2017.09.17. 22:26
Bandi1978 írta:bfoto írta:Erre engem is nagyon érdekelnének költséghatékony megoldások, akna ~60km-re van, deszkából készült rámpákra pedig elég nehézkes a felhajtás és nem is emelnek rajta eleget (felbakolt autó alá nem merek feküdni). Kereskedelemben kapható, acélból készült rámpákkal esetleg van valakinek tapasztalata? Fel lehet vajon ezekre állni egyszerre mind a négy kerékkel?
A kapható rámpákra gondoltam én is, de azok csak egy tengelyesek, mert a végén van gurulásgátló, tehát nem tudod hosszabbítani, hogy átgurulj a másikra és alacsonyak.
Ráadásul ami nekünk jó méretű, tehát a 225-245-ös gumikat fogadni tudja, az 25e. a legkevesebb, 1pár.
Egy váltóolaj cserét nem tudsz vele lebonyolítani.
Ennél már az is jóval hatékonyabb, ha egy rakás 15x15-ös gerendafát munkál meg az ember és abból csinál rámpás, emelhető (LEGO-s) rendszert, ami mind a 4 kereket fogadja. Két 15x15-ös gerenda már 30-as szélesség, azon már biztosan áll a kerék, és a legolcsóbb fenyő vagy nyárfa terhelhetősége is jóval meghaladja a szükségeset egy személygépkocsi esetében.
Egyébként jómagam is ebben gondolkodom, csak még finomítom az elképzelést.
2017.09.21. 15:11
2017.09.21. 16:05
Bandi1978 írta::welcom
Hát ez sem volt egy egyszerű történet, szerszámok ide vagy oda.
Az alábbi képeken a hátsó futómű egy általában igen elhanyagolt része látható, mégpedig az alsó "nagy" lengőkar.
4 csatlakozási pontja van, ebből kettő szilentblokkon keresztül áll 1-1 csavaron, ráadásul belül van, alig látható avatatlan szemnek.
Na, ezeket a szilenteket előszeretettel hagyják ki a "felújítások" során , a teljes futómű szétszedése nyűgös meló, pláne ha nem fiatal a gép és nem tartották karban rendszeresen.
Ezek minden esetre '98-óta vannak a helyükön.
Az aluoxid rendesen meg is tapasztotta.
Az idő is látszik a nagydarab alkatrészen még tisztítás után is, felcsiszolás után szebb lesz.
A kúpos oldalú darabot nem is lehetett kinyomni, semmiképp nem akart megmozdulni.
Gondoltam, mielőtt még a szerszám vagy a lengőkar külső gyűrűje sérülne, változtatok a stratégián.
Így azt nem kinyomtam, hanem az oldalánál több helyen megfúrva egy menetes szárral kiszakítottam a belső részét, majd egy fémfűrésszel óvatosan szintig vágtam és lefeszegettem a felületről.
Betenni az újakat már egyszerűbb lesz.
2017.09.21. 17:04
NagyMatyas írta:E60-ban ezek már gyárilag osztottak voltak. Jól tetted, hogy így vetted ki, már csak azért is, mert ha oxidosan kihúzod, akkor az új meg tud idővel lógni a helyén. (Érdekességképpen mondom)
Ha széppé akarod varázsolni a lengőkart, akkor háztartási vízkőoldóval ecsetelgesd egy kicsit, meglátod csodát tesz, vagy vidd el gyöngyszóratni. A csiszolás az nem szép.
2017.09.21. 17:54
Bandi1978 írta:NagyMatyas írta:E60-ban ezek már gyárilag osztottak voltak. Jól tetted, hogy így vetted ki, már csak azért is, mert ha oxidosan kihúzod, akkor az új meg tud idővel lógni a helyén. (Érdekességképpen mondom)
Ha széppé akarod varázsolni a lengőkart, akkor háztartási vízkőoldóval ecsetelgesd egy kicsit, meglátod csodát tesz, vagy vidd el gyöngyszóratni. A csiszolás az nem szép.
Erre a gyöngyszórásra én is gondoltam, lehet meg is csináltatom, van itt egy OmegaColor nevű cég, jutányos áron dolgoznak, a rugókat és stabrudakat is velük szintereztettem.
Ráadásul ez az alkatrész hátul rendesen ki is látszik, ha alacsonyabbról látjuk a gép hátsó traktusát.
De nem tudom, hogy ezek a szórás után nem-e kívánnak valami bevonatolást?
Azt sem tudom, mert nem érzékelhető a felületen, hogy gyárilag csak kisajtolták, hegesztették és kész, vagy kaptak-e valami bevonatot a korrózió ellen? (Egyébként nem úgy tűnik.)
Továbbá, szórás után nem lesz érzékenyebb a felület az oxidációra ha nem kap bevonatot?
Mert ez az eljárás érdessé teszi a felszínét.
2017.09.21. 20:31
Bandi1978 írta:Na, ezeket a szilenteket előszeretettel hagyják ki a "felújítások" során , a teljes futómű szétszedése nyűgös meló, pláne ha nem fiatal a gép és nem tartották karban rendszeresen.
2017.09.21. 20:39
Gallaca írta:Bandi1978 írta:Na, ezeket a szilenteket előszeretettel hagyják ki a "felújítások" során , a teljes futómű szétszedése nyűgös meló, pláne ha nem fiatal a gép és nem tartották karban rendszeresen.
Engem csak az érdekel, hogy mit fundáltál ki arra, hogy mit teszel a helyére. Ide nem lehet kapni külön szilentet, csak lengőkarral együtt. Ennek az ára olyan 180000 ft/oldal. Nem igazán a lustaság akadályozza meg a tulajokat a szilentcserében.
E60-tól cserélhető a szilent, azé állítólag bele is megy, de a középső csavar mérete más. Nem mindenki kezd el mókolni, (perselygyártás, miegymás) nem is tudják, hogy jó bele.
2017.09.22. 05:21
Gallaca írta:Bandi1978 írta:Na, ezeket a szilenteket előszeretettel hagyják ki a "felújítások" során , a teljes futómű szétszedése nyűgös meló, pláne ha nem fiatal a gép és nem tartották karban rendszeresen.
Engem csak az érdekel, hogy mit fundáltál ki arra, hogy mit teszel a helyére. Ide nem lehet kapni külön szilentet, csak lengőkarral együtt. Ennek az ára olyan 180000 ft/oldal. Nem igazán a lustaság akadályozza meg a tulajokat a szilentcserében.
E60-tól cserélhető a szilent, azé állítólag bele is megy, de a középső csavar mérete más. Nem mindenki kezd el mókolni, (perselygyártás, miegymás) nem is tudják, hogy jó bele.
2017.09.30. 23:50
Bandi1978 írta:Gallaca írta:Bandi1978 írta:Na, ezeket a szilenteket előszeretettel hagyják ki a "felújítások" során , a teljes futómű szétszedése nyűgös meló, pláne ha nem fiatal a gép és nem tartották karban rendszeresen.
Engem csak az érdekel, hogy mit fundáltál ki arra, hogy mit teszel a helyére. Ide nem lehet kapni külön szilentet, csak lengőkarral együtt. Ennek az ára olyan 180000 ft/oldal. Nem igazán a lustaság akadályozza meg a tulajokat a szilentcserében.
E60-tól cserélhető a szilent, azé állítólag bele is megy, de a középső csavar mérete más. Nem mindenki kezd el mókolni, (perselygyártás, miegymás) nem is tudják, hogy jó bele.
De van bele való!
Kifejezetten E39-be.
Febest - BMAB-011
Febest - BMAB-010
és
NTY - ZTT BM 005B
NTY - ZTT BM 005A
Másképp ki sem szedtem volna én sem.
Arra rájöttem, hogy az adatbázisban a gyár nem adott meg ezekhez külön cikkszámot, csak az egész lengőkar cikkszáma van meg, még utólagosan sem javították ki, így jó kis kutatás után lehet rájuk találni.
Szerencsére forgalmazzák ezeket itt is.
Továbbá lehet, hogy a Lemförder 34933-01 és a 34934-01 cikkszámú darabok helyettesíthetik, de a pontos méretekre vonatkozó adatokat nem találtam, ahhoz meg kellene tolómérőzni ezeket.
2017.10.01. 11:36
bzsoltie írta:Én az általad említett Lemfördereket tettem bele tavasszal. Mind a kettő hasított típusú szilent. Küzdött is vele rendesen, aki csinálta. A hátsók egyébként plug&play touringnál (limónál asszem kell egy 14-12mm persely bele), az elsőkbe kellett tenni egy 12-10mm-es perselyt.
Lehet kapni bele egyébként poliuretánt (Poverflex, Strongflex), de nem akartam bevállalni. Pedig azt könnyű betenni.
2017.10.01. 11:49
Bandi1978 írta:bzsoltie írta:Én az általad említett Lemfördereket tettem bele tavasszal. Mind a kettő hasított típusú szilent. Küzdött is vele rendesen, aki csinálta. A hátsók egyébként plug&play touringnál (limónál asszem kell egy 14-12mm persely bele), az elsőkbe kellett tenni egy 12-10mm-es perselyt.
Lehet kapni bele egyébként poliuretánt (Poverflex, Strongflex), de nem akartam bevállalni. Pedig azt könnyű betenni.
Igen, a PowerFlex-et néztem én is, egyértelműen könnyen szerelhető, tök jó gondolat a gyártótól, bár nem tudom mennyire lehet tartós a gyári gumikeverékhez képest.
55e. lenne a komplett 4db-os készlet.
De remélem Bendegúz kolléga tud szerezni NTY-t vagy Febest-et ésszerű áron.
Ha nem akkor marad a PowerFlex, mert a Febest ugyanennyi lenne, viszont szenvedősebb minden szempontból.
Bár már berakni egyszerűbb lesz, kissé félek, hogy a 20 éves aluoxidtól megszabadított felület vesztett a rétegvastagságából és belóghat idővel a szilent benne, különösen a zárt gyűrűs.
A vágott gyűrűsnek azért van egy kis feszítése és jobban alkalmazkodik.
Ez utóbbit berakni valóban nem egyszerű, elméletben vagy 4 bilincs és alá vékony fémszalagok kellenek, hogy a bilincs kiálló vége ne marja meg a szilentgyűrűt, amiket pedig folyamatosan el kell távolítani a benyomás során.
Úgyhogy lehet PowerFlex lesz a vége...
Amúgy nekem is kissé bosszantó volt az eltávolítás: fúrás, fűrészelgetés, óvatoskodás.
A négyből egyet sikerült a hivatalos kinyomós módszerrel eltávolítani, a többi dikicselős volt, de meglett.
Mivel én leszedtem a kocsiról, így könnyű volt vele dolgozni.
2017.10.01. 12:02
attila94 írta:Én mindenképp a gyári kivitelűt raknám bele, a poli-uretán szilentnek semmi köze a gyári elképzeléshez. Aztán amikor összeáll a gép, lehet pislogni hogy miért nem "olyan"...
2017.10.01. 14:35
Bandi1978 írta:bzsoltie írta:Én az általad említett Lemfördereket tettem bele tavasszal. Mind a kettő hasított típusú szilent. Küzdött is vele rendesen, aki csinálta. A hátsók egyébként plug&play touringnál (limónál asszem kell egy 14-12mm persely bele), az elsőkbe kellett tenni egy 12-10mm-es perselyt.
Lehet kapni bele egyébként poliuretánt (Poverflex, Strongflex), de nem akartam bevállalni. Pedig azt könnyű betenni.
Igen, a PowerFlex-et néztem én is, egyértelműen könnyen szerelhető, tök jó gondolat a gyártótól, bár nem tudom mennyire lehet tartós a gyári gumikeverékhez képest.
55e. lenne a komplett 4db-os készlet.
2017.10.01. 23:44
Bandi1978 írta:attila94 írta:Én mindenképp a gyári kivitelűt raknám bele, a poli-uretán szilentnek semmi köze a gyári elképzeléshez. Aztán amikor összeáll a gép, lehet pislogni hogy miért nem "olyan"...
Igen, ebben is van valami, amit mondasz! Láthatóan jóval puhább a gyári szilentblokkoknál!!!
Pedig a PowerFlex-ről elég jókat hallani, de lehet ez fizetett marketing kampány része is persze.
2017.10.02. 08:23
Gallaca írta:Bandi1978 írta:attila94 írta:Én mindenképp a gyári kivitelűt raknám bele, a poli-uretán szilentnek semmi köze a gyári elképzeléshez. Aztán amikor összeáll a gép, lehet pislogni hogy miért nem "olyan"...
Igen, ebben is van valami, amit mondasz! Láthatóan jóval puhább a gyári szilentblokkoknál!!!
Pedig a PowerFlex-ről elég jókat hallani, de lehet ez fizetett marketing kampány része is persze.
E46 difiszilent garnitúrát már szereltem be Jlacitól, láthatóan jóval keményebb az anyaga a gyárinál.
2017.10.04. 08:19
2017.10.04. 10:44
csikes77 írta:Sziasztok. Srácok van valakinek ötlete, hogyan tudnám kivenni a begyógyult gyújtógyertyákat? Már 100.000 km van bennük és gondoltam kicserélem, már egyszer már nekiálltam de akkor is megcsüngtem, és most is. Nem merem kihajtani, mert csak úgy ropog az összes nem jön kifelé könnyedén egy sem, de nemhogy könnyedén, gyakorlatilag sehogy. Mennyire kell félni, hogy beletörik ,vagy hogy kijön a menet? Mert már azért eléggé illene kicserélni,csak félek , hogy gond lesz. Próbáltam beleönteni,gázolajat,benzint,fújtam bele wd 40-et de semmi, nem indul meg csak egészen minimálisan.
2017.10.04. 14:33
csikes77 írta:Sziasztok. Srácok van valakinek ötlete, hogyan tudnám kivenni a begyógyult gyújtógyertyákat? Már 100.000 km van bennük és gondoltam kicserélem, már egyszer már nekiálltam de akkor is megcsüngtem, és most is. Nem merem kihajtani, mert csak úgy ropog az összes nem jön kifelé könnyedén egy sem, de nemhogy könnyedén, gyakorlatilag sehogy. Mennyire kell félni, hogy beletörik ,vagy hogy kijön a menet? Mert már azért eléggé illene kicserélni,csak félek , hogy gond lesz. Próbáltam beleönteni,gázolajat,benzint,fújtam bele wd 40-et de semmi, nem indul meg csak egészen minimálisan.
2017.10.04. 19:45
kovessyroli írta:csikes77 írta:Sziasztok. Srácok van valakinek ötlete, hogyan tudnám kivenni a begyógyult gyújtógyertyákat? Már 100.000 km van bennük és gondoltam kicserélem, már egyszer már nekiálltam de akkor is megcsüngtem, és most is. Nem merem kihajtani, mert csak úgy ropog az összes nem jön kifelé könnyedén egy sem, de nemhogy könnyedén, gyakorlatilag sehogy. Mennyire kell félni, hogy beletörik ,vagy hogy kijön a menet? Mert már azért eléggé illene kicserélni,csak félek , hogy gond lesz. Próbáltam beleönteni,gázolajat,benzint,fújtam bele wd 40-et de semmi, nem indul meg csak egészen minimálisan.
Én egy spray tudok ajánlani, Würth termék, az a neve, hogy Rost off Max, de most mát lehet, hogy R. off Plus néven forgalmazzák.
Ez egy brutál jó termék, az a titka, hogy be kell fújni legalább 2 alkalommal, és a kettő között várni kell egy - egy órát. Ha megmozdult kicsit, akkor többször is lehet fújni.
Ha megmozdul minimálisan, akkor fújt be, és oda vissza kell próbálni tekerni, mert maga a menet be fogja vinni a rozsdaoldó sprayt.
Lényeg: sok fújás, kivárás, és oda vissza tekerés
2017.10.04. 20:11
csikes77 írta:Egyébként 50000 kmnél próbáltam cserélni de akkor sem ment.