* *
Pontos idő: 2017.09.22. 10:15

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2429 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 118, 119, 120, 121, 122  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2017.05.03. 20:56 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 12 alkalommal
Kapott köszik: 22 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
rockerekhu írta:
kovessyroli írta:
Néhány hónapja volt téma a lengéscsillapító cserénél, hogy mit kell hozzá lelazítani......stb.

Nos mi hétvégén kicseréltük az elsőket:
- Monroe csillapítókat vettem bele, mert a Compactnál már beváltak nálam
- Sachs porvédőket és Sachs toronycsapágyakat vettem
- Febi stabpálcákat

A porvédőnél ez jó minőséget jelent, és a toronycsapágynál is azért választottam ezt, mert a Compactban kipróbáltam a Swag-ot, és 3ekm alatt letört az a kis illesztőpöcke, nagyon csúnya kidolgozású volt a Sachshez képest.

A Febi stabpálcák polcon voltak, így azoknál nem is gondolkodtam.

A csillapítónál föl kell lazítani a csonkállványban azt a csavart, ami rögzíti a csillapítót, illetve a stabpálca csavarjait szintén, továbbá a kormányösszekötő gömbfejet kell a csonkállványból kinyomni, valamint értelemszerűen a doblemezen a 3 db anyát levenni.
Ezután a csillapító kihúzható, de arra kell figyelni, hogy a kormányt bizonyos szögbe kell fordítani, illetve még így is le kell kicsit nyomni, hogy kiférjen.
Motorvédő burkolatok első csavarjait szintén ki kell csavarozni, mert a lengőkarnak útban van a feszítéskor.

https://s26.postimg.org/ngm1rq2ax/DSC_0002_8.jpg

Sach az a gyari beszalito de szerintem ha megnezted volna jobban ki van belole csiszolva a Bmw :) Febi stabpalca nem volt valami jo valasztas,de ha rendbe vannak a tobbi gombfejek szilentek akkor nem lesz gondod.




Én is nemrég vettem. Nem volt belőle kicsiszolva semmi, és alapból sem volt benne semmi felirat. Szerintem átcsomagoltat fogtam ki. :(

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2017.05.12. 14:21 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 145 alkalommal
Kapott köszik: 25 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Még a fentiekhez egy kis szösszenet:

Szerintem ez a lengőkar és egyebek cseréje csak a futómű teljes kiszerelése mellett jól megvalósítható.
Mivel a lengőkarok szilentjei erősen húzzák vissza az egész szerkezetet és a mozgási geometriájuk sem engedi szépen lenyomni a csonkállványt.
Tudom, hogy ezt az üzemszerű műhelyekben nincs kapacitás megvalósítani, de ezért is csinálom magam.
Már a nyomtávrúd vagy axiálcsukló (kinek hogy tetszik), kiemeléséhez is vissza kell kicsit emelőzni a csonkállvány, mert amúgy nekem nem jött ki kényelmesen.
Továbbá, ha a lengőkarok gömbfejeinek kúpos része beleevődik a perselybe, akkor azt a helyén igen nehézkes kiszedni. Csápossal megemelve persze jó, de ha nincs se csápos se akna, akkor jönnek a célszerszám ötletek és célzott megvalósítások.

Jómagam is rákényszerültem néhány célszerszám kialakítására, amik később jó szolgálatot tehetnek még.
Egyet már megmutattam itt nemrég, a kerékagy csavarok meghúzásához ellenhosszabbító, egy 400.- forintos tölgy deszkából és 2 db csavarból...szuper lett...
És itt van még kettő:

1.: Az egyik lengőkar a gömbfej kinyomóval meg sem mozdult. Egy ilyen kinyomó szerszám el is hajlott, kuka. Többet nem kívántam tönkre tenni, ezért 20 dkg-os kiskalapáccsal óvatosan kikocogtattam a persellyel együtt a csonkállványból. Sarokcsiszolóval levágtam a kúpos csavart és néhány 20 mm-es alátétre helyezve, egy 1kg-os kalapáccsal kiütöttem a perselyből. A perselyt védendő rátettem egy 14 mm-es alátétet is. Persze így sem jött ki 1 ütésre...

Kép

Kép

2.: Néhány alkalommal nem fér be a dugókulcs a megfelelő helyre, viszont a csillag-villás hossza kevés és nincs vagy nincs kéznél hosszított csillag-kulcs, továbbá az egymásba akasztással nem szeretném szétnyomni a kulcsokat. Na, erre a helyzetre készítettem ezt a rögtönzött hosszabbítót. 8 mm-es laposvas, 2 db csavar és egy kerékpár markolat. Meg persze kell hozzá fúró és sarokcsiszoló a megmunkáláshoz.

Kép

Kép

Kép

Lehetne még tökéletesíteni, de így is szuperül működik, töredék költségből.

Sokat agyalok mostanában célszerszámokon.
Rövidesen bemutatok még kettőt, amik érdekesebbek ezeknél, kifejezetten futóműhöz.
Továbbá tervezés alatt van (a fejemben) egy szűk, aknamentes garázsokra tervezett (merthogy nálam ez okoz sok fejtörést...) egyszerű autóemelő rendszer, amellyel legalább 50 cm-es hasmagasság (befekvési minimum magasság) elérhető úgy, hogy a kocsi a saját kerekein áll közben.
Mindezt nem százezres költségekkel.
Egy alap jó minőségű szerszámpark is arany áron van, hát még a célszerszámok...! :facepalm:

Hát, ez van...
:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: 3 bendegúz, bfoto, Jerry
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 15:13 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2013.12.14. 15:13
Hozzászólások: 248
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 64 alkalommal
Kapott köszik: 7 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B25TU
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
(. . .)
Továbbá tervezés alatt van (a fejemben) egy szűk, aknamentes garázsokra tervezett (merthogy nálam ez okoz sok fejtörést...) egyszerű autóemelő rendszer, amellyel legalább 50 cm-es hasmagasság (befekvési minimum magasság) elérhető úgy, hogy a kocsi a saját kerekein áll közben.
(. . .)


Erre engem is nagyon érdekelnének költséghatékony megoldások, akna ~60km-re van, deszkából készült rámpákra pedig elég nehézkes a felhajtás és nem is emelnek rajta eleget (felbakolt autó alá nem merek feküdni). Kereskedelemben kapható, acélból készült rámpákkal esetleg van valakinek tapasztalata? Fel lehet vajon ezekre állni egyszerre mind a négy kerékkel?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 16:07 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 50 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
http://auto.indavideo.hu/video/Autobill ... SportVerda


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek 491523 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.16. 08:25 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 145 alkalommal
Kapott köszik: 25 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
491523 írta:
http://auto.indavideo.hu/video/Autobillento_-_Ludwig_Hagara_Bodor_Bertalan_Tordai_Istvan_SportVerda


Na igen, ez is egy megoldás.
De, ez nem egyszerű, ráadásul akárki nem tudja telepíteni és megépíteni, szakipari munka kell hozzá, nem is kevés (hegesztés, zártszelvény darabolás, állványos furatozás, pontos súlyponti mérések, ...stb.)
Ráadásul a mozdítás geometriája terheli az ellen oldali futóművet!
És bő hely kell hozzá.
Én egyszerű, bárki számára viszonylag könnyen létrehozható egységekből álló készletre gondoltam, minimális szakipari munkával (Sarokcsiszolós vágás, furatozás, csavarozás).
És bárki által könnyen telepíthető, kis helyigényű alkalmazásra.
Valami hasonló: LINK
Itt az emeleteket még lehet sokszorozni, ha alacsony állású a gépkocsi, mint a mi esetünkben.

Agyaltam zártszelvényes, keretes rendszerű állványzaton, de az alátámasztási felület szélesítéséhez támasztó rudazat kell, ez viszont nagy helyigényű és nem fér el akárhol, ráadásul méteres darabokból állna egy rakás hegesztéssel és millió furattal, hogy univerzális legyen, ne csak egy típushoz használható. Emelési pontokat kell ráhegeszteni, állítható módon... Nyűgös és sok súlyos, méretes darabból állna.
Ilyesmi: LINK


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.16. 08:45 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 145 alkalommal
Kapott köszik: 25 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bfoto írta:
Erre engem is nagyon érdekelnének költséghatékony megoldások, akna ~60km-re van, deszkából készült rámpákra pedig elég nehézkes a felhajtás és nem is emelnek rajta eleget (felbakolt autó alá nem merek feküdni). Kereskedelemben kapható, acélból készült rámpákkal esetleg van valakinek tapasztalata? Fel lehet vajon ezekre állni egyszerre mind a négy kerékkel?


A kapható rámpákra gondoltam én is, de azok csak egy tengelyesek, mert a végén van gurulásgátló, tehát nem tudod hosszabbítani, hogy átgurulj a másikra és alacsonyak.
Ráadásul ami nekünk jó méretű, tehát a 225-245-ös gumikat fogadni tudja, az 25e. a legkevesebb, 1pár.
Egy váltóolaj cserét nem tudsz vele lebonyolítani.
Ennél már az is jóval hatékonyabb, ha egy rakás 15x15-ös gerendafát munkál meg az ember és abból csinál rámpás, emelhető (LEGO-s) rendszert, ami mind a 4 kereket fogadja. Két 15x15-ös gerenda már 30-as szélesség, azon már biztosan áll a kerék, és a legolcsóbb fenyő vagy nyárfa terhelhetősége is jóval meghaladja a szükségeset egy személygépkocsi esetében.
Egyébként jómagam is ebben gondolkodom, csak még finomítom az elképzelést.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.24. 23:51 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 781
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 30 alkalommal
Kapott köszik: 153 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 35i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Egy posztban, az eddigi legnagyobb munka az autóval kapcsolatban. Fogadjátok szeretettel.

http://bmwe39.blog.hu/2017/07/24/vizsgaidoszak_269

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Afterdark az itt látható tagok köszönték meg: 3 Bandi1978, bendegúz, Reszka
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.25. 00:02 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 735
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 148 alkalommal
Kapott köszik: 77 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Afterdark írta:
Sziasztok!

Egy posztban, az eddigi legnagyobb munka az autóval kapcsolatban. Fogadjátok szeretettel.

http://bmwe39.blog.hu/2017/07/24/vizsgaidoszak_269
Reichstag :) bocsi :D


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.25. 00:06 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 781
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 30 alkalommal
Kapott köszik: 153 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 35i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Egy posztban, az eddigi legnagyobb munka az autóval kapcsolatban. Fogadjátok szeretettel.

http://bmwe39.blog.hu/2017/07/24/vizsgaidoszak_269
Reichstag :) bocsi :D


Gesendet von iPhone mit Tapatalk


Többet kellene lektorálnom.... :facepalm:

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.25. 11:18 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.30. 00:00
Hozzászólások: 1383
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 130 alkalommal
Kapott köszik: 395 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B25
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Afterdark írta:
Sziasztok!

Egy posztban, az eddigi legnagyobb munka az autóval kapcsolatban. Fogadjátok szeretettel.

http://bmwe39.blog.hu/2017/07/24/vizsgaidoszak_269

Köszönjük. A reggeli hajtás után végre jutott időm elolvasni.
Az jól látszik, hogy ekkora fába csak úgy szabad belevágni a fejszét, ha az idő nem számít. Ha számít, akkor az ár elszáll, a minőség meg romlik.
Arra vigyázz, hogy nehogy szobrot faragjál belőle, amit már ki sem mersz hozni a garázsból.
Kitartás!

ui: most láttam csak a kormányváltós posztot. Egyrészt szerintem jól döntöttél, hogy a csere mellett tetted le a voksot, bőrözés ide vagy oda, mert a kétpálcikás sportkormányhoz képest az M kormány mind érzetre, mind látványra nagyságrenddel jobb. A fóliázás már kicsit véleményes, szépen megcsináltad, az anyag is különleges, de talán pont ezért kicsit odanemillő egy harmadik fajta textúra (bőr, műanyag multigombsor, és mellé harmadikként még a plüss). Az individual plakett viszont kifejezetten bántja a szemem (szigorúan SZVSZ), keresnék neki más helyet az enteriőrben.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.25. 12:37 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 50 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Afterdark írta:
Sziasztok!

Egy posztban, az eddigi legnagyobb munka az autóval kapcsolatban. Fogadjátok szeretettel.

http://bmwe39.blog.hu/2017/07/24/vizsgaidoszak_269


Szerintem a piros többnyire a ferrari-nak áll jól és attól még az aspensilver is jobb volt. A Mojavebraun Metallic tényleg szép és nem jön szembe sok ilyen színű e39 :) Ráadásul a barna / vajszín belső jobban passzol ehhez a külsőhöz.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.25. 12:59 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 781
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 30 alkalommal
Kapott köszik: 153 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 35i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
PeterE39 írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Egy posztban, az eddigi legnagyobb munka az autóval kapcsolatban. Fogadjátok szeretettel.

http://bmwe39.blog.hu/2017/07/24/vizsgaidoszak_269

Köszönjük. A reggeli hajtás után végre jutott időm elolvasni.
A fóliázás már kicsit véleményes, szépen megcsináltad, az anyag is különleges, de talán pont ezért kicsit odanemillő egy harmadik fajta textúra (bőr, műanyag multigombsor, és mellé harmadikként még a plüss). Az individual plakett viszont kifejezetten bántja a szemem (szigorúan SZVSZ), keresnék neki más helyet az enteriőrben.


Teljesen jogos a meglátás, a kész munka láttán én is erre jutottam. Végül bevarratom az alsó műanyag betétet nappa bőrrel, szépen meg lesz tűzve fehéj színű cérnával és abba lesz belesülyesztve az individual logo.

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.25. 14:25 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.30. 00:00
Hozzászólások: 1383
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 130 alkalommal
Kapott köszik: 395 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B25
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Afterdark írta:
Teljesen jogos a meglátás, a kész munka láttán én is erre jutottam. Végül bevarratom az alsó műanyag betétet nappa bőrrel, szépen meg lesz tűzve fehéj színű cérnával és abba lesz belesülyesztve az individual logo.

A plakettről továbbra is megpróbálnálak lebeszélni, bár besüllyesztve már lehet jobban néz ki. A kormányon minden kerek, domború, íves. Az a plakett túl nagy, és túl egyenes/szögletes, hogy jól mutasson. A gyári M embléma pont azért "működik", mert kis méretű, nem akar dominálni a látványban.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.25. 15:51 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 781
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 30 alkalommal
Kapott köszik: 153 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 35i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
PeterE39 írta:
Afterdark írta:
Teljesen jogos a meglátás, a kész munka láttán én is erre jutottam. Végül bevarratom az alsó műanyag betétet nappa bőrrel, szépen meg lesz tűzve fehéj színű cérnával és abba lesz belesülyesztve az individual logo.

A plakettről továbbra is megpróbálnálak lebeszélni, bár besüllyesztve már lehet jobban néz ki. A kormányon minden kerek, domború, íves. Az a plakett túl nagy, és túl egyenes/szögletes, hogy jól mutasson. A gyári M embléma pont azért "működik", mert kis méretű, nem akar dominálni a látványban.


Kép

Hasonló az elképzelésem, színben és a plakett elhelyezésével kapcsolatban is.

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.07.25. 15:54 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.30. 00:00
Hozzászólások: 1383
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 130 alkalommal
Kapott köszik: 395 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B25
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Afterdark írta:
Kép
Hasonló az elképzelésem, színben és a plakett elhelyezésével kapcsolatban is.

Beindult a nyálelválasztásom :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.08.18. 23:52 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 781
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 30 alkalommal
Kapott köszik: 153 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 35i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Pár óra csiszolás után.... :roker:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Afterdark az itt látható tagok köszönték meg: 4 Akkerfeld, Bandi1978, kzolee, rockolo77
Értékelés: 19.05%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.05. 21:10 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 145 alkalommal
Kapott köszik: 25 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Helló!

Újabb, sikeresen lezajlott küzdelmem a berohadt csavarokkal:
Hát hihetetlen, de ez a csavar szett a benzintankot tartotta, a hátsó emelési pontok mellett helyezkedik el, kissé mélyebben egy fura távtartós alátét és egy gumigyűrű kíséretében.
Na, az első csere kísérletnél sikeresen meg is fordult benne a 6-os imbusz dugófej...
Látható miért.
Ennek folyományaként intéztem egy 13-as sérült csavarokhoz alkalmazható dugókulcs fejet.
És láss csodát gond nélkül kiszedte, nem számítottam erre a feltétel nélküli sikerre.
A dugófejen pedig semmi nem látszik, mintha nem is használtam volna :shock:
Pedig mire kitekertem vele, a vállam majd szétment.
Hasonló esetekre bátram ajánlom bárkinek ezeket a sérült csavar kiszedő dugófejeket.
Ez BGS márkájú, és ez a cég darabra is árulja, nem csak készletben (2400.- volt :cry: ).
Szemből nézve befelé szűkülő, kúpos, kitekerési irány felé csavarodó éles marás van benne, ez fogja meg a legömbölyödött csavarfejet.
Tök jó :D
Hangsúlyozom, ez nem hatlapfejű csavar volt, hanem szín kerek külső felületű M8-as imbusz, 6-os kulcsnyílással és ezt is megfogta :shock:


Kép

Kép

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.14. 12:42 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 491
Tartózkodási hely: Nagykőrös
Adott köszi: 89 alkalommal
Kapott köszik: 103 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
A minap nagyon unatkoztam, és persze ami jó, és nincs semmi baja, ahhoz hozzá kellett nyúlnom :facepalm: .
Azon a vízcső csatlakozón, ami a hűtő bal felső sarkában van, a kiegyenlítő tartály felé menő csövön rozsdás volt a bilincs, gondoltam kicserélem egy újra. Aha, azzal a mozdulattal le is tört a kis pöcs. A vastag cső bilincse, pedig gyárilag van rásajtolva(?), csak vágással lehetett leszedni. Ahhoz, viszont, hogy a gumicső ne sérüljön a flexelés miatt, a gumicső és a bilincs közé dugtam egy laposabb csavarhúzót. Ezt nem nagyon tolerálta a csatlakozó, és ez lett belőle:

Kép

Első lépésként a letört pöcökre kerestem megoldást. Kibővítettem a furatot, fúrtam bele M6-os menetet, a pöcök pedig egy M10*40-es csavarból készült hozzá. Leszedtem a menetet és a csavar fejét, középen átfúrtam, kúposra lett szedve az a vége, amire a vízcső megy, valamint a másik oldalába menet vágás, és tömítővel rögzítve lett a házban:

Kép

Most már csak a vastag cső csatlakozóra kellett valamit kitalálnom. A megoldást egy alumíniumból esztergált persely jelentette, vigyázva az átmérőre, hogy nehogy nagyon szoruljon benne, mivel szétfeszítené a csőnyílást, és tovább repedne. Ez a darab is rögzítve lett menettömítővel: (a képen még csak bele van rakva)

Kép

Most már csak a hiányzó darabok helyét kellett kimunkálni, ami egy formálható anyaggal történt, ami a megmunkálás után megkeményedik és utána munkálható lesz a felülete.

Kép

A végén pedig kapott egy kis festést, hogy elfedje a megmunkálás nyomait, és az idő vasfogát :) :

Kép

Majd beszerelésre került a régi-új alkatrész :D
Tesztelve, nem folyik, nem ereszt, sikerült a műtét :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atesz155 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.14. 16:17 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2009.12.01. 01:00
Hozzászólások: 8377
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 929 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
atesz155 írta:
A minap nagyon unatkoztam, és persze ami jó, és nincs semmi baja, ahhoz hozzá kellett nyúlnom :facepalm: .
.......

Majd beszerelésre került a régi-új alkatrész :D
Tesztelve, nem folyik, nem ereszt, sikerült a műtét :lol:

Szép beszámoló! :taps:
*******

Afterdark is így kezdte! :lol: :lol: :lol:

_________________
:szerintem
Üdv! Imco
A közlekedők csak akadály, amit le kell küzdeni! /from Kopa/


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Imco az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.09.14. 21:40 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5244
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 765 alkalommal
Kapott köszik: 1640 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d/645ci
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (2)
atesz155 írta:
A minap nagyon unatkoztam, és persze ami jó, és nincs semmi baja, ahhoz hozzá kellett nyúlnom :facepalm: .
Azon a vízcső csatlakozón, ami a hűtő bal felső sarkában van, a kiegyenlítő tartály felé menő csövön rozsdás volt a bilincs, gondoltam kicserélem egy újra. Aha, azzal a mozdulattal le is tört a kis pöcs. A vastag cső bilincse, pedig gyárilag van rásajtolva(?), csak vágással lehetett leszedni. Ahhoz, viszont, hogy a gumicső ne sérüljön a flexelés miatt, a gumicső és a bilincs közé dugtam egy laposabb csavarhúzót. Ezt nem nagyon tolerálta a csatlakozó, és ez lett belőle:


Első lépésként a letört pöcökre kerestem megoldást. Kibővítettem a furatot, fúrtam bele M6-os menetet, a pöcök pedig egy M10*40-es csavarból készült hozzá. Leszedtem a menetet és a csavar fejét, középen átfúrtam, kúposra lett szedve az a vége, amire a vízcső megy, valamint a másik oldalába menet vágás, és tömítővel rögzítve lett a házban:

Most már csak a vastag cső csatlakozóra kellett valamit kitalálnom. A megoldást egy alumíniumból esztergált persely jelentette, vigyázva az átmérőre, hogy nehogy nagyon szoruljon benne, mivel szétfeszítené a csőnyílást, és tovább repedne. Ez a darab is rögzítve lett menettömítővel: (a képen még csak bele van rakva)



Most már csak a hiányzó darabok helyét kellett kimunkálni, ami egy formálható anyaggal történt, ami a megmunkálás után megkeményedik és utána munkálható lesz a felülete.



A végén pedig kapott egy kis festést, hogy elfedje a megmunkálás nyomait, és az idő vasfogát :) :



Majd beszerelésre került a régi-új alkatrész :D
Tesztelve, nem folyik, nem ereszt, sikerült a műtét :lol:

Huhh szép kis meló! Ezt otthon délután? Nagyon unatkozhattál! :D
Ha esetleg nem lesz jó, ezt a csövet gyári újban br. 13-ért a kezedbe adom. Délig szólsz, 2-3 fele megvan. Újabb 1x év pipa. :D
Kép
Sajnos szeretett autóinkban ezek a műanyagok az időtől, a melegtől, és főleg a szép piros költséghatékony fagyállótól elérnek, kibarnulnak mint a képen van, aztán elmállanak ha szigorúbban ránézel. :(

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2429 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 118, 119, 120, 121, 122  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator