2018.01.06. 08:52
520d2003 írta:Szupi, véletlenül nem ismertek olyat ahol robbantott alkatrészeket lehet nézni gyári cikszámmal....?
2018.01.06. 23:03
NagyMatyas írta:520d2003 írta:NagyMatyas írta:520d2003 írta:Sziasztok.
Viszonylag új tulaja vagyok egy 520d 2003-as biciklinek, és amit lehet én szerelnék meg.
Azt szeretném megkérdezni az 5-ös kézi váltóba milyen olajat javasoltok, mert rémiszgetnek azzal hogy csak a gyári BMW mehet bele.
Az autósboltok lapjain az egyiken ATF3-ast a másiknál hagyományost irnak. Ugyanez a kérdésem a difire is és mennyi a feltöltési mennyiségük????
Előre is köszönöm, nyilván a legjobbat akarom bele tenni de szerintem a gyári 7.000 Ft/liter soknak tartom, inkább akkor teszek az olajak mellé metabondot.
Köszönöm.
Nissan Navara-ban cseréltettem eddig manuális váltóban olajat, először 60 ezer km-nél, majd 120-nál. Elsőre gyári ment bele 1X ezer forintos liter áron, másodjára ehhez képest szemtelenül olcsón Motul. Na egy olyan két hetet volt benne a Motul, aztán ment bele újra gyári. Nem volt jó vele, nem vette szépen a fokozatokat. Manuálisba emiatt nem erőltetném az után gyártott olajat, de az olajcserét sem.
Szia.
Köszi igen igazat adok neked csak most vettem és a 2-es és a 4-es fokozatokat mintha nem olyan könnyen venné de lehet hogy csak bebeszélem. Amúgy voltam alatta nincs olajfogyás csak kérdés hogy az előző tulaj egyáltalán cserélt-e és jót rakott-e bele.
Köszi még egyszer
A váltó az a dolog, amin az olajcsere segíteni nem szokott, viszont ártani igen. A kettes fokozat nehezen vétele az magas futásteljesítménynél szinte törvényszerű, a negyediké nem annyira. E39-re visszaemlékezve olyan volt a váltója, mint a vaj. 1 ujjal, pontosan, gyorsan lehetett minden fokozatot kapcsolni. Ha ettől lényegesen eltér a tied, akkor inkább valami mechanikus eredetű gond van,a minek az okát kézi váltónál jellemzően nem szokták megkeresni, mert nem éri meg.
Egyébként az előző gondolatomhoz még annyit fűznék hozzá, hogy márkaszervizek általában nem is vállalnak manuális váltóban olajcserét, ha igen, akkor pedig csak nyilatkozattal, hogy amennyiben rosszabb lesz a váltó, mint előtte, akkor őket semmiféle felelősség nem terheli. Ez valamit elárul a dologról.
2018.01.10. 16:11
2018.01.10. 18:06
Oldboy írta:Üdv!
Szerszám kérdés, E46 futómű lengőkarhoz kéne gömbfej kinyomó szerszám, tud valaki konkrét tipust ami elérhatő helyen meg vehető? Szomszéd autószerelőnek van kettő is, de "bunkó vastag" nem lehet velük normálisan hozzáférni a gömbfejhez.
( Yato 0614-es szemre jónak tűnik de konkrét használati tapasztalat kéne.)
Előre is köszi: Oldboy!
2018.01.10. 22:20
2018.01.22. 21:33
2018.01.26. 10:56
520d2003 írta:Valaki nem tudja-e hogy hol található az a hőgomba vagy jeladó ami a hőmérséklet jelet adja az izzitó relé felé....
2018.01.27. 09:47
Bandi1978 írta:520d2003 írta:Valaki nem tudja-e hogy hol található az a hőgomba vagy jeladó ami a hőmérséklet jelet adja az izzitó relé felé....
Szerintem a külső hőjeladó és (vagy) a hőgomba dolgozik össze ilyenkor a motorvezérlővel és így kaphatja ezt az infót a rendszer.
Egy diag segíthetne ennek meghatározásában, hátha írna valamit, ha egyáltalán van hiba.
Egyébként a külső hőjeladó ugye az első lökhárító alsó részén van bepattintva, a jobb dobbetét elülső részének az aljában. A hőgomba pedig a hengerfej menetirány szerinti bal oldalán, hátul helyezkedik el a 20d-ben.
2018.02.14. 11:02
2018.02.14. 14:14
Csongi írta:Sziasztok! Igaz e38, de 30d, jelen esetben ua. mint az 530d. Sajnos megadta magát a hosszbordás szíj feszítője. Szívás kicserélni egy parkolóban? Le kell bontanom valamit (műanyag, visco kivételével) ahhoz, hogy tengelyestül kicseréljem?
2018.02.14. 14:37
Gallaca írta:Csongi írta:Sziasztok! Igaz e38, de 30d, jelen esetben ua. mint az 530d. Sajnos megadta magát a hosszbordás szíj feszítője. Szívás kicserélni egy parkolóban? Le kell bontanom valamit (műanyag, visco kivételével) ahhoz, hogy tengelyestül kicseréljem?
Hááát nem kellemes, de a tengely is megadta magát, hogy azt ki akarod cserélni? Lóg, kotyog? Ha az nem, ki tudod cserélni csak a görgőt is. Amúgy a tengely végében van egy 6-os csavar, ha azt kiműtöd, akkor ki tudod húzni a tengelyt a rugós feszítőből. Ha a generátort leveszed, könnyebben hozzáférsz.
2018.02.14. 17:42
Csongi írta:Gallaca írta:Csongi írta:Sziasztok! Igaz e38, de 30d, jelen esetben ua. mint az 530d. Sajnos megadta magát a hosszbordás szíj feszítője. Szívás kicserélni egy parkolóban? Le kell bontanom valamit (műanyag, visco kivételével) ahhoz, hogy tengelyestül kicseréljem?
Hááát nem kellemes, de a tengely is megadta magát, hogy azt ki akarod cserélni? Lóg, kotyog? Ha az nem, ki tudod cserélni csak a görgőt is. Amúgy a tengely végében van egy 6-os csavar, ha azt kiműtöd, akkor ki tudod húzni a tengelyt a rugós feszítőből. Ha a generátort leveszed, könnyebben hozzáférsz.
A tengellyel nincs gond, de nem bírtam leszedni róla a görgőt. Azt sem, ami beszart és az új feszítőn sem bírom meglazítani a csavart. Ezért szeretném tengelyestül!
2018.02.14. 18:47
Gallaca írta:Csongi írta:Gallaca írta:Csongi írta:Sziasztok! Igaz e38, de 30d, jelen esetben ua. mint az 530d. Sajnos megadta magát a hosszbordás szíj feszítője. Szívás kicserélni egy parkolóban? Le kell bontanom valamit (műanyag, visco kivételével) ahhoz, hogy tengelyestül kicseréljem?
Hááát nem kellemes, de a tengely is megadta magát, hogy azt ki akarod cserélni? Lóg, kotyog? Ha az nem, ki tudod cserélni csak a görgőt is. Amúgy a tengely végében van egy 6-os csavar, ha azt kiműtöd, akkor ki tudod húzni a tengelyt a rugós feszítőből. Ha a generátort leveszed, könnyebben hozzáférsz.
A tengellyel nincs gond, de nem bírtam leszedni róla a görgőt. Azt sem, ami beszart és az új feszítőn sem bírom meglazítani a csavart. Ezért szeretném tengelyestül!
Most már képekkel kell illusztrálnod a műveletet, mert ez a topic arra van. Ha jól rémlik balmenetes, plusz menetrögzítős.
2018.03.04. 07:53
2018.03.04. 10:53
520d2003 írta:Sziasztok.
Megtörtént a difi olaj csere, ezt a legjobb minőséget ajánlották: Castrol Sintrax Long Life 75W90.
A két literből megmaradt 8 dl. akit érdekel átadom és igy csak 1 litert kell megvegyél.
https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/Dif ... 731955.htm
Valamint belerakatam egy multi kormányt is, amiből pedig megvan a régi jó állapotban.
https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/BMW ... 208248.htm
Olvasgattam a hozzászólásokat a tempomat beszerelés multikormánnyal kapcsolatban, mostmár van tapasztalatom sőt Debrecenben találtam egy elektromos szakit aki érti a dolgát...és tényleg viszonylag egyszerűen ment a kormány csere minden szupin müködik rajta....
Ha valakit érdekel bármi keresetek szivesen segítek.
2018.03.06. 12:05
NagySándor írta:520d2003 írta:Sziasztok.
Megtörtént a difi olaj csere, ezt a legjobb minőséget ajánlották: Castrol Sintrax Long Life 75W90.
A két literből megmaradt 8 dl. akit érdekel átadom és igy csak 1 litert kell megvegyél.
https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/Dif ... 731955.htm
Valamint belerakatam egy multi kormányt is, amiből pedig megvan a régi jó állapotban.
https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/BMW ... 208248.htm
Olvasgattam a hozzászólásokat a tempomat beszerelés multikormánnyal kapcsolatban, mostmár van tapasztalatom sőt Debrecenben találtam egy elektromos szakit aki érti a dolgát...és tényleg viszonylag egyszerűen ment a kormány csere minden szupin müködik rajta....
Ha valakit érdekel bármi keresetek szivesen segítek.
Ha lecserélem a difiolajat, akkor simán csak le kell engedni és feltölteni, vagy szét kell szedni kitakarítani? Még sose volt cserélve, de biztos érdemes.
2018.03.06. 18:19
520d2003 írta:NagySándor írta:520d2003 írta:Sziasztok.
Megtörtént a difi olaj csere, ezt a legjobb minőséget ajánlották: Castrol Sintrax Long Life 75W90.
A két literből megmaradt 8 dl. akit érdekel átadom és igy csak 1 litert kell megvegyél.
https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/Dif ... 731955.htm
Valamint belerakatam egy multi kormányt is, amiből pedig megvan a régi jó állapotban.
https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/BMW ... 208248.htm
Olvasgattam a hozzászólásokat a tempomat beszerelés multikormánnyal kapcsolatban, mostmár van tapasztalatom sőt Debrecenben találtam egy elektromos szakit aki érti a dolgát...és tényleg viszonylag egyszerűen ment a kormány csere minden szupin müködik rajta....
Ha valakit érdekel bármi keresetek szivesen segítek.
Ha lecserélem a difiolajat, akkor simán csak le kell engedni és feltölteni, vagy szét kell szedni kitakarítani? Még sose volt cserélve, de biztos érdemes.
Szia. Én csak leengedtem hagyta kicsepegni... 14-es imbusz kell hozzá.
2018.09.08. 19:57
2018.09.19. 20:42
2018.09.29. 10:29