrakni itthon a vezetőoldalra?
Igen, arra gondolt, mivel az ajtó gumikéderek egyforma profilúak minden ajtónál, sofőroldaltól függetlenül is, csak a hátsók a hosszúságuk miatt kaptak más cikkszámot.
Csak találjon valaki egy jó állapotút, itt Kelet-Európában nem sok van, én eddig ahány bontottat láttam, mind romon volt!
Ha nincs, akkor ebben az esetben a kidörzsölt rész átkerül valahová a szembenlévő oldalra és az ívekre beállt részek nem biztos, hogy kisimulnak rendesen, sőt!
Ezért jobb az ominózus részt kivágva lecserélni egy egyenesebb szakaszból.
A Te megoldásodnál sokkal egyszerűbb, ha hozol a bontóból egy patika hátsó kédert felrakod előre és a hiányzó kb 10cm részt a régiből beletoldod. 1 db illesztés lesz és a belső küszöbtakaró ápol és eltakar. Simán áthajlik bárhová a használt kéder is. Párszor már letesztelve.
Morv megoldása a legelegánsabb, de mostanság az angol bal1 kéderek is kopottak már, 5-ből 1-2 jó csak, miközben kb minden autón minimum 5db jónak kellene lennie az igények kielégítésére.
2018.10.30. 13:44
2018.10.30. 14:05
dawwe írta:Hat nem tudom ezt hova kellene irni de meg is... Nem reg (1 eve) felujitottam egy Style 65 ...
2018.10.30. 14:18
2018.10.30. 14:24
dawwe írta:Hat..Probalom jaratni a kocsikat, meg ha nem is forgalomba akkor probalom 3-4 -szer egy evbe jol bemelegitem a motort (30-40 perc vezetes garazsba vagy pont garazs kivul). Igy edig nem volt barmilyen problema. Volt mar ra pelda hogy 2.5 eve nem volt elinditva gep, de siman indult problem nelkul, meg az öreg benzin-el se problemazott. De azert ilyen sokaig mar nem hagyom öket. Iden a Technoviolett Cabrio ment közel 2000 km, es a Oxford zöld M5 E39 (a kepeken itt egy Tannen zöld) meg ment öszessen 3000 km, a Tannen meg kb 50 km (kb muszaki vizsga oda es vissza ). Az E34 meg a masik E36 olyan 1.5 eve nem voltak be inditva (na az 3-4 honap nem mindig sikkerul) de ugy tervezem hogy vizsgazom öket most novemberbe, ha olyan kedvem lesz...
2018.10.30. 14:27
2018.10.30. 14:30
dawwe írta:En a gumikat jol felfujom (17 es 18 zoll olyan 3.0 Bar, a 19 zoll meg 3.5). Persze volt mar olyan hogy kicsit "szögletes" lett a gumi de 200-300 km utan el szok tunni. A mi törtent az az hogy egyszer a diffi kicsi olyat engedett pont amikor hosszu allas utan elkezdtem hasnzalni, de 100 km belul szepen elhagyta. Igy en nem agodnak. De ami szerintem fontos az hogy a kocsi "szarazan" aljon es jol ventilalt garazsba meg akkor is ha nem futött.
2018.10.30. 16:55
2018.10.30. 17:11
2018.10.30. 19:39
dawwe írta:Ja es persze...Vegre a Tannen zöld E39 raszereltetem a mar több mint egy eve megvett Fox kipufogo rendszert. Enek az oka az hogy a nem gyari (sved) helyszinen gyartott kipufogo rendszer (elsö sved tulajdonos csinaltata mar 2002-be...) Ferrita "marka" tulsagosan "elektromos motor hangja volt", joforman egyforma halk volt mint original BMW .
Ferrita (nagy szar!): https://www.youtube.com/watch?v=LxwmtXEs2h8
Fox (ez mar jobb, es jobb lessz idövel mivel vadi uj a videoba): https://www.youtube.com/watch?v=Cnh5umgW8lc
Eisenmann SuperSound (legjobb, öreg Eisenmann rendszer amikor meg a "Race" valtozat nem volt, SuperSound szerintem meg hangosabb ): https://www.youtube.com/watch?v=tFQ4g3sq_As
A Ferrita meg a Fox rendszerhez egy helyszinen epitet "X-pipe" van az eredeti "resonator" helyett. Az Eisenmann hoz meg egy SuperSprint X-pipe...
2018.10.30. 20:57
2018.11.02. 13:57
2018.11.02. 19:32